Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(11)
Forma i typ
Książki
(11)
Dostępność
dostępne
(10)
tylko na miejscu
(10)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(4)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(6)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(10)
Autor
Lewandowicz-Nosal Grażyna (1963- )
(2)
Ungeheuer-Gołąb Alicja
(2)
Barone Diane M
(1)
Bauer Eurydice B
(1)
Cullinan Bernice
(1)
Lerer Seth (1955- )
(1)
Leszczyński Grzegorz (1956- )
(1)
Sloan Glenna Davis (1930- )
(1)
Stahl Steven A
(1)
Truskolaska Justyna
(1)
Van Kleeck Anne
(1)
Zając Michał
(1)
Łaba Agnieszka
(1)
Świerczyńska-Jelonek Danuta
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(6)
2000 - 2009
(5)
Kraj wydania
Polska
(10)
Stany Zjednoczone
(1)
Język
polski
(10)
angielski
(1)
Temat
CZYTELNICTWO DZIECIĘCE
(11)
DZIECKO
(6)
CZYTELNICTWO MŁODZIEŻOWE
(2)
ADAPTACJA SPOŁECZNA
(1)
BIBLIOTEKI DZIECIĘCE
(1)
BIBLIOTERAPIA
(1)
CZYTANIE
(1)
DZIECKO NIEPEŁNOSPRAWNE UMYSŁOWO
(1)
EDUKACJA MEDIALNA
(1)
JĘZYK ANGIELSKI
(1)
LITERATURA
(1)
LITERATURA DZIECIĘCA
(1)
LITERATURA MŁODZIEŻOWA
(1)
Temat: czas
2001-0
(1)
Gatunek
LITERATURA DZIECIĘCA
(6)
PORADNIKI
(3)
LITERATURA MŁODZIEŻOWA
(1)
PODRĘCZNIKI
(1)
Słowo kluczowe
czytelnictwo
(5)
literatura dziecięca
(5)
dzieci
(4)
książka
(4)
children
(2)
children's literature
(2)
literature
(2)
reading
(2)
English language
(1)
bajka
(1)
biblioteka
(1)
biblioteka dziecięca
(1)
biblioterapia
(1)
book
(1)
criticism
(1)
developing literacy
(1)
dziecko niepełnosprawne
(1)
elementary school
(1)
history
(1)
language arts
(1)
literatura młodzieżowa
(1)
przystosowanie społeczne
(1)
psychologia
(1)
storytelling
(1)
study
(1)
study and teaching
(1)
teaching
(1)
upośledzenie umysłowe w stopniu lekkim
(1)
wiek przedszkolny
(1)
young learners
(1)
11 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Nauka - Dydaktyka - Praktyka ; 101)
Spis treści równol. pol., ang.
Książka stanowi tom studiów, szkiców i analiz badaczy literatury i książki dziecięcej, krytyków, psychologów, pedagogów i bibliotekoznawców. Wspólna reflaksja autorów prowadzi w kierunku odpowiedzi na pytania o diagnozę współczesności, o kierunki rozwoju literatury, grafiki książkowej i konieczne przemiany biblioteki, o dzsiejszego czytelnika, przemianę jego kompetencji, potrzeb i oczekiwań. Autorzy omawianego dzieła pragną, by książka ta skłoniła czytelników do własnych refleksji i poszukiwań, do stawiania nowych pytań, do aktywności intelektualnej, krytyczne oraz twórczej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 7595.I.8 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Indeks.
Ever since children have learned to read, there has been childrenĺs literature. Children's Literature charts the makings of the Western literary imagination from Aesopĺs fables to Mother Goose, from Alice's Adventures in Wonderland to Peter Pan, from Where the Wild Things Are to Harry Potter. The only single-volume work to capture the rich and diverse history of childrenĺs literature in its full panorama, this extraordinary book reveals why J. R. R. Tolkien, Dr. Seuss, Laura Ingalls Wilder, Beatrix Potter, and many others, despite their divergent styles and subject matter, have all resonated with generations of readers. Childrenĺs Literature is an exhilarating quest across centuries, continents, and genres to discover how, and why, we first fall in love with the written word.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13933.XXIV.7 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteki, Dzieci, Młodzież ; 1)
Bibliogr. przy rozdz. Listy książek polecanych s. 115-[118].
Książka omawia repertuar literacki adresowany do najmłodszych odbiorców, tj. dzieci w wieku 0-3 lat. Pisana była z dwóch perspektyw - osoby zawodowo zajmującej się książką dziecięcą - oraz rodzica. Znalazły się w niej rozdziały dotyczące pierwszych utworów przeznaczonych dla maluchów, klasyki literatury dziecięcej, "wydawnictw seryjnych". Na szczególną uwagę zasługuje rozdział poświęcony problemom małych dzieci (np. oswajanie z przedszkolem, lęk przed ciemnością, wizyty u dentysty). Całość uzupełnia "kącik dla rodziców" oraz listy lektur dla najmłodszych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 13999 [Magazyn 2] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 13998.VI.10 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12418.VI.10 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteki, Dzieci, Młodzież ; 4)
Książka przedstawia repertuar literacki adresowany do dzieci w wieku przedszkolnym (4-6 lat). Do omówienia w tym tomie były wybierane następujące pozycje: ksiązki nowe, wydane kilka lat temu, wielka klasyka, pozycje pogodne, wesołe oraz własne lektury domowe. Pisana była z dwóch perspektyw: osoby zawodowo zajmującej się książką dziecięcą oraz rodzica. Na szczególną uwagę zasługują rozdziały poświęcone książkom edukacyjnym, tematom trudnym (jak śmierć czy wojna) oraz legendom i książkom religijnym dla dzieci. Całość uzupełnia rozdział "książki o książkach", czyli o publikacjach dotyczących literatury dla dzieci w różnych jej wymiarach oraz lista książek polecanych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 14010 [Magazyn 2] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 14009.VI.10 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13376.VI.10 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteki, Dzieci, Młodzież ; 5)
Bibliogr. s. 147-156.
Alicja Ungeheuer-Gołąb ponownie nawiązuje dialog z pośrednikami literatury: bibliotekarzami, rodzicami, wychowawcami. Autorka pokazuje jak w wieku 4-6 lat najważniejszy staje się stosunek dziecka do literatury i prezentuje sposoby, które dziecko - z pomocą dorosłego - może wykorzystywać, by poznać dzieło literackie. Książka proponuje pasjonującą wizję literatury jako świata, który rodzi się wraz z odbiorem, świata, który przed przedszkolakiem powinni otworzyć dorośli, świata, który dzięki słowom i obrazom zaspokaja ważne potrzeby emocjonalne, intelektualne, społeczne.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 14003 [Magazyn 2] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 14002.VI.10 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14001.VI.10 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Media i Edukacja)
jak stwierdziła Maria Dąbrowska, „książka i możność czytania, to największy z cudów ludzkiej cywilizacji”. Właśnie dlatego, że inspiruje człowieka, pokazuje świat, stawia pytania i umożliwia szukanie na nie odpowiedzi. Lektura nie musi, a może nawet nie powinna być żmudnym gromadzeniem wiadomości, ale raczej fermentem – zaczątkiem własnej myśli.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.5499.VI.10 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 6909.VI.10 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteki, Dzieci, Młodzież ; 2)
Bibliogr. s. 119-[123].
Współczesna psychologia rozwojowa mówi, że istotne znaczenie dla dalszych etapów życia dziecka ma okres wczesnego rozwoju, a nawet okres prenatalny, w którym zdaniem niektórych badaczy, dziecko odbiera bodźce z zewnątrz. Choć nie jest to słuchanie i czucie podobne do tego, którego doświadcza ono poza organizmem matki, wywiera wpływ na późniejsze stadia. Zaniechanie ważnych zadań w tym najwcześniejszym okresie, może stać się przyczyną luki rozwojowej, której wypełnienie często nigdy nie będzie możliwe.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 14026 [Magazyn 2] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 14025.VI.10 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12466.VI.10 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Language and literacy series)
New to the fourth edition of this text is discussion of the significance of contemporary theories for classroom practice. Academic and literary references have been updated and lists of children's authors expanded. Advice on storytelling, assessment and facilitating writing are included.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13922.XXIV.6 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, index.
"On Reading Books to Children: Parents and Teachers" brings together in one volume current research on adult book reading to children. The authors, drawn from around the world, are key researchers and eminent scholars from the fields of reading and literacy, child language, speech pathology, and psychology, representing multiple perspectives within these disciplines. Chapters on the effects and limitations of book sharing are integrated with chapters discussing promising programs on storybook research. The reality of reading to children is more complex than it appears on the surface. The authors discuss some effects of and suggestions for reading to children that have emerged from the research. The ideas set forth in this volume will stimulate new lines of research on the effects of storybook reading, as well as refinements of current methods, yielding findings that enrich our understanding of this important arena of literacy development.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13918.XXIV.14.2 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Solving Problems in the Teaching of Literacy)
Bibliogr., index.
Many reading programs today overlook an essential component of literacy instruction-helping children develop an enduring love of reading. This authoritative and accessible guide provides a wealth of ideas for incorporating high-quality children's books of all kinds into K-6 classrooms. Numerous practical strategies are presented for engaging students with picturebooks, fiction, nonfiction, and nontraditional texts. Lively descriptions of recommended books and activities are interspersed with invaluable tips for fitting authentic reading experiences into the busy school day. Every chapter concludes with reflection questions and suggestions for further reading. The volume also features reproducible worksheets and forms.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13929.XXIV.7 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. [165]-181.
Prezentowana praca pokazuje sposób kształtowania zachowań przystosowawczych uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim za pomocą biblioterapii. Publikacja składa się z dwóch rodziałów w części teoretycznej i trzech w części analitycznej. W części teoretycznej zaprezentowano szczegółową analizę pojęcia upośledzenia umysłowego, scharakteryzowano zachowania przystosowawcze oraz sklasyfikowano środowiska wychowawcze. Ukazano także zagadnienia czytelnictwa i biblioterapii, uwzględniono formy biblioterapii oraz zwrócono uwagę na rolę bajki w procesie biblioterapeutycznym. Część analityczna obejmuje kwestie metodologiczne oraz problematykę badawczą. Ukazuje analizę porównawczą wyników z zakresu wiedzy o książce i nastawienia czytelniczego oraz z zakresu poziomu zachowania się uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13149.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej