Form of Work
Książki
(4)
E-booki
(1)
IBUK Libra
(1)
Status
available
(4)
only on-site
(1)
Branch
Magazyny
(3)
Wypożyczalnie
(1)
Czytelnie
(1)
Author
Gancarczyk Paweł
(1)
Kalisz Barbara
(1)
Kamiński Bogdan
(1)
Kubiak-Sokół Aleksandra
(1)
Wiśniakowska Lidia
(1)
Wolański Adam (1973- )
(1)
Year
2010 - 2019
(1)
2000 - 2009
(3)
1990 - 1999
(1)
Country
Poland
(5)
Language
Polish
(5)
Subject
DRUKARSTWO
(4)
EDYTORSTWO
(3)
ENCYKLOPEDIE
(1)
KORESPONDENCJA URZĘDOWA
(1)
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(1)
PORADNIKI
(1)
SZTUKA PISANIA
(1)
Genre/Form
PORADNIKI
(1)
TABLICE i WZORY
(1)
5 results Filter
No cover
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. 6265 [Magazyn 2] (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. 7816 I.8 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. 2751 [Magazyn 2] (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.8079 [Magazyn 1] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 9438 I.4 [Czytelnia A] (1 egz.)
E-book
In basket
Książka jest próbą całościowego spojrzenia na znaczenie wynalazku druku dla kultury muzycznej XVI wieku. Po zarysowaniu historii wczesnego drukarstwa muzycznego, jego podstaw technologicznych, finansowych i społecznych autor charakteryzuje kształtujący się wówczas rynek wydawnictw nutowych. Wskazuje na zależność zawartości i zewnętrznej postaci druków od warunków ekonomicznych, omawia przejawy rywalizacji między oficynami oraz przedstawia krąg protektorów edycji muzycznych. Typografia przyczyniła się do wzrostu alfabetyzacji muzycznej, umożliwiła unifikację europejskiego repertuaru, pogłębiając zarazem różnice między poszczególnymi gatunkami i stylami muzycznymi. Zapewniła długie trwanie niektórych typów twórczości, co nie wykluczało promowania w pierwszym rzędzie dzieł najnowszych i reagowania na bieżące wydarzenia religijne czy polityczne. Nowe medium wpłynęło nie tylko na obieg i funkcjonowanie repertuaru, ale także na świadomość twórców: ich poczucie autorstwa i indywidualności. Autor stawia tezę, że dzięki rewolucji druku poszerzył się społeczny i estetyczny horyzont kultury muzycznej, powstały nowe typy twórczości oraz zwiększył się krąg odbiorców zapisywanej muzyki. Proponuje powiązanie tych zjawisk z narodzinami nowożytności muzycznej, odnajdując niekiedy kontynuację zmian zapoczątkowanych w XVI wieku w kulturze współczesnej.
Całodobowy dostęp do pełnego tekstu, poza siecią Uczelni, poprzez login i hasło jak do konta bibliotecznego.
This item is available online. Expand information to see details.
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again