Form of Work
Ksi─ů┼╝ki
(103)
Publikacje naukowe
(6)
Publikacje fachowe
(3)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Rejestracje audio i wideo
(1)
Status
only on-site
(97)
available
(70)
unavailable
(14)
Branch
Magazyny
(36)
Wypo┼╝yczalnie
(48)
Czytelnie
(97)
Author
Ogrodzka-Mazur Ewa
(6)
Szu┼Ťcik Urszula
(5)
Winczura Barbara (1969- )
(5)
Cytowska Beata (1964- )
(3)
Olechnowicz Hanna
(3)
Skorek Ewa Małgorzata
(3)
Bogdanowicz Marta (1943- )
(2)
Borkowska Maria (nauki medyczne)
(2)
Czapiga Alina
(2)
Domagalska Małgorzata
(2)
Fuks Agata
(2)
Krasowicz-Kupis Gra┼╝yna
(2)
Marchel Joanna
(2)
Matyja Małgorzata
(2)
Mihilewicz Stanisława
(2)
Minczakiewicz El┼╝bieta Maria
(2)
Olchowik Gra┼╝yna
(2)
Tomczak Joanna
(2)
Włoch Stanisława
(2)
Zi─Ötara Renata
(2)
Aly Monika (1945 - )
(1)
Andrzejewska Anna (pedagogika)
(1)
Ayres A. Jean (1920-1988)
(1)
Baker Sidney M
(1)
Barłóg Krystyna
(1)
Bates Ames Louis (1908- )
(1)
Bauer Eurydice B
(1)
Białecka-Pikul Marta
(1)
Borsich Szymon
(1)
Braun Eldon D. (1943- )
(1)
Brejnak Wojciech (1944- )
(1)
Brock Avril
(1)
Brzezi┼äska Anna (1949- )
(1)
Camarda Sylwia
(1)
Chaliburda Ireneusz
(1)
Chwaluk Agnieszka
(1)
Cieszy┼äska Jadwiga (1955- )
(1)
Cullinan Bernice
(1)
Czeczuk Anna
(1)
Czelakowska Danuta
(1)
Davis Ronald D. (1942- )
(1)
Debesse Maurice (1903-1992)
(1)
Deptuła Maria (pedagog)
(1)
Dmitruk Agnieszka
(1)
Dołęga Zofia
(1)
Franczyk Anna
(1)
Gajdzica Zenon
(1)
Gerrig Richard J. (1959- )
(1)
Goddard Sally (1957- )
(1)
Grabowska Beata (1983- )
(1)
Gruszczyk-Kolczy┼äska Edyta (1940- )
(1)
Guz Sabina
(1)
G├│rniak Krystyna (kultura fizyczna)
(1)
Han─ç Tomasz
(1)
Hołub Wojciech
(1)
Huk-Wieliczuk El┼╝bieta
(1)
Ilg Frances L. (1902- )
(1)
Jaczewski Andrzej (1929- )
(1)
Kalicińska Urszula
(1)
Kar├ískov├í Vlasta (1947- )
(1)
Kendall Philip C
(1)
Kielin Jacek
(1)
Koc├│r Maria
(1)
Kohut Dorota
(1)
Komender Jadwiga
(1)
Konarska Joanna
(1)
Kowalewska Barbara
(1)
Krajewska Katarzyna
(1)
Krolczuk-Wyganowska Luiza
(1)
Kusiak Krystyna
(1)
Lechta Viktor
(1)
Liberska Hanna (1955- )
(1)
Lichota Edyta Joanna
(1)
Lichota Małgorzata
(1)
Lipowska Małgorzata
(1)
Maciarz Aleksandra (1937- )
(1)
Marchwicki Piotr
(1)
Markiewicz Katarzyna
(1)
Marszałek Lidia
(1)
Matuszkiewicz-G├│rska Maria
(1)
McGuinness Diane
(1)
Michalska Agnieszka (nauki medyczne)
(1)
Mikler-Chwastek Anna (1976- )
(1)
Mikołajczak Małgorzata (pedagogika)
(1)
Minczanowska Aleksandra
(1)
Montessori Maria (1870-1952)
(1)
Nazaruk Stanisława
(1)
Nazaruk Stanis┼éawa (1963- )
(1)
Nowakowska-Buryła Ilona
(1)
Obuchowska Irena (1932- )
(1)
Ochma┼äski Marian (1936- )
(1)
Oelszlaeger-Kosturek Beata
(1)
Okuniewski Juliusz
(1)
Oleksy Jadwiga
(1)
Opolska Teresa
(1)
Oszustowicz Barbara
(1)
Parczewska Teresa
(1)
Patzlaff Rainer (1943- )
(1)
Piszczek Maria
(1)
Plandowska Magdalena
(1)
Year
2010 - 2019
(36)
2000 - 2009
(62)
1990 - 1999
(5)
1980 - 1989
(1)
Time Period of Creation
2001-
(10)
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
Country
Poland
(104)
Language
Polish
(104)
Audience Group
Klasa 1.
(1)
Klasa 2.
(1)
Klasa 3.
(1)
Nauczyciele przedszkoli
(1)
Nauczyciele wychowania plastycznego
(1)
Opiekunki i opiekunowie dzieci─Öcy
(1)
Przedszkola
(1)
Psychoterapeuci
(1)
Rodzice
(1)
Szkoły podstawowe
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Subject
DZIECKO
(61)
DZIECKO NIEPEŁNOSPRAWNE
(14)
Rozw├│j psychofizyczny dziecka
(14)
WYCHOWANIE PRZEDSZKOLNE
(10)
MŁODZIEŻ
(7)
NAUCZANIE POCZ─äTKOWE
(7)
DYSLEKSJA i DYSGRAFIA
(6)
DZIECKO NIEPEŁNOSPRAWNE UMYSŁOWO
(6)
DIAGNOZA PEDAGOGICZNA
(5)
MOWA
(5)
WYCHOWANIE w RODZINIE
(5)
CZYTANIE
(4)
DZIECKO w WIEKU PRZEDSZKOLNYM
(4)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(4)
NIEPOWODZENIA SZKOLNE
(4)
CZYTELNICTWO DZIECI─śCE
(3)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(3)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(3)
MYŚLENIE TWÓRCZE
(3)
PODR─śCZNIKI
(3)
PODR─śCZNIKI AKADEMICKIE
(3)
WYCHOWANIE
(3)
Wychowanie przedszkolne
(3)
ZACHOWANIE
(3)
ZESPÓŁ ADHD
(3)
DOJRZA┼üO┼Ü─ć SZKOLNA
(2)
DZIECKO AUTYSTYCZNE
(2)
Dziecko z niepe┼énosprawno┼Ťci─ů intelektualn─ů
(2)
GRY EDUKACYJNE
(2)
GRY i ZABAWY RUCHOWE
(2)
INTELIGENCJA (psychol.)
(2)
KINEZYTERAPIA
(2)
KOMUNIKACJA SPOŁECZNA
(2)
KSZTAŁCENIE INTEGRACYJNE
(2)
Kinezjologia edukacyjna
(2)
Kreatywno┼Ť─ç
(2)
LOGOPEDIA
(2)
LUDZIE STARZY
(2)
METODA BOBATHÓW
(2)
Metody nauczania
(2)
MŁODZIEŻ NIEPEŁNOSPRAWNA
(2)
Młodzież
(2)
NIEMOWL─ś
(2)
Nauczanie pocz─ůtkowe
(2)
OBOWI─äZEK SZKOLNY
(2)
PAMI─ś─ć
(2)
PEDAGOGIKA
(2)
PISANIE
(2)
PORADNIKI
(2)
PSYCHOTERAPIA
(2)
RODZINA
(2)
ROZWÓJ PSYCHOFIZYCZNY DZIECKA
(2)
Rozwój psychofizyczny młodzieży
(2)
SPOSTRZEGANIE
(2)
TERAPIA ZAJ─śCIOWA
(2)
UCZUCIA
(2)
ALKOHOLIZM
(1)
ARTETERAPIA
(1)
AUTOPSYCHOTERAPIA
(1)
AUTYZM
(1)
Aktywno┼Ť─ç fizyczna
(1)
CHOROBY PSYCHICZNE
(1)
CHORZY w RODZINIE
(1)
Czytanie
(1)
DIAGNOZA
(1)
DZIECKO CHORE
(1)
DZIECKO CHORE PRZEWLEKLE
(1)
DZIECKO GŁUCHE
(1)
DZIECKO NIEPEŁNOSPRAWNE FIZYCZNIE
(1)
DZIECKO NIEWIDOME
(1)
DZIECKO z PORAŻENIEM MÓZGOWYM
(1)
DZIECKO z ZABURZENIAMI MOWY
(1)
DZIECKO z ZESPOŁEM ASPERGERA
(1)
Dzieci
(1)
Dziecko
(1)
Dziecko autystyczne
(1)
Dziecko niepełnosprawne
(1)
Dziecko w wieku poniemowl─Öcym
(1)
Dziecko z zespołem Aspergera
(1)
FIZYKOTERAPIA
(1)
Fizykoterapeuci
(1)
Fizykoterapia
(1)
GRY KOMPUTEROWE
(1)
GRY i ZABAWY
(1)
HIGIENA
(1)
J─äKANIE
(1)
J─śZYK POLSKI
(1)
J─śZYKI
(1)
KOMPUTERY
(1)
Komunikacja wspomagaj─ůca
(1)
Korekcja mowy
(1)
LITERATURA
(1)
MATEMATYKA
(1)
MOTYWACJA
(1)
Metoda Montessori
(1)
Muzykoterapia
(1)
My┼Ťlenie tw├│rcze
(1)
M┼éodzie┼╝ z niepe┼énosprawno┼Ťci─ů intelektualn─ů
(1)
NAUCZYCIELE
(1)
NAUCZYCIELE NAUCZANIA POCZ─äTKOWEGO
(1)
Subject: time
2001-
(4)
2001-0
(3)
Subject: place
BIAŁA PODLASKA (woj. lubelskie)
(1)
Biała Podlaska (woj. lubelskie)
(1)
Polska
(1)
Genre/Form
Poradnik
(4)
Opracowanie
(3)
PODR─śCZNIKI
(3)
Praca zbiorowa
(3)
LITERATURA DZIECI─śCA
(2)
PODR─śCZNIKI AKADEMICKIE
(2)
Podr─Öcznik
(2)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Monografia
(1)
PORADNIKI dla RODZICÓW
(1)
Poradniki
(1)
Publikacja bogato ilustrowana
(1)
Domain
Edukacja i pedagogika
(12)
Psychologia
(7)
Medycyna i zdrowie
(3)
Hobby i czas wolny
(1)
Kultura fizyczna i sport
(1)
Kultura i sztuka
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
104 results Filter
Book
In basket
"Czy to normalne, ┼╝e moje dziecko tak du┼╝o ┼Ťpi; ┼╝e nie ujawnia, kiedy jest g┼éodne; ┼╝e nie patrzy na mnie?ÔÇŁ ÔÇô pytaj─ů zatroskane matki. Czy jest pow├│d do zmartwie┼ä, gdy noworodek nie otwiera oczu lub otwiera je rzadko, zbyt wolno lub ospale ssie, cz─Östo wymiotuje? Co si─Ö dzieje, kiedy male┼ästwo sprawia wra┼╝enie wiotkiego, napi─Ötego lub rozkojarzonego? Ksi─ů┼╝ka ta adresowana jest do rodzic├│w i cz┼éonk├│w rodzin "dzieci specjalnej troskiÔÇŁ. Ma ona pom├│c im znale┼║─ç odpowiedzi na pierwsze pojawiaj─ůce si─Ö pytania, u┼éatwi─ç zorientowanie si─Ö w sytuacji, kiedy przychodz─ů z noworodkiem do domu i mimo uspokajaj─ůcych s┼é├│w us┼éyszanych od lekarzy, wci─ů┼╝ maj─ů uczucie, ┼╝e "co┼ŤÔÇŁ jest nie tak.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypo┼╝yczalnie
There are copies available to loan: sygn. 3248.IV.4 [Wypo┼╝yczalnia B] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. P.2038.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
┼Üwiat psychiki dziecka stanowi zagadk─Ö, kt├│rej rozwi─ůzanie, z perspektywy jego prze┼╝y─ç, dozna┼ä i odczu─ç, jest zadaniem nie┼éatwym, zar├│wno z teoretycznego, jak i praktycznego punktu widzenia. Tym bardziej jest to zadanie trudne, gdy centrum naukowej uwagi skupione jest na dziecku z problemami, kt├│re wykazuje w rozwoju degresj─Ö lub regresj─Ö. W artyku┼éach wprowadzaj─ůcych niniejszej ksi─ů┼╝ki w spos├│b interesuj─ůcy zarysowano etiologi─Ö rozwoju indywidualnego cz┼éowieka, koncentruj─ůc si─Ö na warunkach tego rozwoju i mo┼╝liwo┼Ťciach jego deformacji w r├│┼╝nych formach. W cz─Ö┼Ťci pierwszej przedstawiono globalne i parcjalne dysfunkcje intelektualne w odniesieniu do dziecka niepe┼énosprawnego umys┼éowo. Cz─Ö┼Ť─ç druga przedstawia w spos├│b wielop┼éaszczyznowy zagadnienia przemocy w rodzinie i wykorzystania seksualnego dzieci. Z uwagi na warto┼Ť─ç, jak─ů wnosi to opracowanie w rozszerzaniu wiedzy psychologicznej z zakresu problematyki rozwoju dziecka, szczeg├│lnie niepe┼énosprawnego, wszystkim gor─ůco polecam jego lektur─Ö.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 6155.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. 4018 [Magazyn 2] (1 egz.)
Book
In basket
Ksi─ů┼╝ka ta, przeznaczona dla rodzic├│w i wychowawc├│w, obejmuje psychologiczn─ů problematyk─Ö dorastania. Ten okres w ┼╝yciu naszych dzieci jest przez wielu rodzic├│w oczekiwany z niepokojem i nast─Öpnie prze┼╝ywany w nastroju obaw i zmartwie┼ä. A przecie┼╝ dorastanie mo┼╝e by─ç zar├│wno dla m┼éodzie┼╝y, jak i dla jej rodzic├│w pasjonuj─ůc─ů przygod─ů.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.795 [Magazyn 1] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. P.796.III.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 160-[169].
"Dlaczego jednak, pomimo istnienia tylu stosunkowo dobrze opracowanych metod diagnozy i terapii, praca niekt├│rych nauczycieli jest ma┼éo efektywna? Jedn─ů z przyczyn jest z┼éa konstrukcja programu zaj─Ö─ç, podczas tworzenia kt├│rego zapomniano o tym, ┼╝e warunkiem opanowania przez dziecko kolejnych umiej─Ötno┼Ťci jest nabycie przez nie umiej─Ötno┼Ťci rozwojowo wcze┼Ťniejszych...Inne r├│wnie┼╝ cz─Öste przyczyny braku post─Öp├│w i narastaj─ůcych problem├│w wychowawczych, to nieuwzgl─Ödnianie w programie zaj─Ö─ç konieczno┼Ťci wypracowania skutecznego sposobu porozumiewania si─Ö z dzieckiem i nieliczenie si─Ö z jego emocjonalno┼Ťci─ů."
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypo┼╝yczalnie
All copies are currently on loan: sygn. P.8447.IV.4 [Wypo┼╝yczalnia B] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 9842.IV.4 [Czytelnia B], 9841.IV.4 [Czytelnia B] (2 egz.)
Book
In basket
Przedstawione w publikacji ─çwiczenia mo┼╝na prowadzi─ç z dzie─çmi zdrowymi i z dzie─çmi o niskim stopniu niepe┼énosprawno┼Ťci. Mo┼╝ne je z powodzeniem stosowa─ç w grupach zintegrowanych, zar├│wno w ramach szkolnego, jak i pozaszkolnego wychowania fizycznego.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypo┼╝yczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.4896.XIX.3 [Wypo┼╝yczalnia B] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 5338.XIX.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Prezentowana publikacja zawiera przegl─ůd metod, technik i narz─Ödzi pozwalaj─ůcych na zdiagnozowanie dysfunkcyjno┼Ťci rozwoju dziecka w r├│┼╝nych obszarach ┼╝ycia, b─Öd─ůc jednocze┼Ťnie wprowadzeniem w problematyk─Ö oddzia┼éywa┼ä terapeutycznych w r├│┼╝nego typu nieprawid┼éowo┼Ťciach. Przedstawione propozycje nie s─ů gotowymi receptami na rozwi─ůzanie wszystkich problem├│w dzieci z zaburzeniami w rozwoju, jednak mog─ů by─ç inspiracj─ů dla planowania i realizowania dzia┼éa┼ä wspomagaj─ůcych prawid┼éowy rozw├│j. Autorzy ksi─ů┼╝ki ┼╝ywi─ů nadziej─Ö, ┼╝e publikacja zainspiruje Czytelnik├│w do nowych poszukiwa┼ä, udzieli odpowiedzi na pytania, rozwi─ů┼╝e cho─çby ma┼ée dylematy diagnostyczne i terapeutyczne, a tym samym poka┼╝e, jak dotrze─ç do najbardziej zagmatwanych labirynt├│w funkcjonowania dziecka z zaburzeniami w rozwoju.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 4533.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. przy pracach.
W prezentowanej ksi─ů┼╝ce dokonano przegl─ůdu propozycji oddzia┼éywa┼ä na najm┼éodsze dzieci zagro┼╝one niepe┼énosprawno┼Ťci─ů lub zaburzone w rozwoju. Obszary zagadnie┼ä dotycz─ů poszczeg├│lnych etap├│w post─Öpowania w procesie wczesnej interwencji i wspomagania rozwoju dzieci. Niekt├│rzy autorzy poruszaj─ů zagadnienia inspiruj─ůce do planowania i realizowania dzia┼éa┼ä wspomagaj─ůcych prawid┼éowy rozw├│j dziecka, inni z kolei pokazuj─ů propozycje technik i narz─Ödzi pozwalaj─ůcych na zdiagnozowanie okre┼Ťlonych dysfunkcji w rozwoju dziecka, a tak┼╝e dokonuj─ů przegl─ůdu oddzia┼éywa┼ä terapeutycznych na ma┼ée dzieci, u kt├│rych ju┼╝ pojawiaj─ů si─Ö nieprawid┼éowo┼Ťci. Przedstawione zagadnienia mog─ů stanowi─ç inspiracj─Ö do pracy z ma┼éym dzieckiem dla specjalist├│w z r├│┼╝nych dziedzin ÔÇô pedagog├│w, psycholog├│w, logoped├│w, fizjoterapeut├│w, lekarzy oraz innych terapeut├│w zajmuj─ůcych si─Ö pomaganiem dziecku i jego rodzinie. Ze wzgl─Ödu na obszerne interdyscyplinarne uj─Öcie problematyki publikacja mo┼╝e by─ç ┼║r├│d┼éem informacji tak┼╝e dla student├│w.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypo┼╝yczalnie
All copies are currently on loan: sygn. P.8355.IV.4 [Wypo┼╝yczalnia B] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 9728.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 166-169.
Podstawy usprawniania neurorozwojowego wed┼éug Berty i Karela Bobath├│w - Poniewa┼╝ w dotychczasowej praktyce cz─Östo do┼Ť─ç przypadkowo dobiera si─Ö metody post─Öpowania usprawniaj─ůcego, przedstawiamy na wst─Öpie, w olbrzymim skr├│cie, podstawowe za┼éo┼╝enia, g┼é├│wne zasady oraz zalety i wady pi─Öciu najpowszechniej obecnie stosowanych na ┼Ťwiecie metod rehabilitacji dzieci z zaburzeniami ruchowymi pochodzenia o┼Ťrodkowego - Z wst─Öpnego opisu wy┼é─ůczono koncepcj─Ö NDT-Bobath├│w, jako ┼╝e stanowi ona zasadniczy temat niniejszego opracowania. Ksia┼╝ka zainteresuje specjalist├│w rehabilitacji, fizjoterapii oraz lekarzy neurolog├│w. Od ponad 150 lat niezmiennie obserwuje si─Ö olbrzymie zainteresowanie problemem m├│zgowego pora┼╝enia dzieci─Öcego (m.p.dz.). Znaczna oraz stale rosn─ůca populacja dzieci z r├│┼╝nymi postaciami tego zespo┼éu stanowi┼éa zawsze powa┼╝ny problem spo┼éeczny. Pogl─ůdy dotycz─ůce zar├│wno obrazu klinicznego, przyczyn i cz─Östo┼Ťci wyst─Öpowania, jak i mo┼╝liwo┼Ťci diagnostycznych ulega┼éy znacznym przeobra┼╝eniom. Wypracowano tak┼╝e wiele metod tzw. kompleksowego oddzia┼éywania, zwanego post─Öpowaniem usprawniaj─ůcym, kt├│re r├│┼╝ni─ů si─Ö nie tylko sposobem podej┼Ťcia do zagadnie┼ä rozwoju psychomotorycznego czy problemu m├│zgowego pora┼╝enia dzieci─Öcego, lecz przede wszystkim rodzajem i form─ů wykorzystywanych ┼Ťrodk├│w oraz zasadami ich stosowania.
Book
In basket
Niniejsza praca jest pr├│b─ů przedstawienia rozmaitych zaburze┼ä mowy wyst─Öpuj─ůcych przede wszystkim u dzieci i udzielania odpowiedzi na pytanie, jak je eliminowa─ç w toku zamierzonych oddzia┼éywa┼ä stymulacyjnych. Zasygnalizowano r├│wnie┼╝ problem kszta┼écenia mowy, jej wad i zaburze┼ä u dzieci z upo┼Ťledzeniem umys┼éowym, wadami s┼éuchu (g┼éuchych, niedos┼éysz─ůcych) i pora┼╝eniem m├│zgowym, kt├│re wymagaj─ů nieco innej metodyki pracy. Prezentowane zaburzenia ukazano od strony przyczyn, objaw├│w, diagnozy, a tak┼╝e terapii i jej wynik├│w.
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. 3816 [Magazyn 2] (1 egz.)
Wypo┼╝yczalnie
All copies are currently on loan: sygn. P.2645.IV.5 [Wypo┼╝yczalnia B] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. P.2644.IV.5 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr.
Ksi─ů┼╝ka jest zbiorem doniesie┼ä rozproszonych w ma┼éo dost─Öpnym pi┼Ťmiennictwie medycznym, pisanych przede wszystkim z nadziej─ů, ┼╝e zwr├│c─ů one uwag─Ö lekarzy, psycholog├│w i logoped├│w na problemy dzieci z zaburzonym w r├│┼╝nym stopniu, nieprawid┼éowym porozumiewaniem si─Ö j─Özykowym. Autorce zale┼╝a┼éo szczeg├│lnie na wskazaniu faktu oczywistego, i┼╝ rozw├│j j─Özyka i mowy nie rozpoczyna si─Ö w okre┼Ťlonym momencie ┼╝ycia i rozwoju dziecka, a trwa od jego pocz─ůtku. Przyj─Öcie takiej zasady ujmowania rozwoju mowy przez lekarzy w zdecydowany spos├│b zmieni charakter pracy logoped├│w z korekcyjnej na stymuluj─ůco-koryguj─ůc─ů oraz w┼é─ůczy ich do zespo┼é├│w niezb─Ödnych specjalist├│w zajmuj─ůcych si─Ö dzieckiem od urodzenia.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.8918 [Magazyn 1] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 10478.IV.5 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. przy pracach
Ksi─ů┼╝ka zosta┼éa przygotowana przez specjalist├│w r├│┼╝nych dziedzin ÔÇô lekarzy, psycholog├│w, pedagog├│w, logoped├│w, fizjoterapeut├│w. Przybli┼╝a wiele zagadnie┼ä, przede wszystkim diagnoz─Ö i terapi─Ö zaburze┼ä rozwojowych, g┼é├│wnie o pod┼éo┼╝u genetycznym i metabolicznym, nieznane, rzadkie choroby wieku dzieci─Öcego lub rozpoczynaj─ůce si─Ö w dzieci┼ästwie, nieprawid┼éowo┼Ťci rozwojowe i choroby, kt├│re prowadz─ů do niepe┼énosprawno┼Ťci. Poruszana w ksi─ů┼╝ce problematyka jest obszerna i oparta o aktualne badania naukowe oraz obowi─ůzuj─ůc─ů literatur─Ö przedmiotu. Mo┼╝e stanowi─ç ┼║r├│d┼éo wiedzy dla student├│w pedagogiki, psychologii, fizjoterapii i medycyny. Opracowanie ka┼╝dej jednostki chorobowej, zaburzenia czy niepe┼énosprawno┼Ťci ma wymiar holistyczny i utrzymane jest w duchu humanistycznym, w orientacji personalizmu. Na takie przedsi─Öwzi─Öcie wskazuje chocia┼╝by konstrukcja ka┼╝dego rozdzia┼éu. Tytu┼éy wszystkich tekst├│w rozpoczynaj─ů si─Ö od wyra┼╝enia Dziecko zÔÇŽ po to, aby czytelnik zwr├│ci┼é uwag─Ö na osob─Ö dziecka uwik┼éanego w proces diagnostyczno-terapeutyczny, nierzadko wi─ů┼╝─ůcy si─Ö z prze┼╝ywaniem l─Öku, cierpienia i poczuciem braku bezpiecze┼ästwa. Publikacja powinna zainteresowa─ç pedagog├│w specjalnych, logoped├│w, rehabilitant├│w, terapeut├│w pracuj─ůcych z dzie─çmi i m┼éodzie┼╝─ů niepe┼énosprawn─ů, a tak┼╝e psycholog├│w klinicznych, prowadz─ůcych psychoterapi─Ö z dzie─çmi i m┼éodzie┼╝─ů choruj─ůc─ů na rzadkie choroby genetyczne i deficyty rozwojowe. Zaciekawi ponadto rodzic├│w i wychowawc├│w dzieci cierpi─ůce na te choroby oraz wy┼╝sze uczelnie pedagogiczne, psychologiczne, medyczne i pokrewne, jako ┼║r├│d┼éo wiedzy dla student├│w.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypo┼╝yczalnie
All copies are currently on loan: sygn. P.6663.IV.4 [Wypo┼╝yczalnia B] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 7502.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Prezentowana ksi─ů┼╝ka zawiera zbi├│r artyku┼é├│w dotycz─ůcych problem├│w zaburze┼ä rozwoju, zagro┼╝e┼ä i niepe┼énosprawno┼Ťci. Publikacja prezentuje niekt├│re metody usprawnienia dzieci z m├│zgowym pora┼╝eniem dzieci─Öcym (MPD), takie jak:: metod─Ö Kabata, Bobath├│w, Pet├Â, Vojty, Domana, Weroniki Sherborne, Bon Depart, hipoterapi─Ö, muzykoterapi─Ö oraz podejmuje problematyk─Ö os├│b z wad─ů s┼éuchu. W ksi─ů┼╝ce opisane zosta┼éo tak┼╝e zagadnienie spo┼éecznego problemu, jakim jest zjawisko spo┼╝ycia alkoholu przez m┼éodzie┼╝. Autorzy artyku┼é├│w swoje za┼éo┼╝enia i pomys┼éy wywodz─ů z podstaw teoretycznych. Mo┼╝na to uzna─ç za walor pracy daj─ůcy szans─Ö szerszego spojrzenia na problem niepe┼énosprawno┼Ťci. Adresatami publikacji mog─ů by─ç psychologowie, pedagodzy, logopedzi, terapeuci pracuj─ůcy z dzie─çmi, rodzice oraz kadra naukowa i studenci kierunk├│w pedagogicznych.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypo┼╝yczalnie
There are copies available to loan: sygn. 9733.IV.4 [Wypo┼╝yczalnia B] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 9732.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.3073 [Magazyn 1], 4077 [Magazyn 2] (2 egz.)
No cover
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.7309 [Magazyn 1], P.7308 [Magazyn 1] (2 egz.)
Book
In basket
(Biblioteka SI.)
Bibliogr. s. 227-231 i przy rozdz.
Niniejsza publikacja w jasny spos├│b opisuje natur─Ö zaburze┼ä integracji sensorycznej oraz pokazuje, jak te niedostrzegalne problemy niszcz─ů ┼╝ycie chorym dzieciom i ich rodzicom, a tak┼╝e wskazuje, jak mo┼╝na pom├│c takim osobom. Dzi─Öki tej ksi─ů┼╝ce r├│wnie┼╝ doro┼Ťli od lat cierpi─ůcy na zaburzenia integracji sensorycznej mog─ů w wi─Ökszym stopniu zrozumie─ç to, co im si─Ö przytrafi┼éo. Ksi─ů┼╝ka przeznaczona jest przede wszystkim dla terapeut├│w zaj─Öciowych i innych specjalist├│w, a tak┼╝e dla rodzic├│w dzieci z zaburzeniami integracji sensorycznej oraz dla os├│b doros┼éych, kt├│re podejrzewaj─ů u siebie problemy z przetwarzaniem sensorycznym i maj─ů nadziej─Ö lepiej sobie z nimi radzi─ç w przysz┼éo┼Ťci.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypo┼╝yczalnie
All copies are currently on loan: sygn. 17147.IV.4 [Wypo┼╝yczalnia B] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 17146.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Autorzy tego poradnika ju┼╝ od wielu lat skutecznie rozwiewaj─ů wszelkie w─ůtpliwo┼Ťci i niepokoje rodzic├│w, konfrontuj─ůc codzienne obserwacje z naukowym uj─Öciem prawid┼éowego rozwoju dziecka. Wyja┼Ťniaj─ů przebieg i mechanizmy rozwoju psychicznego, nierozerwalnie zwi─ůzanego z fizycznym, i krok po kroku pokazuj─ů, jak wraz z dzieckiem pomy┼Ťlnie przej┼Ť─ç ka┼╝dy kolejny etap. Je┼Ťli martwisz si─Ö, ┼╝e Tw├│j trzylatek wci─ů┼╝ nie umie po┼╝egna─ç si─Ö w nocy z pieluszk─ů lub ┼╝e Twoje spokojne do tej pory dziecko zachowuje si─Ö ostatnio, jakby diabe┼é w nie wst─ůpi┼é, albo nie wiesz, jak reagowa─ç na nieustanne ogryzanie paznokci czy histeryczne walenie g┼éow─ů w pod┼éog─Ö - to ta ksi─ů┼╝ka jest dla Ciebie! Autorzy poruszaj─ů chyba wszystkie najistotniejsze zagadnienia zwi─ůzane z rozwojem psychicznym dzieci, przybli┼╝aj─ůc jego poszczeg├│lne etapy, opisuj─ůc typy osobowo┼Ťci, omawiaj─ůc problemy towarzysz─ůce jedzeniu, spaniu, wydalaniu czy roz┼éadowywaniu napi─Ö─ç emocjonalnych.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 3132.III.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Ksi─ů┼╝ka ukazuje problemy os├│b autystycznych w zakresie spo┼éecznego komunikowania si─Ö oraz wskazuje na mo┼╝liwo┼Ťci budowania system├│w komunikacyjnych sprzyjaj─ůcych wychodzeniu poza izolacj─Ö autystyczn─ů.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.3472 [Magazyn 1] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 4255.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 253-262.
Przewodnik dla student├│w pedagogiki, zawieraj─ůcy podstawowe informacje na temat prawid┼éowo┼Ťci rozwoju dziecka w wieku przedszkolnym, trudno┼Ťci i zaburze┼ä rozwojowych najcz─Ö┼Ťciej w tym okresie wyst─Öpuj─ůcych wraz z uwagami na temat diagnozy i oddzia┼éywa┼ä terapeutycznych. Praca zawiera r├│wnie┼╝ materia┼éy na temat problematyki gotowo┼Ťci szkolnej oraz trudno┼Ťci dzieci trzyletnich w adaptacji do warunk├│w wychowania przedszkolnego, precyzuje r├│wnie┼╝ informacje o kompetencjach nauczycieli.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 8348.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr., index.
Early Reading Instruction is a comprehensive analysis of the research evidence from early writing systems to computer models of reading. In this book, Diane McGuinness provides an innovative solution to the "reading war" - the century-old debate over the efficacy of phonics (sound-based) versus whole-word (meaning - based) methods. She has developed a prototype - a set of elements that are critical to the success of a reading method. McGuinness shows that all writing systems, without exception, are based on a sound unit in the language. This fact, and other findings by paleographers, provides a platform for the prototype. Other elements of the prototype are based on modern research. McGuinness shows that the most successful methods (children reading a year or more above age norms) include all the elements in the prototype. Finally, she argues, because phonics-type methods are consistently shown to be superior to whole-word methods in studies dating back to the 1960s, it makes no sense to continue this line of research. The most urgent question for future research is how to get the most effective phonics programs into the classroom.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 13934.XXIV.14.2 [Czytelnia A] (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again