Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(9)
Forma i typ
Książki
(9)
Dostępność
tylko na miejscu
(7)
dostępne
(6)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(3)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(3)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(7)
Autor
Christensen Clayton M
(1)
Kolarz Magdalena
(1)
Link Albert N
(1)
Rosa Grażyna (1968- )
(1)
Scott John T. (1947- )
(1)
Simbierowicz Hanna
(1)
Skawińska Eulalia (1943- )
(1)
Szymańska Elżbieta
(1)
Zalewski Romuald I
(1)
Łączak Andrzej
(1)
Świtalski Władysław
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(3)
2000 - 2009
(6)
Kraj wydania
Polska
(8)
Wielka Brytania
(1)
Język
polski
(8)
angielski
(1)
Temat
INNOWACJE
(9)
PRZEDSIĘBIORSTWO
(3)
INWESTYCJE ZAGRANICZNE
(2)
DATA MINING
(1)
EFEKTYWNOŚĆ EKONOMICZNA
(1)
KLASTRY (ekon.)
(1)
KONKURENCJA
(1)
KONSUMENCI (ekon.)
(1)
LUBUSKIE, województwo
(1)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(1)
NAUKA
(1)
PRZEDSIĘBIORSTWO TURYSTYCZNE
(1)
PRZEMYSŁ
(1)
REGIONALIZACJA GOSPODARCZA
(1)
STATISTICA (informat.)
(1)
TWÓRCZOŚĆ
(1)
USŁUGI
(1)
ZARZĄDZANIE
(1)
Gatunek
Podręcznik
(1)
Słowo kluczowe
innowacje
(4)
konkurencyjność
(3)
przedsiębiorstwo
(2)
Internet
(1)
biuro podróży
(1)
cost effectiveness
(1)
economic aspects
(1)
hotel
(1)
innowacyjność gospodarki
(1)
inwestycje zagraniczne
(1)
kapitał społeczny
(1)
klaster
(1)
konkurencja
(1)
konkurencyjność przedsiębiorstw
(1)
konsument
(1)
przedsiębiorczość
(1)
przedsiębiorstwo turystyczne
(1)
public goods
(1)
research industrial
(1)
rynek
(1)
rynek usług
(1)
technological innovations
(1)
usługi edukacyjne
(1)
zarządzanie
(1)
9 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Wydawnictwa Profesjonalne PWN)
Tyt. oryg.: "The innovator's dilemma : when new technologies cause great firms to fail" 1997.
Indeks.
Największą wartością książki jest ukazanie błędnego koła, w którym tkwią przedsiębiorstwa. Stają się one zakładnikami jednej z głównych zasad prowadzenia biznesu: klient jest najcenniejszym zasobem firmy. Stosując tę zasadę, w pewnym uproszczeniu, przedsiębiorstwa robią tylko, czego oczekuje klient. W efekcie nie przeznaczają środków na działania, które nie są w danym momencie pożądane przez klienta. [...\ W konsekwencji firma nie zauważa, że technologia zakłócająca rozwój tworzy nowy rynek i buduje tzw. nowy łańcuch wartości, w którym będą obowiązywać inne zasady gry, niż w tym, w którym obecnie ona funkcjonuje.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10908.IX.5 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Streszcz. ang.
Bibliogr. s. 289-300. Indeks.
W książce autorzy w przystępny sposób prezentują kluczowe zagadnienia z zakresu konkurencji, konkurencyjności i innowacji. Swoją uwagę koncentrują przede wszystkim na teorii i praktyce klastrów biznesowych ze względu na ich ogromną rolę w rozwoju gospodarczym krajów. Omawiają między innymi warunki niezbędne do tworzenia i rozwoju klastrów, ich typowe struktury, rolę w podnoszeniu innowacyjności przedsiębiorstw, efektywności funkcjonowania i zmniejszaniu polaryzacji regionów. Jednym z walorów publikacji jest prezentacja dziesięciu klastrów wysokiej i średniej technologii występujących na świecie, w tym w Polsce.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.7894.IX.2 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 9148.IX.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Materiały na seminarium org. przez StatSoft Polska w czerwcu w Krakowie, 2008
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.7635 [Magazyn 1] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Seria: Zarządzanie, Marketing)
Bibliogr. s. 333-348. Indeks.
Celem naukowo-badawczym niniejszej monografii jest przybliżenie odbiorcom problematyki zachowań konsumentów na rynku usług, a także zbadanie, czy na decyzje konsumentów oraz czynniki kształtujące ich zachowania wpływa specyfika wybranych rynków usług. Autorzy badają: jak przeobraża się rynek usług w Polsce i w Unii Europejskiej; jak kształtuje się ten rynek w kontekście współczesnych uwarunkowań; jakie działania marketingowe są na nim prowadzone; jak zachowują się konsumenci na poszczególnych rynkach usług; jakie czynniki wpływają na ich zachowania nabywcze. Monografia jest kierowana do studentów i nauczycieli kierunków ekonomicznych jako pomoc do wykładów i ćwiczeń z przedmiotów: Zachowania nabywców, Marketing usług, Zarządzanie usługami, a także jako lektura uzupełniająca z przedmiotów: Zarządzanie marketingowe, Podstawy marketingu. Sięgną po nią również osoby prowadzące szkolenia z zakresu zachowań nabywców i zarządzania usługami, a także słuchacze studiów podyplomowych i doktoranckich, związanych z marketingiem i zarządzaniem.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.14918 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.14917.IX.13 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15733.IX.13 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 220-235. Indeks.
W książce Innowacje i konkurencyjność autor omawia wybrane aspekty procesów innowacji, traktowanych jako wynik współpracy służb ekonomicznych, marketingowych i technicznych, a same innowacje postrzega jako podstawowy instrument zapewniający przedsiębiorstwom i gospodarce uzyskiwanie przewagi konkurencyjnej. Proponuje też nowe podejście do analizy mechanizmów innowacji i postuluje potrzebę zastosowania nowych zasad modelowania procesów innowacyjnych. Książka przeznaczona jest dla teoretyków i praktyków ekonomii, kadry dydaktycznej wyższych uczelni, przedstawicieli nauk technicznych oraz studentów ekonomii.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 4590.IX.5 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 147-152. Indeks.
In "Public Goods, Public Gains", Link and Scott discuss the systematic application of alternative evaluation methods to estimate the social benefits of publicly-financed research and development (R&D). The authors argue that economic theory should be the guiding criterion for any method of program evaluation because it focuses attention on the value and the opportunity costs of the program. The evaluation methods discussed and illustrated are both economics and, for comparison, non-economics based. The book is motivated by four foundation chapters that discuss government's role in innovation from the perspective of economic theory, review public accountability issues from both a constitutional and an historical perspective, overview systematic approaches to program evaluation, and describe the evaluation metrics typically used. Four case studies illustrate the four alternative evaluation approached discussed. These case studies are for the U.S. Advanced Technology Program's intramural research awards program, the U.S. National Institute of Standards and Technology's research on wavelength references for optical fiber communications, the U.S. Malcolm Balridge National Quality Award, and the Advanced Technology Program's focused program on the integration of manufacturing applications.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13419.IX.18 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Prace Naukowe Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach ISSN 0208-6336 ; nr 2419)
Przedmiotem prezentowanej publikacji jest analiza problemu transferu kapitału w formie zagranicznych inwestycji bezpośrednich do Polski i ich wpływu na konkurencyjność i innowacyjność krajowych przedsiębiorstw. W rozdziale pierwszym zamieszczono przegląd definicji dotyczących inwestycji zagranicznych, wybrane teorie oraz określenie znaczenia zagranicznych inwestycji bezpośrednich dla przedsiębiorstw. W drugim rozdziale dokonano oceny roli i znaczenia zagranicznych inwestycji bezpośrednich w polskiej gospodarce. Rozdział trzeci przybliża problemy związane z zarządzaniem innowacjami we współczesnym przedsiębiorstwie. Oceną innowacyjności przedsiębiorstw w Polsce oraz porównaniem przedsiębiorstw polskich i tych z udziałem kapitału zagranicznego w zakresie poziomu innowacyjności zajęto się w rozdziale czwartym. Rozdział ostatni łączy wszystkie wątki.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 8645.IX.6 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Rozprawy Naukowe / Politechnika Białostocka ISSN 0867-096X. Biblioteka Ekonomii ; 171)
Bibliogr. s. 252-276.
Przedsiebiorczość i innowacyjność stały się czynnikami przesądzającymi o wzroście gospodarczym zarówno przedsiebiorstw jak i gospodarek poszczególnych krajów. Przyjęta konstrukcja opracowania oraz podjęta tematyka stanowią o oryginalności publikacji, zwłaszcza że tego rodzaju problematyka nie posiada bogatej literatury (poza najnowszymi badaniami OECD). Wprawdzie ostatnie dwie dekady obfitują w liczne opacowania na temat innowacji, jednak zazwyczaj nie mają one kompleksowego charakteru i dotyczą głównie możliwości wprowadzania innowacji technologicznych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.9433.XX.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11072.XX.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.7283 [Magazyn 1] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej