Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(7)
Forma i typ
Książki
(7)
Dostępność
tylko na miejscu
(6)
dostępne
(4)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(2)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(2)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(6)
Autor
Apanel Danuta
(1)
Harań Beata
(1)
Kacprzak Lech
(1)
Melia Patrick James
(1)
Niebrzydowski Leon
(1)
Solarczyk-Ambrozik Ewa
(1)
Zawistowska Alicja
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(3)
2000 - 2009
(3)
1990 - 1999
(1)
Kraj wydania
Polska
(7)
Język
polski
(7)
Temat
KSZTAŁCENIE
(3)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(3)
KSZTAŁCENIE INTEGRACYJNE
(2)
DOSTĘP do OŚWIATY
(1)
KSZTAŁCENIE USTAWICZNE
(1)
NAUCZANIE
(1)
NAUCZYCIELE JĘZYKA ANGIELSKIEGO
(1)
NIERÓWNOŚCI SPOŁECZNE
(1)
OŚWIATA DOROSŁYCH
(1)
PSYCHOLOGIA WYCHOWAWCZA
(1)
SAMOREALIZACJA
(1)
SPOŁECZEŃSTWO OBYWATELSKIE
(1)
STUDENCI NIEPEŁNOSPRAWNI
(1)
Temat: czas
1989-
(1)
Słowo kluczowe
edukacja pozaszkolna
(1)
integracja edukacyjna
(1)
kształcenie zintegrowane
(1)
niepełnosprawność
(1)
nierówności edukacyjne
(1)
7 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliogr., netogr. s. 449-476. Indeks.
Książka wpisuje się jednoznacznie w obszar nauk pedagogicznych, choć z bliższym usytuowaniem jej w obszarze historii wychowania, na co wskazują przyjęte w tytule cezury czasowe. Przygotowanie jej wymagało więc nie tylko rozległej wiedzy pedagogiczno-dydaktycznej, ale także znajomości warsztatu historyka wychowania. Praca wypełnia lukę w dotychczasowym stanie badań nad kształceniem integracyjnym w Polsce i dobrze koresponduje z rozwijającym się we współczesnym świecie, także i w naszej ojczyźnie, ruchem na rzecz rozwoju kształcenia niepełnosprawnych dzieci i młodzieży na wszystkich szczeblach systemu szkolnego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15463.V.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychologia i Pedagogika / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu ; nr 119)
Bibliogr. s. 231-242.
Kształcenie ustawiczne w perspektywie globalnej i lokalnej - zagadnienia zwiazane z edukacją osób dorosłych jako czynnika rozwoju regionalnego i lokalnego, aktywnego obywatelstwa, badania nad aktywnością edukacyjną dorosłych. Książka dla pedagogów, socjologów, psychologów. Znaczenia kształcenia ustawicznego dla przebiegu i jakości życia jednostek oraz społeczeństw nie sposób przecenić - żyjemy przecież w społeczeństwie uczącym się, co oznacza, iż oddziaływują na nas zarówno wyzwania, jak i ryzyko, jakie są jego cechami konstytutywnymi. W kontekście wyzwań przełomu cywilizacyjnego, jakiego doświadczamy, odczuwamy rosnącą rolę nauki i edukacji, które stają się podstawowymi zasobami epoki społeczeństwa uczącego się. Dynamika procesów zachodzących we współczesnym świecie stawia problem kształcenia ustawicznego jako istotny czynnik rozwoju. Zmiany technologiczne, rozwój technik masowej komunikacji, przeobrażenia w sferze pracy, konkurencja na rynku pracy, potrzeba stałego dostosowywania się kreują fenomen zwany „edukacyjnym stylem życia" przejawiający się zarówno obszarze pracy zawodowej, jak i w sferze kultury czy życiu społecznym. Kształcenie ustawiczne staje się wymogiem cywilizacyjnym i zarazem wielkim wyzwaniem. Z perspektywy jednostki jest szansą na umiejętne poruszanie się we współczesnym świecie, twórcze kreowanie przebiegu własnego życia, szansą na aktywne obywatelstwo postrzegane w wymiarze europejskim, a także czynnikiem warunkującym utrzymanie się na coraz bardziej wymagającym rynku pracy.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8979.V.6 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10562.V.6 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Celem publikacji jest ukazanie idei i praktyki wielostronnego kształcenia w polskiej strategii edukacyjnej i porównanie jej ciągłej i dynamicznej transformacji z europejskimi i światowymi doświadczeniami - jako zjawiska szczególnie akcentującego aktywność, nowoczesność edukacyjną, możliwości rozwojowe człowieka, ustawiczność, interaktywność i wielowymiarowy obszar propozycji dydaktycznych i społecznych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10170.V.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 218-229.
Istniejący w Polsce przed 1990 r. system oświaty, który na wyższym szczeblu miał charakter elitarny, w krótkim czasie i dość spontanicznie dostosował się do oczekiwań mas. W praktyce zmiany te następowały w dwóch wymiarach. Pierwszy polegał na zwiększeniu dostępności ścieżek edukacyjnych prowadzących do wyższego wykształcenia oraz na wzroście liczby miejsc na tym poziomie. Drugi obejmował zmiany wewnątrz poszczególnych szczebli i różnicowanie się instytucji. W efekcie tych zmian doszło do powstania rynku edukacyjnego oferującego większe niż dotychczas możliwości elastycznego kształtowania karier. Nieuchronnie prowadzi to również do zaostrzenia konkurencji między instytucjami edukacyjnymi i podziału na instytucje lepsze i gorsze.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.12682.V.3 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13729.V.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.5505 [Magazyn 1] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10133.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka jest wynikiem konferencji naukowej. Główne jej tematy to: możliwości kształcenia świadomości i poczucia własnej wartości u dzieci i młodzieży, możliwości kształtowania u dzieci miłości i szacunku do osób, uświadomienie młodzieży czym jest godność osobista człowieka, wskazanie optymalnych dróg samourzeczewistnienia zdolności i umiejętności, uświadomienie młodemu pokoleniu pojęcia sensu życia w warunkach upadku wartości moralnych, nakreślenie dróg odnowy duchowo-moralnej młodzieży poprzez dobór odpowiednich mediów. Wśród autorów znaleźli sie: filozofowie, psycholodzy, socjolodzy, pedagodzy, działacze społeczni.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 2263 [Magazyn 2] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 2264.V.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej