Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(4)
Forma i typ
Książki
(4)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(4)
dostępne
(2)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(1)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(1)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(4)
Autor
Alvermann Donna E
(1)
Cunningham Andie (1963- )
(1)
Paris Scott G. 1946-
(1)
Ruddell Robert B
(1)
Shagoury Ruth (1950- )
(1)
Stahl Steven A
(1)
Struk Barbara
(1)
Unrau Norman
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(1)
2000 - 2009
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Delaware (USA)
(1)
Nowy Jork (stan) (USA)
(1)
Polska
(1)
nieznany (us)
(1)
Język
angielski
(4)
Temat
CZYTANIE
(3)
CZYTANIE ze ZROZUMIENIEM
(2)
Reading
(2)
Czytanie
(1)
Dwujęzyczność
(1)
JĘZYK ANGIELSKI
(1)
Język angielski (przedmiot szkolny)
(1)
NAUCZANIE POCZĄTKOWE
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Reading comprehension
(1)
Uczniowie
(1)
Temat: czas
2001-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(1)
Gatunek
Monografia
(1)
Raport z badań
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(1)
Językoznawstwo
(1)
Słowo kluczowe
reading
(3)
reading comprehension
(3)
teaching
(3)
English language
(2)
learning
(2)
EFL
(1)
Simple View of Reading
(1)
United States
(1)
bilingual reader
(1)
case study
(1)
early childhood education
(1)
processes of reading
(1)
research
(1)
word recognition
(1)
4 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Includes bibliographical references and index.
The sixth edition of this landmark reference represents classic and trend-setting scholarship that is among the best in the field. Through careful evaluation of reader surveys and focus groups, the editors have extended the books reach into domains of research and instruction that affect practitioners, graduate students, literacy teacher educators, and researchers. Over half of the chapters in this edition are new to Theoretical Models and Processes of Reading, and eight of these new chapters were specially commissioned for this volume. Twenty percent of the chapters from previous editions have been revised by their authors to reflect current research and instructional developments in the field. Questions for Reflection accompany each chapter to assist readers in transforming their current knowledge base through discussion and deeper thinking about theory, research, and instruction.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15610.XXIV.14.2 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Center for Improvement of Early Reading Achievement)
Includes bibliographical references and indexes.
Originating in a recent CIERA conference held at the University of Michigan, this book brings together the nation's most distinguished researchers to examine how readers understand text and how comprehension is assessed. The first part provides both national and historical contexts for the study of reading comprehension. The second part examines how vocabulary, motivation, and expertise influence comprehension, and it includes analyses of the developmental course and correlates of comprehension. Chapters in the third part consider how schools focus on comprehension for instruction and assessment. The fourth part includes chapters on large-scale assessment that analyze how test formats and psychometric characteristics influence measures of reading comprehension. At the end of each part is a commentary--written by an expert-that reviews the chapters, critiques the main points, and synthesizes critical issues.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15581.XXIV.14.2 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr.
It is never too early to start comprehension instruction. In fact, reading begins with meaning making. Andie Cunningham and Ruth Shagoury designed a reading program for five- and six-year-olds based on this premise. Most of the students in Andie's Portland, Oregon, kindergarten class have little or no alphabet knowledge when they enter the classroom in the fall. English is a second-or third-language for many of the children in this low-income neighborhood. Through research-based principles, carefully structured routines, and innovative activities, even the youngest learners can develop comprehension skills from their first days in school. The children in Starting with Comprehension are grappling with school culture for the first time and learning to work with classmates who speak a variety of different languages. These emergent readers learn to present their understanding of what they read through writing, talk, movement, and art. Kindergartners and preschoolers are different from readers who know how to decode texts. Andie and Ruth show how comprehension skills can be nurtured and strengthened even before decoding begins. In this classroom, meaning making becomes part of community building as children link reading, thinking, and communicating.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14524.XXIV.14.8 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 186-202.
The book has been inspired by the need to investigate the process of reading comprehension in native and additional languages, as well as the changes in word recognition as developed by primary Polish learners of English when exposed to a good quality balanced reading instruction. The recommendations for early reading instruction offered by the current English language methodology guidelines in Poland for grades 1-3 do not refer clearly to an approach which is constructed on a balanced combination of code-and meaning-based instruction [from introduction].
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.18096 [Magazyn 1], P.18094 [Magazyn 1], P.18095 [Magazyn 1] (3 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19838.XXIV.14.2 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 19837.XXIV.14.2 [Czytelnia A] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej