Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(28)
IBUK Libra
(1)
Forma i typ
Książki
(28)
Publikacje naukowe
(2)
E-booki
(1)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(28)
dostępne
(23)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(5)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(18)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(28)
Autor
Gorynia Marian (1956- )
(2)
Obłój Krzysztof (1954- )
(2)
Porter Michael E. (1947- )
(2)
Skawińska Eulalia (1943- )
(2)
Weresa Marzenna Anna
(2)
Zalewski Romuald I
(2)
Balcerzak Adam P
(1)
Bossak Jan W
(1)
Brdulak Halina
(1)
Duraj Jan
(1)
Ehrlich Andrzej
(1)
Frejtag-Mika Eliza
(1)
Gołębiewski Jarosław
(1)
Gołębiowski Tomasz
(1)
Irzykowski Jarosław
(1)
Isaac Mike (1984- )
(1)
Janus Agnieszka
(1)
Kaplan Robert S
(1)
Kasperkiewicz Witold (1947- )
(1)
Klamut Mirosława (1944- )
(1)
Leśniewski Michał Adam
(1)
Malawski Marcin
(1)
Matwiejczuk Wiesław
(1)
Meyer Ron (1962- )
(1)
Mickiewicz Bartosz
(1)
Mokrysz-Olszyńska Anna
(1)
Moszyński Michał
(1)
Mynarski Stefan (1935-2006)
(1)
Noga Adam
(1)
Norton David P. (1941- )
(1)
Nowińska-Łaźniewska Ewa
(1)
Rzemieniak Magdalena Lidia
(1)
Sajnóg Artur
(1)
Samul Joanna
(1)
Sawicki Jarosław
(1)
Sieradzka Katarzyna
(1)
Sobczyk Genowefa
(1)
Sosnowska Honorata
(1)
Targański Bartosz
(1)
Walenia Alina
(1)
Wieczorek Andrzej (1949- )
(1)
Wilczyńska Małgorzata (organizacja i zarządzanie)
(1)
Wit Bob de (1957- )
(1)
Wojewoda Izabela
(1)
Wrzeszcz-Kamińska Grażyna
(1)
Łaźniewska Ewa
(1)
Łuczkiewicz Grzegorz
(1)
Łączak Andrzej
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(3)
2010 - 2019
(12)
2000 - 2009
(14)
Okres powstania dzieła
2001-
(3)
Kraj wydania
Polska
(29)
Język
polski
(29)
Odbiorca
Audytorzy wewnętrzni
(1)
Kierownicy projektów
(1)
Urzędnicy
(1)
Temat
KONKURENCJA
(24)
INNOWACJE
(5)
PRZEDSIĘBIORSTWO
(5)
POLSKA
(3)
WSPÓŁPRACA GOSPODARCZA
(3)
GOSPODARKA
(2)
KRYZYS GOSPODARCZY
(2)
Konkurencja
(2)
MARKETING ELEKTRONICZNY
(2)
ROZWÓJ REGIONALNY
(2)
RYNEK PRACY
(2)
Anti-Fraud Communicators Network (Europejski Urząd do spraw Zwalczania Nadużyć Finansowych)
(1)
Audyt
(1)
Audyt wewnętrzny
(1)
Efektywność ekonomiczna
(1)
FINANSE PUBLICZNE
(1)
GLOBALIZACJA
(1)
Innowacje
(1)
JEDNOLITY RYNEK UE
(1)
KADRY
(1)
KLASTRY (ekon.)
(1)
KONSUMENCI (ekon.)
(1)
Kontrola finansowa
(1)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(1)
Najwyższa Izba Kontroli (NIK)
(1)
Nieuczciwa konkurencja
(1)
Organizacja
(1)
PLANOWANIE STRATEGICZNE
(1)
POLITYKA SPÓJNOŚCI UE
(1)
PRZEDSIĘBIORSTWA MAŁE i ŚREDNIE
(1)
Projekty unijne
(1)
Przedsiębiorstwo
(1)
Przedsiębiorstwo międzynarodowe
(1)
Przewoźnicy osób
(1)
REGIONALIZACJA GOSPODARCZA
(1)
ROLNICTWO
(1)
Rynek (ekonomia)
(1)
SPOŁECZEŃSTWO INFORMACYJNE
(1)
Start-up
(1)
TEORIA GIER
(1)
Transport taksówkowy
(1)
UNIA EUROPEJSKA
(1)
Uber (firma)
(1)
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK)
(1)
Wykorzystanie środków UE
(1)
WŁASNOŚĆ PRZEMYSŁOWA
(1)
ZARZĄDZANIE
(1)
ZARZĄDZANIE STRATEGICZNE
(1)
Zamówienia publiczne
(1)
Temat: czas
1989-
(2)
2001-
(2)
2001-0
(2)
Temat: miejsce
POLSKA
(1)
Polska
(1)
Gatunek
Podręcznik
(2)
Monografia
(1)
Opracowanie
(1)
Reportaż
(1)
Dziedzina i ujęcie
Gospodarka, ekonomia, finanse
(3)
Zarządzanie i marketing
(3)
Transport i logistyka
(1)
Słowo kluczowe
konkurencja
(10)
konkurencyjność
(7)
przedsiębiorstwo
(7)
konkurencyjność przedsiębiorstw
(6)
strategia
(5)
konkurencyjność gospodarki
(3)
przedsiębiorczość
(3)
Unia Europejska
(2)
firma
(2)
gospodarka
(2)
innowacje
(2)
joint venture
(2)
kapitał intelektualny
(2)
klaster
(2)
komunikacja marketingowa
(2)
kryzys gospodarczy
(2)
motywowanie pracowników
(2)
ochrona konkurencji
(2)
polityka gospodarcza
(2)
polityka spójności
(2)
raport
(2)
rozwój regionalny
(2)
transport
(2)
zarządzanie wiedzą
(2)
Internet
(1)
Polska
(1)
Web 2.0
(1)
Wspólna Polityka Rolna
(1)
alians strategiczny
(1)
analiza SWOT
(1)
analiza strategiczna
(1)
audyt
(1)
bezrobocie
(1)
budżet
(1)
cel strategiczny
(1)
dystrybucja
(1)
e-marketing
(1)
finanse publiczne
(1)
firma transportowa
(1)
fundacja
(1)
fuzja
(1)
globalizacja
(1)
gospodarka międzynarodowa
(1)
gospodarka oparta na wiedzy
(1)
gospodarstwo domowe
(1)
grupa kapitałowa
(1)
grupa producencka
(1)
holding
(1)
innowacyjność
(1)
innowacyjność gospodarki
(1)
innowacyjność przedsiębiorstw
(1)
kapitał społeczny
(1)
konsorcjum
(1)
kultura organizacyjna
(1)
marketing elektroniczny
(1)
marketing internetowy
(1)
marketing mobilny
(1)
marketing terytorialny
(1)
małe i średnie przedsiębiorstwa
(1)
menedżer
(1)
metropolia
(1)
misja firmy
(1)
motywacja
(1)
nieruchomości
(1)
nieuczciwa konkurencja
(1)
państwo
(1)
plan strategiczny
(1)
planowanie
(1)
podatek
(1)
podmiot gospodarczy
(1)
polityka budżetowa
(1)
polityka innowacyjna
(1)
pomoc publiczna
(1)
prawo
(1)
produkcja
(1)
programowanie liniowe
(1)
projekty
(1)
przejęcie
(1)
przewóz osób
(1)
region
(1)
region turystyczny
(1)
region uczący się
(1)
regionalny system innowacji
(1)
rolnictwo
(1)
rynek
(1)
rynek pracy
(1)
samorząd gospodarczy
(1)
sieci przedsiębiorstw
(1)
społeczeństwo informacyjne
(1)
społeczna odpowiedzialność biznesu
(1)
sprzedaż
(1)
spółdzielnia
(1)
spółka
(1)
stowarzyszenie
(1)
system informacyjny
(1)
teoria gier
(1)
wizerunek
(1)
wizja firmy
(1)
współpraca
(1)
współpraca gospodarcza
(1)
29 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Porter o konkurencji / Michael E. Porter. - Warszawa : Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, 2001. - 434 s. : rys., tab. ; 21 cm.
Eseje zawarte w tym zbiorze łącznie nabierają nowego znaczenia, kolejno wzbogacając nasze poglądy na konkurencję. Przy ich lekturze poznajemy sposób pracy prof. Portera: możemy zobaczyć, jak kształtują się jego teorie, jak z biegiem czasu ulegają pogłębieniu i ewoluują. W części pierwszej Autor zajmuje się konkurencją i strategią firm, a w drugiej rozpatruje znaczenie lokalizacji w konkurencji. Eseje autora ułatwiają nam zrozumienie istoty konkurencji.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.2410.IX.1 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 3612.IX.1 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Światowe Bestsellery Biznesowe)
Oto klasyczne dzieło Michaela E. Portera. Wynosi nas wysoko ponad horyzont znanych od lat wymiarów konkurencyjności tak, że wyraźniej dostrzegamy, dlaczego jedne firmy stają się wschodzącymi gwiazdami swoich sektorów, a inne spadają z rynkowego firmamentu. Tworząc biznesplany, plany strategiczne i plany marketingowe, używamy narzędzi stworzonych przez Michaela E. Portera, nawet jeśli o tym nie wiemy. Pięć sił Portera, konkurencyjność i łańcuch wartości to tylko niektóre z pojęć, które Porter zaproponował, a świat - zaakceptował i zastosował. Czas usystematyzować tę wiedzę i używać jej bardziej świadomie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.5125 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 6235.IX.6 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 6234.IX.6 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 335-341. Indeks.
Kolejna pozycja z cieszącej się dużą popularnością serii Kompendium wiedzy o.... Wielowątkową problematykę konkurencyjności przedstawiono w sposób syntetyczny, prostym i zwięzłym językiem. Wyszukiwanie informacji ułatwia alfabetyczny wykaz haseł oraz umieszczone na marginesach definicje. Podręcznik-leksykon jest przeznaczony dla studentów kierunków ekonomicznych ze specjalnością biznes międzynarodowy i gospodarka międzynarodowa oraz dla osób zainteresowanych kwestią międzynarodowej konkurencyjności Polski.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8080.XI.3 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 9439.XI.3 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 291-309.
Książka stanowi przegląd wiedzy o konkurencyjności regionalnej i jej znaczeniu w praktyce gospodarczej. Omówiono w niej istotę konkurencyjności i jej miejsce w teorii ekonomii, z uwzględnieniem: kwestii historycznych i podłoża ekonomicznego, definicji, wskaźników i źródeł regionalnych przewag konkurencyjnych. Autorzy zawarli także reflekcje nad zależnościami między konkurencyjnością regionalną a innymi ważnymi elementami, np. związki między konkurencyjnością regionów a klastrami. Dokonali analizy konkretnych studiów przypadków, przedstawiając m.in.: znaczenie transportu w podnoszeniu konkurencyjności lokalnej na przykładzie Poznania, wsparcie instytucjonalne regionów na przykładzie rozwiązań francuskich, rolę turystyki w kształtowaniu konkurencyjności regionalnej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.12235 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.12234.XIII.3 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13359.XIII.3 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Książka jest próbą odpowiedzi na pytanie o drogę, jaką obierają organizacje, głównie przedsiębiorstwa, chcące w świadomy sposób tworzyć przewagi konkurencyjne i rynkowe. Pierwsza część monografii, składająca się z pięciu rozdziałów, podejmuje problematykę znaczenia informacji, wiedzy oraz jakości kapitału ludzkiego dla budowania potencjału konkurencyjnego przedsiębiorstwa. Druga część monografii, na którą składają się cztery rozdziały, koncentruje się na kwestiach szeroko ujmowanej innowacyjności organizacyjnej i procesowej przedsiębiorstwa. Trzecia "sześciorozdziałowa" część monografii poświęcona została tworzeniu efektywnych kanałów dystrybucji w strategii kreowania i zdobywania nowych nisz rynkowych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.14049.IX.2 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14920.IX.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Wydawnictwa Profesjonalne PWN. Zarządzanie)
Tyt. oryg.: Execution premium : linking strategy to operations for competitive advantage, 2008.
Indeks.
Doskonały podręcznik dla menedżerów, który uczy skutecznego wdrażania strategii i zarządzania przedsiębiorstwem. Autorzy publikacji próbują rozwiązać ten problem. Przedstawiają szczegółowo opracowany plan, który pozwoli przedsiębiorstwom skutecznie wprowadzać w życie nowe strategie, monitorować je i w razie potrzeby modyfikować. Posługują się licznymi przykładami ze świata biznesu. Dokumentują swoje wnioski doświadczeniami firm, które zdecydowały się na wprowadzenie w życie ich wskazówek dotyczących strategii. Jest to książka o tym, jak sprawić, by strategia äzakorzeniła sięö w firmie i zaczęła przynosić efekty.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11361.IX.6 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 373-394.
"Specjaliści od zarządzania proponują wiele zupełnie różnych, a czasami wręcz sprzecznych sposobów rozstrzygania tych paradoksów strategicznych. Niejeden menedżer jest w związku z tym zdezorientowany i sceptycznie podchodzi do oferowanych rozwiązań, oczekując aż wyłoni się jeden powszechnie akceptowany standard. Nie ma jednak ""jednej słusznej metody"" - sztuka polega na właściwym połączeniu elementów poszczególnych podejść. W Syntezie strategii przybliżono najważniejsze zagadnienia sporne związane z powyższymi paradoksami oraz zestawiono dwa skrajne punkty widzenia, dopingując menedżerów do stworzenia własnej syntezy mającej zalety obu przeciwstawnych podejść. Książka jest adresowana do studentów kierunków ekonomicznych wyższych uczelni różnych typów, słuchaczy w szkołach zarządzania, uczestników kursów doskonalących umiejętności menedżerskie."
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8799.IX.6 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10272.IX.6 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
W poszukiwaniu trwałej przewagi konkurencyjnej zawiera nowatorskie ujęcie problematyki strategii firmy, integrując dorobek praktyki i wielu dyscyplin naukowych. Zakres książki jest bardzo obszerny, ponieważ Autor przedstawił zarówno główne koncepcje strategii organizacji, jak i metody strategicznej diagnozy otoczenia i samej firmy, procedury budowy i wdrożenia strategii w konkretnych sytuacjach rynkowych, w których działają obecnie firmy światowe i polskie. Książka jest obowiązkową lekturą i przewodnikiem zarówno dla menedżerów, doradców, słuchaczy studiów podyplomowych, jak i dla studentów wyższych lat studiów zarządzania i ekonomii.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.5910 [Magazyn 1], P.5911 [Magazyn 1], P.5906.IX.6 [Magazyn 1], P.5909 [Magazyn 1], 7252.IX.6 [Magazyn 1], P.5908 [Magazyn 1] (6 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.5907.IX.6 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 7251.IX.6 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 179-183.
"Problematyka prawnych aspektów budowy sieci kooperacyjnych przedsiębiorstw koncentruje się na kluczowych, z punktu widzenia rozwoju gospodarczego, zagadnieniach, dotyczących zewnętrznych innowacji organizacyjnych, takich jak budowa sieci kooperacyjnych. Punktem wyjścia podejmowanych rozważań jest założenie, że współcześnie właśnie poprzez budowanie różnorodnych powiązań między przedsiębiorstwami, następuje podniesienie aktywności i skuteczności, a także zwiększenie konkurencyjności podmiotów gospodarczych." (z Wprowadzenia)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13525.X.1.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Strategia organizacji stanowi nowatorskie ujęcie problematyki strategicznych wyborów, integrując dorobek praktyki i wielu dyscyplin naukowych. Autor dokonał przeglądu głównych koncepcji strategii organizacji, przedstawił metody strategicznej diagnozy otoczenia i samej firmy oraz omówił procedury budowy i wdrożenia strategii w warunkach, w jakich obecnie działają firmy światowe i polskie. Książka jest onbowiązkową lekturą i przewodnikiem zarówno dla menedżerów i doradców, jak i dla studentów wyższych lat studiów zarządzania i ekonomii.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.2344.IX.6 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 321.IX.6 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Konkurencja i współpraca międzynarodowa / Jan W. Bossak. - Warszawa : Difin, cop. 2013. - 319 s. : il. ; 23 cm.
Bibliogr. s. 309-316.
Autor adresuje książkę do Czytelników pragnących lepiej zrozumieć procesy rozwoju gospodarczego we współczesnym świecie. Przedmiotem książki jest odkrywanie na nowo w warunkach globalizacji, liberalizacji, innowacji sensu i znaczenia konkurencji i współpracy międzynarodowej. Główną tezą książki jest stwierdzenie, że w warunkach globalizacji i liberalizacji tylko kraje otwarte, dbające o rozwój kapitału ludzkiego i traktujące przedsiębiorczość, wolność wyboru, konkurencję i innowacyjność społeczeństwa jako dobro publiczne tworzą trwałą podstawę konkurencyjnej gospodarki zdolnej sprostać wyzwaniom i wykorzystać możliwości, jakie oferuje współpraca międzynarodowa.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14633.XI.3 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 239-252.
Konkurencyjność miękka to jedna z dróg do osiągnięcia obecnej i/lub potencjalnej przewagi konkurencyjnej na rynku. Czynniki konkurencyjności, aby mogły być efektywne i skuteczne, muszą być rozwijane i kształtowane w dłuższym horyzoncie czasu. Badanie problemu konkurencyjności przedsiębiorstw to inaczej badanie wybranych zmian przedsiębiorstw. Każdy czynnik konkurencyjności pociąga za sobą określone zmiany. książce przedstawiono problem konkurencyjności miękkiej przedsiębiorstw. Autor omówił własną koncepcję czterech podstawowych układów konkurencyjności przedsiębiorstw, a także własny model konkurencyjności miękkiej przedsiębiorstw.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.14975.IX.2 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15805.IX.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 198-199. Indeksy.
Podręcznik zawiera pełny obraz współczesnej teorii gier, przedstawia liczne przykłady ukazujące zastosowania teorii w praktyce gospodarczej, tylko w niezbędnym stopniu wykorzystuje aparat matematyczny, stanowi wywód zrozumiały dla każdego czytelnika lubiącego rozrywki umysłowe i lubiącego myśleć abstrakcyjnie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8855.VIII.2 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10411.VIII.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Materiały z X Warsztatów Metodologicznych, Kraków, maj 2006 r.
Bibliogr. przy ref., Streszcz. ang przy ref.
Książka jest zbiorem artykułów z X Warsztatów Metodologicznych, które odbyły się w roku 2006 w Krakowie. W pozycji zawarte są zagadnienia dotyczące teoretycznych podstaw identyfikacji pozycji przedsiębiorstwa na rynku w warunkach konkurencji, modelowania selektywności wyboru marek na rynku, praktycznych sposobów określania pozycji przedsiębiorstwa na rynku oraz analiz empirycznych pozycjonowania marek. Jest to bogaty zestaw narzędzi modelowania zjawisk konkurencji w warunkach pogłębiających się procesów interakcji i globalizacji.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.6988 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 7794.IX.16.1 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 7793.IX.16.1 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Streszcz. ang.
Bibliogr. s. 289-300. Indeks.
W książce autorzy w przystępny sposób prezentują kluczowe zagadnienia z zakresu konkurencji, konkurencyjności i innowacji. Swoją uwagę koncentrują przede wszystkim na teorii i praktyce klastrów biznesowych ze względu na ich ogromną rolę w rozwoju gospodarczym krajów. Omawiają między innymi warunki niezbędne do tworzenia i rozwoju klastrów, ich typowe struktury, rolę w podnoszeniu innowacyjności przedsiębiorstw, efektywności funkcjonowania i zmniejszaniu polaryzacji regionów. Jednym z walorów publikacji jest prezentacja dziesięciu klastrów wysokiej i średniej technologii występujących na świecie, w tym w Polsce.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.7894.IX.2 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 9148.IX.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Teoria konkurencji : ekonomiczna teoria wszystkiego / Adam Noga. - Wydanie I. - Warszawa : Poltext, 2022. - 239 stron : wykresy ; 24 cm.
Bibliografia, netografia na stronach 209-229. Indeks.
Autor wykazuje, że teoria i praktyka wspierania konkurencji prowadzona w prawie 130 krajach świata musi być ukierunkowana nie tylko na korzyści dla konsumenta, we wszystkich pełnionych przez niego funkcjach w gospodarce: pracownika, przedsiębiorcy, konsumenta i obywatela, ale także na integralne korzyści dla całego gospodarstwa domowego. Zadowolony konsument nie może tracić pracy ani rozwojowego środowiska naturalnego, technologicznego czy społecznego. Przedstawiona w książce teoria efektywnej konkurencji i efektywnych dominacji ma temu służyć i stanowić swoistą „ekonomiczną teorię wszystkiego”.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 22481.IX.1 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 194-200 i przy rozdz.
"Monografia podejmuje niezwykle istotny dla całej Unii Europejskiej problem realizacji dwóch pozornie sprzecznych celów jej rozwoju, a mianowicie konkurencyjności i spójności. Są to dwa główne wyzwania rozwojowe Unii Europejskiej, od których zależy przyszłość jej integracji społeczno-ekonomicznej. Monografia analizuje tę złożoną, a jednocześnie niezwykle ważną problematykę rozwoju Unii Europejskiej w nowych uwarunkowaniach rozwoju zarówno zewnętrznych, jak i wewnętrznych. Zewnętrzne generowane są przez globalizację i sytuację kryzysową w gospodarce światowej, natomiast wewnętrzne wynikają z opóźnienia innowacyjnego krajów UE w stosunku do liderów światowych, styuacji na europejskicvh rynkach pracy i starzenia się społeczeństw, a także braku stabilności finansów publicznych." z recenzji prof. zw. dr. hab. Andrzeja Pruska
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.12142.XII.1 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13270.XII.1 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Głównym tematem zainteresowań większości publikowanych w monografii artykułów są aspekty marketingowe zachowań podmiotów na rynku w warunkach konkurencji. W ich treści zawarte zostały trzy bloki tematyczne, a mianowicie: uwarunkowania konkurencyjności producentów i pośredników rynkowych; narzędzia marketingowe a rozwój techniki informatycznej i komunikacyjnej; trendy w zachowaniach konsumentów na rynku. Opracowania obejmują zarówno rozważania teoretyczne, jak i wyniki badań empirycznych Autorów, rozwijające te zagadnienia
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.4803.IX.16 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 5175.IX.16 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka obejmuje prolematykę związaną z funkcjonoaniem przedsiębiorstwa w nowych warunkach. Autorzy przedstawili m.in. globalizacyjne aspekty konkurencyjności, kierunki polityki gospodarczej, strategię przedsiębiorstwa wobec globalizacji, rolę Internetu i wpływ technologii informatycznych na działanie przedsiębiorstwa, znaczenie marketingu w globalnych przedsiębiorstwach, zarządzanie zasobami ludzkimi w nowej sytuacji. Książka jest przeznaczona dla studentów zarządzania, ekonomii, międzynarodowych stosunków gospodarczych, politologii oraz wszystkich zainteresowanych problematyką globalizacji gospodarki światowej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 1667.IX.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach, wykaz aktów prawnych i orzecznictwa przy niektórych pracach.
Rewolucja technologiczna Internetu otworzyła przed działalnością marketingową nowe kanały bezpośredniego kontaktu z konsumentem, które umożliwiają precyzyne poznanie jego potrzeb i przesyłanie komunikatów reklamowych. Jednakże prowadzenie działalności marketingowej w społeczeństwie informacyjnym może wywoływać również wiele nowych zagrożeń, zarówno dla konsumentów, jak i konkurentów oraz interesu publicznego. Jednocześnie ze względu na bezprecedensowe tempo postępu technologicznego możliwość szybkiego reagowania ustawodawcy na nowe problemy prawne staje się organiczona. Publikacja prezentuje wybrane obszary społeczeństwa informacyjnego, w obrębie których uwidacznia się nieadekwatność istniejących uregulowań prawnych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.12164.IX.16.4 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13292.IX.16.4 [Czytelnia C] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej