Form of Work
Ksi─ů┼╝ki
(6)
Status
only on-site
(6)
available
(4)
Branch
Magazyny
(1)
Wypo┼╝yczalnie
(3)
Czytelnie
(6)
Author
Brodzicki Tomasz
(1)
Gorynia Marian (1956- )
(1)
Halemba Piotr (1966- )
(1)
Jankowska Barbara
(1)
Ka┼║mierski Jan (zarz─ůdzanie)
(1)
Kowalski Arkadiusz Michał
(1)
Kuczewska Joanna
(1)
Mrozowicz Kazimierz
(1)
Staszewska Jolanta
(1)
Year
2010 - 2019
(4)
2000 - 2009
(2)
Country
Poland
(6)
Language
Polish
(6)
Subject
KLASTRY (ekon.)
(6)
TURYSTYKA
(2)
PRZEDSI─śBIORSTWA MA┼üE i ┼ÜREDNIE
(1)
PRZEDSI─śBIORSTWO TURYSTYCZNE
(1)
WZROST GOSPODARCZY
(1)
Subject: place
ŁÓDZKIE, województwo (od 1999)
(1)
8 results Filter
Authority data
KLASTRY (ekon.) - Polska (hasło przedmiotowe)
Book
In basket
Bibliogr. s. 264-279.
Koncepcja klastra, przestrzennie skoncentrowanego skupiska przedsi─Öbiorstw i instytucji z powi─ůzanych sektor├│w gospodarczych, zyska┼éa w przeci─ůgu ostatnich 20 lat du┼╝e znaczenie zar├│wno w literaturze, jak i w praktyce gospodarczej. Monografia sk┼éada si─Ö z trzech cz─Ö┼Ťci. Cz─Ö┼Ť─ç I jest wprowadzeniem do koncepcji klastra oraz polityki klastrowej. Cz─Ö┼Ť─ç II monografii ma charakter ┼Ťcisle analityczny - obejmuje identyfikacj─Ö (mapowanie) klastr├│w oraz identyfikacje wybranych efekt├│w zewn─Ötrznych ich istnienia. Cz─Ö┼Ť─ç III po┼Ťwi─Öcona jest klastrom i inicjatywom klastrowym w Polsce, zawiera szereg ciekawych studi├│w przypadku.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 14065 IX.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 137-143.
Ksi─ů┼╝ka ukazuje, czym jest atrakcyjno┼Ť─ç turystyczna regionu z punktu widzenia konsumenta. Przedstawia definicje i przedmiot atrakcyjno┼Ťci turystycznej, metody jej analizy, zasady klasyfikacji region├│w turystycznych oraz ich charakterystyk─Ö w kontek┼Ťcie naturalnych i antropogenicznych zasob├│w Polski. Cz─Ö┼Ť─ç druga zawiera rezultaty podj─Ötych w tym zakresie bada┼ä. W ostatniej cz─Ö┼Ťci zawarto teori─Ö klasteringu jako nowoczesnej formy organizacyjnej podmiot├│w gospodarki rynkowej oraz propozycj─Ö modelu klastra dzia┼éaj─ůcego w przyk┼éadowym regionie geograficznym Polski.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 15104 XXI.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Authority data
KLASTRY (ekon.) - Polska - od 1989 r (hasło przedmiotowe)
Book
In basket
Bibliogr. s. 391-407.
Monografia jest interesuj─ůcym studium literaturowym oraz studium badawczym dotycz─ůcym r├│┼╝nych aspekt├│w teorii i praktyki struktur klastrowych. Ca┼éo┼Ť─ç stanowi kompendium wiedzy w tym zakresie. Podj─Öta w pracy tematyka posiada istotne znaczenie tak z teoretycznego jak i praktycznego punktu widzenia. Autor zaprezentowa┼é bowiem bardzo szerokie spektrum teoretycznych i praktycznych aspekt├│w kszta┼étowania si─Ö, funkcjonowania i rozwoju regionalnych struktur klastrowych. Ma r├│wnie┼╝ istotne znaczenie z punktu widzenia praktyki programowania i kreowania rozwoju regionalnego.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypo┼╝yczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.13403 XIII.3 [Wypo┼╝yczalnia C] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 14386 XIII.3 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 303-330.
Struktura monografii, z┼éo┼╝onej z czterech rozdzia┼é├│w, zosta┼éa podporz─ůdkowana realizacji g┼é├│wnego celu pracy, tj. przedstawieniu stanu rozwoju klastr├│w w Polsce i ocenie ich roli w zwi─Ökszaniu innowacyjno┼Ťci gospodarki. Rozdzia┼é pierwszy dotyczy teoretycznych podstaw koncepcji klastr├│w. Przedstawiono w nim aparat poj─Öciowy zwi─ůzany z przedmiotem pracy, tj. podstawowe definicje, poj─Öcia i klasyfikacje. W rozdziale drugim nast─Öpuje ┼Ťcis┼ée powi─ůzanie tematyki klastr├│w z koncepcj─ů innowacyjno┼Ťci gospodarki. Rozdzia┼é trzeci stanowi zastosowanie empiryczne om├│wionych wcze┼Ťniej teorii w realiach polskiej gospodarki. Ocenie poddano poziom innowacyjno┼Ťci gospodarki polskiej, co stanowi t┼éo dla rozwa┼╝a┼ä na temat znaczenia klastr├│w w tym zakresie. W rozdziale czwartym podj─Öto temat polityki rozwoju gospodarczego opartej na klastrach. Przedstawiono w nim mo┼╝liwo┼Ťci wykorzystania koncepcji klastr├│w jako narz─Ödzia polityki gospodarczej, w szczeg├│lno┼Ťci w kontek┼Ťcie polityki innowacyjnej.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypo┼╝yczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.12984 XI.3 [Wypo┼╝yczalnia C] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 14115 XI.3 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 197-217.
Konstrukcja i tre┼Ť─ç niniejszej monograai zosta┼éy podporz─ůdkowane odpowiedzi na pytanie a czy i jak klastry mog─ů oddzia┼éywa─ç na konkurencyjno┼Ť─ç oraz internacjonalizacj─Ö arm bior─ůcych w nich udzia┼é. Autorzy odwo┼éali si─Ö do literatury przedmiotu i przeprowadzili badania w┼Ťr├│d polskich przedsi─Öbiorstw z trzech klastr├│w. Procesy tworzenia klastr├│w w gospodarkach potransformacyjnych, w tym tak┼╝e w gospodarce polskiej, jeszcze przez wiele lat b─Öd─ů stanowi┼éy zajmuj─ůcy i zas┼éuguj─ůcy na uwag─Ö problem badawczy. W praktyce gospodarczej obserwuje si─Ö swoist─ů mod─Ö na zainteresowanie tymi inicjatywami. zach─Öcaj─ůco przedstawiaj─ů si─Ö pozytywne efekty uzyskane dzi─Öki klastrom w licznych rozwini─Ötych gospodarkach rynkowych. S─ůdzi─ç nale┼╝y, ┼╝e tak┼╝e w gospodarce polskiej jest miejsce na to, aby to do┼Ť─ç wyraanowane rozwi─ůzanie regulacyjne wnosi┼éo w d┼éu┼╝szej perspektywie wk┼éad w budowanie mi─Ödzynarodowej konkurencyjno┼Ťci bran┼╝ polskiej gospodarki.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 10581 IX.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
W publikacji podj─Öto ocen─Ö klastra jako perspektywy dla przedsi─Öbiorstw dzia┼éaj─ůcych na rynku turystycznym Wyb├│r rynku turystycznego zosta┼é podyktowany tym, ┼╝e turystyka zajmuje coraz wa┼╝niejsze miejsce w rozwoju Polski. Fakt zniesienia wiz, barier celnych, mo┼╝liwo┼Ť─ç swobodnego przemieszczania si─Ö mi─Ödzy krajami UE wyra┼║nie zwi─Öksza sk┼éonno┼Ť─ç do podr├│┼╝owania. Z tego powodu zwi─Öksza si─Ö zapotrzebowanie na ofert─Ö turystyczn─ů, kt├│ra potrafi zaspokoi─ç ujawniaj─ůce si─Ö oczekiwania turyst├│w. Wskazane jest te┼╝ tworzenie nowych ofert i kreowanie nowych kierunk├│w popytu. Temu zadaniu mog─ů sprosta─ç klastry turystyczne, kt├│re tworz─ůc wsp├│lny produkt, s─ů w stanie zaoferowa─ç pakiety us┼éug, jakich dotychczas nie oferowano. Opracowanie jest przeznaczone dla praktyk├│w i teoretyk├│w zarz─ůdzania turystyk─ů poszukuj─ůcych nowych sposob├│w funkcjonowania na rynku w celu osi─ůgni─Öcia sukcesu oraz student├│w studi├│w ekonomicznych ze specjalizacj─ů zarz─ůdzania przedsi─Öbiorstwem turystycznym.
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.8974 [Magazyn 1], P.8973 [Magazyn 1] (2 egz.)
Wypo┼╝yczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.7750 XX.4 [Wypo┼╝yczalnia B] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 10548 XX.4 [Czytelnia B], 8757 XX.4 [Czytelnia B] (2 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again