Form of Work
Ksi─ů┼╝ki
(17)
E-booki
(5)
IBUK Libra
(5)
Publikacje fachowe
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Status
only on-site
(16)
available
(15)
Branch
Magazyny
(7)
Wypo┼╝yczalnie
(8)
Czytelnie
(16)
Author
Kozioł Leszek
(4)
Baryłko-Pikielna Nina
(1)
Borusiak Barbara
(1)
Borys Tadeusz
(1)
Brzozowski Tomasz
(1)
Bugdol Marek
(1)
Ciesielska-Maci─ůgowska Dorota
(1)
Czy┼╝ewski Bazyli
(1)
Elst Gilles Ver
(1)
Greber Tomasz
(1)
Grzenkowicz Nikodem
(1)
Hamrol Adam (1952- )
(1)
Kanholm Jack
(1)
Ko┼éo┼╝yn-Krajewska Danuta (1954- )
(1)
Matuszewska Irena
(1)
Miedziarek Sławomir Arkadiusz
(1)
Milic-Czerniak R├│┼╝a
(1)
Paj─ůk Kazimierz (1953- )
(1)
Rutkowski Ireneusz Piotr
(1)
Sikora Tadeusz (1950- )
(1)
Smans Philippe
(1)
Sokołowicz Wieńczysława
(1)
Srzednicki Andrzej
(1)
Suterski Hieronim
(1)
Szabłowski Józef
(1)
Zaremba-Warnke Sabina
(1)
Year
2020 - 2022
(2)
2010 - 2019
(11)
2000 - 2009
(6)
1990 - 1999
(3)
Time Period of Creation
2001-
(2)
Country
Poland
(22)
Language
Polish
(21)
English
(1)
Audience Group
Pracownicy naukowi
(1)
Studenci
(1)
Subject
JAKO┼Ü─ć PRODUKTU
(13)
ZARZĄDZANIE JAKOŚCIĄ
(8)
CERTYFIKACJA ZGODNOŚCI
(3)
Jako┼Ť─ç produktu
(3)
PLANOWANIE STRATEGICZNE
(2)
TURYSTYKA
(2)
ZARZ─äDZANIE STRATEGICZNE
(2)
BEZPIECZEŃSTWO PRODUKTU
(1)
Badania marketingowe
(1)
Badania rynku
(1)
CONTROLLING
(1)
EKOROZWÓJ
(1)
GOSPODARKA
(1)
GOSPODARKA OPARTA na WIEDZY
(1)
Jako┼Ť─ç us┼éug
(1)
KADRY
(1)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(1)
Normy
(1)
Organoleptyka
(1)
PORADNIKI
(1)
PRODUKCJA
(1)
PRZEDSI─śBIORSTWA MA┼üE i ┼ÜREDNIE
(1)
PRZEMYSŁ
(1)
Rynek
(1)
STATISTICA (informat.)
(1)
USŁUGI
(1)
WZROST GOSPODARCZY
(1)
ZARZĄDZANIE JAKOŚCIĄ (TQM)
(1)
Zarz─ůdzanie jako┼Ťci─ů
(1)
┼╗YWNO┼Ü─ć
(1)
┼╗ywno┼Ť─ç
(1)
Subject: time
1989-
(1)
2001-
(1)
Subject: place
EUROPA
(1)
POLSKA
(1)
Genre/Form
PODR─śCZNIKI AKADEMICKIE
(3)
Monografia
(1)
PORADNIKI
(1)
Podr─Öcznik
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Domain
Zarz─ůdzanie i marketing
(2)
Medycyna i zdrowie
(1)
Rolnictwo i le┼Ťnictwo
(1)
22 results Filter
Book
In basket
Podstawowym zadaniem ksi─ů┼╝ki jest wprowadzenie czytelnika (i to bardzo ┼éagodnie) w ┼Ťwiat statystyki, statystyki w wydaniu batrdzo praktycznym. Ksi─ů┼╝ka ta napisana zosta┼éa pod k─ůtem wykorzystania zawartych w niej tre┼Ťci przy doskonaleniu jako┼Ťci. Jednak przedstawione w ksi─ů┼╝ce metody mog─ů by─ç z powodzeniem stosowane tak┼╝e w innych dziedzinach ┼╝ycia.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 6108.XIV.3 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Service quality management / Dorota Ciesielska-Maci─ůgowska. - Warszawa : Warsaw School of Economics, 2015. - 120 s. : il. (w tym kolor.) ; 24 cm.
Bibliogr. s. 115-118.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 16932.IX.7 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
(Podręczniki i Skrypty / Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Jana Amosa Komeńskiego w Lesznie / red. Heliodor Muszyński ; nr 4)
Bibliogr. s. 156-157.
Niniejsze opracowanie stanowi syntetyczne uj─Öcie problematyki projektowania i zastosowania jej przy wdro┼╝eniu system├│w zarz─ůdzania jako┼Ťci─ů. R├│wnolegle z przekazan─ů tu wiedz─ů teoretyczn─ů wyodr─Öbniono materia┼é s┼éu┼╝─ůcy praktycznemu "podej┼Ťciu" do projektowania. Skrypt przeznaczony jest przede wszystkim dla student├│w kierunku eksploatacja i diagnostyka maszyn studi├│w stacjonarnych i niestacjonarnych, kt├│rzy w programach nauczania maj─ů przedmiot in┼╝ynieria jako┼Ťci.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 7440.IX.7 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Ksi─ů┼╝ka ta wyja┼Ťnia dok┼éadnie, co przedsi─Öbiorstwo musi zrobi─ç w poszczeg├│lnych dzia┼éach, aby wdro┼╝y─ç system jako┼Ťci ISO 9000 oraz odnie┼Ť─ç sukces w audycie certyfikacyjnym. Ka┼╝de wymaganie- niezale┼╝nie od tego jak dwuznaczne lub kontrowersyjne- jest om├│wione. Znale┼║─ç tu mo┼╝na setki rad i wskaz├│wek, a tak┼╝e przyk┼éady praktycznych rozwi─ůza┼ä. Znajduj─ů si─Ö w niej tak┼╝e przyk┼éady sytuacji auditowych, ilustruj─ůcych na co auditorzy patrz─ů, czego szukaj─ů, jakich technik auditowania u┼╝ywaj─ů oraz, jak si─Ö zachowuj─ů w specyficznych sytuacjach. Dzi─Öki temu, ┼╝e zosta┼éo wyra┼║nie sprecyzowane, co b─Ödzie, a co nie b─Ödzie zaakceptowane przez auditor├│w, ksi─ů┼╝ka ta staje si─Ö swego rodzaju modelem zgodno┼Ťci z ISO 9000.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. 3745 [Magazyn 2] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. P.2522.IX.7 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Szybki rozw├│j mi─Ödzynarodowych kontakt├│w i globalizacja zjawisk gospodarczych powoduj─ů, ┼╝e w przyspieszonym tempie zacieraj─ů si─Ö r├│┼╝nice, a uwypuklaj─ů podobie┼ästwa proces├│w ekonomicznych prowadz─ůc do upowszechnienia pewnych standard├│w, kt├│re przekraczaj─ů granice pa┼ästw, a nawet kontynent├│w. Standardami takimi staj─ů si─Ö systemy zapewnienia jako┼Ťci, o kt├│rych traktuje niniejsza ksi─ů┼╝ka.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. 3744 [Magazyn 2] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. P.2521.IX.7 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Proces TQM jest pewnym rozwini─Öciem polityki przedsi─Öbiorstwa od koncentracji na zyskach i ilo┼Ťci do oparcia si─Ö na potrzebach i zadowoleniu klient├│w nie zapominaj─ůc jednocze┼Ťnie o og├│lnych sprawach spo┼éecznych. Takie ukierunkowanie zapewni przedsi─Öbiorstwu sukces oraz korzy┼Ťci dla wsystkicch jego pracownik├│w. TQM sk┼éada si─Ö z trzech istotnych element├│w: koncentracji dzia┼éalno┼Ťci przedsi─Öbiorstwa na potrzebach klienta, kompleksowego stylu my┼Ťlenia oraz wsp├│┼édzia┼éania wszystkich pracownik├│w przedsi─Öbiorstwa.TQM jest to przede wszystkim rodzaj kultury przedsi─Öbiorstwa, bazuj─ůcej na umiej─Ötno┼Ťci pracy zespo┼éowej.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. B.685.IX.7 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. przy rozdz.
W oddanej w┼éa┼Ťnie do r─ůk Czytelnik├│w ksi─ů┼╝ce zesp├│┼é autor├│w prezentuje podstawowe metody i instrumenty controllingu jako┼Ťci. Zarz─ůdzanie jako┼Ťci─ů, a zw┼éaszcza controlling jako┼Ťci nale┼╝y obecnie do strategicznych zada┼ä ka┼╝dego przedsi─Öbiorstwa, organizacji gospodarczej czy instytucji. Narz─Ödzia controllingu jako┼Ťci s─ů coraz szerzej wykorzystywane w procesach planowania dzia┼éalno┼Ťci, projektowania produkt├│w, organizacji i koordynacji proces├│w zarz─ůdczych oraz kontroli, oceny i regulacji zada┼ä oraz cel├│w przedsi─Öbiorstwa. Prezentowany podr─Öcznik w zamy┼Ťle jego autor├│w ma u┼éatwi─ç s┼éuchaczom studi├│w ekonomicznych i zarz─ůdzania samodzielne przyswajanie zagadnie┼ä dotycz─ůcych zarz─ůdzania jako┼Ťci─ů produkcji i produktu, ze szczeg├│lnym uwzgl─Ödnieniem wykorzystania metod i instrument├│w controllingu jako┼Ťci
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypo┼╝yczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.7682.IX.7 [Wypo┼╝yczalnia C] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 8683.IX.7 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 225-243.
W ksi─ů┼╝ce om├│wiono problemy zwi─ůzane z zarz─ůdzaniem lud┼║mi w firmach, w kt├│rych dominuj─ůcymi koncepcjami zarz─ůdzania s─ů TQM (zarz─ůdzanie przez jako┼Ť─ç) oraz lean manufacturing. Praca jest przewodnikiem, jakim mog─ů pos┼éugiwa─ç si─Ö pracownicy odpowiedzialni w firmach za zasoby ludzkie i zarz─ůdzanie jako┼Ťci─ů. Nowo┼Ťci─ů oferowanej pracy jest rozdzia┼é, w kt├│rym przedstawiono zasady stosowania podej┼Ťcia procesowego i idei klienta wewn─Ötrznego (m.in. problemy typowania w┼éa┼Ťcicieli proces├│w w r├│┼╝nych strukturach organizacyjnych) oraz te tre┼Ťci, kt├│re wyja┼Ťniaj─ů zwi─ůzki mi─Ödzy jako┼Ťci─ů wyrob├│w a warto┼Ťciami organizacyjnymi (np. sprawiedliwo┼Ťci─ů i zaufaniem). Autor korzysta z w┼éasnych do┼Ťwiadcze┼ä zawodowych i pokazuje, jak mo┼╝na wykorzysta─ç spo┼éeczny potencja┼é organizacji w celu doskonalenia jako┼Ťci wyrob├│w. Ukazuje specyfik─Ö szkolenia, rekrutacji, oceniania i motywowania pracownik├│w w firmach, kt├│re s─ů zorientowane na jako┼Ť─ç wyrob├│w.
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.11543 [Magazyn 1] (1 egz.)
Wypo┼╝yczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.11542.IX.4.2 [Wypo┼╝yczalnia C] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 12775.IX.4.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Zarz─ůdzanie i in┼╝ynieria jako┼Ťci / Adam Hamrol. - Dodruk poprawiony. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2020. - 538 stron : ilustracje, wykresy ; 25 cm.
Bibliografia przy rozdziałach. Indeks.
Nowy i kompleksowy podr─Öcznik akademicki na temat zarz─ůdzania jako┼Ťci─ů na polskim rynku. Zosta┼é on przygotowany na podstawie ciesz─ůcej si─Ö od ponad 10 lat nies┼éabn─ůcym zainteresowaniem ksi─ů┼╝ki ÔÇ×Zarz─ůdzanie jako┼Ťci─ů z przyk┼éadamiÔÇŁ. W zwi─ůzku z tym, ┼╝e w zarz─ůdzaniu jako┼Ťci─ů coraz wi─Öcej uwagi przywi─ůzuje si─Ö do dzia┼éa┼ä operacyjnych, dotycz─ůcych proces├│w podstawowych, a zatem wchodz─ůcych w obszar in┼╝ynierii jako┼Ťci, w nowym podr─Öczniku mocno uwypuklona zosta┼éa problematyka in┼╝ynierii jako┼Ťci. Od ostatniego wydania poprzedniego podr─Öcznika radykalnej nowelizacji zosta┼éa poddana r├│wnie┼╝ norma ISO 9001, kt├│rej opis i zasady stosowania stanowi─ů wa┼╝n─ů cz─Ö┼Ť─ç nowej publikacji. Poza wiadomo┼Ťciami podstawowymi, dotycz─ůcymi projektowania, utrzymywania i doskonalenia system├│w zarz─ůdzania jako┼Ťci─ů, autor przedstawia r├│wnie┼╝ takie problemy, jak: ocena jako┼Ťci, koncepcje, metody i narz─Ödzia wspomagaj─ůce zarz─ůdzanie jako┼Ťci─ů, zastosowanie statystyki w podejmowaniu decyzji dotycz─ůcych zarz─ůdzania jako┼Ťci─ů, koszty jako┼Ťci. Ogromn─ů warto┼Ť─ç publikacji stanowi─ů nowe rysunki, tabele, przyk┼éady i zadania. Ksi─ů┼╝ka kierowana do student├│w kierunk├│w studi├│w technicznych, ekonomicznych i o zarz─ůdzaniu. Jest ona r├│wnie┼╝ znakomitym poradnikiem dla praktyk├│w. Czytelnicy z pewno┼Ťci─ů doceni─ů w ksi─ů┼╝ce to, ┼╝e w przyst─Öpny spos├│b, poprzez ilustrowanie rozwa┼╝a┼ä teoretycznych przyk┼éadami z praktyki, autor opisuje systemy, zasady, metody i narz─Ödzia in┼╝ynierii jako┼Ťci oraz zarz─ůdzania jako┼Ťci─ů. Daje wskaz├│wki jak rozwi─ůzywa─ç problemy przy ich wprowadzaniu i stosowaniu. [nota wydawcy].
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.18358.IX.7 [Magazyn 1] (1 egz.)
Wypo┼╝yczalnie
There are copies available to loan: sygn. 20859.IX.7 [Wypo┼╝yczalnia C] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 20858.IX.7 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
(Zarz─ůdzanie.)
Bibliogr. s. 369-370, wykaz akt├│w prawnych s. 370-371. Indeks.
Ksi─ů┼╝ka jest kompleksowym opracowaniem problematyki zwi─ůzanej z zarz─ůdzaniem bezpiecze┼ästwem ┼╝ywno┼Ťci. Autorzy omawiaj─ů zw┼éaszcza takie zagadnienia, jak: podstawowe uwarunkowania zapewnienia jako┼Ťci ┼╝ywno┼Ťci, w tym zagro┼╝enia biologiczne i chemiczne; podstawy ustawodawstwa ┼╝ywno┼Ťciowego; dobre praktyki produkcyjne i higieniczne; system HACCP; metody i systemy zapewnienia jako┼Ťci i zarz─ůdzania ni─ů w przetw├│rstwie ┼╝ywno┼Ťci, w tym funkcje laboratori├│w. Przedstawione zagadnienia teoretyczne zosta┼éy poparte przez Autor├│w licznymi przyk┼éadami z praktyki gospodarczej. Na ko┼äcu ksi─ů┼╝ki zamieszczono dwa aneksy zawieraj─ůce przyk┼éadowe ksi─Ögi: HACCP dla zak┼éadu przetw├│rczego oraz GHP/GMP i HACCP dla zak┼éadu gastronomicznego. Publikacja jest przeznaczona zar├│wno dla wyk┼éadowc├│w, doktorant├│w i student├│w uczelni wy┼╝szych na kierunkach technologii ┼╝ywno┼Ťci, ┼╝ywienia cz┼éowieka, towaroznawstwa i innych pokrewnych z obszaru nauk o ┼╝ywno┼Ťci, jak i dla wszystkich tych, kt├│rzy zajmuj─ů si─Ö przetw├│rstwem i dystrybucj─ů ┼╝ywno┼Ťci w praktyce.
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.15118 [Magazyn 1] (1 egz.)
Wypo┼╝yczalnie
There are copies available to loan: sygn. 16082.XVIII.10 [Wypo┼╝yczalnia B] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 16081.XVIII.10 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliografia przy rozdziałach. Wykaz norm przy niektórych rozdziałach. Indeksy.
W ksi─ů┼╝ce autorki przedstawi┼éy aktualny stan wiedzy z zakresu psychofizjologicznych podstaw ocen sensorycznych ┼╝ywno┼Ťci, doboru i metod szkolenia zespo┼é├│w oceniaj─ůcych oraz warunk├│w prawid┼éowego przeprowadzania ocen. W spos├│b szczeg├│┼éowy i wyczerpuj─ůcy om├│wi┼éy metody analizy sensorycznej (po┼Ťwi─Öcaj─ůc tym zagadnieniom sze┼Ť─ç rozdzia┼é├│w) oraz sensorycznych bada┼ä konsumenckich (trzy rozdzia┼éy). Materia┼é uzupe┼énia problematyka interpretacji uzyskanych wynik├│w oraz terminologia poj─Ö─ç stosowanych w analizie sensorycznej i badaniach konsumenckich. Ze spisem tre┼Ťci ksi─ů┼╝ki Czytelnik mo┼╝e si─Ö zapozna─ç tutaj lub poprzez wej┼Ťcie na wy┼╝ej podany link. Do opracowania monografii autorki wykorzysta┼éy obszern─ů literatur─Ö przedmiotu oraz wiedz─Ö nabyt─ů w ci─ůgu wieloletniej pracy naukowej. Analityczne podej┼Ťcie do przedstawianych problem├│w, tw├│rcza ich interpretacja i r├│wnoczesne ilustrowanie metod analizy sensorycznej licznymi przyk┼éadami zastosowa┼ä nadaje dzie┼éu wymiar aplikacyjny. Publikacja mo┼╝e stanowi─ç cenny materia┼é ┼║r├│d┼éowy dla naukowc├│w, pos┼éu┼╝y jako pomoc dydaktyczna dla nauczycieli i student├│w kszta┼éc─ůcych si─Ö na kierunkach zwi─ůzanych z naukami o ┼╝ywno┼Ťci i ┼╝ywieniu cz┼éowieka, umo┼╝liwi technologom dob├│r metod oceny sensorycznej, zw┼éaszcza w projektowaniu nowych produkt├│w ┼╝ywno┼Ťciowych lub w ulepszaniu ju┼╝ wytwarzanych, a tak┼╝e u┼éatwi podnoszenie kwalifikacji zawodowych pracownikom laboratori├│w kontrolnych i zak┼éad├│w przemys┼éu spo┼╝ywczego.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypo┼╝yczalnie
There are copies available to loan: sygn. 19072.XVIII.10 [Wypo┼╝yczalnia B] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 19071.XVIII.10 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Badania marketingowe : nowe metody badań i zastosowania / redakcja naukowa Róża Milic-Czerniak. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Difin, 2019. - 226 stron : ilustracje ; 23 cm.
Bibliografia przy pracach.
Podstawow─ů przes┼éank─ů prezentowanej monografii jest przedstawienie g┼é├│wnych etap├│w oraz tendencji rozwoju w prawie 100-letniej historii bada┼ä marketingowych, ze szczeg├│lnym uwzgl─Ödnieniem ostatniego dziesi─Öciolecia, kiedy to pojawi┼éa si─Ö era wielkich zbior├│w danych, a nast─Öpnie era produkt├│w i us┼éug, bazuj─ůcych na tych danych. Autorzy ka┼╝dego z rozdzia┼é├│w koncentruj─ů si─Ö na przedstawieniu najnowszych, czy to ┼║r├│de┼é informacji czy te┼╝ metod i techniki pozyskiwania danych, jak r├│wnie┼╝ nowych obszar├│w badawczych. W ka┼╝dym z nich omawiane s─ů nie tylko nowe mo┼╝liwo┼Ťci badawcze na licznych przyk┼éadach, ale r├│wnie┼╝ spos├│b interpretacji uzyskanych wynik├│w i kierunki ich wykorzystywania w procesie podejmowania decyzji przez decydent├│w.
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.17567 [Magazyn 1] (1 egz.)
Wypo┼╝yczalnie
There are copies available to loan: sygn. 18707.IX.16.1 [Wypo┼╝yczalnia C] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 18706.IX.16.1 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
(Vademecum Mened┼╝era)
Wiedza zawarta w ksi─ů┼╝ce mo┼╝e by─ç zach─Öt─ů nie tylko do skuteczniejszego opracowania i wdro┼╝enia system├│w zarz─ůdzania, ale tak┼╝e do ich dalszego doskonalenia, co jest podstawow─ů dyrektyw─ů wszelkich system├│w zarz─ůdzania opartych na normach ISO i normach komplementarnych. Najpe┼éniej idea ci─ůg┼éego doskonalenia znalaz┼éa sw├│j wyraz w normach ISO zwi─ůzanych z jako┼Ťci─ů, a konkretnie w "bli┼╝niaczej" normie ISO 9004:2001 Wytyczne do doskonalenia systemu zarz─ůdzania jako┼Ťci─ů. W niniejszej publikacji zosta┼éy przedstawione wzorcowe dokumenty stosowane przy wprowadzaniu systemu zarz─ůdzania jako┼Ťci─ů, kt├│re przesz┼éy "pr├│b─Ö ognia", czyli proces certyfikacji w wielu przedsi─Öbiorstwach. Mog─ů one stanowi─ç podstaw─Ö do opracowania i wdro┼╝enia w ka┼╝dej organizacji w┼éasnego systemu zarz─ůdzania jako┼Ťci─ů.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 4985.IX.7 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 373-379.
Przez zbudowanie w┼éa┼Ťciwej strategii produktu firma mo┼╝e kszta┼étowa─ç swoj─ů tera┼║niejszo┼Ť─ç i kreowa─ç przysz┼éo┼Ť─ç. Dlatego autor ksi─ů┼╝ki skoncentrowa┼é swoje rozwa┼╝ania na: analizie miejsca produktu w marketingu strategicznym, elementach strategii produktu, metodach analizy i oceny oferty produktowej, strategiach dotychczasowego i nowego produktu. Zaproponowany uk┼éad tematyczny ksi─ů┼╝ki u┼éatwi Czytelnikowi zrozumienie natury strategii produktu oraz procedur jej tworzenia i wdra┼╝ania.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypo┼╝yczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.11241.IX.9 [Wypo┼╝yczalnia C] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 12327.IX.9 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Tekst cz─Ö┼Ťc. ang., ros., spis tre┼Ťci tak┼╝e ang., ros.
Bibliogr. przy rozdz.
Strategia produkcji - d├│br materialnych i us┼éug - jest strategi─ů zaliczan─ů do strategii funkcjonalnych oraz do strategii na poziomie biznesu (jdnostki strategicznej). Wywiera ona olbrzymi wp┼éyw na rozw├│j przedsi─Öbiorstwa. Od dobrze przygotowanej i wprowadzonej w ┼╝ycie strategii produkcji zale┼╝y popyt na wytwarzane produkty. W produkcji na etapie konstrukcji i technologii wykuwane s─ů nie tylko funkcje produktu, ale tak┼╝e jego koszty. Dzi─Öki olbrzymiemu post─Öpowi w konstrukcji produkt├│w i procesach technologicznych wzros┼éa dost─Öpno┼Ť─ç d├│br materialnych i us┼éug dla ludno┼Ťci. W rozwoju przedsi─Öbiorstw w ostatnich latach pojawi┼éy si─Ö nowe elementy jak: elastyczne systemy produkcyjne, gospodarka oparta na wiedzy, informatyzacja ┼╝ycia gospodarczego, burzliwe zmiany w technologii, organizacji produkcji, systemy innowacyjne, itp. Procesy te stwarzaj─ů wa┼╝ne wyzwania dla zarz─ůdzania produkcj─ů.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 7596.IX.6 [Czytelnia C] (1 egz.)
No cover
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. B.261 [Magazyn 2] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. przy rozdz.
Zgromadzony w prezentowanej publikacji materia┼é ma du┼╝y aspekt aplikacyjny. Tom otwieraj─ů rozwa┼╝ania dotycz─ůce poszukiwania nowego paradygmatu w ekonomii oraz ide─Ö ekonomii z┼éo┼╝ono┼Ťci. W dalszej cz─Ö┼Ťci przedstawiono koncepcj─Ö smart city w wybranych miastach europejskich, zr├│wnowa┼╝ony rozw├│j turystyki, aspekty cyklu ┼╝ycia na przyk┼éadzie budownictwa, wp┼éyw transportu lotniczego na ┼Ťrodowisko. Kolejn─ů grup─Ö stanowi─ů artyku┼éy odnosz─ůce si─Ö do bezpo┼Ťrednich inwestycji zagranicznych, wsp├│┼épracy regionalnej, finansowania jej dzia┼éalno┼Ťci, barier w rozwoju M┼ÜP. Ciekawe s─ů materia┼éy dotycz─ůce polityki energetycznej pa┼ästwa, dywersyfikacji wytwarzania i dystrybucji energii. Odr─Öbnie zaprezentowane problemy dotycz─ůce rolnictwa: rachunowo┼Ťci rolniczej, ryzyka w dzia┼éalno┼Ťci gospodarstw rolnych i strategii przep┼éyw├│w w rolnictwie. Znalaz┼éy sie tu r├│wnie┼╝ artyku┼éy dotycz─ůce problem├│w demografii, spo┼éecznych aspekt├│w zam├│wie┼ä publicznych czy jako┼Ťciowych aspekt├│w rozwoju produkt├│w.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypo┼╝yczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.14984.XVII.2 [Wypo┼╝yczalnia C] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 15818.XVII.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
E-book
In basket
W miar─Ö narastania wsp├│┼éczesnych globalnych problem├│w spo┼éecznych, ekologicznych i ekonomicznych koncepcja spo┼éecznej odpowiedzialno┼Ťci wszystkich podmiot├│w spo┼éeczno-gospodarczych staje si─Ö coraz bardziej powszechna. Dotyczy ona nie tylko przedsi─Öbiorstw, ale r├│wnie┼╝ podmiot├│w pozosta┼éych sektor├│w gospodarki oraz poszczeg├│lnych obywateli. Kierowanie si─Ö w dzia┼éalno┼Ťci zasadami spo┼éecznej odpowiedzialno┼Ťci (CSR) powinno stanowi─ç imperatyw zar├│wno dla organizacji, jak i dla jednostek, z nadrz─Ödnym celem, jakim jest poprawa jako┼Ťci ┼╝ycia obecnych i przysz┼éych pokole┼ä. W ostatnich latach mo┼╝na zauwa┼╝y─ç wyra┼║ne zwi─ůzki pomi─Ödzy ide─ů spo┼éecznej odpowiedzialno┼Ťci a ide─ů zr├│wnowa┼╝onego rozwoju. Zr├│wnowa┼╝ony rozw├│j jest koncepcj─ů o charakterze nowego paradygmatu, integruj─ůc─ů trzy g┼é├│wne obszary funkcjonowania spo┼éecze┼ästw, tj. ekologiczny, ekonomiczny i spo┼éeczny, a spo┼éeczna odpowiedzialno┼Ť─ç zintegrowana z innymi rodzajami odpowiedzialno┼Ťci staje si─Ö jednym z podstawowych narz─Ödzi implementacji nowego paradygmatu rozwoju na poziomie organizacji. Przekazywana Czytelnikowi publikacja zawiera przegl─ůd aktualnych bada┼ä dotycz─ůcych spo┼éecznej odpowiedzialno┼Ťci w kontek┼Ťcie zr├│wnowa┼╝onego rozwoju. W publikacji wyr├│┼╝niono trzy wzgl─Ödnie jednorodne modu┼éy tematyczne, po┼Ťwi─Öcone g┼é├│wnym kategoriom odpowiedzialno┼Ťci spo┼éecznej i zr├│wnowa┼╝onego rozwoju. Koncentruj─ů si─Ö one kolejno na: ÔÇó roli i znaczeniu spo┼éecznej odpowiedzialno┼Ťci w realizacji zr├│wnowa┼╝onego rozwoju i podnoszeniu poziomu jako┼Ťci ┼╝ycia, g┼é├│wnie w aspekcie regionalnym przy uwzgl─Ödnieniu nast─Öpuj─ůcych kontekst├│w: demografii, regionalnego kapita┼éu spo┼éecznego i produktu turystycznego czy specyfiki obszar├│w wiejskich; ÔÇó zagadnieniach spo┼éecznej odpowiedzialno┼Ťci w przedsi─Öbiorstwie; zawarte w tej cz─Ö┼Ťci artyku┼éy maj─ů charakter zar├│wno przegl─ůdowy, jak i empiryczny; ich lektura pozwoli Czytelnikowi prze┼Ťledzi─ç ewolucj─Ö koncepcji CSR, zapozna─ç si─Ö z jej wymiarem implementacyjnym oraz zidentyfikowa─ç zwi─ůzki pomi─Ödzy CSR a ide─ů zr├│wnowa┼╝onego rozwoju; ÔÇó odpowiedzialno┼Ťci spo┼éecznej w szeroko rozumianych organizacjach non-profit; w tej cz─Ö┼Ťci pracy poruszono m.in. zagadnienia odpowiedzialno┼Ťci jednostek administracji publicznej, podmiot├│w systemu zdrowotnego oraz uczelni i organizacji pozarz─ůdowych. Projekty artyku┼é├│w zamieszczonych w tej publikacji by┼éy przedmiotem dyskusji naukowych podczas V Og├│lnopolskiej Konferencji pn. Zr├│wnowa┼╝ony rozw├│j organizacji, kt├│ra odby┼éa si─Ö w dniach 16-18 czerwca 2014 r. w Karpaczu. Redaktorzy tej publikacji wyra┼╝aj─ů wdzi─Öczno┼Ť─ç uczestnikom konferencji za mo┼╝liwo┼Ť─ç tw├│rczej wymiany pogl─ůd├│w, recenzentom za inspiruj─ůce i krytyczne uwagi oraz autorom za przygotowanie artyku┼é├│w.
Ca┼éodobowy dost─Öp do pe┼énego tekstu, poza sieci─ů Uczelni, poprzez login i has┼éo jak do konta bibliotecznego.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Problematyka artyku┼é├│w sk┼éadaj─ůcych si─Ö na niniejszy Zeszyt koncentruje si─Ö g┼é├│wnie wok├│┼é zagadnie┼ä ochrony i humanizacji pracy oraz implementacji ergonomicznych warunk├│w pracy w przedsi─Öbiorstwie. W szczeg├│lno┼Ťci poruszone zosta┼éy kwestie kszta┼étowania fizycznych cech pracy, zarz─ůdzania czasem dojazd├│w do pracy i zm─Öczeniem pracownik├│w, rozwojem ┼Ťwiadomo┼Ťci ergonomicznej pracownik├│w i pracodawc├│w, kultury bezpiecze┼ästwa pracy w przedsi─Öbiorstwie. Przedstawiono r├│wnie┼╝ interesuj─ůce modele zarz─ůdzania ergonomicznymi czynnikami ryzyka, koncepcj─Ö systemu zarz─ůdzania absencj─ů w przedsi─Öbiorstwie czy metod─Ö oceny koincydencji zada┼ä wywo┼éuj─ůcych efekt synergii negatywnej w obszarze bezpiecze┼ästwa pracy. Zawarto┼Ť─ç Zeszytu obejmuje tak┼╝e tematy og├│lniejszej natury, jakimi s─ů: badanie wzrostu gospodarczego regionu oraz doskonalenie procesu obs┼éugi klienta w kontek┼Ťcie rozwoju marki i jako┼Ťci wyrobu. Problematyka ta jest niezwykle istotna od strony teorii ekonomii i zarz─ůdzania oraz realizacji procesu restrukturyzacji gospodarki polskiej. Zidentyfikowane czynniki stanowi─ůce ┼║r├│d┼éo stresu pracownik├│w oraz coraz wi─Öksza skala tego zjawiska s─ů przyk┼éadem, jak s┼éabo┼Ť─ç teorii i praktyki zarz─ůdzania (jak r├│wnie┼╝ teorii ekonomii) nie pozwala zapobiega─ç destrukcyjnym dzia┼éaniom. Skutkiem takiego stanu rzeczy jest marnowanie si┼éy roboczej, a wi─Öc g┼é├│wnego czynnika sprawczego post─Öpu i korzystnych zmian. Podstaw─ů uczciwej, stabilnej finansowo gospodarki przedsi─Öbiorstwa pozostaje zgodno┼Ť─ç warunk├│w pracy ze standardami ergonomii, kt├│rej jednak brakuje w odniesieniu do zar├│wno tradycyjnych, jak i nowoczesnych form organizacji pracy i zarz─ůdzania ni─ů.(...)
Ca┼éodobowy dost─Öp do pe┼énego tekstu, poza sieci─ů Uczelni, poprzez login i has┼éo jak do konta bibliotecznego.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
W kolejnym, 33. numerze ÔÇ×Zeszyt├│w Naukowych Ma┼éopolskiej Wy┼╝szej Szko┼éy Ekonomicznej w TarnowieÔÇŁ publikujemy prace autor├│w wywodz─ůcych si─Ö z r├│┼╝nych o┼Ťrodk├│w naukowych i praktyki gospodarczej, a w szczeg├│lno┼Ťci Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, Uniwersytetu ┼ü├│dzkiego, Uniwersytetu Rzeszowskiego, Politechniki Pozna┼äskiej, Politechniki Gda┼äskiej oraz Ma┼éopolskiej Wy┼╝szej Szko┼éy Ekonomicznej w Tarnowie. Wprawdzie problematyka artyku┼é├│w jest do┼Ť─ç zr├│┼╝nicowana, niemniej jednak w wi─Ökszo┼Ťci z nich przyj─Öto za┼éo┼╝enie, ┼╝e to w┼éa┼Ťnie dobra organizacja zarz─ůdzania i organizacja pracy przedsi─Öbiorstwa czy instytucji w wymiarze operacyjnym warunkuj─ů wzrost produktywno┼Ťci i innowacyjno┼Ťci organizacji, a w ostatecznym rozrachunku osi─ůgni─Öcie nakre┼Ťlonych cel├│w strategicznych, ekonomicznych i spo┼éecznych. W przed┼éo┼╝onych pracach dominowa┼éo podej┼Ťcie diagnostyczne i decyzyjne, ograniczone w swym zakresie do wybranych obszar├│w dzia┼éalno┼Ťci przedsi─Öbiorstwa lub instytucji. W tre┼Ťci publikacji mo┼╝na wyr├│┼╝ni─ç kilka nurt├│w i w─ůtk├│w badawczych, a mianowicie: ewaluacja efektywno┼Ťci kontrakt├│w mened┼╝erskich w sektorze przedsi─Öbiorstw komunalnych; zarz─ůdzanie wiedz─ů i kooperacja zewn─Ötrznych alians├│w wiedzy w stymulowaniu innowacji w przedsi─Öbiorstwie; kszta┼étowanie nowych form pracy w kontek┼Ťcie zarz─ůdzania zasobami ludzkimi; wp┼éyw regulacji prawnych i audytu ┼Ťrodowiskowego na popraw─Ö jako┼Ťci produkt├│w; ocena efektywno┼Ťci dzia┼éalno┼Ťci administracji podatkowej w Polsce i prowadzonej przez ni─ů polityki podatkowej w ostatnich miesi─ůcach.(...)
Ca┼éodobowy dost─Öp do pe┼énego tekstu, poza sieci─ů Uczelni, poprzez login i has┼éo jak do konta bibliotecznego.
This item is available online. Expand information to see details.
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again