Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(21)
Forma i typ
Książki
(21)
Publikacje naukowe
(3)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Publikacje fachowe
(2)
Dostępność
tylko na miejscu
(19)
dostępne
(14)
wypożyczone
(6)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(8)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(12)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(19)
Autor
Parlak Mirosława
(2)
Pyłka-Gutowska Ewa
(2)
Tuszyńska Ligia (1950- )
(2)
Bartniczak Bartosz
(1)
Basta-Chmielewska Leonarda
(1)
Blair Robert
(1)
Borys Tadeusz (1945- )
(1)
Boyd Diane
(1)
Budniak Alina
(1)
Czartoszewski Jacek Wojciech
(1)
Dymara Bronisława (1932-2013)
(1)
Gajuś-Lankamer Ewa
(1)
Grott Edward (1951- )
(1)
Harasimiuk Marian (1941- )
(1)
Hirst Nicky
(1)
Jałowiec Magdalena
(1)
Kiełczewski Dariusz (1967- )
(1)
Michałowski Stanisław
(1)
Niemiec Oktawia
(1)
Niemiec Witold
(1)
Patermann Rolf (1954- )
(1)
Pawłowicz Magda
(1)
Pawłowicz-Sosnowska Ewa
(1)
Piasta-Siechowicz Joanna (1965-2021)
(1)
Sadowska Sylwia
(1)
Sandner Jan
(1)
Sawicki Bogusław (1952- )
(1)
Siraj-Blatchford John 1952-
(1)
Stawiński Wiesław (1928- )
(1)
Walosik Alicja
(1)
Wollman-Mazurkiewicz Lidia
(1)
Wójcik Anna Maria
(1)
Zaremba-Warnke Sabina
(1)
Śmiałek Katarzyna (nauki o bezpieczeństwie)
(1)
Śmiałek Wiesław
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(9)
2000 - 2009
(11)
Okres powstania dzieła
2001-
(4)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(19)
Dystrykt Kolumbii (USA)
(1)
Anglia
(1)
Język
polski
(18)
angielski
(3)
Odbiorca
Nauczyciele
(2)
Pedagodzy
(1)
Przedszkola
(1)
Rodzice
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Temat
EDUKACJA EKOLOGICZNA
(14)
Edukacja ekologiczna
(5)
EKOROZWÓJ
(4)
Nauczanie początkowe
(2)
Ochrona środowiska
(2)
Rozwój zrównoważony
(2)
Świadomość ekologiczna
(2)
AGROTURYSTYKA
(1)
Agresja rosyjska na Ukrainę (2022)
(1)
BIOLOGIA
(1)
Bezpieczeństwo ekologiczne
(1)
Bezpieczeństwo narodowe
(1)
Bezpieczeństwo zdrowotne
(1)
DZIECKO
(1)
Dzieci
(1)
EKOTURYSTYKA
(1)
Edukacja dla bezpieczeństwa
(1)
Ekologia
(1)
FILOZOFIA EKOLOGICZNA
(1)
GOSPODARKA TERENOWA
(1)
GRY EDUKACYJNE
(1)
Górnictwo odkrywkowe
(1)
Kształcenie nauczycieli
(1)
Metody nauczania
(1)
NADWIEPRZAŃSKI PARK KRAJOBRAZOWY
(1)
Narkotyki
(1)
Nauczanie
(1)
OBSZARY CHRONIONE
(1)
OCHRONA ŚRODOWISKA
(1)
ODNAWIALNE ŹRÓDŁA ENERGII
(1)
OŚWIATA
(1)
PRAWO OCHRONY ŚRODOWISKA
(1)
PROGRAMY NAUCZANIA POCZĄTKOWEGO
(1)
PRZYRODA
(1)
Państwowa Szkoła Wyższa im. Papieża Jana Pawła II (Biała Podlaska)
(1)
Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa (Gorzów Wielkopolski)
(1)
Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa (Racibórz)
(1)
Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Jana Amosa Komeńskiego (Leszno)
(1)
Polityka ochrony środowiska
(1)
Postawy proekologiczne
(1)
Program nauczania
(1)
Psychologia
(1)
Rolnictwo
(1)
Rolnictwo ekologiczne
(1)
SPOŁECZNOŚCI LOKALNE
(1)
Studenci
(1)
System wartości
(1)
Szkoły wyższe
(1)
TURYSTYKA
(1)
WYCHOWANIE
(1)
Wirus SARS-CoV-2
(1)
Wychowanie
(1)
Wychowanie przedszkolne
(1)
Zdrowie publiczne
(1)
Zwierzęta gospodarskie
(1)
ŚWIADOMOŚĆ EKOLOGICZNA
(1)
Temat: czas
2001-
(3)
1901-2000
(1)
Temat: miejsce
Biała Podlaska (woj. lubelskie)
(1)
Gorzów Wielkopolski (woj. lubuskie)
(1)
Leszno (woj. wielkopolskie)
(1)
Polska
(1)
Racibórz (woj. śląskie)
(1)
Gatunek
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(3)
PODRĘCZNIKI dla SZKÓŁ ŚREDNICH
(2)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(1)
MATERIAŁY POMOCNICZE dla SZKÓŁ
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Monografia
(1)
Opracowanie
(1)
Poradnik
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Raport z badań
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(6)
Ochrona środowiska
(6)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(1)
Medycyna i zdrowie
(1)
Rolnictwo i leśnictwo
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
Słowo kluczowe
edukacja ekologiczna
(12)
ochrona środowiska
(6)
rozwój zrównoważony
(3)
turystyka
(3)
środowisko
(3)
dzieci
(2)
edukacja wczesnoszkolna
(2)
ekologia
(2)
ekorozwój
(2)
environmental education
(2)
przyroda
(2)
Great Britain
(1)
Poland
(1)
agroturystyka
(1)
animal feeding
(1)
bezpieczeństwo ekologiczne
(1)
bezpieczeństwo zdrowotne
(1)
biologia
(1)
early childhood education
(1)
ecological education
(1)
edukacja
(1)
edukacja przedszkolna
(1)
edukacja przyrodnicza
(1)
ekologia społeczna
(1)
ekoturystyka
(1)
energia odnawialna
(1)
etyka środowiskowa
(1)
feeds
(1)
filozofia
(1)
konflikt ekologiczny
(1)
literatura
(1)
myślenie ekologiczne
(1)
nauczanie
(1)
nauczanie początkowe
(1)
obszar chroniony
(1)
obszary wiejskie
(1)
ochrona przyrody
(1)
organic farming
(1)
pedagogika
(1)
pogoda
(1)
polityka ekologiczna
(1)
prawo
(1)
program nauczania
(1)
przedszkole ekologiczne
(1)
ruch turystyczny
(1)
społeczność lokalna
(1)
students
(1)
sustainability
(1)
turystyka alternatywna
(1)
wychowanie proekologiczne
(1)
zagospodarowanie przestrzenne
(1)
zagospodarowanie turystyczne
(1)
zjawiska przyrodnicze
(1)
świadomość ekologiczna
(1)
21 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Ekologia społeczna / Dariusz Kiełczewski. - Wyd. 2 zm. - Białystok : Wydawnictwo Ekonomia i Środowisko, 2001. - 245, [1] s. : rys., tab. ; 21 cm.
W niniejszej publikacji przedstawiona została koncepcja ekologii społecznej rozumianej właśnie jako metanauka koordynująca i porządkująca wyniki dociekań prowadzonych w ramach różnych nauk opisujących relacje między światem człowieka a światem przyrody. Zamysłem autora było przedstawienie przede wszystkim treści filozoficznych, które się na tę dziedzinę wiedzy skladają. Pozostałe zagadnienia zostały jedynie zasygnalizowane. Układ książki, w szczególności zagadnienia filozoficzne, dostosowany jest w ogólnych zarysach do rozwoju treści merytorycznych ekologii społecznej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.4835 [Magazyn 1], P.397 [Magazyn 1], P.396 [Magazyn 1], P.4837 [Magazyn 1], P.4836 [Magazyn 1], 877.XVII.1 [Magazyn 2] (6 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.395.XVII.1 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 878.XVII.1 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
Edukacja ekologiczna znalazła swoje miejsce w różnych strukturach zarówno formalnych, jak i nieformalnych. Istnieje wiele możliwości oddziaływań edukacyjnych na społeczności lokalne. Obowiązkiem nauczycieli i wszystkich animatorów edukacji jest wskazywanie możliwości, rozwiązań i zasad postępowania zgodnych z ideą zrównoważonego rozwoju. Autorzy poszczególnych artykułów tej książki, patrząc z różnych punktów widzenia, przedstawiają metody i formy oraz przykłady konkretnych działań na rzecz środowiska lokalnego w aspekcie miejsca zamieszkania (osiedla) i miejscowej szkoły czy ośrodka edukacji ekologicznej. W Polsce, podobnie jak w niniejszej książce, terminy: edukacja ekologiczna i edukacja środowiskowa używane są zamiennie, pomimo zastrzeżeń i sporów definicyjnych naukowców. Bardziej poprawne znaczeniowo pojęcie edukacja środowiskowa zostało zapisane w dokumentach państwowych jako edukacja ekologiczna.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11390.XVII.1 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka stara się udowodnić tezę, że budowa zrównoważonego rozwoju winna być powinnością każdego chrześcijanina. Zmiana mentalności społeczeństwa, wykorzenienie złych nawyków i przyzwyczajeń wymagają dobrych wzorców, autorytetów i świadectw, stąd potrzeba i wymóg ciężkiej pracy pedagogów, wychowawców i duchowieństwa. Publikacja ma za zadanie być inspiracją dalszej pracy naukowej w celu wdrażania koncepcji zrównoważonego rozwoju dla dobra wspólnego społeczeństwa i przyszłych pokoleń. Adresowana jest do pedagogów, wychowawców i ludzi dobrej woli.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 6730.XVII.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. P.7649 [Magazyn 1] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 280-306.
Niniejszy podręcznik, opracowany z myślą o studentach kierunków pedagogicznych przygotowujących się do pracy z dziećmi przedszkolnymi i wczesnoszkolnymi, zawiera zagadnienia teoretyczne, dotyczące podstaw nauczania o otaczającym dziecko środowisku (przyrodniczym, geograficznym, społecznym) oraz propozycje metodyczne związane z przedszkolną i wczesnoszkolną edukacją środowiskową.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.14019 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.12009.IV.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13152.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tyt. oryg.: "Spielraum Natur : Baumhaus, Weidenhütte, Schneeschuhe, Kanu und vieles mehr" 1999.
Oprócz ćwiczeń w oddychaniu, z siłą ciężkości i w poruszaniu się, przedstawione zostały tutaj interesujące projekty, które nadają się do przeprowadzania w grupach. Na oczach czytelników powstają buty śniegowe, szałas, domek na drzewie i na palisadzie, tratwa i indiańskie kanu.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.6574 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 7466.XIX.3 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 7465.XIX.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
Podręcznik obejmuje całokształt problemów dotyczących nowoczesnego nauczania-uczenia się biologii, przyrody i ochrony środowiska. Autorzy przedstawili współczesne światowe tendencje w edukacji biologicznej i środowiskowej. Podręcznik podzielono na 2 części. W części l — ogólnej przedstawiono: - dydaktykę biologii i ochrony środowiska jako naukę i przedmiot studiów - cele nauczania, dobór i układ treści - kształtowanie pojęć i umiejętności - problemy związane z przebiegiem procesu nauczania oraz dokonywaniem innowacji Część 2 - szczegółowa to omówienie: - dydaktyki poszczególnych dziedzin nauczania, od problemów treści przyrodniczych edukacji wczesnoszkolnej przez dydaktykę botaniki, zoologii, fizjologii, anatomii, ekologii, aspektów edukacji środowiskowej do problemów popularyzacji wiedzy biologicznej i środowiskowej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11388.XVII.1 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
This unique book explores research related to education for sustainability within early childhood education in the United Kingdom. Divided into the four home nations, it examines what education for sustainability looks like in practice, discusses the different application and positions of each region, and considers the contribution of early childhood education to support the Sustainable Development Goals. Each chapter considers the relevant early years framework and includes associated case studies which highlight connections between statutory guidance, policy and positive early years pedagogical practice. The authors use an education for sustainability lens to explore the critical issues and explicit and implicit links embedded in each of the curricula frameworks. Each chapter acknowledges the context of outdoor learning with discussion related to different interpretations of ecological sustainability. This exploration should help readers to consider the idea of sustainability within early childhood education. The book considers early childhood education as a distinct and valuable phase beyond the readiness for school discourse and recognises the importance of having skilful and knowledgeable adults to work with young children from birth. It offers a unique resource for students, practitioners, leaders and researchers engaged in the study of education for sustainability in early childhood and the importance of the early years for the development of life-long pro-environmental attitudes.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 22115.XXIV.14.8 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 209-218.
Celem książki jest wskazanie na taki rodzaj wykształcenia pedagogicznego, jaki pozwoli jasno zrozumieć i przybliżyć pojęcie zrównoważonego rozwoju oraz potrzebę edukacji społecznej niezbędnej dla ochrony środowiska przyrodniczego i zdrowia człowieka. W książce przedstawiam przykłady definicji, historię, akty prawne, projekty edukacyjne, strategie i udział Polski w edukacji na rzecz zrównoważonego rozwoju. Ze Wstępu.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 19742.IV.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 19741.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 65-69 i przy niektórych rozdz. Indeks.
Głównym celem edukacji w dziedzinie ekologii i ochrony przyrody powinno być uświadomienie uczniom, że człowiek jest tylko częścią przyrody, a jego działania mają nierozerwalny związek ze stanem środowiska. Ekologiczny styl życia, mający bezpośredni związek z wysokim poziomem świadomości ekologicznej, należy w naszym kraju w dalszym ciągu do rzadkości. Jest to skutkiem wieloletnich zaniedbań w dziedzinie edukacji społeczeństwa, a więc nieuświadamiania problemów zagrożenia środowiska.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11389.XVII.1 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ekologia z ochroną środowiska : przewodnik / Ewa Pyłka-Gutowska. - Wyd. 6 zm. - Warszawa : Wydawnictwo "Oświata", 2004. - 319, [1] s. : rys., tab. ; 21 cm.
Bibliogr., przepisy prawne przy rozdz.
Niniejsza książka jest próbą syntetycznego ujęcia treści z zakresu ekologii i ochrony środowiska, rodzajem przewodnika pomocnego w procesie poznawania tej tematyki. Materiał został ujęty w taki sposób, aby maksymalnie ułatwić uczenie się i samokształcenie. Treści uporządkowano według logiki przedmiotu i ukierunkowano na samodzielne rozwiązywanie problemów. W obecnym, zmienionym, wydaniu książki znalazły się: najnowsze dane dotyczące stanu środowiska przyrodniczego, jego zagrożeń i ochrony, informacje na temat integracji Polski z Unią Europejską, akty prawe i inne przepisy związane z koniecznością dostosowania prawa polskiego do prawa unijnego, nowe informacje na temat różnorodności biologicznej (jej stanu, znaczenia i zagrożeń) oraz międzynarodowych programów ochrony tej różnorodności (m.in. Natura 2000, EECONET), monitoringu środowiska i biodegradacji.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.2867 [Magazyn 1], P.6594 [Magazyn 1], P.6592 [Magazyn 1], P.2864.XVII.1 [Magazyn 1], P.6593 [Magazyn 1], P.6590 [Magazyn 1], P.2865 [Magazyn 1], P.2868 [Magazyn 1] (8 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.2866.XVII.1 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 7475.XVII.1 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ekologia z ochroną środowiska : przewodnik / Ewa Pyłka-Gutowska. - Wyd. 5 popr. - Warszawa : Wydawnictwo "Oświata", 2002. - 287, [1] s. : rys., tab. ; 21 cm.
Bibliogr., przepisy prawne przy rozdz.
Niniejsza książka jest próbą syntetycznego ujęcia treści z zakresu ekologii i ochrony środowiska, rodzajem przwodnika, pomocnego w procesie poznawania tej tematyki. Przeznaczona jest przede wszystkim dla uczniów szkół średnich; może być jednak użyteczna dla wszystkich osób zajmujących się problemami współczesnej ekologii i ochrony środowiska. Materiał został ujęty w taki sposób, aby maksymalnie ułatwić samodzielne uczenie się i samokształcenie, a zawarte w nim informacje pomagały w zrozumieniu często skomplikowanych problemów dotyczących degradacji i ochrony środowiska życia człowieka. Treści uporządkowano według logiki przedmiotu i ukierunkowano na samodzielne rozwiązywanie problemów.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.1275 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. P.1274.XVII.1 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 2529.XVII.1 [Czytelnia C] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 2662 [Magazyn 2] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Nauczyciele - Nauczycielom. 3 t.3)
Książka ta zaczyna się sentencją „spiesz się powoli” i ona stanowi jej główną myśl. Spiesząc się człowiek nie może dojrzeć ani piękna ani dramatu otaczającej go przyrody. Odpowiada na pytania: Jak zwiększyć ludzką wrażliwość?, Jak ocalić planetę – Ziemię?, Jak pracować, by zrozumieć świat i siebie?, Jak kształcić nauczycieli z ducha?, a przede wszystkim „Co zrobić, aby zapobiec degradacji człowieka, świata przyrody i sztuki?”.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 19722.IV.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 19721.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 117-120.
Książka adresowana jest do nauczycieli przedszkoli oraz pedagogów pracujących w edukacji wczesnoszkolnej, a także do rodziców, którzy są coraz bardziej świadomi i zaangażowani w edukację swych dzieci. Ciekawe rozwiązania znajdą w tej książce również nauczyciele świetlic szkolnych i środowiskowych, a także opiekunowie, zajmujący się dziećmi w innych sytuacjach, np. podczas wakacji. Ważnym adresatem są adepci przygotowujący się do zawodu nauczyciela wczesnej edukacji - studenci kierunków pedagogicznych wszystkich uczelni w Polsce. Ideą książki jest wszechstronne aktywizowanie dziecka, a więc oparcie działań edukacyjnych na jego osobistej aktywności, będącej najważniejszym czynnikiem rozwoju. Realizacja propozycji działań metodycznych zawartych w publikacji będzie więc służyć podniesieniu jakości wczesnej edukacji dziecka nie tylko w zakresie poznawania przyrody i kształtowania postaw ekologicznych wychowanków, lecz i innych obszarów edukacji przedszkolnej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 22539.IV.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 22538.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Edukacja dla zrównoważonego rozwoju ; t. 4)
Na grzb. wyłącznie tyt. całości. Materiały z konf., październik 2009, Piechowice.
Bibliogr. przy ref.
W tomie IV przedstawiono rolę i znaczenie edukacji ekologicznej w kształtowaniu ładu środowiskowego i przestrzennego. Zgodnie z przyjętą konwencją wszystkich publikacji z cyklu Edukacja dla zrównoważonego rozwoju, w tomie IV przedstawiono również przykłady programów nauczania dla ładu środowiskowego i przestrzennego. Książka jest skierowana do wszystkich ekoedukatorów, prowadzących działania zarówno w ramach edukacji formalnej jak i nieformalnej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11852.XVII.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Includes bibliographical references.
Authored by renowned animal scientist Robert Blair, who has a peerless reputation in organic livestock nutrition, A Practical Guide to the Feeding of Organic Farm Animals aims to translate the science of feeding organic livestock and distil it into practical guidance for farmers and producers. The latest research is broken down into a practical approach to on-the-farm feeding, providing applied methodology backed up by scientific research. There is also advice on making the transition from conventional to organic farming systems regarding feeding. Sections cover poultry, pigs, cattle, sheep, and goats, including topics such as: the nutritional requirements of each species, identifying suitable ingredients and feeds, overviewing husbandry techniques and system approaches, providing advice on selecting suitable breeds, and advising on nutrition and its relationship to health with a preventative approach. The final section provides advice on organic nutritional regimes under integrated farming operations. This book is an ideal resource for the smallholder farmer, as well as traditional and aspiring organic livestock farmers.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 21324.XVII.6.1 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 311-336.
Celem niniejszej monografii jest promocja nowych form zarządzania środowiskiem na obszarach chronionych i organizacji turystyki w cennych przyrodniczo regionach, z pełnym poszanowaniem walorów przyrody, a także dziedzictwa kulturowego. Opracowanie przedstawia zarówno problemy, jak i korzyści związane z obszarami chronionymi oraz przybliża wypracowanie konsensusu między zachowaniem walorów przyrodniczych a potrzebami lokalnych społeczeństw.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16837.XX.1.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 16249.XX.1.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wykaz źródeł prawnych s. 247-253.
Bibliogr. s. 239-245.
Celem podręcznika jest próba syntetycznego przedstawienia zasadniczych uregulowań stanowiących porządek prawny w zakresie ochrony środowiska, w odniesieniu do działalności gospodarczej związanej z turystyką. Publikacja przeznaczona jest dla studentów kierunku Turystyka i pokrewnych oraz osób interesujących się ochroną środowiska, pracowników administracji terenowej oraz animatorów ruchu turystycznego, którzy są zainteresowani samodzielnym wykonywaniem oceny oddziaływania na środowisko planowanego przedsięwzięcia w ramach sporządzanego biznesplanu.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.9924.XX.1.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11542.XX.1.4 [Czytelnia B], 11541.XX.1.4 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 215-240.
Pro-ecological education related to the process of shaping human attitude towards the environment that surrounds him, is particularly associated with making the pupil aware of the fact that he is part of his own environment, and at the same time man constitues a cognitive and exploratory entity in his environment, which in turn can be: natural environment in which the man is trying to explore it, discover its natural resources as well as its threats; socio-economic and socio-political environment, which has been associated with the so-called "city" (polis) since ancient times; an esthetic and ethical environment connected with moral aspects and defined values. In the present publication, we focus on the latter definition of environment, paying attention to its axiological aspects. Pro-ecological education can be perceived as a specific direction of education that has also developed its own methodology, and today has become a field of human education based on shaping his attitudes and behaviour. Additionaly, this trend encompasses education by providing a human being with knowledge about ecosystems, biosystems and sociosystems, considered not only from axiological and methodological, but mainly from existential perspectives. On the basis of the collected literature of the subject, which today is perceived as the field of education, it is essential to devote our attention to in the theoretical part of the publication so that we could undertake the analysis of specific data on the basis of the achieved results of our own empirical research. This type of education - like any other- needs to be also associated with values - especially pro-ecological ones that pedagogical axiology deals with.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.18071 [Magazyn 1], P.18072 [Magazyn 1], P.18073 [Magazyn 1] (3 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19817.XVII.1 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 19816.XVII.1 [Czytelnia C] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej