Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(12)
Forma i typ
Książki
(12)
Publikacje dydaktyczne
(3)
Publikacje fachowe
(3)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(13)
tylko na miejscu
(12)
wypożyczone
(2)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(5)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(10)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(12)
Autor
Toczyska Bogumiła
(4)
Jarosz Magdalena (pedagog)
(2)
Jeleń Marcin
(2)
Lichota Edyta Joanna
(2)
Karpowicz Tomasz
(1)
Kuczyński Marek (1969- )
(1)
Preston Peter
(1)
Siwińska Agnieszka
(1)
Skoniecka Katarzyna (1979- )
(1)
Skorek Ewa Małgorzata
(1)
Zawodniak Joanna
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(4)
2000 - 2009
(8)
Okres powstania dzieła
2001-
(4)
Kraj wydania
Polska
(12)
Język
polski
(11)
angielski
(1)
Odbiorca
Logopedzi
(3)
0-5 lat
(2)
6-8 lat
(2)
9-13 lat
(2)
Dzieci
(2)
Nauczyciele
(2)
Dziecko jąkające się
(1)
Klasa 1.
(1)
Klasa 2.
(1)
Klasa 3.
(1)
Szkoły podstawowe
(1)
Temat
JĘZYK POLSKI
(8)
Język polski
(4)
MOWA
(4)
Wymowa
(4)
Korekcja mowy
(3)
DZIECKO
(1)
EMISJA GŁOSU
(1)
Fleksja
(1)
Fonologia
(1)
INTONACJA
(1)
JĄKANIE
(1)
Język angielski
(1)
Językoznawstwo porównawcze
(1)
LOGOPEDIA
(1)
Leksykologia
(1)
Morfologia (językoznawstwo)
(1)
RERANIE
(1)
SAMOGŁOSKI
(1)
Semantyka lingwistyczna
(1)
Spółgłoski
(1)
Spółgłoski syczące
(1)
Spółgłoski szumiące
(1)
Struktury zadaniowe
(1)
Słowotwórstwo
(1)
Gatunek
Materiały pomocnicze
(3)
Opracowanie
(1)
PORADNIKI
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Dziedzina i ujęcie
Językoznawstwo
(4)
Edukacja i pedagogika
(3)
Słowo kluczowe
pomoc logopedyczna
(2)
wymowa
(2)
dziecko jąkające się
(1)
głoski
(1)
głoski syczące
(1)
głoski szumiące
(1)
korekcja
(1)
language system
(1)
logopedia
(1)
logopedia artystyczna
(1)
morphology
(1)
mowa
(1)
phonology
(1)
semantics
(1)
sentences
(1)
terapia
(1)
word formation
(1)
12 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Logopedia / Wydawnictwo Podkowa)
Forma i typ
Dla logopedów, nauczycieli, młodzieży szkół średnich, studentów szkół artystycznych.
Bibliogr.
Tytułowe łamańce to specyficzne grupy głosek, ze wskazaniem na zachodzące w nich zjawiska fonetyczne, a "dedykacja", to poszczególne partie książki poświęcone pracy logopedów, nauczeniu sie prawidłowego mówienia przez młodzież szkolną i studentów szkół artystycznych. Publikacja zawiera zestaw ćwiczeń podanych w lekkiej, zabawowej formie, a jednocześnie porcję wiedzy teoretycznej świetnie wpleciona w tekst. Forma książki odbiega od dotychczasowych publikacji na ten temat. Lekka, dowcipna opowieść o bardzo ważnych sprawach, dotyczących poprawności i piękna wymowy, zaskakujący i intuicyjny tytuł, zachęcający do lektury.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. P.8394.IV.5 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 9778.IV.5 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Logopedia / Wydawnictwo Podkowa)
Bibliogr.
Książka adresowana jest do logopedów, młodzieży aktorskiej, nauczycieli, studentów prawa, studentów dziennikarstwa, studentów wokalistyki, prezenterów RTV, duchownych, recytatorów, instruktorów teatralnych. W książce autorka podaje krótko i w bardzo dostępny sposób informacje o funkcjonowaniu samogłosek w procesie mówienia. Tłumaczy powody deformacji samogłosek oraz objaśnia zasady ich korekty. W dużej liczbie zestawów ćwiczeń naprowadza, koryguje i utrwala właściwą ich postać. Dzięki starannie dobranym cytatom z literatury pomaga, bez pomocy nauczyciela, lepiej poznać i wykorzystać własne możliwości w poprawie swojej wymowy.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8396 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 9780.IV.5 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 8281.I.4 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Logopedia / Wydawnictwo Podkowa)
Bibliogr. s. [115-117].
W książce Autorka zwraca się głównie do dziennikarzy z pierwszej linii, czyli grupy prezentersko-reporterskiej, zachęcając jednakże i innych "głosicieli" do zapoznania się z poszczególnymi jej rozdziałami, dotyczącymi ortofonii, barwy głosu, a szczególnie intonacji. Dobrze wyemitowane wypowiedzi charakteryzują się podstawowymi właściwościami, którymi są: barwa głosu, czysta artykulacja, prawidłowa forma fonetyczna (ortofoniczna) oraz odpowiednie środki ekspresji: tempo, pauza, dynamika i czas trwania elementów składowych wypowiedzi. Interpretacja głosowa wpisuje się w kontur składników prozodycznych: akcentu, melodii i rytmu. W podstawowych częściach książki Autorka starała się ująć w grafikę formę brzmieniową ciągów melodyczno-fonetycznych tekstu. Jest to zadanie trudne i budzące wiele zastrzeżeń, niekiedy nawet niewykonalne; głos ludzki artykułowany ma niezliczoną liczbę znaczeń, niemożliwą do objęcia jakąś uniwersalną notacją. Zarówno tematy teoretyczne, jak i ćwiczenia nie są usytuowane i objaśnione z uwzględnieniem stopnia trudności, niektóre więc sformułowania mogą się wydać zbyt trudne lub przeciwnie - naiwne czy oczywiste. Taka forma wykładu jest podyktowana bardzo dużym zróżnicowaniem poziomu profesjonalizmu potencjalnego odbiorcy. Jednak podobnie jak śpiewu, mówienia nie można nauczyć się z książki. Stosunkowo najłatwiej jest przedstawić problematykę fonetyczno-ortofonicznej realizacji tekstu z pominięciem jednakże praktycznej korekty wad. Publikacja nie pretenduje do roli samouczka, jeśli jednak w jakimś stopniu przyczyni się do wydoskonaleniu zawodowego, to spełni pokładane w niej nadzieje.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8395.IV.5 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 9779.IV.5 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Terapia wad wymowy / Edyta Joanna Lichota. - Wyd. 3. - Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2009. - 145 s. : il. (w tym kolor.) ; 24 cm.
Bibliogr. s. 145
Książka ta ma nauczyć dziecko prawidłowego wymawiania wszystkich głosek języka polskiego. O tym, jak ważna jest poprawna artykulacja każdej z nich, nie muszę Was przekonywać. Myślę, że każdy znajdzie w tej książce materiał do ćwiczeń z dzieckiem. Osobom, które dopiero ukończyły studia logopedyczne, będzie pomocna ze względu na praktyczne wskazówki dotyczące badania oraz prowadzenia terapii. Nauczyciele przy wprowadzaniu nowej głoski mają możliwość posłużenia się zdjęciami do każdej z nich. Rodzice mogą wykorzystać poszczególne wiersze do wyrazistego wymawiania przez dziecko samogłosek: , poprzez zwracanie uwagi na szersze otwieranie ust. W celu oceny, czy jest to wykonane , pomocne będą zdjęcia Grzesia z prawidłową artykulacją poszczególnych głosek.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8699.IV.5 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10163.IV.5 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Logopedia Logopedia)
Bibliogr.
Praca adresowana jest do szerokiego grona czytelników - logopedów, studentów pedagogiki, psychologii i logopedii oraz rodziców i nauczycieli, a także do wszystkich tych, których łączy chęć poznania zjawiska znanego prawie wszystkim "ze słyszenia", czyli rerania, nazwanego też rotacyzmem. Książka zawiera informacje o tym, dlaczego r jest głoską trudną do wymówienia, kiedy dźwięk ten powinien pojawić się w wymowie dziecka i jakie czynniki mogą ten proces zakłócić, czym charakteryzuje się wadliwa artykulacja r oraz na czym polega korekcja rerania.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8358.IV.5 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 9731.IV.5 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Logopedyczne poszukiwania. Głoski J, L, LI, R to zestaw poświęcony różnicowaniu tychże głosek w nagłosie, śródgłosie, wygłosie oraz w grupach spółgłoskowych. Pomoc oparta jest na materiale obrazkowym. Można ją z powodzeniem wykorzystać zarówno podczas zajęć indywidualnych, jak i grupowych. To atrakcyjna propozycja ćwiczeń nie tylko artykulacyjnych, ale również koncentracji słuchowej i wzrokowej dla dzieci. To pomoc, która rozwija spostrzegawczość. W zestawie znajduje się 80 kart, które mogą być różnorodnie używane w trakcie terapii logopedycznej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. B.1397 [Magazyn 2] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. B.1396.IV.5 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. B.1395.IV.5 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Profesjonalne Publikacje dla Szkół i Placówek Oświatowych)
Rok wydania na podstawie serwisu e-ISBN.
W publikacji „Logopedia w edukacji wczesnoszkolnej. Zeszyt ćwiczeń. Dziecko z wadą słuchu, zaburzenie przetwarzania słuchowego, mowa bezdźwięczna” logopedzi – wieloletni praktycy, zamieszczają szereg przemyślanych, przydatnych kart pracy – dzięki zróżnicowanej trudności każde dziecko – przy pomocy rodziców lub logopedy – będzie mogło znaleźć odpowiedni materiał dla siebie. Materiał jest podzielony na 3 części. Dzięki temu dostajecie Państwo w swoje ręce praktyczną, narzędziową pomoc w codziennej pracy.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.17967 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19494.IV.5 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 19493.IV.5 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Logopedyczne poszukiwania. Szereg syczący i szumiący to zestaw poświęcony różnicowaniu głosek szeregu syczącego: [s], [z], [c], [dz] oraz szumiącego: [sz], [ż], [cz], [dż] w nagłosie, śródgłosie oraz wygłosie. Pomoc oparta jest na materiale obrazkowym. Można ją z powodzeniem wykorzystać zarówno podczas zajęć indywidualnych, jak i grupowych. To atrakcyjna propozycja ćwiczeń nie tylko artykulacyjnych, ale również koncentracji słuchowej i wzrokowej dla dzieci. To także pomoc, która rozwija spostrzegawczość. W zestawie znajduje się łącznie 120 kart (60 kart do ćwiczenia głosek syczących oraz 60 kart poświęconych głoskom szumiącym), które mogą być różnorodnie używane w trakcie terapii logopedycznej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. B.1394 [Magazyn 2] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. B.1393.IV.5 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. B.1392.IV.5 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 215-219.
W procesie nabywania języka obcego rolę odgrywają różne czynniki, do których należy transfer, czyli wpływ języka rodzimego ucznia na jego kompetencję w języku docelowym. Tam, gdzie systemy są paralelne (np. w zdaniu polskim i angielskim szyk wyrazowy jest identyczny a przyswoić należy jedynie nowe formy wyrazów), przewiduje się stosunkowo łatwe przyswajanie materiału językowego, a tam, gdzie są one nieparalelne (np. inny szyk wyrazowy w zdaniu), przewiduje się utrudnienia. ; Dobra dydaktyka czerpie z dóbr takiej wiedzy, przesuwając częściowo wysiłek ucznia i nauczyciela na obszary wymagające więcej uwagi. Dostępne na rynku myśli lingwistycznej publikowane wyniki analiz mają jednak przeważnie charakter czysto akademicki, a ich potencjalna użyteczność do celów dydaktycznych nie została w ocenie wnioskodawcy jak dotąd zagospodarowana w stopniu zadowalającym. Podczas gdy zadowalającą zastosowalność badań w praktyce obserwuje się w przypadku nauk inżynieryjnych czy medycznych, w glottodydaktyce jest pod tym względem dużo do zrobienia. ; Celem przedłożonej monografii jest takie przedstawienie wyników badań autora, które badania te uczyni bezpośrednio zastosowalnymi w dydaktyce. Rynek myśli dydaktycznej i jej praktycznej implementacji oczekuje na taką publikację. Można nawet pójść dalej i stwierdzić, że rynek myśli oraz jej praktycznych zastosowań publikacji takiej wręcz się domaga. ; Monografia powstała na bazie kilkuletnich prac badawczych autora i jest głosem w dyskusji w obszarze językoznawstwa stosowanego - głosem, który konkretnie wskazuje, jak praca akademicka powinna przekładać się na glottodydaktykę. Książka jest zwieńczeniem badań, które dzięki wcześniejszym doświadczeniom w dziedzinie autor mógł przez ostatnie pięć lat prowadzić z perspektywy osoby zapoznanej zarówno z szerokim oceanem wiedzy teoretycznej jak i praktycznymi uwarunkowaniami glottodydaktyki. ; Kontrastywne zestawienia komponentów języka (np. podobne i niepodobne głoski polskie i angielskie, podobieństwa i różnice we fleksji i procesach słowotwórczych, pokrywające się i nie pokrywające się znaczenia słów, paralelna lub nieparalelna struktura frazy czy zdania) przedstawione zostały z takiej perspektywy, która, zachowując dyskurs akademicki, jest jednocześnie wartościowym materiałem dla praktyków. ; Czerpiąc z treści książki, osoby zaangażowane w dydaktykę języka angielskiego w Polsce i języka polskiego za granicą będą mogły tak rozkładać materiał i planować jego utrwalanie, aby optymalnie zagospodarować możliwości poznawcze ucznia. Język monografii (angielski) czyni jej treść dostępną nie tylko dla dydaktyków języka angielskiego w Polsce i środowiskach polonijnych, lecz również dla osób zaangażowanych w dydaktykę języka Polskiego jako obcego. Praca zapewne może też być inspiracją dla osób zaangażowanych w porównywanie innych języków i szukających zastosowalności praktycznej wyników swoich badań.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22695.XXIV.10 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 22694.XXIV.10 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Logopedy)
Forma i typ
Słowo kluczowe: mowa korekcja logopedia
Bibliogr. s. 449-[452] i przy rozdz.
Książka adresowana jest przede wszystkim do terapeutów mowy, przedstawicieli logopedii o szczególnym charakterze, którą niektórzy nazywają artystyczną, do wykładowców studiów biznesowych, wśród których upowszechnia się idea dobrego mówienia, do dziennikarzy, prawników, słuchaczy seminariów duchownych oraz odpowiednich wydziałów uczelnianych, do dziennikarzy medialnych, którzy najczęściej nie znają wymogów starannej i ortofonicznej formy werbalizowania myśli, do ambitnej młodzieży, zainteresowanej teatrem, dziennikarstwem i prawem, która chętnie poszerza skromny zakres szkolnych umiejętności wysławiania się i poszukuje lub raczej oczekuje porad w tym zakresie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. P.8375.IV.5 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 9751.IV.5 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 111-[112].
Rozwojowa niepłynność mówienia ujawnia się w okresie kształtowania się mowy dziecka i jest zjawiskiem najczęściej przejściowym, ale niekiedy przekształca się w jąkanie, które może towarzyszyć do końca życia. Profilaktyka jest więc jednym z istotnych elementów w poprawnym przyswojeniu mowy przez dziecko. W książce przedstawiono wiedzę na temat powstawania głosu, roli oddechu w mówieniu, warunków prawidłowego przebiegu terapii oraz zalecenia dla rodziców ćwiczących z dziećmi w domu. W drugiej części podano przykłady ćwiczeń logopedycznych, podzielonych na zestawy, które stosuje się w profilaktyce jąkania i niepłynności mówienia.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8582 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8583.IV.5 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10007.IV.5 [Czytelnia B] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej