Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(87)
Forma i typ
Książki
(82)
Rejestracje audio i wideo
(5)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(76)
dostępne
(63)
wypożyczone
(2)
nieokreślona
(1)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(31)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(34)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(77)
Autor
Kielin Jacek
(6)
Knill Christopher
(6)
Bilska Maria
(3)
Bogdanowicz Marta (1943- )
(3)
Gajdzica Zenon
(3)
Klinik Anna
(3)
Olechnowicz Hanna
(3)
Tomczyszyn Dorota (1971- )
(3)
Arusztowicz Barbara
(2)
Czapiga Alina
(2)
Golanko Renata
(2)
Kisiel Bożena
(2)
Mihilewicz Stanisława
(2)
Piszczek Maria
(2)
Rottermund Jerzy
(2)
Siemieniecki Bronisław (1950- )
(2)
Strumińska Anna
(2)
Wyczesany Janina
(2)
Aly Monika (1945 - )
(1)
Baczała Ditta
(1)
Barczykowska Ewa
(1)
Bartnikowska Urszula
(1)
Barłóg Krystyna
(1)
Bobkowicz-Lewartowska Lucyna
(1)
Bogdanowicz Marcin
(1)
Borkowska Maria (nauki medyczne)
(1)
Brzezińska Anna (1949- )
(1)
Brągiel Józefa
(1)
Buczyńska Joanna (1972- )
(1)
Bąkowski Wojciech
(1)
Błeszyński Jacek J. (1963- )
(1)
Cedro Andrzej
(1)
Chrzanowska Iwona
(1)
Cytowska Beata (1964- )
(1)
Dykcik Władysław
(1)
Franczyk Anna
(1)
Górnicka Beata
(1)
Hagner-Derengowska Magdalena
(1)
Janiszewska-Nieścioruk Zdzisława
(1)
Kargulewicz Bartłomiej
(1)
Karásková Vlasta (1947- )
(1)
Knill Marianne
(1)
Kohut Dorota
(1)
Kowalska-Kantyka Małgorzata
(1)
Kozubska Alicja
(1)
Krajewska Katarzyna
(1)
Kruk-Lasocka Joanna
(1)
Kurpas Donata
(1)
Kędra Agnieszka (nauki kultury fizycznej)
(1)
Lechta Viktor
(1)
Levitt Sophie
(1)
Liberska Hanna (1955- )
(1)
Maszczak Tadeusz (1941- )
(1)
Mikrut Adam
(1)
Minczakiewicz Elżbieta Maria
(1)
Myśliwiec Andrzej
(1)
Obuchowska Irena (1932- )
(1)
Ochojska Danuta
(1)
Ogrodzka-Mazur Ewa
(1)
Oszustowicz Barbara
(1)
Parchomiuk Monika
(1)
Pecyna Maria Bogumiła S
(1)
Pilecki Jan
(1)
Piszczek Maria. Terapia przez sztukę (wybrane zagadnienia i metody)
(1)
Ploch Leszek
(1)
Przasnyska Marta
(1)
Rzeźnicka-Krupa Jolanta
(1)
Sekułowicz Małgorzata
(1)
Sherborne Veronica (1922-1990)
(1)
Smykowska Dorota
(1)
Sochocka Lucyna
(1)
Sołtan Jarosław
(1)
Sroczyński Wojciech (1944- )
(1)
Stawarski Andrzej
(1)
Steciwko Andrzej (1950-2012)
(1)
Stelter Żaneta
(1)
Szczygieł Beata
(1)
Szluz Beata
(1)
Szuścik Urszula
(1)
Szychowiak Barbara
(1)
Urban Andrzej
(1)
Vute Rajko
(1)
Winczura Barbara (1969- )
(1)
Wiśniewska Marta
(1)
Zabłocki Kazimierz Jacek (1946- )
(1)
Zalewska-Bujak Małgorzata
(1)
Zaorska Marzenna
(1)
Ćwirynkało Katarzyna
(1)
Łaba Agnieszka
(1)
Żyta Agnieszka
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(26)
2000 - 2009
(49)
1990 - 1999
(12)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(87)
Język
polski
(87)
Temat
DZIECKO NIEPEŁNOSPRAWNE
(55)
DZIECKO NIEPEŁNOSPRAWNE UMYSŁOWO
(24)
WYCHOWANIE w RODZINIE
(10)
PEDAGOGIKA SPECJALNA
(9)
REHABILITACJA (med.)
(9)
RODZINA
(9)
DOTYK
(8)
KOMUNIKACJA WSPOMAGAJĄCA
(8)
CHORZY w RODZINIE
(7)
DZIECKO
(6)
MŁODZIEŻ NIEPEŁNOSPRAWNA
(6)
RODZICE
(6)
CHOROBY DZIECIĘCE
(3)
DZIECKO CHORE
(3)
DZIECKO NIEPEŁNOSPRAWNE RUCHOWO
(3)
KSZTAŁCENIE INTEGRACYJNE
(3)
MŁODZIEŻ NIEPEŁNOSPRAWNA UMYSŁOWO
(3)
NIEPEŁNOSPRAWNI
(3)
NIEPEŁNOSPRAWNI UMYSŁOWO
(3)
PODRĘCZNIKI
(3)
STOSUNKI INTERPERSONALNE
(3)
WYCHOWANIE PRZEDSZKOLNE
(3)
DZIECKO TRUDNE
(2)
Dziecko niepełnosprawne
(2)
HIPOTERAPIA
(2)
KOMPUTERY
(2)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(2)
METODA SHERBORNE
(2)
Młodzież niepełnosprawna
(2)
NARZĄD RUCHU
(2)
NAUCZANIE POCZĄTKOWE
(2)
NIEMOWLĘ
(2)
PORADNIKI
(2)
WSPARCIE SPOŁECZNE
(2)
WYCHOWANIE W RODZINIE
(2)
Wychowanie w rodzinie
(2)
ADAPTACJA SPOŁECZNA
(1)
ARTETERAPIA
(1)
Aktywność fizyczna
(1)
BIBLIOTERAPIA
(1)
BYDGOSZCZ (woj. kujawsko-pomorskie ; okręg)
(1)
CZYTELNICTWO DZIECIĘCE
(1)
Czytanie
(1)
DYSLEKSJA i DYSGRAFIA
(1)
DZIECKO NIEDOSŁYSZĄCE
(1)
DZIECKO NIEPEŁNOSPRAWNE FIZYCZNIE
(1)
DZIECKO w WIEKU PRZEDSZKOLNYM
(1)
DZIECKO z PORAŻENIEM MÓZGOWYM
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością
(1)
EDUKACJA ZDROWOTNA
(1)
Fizykoterapeuci
(1)
Fizykoterapia
(1)
GIMNASTYKA LECZNICZA
(1)
GRY EDUKACYJNE
(1)
GRY i ZABAWY
(1)
GRY i ZABAWY RUCHOWE
(1)
Hobby i czas wolny
(1)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(1)
KATOWICE (woj. śląskie ; okręg)
(1)
KOBIETA
(1)
KOMUNIKACJA SPOŁECZNA
(1)
Komunikacja wspomagająca
(1)
Korekcja mowy
(1)
MACIERZYŃSTWO
(1)
MYŚLENIE TWÓRCZE
(1)
Muzykoterapia
(1)
NIEDOROZWÓJ UMYSŁOWY
(1)
NIEWIDOMI
(1)
Niepełnosprawni
(1)
OJCOSTWO
(1)
Odpoczynek
(1)
Osoby w wieku starszym
(1)
PEDAGODZY SPECJALNI
(1)
PIELĘGNIARSTWO DZIECIĘCE
(1)
POMOCE TECHNICZNE dla NIEPEŁNOSPRAWNYCH
(1)
PORAŻENIE MÓZGOWE DZIECIĘCE
(1)
PSYCHOLOGIA KLINICZNA
(1)
PSYCHOLOGIA WYCHOWAWCZA
(1)
PSYCHOTERAPIA
(1)
Pisanie
(1)
Poród
(1)
RODZINA ADOPCYJNA
(1)
RODZINA ZASTĘPCZA
(1)
RZESZÓW (woj. podkarpackie ; okręg)
(1)
Rehabilitacja medyczna
(1)
Rodzice
(1)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(1)
TERAPIA ZABAWĄ
(1)
TORUŃ (woj. kujawsko-pomorskie ; okręg)
(1)
WADY ROZWOJOWE
(1)
WYCHOWANIE FIZYCZNE
(1)
Wychowanie religijne
(1)
WŁOCŁAWEK (woj. kujawsko-pomorskie ; okręg)
(1)
ZACHOWANIE
(1)
Zaburzenia mowy
(1)
ŁÓDŹ (woj. łódzkie)
(1)
Temat: czas
2001-0
(7)
1989-
(1)
Temat: miejsce
BIAŁA PODLASKA (woj. lubelskie ; okręg)
(1)
LUBLIN (woj. lubelskie)
(1)
MAŁOPOLSKIE, województwo
(1)
OPOLSKIE, województwo (od 1999)
(1)
Polska
(1)
Warszawa (woj. mazowieckie)
(1)
ŚLĄSKIE, województwo (od 1999)
(1)
Gatunek
Podręcznik
(5)
DOKUMENTY ELEKTRONICZNE
(1)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(1)
Opracowanie
(1)
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(1)
PORADNIKI dla RODZICÓW
(1)
Raport z badań
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(2)
Hobby i czas wolny
(1)
Kultura fizyczna i sport
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
Słowo kluczowe
dziecko niepełnosprawne
(17)
rodzina
(9)
dziecko niepełnosprawne umysłowo
(8)
dzieci
(7)
wspomaganie rozwoju
(7)
wychowanie
(7)
rehabilitacja
(6)
dziecko autystyczne
(5)
niepełnosprawni
(5)
rodzicielstwo
(5)
terapia
(5)
edukacja
(4)
niepełnosprawność umysłowa
(4)
dziecko przewlekle chore
(3)
mózgowe porażenie dziecięce
(3)
młodzież niepełnosprawna
(3)
nauczanie
(3)
niepełnosprawność
(3)
pedagodzy specjalni
(3)
rodzice
(3)
aktywność ruchowa
(2)
macierzyństwo
(2)
młodzież
(2)
psychologia
(2)
rozwój psychomotoryczny
(2)
socjalizacja
(2)
stymulacja sensoryczna
(2)
szkoła specjalna
(2)
terapia ruchowa
(2)
upośledzenie umysłowe w stopniu lekkim
(2)
wady wrodzone
(2)
wsparcie społeczne
(2)
zabawa
(2)
zaburzenia słuchu
(2)
zespół Downa
(2)
AIDS
(1)
HIV
(1)
Laban Rudolf
(1)
Międzynarodowa Klasyfikacja Praktyki Pielęgniarskiej
(1)
Ruch Rozwijający
(1)
Sherborne Weronika
(1)
agresja
(1)
aktywność fizyczna
(1)
aktywność twórcza
(1)
aktywność zawodowa
(1)
alkohol
(1)
alkoholowy zespół płodowy (FAS)
(1)
badania prenatalne
(1)
badanie psychologiczne
(1)
bajka
(1)
baraszkowanie
(1)
biblioterapia
(1)
choroby przewlekłe
(1)
czas wolny
(1)
czytanie
(1)
czytelnictwo
(1)
depresja
(1)
diagnostyka prenatalna
(1)
diagnoza
(1)
diagnoza psychologiczna
(1)
diagnoza psychopedagogiczna
(1)
dotyk
(1)
edukacja przyrodnicza
(1)
edukacja techniczna
(1)
edukacja wczesnoszkolna
(1)
fizjoterapia
(1)
gimnastyka twórcza
(1)
gimnazjum
(1)
homoseksualiści
(1)
instytucjonalne formy opieki
(1)
integracja sensomotoryczna
(1)
integracja sensoryczna
(1)
integracja społeczna
(1)
jakość życia
(1)
język migowy
(1)
kinezjologia edukacyjna
(1)
kinezyterapia
(1)
kobiety
(1)
komunikacja
(1)
konflikt
(1)
kreatywność
(1)
kryzys psychologiczny
(1)
kształcenie
(1)
kultura fizyczna
(1)
logopedia
(1)
ludzie starzy
(1)
masaż
(1)
metoda Ruchu Rozwijającego
(1)
metoda Weroniki Sherborne
(1)
metody terapeutyczne
(1)
muzyka
(1)
muzykoterapia
(1)
myślenie twórcze
(1)
niedostosowanie społeczne
(1)
niedosłyszący
(1)
niedowidzący
(1)
niemowlę
(1)
niepełnosprawni intelektualnie
(1)
niepełnosprawność fizyczna
(1)
nowotwór
(1)
87 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
W publikacji przedstawiono różnorodne spojrzenie naukowców na problemy pedagogiki specjalnej. Od subtelnych zaburzeń funkcjonowania emocjonalnego dziecka po poważne problemy niedostosowania społecznego, wymagającego zastosowania specyficznych oddziaływań resocjalizacyjnych. Znajdują się tu także materiały poświęcone radzeniu sobie z zagrożeniem HIV i AIDS przez inwalidów, czy też spojrzenie na nabywanie autonomii osób z głębszą niepełnosprawnością intelektualną.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.3601 [Magazyn 1], P.3603 [Magazyn 1], P.3602 [Magazyn 1] (3 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 4314.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Problemy Edukacji, Rehabilitacji i Socjalizacji Osób Niepełnosprawnych ; t. 15)
Bibliogr. przy pracach.
Tom prezentuje opinie naukowców i praktyków na temat różnych form edukacji, uspołecznienia i terapii osób z wielorakimi deficytami wiedzy i umiejętności wynikających z określonej formy niepełnosprawności. Całość opracowania została ujęta w trzy części. W pierwszej umieszczono artykuły, których problematyka koncentruje się wokół różnych form aktywizacji osób niepełnosprawnych. Część druga obejmuje artykuły poświęcone głównie różnym formom terapii osób niepełnosprawnych. Część trzecia zawiera sprawozdanie z dyskusji panelowej poświęconej kwalifikacjom i kompetencjom pedagogów specjalnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14080.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Problemy Edukacji, Rehabilitacji i Socjalizacji Osób Niepełnosprawnych ; T.8)
Bibliografia przy pracach.
Myślą przewodnią przedłożonego tomu Społeczne i edukacyjne uwarunkowania rozwoju oraz funkcjonowania dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością jest spojrzenie na zadania instytucji szkoły oraz uwarunkowania i efekty procesu kształcenia w kontekście rozwoju uczniów. Z jednej strony proces edukacji szkolnej traktowany jest jako ważny element wsparcia, wyznaczany potencjałem jego uczestników, a z drugiej – powinien on służyć rozwojowi uczniów.Na całość opracowania składają się trzy części. W pierwszej autorzy skupiają się na problematyce rozwoju emocjonalnego oraz społecznego dzieci i młodzieży niepełnosprawnej. Część druga obejmuje wybrane zagadnienia funkcjonowania szkoły osadzonej w tyglu różnorodnych oczekiwań społecznych wobec tej instytucji. W ostatniej części Czytelnik znajdzie teksty ukazujące złożoność uwarunkowań samego procesu kształcenia uczniów niepełnosprawnych. W niektórych przypadkach są one odnoszone do oczekiwań społecznych, w innych ukonstytuowane głownie na samych potrzebach uczestników procesu kształcenia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 9252.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Prezentowana książka zawiera zbiór artykułów dotyczących problemów zaburzeń rozwoju, zagrożeń i niepełnosprawności. Publikacja prezentuje niektóre metody usprawnienia dzieci z mózgowym porażeniem dziecięcym (MPD), takie jak:: metodę Kabata, Bobathów, Petö, Vojty, Domana, Weroniki Sherborne, Bon Depart, hipoterapię, muzykoterapię oraz podejmuje problematykę osób z wadą słuchu. W książce opisane zostało także zagadnienie społecznego problemu, jakim jest zjawisko spożycia alkoholu przez młodzież. Autorzy artykułów swoje założenia i pomysły wywodzą z podstaw teoretycznych. Można to uznać za walor pracy dający szansę szerszego spojrzenia na problem niepełnosprawności. Adresatami publikacji mogą być psychologowie, pedagodzy, logopedzi, terapeuci pracujący z dziećmi, rodzice oraz kadra naukowa i studenci kierunków pedagogicznych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 9733.IV.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 9732.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 4077 [Magazyn 2], P.3073 [Magazyn 1] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 211-[214].
Książka jest przeznaczona dla rodziców i wychowawców najmłodszych dzieci specjalnej troski. Pokazuje, jak ważna jest sprawa przeżyć i postaw ich rodziców i jaki ma wpływ na skuteczność terapii. Autorzy omawiają potrzeby dzieci niepełnosprawnych i metody aktywizujące ich rozwój.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.2102 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 3296.III.2 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P.2101.III.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach
Zbiór artykułów przedstawiających niektóre z problemów istotnych dla terapii pedagogicznej osób niepełnosprawnych, m.in. zagadnienia terapii logopedycznej, terapii dzieci z wadą słuchu czy dzieci z zaburzeniami integracji sensorycznej. Adresowany jest do szerokiego kręgu odbiorców, zarówno teoretyków, jak i praktyków – studentów pedagogiki specjalnej, nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej, rodziców dziecka z niepełnosprawnością i in.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8492.IV.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 9893.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Metodycy - Nauczycielom)
Książka zawiera analizę pracy autorki z dzieckiem specjalnej troski, organizację pracy w klasie integracyjnej oraz przykłady gier i zabaw kształcących i pobudzających, przeznaczonych dla wszystkich dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Głównymi adresatami są nauczyciele prowadzący klasy zintegrowane i rodzice dzieci niepełnosprawnych. Przemyślenia i propozycje autorki mogą być zaczątkiem wielu dobrych pomysłów dydaktyczno-wychowawczych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8359.IV.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 9734.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Problemy Edukacji, Rehabilitacji i Socjalizacji Osób Niepełnosprawnych ; T.9)
Bibliografia przy pracach.
Książka zawiera artykuły poświęcone kształceniu i doskonaleniu zawodowemu studentów i osób pracujących z najbardziej potrzebującymi oraz wskazujące na możliwości terapeutyczne w określonych schorzeniach. To aktywność ruchowa stwarza szanse na odnoszenie sukcesów i partnerstwo społeczne chorych. Autor ufa, że zamieszczone teksty wpłyną na poszerzenie wiedzy dotyczącej pracy z osobami o mniejszych możliwościach psychosomatycznych. Zamieszczone w książce informacje posłużą zapewne skutecznemu pokonywaniu złożonych problemów życiowych niepełnosprawnych i poprawie jakości ich życia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 9253.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr.
Publikacja jest cennym materiałem dla studentów pedagogiki specjalnej, opiekuńczo-wychowawczej, przyszłych instruktorów terapii i rehabilitacji, nauczycieli-wychowawców oraz rodziców wychowujących osoby upośledzone. Opracowanie ma charakter przewodnika metodycznego do prowadzenia zajęć w zakresie usprawniania osób głębiej upośledzonych umysłowo, począwszy od urodzenia do wieku dojrzałego.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8491 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 9892.IV.4 [Czytelnia B], 9891.IV.4 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Prezentowane w tej publikacji zagadnienia rewalidacji dziecka niepełnosprawnego obejmują swym zakresem treściowym zarówno przegląd koncepcji wychowania specjalnego, ukazanie sytuacji psychologiczno-pedagogicznej rewalidowanych dzieci z różnymi niepełnosprawnościami. Pracę kończy ukazanie możliwości komputerowego wspomagania rewalidacji dziecka niepełnosprawnego.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 3432 [Magazyn 2] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 3433.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
W tomie pierwszym dzieła zebrano opracowania dotyczące problemów osobowości i zachowania się osób z niepełnosprawnością intelektualną, a także dotyczące ich rodzin oraz edukacji integracyjnej dzieci i młodzieży dotkniętych różnym stopniem tej niepełnosprawności. Autorzy szczególnie akcentują i uzasadniają potrzebę społecznego wspierania osób niepełnosprawnych, podkreślają podmiotowość rodziców w procesie rehabilitacji dziecka oraz ich obciążenie związane z koniecznością aktywnego uczestnictwa w tym procesie. Książka zawiera opracowania ukazujące możliwości oraz trudności w realizacji edukacyjnej integracji dzieci i młodzieży z różnym stopniem niepełnosprawności intelektualnej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.3075.IV.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 4080.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Pedagogika Specjalna / Wydawnictwo Naukowe PWN)
Książka Hanny Olechnowicz ─ jednego z największych w Polsce autorytetów w dziedzinie ─ podejmuje bardzo ważny problem aktywizacji dzieci z niepełnosprawnością intelektualną. Autorka przedstawia programy i metody animowania więzi dziecka z rodziną czy rówieśnikami, a także działania mające na celu budowanie poczucia własnej wartości oraz rozwijanie aktywności twórczej. Prezentowane eksperymenty ukazują potencjał dzieci z niepełnosprawnością intelektualną oraz sposoby jego rozwijania przez nauczycieli i terapeutów. Książka jest kopalnią pomysłów, jak pobudzać aktywność dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną w zakresie interakcji z rodzicami i rówieśnikami, jak budować ich samoocenę i poczucie własnej wartości, jak wyrywać z apatii, bezczynności, łagodzić zaburzenia emocjonalne, uczyć sprawstwa i płynącej z tego satysfakcji oraz rozwijać twórczość i chęć działania.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.9080.IV.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10698.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
"Czy to normalne, że moje dziecko tak dużo śpi; że nie ujawnia, kiedy jest głodne; że nie patrzy na mnie?” – pytają zatroskane matki. Czy jest powód do zmartwień, gdy noworodek nie otwiera oczu lub otwiera je rzadko, zbyt wolno lub ospale ssie, często wymiotuje? Co się dzieje, kiedy maleństwo sprawia wrażenie wiotkiego, napiętego lub rozkojarzonego? Książka ta adresowana jest do rodziców i członków rodzin "dzieci specjalnej troski”. Ma ona pomóc im znaleźć odpowiedzi na pierwsze pojawiające się pytania, ułatwić zorientowanie się w sytuacji, kiedy przychodzą z noworodkiem do domu i mimo uspokajających słów usłyszanych od lekarzy, wciąż mają uczucie, że "coś” jest nie tak.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 3248.IV.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P.2038.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Terapia, Diagnoza, Zaburzenia)
Bibliogr. s. 127-132. Indeksy.
Książka stanowi treściwe kompendium wiedzy o najczęstszych rodzajach niepełnosprawności. W sposób syntetyczny przedstawia specyfikę danego rodzaju zaburzenia, symptomy, przyczyny, sposób diagnozowania oraz formy pomocy. W kolejnych rozdziałach zostały omówione różne ujęcia niepełnosprawności intelektualnej i wielowymiarowość tego zjawiska, podstawowe zasady diagnozowania niepełnosprawności intelektualnej, problemy dotyczące opieki nad osobami niepełnosprawnymi intelektualnie, ich kształcenia i wychowania, wybrane metody terapii osób z niepełnosprawnością intelektualną i mózgowym porażeniem dziecięcym, zaburzenia mowy, sytuacja rodziców dzieci niepełnosprawnych intelektualnie oraz etyczne i osobowościowe wyznaczniki istotne w pracy pedagoga specjalnego. Książka ma na celu zaprezentowanie wyników najnowszych badań nad niepełnosprawnością intelektualną oraz dostareczenie wielu praktycznych wskazówek, które mogłyby być przydatne dla psychologów, pedagogów i rodziców, przyczyniając się do polepszenia jakości życia osób niepełnosprawnych intelektualnie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12431.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Nowe – poszerzone i uaktualnione – wydanie nieocenionej pomocy dla nauczycieli i terapeutów pracujących z dziećmi niepełnosprawnymi intelektualnie pozwoli dokładniej ocenić poszczególne obszary rozwojowe dziecka, a także pomoże w konstruowaniu indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych. Autor więcej uwagi poświęcił dobrej operacjonalizacji poszczególnych prób, aby można było jednoznacznie rozstrzygnąć zaliczenie bądź nie każdego z prezentowanych zadań. Precyzyjniej rozdzielił też sfery rozwojowe na poszczególne skale, co pozwoli lepiej śledzić postępy w rozwoju dzieci wymagających szczególnej opieki.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 3249 [Magazyn 2] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P.2039.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Jest to trzecie wydanie poradnika przedstawiającego w tak całościowy sposób problematykę funkcjonowania w rodzinie dzieci z różnymi niepełnosprawnościami. W części ogólnej skoncentrowano się na najważniejszych problemach, jakie napotykają rodzice od urodzenia dziecka do jego pełnoletności. W części szczegółowej omówiono sytuacje związane z różnymi rodzajami niepełnosprawności.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 3441 [Magazyn 2] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 3440.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Terapia)
Materiały pomocnicze s. 131.
Metoda Weroniki Sherborne ze względu na swoją naturalność, prostotę i efektywność zyskała uznanie na całym świecie i jest propagowana jako jeden z ważnych czynników rozwoju psychicznego małych dzieci, szczególnie niepełnosprawnych. Wykorzystując dotyk, ruch oraz wzajemne relacje fizyczne, emocjonalne i społeczne przyczynia się do rozszerzenia świadomości samego siebie i pogłębienia kontaktu z innymi ludźmi. W Polsce ma wielu zwolenników i jest stosowana w przedszkolach, młodszych klasach szkoły podstawowej oraz w pracy z osobami dorosłymi z różnymi zaburzeniami rozwojowymi. Książka przeznaczona jest dla studentów kierunków pedagogicznych (szczególnie pedagogika specjalna), psychologicznych oraz rehabilitacji na AWF. Znakomita pomoc dla nauczycieli, terapeutów, psychologów i pedagogów szkolnych, pracowników pomocy społecznej, wychowawców przedszkolnych, pielęgniarek oraz rodziców.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17086.IV.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 17085.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Problemy Edukacji, Rehabilitacji i Socjalizacji Osób Niepełnosprawnych ; T.6)
Praca składa się z dwóch części. Pierwsza to społeczne konteksty socjalizacji osób niepełnosprawnych, druga oscyluje wokół problematyki kompetencji zawodowych i pracy zawodowej osób niepełnosprawnych, zwłaszcza z upośledzeniem umysłowym. Autorzy poszczególnych tekstów pochodzą z różnych ośrodków naukowych (także z terenu Czech i Słowacji), są wśród nich także praktycy. W drugiej części zostały zaprezentowane teoretyczne podstawy orientacji zawodowej osób niepełnosprawnych w Republice Czeskiej i Słowacji, a także konkretne rozwiązania - propozycje polskie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 7091.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia przy rozdziałach.
Publikacja podzielona jest na dwie części i omawia aktywność ruchową w procesie edukacji dzieci i młodzieży niepełnosprawnej oraz aktywnośc ruchową osób starszych. W książce poruszono m.in tematy dotyczące: hipoterapii jako formy wspierania aktywności ruchowej osób z mózgowym porażeniem dziecięcym, aktywności fizycznej kobiet po mastektomii, terapii tańcem.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 17823.XIX.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej