Form of Work
Ksi─ů┼╝ki
(56)
E-booki
(22)
IBUK Libra
(22)
Publikacje naukowe
(4)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Status
only on-site
(54)
available
(33)
Branch
Magazyny
(8)
Wypo┼╝yczalnie
(25)
Czytelnie
(54)
Author
zbiorowa Praca
(11)
Lewicka-Strzałecka Anna
(3)
Partycki S┼éawomir (1951- )
(3)
Bieńkowska Jolanta
(2)
Dobiegała-Korona Barbara
(2)
Gasparski Wojciech (1936- )
(2)
G├│rnicka Joanna
(2)
Singer Peter (1946- )
(2)
Adamczyk Jadwiga Krystyna
(1)
Aluchna Maria
(1)
Baron David P
(1)
Bartkowiak Anna
(1)
Bartkowiak Gra┼╝yna Barbara (1951- )
(1)
Bartkowiak Piotr
(1)
Bernatt Maciej
(1)
Bogdanienko Jerzy (1946- )
(1)
Borys Tadeusz (1945- )
(1)
Buczkowski Bogdan
(1)
Bugdol Marek
(1)
Bugdol Marek (1966- )
(1)
Buglewicz Ksenia
(1)
Bytniewski Andrzej
(1)
Chodyński Andrzej
(1)
Cook Roy A
(1)
Cotton David
(1)
Cyfert Szymon
(1)
Czajkowska Maria
(1)
Doligalski Tymoteusz
(1)
Dorożyński Tomasz
(1)
Dymarczyk Waldemar
(1)
Falvey David
(1)
Fel Stanisław
(1)
Gola Jan
(1)
Gracz Leszek
(1)
Grudzewski Wies┼éaw Maria (1933- )
(1)
Hejduk Irena
(1)
Hsu Cathy H. C
(1)
H─ůbek Patrycja
(1)
Kamiński Jacek (ekonomia)
(1)
Kapias Micha┼é (1971- )
(1)
Karaszewski Robert
(1)
Karwacka Marta
(1)
Kawalec Pawe┼é (1971- )
(1)
Ka┼║mierczak Magdalena (nauki ekonomiczne)
(1)
Kent Simon
(1)
Kietliński Krzysztof
(1)
Kisil Aleksander (1960- )
(1)
Klimek Jan
(1)
Kochanowicz Jacek (1946- )
(1)
Kocowski Tadeusz
(1)
Kołtońska Maja
(1)
Krzakiewicz Kazimierz
(1)
Kuna-Marszałek Anetta
(1)
Kurczewska Agnieszka
(1)
Lansford Lewis
(1)
Le┼Ťniewski Micha┼é Adam
(1)
Makowska Marta
(1)
Marody Miros┼éawa (1947- )
(1)
Martinez Reyes Victor
(1)
Mascull Bill
(1)
Michowski Lesław
(1)
Mikołajczyk Bożena
(1)
Motak Dominika
(1)
My┼Ťliwiec Grzegorz (1955- )
(1)
Najder-Stefaniak Krystyna
(1)
Oleksyn Tadeusz
(1)
Paliwoda-Matiolańska Adriana
(1)
Paluszek Anna
(1)
Pańków Włodzimierz
(1)
Popczyk Wojciech
(1)
Poskrobko Bazyli
(1)
Pyfel Łukasz
(1)
Płachciak Adam
(1)
Płuciennik Jarosław
(1)
Rogala Piotr
(1)
Rogers John
(1)
Rok Bolesław
(1)
Rosa Gra┼╝yna (1968- )
(1)
Roszkowska Paulina
(1)
Rybak Mirosława
(1)
Sankowska Anna
(1)
Serwach Tomasz
(1)
Skoczny Tadeusz
(1)
Skowronek-Mielczarek Anna
(1)
Smalec Agnieszka
(1)
Sokołowska Agnieszka (ekonomista)
(1)
Sowinski Grzegorz
(1)
Stańczyk Izabela
(1)
Strumińska-Kutra Marta
(1)
Szewczyk Paweł
(1)
Szumniak-Samolej Justyna
(1)
Taylor Lorraine L
(1)
Wachowiak Piotr
(1)
Wańtuchowicz Monika
(1)
Weber Max
(1)
Wieloch Justyna
(1)
Wierzchosławski Rafał (filozofia)
(1)
Wo┼║niczko Joanna
(1)
Wróblewski Michał
(1)
Zapłata Sławomir
(1)
Year
2020 - 2021
(2)
2010 - 2019
(60)
2000 - 2009
(16)
Time Period of Creation
2001-
(9)
Country
Poland
(72)
United Kingdom
(4)
Massachusetts
(1)
New York (State)
(1)
Language
Polish
(69)
English
(9)
Audience Group
Poziom wy┼╝szy ┼Ťredniozaawansowany
(4)
Mened┼╝erowie
(1)
Przedsi─Öbiorcy
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Subject
SPO┼üECZNA ODPOWIEDZIALNO┼Ü─ć BIZNESU
(27)
ETYKA BIZNESU
(19)
PRZEDSI─śBIORSTWO
(7)
Biznes
(5)
ETYKA SPOŁECZNA
(5)
Spo┼éeczna odpowiedzialno┼Ť─ç biznesu (CSR)
(5)
GOSPODARKA
(4)
J─Özyk angielski
(4)
RELIGIA
(4)
ZARZ─äDZANIE
(4)
Zadania i ─çwiczenia
(4)
PODR─śCZNIKI AKADEMICKIE
(3)
STOSUNKI INTERPERSONALNE
(3)
BUDDYZM
(2)
CHINY
(2)
EKOLOGIA
(2)
EKOROZWÓJ
(2)
ETYKA
(2)
ETYKA CHRZEŚCIJAŃSKA
(2)
EUTANAZJA
(2)
EWOLUCJA
(2)
FILOZOFIA
(2)
HINDUIZM
(2)
INDIE
(2)
ISLAM
(2)
KULTURA ORGANIZACYJNA
(2)
MARKETING PARTNERSKI
(2)
PODR─śCZNIKI
(2)
POKÓJ
(2)
PORONIENIE SZTUCZNE
(2)
PRZEDSI─śBIORSTWA MA┼üE i ┼ÜREDNIE
(2)
PRZEST─śPSTWO
(2)
Przedsi─Öbiorstwo
(2)
UBÓSTWO
(2)
WOJNA
(2)
ZWIERZ─śTA
(2)
Zarz─ůdzanie zasobami ludzkimi (HRM)
(2)
┼╗YDZI
(2)
Banki
(1)
Bankowe usługi detaliczne
(1)
Decyzje
(1)
EDUKACJA EKONOMICZNA
(1)
ETYKA ZAWODOWA
(1)
Ekorozw├│j
(1)
Etyka biznesu
(1)
FINANSE
(1)
GOSPODARKA OPARTA na WIEDZY
(1)
INNOWACJE
(1)
INSTYTUCJE FINANSOWE
(1)
INTERNET
(1)
KADRY
(1)
KAPITALIZM
(1)
KULTRA
(1)
Konsumenci (ekonomia)
(1)
LEKI
(1)
MARKETING STRATEGICZNY
(1)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(1)
Makromarketing
(1)
Marketing
(1)
Nauka
(1)
OBSŁUGA KLIENTA
(1)
OCHRONA ŚRODOWISKA
(1)
ODPOWIEDZIALNO┼Ü─ć MORALNA
(1)
Ochrona ┼Ťrodowiska
(1)
Otoczenie firmy
(1)
OŚWIATA
(1)
POLSKA
(1)
Polityka przemysłowa
(1)
Przedsi─Öbiorstwa ma┼ée i ┼Ťrednie (M┼ÜP)
(1)
ROZWÓJ SPOŁECZNY
(1)
Rozw├│j zr├│wnowa┼╝ony
(1)
Turystyka
(1)
UNIA EUROPEJSKA
(1)
ZARZĄDZANIE JAKOŚCIĄ
(1)
ZARZ─äDZANIE RYZYKIEM
(1)
ZARZ─äDZANIE STRATEGICZNE
(1)
ZAUFANIE
(1)
Zarz─ůdzanie strategiczne
(1)
Zarz─ůdzanie wiedz─ů
(1)
Subject: time
2001-
(5)
2001-0
(1)
Subject: place
Polska
(2)
Genre/Form
Monografia
(3)
PODR─śCZNIKI
(2)
Raport z badań
(2)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(1)
PODR─śCZNIKI AKADEMICKIE
(1)
PORADNIKI
(1)
Podr─Öcznik
(1)
Domain
Zarz─ůdzanie i marketing
(4)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(3)
Ochrona ┼Ťrodowiska
(1)
83 results Filter
Book
In basket
Temat: Turystyka ; Biznes
Słowo kluczowe: tourism ; marketing ; environment
Bibliografia przy rozdziałach.
The engaging writing style and hundreds of updated industry examples make Tourism: The Business of Hospitality and Travel, 6/e, the perfect textbook for students taking their first hospitality or tourism class. It views the industry from a holistic, global business perspectiveÔÇôexamining the management, marketing and finance issues most important to industry members. Chapters reveal an integrated model of tourism and address consumer behavior, service quality, and personal selling. The thoroughness of content and references also make it suitable for upper-level hospitality and tourism courses. Readings and integrative cases close each part, and end-of-chapter exercises allow students to apply their knowledge and refine their problem-solving and critical-thinking skills. This edition includes new and updated material on social media, event management, timeshares, sustainable and marijuana tourism, and the future of tourism.
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.17228 [Magazyn 1], P.17227 [Magazyn 1], P.17226 [Magazyn 1], P.17225 [Magazyn 1] (4 egz.)
Wypo┼╝yczalnie
There are copies available to loan: sygn. 17238 XX.1 [Wypo┼╝yczalnia B] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 17237 XX.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Cho─ç etyka biznesu jest m┼éod─ů dziedzin─ů, liczy sobie bowiem zaledwie kilkadziesi─ůt lat, wi─Ökszo┼Ť─ç czo┼éowych firm ze Stan├│w Zjednoczonych i co trzecia du┼╝a firma brytyjska opracowa┼éy w┼éasne kodeksy post─Öpowania etycznego. R├│wnie┼╝ w Polsce coraz wi─Öcej firm ma i stosuje takie kodeksy. Aby bowiem firma mog┼éa si─Ö rozwija─ç, potrzebuje nie tylko dobrych produkt├│w i profesjonalnego zarz─ůdzania, ale i zaufania spo┼éecznego. Etyczne post─Öpowanie jest najlepsz─ů drog─ů, by to zaufanie zdoby─ç.> Analiza por├│wnawcza przeprowadzona w pierwszej cz─Ö┼Ťci ksi─ů┼╝ki dowodzi znacznej zgodno┼Ťci wskaza┼ä etycznych wielkich religii. Wszystkie akceptuj─ů przedsi─Öbiorczo┼Ť─ç i d─ů┼╝enie do osi─ůgania zysku, pod warunkiem, ┼╝e zysk nie jest jedynym celem dzia┼éalno┼Ťci, osi─ůga si─Ö go w godziwy spos├│b i respektuje przy tym prawa pracownik├│w.> Autor cz─Ö┼Ťci drugiej, korzystaj─ůc z teorii gier, udowadnia, ┼╝e wyniszczaj─ůca konkurencja nie jest w┼éa┼Ťciw─ů metod─ů prowadzenia biznesu. Omawia te┼╝ wa┼╝ny temat odpowiedzialno┼Ťci spo┼éecznej przedsi─Öbiorstw.> Cz─Ö┼Ť─ç trzecia jest po┼Ťwi─Öcona problemom etycznym, przed jakimi staj─ů zarz─ůdzaj─ůcy i sposobom ich rozwi─ůzywania. Jej autor rozwiewa mity m├│wi─ůce na przyk┼éad, ┼╝e etyka biznesu zajmuje si─Ö raczej religi─ů ni┼╝ biznesem, ┼╝e jest wsp├│┼éczesn─ů odmian─ů polityki personalnej, ┼╝e nie mo┼╝na ni─ů zarz─ůdza─ç i ┼╝e ma niewielkie znaczenie praktyczne.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. 6351 [Magazyn 2] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 4449 II.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Słowo kluczowe: etyka biznesu
Bibliogr. s. 338-346.
Aspekt etyczny, moralny stanowi integralny element tre┼Ťci poj─Öcia zarz─ůdzanie, wymagaj─ůcy uwzgl─Ödniania we wszystkich dzia┼éaniach gospodarczych. W prezentowanej publikacji czytelnik nie tylko znajdzie odpowied┼║ na pytanie, co to jest etyka biznesu, ale przede wszystkim dowie si─Ö: - Czy i w jakim zakresie moralno┼Ť─ç ma zastosowanie w zabieganiu o to, by gospodarka dobrze s┼éu┼╝y┼éa tym, co j─ů uprawiaj─ů i tym, do kt├│rych maj─ů by─ç kierowane efekty dzia┼éalno┼Ťci gospodarczej? - Na jakiej drodze cel ten osi─ůgn─ů─ç? - Jak rozpozna─ç, co jest a co nie jest dobrym stosowaniem zasad etycznego biznesu? - Co jest w tym zakresie iluzj─ů, a co rzeczywist─ů mo┼╝liwo┼Ťci─ů, pozostaj─ůc─ů w zasi─Ögu realnego dzia┼éania i oddzia┼éywania firm? - Na ile rynek jest bezwzgl─Ödnym w┼éadc─ů wszystkiego i wszystkich, dyktuj─ůcym post─Öpowanie biznesowe, na ile za┼Ť i w jakich obszarach to my jeste┼Ťmy wsp├│┼ékreatorami praw, jakie nim kieruj─ů, tworz─ů jego kszta┼ét?
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypo┼╝yczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.13634 II.2 [Wypo┼╝yczalnia B] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 14654 II.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr.s. 124-[128].
Du┼╝e zainteresowanie etyka biznesu, jakie zauwa┼╝amy, ┼Ťledz─ůc publikacje i programy edukacyjne, zdaje si─Ö ┼Ťwiadczy─ç o tym, ┼╝e jest to obszar refleksji niezykle aktualnej ze wzgl─Ödu na problemy, z jakimi musz─ů boryka─ç si─Ö zar├│wno praktycy, jak i teoretycy biznesu.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypo┼╝yczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.4890 II.2 [Wypo┼╝yczalnia B] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 5326 II.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Authority data
ETYKA BIZNESU (hasło przedmiotowe)
Book
In basket
Bibliogr. przy rozdz.
Publikacja wpisuje si─Ö w zbi├│r opracowa┼ä, kt├│re podejmuj─ů refleksj─Ö nad spo┼éeczn─ů odpowiedzialno┼Ťci─ů biznesu, ale w istotnym stopniu r├│┼╝ni si─Ö od nich. Owym wyr├│┼╝nikiem jest podmiot, kt├│ry okre┼Ťla spo┼éeczna odpowiedzialno┼Ť─ç - jest nim organizacja. Opisana problematyka zosta┼éa wi─Öc nie tylko sprowadzona do wymiar├│w ekonomicznych - spo┼éecznej odpowiedzialno┼Ťci, ale te┼╝ uj─Öta w perspektyw─Ö spo┼éeczn─ů i etyczn─ů. Wszak organizacj─ů s─ů zar├│wno firmy czy przedsi─Öbiorstwa zajmuj─ůce si─Ö dzia┼éalno┼Ťci─ů stricte biznesow─ů, jak i r├│┼╝nego rodzaju instytucje z tzw. trzeciego sektora, czyli organizacje non profit, kt├│re swe dzia┼éania kumuluj─ů wok├│┼é realizacji zada┼ä pro publico bono. Odpowiedzialno┼Ť─ç spo┼éeczna stopniowo przestaje by─ç ekstrawagancj─ů czy mod─ů. Zglobalizowana rzeczywisto┼Ť─ç niejako wymusza, by sta┼éa si─Ö pewnego rodzaju standardem dzia┼éa┼ä gospodarczych. Dlatego te┼╝ autorzy wyra┼╝aj─ů nadziej─Ö, ┼╝e niniejsza ksi─ů┼╝ka nie tylko przyczyni si─Ö do zobrazowania istoty spo┼éecznej odpowiedzialno┼Ťci, ale przede wszystkim stanie si─Ö "g┼éosem wo┼éaj─ůcego", kt├│ry z pe┼énym zaanga┼╝owaniem rozpowszechnia konieczno┼Ť─ç wdra┼╝ania tych postaw w szeroko rozumianej aktywno┼Ťci spo┼éeczno-gospodarczej. Ze Wst─Öpu
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 15355 VI.6 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
W obecnej rzeczywisto┼Ťci gospodarczej w┼Ťr├│d przedsi─Öbiorstw zaobserwowa─ç mo┼╝na rosn─ůce zainteresowanie zagadnieniami spo┼éecznej odpowiedzialno┼Ťci biznesu ( Corporate Social Responsibility - CSR ). Coraz cz─Ö┼Ťciej organizacje podejmuj─ů dzia┼éania zmierzaj─ůce do tego, aby dba┼éo┼Ť─ç o interesy ekonomiczne powi─ůzana by┼éa z dba┼éo┼Ťci─ů o przestrzeganie etycznych zasad odpowiedzialno┼Ťci wobec spo┼éecze┼ästwa i ┼Ťrodowiska naturalnego. Celem tej publikacji jest w┼éa┼Ťnie pokazanie nowej roli przedsi─Öbiorstwa jako organizacji przyjaznej cz┼éowiekowi i ┼Ťrodowisku naturalnemu. W ksi─ů┼╝ce szczeg├│┼éowo om├│wiono: rol─Ö przedsi─Öbiorstwa w systemie nowej gospodarki, kultur─Ö przedsi─Öbiorstwa, kt├│ra wp┼éywa na jego wewn─Ötrzne dzia┼éania oraz na stosunki z otoczeniem, koncepcj─Ö organizacji ucz─ůcej si─Ö, rol─Ö i zastosowania etycznych program├│w w biznesie, system spo┼éecznej odpowiedzialno┼Ťci biznesu, ekologiczny kontekst dzia┼éania przedsi─Öbiorstwa oraz proces kszta┼étowania ┼Ťwiadomo┼Ťci ekologicznej spo┼éecze┼ästwa, perspektywy rozwoju i wyzwania nowej gospodarki, model wytycznych dla przedsi─Öbiorstw w obszarze CSR.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 6545 IX.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 219-234.
Celem niniejszej publikacji jest identyfikacja czynnik├│w, kt├│re sprzyjaj─ů b─ůd┼║ wsp├│┼éwyst─Öpuj─ů przy podejmowaniu przez poszczeg├│lne przedsi─Öbiorstwa dzia┼éalno┼Ťci odpowiedzialnej spo┼éecznie, w obszarze zatrudnienia, a tak┼╝e korzy┼Ťci jakie wy┼éaniaj─ů si─Ö w zwi─ůzku z realizacj─ů tej dzia┼éalno┼Ťci. Monografia zmierza tak┼╝e do analizy warunk├│w i okoliczno┼Ťci wykszta┼écenia si─Ö idei spo┼éecznej odpowiedzialno┼Ťci biznesu, ukazuj─ůc motywy podejmowania dzia┼éa┼ä odpowiedzialnych spo┼éecznie zar├│wno z punktu widzenia jednostki, jednostki w organizacji, jak i jej bardziej og├│lnego t┼éa i wymog├│w, jakie powinna spe┼énia─ç sama organizacja b─ůd┼║ czynnik├│w, kt├│re sprzyjaj─ů podejmowaniu przez ni─ů dzia┼éa┼ä odpowiedzialnych spo┼éecznie. Autorka zaproponowa┼éa autorski model CSR, kt├│ry zweryfikowa┼éa na okre┼Ťlonych, zr├│┼╝nicowanych pr├│bach badawczych: om├│wi┼éa CSR w obszarze zatrudnienia w polskich i francuskich przedsi─Öbiorstwach, przedstawi┼éa postrzeganie przez student├│w dzia┼éa┼ä odpowiedzialnych spo┼éecznie w ┼Ťrednich przedsi─Öbiorstwach oraz w kontek┼Ťcie poziomu autentycznego przyw├│dztwa i dobrostanu pracownik├│w w polskich i francuskich przedsi─Öbiorstwach.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypo┼╝yczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.11395 IX.2 [Wypo┼╝yczalnia C] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 12594 IX.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr., netogr. przy rozdz.
├ĄOpracowanie stanowi dobrze przemy┼Ťlane, wszechstronne i wnikliwe studium. Wyr├│┼╝nia si─Ö kompleksowym uj─Öciem problematyki, popartym aktualnymi teoriami, wymaganiami legislacyjnymi, bardzo rzetelnym wsparciem prowadzonych wywod├│w najnowszymi tendencjami zaczerpni─Ötymi z dost─Öpnych ┼║r├│de┼é tak polsko-, jak i obcoj─Özycznych oraz praktycznym om├│wieniem podj─Ötych zagadnie┼ä. [...]Monografia, stanowi─ç b─Ödzie warto┼Ťciow─ů pozycj─Ö pog┼é─Öbiaj─ůc─ů wiedz─Ö z zakresu spo┼éecznej odpowiedzialno┼Ťci na tle funkcjonowania przedsi─Öbiorstw i wsp├│┼épracy z sektorem publicznym. [...] Opracowanie ma tak┼╝e istotne walory aplikacyjne dzi─Öki zamieszczeniu w nim wielu przyk┼éad├│w praktycznych i mo┼╝e stanowi─ç bardzo cenn─ů pomoc dydaktyczn─ů w procesach kszta┼écenia student├│w oraz stanowi─ç ┼║r├│d┼éo tzw. dobrych praktyk dla kadry mened┼╝erskiej├Â. (fragment recenzji prof. dr. hab. Macieja Urbaniaka)
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypo┼╝yczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.11976 IX.2 [Wypo┼╝yczalnia C] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 13134 IX.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 342-348.
Ksi─ů┼╝k─Ö otwiera om├│wienie spo┼éecznej odpowiedzialno┼Ťci przedsi─Öbiorstw (SOP) w kontek┼Ťcie zmiany organizacyjnej, jaka nast─ůpi┼éa w trzech koncernach dzia┼éaj─ůcych na polskim rynku. Druga analiza osadza badane zjawisko w kontek┼Ťcie lokalnym, ukazuje kszta┼étowanie si─Ö tej instytucji w relacji z interesariuszami zewn─Ötrznymi organizacji. Wreszcie opisuje SOP w zr├│┼╝nicowanych krajowych kontekstach instytucjonalnych. Najobszerniejsza, czwarta cz─Ö┼Ť─ç publikacji zawiera studia przypadk├│w.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 12126 IX.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. przy rozdz.
Ksi─ů┼╝ka po┼Ťwi─Öcona jest spo┼éecznej odpowiedzialno┼Ťci biznesu. Publikacja podzielona jest na cztery cz─Ö┼Ťci. Pierwsza z nich dotyczy zagadnie┼ä og├│lnych spo┼éecznej odpowiedzialno┼Ťci biznesu. Druga cz─Ö┼Ť─ç ksi─ů┼╝ki analizuje relacje z interesariuszami jako podstawowy obszar spo┼éecznej odpowiedzialno┼Ťci biznesu. Cz─Ö┼Ť─ç trzecia po┼Ťwi─Öcona jest spo┼éecznej odpowiedzialno┼Ťci biznesu w ralacjach pracy, standardom w stosunku pracy i dialogowi spo┼éecznemu. W czwartej cz─Ö┼Ťci uwaga autor├│w koncentruje si─Ö na problematyce innowacyjno┼Ťci, ekologii i edukacji w obszarze spo┼éecznej odpowiedzialno┼Ťci biznesu.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypo┼╝yczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.11533 IX.2 [Wypo┼╝yczalnia C] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 12765 IX.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. przy rozdz. Indeks.
Po┼é─ůczenie gospodarki z nauk─ů i technik─ů oraz ich wsp├│┼édzia┼éanie powoduje powstawanie nowych, istotnych dylemat├│w etycznych. Prezentowana ksi─ů┼╝ka jest unikatowym na polskim rynku wydawniczym kompendium na temat etyki biznesu, dostarczaj─ůcym zar├│wno podstaw teoretycznych, jak i praktycznych wskaz├│wek co do wykorzystania wiedzy z tego zakresu w ┼╝yciu gospodarczym. Pozwala to Czytelnikowi na dog┼é─Öbne zrozumienie zagadnienia, zaczynaj─ůc od indywidualnych decyzji mened┼╝er├│w oraz innych grup interesariuszy firm i organizacji gospodarczych, a ko┼äcz─ůc na zasadach zalecanych do stosowania w biznesie mi─Ödzynarodowym.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypo┼╝yczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.12216 II.2 [Wypo┼╝yczalnia B] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 13334 II.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Ksi─ů┼╝ka wpisuje sie w nowoczesne, humanistyczne nurty zarz─ůdzania. Jest swoistym wyk┼éadem psychologii odpowiedzialno┼Ťci, a r├│wnocze┼Ťnie praktycznym przewodnikiem pokazuj─ůcym jak wdra┼╝a─ç tak─ů koncepcj─Ö zarz─ůdzania. stawia trudne pytania, kt├│re wychodz─ů w przysz┼éo┼Ť─ç: jak spowodowa─ç, by ludzie pracuj─ůcy w firmie czuli si─Ö za ni─ů odpowiedzialni; czy jest mozliwe, by ludzie czuli si─Ö odpowiedzialni za co┼Ť, co nie jest ich w┼éasno┼Ťci─ů; jak motywowa─ç ludzi bez naruszania ich odno┼Ťci oraz bez "kija i marchewki". Ksi─ů┼╝ka pokazuje g┼é─Öboki i d┼éugofalowy sens zarz─ůdania przez odpowiedzialno┼Ť─ç. Okresla, jak zbudowa─ç podwaliny d┼éugotrwa┼éego rozwoju oraz fundamenty czego┼Ť, co dzi┼Ť nazywa si─Ö modnie CSR.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypo┼╝yczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.13185 IX.3 [Wypo┼╝yczalnia C] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 14304 IX.3 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 222-233.
Odpowiedzialno┼Ť─ç postulowana w etyce ┼╝ycia gospodarczego ma charakter szeroko rozumianej odpowiedzialno┼Ťci pozytywnej, przeciwstawianej w─ůskiemu jej pojmowaniu, jako ponoszeniu konsekwencji za uczynione z┼éo, najcz─Ö┼Ťciej w postaci kary orzekanej przez s─ůd. Jak wynika z trafnej i wszechstronnej rekonstrukcji kategorii odpowiedzialno┼Ťci dokonanej przez Janin─Ö Filek (2002), odpowiedzialno┼Ť─ç pozytywna nie ogranicza si─Ö do odpowiadania za pojedynczy czyn dokonany w danym momencie w przesz┼éo┼Ťci, ale jest rodzajem zadania ukierunkowuj─ůcego ca┼ée ┼╝ycie podmiotu ze wzgl─Ödu na to, co zosta┼éo mu powierzone. Odpowiedzialno┼Ť─ç pozytywna polega na ┼Ťwiadomym przyj─Öciu odpowiedzialno┼Ťci, mo┼╝no┼Ťci por─Öczenia za warto┼Ť─ç swego dzia┼éania oraz gotowo┼Ťci oddania si─Ö do dyspozycji w przypadku niespe┼énienia oczekiwa┼ä.
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.8739 [Magazyn 1] (1 egz.)
Wypo┼╝yczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.8738 II.2 [Wypo┼╝yczalnia B] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 10212 II.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 255-262.
W ksi─ů┼╝ce zaprezentowano metody, jakich u┼╝ywaj─ů firmy farmaceutyczne by skutecznie wp┼éyn─ů─ç na to, jakie leki s─ů przepisywane przez lekarzy. Opisane zosta┼éy oficjalne standardy marketingu farmaceutycznego, zanalizowane na podstawie uregulowa┼ä prawnych oraz obowi─ůzuj─ůcych kodeks├│w etycznych. Zestawione one zosta┼éy ze standardami rzeczywi┼Ťcie funkcjonuj─ůcymi, kt├│re uda┼éo si─Ö zidentyfikowa─ç dzi─Öki dw├│m badaniom empirycznym. Pierwsze z nich to wywiady swobodne z przedstawicielami medycznymi, drugie to ankieta skierowana do lekarzy. Ksi─ů┼╝ka powinna zainteresowa─ç lekarzy, student├│w medycyny, kt├│rzy chc─ů wiedzie─ç, jakich metod wywierania wp┼éywu u┼╝ywaj─ů firmy farmaceutyczne oraz jak s─ů "widziani oczami" przedstawicieli medycznych. Stanowi te┼╝ ┼║r├│d┼éo wiedzy dla pracownik├│w przemys┼éu farmaceutycznego - pokazuj─ůc, jak pracuj─ůcy "w terenie" reprezentanci postrzegaj─ů swe zaj─Öcie oraz, jaki stosunek maj─ů do nich lekarze. Ze wzgl─Ödu na swoj─ů tematyk─Ö, publikacja jest tak┼╝e godna polecenia wszystkim osobom, kt├│re interesuj─ů si─Ö nag┼éa┼Ťnianymi w ostatnich latach przez media ┼Ťledztwami dziennikarskimi dotycz─ůcymi relacji lekarzy i firm farmaceutycznych.
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.9974 [Magazyn 1] (1 egz.)
Wypo┼╝yczalnie
There are copies available to loan: sygn. 11625 XVIII.13 [Wypo┼╝yczalnia B] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 11624 XVIII.13 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 247-257.
"Recenzowana monografia wype┼énia luk─Ö wiedzy w obszarze wra┼╝liwo┼Ť─ç spo┼éecznej przedsi─Öbiorstwa w polskiej literaturze z dziedziny zarz─ůdzania. [...] Koncepcja wra┼╝liwo┼Ťci spo┼éecznej zosta┼éa zaprezentowana na tle dyskursu teoretycznego po┼Ťwi─Öconego rozwojowi czterech koncepcji naukowych, kt├│re mia┼éy kluczowe znaczenie dla kszta┼étowania badanej cechy wsp├│┼éczesnego przedsi─Öbiorstwa. [...] Szczeg├│lnym walorem publikacji jest rozbudowana warstwa metodyczna, kt├│ra doprowadzi┼éa do opracowania metody i oryginalnego narz─Ödzia do pomiaru stopnia zaawansowania wra┼╝liwo┼Ťci spo┼éecznej przedsi─Öbiorstw oraz autorskiej metody oceny raport├│w spo┼éecznych." (z recenzji prof. dr hab. Marty Juchnowicz)
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 14914 IX.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Authority data
TURYSTYKA BIZNESOWA (hasło przedmiotowe)
(termin podrzędny) zob. też hasło szersze TURYSTYKA (hasło przedmiotowe)
zob. też PODRÓŻE SŁUŻBOWE (hasło przedmiotowe)
Nieużywane formy hasła: BIZNES - turystyka
Authority data
Book
In basket
Ksi─ů┼╝ka przeznaczona dla praktyk├│w zarz─ůdzania i student├│w kierunk├│w ekonomicznych.
Bibliogr. s. 211-217.
Wsp├│┼écze┼Ťnie przedsi─Öbiorstwa obarcza si─Ö odpowiedzialno┼Ťci─ů nie tylko za zanieczyszczanie ┼Ťrodowiska, ale r├│wnie┼╝ za efekty spo┼éeczne, jak likwidacja miejsc pracy, brak poczucia bezpiecze┼ästwa, r├│┼╝nice spo┼éeczne. Oczekuje si─Ö, ┼╝e przedsi─Öbiorstwa nie tylko b─Öd─ů dostarcza─ç wyroby i us┼éugi, ale te┼╝ b─Öd─ů uczestniczy─ç w rozwi─ůzywaniu problem├│w spo┼éecznych. Autorka pokaza┼éa w ksi─ů┼╝ce spo┼éeczn─ů odpowiedzialno┼Ť─ç przedsi─Öbiorstw wobec wymaga┼ä efektywno┼Ťci ekonomicznej i wzrostu konkurencyjno┼Ťci. Zosta┼éy wi─Öc przedstawione: orientacja spo┼éeczna przedsi─Öbiorstw, rozw├│j i strategie spo┼éecznej odpowiedzialno┼Ťci, zarz─ůdzanie relacjami spo┼éecznymi przedsi─Öbiorstwa, dzia┼éalno┼Ť─ç spo┼éeczna. Ksi─ů┼╝ka jest przeznaczona dla praktyk├│w zarz─ůdzania i student├│w kierunk├│w ekonomicznych.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypo┼╝yczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.8797 IX.2 [Wypo┼╝yczalnia C] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 10270 IX.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 379-383.
Podstawowym celem ksi─ů┼╝ki jest przybli┼╝enie czytelnikowi wsp├│┼éczesnych uwarunkowa┼ä i ┼║r├│de┼é budowy warto┼Ťci klient├│w dla firm, rodzaju warto┼Ťci, kt├│re wsp├│┼écze┼Ťnie odgrywaj─ů lub powinny odgrywa─ç istotn─ů rol─Ö w budowie warto┼Ťci klient├│w oraz, na przyk┼éadzie konkretnych dzia┼éa┼ä, przybli┼╝enie - jak obecnie niekt├│re przedsi─Öbiorstwa buduj─ů warto┼Ť─ç swoich klient├│w. Struktur─Ö ksi─ů┼╝ki przyporz─ůdkowano trzem grupom problem├│w, jakie obecnie stoj─ů przed zarz─ůdzaj─ůcymi i realizuj─ůcymi koncepcj─Ö budowy warto┼Ťci klienta, tj.: uwarunkowaniom i wyzwaniom budowy warto┼Ťci klienta, ┼║r├│d┼éom i procesowi tworzenia warto┼Ťci klienta (dob├│r odpowiednich warto┼Ťci), prezentacji przyk┼éad├│w praktycznego podej┼Ťcia do budowy warto┼Ťci klienta (na przyk┼éadzie wybranych firm).
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypo┼╝yczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.14951 IX.16.2 [Wypo┼╝yczalnia C] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 15782 IX.16.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again