Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(16)
Forma i typ
Książki
(14)
Publikacje naukowe
(3)
E-booki
(2)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Dostępność
dostępne
(15)
tylko na miejscu
(10)
nieokreślona
(1)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(10)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(5)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(11)
Autor
Struk Barbara
(2)
Aleksandrowicz-Pędich Lucyna
(1)
Bielak Marlena
(1)
Chodkiewicz Halina
(1)
Czelakowska Danuta
(1)
Dąbrowska Izabela
(1)
Emiluta-Rozya Danuta
(1)
Gębal Przemysław (1972- )
(1)
Król Piotr
(1)
Lankiewicz Hadrian Aleksander
(1)
Lipińska Ewa (filolog)
(1)
Miodunka Władysław (1945- )
(1)
Okulicz-Kozaryn Radosław
(1)
Piasecka Liliana
(1)
Ratajczak Wiesław
(1)
Seretny Anna (1962- )
(1)
Szczepaniak-Kozak Anna
(1)
Waszczuk Joanna (pedagog)
(1)
Wiśniewska Halina
(1)
Wąsikiewicz-Firlej Emilia
(1)
Zajączkowska Maria J
(1)
Załuski Piotr
(1)
Žigalova Mariâ Petrovna (1951- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(3)
2010 - 2019
(4)
2000 - 2009
(9)
Okres powstania dzieła
2001-
(4)
Kraj wydania
Polska
(16)
Język
polski
(13)
angielski
(3)
Odbiorca
Klasa 1.
(1)
Klasa 2.
(1)
Klasa 3.
(1)
Nauczyciele
(1)
Przedszkola
(1)
Szkoły podstawowe
(1)
Temat
JĘZYK POLSKI
(9)
NAUCZANIE
(3)
Czytanie
(2)
JĘZYK ANGIELSKI
(2)
Język angielski (przedmiot szkolny)
(2)
KOMUNIKACJA MIĘDZYKULTUROWA
(2)
Metody nauczania
(2)
Nauczanie języków obcych
(2)
BLOK HUMANISTYCZNY
(1)
CZYTANIE
(1)
Dwujęzyczność
(1)
EDUKACJA MIĘDZYKULTUROWA
(1)
FILOLOGIA ANGIELSKA
(1)
GRY EDUKACYJNE
(1)
HISTORIA
(1)
JĘZYKI
(1)
Język ojczysty
(1)
Język polski
(1)
Język polski (przedmiot szkolny)
(1)
Język polski jako obcy
(1)
LITERATURA AMERYKAŃSKA
(1)
MOWA
(1)
NAUCZYCIELE JĘZYKA ANGIELSKIEGO
(1)
Nauczanie
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Nauka czytania
(1)
PSYCHOLINGWISTYKA
(1)
Pisanie
(1)
SZTUKA
(1)
Uczniowie
(1)
Temat: czas
2001-
(2)
2001-0
(1)
Temat: miejsce
Polska
(2)
NIEMCY
(1)
POLSKA
(1)
Rosja
(1)
Gatunek
Monografia
(1)
Opracowanie
(1)
PORADNIKI dla NAUCZYCIELI
(1)
Poradnik
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Raport z badań
(1)
SCENARIUSZE ZAJĘĆ dla GIMNAZJÓW
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(5)
Językoznawstwo
(4)
Słowo kluczowe
język polski
(5)
czytanie
(3)
nauczanie
(3)
reading
(3)
dydaktyka
(2)
język obcy
(2)
native language
(2)
pisanie
(2)
teaching
(2)
American literature
(1)
EFL
(1)
Simple View of Reading
(1)
bilingual reader
(1)
communication
(1)
drama
(1)
edukacja czytelnicza
(1)
edukacja medialna
(1)
edukacja międzykulturowa
(1)
edukacja wczesnoszkolna
(1)
foreign language
(1)
gramatyka
(1)
historia
(1)
język angielski
(1)
kompetencje interkulturowe
(1)
kompetencje komunikacyjne
(1)
kreatywność
(1)
kultura
(1)
language pedagogy
(1)
learning
(1)
linguistics
(1)
metody nauczania
(1)
metodyka
(1)
motywacja
(1)
myślenie twórcze
(1)
nauczanie języków obcych
(1)
ortografia
(1)
psycholinguistics
(1)
reading comprehension
(1)
transcommunicator
(1)
word recognition
(1)
writing
(1)
zabawy dydaktyczne
(1)
16 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Studia i Monografie / Uniwersytet Opolski ISSN 1233-6408 ; nr 411)
Bibliogr. s. 217-230. Indeks.
Reading in the native and consequently in a foreign language is related not only to how well we know the language but also to a whole gamut such factors as language aptitude, reading motivation, reading strategies, learning styles, personality, reading anxiety, gender, attitude to reading, dyslexia, socio-economic status of the family or home environment. Fluent reading in a foreign language is connected with fluent native language reading and both depend on proficiency in a given language, but also on language talent, parent’s education and employment and – very important – access to the classic writings of Polish literature and the use of the Internet in order to get knowledge. Foreign text readers rely not only on the knowledge of the language but also on their general knowledge, experience and reading practices that are shaped by the world in which they live.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 9807.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. V.59 [Magazyn 1] (1 egz.)
E-book
W koszyku
(Metodyka Nauczania Języka Polskiego jako Obcego ; 4)
Do udostępniania na czytniku e-book.
Praca zbiorowa Z zagadnień dydaktyki języka polskiego jako obcego - to kontynuacja ABC metodyki nauczania języka polskiego jako obcego. Obie pozycje tworzą całość, wzajemnie się uzupełnianjąc. W ABC znalazło sie omówienie zagadnień metodycznych z zakresu nauczania podsysytemów języku, rozwijania sprawności oraz kontroli wyników. Niniejsza praca koncentruje się na szeroko rozumianym kontekście nauczania, uwzględniając m.in. uczącego się, nauczyciela, proces dydaktyczny, kontakty językowe itp.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. E.141.V.8 [Magazyn 1] (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 5173.XXIV.10 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Powszechna Wideoteka Edukacyjna)
4 filmy : Polszczyzna w łacińskiej Europie, Cebulowy kolor cegły etc.
Kaset video nie wypożyczamy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. V.57 [Magazyn 1], V.56 [Magazyn 1] (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Powszechna Wideoteka Edukacyjna)
3 filmy biograficzne : Antoni Malczewski, Kronikarz : rzecz o Bolesławie Prusie, Artysta i niepokój wieku : Henryk Sienkiewicz
Kaset video nie wypożyczamy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. V.64 [Magazyn 1], V.65 [Magazyn 1] (2 egz.)
E-book
W koszyku
Do udostępniania na czytniku e-book.
Bibliografia, netografia na stronach 393-412.
Książka stanowi wprowadzenie do dyscypliny określanej mianem glottodydaktyki polonistycznej w jej wymiarze teoretycznym oraz praktycznym. Ma charakter podręcznika akademickiego, przygotowanego częściowo w formie wykładu uniwersyteckiego oraz w formacie aktywności dydaktyczno-pedagogicznych i studiów przypadku do zrealizowania na zajęciach o charakterze seminaryjno-konwersatoryjnym. Zawartość i format książki skorelowane są z wymaganiami sformułowanymi w obecnych i przygotowywanych standardach kształcenia nauczycieli oraz realizowanymi programami kształcenia glottodydaktyków polonistycznych w ramach studiów podyplomowych w różnych polskich ośrodkach akademickich. Pod względem treści obejmuje całościowy przegląd rozwoju glottodydaktyki polonistycznej oraz wskazuje kierunki rozwoju konkretnych kompetencji dydaktyczno-metodycznych w odniesieniu do nauczania podsystemów polszczyzny oraz rozwijania kompetencji językowych. Książka jest adresowana do studentów wszystkich ścieżek kształcenia nauczycieli języka polskiego jako obcego i drugiego. Ważnym odbiorcą będą także czynni zawodowo nauczyciele i lektorzy języka polskiego jako obcego zainteresowani podnoszeniem swoich kwalifikacji. Częściowo seminaryjny charakter publikacji umożliwi jej wykorzystywanie także w ramach różnych form doskonalenia oferowanych czynnym zawodowo polonistom.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. E.44.V.8 [Magazyn 1] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 299-304.
This monograph constitutes a study of the communicator that is to be formed as a result of communicative processes. The creation of the aforementioned communicator will by analysed with particular reference to the field of non-native language teching and learning must face new challenges. This monograph constitues the complete presentation of the idea, backround and pedagogical applications of the transcommunicator.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Brak informacji o dostępności: sygn. 15743.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 317-324.
Niniejsza publikacja stanowi szczególną pozycje wśród książek przedmiotowo-metodologicznych. Zawiera ona wiadomości rzeczowe z różnych działów języka polskiego oraz ogólne i szczegółowe treści i metody pracy, przykłady lekcji, a także wiele informacji bibliograficznych. Istotnym walorem opracowania są praktyczne zalecenia i uwagi z zakresu nauki o języku, co wiąże się z dalszym rozwojem umysłowym dzieci i możliwością doskonalszego poznawania rzeczywistości.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.12007.IV.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13150.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Seria Wydawnicza Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej w Legnicy : Skrypty)
Publikacja stanowi, jeśli nie przełom, to z pewnością element inicjujący odmienne od dotychczasowego, ciekawe i wartościowe pod względem rzeczowym i dydaktycznym, spojrzenie na możliwości odmiennego „przemawiania” do uczniów, wprowadzanie nowatorskich metod zajęć szkolnych odbiegających od powtarzanych schematów w doborze i układzie treści, jak też tworzenie pobudzających zainteresowanie sytuacji poznawczych poprzez wybór zagadnień. W publikacji wykorzystano za zgodą autorów scenariusze zajęć opracowane przez uczestników Studiów Podyplomowych dla Nauczycieli Przedmiotów Humanistycznych w Gimnazjum zorganizowanych przez Państwową Wyższą Szkołę Zawodową im. Witelona w Legnicy. Podręcznik dla nauczyciela zawiera: 56 scenariuszy zajęć opracowanych przez nauczycieli.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.4861 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P.1222.V.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografie, netografie przy pracach.
This volume is intended for educationists and L1/L2 classroom teachers interested in developing and implementing literacy skills at different stages of the schooling system so as to satisfy primary, secondary and tertiary learners needs and curricular environments. Niniejszy tom jest przeznaczony dla pedagogów i nauczycieli praktyków nauczających języka rodzimego i drugiego (obcego), zainteresowanych kształceniem umiejętności czytania i pisania na różnych etapach systemu szkolnego w celu zaspokojenia potrzeb uczniów szkół podstawowych, średnich i wyższych oraz wymogów realizowanych programów. Этот том предназначен для преподавателей и педагогов-практиков, обучающих родному и второму (иностранному) языкам, которые заинтересованы в развитии навыков чтения и письма на различных этапах школьной системы с целью удовлетворения потребностей учащихся начальных, средних и высших учебных заведений, а также требований реализуемых программ.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.18076 [Magazyn 1], P.18074 [Magazyn 1], P.18075 [Magazyn 1] (3 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19819.XXIV.14 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 19818.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dynamicznie zmieniająca się rzeczywistość społeczno-ekonomiczna stawia pytania o rolę szkolnictwa wyższego w społeczeństwie. Prezentowana praca podejmuje próbę refleksji nad rolą uniwersytetu, zwłaszcza jego zadań dydaktycznych, poprzez analizę wybranego przedmiotu w kontekście związanego z nim kierunku studiów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P.2404.XXIV.9 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 58-60 i bibliografie przy rozdziałach.
Nauczanie czytania w języku polskim i angielskim w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej to opracowanie o charakterze metodycznym, którego celem jest wskazanie efektywnych sposobów nauczania czytania poprzez analizę modeli, metod i umiejętności warunkujących naukę czytania. Celem opracowania czyni sie również dostarczenie wiedzy na temat podejść dydaktycznych w nauczaniu czytania w obu językach, polskim i angielskim.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.18557.XXIV.14.2 [Magazyn 1], P.18558.XXIV.14.2 [Magazyn 1], P.18559.XXIV.14.2 [Magazyn 1] (3 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21890.XXIV.14.2 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 21889.XXIV.14.2 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy niektórych pracach.
"Niniejsza monografia pokazuje, że interkulturowość na stałe zagościła w dydaktyce języków obcych na różnych poziomach nauczania. Celem tej monografii jest przede wszystkim podzielenie się praktycznymi doświadczeniami i refleksjami dotyczącymi dydaktyki języków obcych oraz odniesienie się do najnowszych trebdów w szeroko rozumianym językoznawstwie stosowanym, ze szczególnym uwzględnieniem zagadnień interkulturowości, kreatywności i refleksyjności." (ze Wstępu)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13522.V.8 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 61.
Autorka przedstawiła, jak powinien przebiegać prawidłowy rozwój mowy u dzieci od trzeciego do szóstego roku życia. W książce zostały przedstawione zagadnienia usprawniania mowy, wskazano celowość działań ukierunkowanych na rozwój mowy, zostały omówione zasady, których należy przestrzegać, aby pomoc dziecku była możliwa i skuteczna. Zamieszczone w niej przykłady ćwiczeń odpowiednio pogrupowano, by pokazać, jak pracować z dzieckiem nad rozwojem jego mowy w warunkach domowych. W omawianej pozycji szczegółowo omówiono następujące rodzaje ćwiczeń: słuchowe, rozwijanie wypowiedzi i ćwiczenie pamięci słownej, rozwijanie słownictwa (biernego i czynnego), w budowaniu zdań i dłuższych wypowiedzi, oddechowe, głosowe, aparatu artykulacyjnego, utrwalające prawidłową wymowę poszczególnych głosek.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. B.955 [Magazyn 2] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. B.954.IV.6 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. B.953.IV.6 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 186-202.
The book has been inspired by the need to investigate the process of reading comprehension in native and additional languages, as well as the changes in word recognition as developed by primary Polish learners of English when exposed to a good quality balanced reading instruction. The recommendations for early reading instruction offered by the current English language methodology guidelines in Poland for grades 1-3 do not refer clearly to an approach which is constructed on a balanced combination of code-and meaning-based instruction [from introduction].
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.18096 [Magazyn 1], P.18094 [Magazyn 1], P.18095 [Magazyn 1] (3 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19838.XXIV.14.2 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 19837.XXIV.14.2 [Czytelnia A] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej