Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(20)
Forma i typ
Książki
(20)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(18)
dostępne
(3)
nieokreślona
(1)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(2)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(1)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(19)
Autor
Anderson Kimberly L
(1)
Berne Jennifer
(1)
Cunningham Andie (1963- )
(1)
Degener Sophie
(1)
Ellis Sue
(1)
Fisher Douglas 1965-
(1)
Fountas Irene C
(1)
Ganske Kathy
(1)
Grisewood Emma
(1)
Handzel Zofia
(1)
Hiebert Elfrieda H
(1)
Kalicińska Urszula
(1)
Lewis Maureen
(1)
McGregor Tanny
(1)
McGuinness Diane
(1)
McKenna Michael C
(1)
Meyer Richard J. (1949-)
(1)
Philippakos Zoi A
(1)
Piasecka Liliana
(1)
Pinnell Gay Su
(1)
Potts John (1924- )
(1)
Rokita Andrzej (1968- )
(1)
Scanlon Donna M
(1)
Shagoury Ruth (1950- )
(1)
Sobkowiak Włodzimierz (1955- )
(1)
Solich Kornelia (1968- )
(1)
Struk Barbara
(1)
Sweeney Joan M
(1)
Walpole Sharon
(1)
Waszczuk Joanna (pedagog)
(1)
Willis Judy
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(11)
2000 - 2009
(8)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(8)
Nowy Jork (stan) (USA)
(4)
Stany Zjednoczone
(3)
Wielka Brytania
(2)
Anglia
(1)
New Jersey (USA)
(1)
nieznany (us)
(1)
Język
angielski
(13)
polski
(7)
Odbiorca
Klasa 1.
(1)
Klasa 2.
(1)
Klasa 3.
(1)
Nauczyciele
(1)
Przedszkola
(1)
Szkoły podstawowe
(1)
Temat
CZYTANIE
(16)
JĘZYK ANGIELSKI
(6)
CZYTANIE ze ZROZUMIENIEM
(4)
PISANIE
(4)
DZIECKO
(3)
Reading
(3)
CZYTELNICTWO MŁODZIEŻOWE
(2)
FONETYKA
(2)
GRY EDUKACYJNE
(2)
LITERATURA
(2)
NAUCZANIE POCZĄTKOWE
(2)
Reading (Elementary)
(2)
DYSLEKSJA i DYSGRAFIA
(1)
English language
(1)
Guided reading
(1)
Individualized instruction
(1)
Interdisciplinary approach in education
(1)
Język angielski (przedmiot szkolny)
(1)
Język polski (przedmiot szkolny)
(1)
KOMPUTERY
(1)
Language arts
(1)
Literacy
(1)
Metody nauczania
(1)
MÓZG
(1)
NAUCZANIE
(1)
NIEPOWODZENIA SZKOLNE
(1)
Nauka czytania
(1)
Reading comprehension
(1)
SPRAWNOŚĆ MOTORYCZNA
(1)
Gatunek
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(1)
Poradnik
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(1)
Językoznawstwo
(1)
Słowo kluczowe
reading
(13)
teaching
(6)
English language
(5)
czytanie
(3)
reading comprehension
(3)
book
(2)
learning
(2)
literary form
(2)
literature
(2)
phonics
(2)
pisanie
(2)
youth
(2)
Phonetic Difficulty Index
(1)
United States
(1)
brain
(1)
case study
(1)
children
(1)
dysleksja
(1)
dzieci
(1)
early childhood education
(1)
education
(1)
edukacja
(1)
elementary level
(1)
english orthography
(1)
foreign language
(1)
guide
(1)
interdisciplinary approach
(1)
język angielski
(1)
język polski
(1)
komputer
(1)
language arts
(1)
methods of teaching
(1)
metody nauczania
(1)
motywacja
(1)
phonetics
(1)
phonolapsology
(1)
physiology
(1)
reading difficulties
(1)
remedial teaching
(1)
study and teaching
(1)
teaching approaches
(1)
terapia pedagogiczna
(1)
trudności w czytaniu
(1)
trudności w pisaniu
(1)
wiek wczesnoszkolny
(1)
writing
(1)
20 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Autor
Temat
Słowo kluczowe: reading brain physiology
Bibliogr., index.
Reading comes easily to some students, but many struggle with some part of this complex process that requires many areas of the brain to operate together through an intricate network of neurons. As a classroom teacher who has also worked as a neurologist, Judy Willis offers a unique perspective on how to help students not only learn the mechanics of reading and comprehension, but also develop a love of reading. She shows the importance of establishing a nonthreatening environment and provides teaching strategies that truly engage students and help them build phonemic awareness; manipulate patterns to improve reading skills; improve reading fluency; combat the stress and anxiety that can inhibit reading fluency; increase vocabulary; overcome reading difficulties that can interfere with comprehension. By enriching your understanding of how the brain processes language, emotion, and other stimuli, this book will change the way you understand and teach reading skills and help all your students become successful readers.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13923.XXIV.14.2 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Phonics : practice, research and policy / edited by Maureen Lewis and Sue Ellis. - London : Paul Chapman ; Thousand Oaks, Calif., : Sage, 2006. - X, 159 s. ; 25 cm.
(UKLA [The United kingdom Literacy Association])
Includes bibliographical references and index.
This resource brings a balanced approach to phonics, helping teachers find the right practical solutions to suit the children in their classrooms.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15595.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Includes bibliographical references and index.
With a unique focus on grades 4 and 5, this book explains how to design and implement a research-based reading program that helps all students build major literacy skills (word recognition, fluency, vocabulary, and comprehension). The expert authors present ready-to-use activities, strategies, and lesson plans, along with detailed guidance for assessing students and providing instruction in differentiated small groups. Teachers get a clear understanding of how differentiation works in a tiered response-to-intervention model and how it aligns with the Common Core Standards. In a convenient large-size format, the book includes extenxive reproducible checklists and forms.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15584.XXIV.14.2 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Solving problems in the teaching of literacy)
Includes bibliographical references (p. 151-153) and index.
Guided reading is a staple of elementary literacy instruction, yet planning and conducting reading groups can be time consuming and challenging. This hands-on book presents an innovative approach to guided reading that is manageable even for teachers who are new to small-group, differentiated reading instruction. Numerous classroom examples illustrate how to organize groups and select suitably challenging materials, structure group sessions, provide scaffolding and cues while listening to students read, and balance small-group with whole-class instruction. Special features include scheduling aids and lists of common cues for beginning and older readers, as well as suggestions for further reading at the end of each chapter.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15602.XXIV.14.2 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Solving Problems in the Teaching of Literacy)
Bibliogr. s. 353 363. Indeks.
This book presents a research-supported framework for early literacy instruction that aligns with multi-tiered response-to-intervention (RTI) models. The book focuses on giving teachers a better understanding of literacy development and how to effectively support children as they begin to read and write. The authors' interactive strategies approach is designed around essential instructional goals related both to learning to identify words and to comprehending text. Detailed guidance is provided on ways to target these goals with Kľ2 students at risk for reading difficulties. Assessment and instructional strategies for whole-class, small-group, and one-to-one settings are discussed in depth. Numerous reproducible forms for documenting student learning are included.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13930.XXIV.14.2 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Filologia Angielska / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, ISSN 0554-8144 ; nr 45)
Bibliogr. s. 327-347. Indeks.
This is a book about how graded (leveled) readers written for American children and adolescents can be adapted to the needs of English-as-a-Foreign-Language (EFL) learners wishing to improve their pronunciation skills through reading. The adaptations discussed in this book focus on using the Phonetic Difficulty Index (PDI) to analyze the inherent graded text pronouncing difficulties as potentially error-inducing (phonolapsology). Such analysis leads to phonetically enhancing the text in many ways to make it an interactive resource, scaffolding the learning and acquisition of EFL pronunciation.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15819.XXIV.10 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Reading more, reading better / edited by Elfrieda H. Hiebert. - New York : Guilford Press, c2009. - XIV, 273 s. : ill. ; 23 cm.
(Solving problems in the teaching of literacy)
Includes bibliographical references and index.
Teaching students specific literacy skills is important--but equally critical, and often overlooked, is giving them the time and opportunity to read actual texts. Bringing together leading scholars, this book focuses on how teachers can improve both the quality and quantity of reading experiences in K-12 classrooms. Essential topics include factors that make reading tasks more or less productive for different types of learners, ways to balance independent reading with whole-class and small-group instruction, how to choose appropriate texts, and the connections between reading engagement and proficiency. The relevant research literature is reviewed, and exemplary practices and programs are described.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15601.XXIV.14.2 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Intermediate- Advanced Timesaver)
(Classroom Photocopiable Timesavers)
A photocopiable collection of stimulating, topical reading texts which are specifically aimed at teenagers learning English. A wide variety of text types (from detailed articles to cartoons – all from recent issues of Mary Glasgow’s EFL Magazines) are accompanied by lots of excellent teaching ideas and tasks to help teachers exploit these texts to the full.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 16074.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr., index.
Early Reading Instruction is a comprehensive analysis of the research evidence from early writing systems to computer models of reading. In this book, Diane McGuinness provides an innovative solution to the "reading war" - the century-old debate over the efficacy of phonics (sound-based) versus whole-word (meaning - based) methods. She has developed a prototype - a set of elements that are critical to the success of a reading method. McGuinness shows that all writing systems, without exception, are based on a sound unit in the language. This fact, and other findings by paleographers, provides a platform for the prototype. Other elements of the prototype are based on modern research. McGuinness shows that the most successful methods (children reading a year or more above age norms) include all the elements in the prototype. Finally, she argues, because phonics-type methods are consistently shown to be superior to whole-word methods in studies dating back to the 1960s, it makes no sense to continue this line of research. The most urgent question for future research is how to get the most effective phonics programs into the classroom.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13934.XXIV.14.2 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Beyond Initial Reading / John Potts. - London, New York : Routledge, 2012. - 115 s. ; 24 cm.
(Unwin Education Books ; 28)
(Routledge Library Editions. Education ; 117)
Bibliogr. p.108-110. Index.
This book sets out a clear and logical framework for the teaching of reading throughout different age groups, whereby systematic progression can be developed within a structured framework. A detailed set of recommendations are offered and are both illustrated and justified, for the teacher to examine and use. Much has been written about the importance of skilled and efficient reading and language usage in the early years of education, but all too few teachers are aware of the need for the development of reading skills in an ordered sequence with older children as well. Problems such as the motivation of the learner, the place of reading in a mass media age, the extent and classification of reading failure and the diagnosis of reading problems are examined, and the complexities of the linguistic background and of linguistic deprivation are covered thoroughly.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14523.XXIV.14.2 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Includes bibliographical references (p. 158-167) and indexes.
This book addresses the question through an in-depth play-by-play description of a phonics lesson as it occurred in a real classroom, followed by chapters that look at it from different angles by "zooming in" on one facet to analyze it closely: reading, teacher knowledge, the children, curriculum, culture, politics and ideology, teacher professionalism.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15596.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 167-182.
Książka jest poświęcona problematyce efektywności pracy terapeutycznej w zakresie czytania i pisania u dzieci prowadzonej w zespołach korekcyjno-kompensacyjnych i klasach terapeutycznych. Pokazuje nauczycielom drogę do efektywniejszych działań w zakresie niwelowania specyficznych trudności, jakie mają dzieci w opanowaniu umiejętności czytania i pisania. Są to umiejętności niezwykle ważne dla dziecka, gdyż w znacznym stopniu warunkują jego dalszy rozwój intelektualny i osiąganie dalszego sukcesu w szkole.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13783.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr.
It is never too early to start comprehension instruction. In fact, reading begins with meaning making. Andie Cunningham and Ruth Shagoury designed a reading program for five- and six-year-olds based on this premise. Most of the students in Andie's Portland, Oregon, kindergarten class have little or no alphabet knowledge when they enter the classroom in the fall. English is a second-or third-language for many of the children in this low-income neighborhood. Through research-based principles, carefully structured routines, and innovative activities, even the youngest learners can develop comprehension skills from their first days in school. The children in Starting with Comprehension are grappling with school culture for the first time and learning to work with classmates who speak a variety of different languages. These emergent readers learn to present their understanding of what they read through writing, talk, movement, and art. Kindergartners and preschoolers are different from readers who know how to decode texts. Andie and Ruth show how comprehension skills can be nurtured and strengthened even before decoding begins. In this classroom, meaning making becomes part of community building as children link reading, thinking, and communicating.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14524.XXIV.14.8 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. Index.
"Genre Connections" makes learning achievable, accessible, and incremental for all readers - including struggling readers. Tannyĺs lessons use everyday objects, works of art, music, and her much-loved anchor charts to help readers get acquainted with seven commonly taught genres and to discover what makes them unique. Her launching sequences gradually release responsibility for learning about text types, and they can be adapted for any genre. They help readers weave creative, sensory threads into a tapestry of understanding by taking them from a fun introductory object lesson to an immersive experience.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14544.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 110-121, netogr. s. 121-122.
Autorka omawia w książce swoje badania nad wykorzystaniem programów komputerowych do stymulowania procesu nabywania elementarnych umiejętnosci we wczesnej nauce czytania i pisania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Brak informacji o dostępności: sygn. 16970.V.7 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 4548.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.7868 [Magazyn 1] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. Index.
"Genre Study..." is a comprehensive professional book that focuses on genre study trough inquiry-based learning with an emphasis on improving reading comprehension and supporting the craft of writing. The authors concentrate on three broad instructional contexts for developing student's genre expertise through authentic reading and writing: Interactive Read-Aloud, Reader's Workshop, and Writer's Workshop. Students learn how to develop genre understandings through a process of immersing themselves in mentor texts, and, with teacher guidance, analyzing and experiencing the foundational characterisitcs that help them to understand and define the genre.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14545.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 58-60 i bibliografie przy rozdziałach.
Nauczanie czytania w języku polskim i angielskim w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej to opracowanie o charakterze metodycznym, którego celem jest wskazanie efektywnych sposobów nauczania czytania poprzez analizę modeli, metod i umiejętności warunkujących naukę czytania. Celem opracowania czyni sie również dostarczenie wiedzy na temat podejść dydaktycznych w nauczaniu czytania w obu językach, polskim i angielskim.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.18557.XXIV.14.2 [Magazyn 1], P.18558.XXIV.14.2 [Magazyn 1], P.18559.XXIV.14.2 [Magazyn 1] (3 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21890.XXIV.14.2 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 21889.XXIV.14.2 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Solving problems in the teaching of literacy)
Includes bibliographical references and index.
Successful students use comprehension skills and strategies throughout the school day. In this timely book, leading scholars present innovative ways to support reading comprehension across content areas and the full K-12 grade range. Chapters provide specific, practical guidance for selecting rewarding texts and promoting engagement and understanding in social studies, math, and science, as well as language arts and English classrooms. Cutting-edge theoretical perspectives and research findings are clearly explained. Special attention is given to integrating out-of-school literacies into instruction and developing comprehension in English language learners.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15582.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej