Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(21)
Forma i typ
Książki
(21)
Publikacje fachowe
(6)
Publikacje dydaktyczne
(4)
Publikacje naukowe
(4)
Dostępność
dostępne
(17)
tylko na miejscu
(17)
nieokreślona
(7)
wypożyczone
(2)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(6)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(16)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(21)
Autor
Grudziewska Ewa
(3)
Plandowska Magdalena
(3)
Franczyk Anna
(2)
Gruszczyk-Kolczyńska Edyta (1940- )
(2)
Marchel Joanna
(2)
Mikler-Chwastek Anna (1976- )
(2)
Nazaruk Stanisława
(2)
Chaliburda Ireneusz
(1)
Chwaluk Agnieszka
(1)
Czeczuk Anna
(1)
Dmitruk Agnieszka
(1)
Fuks Agata
(1)
Goddard Sally (1957- )
(1)
Grabowska Beata (1983- )
(1)
Guła-Kubiszewska Halina
(1)
Górniak Krystyna (kultura fizyczna)
(1)
Hołub Wojciech
(1)
Huk-Wieliczuk Elżbieta
(1)
Jastrzębska-Krajewska Zuzanna
(1)
Jałowiec-Sawicka Magdalena
(1)
Kisiel Mirosław
(1)
Klim-Klimaszewska Anna
(1)
Kolasa-Skiba Agata
(1)
Koszczyc Tadeusz (1946- )
(1)
Krajewska Katarzyna
(1)
Krajewska Katarzyna (pedagog)
(1)
Lichota Małgorzata
(1)
Macińska Magdalena
(1)
Michalska Agnieszka (nauki medyczne)
(1)
Nazaruk Stanisława (1963- )
(1)
Paliga Zdzisława
(1)
Papp Luca
(1)
Parczewska Teresa
(1)
Popławska Helena
(1)
Rola Beata (pedagog)
(1)
Saczuk Jerzy
(1)
Stein Arnd (1946- )
(1)
Wasiluk Agnieszka
(1)
Waszczuk Joanna (pedagog)
(1)
Wilczewski Adam (1954- )
(1)
Wołyniec Józef
(1)
Wójtowicz-Chomicz Katarzyna
(1)
Zielińska Ewa (pedagog)
(1)
Zieniewicz Urszula
(1)
Zrałek-Wolny Magdalena
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(3)
2010 - 2019
(13)
2000 - 2009
(5)
Okres powstania dzieła
2001-
(9)
Kraj wydania
Polska
(21)
Język
polski
(21)
Odbiorca
Nauczyciele
(3)
Nauczyciele przedszkoli
(2)
Opiekunki i opiekunowie dziecięcy
(2)
Pedagodzy
(2)
Psycholodzy
(2)
Rodzice
(2)
Szkoły wyższe
(2)
Przedszkola
(1)
Terapeuci zajęciowi
(1)
Temat
Dziecko w wieku przedszkolnym
(13)
DZIECKO w WIEKU PRZEDSZKOLNYM
(7)
WYCHOWANIE PRZEDSZKOLNE
(6)
Wychowanie przedszkolne
(6)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(4)
Socjoterapia
(4)
Młodzież
(3)
Terapia zajęciowa
(3)
Aktywność fizyczna
(2)
DOJRZAŁOŚĆ SZKOLNA
(2)
Dziecko w wieku poniemowlęcym
(2)
GRY EDUKACYJNE
(2)
OBOWIĄZEK SZKOLNY
(2)
Wychowanie
(2)
AGRESYWNOŚĆ
(1)
DIAGNOZA PEDAGOGICZNA
(1)
DZIECKO
(1)
DZIECKO NIEPEŁNOSPRAWNE
(1)
Diagnoza pedagogiczna
(1)
Dojrzałość szkolna
(1)
Dziecko nieśmiałe
(1)
Dziecko z ADHD
(1)
GRY i ZABAWY
(1)
GRY i ZABAWY RUCHOWE
(1)
Grupy rówieśnicze
(1)
KSZTAŁCENIE INTEGRACYJNE
(1)
Kompetencje społeczne
(1)
MATEMATYKA
(1)
Metoda Montessori
(1)
Montessori, Maria (1870-1952)
(1)
NAUCZANIE POCZĄTKOWE
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Odbiór społeczny
(1)
Opieka nad dziećmi
(1)
Potrzeba (psychologia)
(1)
ROZWÓJ PSYCHOFIZYCZNY DZIECKA
(1)
RUCHY
(1)
Roboty ręczne
(1)
Testy psychologiczne
(1)
UCZNIOWIE
(1)
UCZNIOWIE KLAS POCZĄTKOWYCH
(1)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(1)
WYCHOWANIE FIZYCZNE
(1)
WYCHOWANIE w RODZINIE
(1)
Wpływ i recepcja
(1)
Wychowanie estetyczne
(1)
Wychowanie w rodzinie
(1)
Zdolności
(1)
Żłobki
(1)
Temat: czas
2001-
(7)
1801-1900
(1)
1901-2000
(1)
2001-0
(1)
Temat: miejsce
Biała Podlaska (woj. lubelskie)
(3)
Polska
(2)
BIAŁA PODLASKA (woj. lubelskie)
(1)
Gatunek
Opracowanie
(4)
Poradnik
(4)
Scenariusz zajęć
(4)
Raport z badań
(3)
Materiały pomocnicze
(1)
PORADNIKI
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(11)
Socjologia i społeczeństwo
(6)
Historia
(1)
Hobby i czas wolny
(1)
Kultura fizyczna i sport
(1)
Słowo kluczowe
dzieci
(12)
edukacja przedszkolna
(4)
młodzież
(4)
socjoterapia
(4)
wychowanie
(4)
przedszkole
(3)
scenariusze zajęć
(3)
wiek przedszkolny
(3)
edukacja
(2)
kształcenie
(2)
nauczanie
(2)
rozwój fizyczny
(2)
wychowanie przedszkolne
(2)
Biała Podlaska
(1)
Maria Montessori
(1)
adaptacja
(1)
aktywność fizyczna
(1)
aktywność ruchowa
(1)
badania
(1)
badania przesiewowe
(1)
czas wolny
(1)
diagnoza
(1)
diagnoza pedagogiczna
(1)
diagnoza psychopedagogiczna
(1)
dojrzałość neuromotoryczna
(1)
dojrzałość szkolna
(1)
edukacja wczesnoszkolna
(1)
gotowość szkolna
(1)
gry rekreacyjne
(1)
higiena
(1)
instytucjonalne formy opieki
(1)
klub dziecięcy
(1)
matematyka
(1)
nauczyciele
(1)
nauka
(1)
obowiązek szkolny
(1)
postawa ciała
(1)
potrzeba
(1)
praca terapeutyczna
(1)
rozwój
(1)
rozwój dziecka
(1)
rozwój emocjonalny
(1)
rozwój mowy
(1)
rozwój psychofizyczny
(1)
socjologia edukacji
(1)
sport
(1)
sprawność fizyczna
(1)
stan zdrowia
(1)
sztuka
(1)
terapeuci
(1)
terapia
(1)
umiejętności manualne
(1)
umiejętności społeczne
(1)
umiejętności technologiczne
(1)
wiek rozwojowy
(1)
wspomaganie rozwoju
(1)
zabawa
(1)
zabawy ruchowe
(1)
żywienie
(1)
żłobek
(1)
21 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Książka prezentuje zagadnienie adaptacji dziecka do środowiska przedszkolnego, które nie musi być bolesnym i dokuczliwym przeżyciem, ale może stać się motorem korzystnych zmian w rozwoju dziecka. W pozycji przedstawiono zarówno teoretyczne rozważania dotyczące zaburzeń i problemów w procesie adaptacji dziecka do środowiska przedszkolnego, jak i propozycje praktycznych rozwiązań, których celem jest ułatwienie dziecku nawiązania pozytywnych kontaktów w nowym dla niego otoczeniu pozarodzinnym. Pozycja przeznaczona jest dla nauczycieli przedszkolnych, studentów pedagogiki, a także rodziców.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.9823 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.9822.IV.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11348.IV.9 [Czytelnia B], 11349.IV.9 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 342-352.
Publikacja ta, bazując na najnowszej wiedzy o rozwoju psychoruchowym i wychowaniu dzieci, rozszerza kompetencje rodziców, opiekunów w żłobkach i nauczycieli w przedszkolach o treści, które pozwolą im skutecznie i efektywnie wspierać małe dzieci w rozwoju. Jest to kompendium wiedzy zawierające przykłady, ilustracje, konkretne i praktyczne wskazówki działań dotyczących różnych aspektów rozwoju dzieci oraz możliwości jego stymulowania. Do czasu ukazania się tej pozycji brakowało na rynku książki w całości poświęconej wspomaganiu rozwoju psychoruchowego i wychowywaniu małych dzieci w żłobkach i klubach dziecięcych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.18471.IV.9 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 21311.IV.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 21310.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych przy pracach.
Książka jest przeznaczona dla rodziców, nauczycieli i opiekunów małych dzieci. Mogą oni zapoznać się z normami rozwojowymi dotyczącymi dzieci w wieku poniemowlęcym i przedszkolnym, a także poznać metody i formy wspierania rozwoju. Autorzy przybliżają kwestie związane ze wspomaganiem rozwoju umysłowego, zdobywaniem umiejętności społeczno-emocjonalnych, kompetencji w zakresie motoryki małej i dużej, porozumiewania się, samodzielnego rozwiązywania problemów, nabywania umiejętności samoobsługowych. Poruszono tematy zawiązane z wychowaniem małych dzieci w rodzinie, żłobku i przedszkolu a także w rodzinach zastępczych, domach dziecka i rodzinnych domach. Czytelnik znajdzie też odpowiedzi na pytania dotyczące mediów w wychowaniu dzieci, pozna nie tylko korzyści, ale też zagrożenia. Część książki dotyczy organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej, współpracy z rodziną małego dziecka oraz współpracy rodziców i nauczycieli ze specjalistami.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19769.IV.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 19768.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tyt. oryg.: Wenn Kinder aggressiv sind
Kiedy dzieci są agresywne, rodzice i wychowawcy bardzo często zadają sobie pytania: Co zrobiliśmy źle? Jak wychowywać dzieci, aby były spokojniejsze? Arnd Stein, dyplomowany psycholog i psychoterapeuta, w obrazowy sposób opisuje różnorodne przejawy dziecięcej agresji i jej przyczyny. Pokazuje szereg możliwości, jak radzić sobie z wybuchowymi dziećmi i jak najlepiej uniknąć rodzinnych konfliktów. Ponadto proponuje rodzicom testy obrazkowe, pozwalające sprawdzić, czy ich własny styl wychowawczy jest właściwy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 3126.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
Problematyka proponowanej publikacji w całości mieści się w edukacji dziecka. Stanowi zwarty, konsekwentny blok tematyczny z odniesieniem w szczegółowych tekstach do różnych zagadnień związanych z rozwojem i edukacją dziecka.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11236.IV.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12318.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia przy rozdziałach. Indeksy.
Znaczny odsetek uczniów wykazuje niepełną sprawność ruchową oraz niestabilność postawy. Badania wskazują na bezpośredni związek pomiędzy niedojrzałością układu ruchowego a osiągnięciami w szkole. Jak sobie z tym radzić? Praktyczny przewodnik zawierający informacje na temat prawidłowości w rozwoju ruchowym dziecka i jego powiązań z uczeniem się. Autorka pokazuje związek pomiędzy takimi wskaźnikami, jak: koordynacja wzrokowo-ruchowa, kontrola postawy a gotowością dziecka do nauki. Publikacja zawiera narzędzia pozwalające na ocenę aktualnego poziomu rozwoju motoryki dziecka w wieku przedszkolnym i szkolnym, a także kompletny program rozwoju ruchowego. Dzięki odpowiedniemu wsparciu oraz szkoleniom nauczyciele oraz inni specjaliści mogą nauczyć się, jak rozpoznawać oznaki opóźnienia rozwojowego, aby dziecko mogło być skierowane do odpowiedniego terapeuty albo też objęte programem ćwiczeń. Książka stanowi zestaw narzędzi pozwalających: rozpoznać, u których dzieci występują niedojrzałe odruchy; wprowadzić program ćwiczeń fizycznych i ocenić wyniki.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18568.IV.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 18567.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
CD zawiera przykładowe scenariusze zajęć dydaktyczno-terapeutycznych, wybrane karty pracy oraz pomoce dydaktyczne wykorzystywane w pracy dydaktyczno-terapeutycznej z dziećmi w wieku przedszkolnym, pliki pdf.
Do książki dołączona płyta CD o tej samej sygnaturze.
Bibliografia na stronach 253-[255].
Opracowanie obejmuje szeroko pojętą pracę terapeutyczną z dziećmi w wieku przedszkolnym. W pierwszej części książki znajdują się materiały, przy pomocy których można przeprowadzić wstępną diagnozę dziecka. Druga część opracowania zawiera przykładowe opisy przypadków oraz programy terapeutyczne dostosowane do określonego przez terapeutę poziomu. W trzeciej części zawarte są wskazówki dla nauczyciela dotyczące planowania pracy dydaktyczno-terapeutycznej oraz przykładowe indywidualne plany pracy terapeutycznej. Część czwarta książki zawiera podsumowanie pracy terapeutycznej. Znajdują się tu przykładowe opinie wydawane o dziecku i opisy jego postępów. W piątej i szóstej części autorki umieściły przykładowe scenariusze zajęć dydaktyczno-terapeutycznych, przyporządkowane do danego poziomu, oraz zestawy pomocy dydaktycznych i karty pracy, opracowane i wykorzystywane przez autorki w codziennej pracy z dziećmi.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 22591.III.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Brak informacji o dostępności: sygn. 22590.III.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zaproponowany program to ćwiczenia i zabawy do wykorzystania w pracy dydaktyczno-terapeutycznej dla nauczycieli i terapeutów pracujących z dziećmi o specyficznych potrzebach edukacyjnych. Program przeznaczony jest do realizacji w pracy terapeutycznej w przedszkolach masowych, z grupami integracyjnymi oraz w przedszkolach integracyjnych, jak również w zajęciach terapeutycznych w klasach młodszych szkół podstawowych i specjalnych. Celem programu jest umożliwienie dzieciom niepełnosprawnym zdobycia wiedzy i umiejętności na miarę ich możliwości, w warunkach przedszkola ogólnodostępnego, kształtowanie właściwych interakcji międzyosobowych, kształtowanie postaw otwartości i samoakceptacji. Pełna realizacja tego celu da pedagogom możliwość stworzenia optymalnego planu psychostymulacji dzieci niepełnosprawnych i przygotowanie ich do względnie niezależnego funkcjonowania w społeczeństwie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 3300 [Magazyn 2] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.2108.IV.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P.2107.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na s. tyt. i okł.: "Cele i treści kształcenia, podstawy psychologiczne i pedagogiczne oraz wskazówki do prowadzenia zajęć z dziećmi w domu, w przedszkolu i w szkole".
Bibliogr. s. [466]-478.
Ostatni rok wychowania przedszkolnego i pierwszy rok nauki szkolnej na długie lata wyznaczają przebieg edukacji matematycznej i mają wpływ na rozwój dziecięcych zdolności matematycznych. W tym czasie tworzone są fundamenty, na których buduje się system wiadomości i umiejętności matematycznych. W książce tej autorzy wyjaśniają, w jaki sposób można kierować rozwojem umysłowym oraz kształtować wiadomości i umiejętności matematyczne dzieci. Zawiera ona podstawy psychologiczne i pedagogiczne, metody diagnozowania dziecięcego rozumowania, program edukacyjny uwzględniający zalecenia podstaw programowych oraz opisy sytuacji zadaniowych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.12008.IV.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13151.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 203-217.
Książka porusza istotny problem wychowawczy, jakim jest wsparcie dzieci nadpobudliwych i nieśmiałych. Prowadzona pod tym kątem obserwacja środowiska przedszkolnego wskazuje, że należy opracować system oddziaływania terapeutycznego, włączającego do działań zarówno jednostki z zaburzeniami, jak i całą grupę przedszkolną, w której funkcjonuje dziecko. Pojawienie się w grupie przedszkolnej dziecka przejawiającego zachowanie agresywne i nadpobudliwe czy też dziecka nieśmiałego, wycofanego wywołuje poczucie bezradności i niepewności u nauczyciela i grupy rówieśniczej. Zaburzona zostaje cała struktura społeczna grupy. Ten właśnie problem skłonił autorów do zastanowienia się, jak pomóc dzieciom nieśmiałym i nadpobudliwym w przedszkolu oraz w jaki sposób włączyć w relacje naprawcze grupę rówieśniczą, której są one członkami. Propozycją rozwiązania tego typu trudnej sytuacji było opracowanie systemu oddziaływania terapeutycznego, w który włączona została grupa rówieśnicza (przedszkolna) oraz zaangażowany, aktywny zespół specjalistów. Takie możliwości daje nauczycielom socjoterapia wsparta przez wybrane obszary sztuki. Muzyka, drama, plastyka, taniec, teatr są dla dziecka na tyle atrakcyjnym i zarazem silnie angażującym bodźcem, że użycie ich w procesie wsparcia stało się zabiegiem oczywistym i skutecznym.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20075.IV.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 20074.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliografia przy rozdziałach.
Czwarta część podobnie jak poprzednie zawiera propozycje programów socjoterapeutycznych przeznaczonych dla różnych grup odbiorców, przejawiających róznego rodzaju zaburzenia zachowania, czy trudności wychowawcze.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Brak informacji o dostępności: sygn. 22601.VI.2 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Brak informacji o dostępności: sygn. 22597.VI.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 93-97.
W pierwszym rozdziale publikacji czytelnik znajdzie teoretyczne podstawy systemu pedagogicznego Marii Montessori. W drugim przeobrażenia w oświacie w kontekście historycznym i międzynarodowym, w celu ukazania recepcji poglądów Marii Montessori w teori i praktyce pedagogicznej w Polsce. W ostatnim rozdziale zostały opisane aktualne zainteresowania praktyką kształcenia w systemie Marii Montessori w Polsce oraz wpływ jej systemu na praktykę i teorię wychowania przedszkolnego [Ze wstępu].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 21954.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia przy artykułach.
Publikacja to interesująca poznawczo i oryginalna praca naukowa. Stanowi spójnie tematycznie opracowanie naukowe. Bez wątpienia, praca wnosi nową wiedzę w teorię i praktykę kultury fizycznej i pedagogiki zdrowia, a także w promocję zdrowia. Ze względu na dużą aplikacyjność zapewne spotka się z dużym zainteresowaniem potencjalnych odbiorców: środowisk akademickich, wychowawczych w środowisku lokalnym i ponadlokalnym (z recenzji).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 17821.XIX.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr., netogr., wykaz aktów prawnych s. 105-109.
Celem monografii, adresowanej głównie do studentów kierunku pedagogika, jest udzelenie odpowiedzi na pytanie, jakie w rzeczywistości są możliwości rozowjowe dzieci 5- i 6- letnich tuż przed rozpoczęciem przez nie edukacji szkolnej. Publikacja wpisuje się w ważny nurt rozważań o jakości edukacji dzieci w wieku przedszkolnym i warta jest szerokiego upowszechnienia oraz przekazania instytucjom zajmującym się na co dzień edukacją dzieci w wieku przedszkolnym.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.16941 [Magazyn 1], P.16956 [Magazyn 1], P.16947 [Magazyn 1], P.16967 [Magazyn 1], P.16965 [Magazyn 1], P.16950 [Magazyn 1], P.16966 [Magazyn 1], P.16944 [Magazyn 1], P.16945 [Magazyn 1], P.16968 [Magazyn 1], P.16948 [Magazyn 1], P.16957 [Magazyn 1], P.17141 [Magazyn 1], P.16969 [Magazyn 1], P.16962 [Magazyn 1], P.16953 [Magazyn 1], P.16946 [Magazyn 1], P.16959 [Magazyn 1], P.16951 [Magazyn 1], P.16970 [Magazyn 1], P.16943 [Magazyn 1], P.16963 [Magazyn 1], P.16964 [Magazyn 1], P.16955 [Magazyn 1], P.16960 [Magazyn 1], P.16942 [Magazyn 1], P.16961 [Magazyn 1], P.16949 [Magazyn 1], P.16952 [Magazyn 1], P.16958 [Magazyn 1], P.17142 [Magazyn 1], P.16954 [Magazyn 1] (32 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16772.V.3 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 16771.V.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Umiejętności manualne dzieci w wieku 5-7 lat / Beata Grabowska. - Kraków : Wydawnictwo Petrus, 2009. - 153, [3] strony, [8] stron tablicowych : ilustracje (w tym kolorowe) ; 20 cm.
Książka ta jest jednym z najlepszych opracowań tematu kształtowania umiejętności technologicznych dzieci w wieku przedszkolnym. Nie powstała bowiem przy biurku czy komputerze, jako jedna z wielu prac analitycznych, ale jest owocem długoletniej pracy z dziećmi, analizy ich umiejętności manualnych i intelektualnych, pracy badawczej oraz obserwacji ich umiejętności i zachowań.W książce teoria, zawarta w literaturze przedmiotu spotyka się z praktyką, dlatego książka staje się użyteczna w każdym przedszkolu i w klasach nauczania początkowego, nie tylko dlatego, że pozwala zobaczyć etapy doskonalenia i sprawności manualnych dzieci, ale też pozwala zweryfikować swoje spostrzeżenia, doświadczenia i wnioski i spojrzeć na nie z innej perspektywy, przez pryzmat niniejszych spostrzeżeń nie tylko po to, by się z nimi zgodzić lub nie, ale by sprowokować do myślenia i wypracowywania jak najlepszych metod pracy w dziećmi w przedszkolu.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20064.IV.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 20063.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliografia, netografia przy pracach.
Publikacja zawiera dwa teksty teoretyczne odnoszące się do znaczenia diagnozy i ewaluacji w projektowaniu oddziaływań o charakterze socjoterapeutycznym. Ponado zamieszczono tu trzy programy socjoterapeutyczne przeznaczone do pracy z dziećmi i młodzieżą na róznych etapach kształcenia.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Brak informacji o dostępności: sygn. 22599.VI.2 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Brak informacji o dostępności: sygn. 22595.VI.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliografia, netografia przy pracach.
Książka łączy rozważania teoretyczne dotyczące oddziaływań socjoterapeutycznych z programami zajęć przeznaczonych dla konkretnych grup dzieci i młodzieży, borykających się na co dzień z różnego rodzaju trudnościami, które utrudniają funkcjonowanie psychospołeczne. W części teoretycznej Czytelnik znajdzie tekst dotyczący etyki praktyki zawodowej, która jest wyznacznikiem profesjonalizmu osób zajmujących się pomaganiem dzieciom i młodzieży oraz materiał związany z prowadzeniem oddziaływań socjoterapeutycznych. Część empiryczną książki rozpoczyna rozdział autorstwa Marty Witkowskiej przeznaczony dla uczniów klas pierwszych, którzy przejawiają trudności adaptacyjne w odniesieniu do nowej sytuacji (rozpoczęcie nauki w szkole) oraz grupy rówieśniczej. Program socjoterapeutyczny został wzbogacony o wybrane ćwiczenia z Metody Ruchu Rozwijającego W. Sherborne.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Brak informacji o dostępności: sygn. 22600.VI.2 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Brak informacji o dostępności: sygn. 22596.VI.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Aktywność ruchowa dzieci i młodzieży to zbiór prac prezentowanych w ramach Forum doskonalenia kompetencji nauczyciela wychowania fizycznego, którego uczestnikami byli pracownicy uczelni, nauczyciele wrocławskich szkół oraz studenci. Znaleźć w nim można różnorodne, nowatorskie propozycje scenariuszy, konspektów zajęć oraz interesujących rozwiązań metodyczno-organizacyjnych. W przewodniku tym przedstawiono wiele atrakcyjnych form aktywności ruchowej wspomagających proces fizycznej edukacji dzieci i młodzieży. Książka przeznaczona jest dla nauczycieli, instruktorów sportu i turystyki, studentów, organizatorów różnych form aktywności ruchowej oraz dla rodziców i uczniów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 8890.XIX.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.18653.IV.9 [Magazyn 1], P.18652.IV.9 [Magazyn 1], P.18651.IV.9 [Magazyn 1] (3 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22396.IV.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 22395.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Monografie i Opracowania / Akademia Wychowania Fizycznego Józefa Piłsudskiego w Warszawie. Wydział Wychowania Fizycznego i Sportu w Białej Podlaskiej ; nr 28.)
Bibliografia, netografia na stronach 90-97.
W publikacji zostały przedstawione badania przeprowadzone w ramach projektu obejmujące analizę aktywnośi fizycznej dzieci w kontekście stopnia zaspokajania potrzeby ruchu. W publikacji uwzględniono również kontekst społeczny, czyli możliwości środowiska społecznego, edukacyjnego i domowego w zakresie zaspokojenia omawianych potrzeb.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 17818.XIX.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej