Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(4)
Forma i typ
Książki
(4)
Dostępność
tylko na miejscu
(3)
dostępne
(2)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(1)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(1)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(3)
Autor
Kawalec Paweł (1971- )
(1)
Kojs Wojciech (1940- )
(1)
Matusiak Krzysztof B. (1963- )
(1)
Olechnicka Agnieszka
(1)
Rostańska Eugenia
(1)
Wierzchosławski Rafał (filozofia)
(1)
Wójcik Katarzyna (pedagog)
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(4)
Kraj wydania
Polska
(4)
Język
polski
(3)
angielski
(1)
Temat
GOSPODARKA OPARTA na WIEDZY
(3)
INNOWACJE
(3)
NAUKA
(3)
GLOBALIZACJA
(1)
GOSPODARKA
(1)
INKUBATORY PRZEDSIĘBIORCZOŚCI
(1)
Nauka
(1)
PARKI TECHNOLOGICZNE
(1)
PRZEDSIĘBIORCZOŚĆ AKADEMICKA
(1)
REGIONALIZACJA GOSPODARCZA
(1)
SPOŁECZNA ODPOWIEDZIALNOŚĆ BIZNESU
(1)
SZKOLNICTWO
(1)
SZKOLNICTWO WYŻSZE
(1)
TRANSFER TECHNOLOGII
(1)
WSPÓŁPRACA NAUKOWO-TECHNICZNA
(1)
Temat: czas
2001-
(1)
Słowo kluczowe
nauka
(2)
biznes
(1)
edukacja
(1)
globalizacja
(1)
gospodarka
(1)
gospodarka oparta na wiedzy
(1)
inkubator przedsiębiorczości
(1)
innovation economy
(1)
innowacje
(1)
innowacyjność
(1)
innowacyjność przedsiębiorstw
(1)
instytucje naukowo-badawcze
(1)
parki technologiczne
(1)
produkt naukowy
(1)
program management
(1)
project management
(1)
przedsiębiorczość akademicka
(1)
social responsibility
(1)
transfer technologii
(1)
uniwersytet
(1)
współpraca
(1)
4 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Praca zbiorowa […] związana jest tematycznie z istotnym i aktualnym społecznie oraz perspektywistycznie rosnącym znaczeniowo zagadnieniem wiązania edukacji z gospodarką w okresie rozwoju procesów globalizacji. Zagadnienie to jest jeszcze słabo zaakcentowane w dorobku naukowym w dziedzinie literatury z nauk społecznych, w tym przede wszystkim z pedagogiki. Należy więc przyjąć z uznaniem inicjatywę przygotowania i opublikowania tej pracy zbiorowej […]. Książka, jak piszą Redaktorzy, „stanowi wypowiedź […] związaną z analizą aksjologiczną fundamentów edukacji i gospodarki, przestrzenią i dynamiką przemian cywilizacyjnych”. Wypowiedź ta nie wyczerpuje wszystkich składników i uwarunkowań oraz diagnoz i prognoz dotyczących problematyki wiązania edukacji z gospodarką w dobie globalizacji, ale stanowi liczący się, zarówno w wymiarze naukowym, jak i praktycznym, głos polskich uczonych, wywołujący potrzebę refleksji i dyskusji. Z recenzji wydawniczej prof. zw. dra hab. Stanisława Palki
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15724.VI.6 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 213-236, netogr. s. 237.
Czy regionalny potencjał nauki może efektywnie stymulować innowacyjny rozwój danego obszaru? Jakie warunki muszą być spełnione, by tak się działo? Jaką rolę we współpracy innowacyjnej odgrywa dystans przestrzenny między partnerami? Autorka stara się odpowiedzieć na tak stawiane pytania, odnosząc je do najważniejszych koncepcji teoretycznych oraz doświadczeń międzynarodowych. Znaczenie regionalnych i ponadregionalnych relacji dla innowacyjności regionów analizowane jest zarówno z punktu widzenia powiązań w ramach sektora naukowego, jak i z punktu widzenia powiązań między sektorem nauki a sektorem biznesu. W części empirycznej autorka weryfikuje stawiane hipotezy na przykładzie polskich regionów, korzystając z metod naukometrycznych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.12678 [Magazyn 1] (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 16847.VI.6 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 309-323.
Autor podejmuje problematykę nowej roli uniwersytetu (rozumianego jako synonim wyższej uczelni) i jego powiązań z otoczeniem w gospodarce opartej na wiedzy. Prezentuje własną, interesującą i nowatorską wizję modelu przedsiębiorczego uniwersytetu, otwartego na kontakty ze światem zewnętrznym, w tym ze światem biznesu. Autor nie uległ tendencji, jak występuje w światowej i polskiej literaturze, gdzie idea przedsiębiorczego uniwersytetu kojarzona jest przede wszystkim z tworzeniem uczelnianych firm odpryskowych (spin-off). W zaproponowanym holistycznym modelu firmy odpryskowe stanowią tylko jeden z pięciu przejawów innowacyjności i przedsiębiorczości szkoły wyższej. Oprócz nich istnieje potrzeba aktywizacji transferu technologii, uelastycznienia oferty edukacyjnej oraz nowoczesnego systemu zarządzania uniwersytetem. W polskich realiach książka dobrze wpisuje się w aktualną dyskusję nad modelem szkolnictwa wyższego.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 11605.IX.5 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10671.IX.5 [Czytelnia C] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej