Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(28)
Forma i typ
Książki
(28)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Publikacje naukowe
(2)
Publikacje fachowe
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(25)
dostępne
(21)
wypożyczone
(1)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(9)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(13)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(25)
Autor
Siemieniecki Bronisław (1950- )
(6)
Juszczyk Stanisław (1951- )
(5)
Gajda Janusz (1933- )
(3)
Ogonowska Agnieszka
(3)
Roguska Agnieszka
(3)
Bednarek Józef
(2)
Lewowicki Tadeusz (1942- )
(2)
Wenta Kazimierz
(2)
Andrzejewska Anna (pedagogika)
(1)
Batorowska Hanna
(1)
Cieśleńska Beata
(1)
Izdebska Jadwiga
(1)
Jasiewicz Justyna
(1)
Kondracka-Szala Marta
(1)
Piotrowska Renata (1981- )
(1)
Polewczyk Irena Mirosława
(1)
Tanaś Maciej
(1)
Truskolaska Justyna
(1)
Wawrzak-Chodaczek Mirosława (1954- )
(1)
Wiśniewska Ewa (pedagog)
(1)
Zielińska-Pękał Daria
(1)
Zybert Elżbieta Barbara
(1)
Łysak Alina (1982- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(2)
2010 - 2019
(8)
2000 - 2009
(18)
Okres powstania dzieła
2001-
(2)
Kraj wydania
Polska
(28)
Język
polski
(28)
Odbiorca
Nauczyciele
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Temat
EDUKACJA MEDIALNA
(25)
ŚRODKI MASOWEGO PRZEKAZU
(9)
INTERNET
(4)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(4)
SPOŁECZEŃSTWO INFORMACYJNE
(4)
BIBLIOTEKI SZKOLNE
(2)
MULTIMEDIA
(2)
PEDAGOGIKA MEDIALNA
(2)
Pedagogika medialna
(2)
UŻYTKOWNICY INFORMACJI
(2)
WYCHOWANIE
(2)
Środki masowego przekazu
(2)
ANOREKSJA
(1)
BIBLIOTEKARSTWO
(1)
BIBLIOTEKI PUBLICZNE
(1)
BULIMIA
(1)
COVID-19
(1)
CYBERPRZEMOC
(1)
CYBERSEKS
(1)
CZYTELNICTWO DZIECIĘCE
(1)
Edukacja regionalna
(1)
GRY HAZARDOWE
(1)
GRY KOMPUTEROWE
(1)
INFORMATYKA
(1)
INTERAKCJE SPOŁECZNE
(1)
KOMUNIKACJA INTERPERSONALNA
(1)
KOMUNIKACJA SPOŁECZNA
(1)
KULTURA MASOWA
(1)
Kompetencje medialne
(1)
Komunikacja społeczna
(1)
MANIPULACJA (psychol.)
(1)
Media społecznościowe
(1)
NAUCZANIE na ODLEGŁOŚĆ
(1)
NAŁÓG
(1)
Nauczanie na odległość
(1)
Nauczyciele
(1)
OŚRODKI INFORMACJI
(1)
PEDOFILIA
(1)
PORNOGRAFIA
(1)
PORTAL SPOŁECZNOŚCIOWY
(1)
PROGRAMY TELEWIZYJNE
(1)
PRZYSPOSOBIENIE BIBLIOTECZNE
(1)
REKLAMA
(1)
RZECZYWISTOŚĆ WIRTUALNA
(1)
SAMOKSZTAŁCENIE
(1)
SEKTY i RUCHY RELIGIJNE
(1)
SOCJOTECHNIKA
(1)
SPONSORING
(1)
SPOSTRZEGANIE
(1)
Studenci
(1)
TELEWIZJA
(1)
Technologia informacyjna (IT)
(1)
UZALEŻNIENIE od KOMPUTERA
(1)
Uczniowie
(1)
Gatunek
Podręcznik
(3)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(2)
Praca zbiorowa
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(3)
Media i komunikacja społeczna
(2)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Słowo kluczowe
edukacja medialna
(7)
gra komputerowa
(2)
kompetencje informacyjne
(2)
media
(2)
media lokalne
(2)
media społecznościowe
(2)
nowe technologie
(2)
portal społecznościowy
(2)
wychowanie
(2)
środki masowego przekazu
(2)
Internet
(1)
anoreksja
(1)
bibliologia
(1)
biblioteka szkolna
(1)
bigoreksja
(1)
blog
(1)
bulimia
(1)
cyberbullying
(1)
cyberpornografia
(1)
cyberprostytucja
(1)
cyberprzemoc
(1)
cyberprzestrzeń
(1)
cyberseks
(1)
dzieci
(1)
edukacja
(1)
edukacja czytelnicza
(1)
edukacja zdalna
(1)
grooming
(1)
hazard
(1)
informatologia
(1)
komunikacja internetowa
(1)
komunikator internetowy
(1)
kształcenie
(1)
media elektroniczne
(1)
media masowe
(1)
metodyka
(1)
nauczanie wspomagane komputerowo
(1)
nauczyciel
(1)
pandemia
(1)
pedagogika medialna
(1)
pedofilia
(1)
pedofilia internetowa
(1)
poradnictwo zawodowe
(1)
przysposobienie biblioteczne
(1)
reklama
(1)
seksting
(1)
sekta
(1)
sponsoring
(1)
społeczeństwo informacyjne
(1)
szkoła
(1)
uczeń
(1)
uzależnienie od Internetu
(1)
uzależnienie od komputera
(1)
28 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 2265 [Magazyn 2], 2266 [Magazyn 2] (2 egz.)
Książka
W koszyku
(Multimedialna Biblioteka Pedagogiczna)
Przedstawione w pracy zbiorczej artykuły stanowią wybrane i wnikliwie zrecenzowane wystąpienia uczestników XX Sekcji o nazwie Edukacja medialna w społeczeństwie informacyjnym, obradującej na IV Ogólnopolskim Zjeżdzie Pedagogicznym w Olsztynie we wrześniu 2001 r., którego myśl przewodnia brzmiała: Pedagogika i edukacja wobec nowych wspólnot i róźnic w jednoczącej się Europie. W ogólności zaprezentowane w Sekcji XX prace moźna podzielić na: teoretyczne i empiryczne. W przedstawionych koncepcjach pedagogikę medialną postrzega się jako naukę interdyscyplinarną o kontrolowanym i intencjonalnym oddziaływaniu i wykorzystaniu mediów w rolach dydaktycznych i wychowawczych. Dyskusja prowadzona w przedstawionych pracach pozwoliła na sformułowanie zasad właściwego wykorzystania złoźonych mediów elektronicznych we wspmaganiu procesu kształcenia, właściwego korzystania z mass mediów w czasie wolnym oraz zwrócenia uwagi na potrzebę konstruowania przez pedagogów programów profilaktyczno-wychowawczych oraz programu pedagogizacji rodziców, mających na celu ochronę dzieci przed negatywnym wpływem mediów.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.1825 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. P.1824.V.7 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P.1826.V.7 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka wnosi do stanu wiedzy o mediach i edukacji medialnej nowe elementy, które zasługują na upowszechnienie. Autorkę interesowało bowiem w jaki sposób przemiany dotyczące przechodzenia od starych do nowych form przekazu wpłynęły na pozycję widza. W publikacji dokonano analizy wybranych teorii komunikowania masowego oraz przeglądu stanowisk teoretycznych dotyczących relacji telewizja – odbiorca. Zaprezentowana analiza dotyczy sposobów odbioru przekazów telewizyjnych przez młodzież gimnazjalną oraz rola edukacji medialnej we współczesnej szkole poprzez przyjętą procedurę badań empirycznych jest oryginalna i prowadząca do poszerzenia wiedzy pedagogicznej w zakresie mediów i edukacji medialnej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.5995 [Magazyn 1], P.5994 [Magazyn 1] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.5993.VI.11 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 7272.VI.11 [Czytelnia B], 7271.VI.11 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Media w nauczaniu / Józef Bednarek. - Warszawa : "Mikom", 2002. - 342 s. : rys. ; 24 cm.
(Szkoła, Dydaktyka, Zadania)
Książka, adresowana jest do wszystkich korzystających z mediów. Wypełnia swoistą lukę pomiędzy tradycyjną dydaktyką, stającą się coraz bardziej innowacyjną i multimedialną (technologia kształcenia) a dynamicznie rozwijającą się informatyką i jej zastosowaniami w edukacji. Zawiera ona dwie zasadnicze części. Pierwsza - teoretyczna podejmuje analizę najważniejszych koncepcje i inne kwestii wynikających z istoty kształcenia, zwłaszcza funkcji i zadań nauczania-uczenia się multimedialnego. Druga, stanowiąca swoisty poradnik, podejmuje podstawowe problemy związane ze stosowaniem mediów m.in. komputerów, Internetu, telewizji cyfrowej, telefonów komórkowych i ich przydatnością w przygotowaniu oraz prowadzeniu zajęć dydaktycznych przez nauczycieli. Jej adresatami są również uczniowie (studenci) i dorośli, którzy mogą wzbogacać różnorodną wiedzę z najnowszych elektronicznych źródeł informacyjnych, jak również poszukiwać wielu informacji przydatnych nie tylko w szkole (uczelni). Ponadto umieszczono w niej bogaty wykaz najnowszej bibliografii z zakresu kształcenia i mediów oraz liczne załączniki. Jest ona przeznaczona dla nauczycieli wszystkich przedmiotów (dyscyplin), jak również uczniów studentów, zwłaszcza studiów pedagogicznych, informatycznych informatycznych innych kierunków korzystających z najnowszych mediów nie tylko w kształceniu, ale i życiu codziennym, pracy zawodowej przy realizacji różnorodnych zadań.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P.1999.V.7 [Czytelnia B], P.1998.V.7 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Multimedia w kształceniu / Józef Bednarek. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2006. - 412 s. : tab. ; 24 cm.
Książka wypełnia swoistą lukę pomiędzy tradycyjną dydaktyką, stającą się coraz bardziej innowacyjną i multimedialną (technologia kształcenia) a dynamicznie rozwijającą się informatyką i jej zastosowaniami w edukacji. Powstała na zapotrzebowanie środowiska akademickiego, zwłaszcza uczelni humanistycznych (pedagogicznych) i informatycznych. Jest adresowana do nauczycieli wszystkich przedmiotów i pedagogów, a także innych osób przygotowujących i organizujących tradycyjne kształcenie, jak i edukację na odległość, w której korzysta się z najnowszych rozwiązań technologicznych. Adresatami jej mogą być także osoby doskonalące swoje kwalifikacje ogólne i specjalistyczne z wykorzystaniem najnowszych aplikacji multimedialnych. Jest ona kierowana także do uczniów (studentów) i dorosłych (rodziców), wzbogacających swą wiedzę o najnowszych elektronicznych źródłach informacyjnych, jak również poszukujących informacji przydatnych nie tylko w szkole (uczelni), ale również w pracy zawodowej i wypoczynku.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.4519.V.7 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 4921.V.7 [Czytelnia B], 4922.V.7 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
(Multimedialna Biblioteka Pedagogiczna)
Bibliogr. przy rozdz.
Niniejsza książka jest pierwszym w Polsce podręcznikiem akademickim, który próbuje uporządkować i naświetlić problemy nowoczesnych mediów elektronicznych w aspekcie cywilizacyjnym, kulturowym, edukacyjnym. Burzliwy rozwój technologii informacyjnych i mass mediów oraz ich rozpowszechnienie, spowodował, że naukowa analiza tych zjawisk, jako dziedzina interdyscyplinarnych badań humanistycznych, jest zawsze opóźniona. Dotyczy to m.in. badań aksjologicznych, socjologicznych, etycznych i pedagogicznych, które odnoszą się nie tylko do suchej teorii, lecz również konsekwencji praktycznych. W książce autorzy odwołują się do uwarunkowań natury cywilizacyjnej i kulturowej, analizują rolę hipermediów i mass mediów w sferze edukacji. Są to analizy bardzo kompetentne, przeprowadzane z uwzględnieniem myśli humanistycznej w kreowaniu świadomości odbiorców przekazów komunikatów multimedialnych. Jest to obszerna monografia poświęcona mediom, ich roli i funkcjom przedstawionym w szerokim kontekście kulturowym.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 2267 [Magazyn 2] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P.1277.V.7 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Multimedialna Biblioteka Pedagogiczna)
Bibliogr. przy rozdz.
Niniejsza książka jest pierwszym w Polsce podręcznikiem akademickim, który próbuje uporządkować i naświetlić problemy nowoczesnych mediów elektronicznych w aspekcie cywilizacyjnym, kulturowym, edukacyjnym. Burzliwy rozwój technologii informacyjnych i mass mediów oraz ich rozpowszechnienie, spowodował, że naukowa analiza tych zjawisk, jako dziedzina interdyscyplinarnych badań humanistycznych, jest zawsze opóźniona. Dotyczy to m.in. badań aksjologicznych, socjologicznych, etycznych i pedagogicznych, które odnoszą się nie tylko do suchej teorii, lecz również konsekwencji praktycznych. W książce autorzy odwołują się do uwarunkowań natury cywilizacyjnej i kulturowej, analizują rolę hipermediów i mass mediów w sferze edukacji. Są to analizy bardzo kompetentne, przeprowadzane z uwzględnieniem myśli humanistycznej w kreowaniu świadomości odbiorców przekazów komunikatów multimedialnych. Jest to obszerna monografia poświęcona mediom, ich roli i funkcjom przedstawionym w szerokim kontekście kulturowym.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.1827.V.7 [Wypożyczalnia B], P.1828.V.7 [Wypożyczalnia B] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P.1829.V.7 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Publikacja jest próbą przyjrzenia się dotychczasowej edukacji z udziałem mediów oraz otwarcia się na nowe możliwości, obszary i formy edukacji medialnej z udziałem mediów lokalnych i globalnych, z wyjściem poza edukację formalną. Ma zachęcać do przemyśleń i inspiracji w zakresie prowadzenia edukacji medialnej i korzystania z jej dobrodziejstw, poszukując innych, czasem niekonwencjonalnych sposobów nabywania kompetencji medialnych. (fragment Wstępu)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14316.V.7 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Publikacja jest zbiorem refleksji przedstawicieli różnych dyscyplin naukowych, gdzie głównym przedmiotem zainteresowania stały się media w kontekście kulturowym i aksjologicznym. wielość zagadnień zarówno teoretycznych, jak mi badawczych, świadczy o istotnym miejscu mediów w kulturze wspólczesnej, w tym w procesie edukacyjnym. Celem było zwrócenie uwagi na aktualnie podejmowane rozważania teoretyczne i badawcze w obszarze mediów z ich implikacjami w odniesieniu do zagadnień wartości w edukacji oraz kulturowego znaczenia mediów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14317.V.7 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Media i Edukacja)
jak stwierdziła Maria Dąbrowska, „książka i możność czytania, to największy z cudów ludzkiej cywilizacji”. Właśnie dlatego, że inspiruje człowieka, pokazuje świat, stawia pytania i umożliwia szukanie na nie odpowiedzi. Lektura nie musi, a może nawet nie powinna być żmudnym gromadzeniem wiadomości, ale raczej fermentem – zaczątkiem własnej myśli.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.5499.VI.10 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 6909.VI.10 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Człowiek często niezauważalnie dla siebie staje się bezwolnym elementem sztucznego świata reklamy, telewizji i Internetu. Olbrzymi wpływ mediów na życie często jednak nie jest uświadomiony a tradycyjna edukacja nie kładzie dostatecznego nacisku na to zagadnienie. Złożony charakter zależności, jakie powoduje tak silna obecność mediów w naszym życiu, wymaga nabycia umiejętności, których wcześniej nie potrzebowaliśmy. Dlatego powstała potrzeba wprowadzenia nowego przedmiotu - edukacji medialnej. W swojej książce Ogonowska nie poprzestaje na teorii. W Aneksie zamieszcza szczegółowy - a pierwszy w literaturze pedagogicznej - projekt kursu uniwersyteckiego, przygotowującego nauczycieli do uczenia nowego przedmiotu, pokazuje jak przy tym wykorzystać nowe technologie komunikacyjne także jako narzędzie poznawania. Autorka, choć nie daje prostej recepty jak odnaleźć się w takiej rzeczywistości, kładzie nacisk na uświadomienie sobie mechanizmów wpływu mediów, rozumienie tytułowej społecznej rzeczywistości. Umiejętność życia w niej dotyczy przecież każdego z nas. Bardzo bogata bibliografia przedmiotu.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.3514 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 4270.V.7 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 235-245, filmogr. s. 249. Indeksy.
Przedstawione w tej książce problemy obejmują wybrane, ale i kluczowe zagadnienia dotyczące różnych miejsc telewizji w obrębie edukacji medialnej. Istotne novum prezentowanych tu kwestii, to specyficzna, bo edukacyjna perspektywa patrzenia na medium. Autorka publikacji szczególnie akcentuje możliwość twórczego wykorzystania telewizji w procesie kształcenia zinstytucjonalizowanego i ustawicznego na różnych etapach rozwoju ontogenetycznego jednostki.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 9761.V.7 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Multimedialna Biblioteka Pedagogiczna)
Bibliogr. przy pracach.
Książka podejmuje problematykę związaną z edukacją medialną i cyberprzestrzenią. We wstępnym tekście uporządkowano pojęcia "wirtualna rzeczywistość" i "cyberprzestrzeń", a także naszkicowano koncepcje, poglądy i stanowiska z nimi związane. W poszczególnych rozdziałach zaprezentowano różne obszary tematyczne ukazujące złozoność zjawisk i procesów wystepujących w przeplatającej się wzajemnie przestrzeni rzeczywistej i wirtualnej. Szczególny nacisk połozono na generalne problemy edukacji medialnej, cyberprzestrzeń a interakcje społeczne, edukację medialną a wychowanie dzieci, szanse edukacyjne i zagrożenia cyberprzestrzenią.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.13944 [Magazyn 1], P.13945 [Magazyn 1] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.13943.V.7 [Wypożyczalnia B], P.13942.V.7 [Wypożyczalnia B] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14057.V.7 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Media w edukacji / Janusz Gajda. - Wyd. 2. - Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2003. - 218, [1] s. : rys., tab. ; 24 cm.
Nie bez powodu Ministerstwo Edukacji Narodowej wprowadziło do szkół obowiązkowy przedmiot – edukację medialną. Dynamiczny rozwój masmediów i hipermediów ma dominujące znaczenie w dokonujących się kulturowo przemianach. Media te decydują o istocie i charakterze kultury popularnej, intensyfikują procesy globalizacji, ale i sprzyjają procesowi odwrotnemu – personalizacji produkcji i odbioru. W niebywałym zakresie upowszechniają kulturę, zaspokajają i kreują potrzeby, zainteresowania, upodobania i nie pozostają bez wpływu na stymulowanie i przewartościowywanie postaw twórczych. Podręcznik ten powinien być wykorzystany przez nauczycieli liceów, studentów kierunków humanistycznych oraz naukowców.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 2814.V.7 [Czytelnia B], 2815.V.7 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Książka jest próbą odpowiedzi na wiele pytań. Tekst autorów mają charakter prac opartych na badaniach własnych, studiów teoretycznych oraz opracowań problemowych. Wyodrębniono trzy części, które dotyczą: multimediów w kontekście wartosci poznawczych, wychowawczych i zagrożeń, reklamy telewizyjnej w życiu dziecka i edukacji medialnej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.5852 [Magazyn 1], P.5853 [Magazyn 1] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 7241.VI.11 [Czytelnia B], 7242.VI.11 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka "The New Educational Review")
W swych artykułach autorzy z trzech krajów omawiają całą paletę aktualnych problemów związanych z wykorzystaniem mediów informacyjnych i komunikacyjnych w zaspokajaniu różnorodnych potrzeb dziecka. W sposób kompetentny pokazują kompleksowy i intencjonalny wpływ mediów na procesy nauczania i wychowania oraz zdrowie dziecka. W pracy zbiorowej przedstawione są wyniki różnorodnych badań empirycznych oraz analiz teoretycznych, opartych na procedurach metodologicznych stosowanych w Polsce, Czechach i Słowacji. Książka zawiera ponadto interesujące refleksje pedagogiczne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 7060.VI.11 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Materiały z ogólnopolskiej konferencji naukowej, 22 maja 2009 r., Wrocław.
Bibliogr. przy ref.
Książka składa się z dwóch części. W pierwszej umieszczone zostały teksty, które dotyczą szeroko pojętej edukacji i wychowania (wraz z podmiotami tych procesów – uczniami, nauczycielami; odbywającego się z udziałem mediów, za ich pośrednictwem czy też w nich. W drugiej części zawarte zostały artykuły dotyczące poradnictwa w mediach, edukacji nieformalnej, wpływu spolecznego, a także roli, jaką media odgrywają w życiu współczesnego człowieka.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11921.V.7 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Multimedialna Biblioteka Pedagogiczna)
W książce położono nacisk na manipulację (rzeczywistą i potencjalną; co w kontekście edukacji stawia ją w szeregu publikacji znaczących dla współczesnej pedagogiki. Zaproponowana przez, profesora Bronisława Siemienieckiego struktura pracy jest logiczna – eksponuje manipulację w mediach, ale jednocześnie przedstawia możliwości jej eliminowania lub ograniczania jej wpływu. Wątek ten związany jest z edukacją, w tym z wciąż poszukującą właściwego miejsca w planach nauczania edukacją medialną. W książce omawiane są zagadnienia manipulacji i towarzysząca temu bezradność dziecka.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.5598.VI.11 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 7061.VI.11 [Czytelnia B], 7062.VI.11 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
(Multimedialna Biblioteka Pedagogiczna)
Oddajemy do rąk czytelnika kolejną książkę poświęconą dyskusji o i miejscu technologii informacyjnej w zmieniającej się edukacji. Tak się składa, że czas wydania książki zbiega się z wejściem Polski do Unii Europejskiej. Coraz częściej zastanawiamy się nad skutkami, jakie wydarzenie to przyniesie dla rozwoju edukacji. Stajemy wobec wyzwań i konieczności dokonania wielu przemian w polskiej dydaktyce. Potrzebą chwili staje się podjęcie dyskusji na temat funkcji nowoczesnych technologii w nauce i wychowaniu. Wymaga to dogłębnych analiz na wielu płaszczyznach teoretycznych. Na czoło wysuwa się tu teoria konstruktywistyczno kognitywna mająca silne oparcie w obszarze nauk skupionych wokół cognitive science. Coraz wyrażniej dostrzegamy konieczność nadania interdyscyplinarnego charakteru dyskusji o edukacji medialnej i informatycznej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.4077 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 4553.V.7 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 110-112.
Praca dotycząca przemocy medialnej ? przede wszystkim przemocy obrazu telewizyjnego. Autorka przedstawia zjawisko przemocy ikonicznej, odsłania mechanizmy jej skutecznego działania, a jednocześnie metody przeciwdziałania jej wpływowi poprzez projektowanie strategii edukacyjnych i podejmowanie określonych działań badawczych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.5062 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 6161.VI.11 [Czytelnia B] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej