Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(8)
IBUK Libra
(1)
Forma i typ
Książki
(8)
Publikacje naukowe
(4)
Publikacje fachowe
(2)
E-booki
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Dostępność
dostępne
(9)
tylko na miejscu
(8)
wypożyczone
(1)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(5)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(5)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(8)
Autor
Bosiacki Stefan
(1)
Brojak-Trzaskowska Małgorzata
(1)
Godlewski Grzegorz
(1)
Gołembski Grzegorz
(1)
Jalinik Mikołaj
(1)
Małecka-Ziembińska Edyta
(1)
Palmowski Tadeusz (1952- )
(1)
Panasiuk Aleksander (1965- )
(1)
Sala Józef
(1)
Wiskulski Tomasz
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(7)
2000 - 2009
(1)
1990 - 1999
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(6)
Kraj wydania
Polska
(9)
Język
polski
(9)
Odbiorca
Hotelarze
(1)
Menedżerowie
(1)
Organizatorzy obsługi turystycznej
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Temat
Przedsiębiorstwo turystyczne
(3)
Turystyka
(3)
Usługi turystyczne
(2)
Aktywność turystyczna
(1)
GOSPODARKA TERENOWA
(1)
Gospodarka turystyczna
(1)
Hotelarstwo
(1)
Innowacje
(1)
Konkurencyjność
(1)
Model biznesowy
(1)
OBIEKTY i URZĄDZENIA TURYSTYCZNE
(1)
Organizacja
(1)
POZNAŃ (woj. wielkopolskie)
(1)
Polacy za granicą
(1)
Poradnictwo
(1)
Turystyka międzynarodowa
(1)
Turyści
(1)
Zarządzanie strategiczne
(1)
Temat: czas
2001-
(5)
1901-2000
(2)
1989-2000
(2)
Temat: miejsce
Polska
(4)
Chorwacja
(1)
Europa
(1)
Kraje Unii Europejskiej
(1)
Gatunek
Monografia
(3)
Opracowanie
(2)
Materiały pomocnicze
(1)
Raport z badań
(1)
Dziedzina i ujęcie
Gospodarka, ekonomia, finanse
(6)
Zarządzanie i marketing
(3)
Kultura fizyczna i sport
(1)
Podróże i turystyka
(1)
Słowo kluczowe
turystyka
(3)
produkt turystyczny
(2)
przedsiębiorstwo turystyczne
(2)
ruch turystyczny
(2)
Chorwacja
(1)
biznes
(1)
doradztwo turystyczne
(1)
działalność turystyczna
(1)
ekonomika przedsiębiorstw
(1)
ekoturystyka
(1)
finanse
(1)
gospodarka narodowa
(1)
hotel
(1)
hotelarstwo
(1)
innowacje
(1)
innowacyjne modele biznesu
(1)
marketing
(1)
organizacja
(1)
podaż
(1)
polityka turystyczna
(1)
popyt
(1)
poradnictwo
(1)
rynek turystyczny
(1)
turystyka kulturowa
(1)
turystyka sportowa
(1)
turystyka zdrowotna
(1)
zarządzanie
(1)
9 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Złożoność rynku turystycznego - jednego z największych i najbardziej skomplikowanych obszarów aktywności gospodarczej - wynika z czynników makro­ i mikroekonomicznych. Wymaga ona ciągłych analiz, pogłębionych interpretacji i rozumienia procesów, na których się opiera. Publikacje zwarte, artykuły w czasopismach, spotkania konferencyjne i seminaryjne oraz inne wydarzenia naukowe pozwalają korelować te zjawiska. Dyskusje to niełatwe, gdy refleksją obejmuje się aspekty ponadstandardowych doświadczeń czy kontrowersji towarzyszące procesowi konsumpcji. Coraz częściej także autorzy rozważają te właśnie aspekty w ramach prowadzonych prac badawczych. Przykładem tego była zorganizowana w 2014 roku Ogólnopolska Konferencja Naukowa Turystyka kontrowersyjna na współczesnym rynku podróży - formy, uwarunkowania, skutki, podczas której zaprezentowano dorobek wielu osób. Utwierdziło to organizatorów w przekonaniu o konieczności podejmowania kolejnych podobnych inicjatyw prowadzących do pogłębionej penetracji tej szerokiej problematyki.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 18901.XX.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 147-151.
Rozwój ruchu turystycznego wymaga skutecznych działań, które powinny być planowane i realizowane ze wsparciem konsultantów. Stąd też wzbogacanie obszaru działalności turystycznej wymaga zwykle pomocy doradców, którzy powinni potrafić rozwiązać problem, a przede wszystkim wyjaśnić, w jaki sposób przystąpić do nowej działalności, co należy zrobić w tym zakresie oraz wskazać na istniejące zagrożenia i szansę na powodzenie. Doradztwo jest niezbędne niemal we wszystkich dziedzinach życia. Doradzać należy w działalności gospodarczej, finansowej, prawnej, edukacyjnej, motoryzacyjnej, turystycznej, rolniczej i wielu innych sferach działania. Dobre doradztwo pomaga w realizacji wielu przedsięwzięć różnorodnych branż, natomiast złe doradztwo przyczynia się do niepowodzeń i upadku podmiotów gospodarczych. Doradztwo, jako nauka, należy do młodych dyscyplin i rozwija się w Polsce od końca lat 50. XX wieku, podejmując różne, zmieniające się problemy społeczne, ekonomiczne i produkcyjne. Na rynku turystycznym funkcjonuje wiele podmiotów turystycznych oferujących różnorodne produkty turystyczne. Wybór oferty jest zazwyczaj procesem czasochłonnym i skomplikowanym. Wychodząc naprzeciw potrzebom i oczekiwaniom klientów, służyć temu może tylko profesjonalne doradztwo. Doradztwo w turystyce ma charakter interdyscyplinarny, oparty na własnym, określonym przedmiocie badań, własnej metodyce i terminologii, bazie badawczej oraz kadrze naukowej. Na interdyscyplinarny charakter doradztwa w turystyce składają się elementy takich dyscyplin naukowych, jak: pedagogika, psychologia, ekonomika, organizacja i zarządzanie, filozofia, socjologia. Fragment ze Wstępu
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 19869.XX.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rynek turystyczny : struktura, procesy, tendencje / Aleksander Panasiuk. - Wydanie 2, zmienione i rozszerzone. - Warszawa : Difin, 2019. - 373 strony : ilustracje ; 23 cm.
Bibliografia, netografia na stronach 353-373.
Publikacja przedstawia miejsce turystyki w gospodarce narodowej oraz podstawy teoretyczne funkcjonowania rynku turystycznego. Przeprowadzono w niej analizę struktury podmiotowej i przedmiotowej rynku turystycznego, omówiono działalność dostawców ofert turystycznych (przedsiębiorstw turystycznych i destynacji turystycznych) oraz popyt turystyczny i zachowania rynkowe konsumentów turystycznych. Szczególne miejsce zajmuje problematyka podaży turystycznej, w tym produktu turystycznego oraz koncepcja oferty turystycznej. W szerokim ujęciu przedstawiono politykę turystyczną, wraz z jej układem strukturalnym i kierunkami jej rozwoju oraz szczegółowymi rozwiązaniami regulacyjnymi, dotyczącymi rynku touroperatorskiego w Unii Europejskiej, oddziaływanie państwa na turystykę społeczną, fundusze Unii Europejskiej w gospodarce turystycznej. Zagadnienia dotyczące procesów kształtowania rynku turystycznego obejmują problemy mikroekonomiczne oraz dotyczące zarządzania podmiotami, w tym działalność marketingową, markę turystyczną, nowoczesne technologie, innowacje oraz strategie na rynku turystycznym. W pracy wskazano na aktualne problemy ekonomiczne, społeczne, polityczne, organizacyjne, technologiczne kształtujące funkcjonowanie rynku turystycznego. Oparto je na aktualnym stanie prawnym, dotyczącym regulacji rynku turystycznego, obowiązującym w krajach Unii Europejskiej i w Polsce od 1 lipca 2018 roku.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.17801 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19150.XX.5 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 19149.XX.5 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka Przedsiębiorstwo turystyczne w gospodarce wolnorynkowej została napisana z myślą zarówno o tych, którzy stoją na czele firm turystycznych bądź są też współodpowiedzialni za zarządzanie tymi firmami, jak i o tych, którzy posiadają już podstawy wiedzy ekonomicznej a zamierzają w przyszłości zająć się profesjonalnie obsługą turystyki. Turystyka jest najbardziej dochodowym biznesem na swiecie. Jej dynamika rozwoju jest wyższa niż w przemyśle elektronicznym, telekomunikacji czy transporcie. Dzieki efektom mnożnikowym z turystyki żyją nie tylko ci, którzy pracują w tym sektorze, jest ona kołem napędowym całej gospodarki.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.373.XX.4 [Magazyn 1], P.370.XX.4 [Magazyn 1], P.368.XX.4 [Magazyn 1], P.364.XX.4 [Magazyn 1], 543.XX.4 [Magazyn 2], P.367.XX.4 [Magazyn 1], P.371.XX.4 [Magazyn 1], P.372.XX.4 [Magazyn 1], P.369.XX.4 [Magazyn 1] (9 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.366.XX.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P.365.XX.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Rozprawy i Studia / Uniwersytet Szczeciński, ISSN 0860-2751 ; t. (1103) 1029)
Na stronie tytułowej także tom 1029. oznaczający numer kolejny serii Rozprawy i Studia do numeru 74. wydawanej przez Wyższą Szkołę Pedagogiczną w Szczecinie.
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 455-472.
W pracy wykorzystano zwartą i czasopiśmienniczą literaturę przedmiotu zarówno polską, jak i zagraniczną, właściwe akty prawne, opracowania statystyczne, raporty z badań, a także inne materiały źródłowe, w tym pozyskane drogą elektroniczną. Istotnym źródłem informacji w części empirycznej były wyniki własnych badań w zakresie innowacyjnych modeli biznesu przeprowadzonych w podmiotach gospodarczych turystyki, które umożliwiły weryfikację wielu zaprezentowanych poglądów. Publikacja stanowi próbę kompleksowego, monograficznego ukazania innowacyjnych modeli biznesu w turystyce, zwłaszcza poprzez usystematyzowanie wiedzy teoretycznej w badanym obszarze, a także opartej na praktycznych doświadczeniach biznesowych oraz opracowanie własnej koncepcji budowania innowacyjnych i implicite konkurencyjnych modeli biznesu w przedsiębiorstwach turystycznych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.17799 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19146.XX.3 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 19145.XX.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Hotelarstwo : usługi, zarządzanie, procesy koncentracji / Józef Sala. - Warszawa : Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, copyright 2019. - 300 stron : ilustracje, fotografie, wykresy ; 24 cm.
Bibliografia na stronach 287-300.
Motywem napisania niniejszej książki było dążenie do prezentacji roli hotelarstwa na rynku turystycznym, ukazanie kierunków zmian zarówno w jego systemie zarządzania, jak i rozwoju, głównie wymuszanych przez zmiany zachodzące w jego otoczeniu. Książka składa się z ośmiu rozdziałów. W rozdziale 1 scharakteryzowano istotę hotelarstwa, kryteria klasyfikacji hoteli oraz rolę hotelarstwa w obsłudze ruchu turystycznego. W rozdziale 2 zaprezentowano podstawowe rodzaje współczesnej turystycznej bazy noclegowej. Rozdział 3 prezentuje składniki głównej, cząstkowej usługi hotelowej, tj. usługi zakwaterowania. Kolejny rozdział 4 przedstawia m.in. istotę gastronomii i jej rolę w hotelarstwie, zakres usług gastronomicznych w hotelach i kierunki ich rozwoju. W rozdziale 5 scharakteryzowano główne usługi dodatkowe w hotelach. Rozdział 6 przedstawia specyfikę zarządzania przedsiębiorstwem hotelarskim. Rozdział 7 ukazuje funkcje głównych służb hotelu. Końcowy rozdział 8 prezentuje procesy koncentracji i integracji w hotelarstwie. Praca jest wynikiem wieloletnich zainteresowań naukowych Autora.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.17560 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 18566.XX.8 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 18565.XX.8 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Celem opracowania jest przedstawienie kompleksowej strategii rozwoju rynku turystycznego w Poznaniu, która pozwoli na jednoznaczne określenie miejsca turystyki w rozwoju społeczno-gospodarczym miasta. W publikacji wykorzystano wyniki specjalnych badań ankietowych przeprowadzonych wśród turystyów krajowych i zagranicznych oraz mieszkańców miasta.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.4864 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.4863.XX.3 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 5279.XX.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 239-246.
Zakres przedmiotowy badania obejmuje rozwój społeczno-gospodarczy polskiego społeczeństwa na przykładzie ruchu turystycznego do Chorwacji w oparciu o zachodzące zmiany wielkości tego ruchu oraz jego intensywności. Badanie przestrzennych zróżnicowań zachodzących zjawisk w wyzanczonych regionach miało charakter porównawczy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 18905.XX.7 [Czytelnia B] (1 egz.)
E-book
W koszyku
Polska jest jednym z beneficjentów netto unijnego budżetu. Fundusze unijne nie tylko stanowią istotne źródło finansowania inwestycji, lecz także często determinują aktywność inwestycyjną władz samorządowych. Zasadność realizacji inwestycji finansowanych ze źródeł europejskich, a także ich implikacje społeczno-gospodarcze oraz fiskalne, zwłaszcza w kontekście zadłużenia publicznego, są jednak różnie oceniane. Monografia ma na celu prezentację wyników badań oraz doświadczeń i ocen w zakresie funkcjonowania funduszy Unii Europejskiej i Europejskiego Obszaru Gospodarczego w regionach w Polsce. Obszary problemowe obejmują wiele zagadnień związanych z pozyskiwaniem, zarządzaniem i wykorzystaniem funduszy europejskich. Podzielono je na dwie tematyczne części. Część pierwsza dotyczy uwarunkowań wykorzystania funduszy europejskich, natomiast w drugiej zbadano wpływ funduszy europejskich na rozwój społeczno-gospodarczy wybranych regionów w Polsce.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Całodobowy dostęp do pełnego tekstu, poza siecią Uczelni, poprzez login i hasło jak do konta bibliotecznego.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej