Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(79)
Forma i typ
Książki
(79)
Publikacje naukowe
(12)
Publikacje fachowe
(7)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(3)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Poradniki i przewodniki
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(69)
dostępne
(54)
wypożyczone
(7)
nieokreślona
(7)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(20)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(44)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(73)
Autor
Grudziewska Ewa
(4)
Tomczyszyn Dorota (1971- )
(3)
Andrzejewska Anna (pedagogika)
(2)
Brańka Zofia
(2)
Papież Jan
(2)
Płukis Andrzej
(2)
Baczała Ditta
(1)
Bednarek Józef
(1)
Bereś Witold (1960- )
(1)
Białobrzeska Katarzyna
(1)
Bogunia-Borowska Małgorzata
(1)
Borsich Szymon
(1)
Brzezińska Anna (1949- )
(1)
Błażek Magdalena
(1)
Błeszyński Jacek J. (1963- )
(1)
Camarda Sylwia
(1)
Chełmecki Jerzy
(1)
Chocholska Paulina
(1)
Cudak Henryk (1940- )
(1)
Czapka Elżbieta (1974- )
(1)
Czarnecki Maciej (1981- )
(1)
Deptuła Maria (pedagog)
(1)
Duda Małgorzata
(1)
Gajdzica Zenon
(1)
Gajewska Grażyna
(1)
Gawęcka Mirosława
(1)
Gierak-Onoszko Joanna (1980- )
(1)
Golinowska Stanisława (1947- )
(1)
Gulla Bożena
(1)
Górka Marek (nauki o polityce)
(1)
Harewska Natalia
(1)
Hirszel Krzysztof (1929- )
(1)
Hornowska Elżbieta (1952- )
(1)
Izdebska Jadwiga
(1)
Jadczak-Szumiło Teresa
(1)
Janicka Iwona (psycholog)
(1)
Jegier Aneta
(1)
Kaczmarek Bogusława Beata
(1)
Kamińska Kamila
(1)
Kawczyńska-Butrym Zofia (1939- )
(1)
Kisiel Mirosław
(1)
Kiwak Anna
(1)
Klecka Małgorzata
(1)
Klim-Klimaszewska Anna
(1)
Klinik Anna
(1)
Kossowski Paweł
(1)
Kowalska-Kantyka Małgorzata
(1)
Kozak Stanisław (psycholog)
(1)
Kozubska Alicja
(1)
Krasiejko Izabela
(1)
Kudlak Grzegorz
(1)
Kurkowski Cezary
(1)
Kurpas Donata
(1)
Kuźma Józef (1935- )
(1)
Kępski Czesław (1939- )
(1)
Leszczyński Grzegorz (1956- )
(1)
Lewandowska-Walter Aleksandra
(1)
Matejek Józefa
(1)
Matyjas Bożena
(1)
Matysiak-Błaszczyk Agata
(1)
Minczanowska Aleksandra
(1)
Modrzejewska Daria
(1)
Modrzewski Jerzy
(1)
Montessori Maria (1870-1952)
(1)
Mościskier Andrzej
(1)
Myśliwiec Andrzej
(1)
Nazaruk Stanisława
(1)
Nazaruk Stanisława (1963- )
(1)
Nowak Marian (1955- )
(1)
Nowocień Jerzy (1948- )
(1)
Ochmański Marian (1936- )
(1)
Ogrodzka-Mazur Ewa
(1)
Ornacka Katarzyna
(1)
Osipczuk Małgorzata
(1)
Parchomiuk Monika
(1)
Plandowska Magdalena
(1)
Ploch Leszek
(1)
Potorska Alicja
(1)
Prajsner Mirosława
(1)
Pyżalski Jacek
(1)
Ruszkowska Marzena
(1)
Rzeźnicka-Krupa Jolanta
(1)
Schwertner Janusz
(1)
Sipińska Dorota
(1)
Sitarczyk Małgorzata
(1)
Smykowska Dorota
(1)
Sochocka Lucyna
(1)
Sroczyński Wojciech (1944- )
(1)
Steciwko Andrzej (1950-2012)
(1)
Stelter Żaneta
(1)
Szarota Zofia
(1)
Szczepanik Renata
(1)
Szuścik Urszula
(1)
Tambor Marzena
(1)
Tomalski Przemysław
(1)
Waszczuk Joanna (pedagog)
(1)
Wilczewski Adam (1954- )
(1)
Wrona Grzegorz
(1)
Wypler Wojciech
(1)
Węgierski Zbigniew
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(6)
2010 - 2019
(42)
2000 - 2009
(28)
1990 - 1999
(3)
Okres powstania dzieła
2001-
(19)
1901-2000
(1)
1918-1939
(1)
1939-1945
(1)
Kraj wydania
Polska
(79)
Język
polski
(79)
Odbiorca
Nauczyciele
(5)
Pedagodzy
(2)
Psycholodzy
(2)
Szkoły wyższe
(2)
Asystenci rodzin
(1)
Pracownicy socjalni
(1)
Rodzice
(1)
Terapeuci
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(1)
Temat
DZIECKO
(27)
RODZINA
(17)
WYCHOWANIE w RODZINIE
(12)
MŁODZIEŻ
(10)
DZIECKO NIEPEŁNOSPRAWNE UMYSŁOWO
(8)
Dzieci
(8)
Młodzież
(8)
DZIECKO NIEPEŁNOSPRAWNE
(7)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(6)
INTERNET
(5)
Socjoterapia
(5)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(4)
PRZEMOC
(4)
RODZICE
(4)
UZALEŻNIENIE od KOMPUTERA
(4)
CHORZY w RODZINIE
(3)
DZIECKO MALTRETOWANE
(3)
Dziecko maltretowane
(3)
KOMPUTERY
(3)
PRZEMOC w RODZINIE
(3)
PRZESTĘPCZOŚĆ NIELETNICH i MŁODOCIANYCH
(3)
PRZESTĘPSTWO KOMPUTEROWE
(3)
Rodzina zastępcza
(3)
Terapia zajęciowa
(3)
Wychowanie
(3)
Wychowanie w rodzinie
(3)
ADAPTACJA SPOŁECZNA
(2)
CYBERPRZEMOC
(2)
MŁODZIEŻ NIEPEŁNOSPRAWNA
(2)
NIEPEŁNOSPRAWNI
(2)
PEDAGOGIKA SPECJALNA
(2)
PEDAGOGIKA SPOŁECZNA
(2)
PRAWA DZIECKA
(2)
Patologia społeczna
(2)
Piecza zastępcza
(2)
Prawo rodzinne
(2)
Psychoterapia
(2)
RODZINA ZASTĘPCZA
(2)
RZECZYWISTOŚĆ WIRTUALNA
(2)
Samobójstwo
(2)
Trauma
(2)
WYCHOWANIE PRZEDSZKOLNE
(2)
WYKLUCZENIE SPOŁECZNE
(2)
Wsparcie społeczne
(2)
Wychowanie przedszkolne
(2)
Zapobieganie
(2)
ŚRODKI MASOWEGO PRZEKAZU
(2)
AGRESYWNOŚĆ
(1)
ALKOHOLIZM DZIECI i MŁODZIEŻY
(1)
Adopcja
(1)
Aktywność fizyczna
(1)
Alkoholizm dzieci i młodzieży
(1)
Asystenci rodzin
(1)
BIBLIOTERAPIA
(1)
BYDGOSZCZ (woj. kujawsko-pomorskie ; okręg)
(1)
Bezpieczeństwo teleinformatyczne
(1)
CHORZY z ZESPOŁEM DOWNA
(1)
CZAS WOLNY od PRACY
(1)
CZYTELNICTWO DZIECIĘCE
(1)
CZYTELNICTWO MŁODZIEŻOWE
(1)
Cyberprzemoc
(1)
DOMY DZIECKA RODZINNE
(1)
DZIECKO SEKSUALNIE WYKORZYSTYWANE
(1)
DZIECKO TRUDNE
(1)
DZIECKO WIEJSKIE
(1)
DZIECKO w WIEKU PRZEDSZKOLNYM
(1)
DZIECKO z FAS
(1)
DZIECKO z ZESPOŁEM DOWNA
(1)
Diagnoza
(1)
Dziecko
(1)
Dziecko krzywdzone emocjonalnie
(1)
Dziecko nieśmiałe
(1)
Dziecko seksualnie wykorzystywane
(1)
Dziecko z ADHD
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością
(1)
Dziecko zdolne
(1)
Emigracja zarobkowa
(1)
Eskimosi
(1)
GRY KOMPUTEROWE
(1)
GRY i ZABAWY
(1)
Grupy rówieśnicze
(1)
HANDEL LUDŹMI
(1)
HOMOSEKSUALIZM
(1)
Hobby i czas wolny
(1)
INTERAKCJE SPOŁECZNE
(1)
Indianie
(1)
Internaty
(1)
KATOWICE (woj. śląskie ; okręg)
(1)
KOBIETA
(1)
KOMUNIKACJA SPOŁECZNA
(1)
KSIĄŻKA
(1)
KSZTAŁCENIE INTEGRACYJNE
(1)
KULTURA FIZYCZNA
(1)
Kobieta
(1)
Kompetencje społeczne
(1)
LITERATURA
(1)
LITERATURA MŁODZIEŻOWA
(1)
Ludy tubylcze
(1)
MACIERZYŃSTWO
(1)
Małżeństwo
(1)
Temat: czas
2001-
(12)
2001-0
(9)
1989-
(4)
1901-2000
(2)
1989-2000
(2)
Temat: miejsce
Polska
(9)
Biała Podlaska (woj. lubelskie)
(2)
BIAŁA PODLASKA (woj. lubelskie ; okręg)
(1)
Kanada
(1)
LUBLIN (woj. lubelskie)
(1)
MAŁOPOLSKIE, województwo
(1)
Norwegia
(1)
OPOLSKIE, województwo (od 1999)
(1)
POLSKA WSCHODNIA
(1)
Warszawa (woj. mazowieckie)
(1)
Województwo lubuskie (1999- )
(1)
ŚLĄSKIE, województwo (od 1999)
(1)
Gatunek
Opracowanie
(6)
Raport z badań
(5)
Poradnik
(4)
Scenariusz zajęć
(4)
Monografia
(3)
Praca zbiorowa
(3)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(2)
Reportaż
(2)
Antologia
(1)
MATERIAŁY POMOCNICZE dla SZKÓŁ WYŻSZYCH
(1)
PORADNIKI dla RODZICÓW
(1)
Podręcznik
(1)
Reportaż problemowy
(1)
Wykład
(1)
Dziedzina i ujęcie
Socjologia i społeczeństwo
(23)
Edukacja i pedagogika
(12)
Psychologia
(5)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(3)
Medycyna i zdrowie
(2)
Hobby i czas wolny
(1)
Media i komunikacja społeczna
(1)
Słowo kluczowe
dzieci
(26)
rodzina
(15)
młodzież
(11)
dziecko niepełnosprawne
(6)
dziecko niepełnosprawne umysłowo
(5)
rodzice
(5)
rodzicielstwo
(5)
socjoterapia
(5)
wychowanie
(5)
Internet
(4)
dzieciństwo
(4)
przemoc w rodzinie
(4)
rozwód
(4)
agresja
(3)
beletrystyka
(3)
cyberprzemoc
(3)
czas wolny
(3)
macierzyństwo
(3)
ojcostwo
(3)
reportaż
(3)
rodzina niepełna
(3)
scenariusze zajęć
(3)
adopcja
(2)
aktywność fizyczna
(2)
cyberprzestępczość
(2)
czytelnictwo
(2)
demoralizacja
(2)
edukacja
(2)
niepełnosprawni
(2)
niepełnosprawność umysłowa
(2)
pornografia internetowa
(2)
prawa dziecka
(2)
profilaktyka
(2)
przedszkole
(2)
przemoc
(2)
przemoc wobec dziecka
(2)
psychologia
(2)
rodzina dysfunkcyjna
(2)
rodzina zastępcza
(2)
rzeczywistość wirtualna
(2)
samotni rodzice
(2)
socjologia
(2)
szkoła specjalna
(2)
upośledzenie umysłowe w stopniu lekkim
(2)
więź rodzinna
(2)
wychowanie w rodzinie
(2)
zabawa
(2)
zaburzenia zachowania
(2)
ADHD
(1)
Kanada
(1)
Niebieska Karta
(1)
Norwegia
(1)
Polska Wschodnia
(1)
agresja elektroniczna
(1)
aktywność zawodowa
(1)
alkoholizm
(1)
badania
(1)
badania prenatalne
(1)
bajka
(1)
bezrobocie
(1)
biblioteka
(1)
biblioterapia
(1)
blog
(1)
choroba Alzheimera
(1)
cyberagresja
(1)
cyberbezpieczeństwo
(1)
cyberbullying
(1)
cyberprzestrzeń
(1)
cyberuzależnienie
(1)
czynniki środowiskowe
(1)
defaworyzacja społeczna
(1)
diagnostyka prenatalna
(1)
dom dziecka
(1)
dorastanie
(1)
dyskryminacja
(1)
dziadkowie
(1)
dzieci ulicy
(1)
dziecko chore
(1)
dziecko krzywdzone
(1)
dziecko maltretowane
(1)
dziecko porzucone
(1)
dziecko przewlekle chore
(1)
dziecko wykorzystywane seksualnie
(1)
dziecko zdolne
(1)
edukacja przedszkolna
(1)
ergonomia
(1)
handel dziećmi
(1)
handel ludźmi
(1)
homoseksualizm
(1)
instytucje
(1)
instytucjonalne formy opieki
(1)
internetoholizm
(1)
interwencja kryzysowa
(1)
jakość życia
(1)
kobiety
(1)
komputer
(1)
komunikacja interpersonalna
(1)
konflikt małżeński
(1)
kryzys
(1)
kultura fizyczna
(1)
79 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Małżeństwo i Rodzina / Papieska Akademia Teologiczna w Krakowie)
Niniejsza publikacja to refleksja naukowa wokół problemów dziecka wchodzącego w życie dorosłych: rodziców, dziadków, kolegów, sąsiadów. Stanowi kolejny głos w dyskusji nad problemami wychowania współczesnego pokolenia kilkulatków. Autorzy starają się nakreślić płaszczyznę patrzenia na świat dorosłych poprzez oczy niewinnej istoty, jaką jest niewątpliwie małe dziecko.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 9656.V.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Zagrożone Człowieczeństwo ; t. 1)
Bibliogr. przy pracach.
Prezentowana książka stanowi wstęp do dyskursu dotyczącego zagrożonego człowieczeństwa, kontynuowanego w tomie drugim opracowania Zagrożone człowieczeństwo, noszącym tytuł Obszary zagrożeń człowieka w realiach współczesności, wydanym pod redakcją naukową Ewy Kantowicz i Grażyny Orzechowskiej. Niniejszy tom poświęcony został m.in. zagadnieniom związanym z analizą zagrożeń w kontekście środowiska wychowawczego, jakim jest rodzina. Zaprezentowano różne stanowiska dotyczące przemian struktury współczesnej rodziny, jak też pełnienia przez nią przypisanych jej funkcji. Artykuły wyraźnie ukazują powiększanie się obszarów ryzyka dotyczących funkcjonowania rodziny w dynamicznie zmieniających się warunkach globalizującego się świata. W tomie znalazły się również teksty traktujące o braku poczucia bezpieczeństwa, w szerokim tego słowa znaczeniu, dotyczące okresu dzieciństwa i dorastania, a w szczególności kryzysu autorytetów, wartości, buntu młodych ludzi w odniesieniu do ładu społecznego oraz budowaniu przez nich wizji świata opartej na wzorcach kultury masowej. Syntetycznie przedstawiono tu również istotne z punktu widzenia pedagogiki społecznej sposoby czy też próby identyfikacji tych zagrożeń i poszukiwania różnych środków zaradczych pozwalających na wsparcie dzieci i młodzieży w różnych obszarach ich życia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15342.VI.8 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 409-440.
Przeciętny człowiek, który nie zajmuje się na co dzień problemami dzieci, nie zdaje sobie sprawy, ile trudności może być związanych z dzieciństwem. Bieda, niepełnosprawność, rozbita rodzina, przemoc i alkoholizm - to tylko niektóre z licznych problemów mających wpływ na życie rodziny i zakłócających prawidłowy rozwój dzieci. Autorka tego opracowania na podstawie bogatej lektury i wieloletnich badań własnych rysuje zagrożenia, by proponować różne formy pomocy, kładąc wyraźny nacisk na działania pedagogiczne. Podstawowym miejscem wychowania dziecka jest rodzina. Jeżeli rodzina znajduje się w kryzysie, należy czynić wszystko, by jej pomóc w wypełnianiu funkcji społeczno-wychowawczych. Kto ma to robić i w jaki sposób - oto zagadnienia omawiane w tej książce.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.6114 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.6113.VI.8 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 7335.VI.8 [Czytelnia B], 7336.VI.8 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
W niniejszej książce autor omawia powszechne obecnie zjawisko agresji elektronicznej dzieci i młodzieży. Przedstawia nowe media, zwracając szczególną uwagę na dysfunkcjonalne korzystanie z nowych technologii, którego przejawem jest właśnie agresja elektroniczna (cyberbullying), realizowana za pośrednictwem Internetu, ale także telefonów komórkowych. Wskazuje cechy cyberbullyingu oraz jego sprawców i ofiar. Opisuje również konsekwencje agresji internetowej oraz metody profilaktyki i interwencji w tej dziedzinie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11172.VI.12 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12207.VI.12 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Film i Media Audiowizualne)
Dziecko w świecie mediów i konsumpcji to książka analizująca sytuację współczesnego dziecka, jego pozycję społeczno-kulturową, sposoby funkcjonowania oraz kreowania i przedstawiania jego obrazu w mediach. Wszystkie te zjawiska są opisane w kontekście toczących się aktualnie procesów kulturowych charakterystycznych dla społeczeństwa konsumpcyjnego i zmediatyzowanego, takich jak: infantylizacja kulturowa, adolescencja dzieci, komercjalizacja dzieciństwa. Wpływają one na sposób socjalizowania dzieci, ofertę medialną, sposoby kreowania nie tylko obrazu dziecka i dzieciństwa, lecz także macierzyństwa czy rodziny. Oferta dzisiejszej kultury konsumpcyjno-medialnej stwarza wiele korzyści, ale rodzi też pewne zagrożenia, takie jak choćby anoreksja czy niebezpieczeństwa wynikające z dostępu do źródeł internetowych. Zarówno jednym, jak i drugim zjawiskom wnikliwie przyglądają się autorzy książki.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.6587 [Magazyn 1], P.6585 [Magazyn 1], P.6586 [Magazyn 1] (3 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. P.4640.VI.11 [Wypożyczalnia B], P.6584.VI.11 [Wypożyczalnia B] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 5011.VI.11 [Czytelnia B], 7472.VI.11 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliogr. przy rozdz.
Czas wolny dziecka stanowi niedoceniane źródło jego rozwoju. To wtedy maluch może pozwolić sobie na spontaniczność i nieskrępowane niczym zachowanie. Robi to, co sprawia mu przyjemność, ale jednocześnie naśladuje, eksploruje i wypróbowuje. Nawet, gdy dorosłym wydaje się, że dziecko nic nie robi, ono uczy się kierować swoją aktywnością i organizować samodzielnie czas. Dla dorosłych jest to więc bezcenne źródło wiedzy o dziecku – co lubi, w czym jest dobre, czego potrzebuje. Poradnik jest przeznaczony przede wszystkim dla rodziców, opiekunów, wychowawców i nauczycieli małych dzieci. Stanowi źródło wiedzy o prawidłowościach spędzania czasu wolnego i znaczeniu tego czasu dla rozwoju dziecka. Zawiera wskazówki, konkretne propozycje i rady dla dorosłych zajmujących się dziećmi.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 16372.VI.8 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 16371.VI.8 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Książka zawiera wybór tekstów dotyczących szeroko pojętej nauki o wychowaniu. Ukazuje istotę i dynamikę procesu socjalizacji w przekroju i z udziałem poszczególnych kategorii wieku społecznego w aspekcie społeczno-kulturowym reprezentatywnym dla aktualnego stanu i realiów praktyki wychowawczej z naszego, rodzimego kręgu kulturowego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13829.VI.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 264-270.
Autorka pracy uczyniła przedmiotem swoich zainteresowań problem poczucia osamotnienia dziecka w rodzinie z uwagi na zmniejszające się zjawisko wrażliwości rodziców na potrzeby psychiczne dzieci oraz eliminowanie sfery emocjonalnej w rodzinie na korzyść wartości konsumpcyjnych. Ponieważ uważa, że powyższy problem wydaje się niezwykle aktualny w czasach, w których dom rodzinny zamiast zapewniać dziecku higienę psychiczną i poczucie bezpieczeństwa staje się coraz częściej dla niego środowiskiem uczuciowego oddalenia i emocjonalnej pustki. Całość pracy została ujęta w ośmiu rozdziałach.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.2832.III.7 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 3984.III.7 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 231-252.
Dociekając istoty fenomenu dzieciństwa, autorka sięga po indywidualne trajektorie biograficzne i skupia się na obszarach ich działania jako podmiotów sprawczych. Próbuje ukazać, w jakim stopniu dzieci są aktorami życia społecznego, wpływają na zwiększenie kontroli nad swoim życiem, wiary we własne życie i swoje możliwości, a także, w jakich przestrzeniach społecznych wzbogacają swoją wiedzę, kompetencje i umiejętności. Książka jest w pewnym sensie pionierskim przedsięwzięciem pokazania problematyki dziecka i dzieciństwa w perspektywie, która nadaje jej walor ważnej lektury dla socjologów, pedagogów, specjalistów pracy socjalnej oraz tych, dla których sprawa dziecka i dzieciństwo są niezwykłej wagi. (z recenzji dr bab. Anny Barskiej, prof. Uniwersytetu Opolskiego)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14274.VI.8 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Praca składa się z sześciu rozdziałów. Pierwsze trzy rozdziały mają charakter teoretyczny, pozostałe trzy poświęcone są założeniom metodologicznym oraz analizie i interpretacji materiału uzyskanego z badań. W teoretycznej części pracy dokonano refleksji nad rodziną jako środowiskiem wychowawczym, stymulującym optymalny rozwój dziecka. Wyjaśniono podstawowe pojęcia dotyczące rodziny i wychowującego się w niej dziecka ze szczególnym uwzględnieniem zjawiska dysfunkcji i patologii życia rodzinnego. Poddano również analizie problem rozwoju emocjonalnego dziecka w środowisku rodzinnym. Wiele miejsca poświęcono zagadnieniom związanym z problemem sieroctwa społecznego, wskazując jednocześnie na rodzinę zastępczą jako jedną z podstawowych form jego kompensacji. W części poświęconej problematyce badawczej określono podstawowe założenia metodologiczne oraz dokonano analizy ilościowej i jakościowej uzyskanych wyników badań empirycznych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. P.5607.IV.6 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 7078.IV.6 [Czytelnia B], 7079.IV.6 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
(Problemy Edukacji, Rehabilitacji i Socjalizacji Osób Niepełnosprawnych ; T.8)
Bibliografia przy pracach.
Myślą przewodnią przedłożonego tomu Społeczne i edukacyjne uwarunkowania rozwoju oraz funkcjonowania dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością jest spojrzenie na zadania instytucji szkoły oraz uwarunkowania i efekty procesu kształcenia w kontekście rozwoju uczniów. Z jednej strony proces edukacji szkolnej traktowany jest jako ważny element wsparcia, wyznaczany potencjałem jego uczestników, a z drugiej – powinien on służyć rozwojowi uczniów.Na całość opracowania składają się trzy części. W pierwszej autorzy skupiają się na problematyce rozwoju emocjonalnego oraz społecznego dzieci i młodzieży niepełnosprawnej. Część druga obejmuje wybrane zagadnienia funkcjonowania szkoły osadzonej w tyglu różnorodnych oczekiwań społecznych wobec tej instytucji. W ostatniej części Czytelnik znajdzie teksty ukazujące złożoność uwarunkowań samego procesu kształcenia uczniów niepełnosprawnych. W niektórych przypadkach są one odnoszone do oczekiwań społecznych, w innych ukonstytuowane głownie na samych potrzebach uczestników procesu kształcenia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 9252.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Treść książki zawiera treści: od krytyki kultury masowej do odkrywania wieloznaczności współczesnej kultury,telewizja, medium XX wieku, reklama, perswazja, sztuka czy edukacja?- metodologiczne podstawy badań, telewizja w życiu dzieci, reklama telewizyjna w życiu dzieci, dziecko o reklamach telewizyjnych i o tym, w jaki sposób je ogląda, recepcja reklamy telewizyjnej proszku Pollena Rex przez dzieci w wieku 5 - 10 lat- reklama telewizyjna jako inspiracja dla folkloru dziecięcego, kilka uwag na temat regulacji prawnych dotyczących reklamy dla dzieci.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.1453 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 2887.VI.11 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta interesująca i z pasją napisana książka jest dziełem dwojga socjologów z Uniwersytetu Warszawskiego. Rozpoczyna się omówieniem spraw teoretycznych, związanych z dzieckiem i dzieciństwem poprzez przedstawienie praw dziecka i historii ich wprowadzenia w życie, by pokazać problem ich ochrony na gruncie życia rodzinnego. Autorzy pracy przeprowadzili szerokie badania wśród dorastającej młodzieży i jej rodziców, rysując współczesny portret polskiej rodziny oraz widzenie praw dziecka przez obie zainteresowane strony. Problemy, które omawiają wiążą z prawem dziecka do: prywatności, niezależności, własnego zdania i możliwości podejmowania decyzji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 2559.X.1 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Typ: Książka Dostępność: Produkt dostępny Autor/Autorzy: Kurpas Donata (red.), Sochocka Lucyna (red.), Steciwko Andrzej (red.) Wydawca: Continuo Rok: 2 011 Wydanie: I ISBN: 83-62182-18-3 Format: B5 Oprawa: Miękka Liczba stron: 72 25.00zł „Dziecko i jego środowisko" to seria wydawnicza, w której każdy z tomów poświęcony jest jakiejś grupie tematów związanych z szeroko pojętym zdrowiem dzieci - fizycznym lub psychicznym, profilaktyce zdrowotnej, a także pomocy dzieciom chorym i ich rodzinom. Autorami są zarówno lekarze, pielęgniarki, jak również pedagodzy i psycholodzy.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11193.XVIII.1.5 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12253.XVIII.1.5 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka podejmuje bardzo ważny i aktualny problem, jakim jest doświadczanie agresji oraz przemocy przez dzieci w wieku szkolnym oraz wczesnej i późnej adolescencji. Problematyka ta - co bardzo ważne -przedstawiona jest z perspektywy doświadczającego dziecka czy nastolatka, a nie osoby dorosłej. Dzięki temu możemy bliżej przyjrzeć się przekonaniom dzieci i młodzieży dotyczącym ich poczucia bezpieczeństwa oraz zaufania, jakim obdarzają swoich nauczycieli czy opiekunów. Zebrany materiał empiryczny - niezwykle bogaty, przebadano prawie 47 000 uczniów poznańskich szkół -zinterpretowano, odwołując się do współczesnej wiedzy na temat agresji i przemocy:: istoty i przejawów tych zjawisk, uwarunkowań społeczno-kulturowych i sposobów radzenia sobie z nimi. Warto podkreślić praktyczny charakter książki. Autorzy starają się zwrócić uwagę rodziców i nauczycieli na te sytuacje, które - z punktu widzenia poczucia bezpieczeństwa dzieci i młodzieży - są najbardziej krytyczne. Świadomość zagrożeń i ich konsekwencji może bowiem pomóc w planowaniu racjonalnej działalności profilaktycznej oraz wspomagającemu rozwój nauczaniu i wychowaniu tak w domu, jak i w szkole.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 3734 [Magazyn 2] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P.2503.VI.12 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka jest wynikiem konferencji naukowej, której celem było poszerzenie wiedzy ogólnej o przyczynach i objawach zachowań agresywnych młodego pokolenia oraz diagnoza rozmiarów zjawiska przemocy w różnych regionach kraju, a także próba opisu rejestru działań resocjalizacyjnych i naprawiających zastaną rzeczywistość. Praca składa się z sześciu części: Zmiana społeczna – przemoc – wychowanie, Społeczno-psychologiczne konteksty przemocy, Wiedza o agresji: świadomość, opinie, oceny, Przemoc w szkole, Przemoc w rodzinie, Agresywne zachowania a przestępczość.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 7059.VI.12 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Opracowanie pod redakcją: Jana Papieża i Andrzeja Płukisa W listopadzie 1997 roku w Instytucie Pedagogiki Uniwersytetu Gdańskiego odbyła się konferencja naukowa na temat : "Przemoc dzieci i młodzieży wobec innych jako wymiar polskiej transformacji ustrojowej". Materiały wygłoszne na konferencji są zawarte w tej książce. Organizatorami spotkania byli pracownicy Zakładu Teorii Wychowania: dr Jan Papież i dr Andrzej Płukis.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 2725.VI.12 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Monografie i Opracowania / Akademia Wychowania Fizycznego Józefa Piłsudskiego w Warszawie. Wydział Wychowania Fizycznego i Sportu w Białej Podlaskiej ; nr 17)
Bibliogr. s. 142-162.
Książka podejmuje tematykę wpływu uwarunkowań środowiskowych na rozwój dzieci i młodzieży z Polski Wschodniej. Autor na podstawie przeprowadzonych badań stara się odpowiedzieć na tytułowe pytanie, oceniając m.in. wysokość i masę ciała badanych dzieci, rozwój fizyczny i tempo zachodzących w nim zmian w porównaniu do rówieśników z innych regionów kraju, wpływ poziomu wyszkatłcenia rozdziców i miejsca zamieszkania na rozwój dzieci i młodzieży, kierunek i poziom akceleracji wieku menarche dziewcząt ze wschodniego regionu kraju.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14863.XIX.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka pokazuje wybrane zagadnienia z pedagogiki społecznej dotyczące sytuacji współczesnego dziecka w relacjach z rodzicami, grupą rówieśniczą, mediami i ich uwarunkowania związane z dokonującymi się w tych środowiskach zmianami, ale także uzasadnia aktualność podjętej tematyki i potrzebę prowadzenia dalszych penetracji teoretyczno-empirycznych na ten temat.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. P.2653 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 3826.V.2 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P.2654.V.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Problemy Edukacji, Rehabilitacji i Socjalizacji Osób Niepełnosprawnych ; T.4)
Niewątpliwą wartością przedstawionego tomu jest zawarty w nim boga-ty ładunek wiedzy teoretycznej skonfrontowany z rzeczywistością społeczną. Wielu bowiem autorów zamieszczonych w tomie artykułów to wybitni przedstawiciele nauki, także ci, którzy łączą pracę naukową z codziennym praktycznym jej wymiarem realizowanym w instytucjach wsparcia społecznego. Jak bardzo jest to cenne, najlepiej ilustruje stwierdzenie Stanisława Kamińskiego, że nie ma nic bardziej praktycznego od dobrej teorii, oraz – nie ma nic bardziej szkodliwego dla praktyki niż błędna teoria, która nie poddaje się krytycznej refleksji. Publikacja zawiera 18 artykułów szeroko traktujących wszelkie społeczne, prawne, pedagogiczne, psychologiczne i socjologiczne aspekty sytuacji osób niepełnosprawnych w Polsce pierwszych lat XXI stulecia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 7086.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej