Form of Work
Książki
(49)
Publikacje naukowe
(1)
Status
only on-site
(43)
available
(35)
unknown
(1)
Branch
Magazyny
(12)
Wypożyczalnie
(24)
Czytelnie
(43)
Author
Fiske John
(3)
Jakubowski Witold (1963- )
(3)
Bernasiewicz Maciej
(2)
Castells Manuel (1942- )
(2)
Marody Mirosława (1947- )
(2)
Sokołowski Marek
(2)
Stevenson Douglas Keith (1944- )
(2)
Szlendak Tomasz (1974- )
(2)
Ashby LeRoy
(1)
Barker Chris (1953- )
(1)
Bernatowicz Małgorzata
(1)
Black Jeremy
(1)
Brummett Barry (1951- )
(1)
Calcutt Andrew
(1)
Childs Peter (1962- )
(1)
Christopher David (1958- )
(1)
Chruścińska Jadwiga
(1)
Drozdowicz Jarema
(1)
Durham Gigi Meenakshi
(1)
During Simon
(1)
Easthope Antony (1939- )
(1)
Filiciak Mirosław (1976- )
(1)
Gajda Janusz (1933- )
(1)
Godzic Wiesław (1953- )
(1)
Gromkowska-Melosik Agnieszka
(1)
Guzek Krzysztof (1978- )
(1)
Hall Dorota
(1)
Hejwosz Daria
(1)
Holmes Sue
(1)
Jenkins Henry (1958- )
(1)
Kellner Douglas M. (1943- )
(1)
Krzemień-Ojak Krystyna (1932- )
(1)
Kubisz Ewa
(1)
Kłoskowska Antonina (1919-2001)
(1)
Lapham Lewisa H
(1)
Laskowska Małgorzata
(1)
Longhurst Brian (1956- )
(1)
Mazur Zbigniew (1961- )
(1)
McLuhan Marshall (1911-1980)
(1)
McRobbie Angela (1951- )
(1)
Melosik Zbyszko (1956- )
(1)
Niemi Robert
(1)
Olechnicki Krzysztof (1969- )
(1)
Pieszak Eryk
(1)
Redmond Sean
(1)
Ritzer George (1940- )
(1)
Rogers Mary F. (1944- )
(1)
Rose Gillian (1962- )
(1)
Stokes Jane
(1)
Storry Mike (1943- )
(1)
Sulima Roch (1942- )
(1)
Szczucka Natalia
(1)
Thompson Kenneth (1937- )
(1)
Turner Graeme
(1)
Wawrzyczek Irmina
(1)
Willis Paul
(1)
Zielinski Siegfried (1951- )
(1)
Żakowski Maciej
(1)
Year
2010 - 2019
(8)
2000 - 2009
(31)
1990 - 1999
(9)
1980 - 1989
(1)
Time Period of Creation
2001-
(1)
Country
Poland
(34)
Kiribati
(10)
unknown (us)
(3)
California
(1)
Kentucky
(1)
Language
Polish
(47)
English
(2)
Subject
KULTURA MASOWA
(38)
ŚRODKI MASOWEGO PRZEKAZU
(18)
WIELKA BRYTANIA
(8)
KULTURA
(7)
SPOŁECZEŃSTWO INFORMACYJNE
(3)
STANY ZJEDNOCZONE
(3)
ANTROPOLOGIA SPOŁECZNA
(2)
Historia
(2)
Kultura masowa
(2)
MŁODZIEŻ
(2)
WYCHOWANIE ESTETYCZNE
(2)
ŚWIADOMOŚĆ SPOŁECZNA
(2)
BARBIE (lalka)
(1)
CZASOPISMA KOBIECE ANGIELSKIE
(1)
DZIECKO
(1)
DZIEWCZĘTA
(1)
EDUKACJA MEDIALNA
(1)
EFEKTYWNOŚĆ EKONOMICZNA
(1)
ELŻBIETA II (królowa Wielkiej Brytani ; 1926- )
(1)
EROTYZM
(1)
FEMINIZM
(1)
Film
(1)
GLOBALIZACJA
(1)
HIP-HOP
(1)
HUMANIZM (postawa)
(1)
INFORMACJA WIZUALNA
(1)
JAKOŚĆ ŻYCIA
(1)
KOBIETA
(1)
KRYTYKA LITERACKA ANGIELSKA
(1)
KSZTAŁCENIE
(1)
KULTURA AUDIOWIZUALNA
(1)
Kultura
(1)
LITERATUROZNAWSTWO
(1)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(1)
MUZYKA ROZRYWKOWA
(1)
MŁODOCIANE MATKI
(1)
NEW AGE
(1)
PLURALIZM SPOŁECZNY
(1)
POSTĘP TECHNICZNY
(1)
RAP
(1)
RELIGIJNOŚĆ
(1)
RETORYKA
(1)
SPOSTRZEGANIE
(1)
SPOŁECZEŃSTWO KONSUMPCYJNE
(1)
SZTUKA ANGIELSKA
(1)
Socjologia kultury
(1)
Społeczeństwo
(1)
Telewizja
(1)
WARTOŚĆ
(1)
WYCHOWANIE
(1)
Środki masowego przekazu
(1)
ŻYCIE CODZIENNE
(1)
ŻYCIE SEKSUALNE
(1)
Subject: time
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
2001-
(1)
Subject: place
Polska
(1)
Stany Zjednoczone
(1)
Genre/Form
Opracowanie
(1)
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(1)
SŁOWNIKI ANGIELSKIE
(1)
Domain
Kultura i sztuka
(2)
Historia
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
53 results Filter
No cover
Book
In basket
Reading the popular / John Fiske. - London, New York : Routledge, 2007. - XI, 228 s. ; 22 cm.
'...well-written and accessible. Making the difficult seem easy is Fiske's great talent. No introductory reading list in the field would be complete without a Fiske' - Sociology In Reading the Popular, John Fiske analyzes popular "texts" to reveal both their explicit, implicit (and often opposite) meanings and uses, and the social and political dynamics they reflect. He examines the multitude of meanings lying beneath the cultural artifacts that surround us in shopping malls, popular music and television.
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.6896 [Magazyn 1], P.6895 [Magazyn 1] (2 egz.)
Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. 7680 XXIV.5 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 7679 XXIV.5 [Czytelnia A] (1 egz.)
No cover
Book
In basket
Reading the popular / John Fiske. - Ed.1, 2 im. - London, New York : Routledge, 1995. - XI, 228 s. : il. ; 22 cm.
'...well-written and accessible. Making the difficult seem easy is Fiske's great talent. No introductory reading list in the field would be complete without a Fiske' - Sociology In Reading the Popular, John Fiske analyzes popular "texts" to reveal both their explicit, implicit (and often opposite) meanings and uses, and the social and political dynamics they reflect. He examines the multitude of meanings lying beneath the cultural artifacts that surround us in shopping malls, popular music and television.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.9516 [Magazyn 1] (1 egz.)
No cover
Book
In basket
Understanding popular culture / John Fiske. - Ed.1, 2 im. - London, New York : Routledge, 1995. - XI, 206 s. : il. ; 22 cm.
What is popular culture? How does it differ from mass culture? What do popular texts reveal about class, race, and gender dynamics in a society? This book takes a new approach to the study of such cultural artifacts as jeans, tabloid newspapers and TV game shows. Fiske differentiates between mass culture - the cultural products put out by an industrialized, capitalist society, and popular culture - the ways in which people use, abuse, and subvert these products to create their own meanings and message. Companion volume to Reading the Popular, this book presents a radically different theory of what it means for culture to be popular: that is, literally, of the people.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 11199 XXIV.5 [Czytelnia A] (1 egz.)
Book
In basket
(Popkultura i Media)
Bibliogr. przy pracach.
Zbiór artykułów prezentujących wybrane, charakterystyczne dla współczesności przedmioty w świetle historii, estetyki i praktyk społecznych. Autorzy starają się udowodnić, że rzeczy, przedmioty czy towary, nie tylko sytuują jednostkę w społeczeństwie, ale stanowią istotny element jej wizerunku, jako rekwizyty roli społecznej.
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.8608 [Magazyn 1] (1 egz.)
Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.8607 VI.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 10032 VI.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Kultura masowa : krytyka i obrona / Antonina Kłoskowska. - Wyd. 4. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2005. - 482, [4] s. ; 20 cm.
(Biblioteka Socjologiczna)
Słowo kluczowe: kultura ; kultura masowa
Książka jest klasyczną pracą z socjologii kultury analizującą powstanie i rozwój tytułowej "kultury masowej". Autorka definiuje przedmiot oraz opisuje rozwój tego zjawiska w Polsce i na świecie w kontekście szerszych rozważań na temat zmian zachodzących w kulturze i społeczeństwie. Analiza zaskakuje trafnością spostrzeżeń dotyczących mechanizmów kultury masowej i przewidywań jej dalszego rozwoju. Szczególnie dziś, kiedy kultura masowa odgrywa coraz większą rolę, warto przyjrzeć się jej przez pryzmat naukowej refleksji. Książka ta jest nie tylko niezbędnym podręcznikiem dla socjologów i innych osób zajmujących się problematyką kultury, ale może być także inspirującą lekturą dla tych, którzy zawodowo zajmują się tworzeniem i publikowaniem tekstów ważnych dla szeroko pojętej kultury- wydawców, redaktorów, dziennikarzy prasowych i telewizyjnych, literatów oraz studentów kierunków społecznych i humanistycznych.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.4294 [Magazyn 1] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 4790 VI.11 [Czytelnia B] (1 egz.)
Authority data
KULTURA MASOWA (hasło przedmiotowe)
No cover
Book
In basket
Cultural studies : theory and practice / Chris Barker ; foreword by Paul Willis. - Ed. 3. - Los Angeles, London : SAGE Publications, 2008. - XXIV, 525 s. : il. ; 23 cm.
Tekst w j. angielskim
Chris Barker's best-selling "Cultural Studies" has established itself as the leading undergraduate introduction to Cultural Studies. It takes the student through all they need to know: the theoretical foundations and developments of Cultural Studies and the questions that occupy the field today, from the multiple meanings of 'culture' itself to ideology, language, subjectivity, sex, space, race, media, the urban, youth and resistance. With its concise, accessible definitions, stimulating activities, checked 'key points', chapter summaries, and an expanded glossary, it is an indispensable tool for students and lecturers alike.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.6850 XXIV.5 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 7650 XXIV.5 [Czytelnia A], 7649 XXIV.5 [Czytelnia A] (2 egz.)
No cover
Book
In basket
Rhetoric in Popular Culture / Barry Brummett. - Ed. 2. - Thousand Oaks, London : SAGE Publications, cop. 2006. - XIII, [1], 309 s. : il. ; 23 cm.
Słowo kluczowe: rhetoric ; popular culture ; criticism
Tekst w j. angielskim
This book joins together two vital scholarly traditions: rhetorical criticism and critical studies. With updated examples from popular culture throughout the text; updated material on Marxist, psychoanalytic, feminist, media-centered, and culture-centered criticism; as well as a new discussion on "super-signs", neo-Aristotelian methods, and intertextuality, the text enables students to apply the growing and cutting-edge methodologies of critical studies to the study of rhetoric, and to link those new approaches to the rhetorical tradition.
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.6859 [Magazyn 1], P.6858 [Magazyn 1], P.6857 [Magazyn 1] (3 egz.)
Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. 7656 XXIV.5 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 7655 XXIV.5 [Czytelnia A] (1 egz.)
Authority data
KULTURA MASOWA - socjologia (hasło przedmiotowe)
No cover
Book
In basket
British culture : an introduction / David Christopher. - Ed. 2. - New York : Routledge, 2006. - XXIII, 292 s. : il. ; 23 cm.
Completely amended and updated to include cultural events since 1997, this very welcome second edition is the complete introduction to culture and the arts in Britain today. Exploring issues such as language, the novel and poetry, theatre, TV, and radio, David P. Christopher takes a factual approach and investigates the key movements of British culture, setting them in a clear, historical context. Extensively illustrated and incredibly student-friendly, the chapters focus on key themes including politics, the media and language, with emphasis on outstanding artists in each area, and strengthens reading and study skills through follow-up activities and suggestions for further reading at the end of each chapter. This exciting second edition includes: a more in-depth analysis of films and novels extended analyses of the subjects for students new to British culture fully revised and updated chapters two brand new chapters on sport and print media authentic extracts from novels, plays and TV series discussion of recent cultural events such as the building of the London Gherkin, and the phenomenon of the Harry Potter novels. David P. Christopher's book is an engaging study of the art of contemporary life and is a must-have for the bookshelf of any student of modern Britain.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.9183 XXIV.3 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 10877 XXIV.3 [Czytelnia A] (1 egz.)
No cover
Book
In basket
The Cultural Studies Reader / Simon During. - Ed. 3. - London, New York : Routledge, cop. 2007. - 564 s. ; 25 cm.
"The Cultural Studies Reader" is the ideal introduction for students. A revised introduction explaining the history and key concerns of cultural studies brings together important articles by leading thinkers to provide an essential guide to the development, key issues and future directions of cultural studies. This fully updated third edition includes: 36 essays including 21 new articles, an editor’s preface succinctly introducing each article with suggestions for further reading, comprehensive coverage of every major cultural studies method and theory, an updated account of recent developments in the field, articles on new areas such as culture and nature and the cultures of globalization, new key thinkers such as CLR James, Gilles Deleuze, Antonio Negri and Edward Said, included for the first time. "The Cultural Studies Reader" is designed to be read around the world and deals with issues relevant to each continent.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 6093 XXIV.5 [Czytelnia A] (1 egz.)
Book
In basket
(Wiek informacji : ekonomia, społeczeństwo i kultura ; T.1)
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. 6259 [Magazyn 2] (1 egz.)
Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.5138 VI.11 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Społeczeństwo sieci / Manuel Castells ; red. nauk. Mirosława Marody. - Wyd. 1, dodruk. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2008. - 531 s. : tab. ; 24 cm.
(Wiek informacji : ekonomia, społeczeństwo i kultura ; T.1)
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 9683 VI.11 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 16672 IV.7 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
(Edukacja Medialna)
Indeks.
Tę książkę warto przeczytać. Jej zasadniczy obszar zainteresowań stanowi antropologia kultury. Publikacja omawia relacje pomiędzy mediami, odbiorcami i zleceniodawcami mediów, przy uwzględnieniu współczesnego rozwoju techniki i technologii. Wnosi opis istotnych, globalnych, a już prawie powszechnych, zmian kulturowych, towarzyszących aktywnemu funkcjonowaniu programów telewizyjnych, radiowych - niejednokrotnie w rywalizacji bądź symbiozie z internetem oraz przy wsparciu przeróżnych możliwości technicznych, technologicznych i organizacyjnych. Przedstawia zatem możliwości, a także skutki współuczestniczenia internautów w tworzeniu mediów. Ukazuje nieobliczalne i nieprzeliczalne możliwości mediów w procesie kreowania przeróżnych tworów kulturowych przez jednostki, społeczności lokalne, krajów i świata (oraz dla nich). Media to społecznie realizowane struktury komunikacji, gdzie struktury zawierają zarówno formy techniczne i technologiczne, jak i powiązane z nimi protokoły, a wtedy komunikacja jest praktyką kulturową.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.5578 VI.11 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 7033 VI.11 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. przy pracach.
Celem niniejszego tomu jest przybliżenie czytelnikowi niżej wymienionych sfer pop-kultury, które nie tylko dają nam możliwość oderwania się od rzeczywistości, lecz są również formą interakcji z nią i próbą włączenia nas samych do dyskursu codzienności. Część pierwsza obejmuje tematykę popularnych zachowań we współczesnym świecie, część druga wskazuje na współczesnych bohaterów kina oraz to w jaki sposób wpływają oni na stan świadomości zbiorowej oraz masowe upodobania. W trzeciej części autorzy wskazują na problem literatury popularnej, a w kolejnej omawiają problematykę muzyki popularnej i dziennikarstwa muzycznego. W ostatniej części wskazano na tradycyjne wątki, motywy oraz instytucje oraz ich nowe popkulturowe ujęcie. Problem naukowej dyskusji nad zjawiskiem kultury popularnej wiąże się nierozerwalnie z kłopotliwą potrzebą stworzenia względnie jednolitej definicji tego specyficznego typu kultury oraz określenia płaszczyzn, na których się przejawia. Przedsięwzięcie to wydaje się jednak skazane z góry na porażkę z tej przyczyny, iż o ile wszyscy zgadzamy się, że kultura popularna kształtuje w istotny sposób nasze życie codzienne, to trudno nam jasno wskazać klarowną granicę określającą pole jej bezpośredniego oddziaływania. Kultura popularna stała się tym samym immanentną częścią życia w społeczeństwach współczesnych, przy jednoczesnym rozmyciu jej konceptualnej jednoznaczności. Wydaje się dziś przenikać społeczną praktykę oraz zbiorowe światopoglądy tak silnie, że tracimy z oczu wyraźnie odrębną specyfikę jej charakteru. Charakter ten określany jest zarówno przez dające się wyróżnić mechanizmy jej działania, jak i nowe formy kulturowej ekspresji.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.11208 VI.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 12281 VI.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. przy pracach.
"Prezentowany Czytelnikowi tom to dzieło wartościowe, ukazujące wciąż nowe konteksty i perspektywy odczytania fenomenów kultury popularnej. Jest głosem interdyscyplinarnym, interparadygmatycznym i wielopokoleniowym, głosem ludzi z pasją i wiedzą merytoryczną, często będących już autorytetami w tej dziedzinie, ale również młodymi adeptami nauki. I nawet jeśli ktoś, mimo doznanej przyjemności (od)czytania zawartych w nim tekstów, uparcie kwestionowałby naukowość podejmowanej w nich problematyki, to jedno jest pewne: dyskurs, który przenika tę książkę, stał się ämigotaniem prawdy, rodzącej się na własnych oczach." (z Wprowadzenia)
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 13396 VI.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Authority data
Authority data
KULTURA MASOWA - Stany Zjednoczone (hasło przedmiotowe)
Book
In basket
Media w edukacji / Janusz Gajda. - Wyd. 2. - Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2003. - 218, [1] s. : rys., tab. ; 24 cm.
Nie bez powodu Ministerstwo Edukacji Narodowej wprowadziło do szkół obowiązkowy przedmiot – edukację medialną. Dynamiczny rozwój masmediów i hipermediów ma dominujące znaczenie w dokonujących się kulturowo przemianach. Media te decydują o istocie i charakterze kultury popularnej, intensyfikują procesy globalizacji, ale i sprzyjają procesowi odwrotnemu – personalizacji produkcji i odbioru. W niebywałym zakresie upowszechniają kulturę, zaspokajają i kreują potrzeby, zainteresowania, upodobania i nie pozostają bez wpływu na stymulowanie i przewartościowywanie postaw twórczych. Podręcznik ten powinien być wykorzystany przez nauczycieli liceów, studentów kierunków humanistycznych oraz naukowców.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 2815 V.7 [Czytelnia B], 2814 V.7 [Czytelnia B] (2 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again