Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(3)
Forma i typ
Książki
(3)
Dostępność
dostępne
(2)
tylko na miejscu
(2)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(1)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(1)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(2)
Autor
Kramsch Claire
(2)
Lankiewicz Hadrian Aleksander
(1)
Szczepaniak-Kozak Anna
(1)
Wąsikiewicz-Firlej Emilia
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(1)
2000 - 2009
(1)
1990 - 1999
(1)
Kraj wydania
Kiribati
(2)
Polska
(1)
Język
polski
(3)
Temat
JĘZYKI
(3)
JĘZYK
(2)
KULTURA
(2)
EDUKACJA MIĘDZYKULTUROWA
(1)
KOMUNIKACJA MIĘDZYKULTUROWA
(1)
Temat: miejsce
NIEMCY
(1)
POLSKA
(1)
Słowo kluczowe
authentic text
(2)
context of speech
(2)
culture
(2)
discourse
(2)
language
(2)
linguistics
(2)
literary text
(2)
story
(2)
teaching
(2)
edukacja międzykulturowa
(1)
język obcy
(1)
kompetencje interkulturowe
(1)
kompetencje komunikacyjne
(1)
kreatywność
(1)
nauczanie
(1)
3 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
(Oxford Applied Linguistics)
This superb book, much cited in recent articles and studies, popularized the notion that culture is not something "out there", as conceived and taught in many language classrooms, but something created in interaction between people separated culturally, historically and socially. As Brian Street remarked about 6 years ago, "culture is a verb". This book has been instrumental in changing notions of what culture is and how it can be explored in all its rich manifestations--whether in the classroom or out. The depth and sophistication of the book, far from being inhibitory, invites constant re-readings and new insights: 6 years of reading and re-reading has not exhausted the possibilities. Kramsch's remarkable blend of incisive yet delicately nuanced phrasing, yields a startling clarity of thought and style rare in academic discourse these days. The temptation to plagiarize is hard to resist. It is a pleasure to read this book, and if the term "food for thought" were ever well applied, it would be to this book. Because of its inter-disciplinary approach and ground-breaking nature, this book should be read by anyone in fields remotely connected to language and culture--not just teachers mainly concerned with applying insights to the classroom. Language teaching is often dumbed-down and reduced to a matter of simply applying the currently-accepted methodology; Kramsch has revealed that language teaching can be (and should be) an intellectual endeavour. She has done nothing less than to revolutionize the nature of the field. We have everything to thank her for it.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.7901.XXIV.14 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 9187.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Context and Culture in Language Teaching / Claire Kramsch. - Ed. 1, 3 im. - Oxford : Oxford University Press, 1996. - VIII, 295 s. ; 22 cm.
(Oxford Applied Linguistics)
This superb book, much cited in recent articles and studies, popularized the notion that culture is not something "out there", as conceived and taught in many language classrooms, but something created in interaction between people separated culturally, historically and socially. As Brian Street remarked about 6 years ago, "culture is a verb". This book has been instrumental in changing notions of what culture is and how it can be explored in all its rich manifestations--whether in the classroom or out. The depth and sophistication of the book, far from being inhibitory, invites constant re-readings and new insights: 6 years of reading and re-reading has not exhausted the possibilities. Kramsch's remarkable blend of incisive yet delicately nuanced phrasing, yields a startling clarity of thought and style rare in academic discourse these days. The temptation to plagiarize is hard to resist. It is a pleasure to read this book, and if the term "food for thought" were ever well applied, it would be to this book. Because of its inter-disciplinary approach and ground-breaking nature, this book should be read by anyone in fields remotely connected to language and culture--not just teachers mainly concerned with applying insights to the classroom. Language teaching is often dumbed-down and reduced to a matter of simply applying the currently-accepted methodology; Kramsch has revealed that language teaching can be (and should be) an intellectual endeavour. She has done nothing less than to revolutionize the nature of the field. We have everything to thank her for it.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.9514 [Magazyn 1] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy niektórych pracach.
"Niniejsza monografia pokazuje, że interkulturowość na stałe zagościła w dydaktyce języków obcych na różnych poziomach nauczania. Celem tej monografii jest przede wszystkim podzielenie się praktycznymi doświadczeniami i refleksjami dotyczącymi dydaktyki języków obcych oraz odniesienie się do najnowszych trebdów w szeroko rozumianym językoznawstwie stosowanym, ze szczególnym uwzględnieniem zagadnień interkulturowości, kreatywności i refleksyjności." (ze Wstępu)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13522.V.8 [Czytelnia A] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej