Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(3)
Forma i typ
Książki
(3)
Dostępność
tylko na miejscu
(3)
dostępne
(2)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(1)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(1)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(3)
Autor
Florczak Jacek
(1)
Lee David Alan (1939- )
(1)
Pokojska Agnieszka (1975- )
(1)
Tabakowska Elżbieta (1942- )
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(1)
2000 - 2009
(2)
Kraj wydania
Polska
(3)
Język
polski
(3)
Temat
JĘZYKOZNAWSTWO KOGNITYWNE
(2)
JĘZYKI
(1)
Językoznawstwo kognitywne
(1)
Teoria przekładu
(1)
Słowo kluczowe
językoznawstwo
(2)
cognitive grammar
(1)
glottodydaktyka
(1)
język obcy
(1)
kompetencje językowe
(1)
linguistics
(1)
metody nauczania
(1)
obrazowanie
(1)
3 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliografia s. 171-181. Indeks.
Praca stanowi jedną z pierwszych prób systematycznego zastosowania modelu wypracowanego przez językoznawstwo kognitywne do badań translatologicznych. Po krótkim przeglądzie istniejących teorii przekładu – zarówno językoznawczych, jak i teoretycznoliterackich – autorka omawia podstawowe założenia językoznawstwa kognitywnego, wykorzystując je następnie do analizy wybranych tekstów literackich (współczesna proza i poezja polsko- oraz anglojęzyczna), przeprowadzonej z perspektywy nie tylko językoznawcy, ale także teoretyka i krytyka przekładu. Pracę zamyka rozdział poświęcony wynikom analiz oraz płynącej z nich teoretycznej refleksji.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22966.XXIV.10 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 22965.XXIV.10 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Cognitive linguistics is a relatively new theory of language that challenges many of the basic assumptions of traditional approaches. In "Cognitive Linguistics: An Introduction", David Lee, drawing on his long-standing interest in the relationship between language and perspective, sets out to make the theory accessible to readers who have no prior training in the discipline.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 3993.XXIV.11 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Rozprawy Habilitacyjne Uniwersytetu Łódzkiego)
Bibliogr. s. 399-407.
Niniejsza praca jest poświęcona przełożeniu zdobyczy lingwistyki na potrzeby glottodydaktyki. Wprowadzenie wiedzy o języku do nauki języka obcego ma na celu optymalizację procesu jego nauczania / uczenia się. Samo wykorzystanie językoznawstwa w glottodydaktyce ma charakter pośredni i bezpśredni, co odzwierciedla podział pracy. Jej jedna część kładzie nacisk na językoznawcze własności procesu nauki języka obcego, które w opisach ukierunkowanych na aspekty dydaktyczne mogą być uwypuklane w sposób niewystarczający. Druga część pokazuje, jak wykorzystać wybrane narzędzia językoznawcze, przekształcając je w konkretne techniki nauczania w ramach tzw. kognitywno-językoznawczej metody nauki języka obcego (MCL). Jej zastosowanie ilustrują przykłady nauczania języka francuskiego na poziomie zaawansowanym, ukierunkowane na kształcenie tych aspektów, które mogą sprawiać Polakowi najwięcej kłopotów. Cała praca podkreśla nie tylko ważną rolę wiedzy o języku w nauce języka obcego, ale także podaje konkretne sposoby jej wykorzystania.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11404 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12617.I.5 [Czytelnia A] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej