Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(33)
IBUK Libra
(2)
Forma i typ
Książki
(33)
Publikacje fachowe
(9)
Publikacje naukowe
(7)
Publikacje dydaktyczne
(5)
E-booki
(2)
Dostępność
tylko na miejscu
(28)
dostępne
(23)
nieokreślona
(7)
wypożyczone
(5)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(7)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(24)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(32)
Autor
Wysocka Ewa
(4)
Deptuła Maria
(3)
Fuks Agata
(3)
Guziuk-Tkacz Marta
(2)
Jarosz Ewa
(2)
Kózka Maria
(2)
Paluchowski Władysław Jacek (1947- )
(2)
Płaszewska-Żywko Lucyna
(2)
Tomczak Joanna
(2)
Wójtowicz-Szefler Małgorzata
(2)
Ziętara Renata
(2)
Augustynek Andrzej
(1)
Chojak Małgorzata
(1)
Dołęga Zofia
(1)
Franczyk Anna
(1)
Grudziewska Ewa
(1)
Hornowska Elżbieta (1952- )
(1)
Krajewska Katarzyna (pedagog)
(1)
Krasowicz-Kupis Grażyna
(1)
Kulesza Marta (1979- )
(1)
Niemierko Bolesław (1935- )
(1)
Parczewska Teresa
(1)
Przybysz-Zaremba Małgorzata (pedagogika)
(1)
Skałbania Barbara
(1)
Stemplewska-Żakowicz Katarzyna
(1)
Stepaniuk Joanna
(1)
Stepulak Marian Zdzisław (1957- )
(1)
Stokowska-Zagdan Elżbieta
(1)
Wojnarska Anna
(1)
Włoch Agnieszka
(1)
Włoch Stanisława
(1)
Zdrada Damian
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(8)
2010 - 2019
(11)
2000 - 2009
(16)
Okres powstania dzieła
2001-
(11)
Kraj wydania
Polska
(35)
Język
polski
(35)
Odbiorca
Nauczyciele
(5)
Psycholodzy
(5)
Szkoły wyższe
(5)
Pedagodzy
(3)
Psychoterapeuci
(3)
Rodzice
(2)
Duchowieństwo katolickie
(1)
Lekarze
(1)
Logopedzi
(1)
Przedszkola
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Socjolodzy
(1)
Studenci
(1)
Terapeuci
(1)
Terapeuci zajęciowi
(1)
Temat
DIAGNOZA PEDAGOGICZNA
(15)
DIAGNOZA
(8)
DZIECKO
(5)
Diagnoza pedagogiczna
(5)
Diagnoza psychologiczna
(4)
Dzieci
(3)
PODRĘCZNIKI
(3)
Diagnoza
(2)
NAUCZANIE POCZĄTKOWE
(2)
PEDAGOGIKA RESOCJALIZACYJNA
(2)
Psychoterapia
(2)
Rozwój psychiczny
(2)
TESTY PSYCHOLOGICZNE
(2)
UCZNIOWIE
(2)
WYCHOWANIE PRZEDSZKOLNE
(2)
CHOROBY PSYCHICZNE
(1)
DYSLEKSJA i DYSGRAFIA
(1)
DZIECKO w WIEKU PRZEDSZKOLNYM
(1)
Diagnostyka medyczna
(1)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(1)
EGZAMINY SZKOLNE
(1)
Erotomania
(1)
Etyka zawodowa
(1)
Kultura popularna
(1)
Leczenie
(1)
Miłość
(1)
Młodzież
(1)
NAUCZANIE
(1)
Nauczanie
(1)
Nauki społeczne
(1)
OCENY SZKOLNE
(1)
OSOBOWOŚĆ
(1)
PATOLOGIA SPOŁECZNA
(1)
PEDAGOGIKA
(1)
Pedagogika rodziny
(1)
Pedagogika społeczna
(1)
Pomoc psychologiczna
(1)
Potrzeba (psychologia)
(1)
Profilaktyka szkolna
(1)
Psycholodzy
(1)
SKALA INTELIGENCJI WECHSLERA
(1)
SOCJOTERAPIA
(1)
Socjoterapia
(1)
Specjalne potrzeby edukacyjne
(1)
Terapia rodzinna
(1)
Testy psychologiczne
(1)
UCZNIOWIE KLAS POCZĄTKOWYCH
(1)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(1)
Uzależnieni
(1)
Uzależnienie (nałóg)
(1)
Wczesna interwencja
(1)
Wsparcie edukacyjne
(1)
Wychowanie przedszkolne
(1)
Zaburzenia seksualne
(1)
Zaburzenia zachowania dziecka
(1)
Zachowania młodzieży
(1)
Zachowania ryzykowne
(1)
Zachowanie dzieci
(1)
Temat: czas
2001-
(3)
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(3)
Gatunek
Podręcznik
(13)
PODRĘCZNIKI
(3)
Opracowanie
(2)
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(2)
Poradnik
(2)
Praca zbiorowa
(2)
Case study (studium przypadku)
(1)
Monografia
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(9)
Edukacja i pedagogika
(6)
Socjologia i społeczeństwo
(2)
Medycyna i zdrowie
(1)
Słowo kluczowe
diagnoza
(7)
diagnoza pedagogiczna
(7)
dzieci
(6)
diagnoza psychologiczna
(4)
rodzina
(3)
diagnoza psychopedagogiczna
(2)
edukacja przedszkolna
(2)
nauczanie
(2)
nauki społeczne
(2)
pedagogika
(2)
psychopedagogika
(2)
rozwój dziecka
(2)
terapia
(2)
ADHD
(1)
aktywność twórcza
(1)
autyzm
(1)
badania
(1)
badania diagnostyczne
(1)
diagnostyka
(1)
diagnoza neuropedagogiczna
(1)
diagnoza resocjalizacyjna
(1)
dydaktyka
(1)
dysleksja rozwojowa
(1)
edukacja wczesnoszkolna
(1)
kompetencje społeczne
(1)
konflikt
(1)
metodologia
(1)
metody badań
(1)
modele diagnozy
(1)
młodzież
(1)
narzędzia badawcze
(1)
nauczyciele
(1)
patologie społeczne
(1)
pedagogika społeczna
(1)
pomoc psychologiczna
(1)
praca terapeutyczna
(1)
przemoc
(1)
psychoterapia
(1)
relacje społeczne
(1)
rozwój emocjonalny
(1)
rozwój moralny
(1)
rozwój psychomotoryczny
(1)
rozwój seksualny
(1)
samobójstwo
(1)
seksoholizm
(1)
socjoterapeuta
(1)
socjoterapia
(1)
spostrzeganie
(1)
sprawność intelektualna
(1)
sprawność językowa
(1)
substancje psychoaktywne
(1)
techniki badań
(1)
terapeuci
(1)
trudności szkolne
(1)
trudności w uczeniu się
(1)
trudności wychowawcze
(1)
uczenie się
(1)
uczeń o specjalnych potrzebach eukacyjnych
(1)
uczeń zdolny
(1)
uczniowie
(1)
uzależnienia
(1)
uzależnienie
(1)
uzależnienie od czynności
(1)
wiek przedszkolny
(1)
wiek rozwojowy
(1)
wiek szkolny
(1)
wspomaganie rozwoju
(1)
wychowanie
(1)
zaburzenia osobowości
(1)
zaburzenia rozwoju
(1)
zaburzenia seksualne
(1)
zaburzenia zachowania
(1)
zasoby rodzinne
(1)
zdolności
(1)
środowisko szkolne
(1)
środowisko wychowawcze
(1)
35 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 106-108, 361-377.
Chcąc wskazać główne zalety tego podręcznika, podkreśliłbym - po pierwsze - uniwersalność jego treści z obszaru diagnostyki psychopedagogicznej. Po wtóre - to, że w trafny sposób dopasowuje warsztat i narzędzia poznania do realiów kulturowych i społecznych badanej rzeczywistości. A jest to istotne, jako że procesy wychowawcze są silnie uwikłane w niepowtarzalne realia otoczenia człowieka. Ukazuje to wyraźnie zarówno perspektywa teoretyczna, którą w pierwszej części pracy kreślą Autorki, jak i prezentowane w niej obszernie rozwiązania metodologiczne.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.4624.V.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 5553.V.9 [Czytelnia B], 5002.V.9 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
W szczegółowej pracy podjęto temat diagnozowania środowisk wychowawczych, stawiając sobie za cel połączenie wiedzy i umiejętności praktycznych. Jak określa to autorka, praca jest właściwie wstępem do proponowanych rozwiązań warsztatowych. Przedstawia najpierw pojęcia związane z diagnozą, następnie określa założenia i reguły dotyczące diagnozy rodziny i środowiska szkolnego, by w końcu omówić ich wpływ na jednostkę. Po zapoznaniu się z tą książką można lepiej zrozumieć i trafniej stosować diagnozę psychopedagogiczną.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.6112.V.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 7333.V.9 [Czytelnia B], 7334.V.9 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 422-439. Indeks.
Praca jest podręcznikiem akademickim przeznaczonym dla studentów nauk o wychowaniu, przede wszystkim pedagogów i psychologów, a także praktyków, nauczycieli różnych przedmiotów, terapeutów oraz pracowników poradni psychologiczno-pedagogicznych. Książkę rozpoczyna szerokie omówienie diagnozy oraz jej praktycznego zastosowania w pedagogice i psychologii. Praca omawia ponadto metody i techniki diagnostyczne, wraz z propozycją narzędzi badawczych takich, jak kwestionariusze, arkusze i dzienniki obserwacji. Całość kończy zaprezentowanie konkretnych wzorów tych narzędzi. Na podkreślenie zasługuje również fakt szczegółowych ilustracji graficznych prezentowanych treści.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. P.11400.V.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12601.V.9 [Czytelnia B], 12600.V.9 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
(Podręczniki i Skrypty Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach ISSN 1644-0552 ; nr 77)
Bibliogr. przy rozdz.
Publikacja jest pomyślana jako pomoc dla studentów pedagogiki wszystkich kierunków oraz specjalizacji w realizacji przedmiotów: diagnostyka pedagogiczna, diagnostyka psychologiczna, diagnostyka opiekuńcza. Część pierwsza skryptu - Diagnozowanie sytuacji dziecka w rodzinie - dotyczy ogólnych ustaleń pojęciowych, perspektywy diagnozowania i podstawowych zasad rozpoznawania rodziny jako środowiska rozwoju i wychowania jednostki, teoretycznych i praktycznych kwestii związanych z diagnozowaniem sytuacji socjalnej i wychowawczej dziecka w rodzinie, zjawiska domowej przemocy wobec dziecka. Część druga - Diagnozowanie sytuacji dziecka w szkole - porusza praktyczne zagadnienia związane z rozpoznawaniem tzw. sytuacji szkolnej dziecka, problemy dojrzałości szkolnej dziecka, praktyczne aspekty diagnozy przystosowanie dziecka do warunków i wymogów szkoły, możliwości i zasady wykorzystania sposobów rozpoznawania sytuacji społecznej w grupie rówieśniczej, diagnozowanie osiągnięć i niepowodzeń szkolnych dziecka.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.7802 [Magazyn 1], P.7801 [Magazyn 1] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.7758.V.9 [Wypożyczalnia B], P.7800.V.9 [Wypożyczalnia B] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 8767.V.9 [Czytelnia B], 8766.V.9 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 295-308 i przy rozdz.
Publikacja omawia podstawowe założenia metodologiczne procesu diagnostycznego w pracy pedagogicznej oraz próbuje określić zakres kompetencji i obszar badawczy pedagoga. Część pierwsza zawiera teoretyczno-metodologiczne podstawy diagnozy w ujęciu określonych teorii i koncepcji badań w obszarze wybranych subdyscyplin pedagogicznych. Częśc druga obejmuje zagadnienia diagnostyki w odniesieniu do wybranych środowisk wychowawczych: rodzinnego i szkolnego.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11173.V.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12208.V.9 [Czytelnia B], 12209.V.9 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
(Autorskie Podręczniki Akademickie / red. nauk. Dariusz Doliński, Jan Strelau)
Indeks s. 267-272
Znakomity nowoczesny podręcznik diagnozy psychologicznej rozumianej jako profesjonalna kompetencja psychologa teoretyka i praktyka. Autorka, znawczyni tematu, prezentuje tę kompetencję jako określonego rodzaju wiedzę, umiejętności i wartości, które należy kształtować w toku jej nabywania. Podręcznik obowiązkowy na studiach psychologicznych, pedagogicznych i pokrewnych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8065.III.1 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 9422.III.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Pedagogika Nauce i Praktyce)
Na grzb. akronim serii: PNiP.
Bibliogr. s. 330-346. Indeksy.
Książka jest próba uporządkowania wiedzy na tema procesu diagnozy i podstawowych rozwiązań metodologicznych przyjętych w diagnozowaniu. autorka omawia założenia teoretyczno-metodologiczne diagnozy pedagogicznej, jej funkcje, kryteria oceny wykorzystywanych modeli i technik diagnostycznych, podstawowe standardy decydujące o jakości tworzonych i wykorzystywanych narzędzi diagnostycznych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. P.13163.V.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14281.V.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
kuteczna resocjalizacja wymaga dokładnego rozpoznania problemu nieprzystosowania społecznego i jego korelatów zarówno w aspektach objawowych, etiologicznych, jak i prognostycznych. Prezentowana publikacja ukazuje próby wzbogacenia warsztatu diagnostycznego psychologów i pedagogów zajmujących się resocjalizacją, o nowe, bardziej trafne techniki. Kierunki poszukiwań to przede wszystkim tworzenie technik oryginalnych, adaptacje już wykorzystywanych w innych kręgach kulturowych, a także odkrywanie zastosowań technik dobrze znanych na polskim rynku. Warto podkreślić, że przedstawione techniki werbalne są krótkie i znacznie uproszczone wobec pierwowzorów, co odpowiada możliwosciom intelektualnym odbiorców. Wielce obiecujące wydają się techniki projekcyjne, spełniające, jak to zostało udowodnione, wiele funkcji.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.10940.VI.13 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11919.VI.13 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Nauczycielska diagnoza pedagogiczna w przedszkolu i w szkole / Małgorzata Chojak. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Difin, 2021. - 181, [1] strona : ilustracje ; 24 cm.
(Engram)
Bibliografia, wykaz aktów prawnych na stronach 167-178.
Prezentowana książka stanowi "mini ściągawkę" dla nauczycieli, pedagogów, studentów i wszystkich zainteresowanych problematyką diagnostyki w placówkach oświatowych. Jej treść opiera się na podejściu określanym, jako "diagnoza oparta na faktach". Zakłada ono, że nauczyciel szukając rozwiązań metodycznych czy wychowawczych, powinien korzystać ze standaryzowanych narzędzi diagnostycznych, wyników rzetelnych badań i ekspertyz naukowych oraz własnego doświadczenia, jako specjalisty w dziedzinie edukacji. Publikacja zawiera nie tylko treści pedagogiczno-psychologiczne, ale również prawne, organizacyjne i praktyczne, wskazujące czytelnikowi z jakich testów, w jakim celu i z jakimi kwalifikacjami może korzystać pedagog. Podsumowanie stanowią dwie procedury scalające zaprezentowany materiał wokół diagnozy dzieci z grupy ryzyka dysleksji rozwojowej oraz zaburzeń ze spektrum autyzmu.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20151.V.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 20150.V.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychologia Wobec Współczesności. Podstawy Psychologii)
Bibliogr. s. 211-228. Indeksy.
Podręcznik przeznaczony dla studentów psychologii, a także innych kierunków humanistycznych, m.in. pedagogiki. Wprowadza w problemy związane z diagnozowaniem w psychologii - przedstawia istotę postępowania diagnostycznego i specyfikę stosowanych technik, uwrażliwia czytelnika na normatywny, etyczny i społeczny kontekst diagnozowania.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.6707 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.6706.III.1 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P.5579.III.1 [Czytelnia B], 7542.III.1 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
(Resocjalizacja)
Bibliogr. s. 313-329. Indeksy
Książka prezentuje główne stanowiska teoretyczne i problemy praktyczne w postępowaniu diagnostycznym. Formułuje podstawowe założenia metodologiczne procesu diagnozowania w resocjalizacji, wraz z opisem modeli diagnozowania, specyficznych trudności, dylematów i zasad diagnozowania w przypadku tzw. "zjawisk trudnych". Przedstawia podstawowy warsztat diagnostyczny pedagogiki resocjalizacyjnej z określeniem metod, technik i narzędzi diagnostycznych oraz zasad ich stosowania.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.6944.VI.13 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 7734.VI.13 [Czytelnia B], 7733.VI.13 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
(Podręczniki i Skrypty Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach, ISSN 1644-0552 ; nr 122)
Bibliogr. przy pracach.
Autorzy tekstów, składających się na niniejszy tom, podejmują problematykę diagnozy psychologicznej w ujęciu rozwojowo-wychowawczym i wychowawczo-klinicznym, a więc nachylonej w kierunku oceny zaawansowania różnych aspektów psychologicznych i szacowania szans rozwojowych oraz rozpoznawania problemów stricte klinicznych w okresie szkolnym.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12252.III.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Metody Diagnozy Psychologicznej)
Bibliogr. s. 161-176.
Przedstawione tu testy należą do najczęściej stosowanych w światowej diagnostyce psychologicznej. Problematyka diagnostyki inteligencji za pomocą Wechslerowskich Skal Inteligencji wchodzi w zakres kształcenia psychologów na polskich uniwersytetach oraz szkolenia podyplomowego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 5576.III.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.5213 [Magazyn 1] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Publikacja powstała aby jak najdokładniej poznać dziecko oraz wszystkie jego zaburzenia, wpływające na niepowodzenia szkolne. Kwestionariusz powstał na podstawie doświadczeń wyniesionych z pracy w szkole integracyjnej. Badania diagnostyczne dotyczą różnych płaszczyzn zaburzeń.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.3458 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 4248.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Diagnostyka ; 03)
Bibliogr. przy rozdz.
Publikacja pozwala zarówno na zaznajomienie się z nowymi koncepcjami diagnostyki pedagogicznej, jak i ułatwia uzyskanie orientacji w sposobach prowadzenia badań o nachyleniu diagnostycznym oraz dostarcza wskazówek, co do możliwości ich praktycznego spożytkowania. Zawarte w pracy artykuły stanowią interesującą lekturę dla wszystkich osób zainteresowanych problemami profilaktyki oraz diagnostyki pedagogicznej ukierunkowanej na jej realizowanie. Książka, pozostaje ciekawą propozycją dla studentów, przyczyni się zapewne do lepsze przygotowywania działań profilaktycznych zarówno w szkołach, jak i szeroko rozumianych instytucjach wsparcia społecznego. Spełnić więc może rolę promocyjną w inicjowaniu nowych form działania pedagogicznego, a także sprzyjać realizowaniu dalszych wartościowych badań diagnostycznych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.5282 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 6561.IV.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
Książka skierowana jest do osób zawodowo zajmujących się wychowywaniem dzieci i młodzieży. Autorzy podjęli kilka bardzo ważnych tematów, takich jak: problem nierówności społecznych i możliwości ich niwelowania, diagnozowanie rodzin i kandydatów na rodziców zastępczych, diagnozowanie poziomu aktywności społecznej jedynaków, pomoc dzieciom nieśmiałym. Zajęli się także znaczeniem społecznych kompetencji jednostki oraz wsparcia otrzymywanego w środowisku rodzinnym dla rozwoju jednostki, sposobami doskonalenia systemu rozpoznawania dzieci z rodzin z problemami alkoholowymi oraz niesienia im pomocy. Czytelnik ma też okazję zorientować się w roli i zakresie wsparcia społecznego udzielanego dzieciom i młodzieży gimnazjalnej oraz wychowankom świetlic socjoterapeutycznych i domów dziecka.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 3870.IV.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 22412.III.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 208-217.
Celem teoretycznych i praktycznych rozważań autorek książki jest próba ukazania diagnozy jako priorytetu w procesie kształcenia i wychowania dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Jednym z głównych zamiarów autorek była intencja uprzystępnienia wiedzy teoretycznej i praktycznej omawiającej diagnozę dziecka. Praca składa się z pięciu rodziałów. Część pierwsza przedstawia współczesne wyzwania edukacji oraz problemy związane z wyrównywaniem szans edukacyjnych i likwidowaniem zaniedbań rozwojowych. Rozdział drugi poświęcony jest analizie literatury psychologicznej i pedagogicznej omawiającej deficyty i zaniedbania w rozwoju dziecka. Część trzecia omawia problemy diagnozy i diagnozowania oraz prezentuje innowacyjną diagnozę całościową. Ostatnie rozdziały obrazują rodzaje metod diagnostycznych i sposoby ich wykorzystania w poznaniu dziecka i jego środowiska wychowawczego. Zaletą książki są użyteczne przykłady diagnozowania oraz prezentowane przydatne praktyczne narzędzia diagnozy.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11420.IV.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12639.IV.9 [Czytelnia B], 12640.IV.9 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Indeks s. 353-363
Pierwszy podręcznik z zakresu teorii diagnozy edukacyjnej! Książka prezentuje: koncepcję diagnostyki jako nauki o rozpoznawaniu warunków, przebiegu i wynikach uczenia się; główne pojęcia dyscypliny; analizę i ocenę narzędzi diagnozy; metody diagnostyczne oraz wyniki diagnozy osiągnięć ucznia i placówki edukacyjnej oraz poziomu edukacyjnego kraju; ewaluację w edukacji jako pochodną diagnozy; ćwiczenia ułatwiające wdrożenie stosowania pojęć i zaleceń. Podręcznik jest przeznaczony dla: studentów kierunków pedagogicznych i nauczycielskich; pedagogów i nauczycieli pracujących w instytucjach edukacyjnych; dyrektorów szkół, doradców metodycznych, pracowników komisji egzaminacyjnych i nadzoru pedagogicznego.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.7797 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.7796.V.3 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 8803.V.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej