Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(29)
IBUK Libra
(2)
Forma i typ
Książki
(29)
Publikacje naukowe
(3)
E-booki
(2)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Publikacje fachowe
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(28)
dostępne
(27)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(7)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(20)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(28)
Autor
Sikorski Czesław (1943- )
(3)
Kuciński Kazimierz (1950- )
(2)
Sułkowski Łukasz
(2)
Andrews Tim G. (1968- )
(1)
Bartkowiak Anna
(1)
Bartkowiak Piotr
(1)
Białas Sylwia
(1)
Bieńkowska Jolanta (ekonomia)
(1)
Budnik Monika
(1)
Bugdol Marek
(1)
Connors Roger
(1)
Cyfert Szymon
(1)
Drogosz Paweł
(1)
Dworak Janusz
(1)
Dąbrowski Tomasz Jarosław
(1)
Falencikowski Tadeusz
(1)
Gadomska-Lila Katarzyna
(1)
Gitling Maciej
(1)
Gregorczyk Sylwester
(1)
Januszkiewicz Katarzyna
(1)
Kmiotek Krystyna
(1)
Kostera Monika (1963- )
(1)
Krzakiewicz Kazimierz
(1)
Kwaśniewska Anna
(1)
Leśniewski Michał Adam
(1)
Mazur Barbara
(1)
Mead Richard (1943- )
(1)
Morawska Sylwia
(1)
Myjak Teresa
(1)
Pawłowski Konrad
(1)
Paziewska Aleksandra
(1)
Penc Józef (1939- )
(1)
Piecuch Teresa
(1)
Smith Tom
(1)
Srokowski Łukasz
(1)
Swanson Richard A. (1942- )
(1)
Tauber Roman Dawid (1945- )
(1)
Trompenaars Alfons
(1)
Urbanek Grzegorz
(1)
Wolniak Radossław
(1)
Zbiegień-Maciąg Lidia
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(2)
2010 - 2019
(26)
2000 - 2009
(3)
Okres powstania dzieła
2001-
(3)
Kraj wydania
Polska
(31)
Język
polski
(31)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(2)
Menedżerowie
(1)
Temat
KULTURA ORGANIZACYJNA
(26)
ZARZĄDZANIE
(11)
KADRY
(6)
PRZEDSIĘBIORCZOŚĆ (postawa)
(3)
PRZEDSIĘBIORSTWO
(3)
BEZPIECZEŃSTWO EKONOMICZNE PAŃSTWA
(2)
BIOPALIWA
(2)
ENERGETYKA ODNAWIALNA
(2)
GEOENERGETYKA
(2)
INWESTYCJE ZAGRANICZNE
(2)
Kultura organizacyjna
(2)
ORGANIZACJE
(2)
ROZWÓJ REGIONALNY
(2)
SAMORZĄD GMINNY
(2)
ETNOGRAFIA
(1)
ETYKA BIZNESU
(1)
INNOWACJE
(1)
KAPITAŁ INTELEKTUALNY PRZEDSIĘBIORSTWA
(1)
Kapitał ludzki
(1)
MYŚLENIE TWÓRCZE
(1)
OCHRONA ŚRODOWISKA
(1)
PLANOWANIE STRATEGICZNE
(1)
PRZEDSIĘBIORSTWO TURYSTYCZNE
(1)
PRZEDSIĘBIORSTWO WIELONARODOWE
(1)
Praca
(1)
RELIGIA
(1)
Rozwój zawodowy
(1)
SPOŁECZNA ODPOWIEDZIALNOŚĆ BIZNESU
(1)
STOSUNKI INTERPERSONALNE
(1)
SUKCES
(1)
Socjologia pracy
(1)
Szkolenie zawodowe
(1)
WYDAWNICTWA POPULARNE
(1)
ZARZĄDZANIE JAKOŚCIĄ
(1)
ZARZĄDZANIE STRATEGICZNE
(1)
ZATRUDNIENIE
(1)
ZAUFANIE
(1)
Zarządzanie zasobami ludzkimi (HRM)
(1)
Temat: czas
1801-1900
(1)
1901-2000
(1)
1989-
(1)
2001-
(1)
Gatunek
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(3)
PODRĘCZNIKI
(2)
Podręcznik
(2)
MONOGRAFIA
(1)
PORADNIKI
(1)
Dziedzina i ujęcie
Zarządzanie i marketing
(2)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
Słowo kluczowe
kultura organizacyjna
(18)
organizacja
(7)
zarządzanie
(7)
przedsiębiorstwo
(5)
zarządzanie zasobami ludzkimi
(5)
motywowanie pracowników
(4)
zachowania organizacyjne
(4)
kompetencje kierownicze
(3)
przywództwo
(3)
strategia
(3)
bezpieczeństwo ekonomiczne
(2)
etyka biznesu
(2)
inwestycje zagraniczne
(2)
kapitał
(2)
kierowanie
(2)
komunikacja
(2)
konflikt
(2)
kultura organizacji
(2)
praca zespołowa
(2)
przedsiębiorczość
(2)
rozwój regionalny
(2)
struktura organizacyjna
(2)
tożsamość
(2)
wypalenie zawodowe
(2)
zarządzanie jakością
(2)
zarządzanie zmianą
(2)
zatrudnienie
(2)
zmiana kulturowa
(2)
środowisko pracy
(2)
Lean Management
(1)
Polska
(1)
TQM
(1)
autorytet
(1)
benchmarking
(1)
bezrobocie
(1)
dialog społeczny
(1)
dopasowanie organizacyjne
(1)
dyskryminacja
(1)
e-komunikacja
(1)
emisja dwutlenku węgla
(1)
ergonomia
(1)
etnografia
(1)
fuzja
(1)
globalizacja
(1)
handel międzynarodowy
(1)
innowacje
(1)
innowacyjność przedsiębiorstw
(1)
insourcing
(1)
kapitał intelektualny
(1)
kapitał ludzki
(1)
kariera zawodowa
(1)
klasyfikacje zawodowe
(1)
kompetencje menedżerskie
(1)
komunikacja interpersonalna
(1)
konflikt społeczny
(1)
konkurencyjność
(1)
kreatywność
(1)
kultura narodowa
(1)
kultura sieci
(1)
lojalność
(1)
marka
(1)
marketing bezpośredni
(1)
menedżer
(1)
mobbing
(1)
mobilność zawodowa
(1)
modele biznesowe
(1)
ocena pracowników
(1)
ochrona środowiska
(1)
organizacja humanitarna
(1)
organizacja pozarządowa
(1)
osobowość
(1)
otoczenie międzynarodowe
(1)
otoczenie przedsiębiorstwa
(1)
outsourcing
(1)
patologia pracy
(1)
polityka personalna
(1)
poręczenie bankowe
(1)
praca
(1)
pracoholizm
(1)
pracownik
(1)
proces pracy
(1)
produktywność
(1)
przedsiębiorstwo międzynarodowe
(1)
przełożony
(1)
reengineering
(1)
rekrutacja pracowników
(1)
religia
(1)
reputacja przedsiębiorstwa
(1)
rolnictwo ekologiczne
(1)
rozwój zawodowy
(1)
rynek pracy
(1)
satysfakcja zawodowa
(1)
socjologia pracy
(1)
społeczna odpowiedzialność biznesu
(1)
społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw
(1)
stosunki interpersonalne
(1)
stres
(1)
struktura formalna
(1)
system nieformalny
(1)
szkolenie
(1)
31 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Metody i Techniki Zarządzania)
Bibliogr. przy rozdz.
Książka stanowi innowacyjną na naszym rynku wydawniczym publikację na temat metod kształtowania kultury organizacyjnej. W poszczególnych rozdziałach skoncentrowano się na badaniu oraz zmianie wartości organizacyjnych, tożsamości organizacyjnej, komunikacji w organizacji, kulturze sieci, roli kultury organizacyjnej w procesie budowania wysokiej jakości środowiska pracy oraz kulturze organizacyjnej opartej na zaufaniu. Opracowanie jest zbiorem materiałów badawczych i dydaktycznych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.14846.IX.5 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15644.IX.5 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 193-197.
Książka pozwala zrozumieć i wykorzystać potężną siłę, jaką jest kultura organizacji. Napisana w sposób lekki i łatwy w czytaniu, łączy wiedzę naukową z praktycznymi przykładami ze świata biznesu. Menedżerowie będą w stanie dzięki niej skuteczniej kierować swoimi zespołami. Konsultanci i trenerzy biznesu mogą ją wykorzystać, aby podnieść jakość swoich usług. Dla studentów kierunków zarządzania, administracji, ekonomii czy socjologii może stanowić doskonałe uzupełnienie podręczników akademickich.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12774.IX.4 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz. Indeksy.
Ostatni kryzys i skandale finansowe, skupiające na początku XXI wielu uwagę mediów i opinii publicznej, spowodowały drastyczny spadek zaufania do przedsiębiorstw. Aby odzyskać zaufanie swoich interesariuszy, przedsiębiorstwa muszą stać się bardziej wiarygodne. Pomóc im w tym może umiejętne zarządzanie reputacją. Czytelnicy tej książki - kadra zarządzająca firm, menedżerowie, a także studenci kierunków związanych z zarządzaniem - otrzymują rozległą wiedzę dotyczącą: wewnętrznych i zewnętrznych czynników wpływających na wzrost znaczenia reputacji, zależności między tożsamością przedsiębiorstwa a jego wizerunkiem i reputacją, źródeł dobrej reputacji oraz sposobów jej zdobycia i utrzymania, metod pomiaru reputacji, wpływu reputacji na wyniki i wartość przedsiębiorstwa.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10393.IX.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Wydawnictwa Profesjonalne PWN)
Bibliogr. s. 231-238.
Autorka opisuje czym jest kultura narodowa, jakie są jej wymiary i artefakty. W przystępny sposób omawia wpływ kultury na poszczególne elementy zarządzania zasobami ludzkimi w organizacji. Charakteryzuje kulturę narodową m.in. Francji, Anglii, Szwecji, czy Japonii, opisując jednocześnie praktyki zarządzania zasobami ludzkimi, przyjęte w tych krajach. Na koniec wskazuje problemy, które mogą wystąpić przy wprowadzaniu tych samych rozwiązań w różnych obszarach kulturowych. Prosty język, przejrzysta struktura i zawarte przykłady sprawiają, że książkę czyta się szybko i przyjemnie. Jest ona znakomitym przewodnikiem zarządzania w otoczeniu międzynarodowym, skierowanym do menedżerów, pracowników działów HR, a także wszystkich, którzy łączą swoją karierę z międzynarodową organizacją.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14112.IX.4 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Prace Naukowe Wyższej Szkoły Bankowej w Gdańsku, ISSN 1899-9867 ; t. 13)
Bibliogr. przy rozdz.
Zarządzanie przedsiębiorstwem w XXI wieku związane jest przede wszystkim ze sposobami konkurowania na rynku. Prowadzenie walki konkurencyjnej jest jedną z części zarządzania strategicznego. Powoduje to, że pracownicy nauki ciągle poszukują nowych sposobów uaktywnienia istniejących zasobów w przedsiębiorstwach oraz poza nimi. Badania przeprowadzone przez grupę pracowników naukowych zaowocowały wynikami, które mogą wspomóc kadrę kierowniczą przedsiębiorstw w procesie budowania silnej pozycji firmy w otoczeniu. W publikacji Czytelnik znajdzie refleksje autorów związane z: modelami biznesu, strategią współpracy w sektorze organizacji pozarządowych, procesami w organizacjach ukierunkowanych na jakość, funkcjonowaniem bankowych poręczeń kredytowych, zmianami w zarządzaniu strategicznym, czynnikami sukcesu strategicznych rozwiązań organizacyjno-technologicznych, wykorzystaniem systemu zarządzania jakością w przemyśle stoczniowym, czynnikami pracy w modelach przedsiębiorstw, wpływem handlu międzynarodowergo na produktywność, pomiarem wartości dla właścicieli, relacjami partnerskimi w tworzeniu przewagi konkurencyjnej, fuzjami w szkolnictwie wyższym.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11544.IX.6 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12776.IX.6 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 234-236.
Pod wpływem nowych doświadczeń, które niesie z sobą rozwój epoki cywilizacji informacyjnej, coraz wyraźniej zaczynamy dostrzegać rolę etyki w zarządzaniu. W warunkach postępującej globalizacji, coraz bardziej burzliwego otoczenia i nasilającej się konkurencji, wzgląd na normy moralne wydaje się konieczny, aby relacje między ludźmi i organizacjami nie wynaturzyły się w wyniszczającą walkę bez reguł, w której prawa człowieka są podporządkowane interesom firmy. Nieprzypadkowo w ostatnich latach rośnie zainteresowanie etyką biznesu, odpowiedzialnością społeczną przedsiębiorstwa czy etyką relacji społecznych w organizacji.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.7702.IX.1 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 8708.IX.1 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Przedsiębiorczość)
Bibliogr. s. 191-194.
W nowej rynkowej rzeczywistości, w której firmy nastawione są nie tylko na efektywność, ale również na modernizację czy chociażby na przetrwanie, czerpią one swoją energię albo z zewnątrz (z otoczenia), albo z wewnątrz organizacji, w tym przede wszystkim dzięki swoim pracownikom. To ludzie bowiem nadają sens działalności przedsiębiorstwa. To oni silni wiedzą dostrzegają szansę tkwiącą w wartościach i symbolach integrujących. Nic więc dziwnego, że zarządzanie przez kulturę przez wielu teoretyków i praktyków jest uważane za najbardziej nowoczesną tendencję w zarządzaniu. Twierdzą oni, że jest to źródło sukcesów i przewagi konkurencyjnej poszczególnych przedsiębiostw.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8856.IX.1 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10412.IX.1 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(HR)
Bibliogr. s. 145-148.
Książka stanowi swoiste kompendium wiedzy o zasobach ludzkich. Holistyczny charakter książki jest koncepcją umożliwiającą racjonalne spojrzenie na rozwój pracowników. Modele zasobów ludzkich stanowią podpowiedź, jak wpływać na podnoszenie kwalifikacji przez pracowników, czyli inaczej mówiąc, jak zarządzać zasobami ludzkimi. Poprzez przeprowadzone analizy i przedstawione przykłady autorzy starają się udowodnić tezę, że odpowiednie zarządzanie zasobami ludzkimi i wybór określonego modelu zarządzania zasobami ludzkimi przyczynia się do rozwoju firmy i pozwala stać się konkurencyjnym na rynku.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11888 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11887.IX.4 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13071.IX.4 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 341-348. Indeks.
Książka przedstawia najważniejsze aspekty zachowania człowieka w organizacji, a jej celem jest udzielenie menedżerom merytorycznego wsparcia w rozwijaniu umiejętności kierowania ludźmi. W publikacji krytycznej analizie zostały poddane: społeczny podsystem organizacji, uwarunkowania jego sprawności, jak również przyczyny jego niesprawności ujawniające się w postaci różnych dysfunkcji i patologii.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11258.IX.4 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12347.IX.4 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Kulturowe procesy zarządzania / Łukasz Sułkowski. - Warszawa : Difin, 2012. - 335 s. : il. ; 23 cm.
Bibliogr. s. 304-335.
Celem monografii jest opisanie wielości perspektyw rozumienia i badania procesów kulturowych w organizacjach, ale jednocześnie wskazanie płaszczyzn ich możliwej integracji. Autor podjął próbę przejścia od analizy teoretycznej do propozycji metodologicznych, a więc oceny możliwości zastosowania przyjętego podejścia do badania kulturowych procesów organizowania oraz zarządzania procesami zmian kulturowych. Książka ta stanowi rozwinięcie kilku tez, które lokują analizy kulturowe w naukach o zarządzaniu na bardzo ogólnej płaszczyźnie dyskursu naukowego.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.12708.IX.1 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13751.IX.1 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 313-324.
Współczesne organizacje składają się z wzajemnie ze sobą połączonych części (systemów), w których czynnik ludzki jest najważniejszy, bowiem realizuje wspólne określone cele dla powodzenia organizacji jako całości. W niniejszym opracowaniu punktem odniesienia jest człowiek. Praca przedstawia organizację jako system społeczny, prezentuje wybrane kierunki organizacji procesów pracy, zagadnienie stosunków międzyludzkich i konfliktów w pracy, władzy i przywództwa w organizacji, odnosi się do kultury organizacyjnej oraz etycznego wymiaru zarządzania organizacjami. Podejmowana problematyka książki ma charakter interdyscyplinarny, występuje w niej bowiem problematyka socjologiczna, psychologiczna, ekonomiczna czy nauk o zarządzaniu.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.12883.IX.4 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13992.IX.4 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Zmiany zachodzące w organizacji i ich wpływ na jednostkę stanowią obecnie jedno z najchętniej podejmowanych zagadnień badawczych. Na człowieka w środowisku pracy oddziałuje szereg czynników, a ich wpływ ma charakter symultaniczny. Tylko poprzez dokładną analizę poszczególnych obszarów można określić owe determinanty. Opracowanie tak postawionego problemu badawczego wymaga przeprowadzenia analizy w trzech blokach tematycznych, którym podporządkowany jest układ książki. Celem części pierwszej jest próba odpowiedzi na pytanie, w jaki sposób zmieniają się organizacje i jednostki oraz jakie ma to konsekwencje dla ich współdziałania. Rozważania zawarte w części drugiej mają charakter bardziej szczegółowy. Analizie poddano wybrane obszary organizacji i przez pryzmat ich ewolucji dokonano charakterystyki zachowań ludzi w organizacjach określanych jako tradycyjne, współczesne i przyszłości. Zawarte w części drugiej charakterystyki organizacji przyszłości stały się podstawą do wyabstrahowania najbardziej symptomatycznych zmian w analizowanych obszarach; na podstawie tej wiedzy opisano zachowania ludzi w organizacji jutra. Część trzecia ma więc cechy projektu, jednak z uwagi na unikatowy charakter należy podkreślić jej walory poznawcze.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.12320.IX.4 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13467.IX.4 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 249-272.
Zaufanie w organizacji to ważny czynnik ułatwiający kooperacje oraz koordynacje społecznych interakcji. Zmniejsza potrzebę monitorowania zachowań pracowniczych i jest jednym z najistotniejszych czynników wpływających na satysfakcje z pracy. Brak zaufania wiąże się z kolei z dużymi kosztami ponoszonymi przez pracownika, głównie emocjonalnymi i transakcyjnymi, a umiejętność ich niwelowania odzwierciedla istniejący poziom zaufania. Brak zaufania w organizacji przyczynia się do jej dysfunkcjonalności. Uniemożliwiając podejmowanie dobrych decyzji, utrudnia tez rozwój więzi społecznych. Zaufanie znacznie ogranicza negatywne następstwa zmian organizacyjnych i ułatwia dokonywanie zmian w grupie pracowniczej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11104.IX.1 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12083.IX.1 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tyt. oryg.: International management : culture and beyond, 2009.
Bibliogr. s. 585-596.
Publikacja stanowi wprowadzenie do niezwykle rozbudowanej dziedziny, jaką jest zarządzanie międzynarodowe. Omawia najważniejsze zagadnienia związane z prowadzeniem międzykulturowej działalności, m.in. wpływ aspektów kulturowych na zachowania ludzi w miejscu pracy oraz na wewnętrzne systemy w firmie, globalne i strategiczne elementy międzynarodowego biznesu, a także podkreśla rolę, jakoą odgrywają czynniki pozakulturowe w procesach podejmowania decyzji i ich wdrażania. Aspekty teoretyczne zostały zilustrowane licznymi studiami przypadków z Europy, Stanów Zjednoczonych, Bliskiego Wschodu, Ameryki Łacińskiej, Afryki i Azji, jak również licznymi ćwiczeniami ułatwiającymi utrwalanie wiedzy. Poza głownymi tematami omówionymi w podręcznikach poświęconych międzynarodowemu zarządzaniu, publikacja obejmuje także zagadnienia, które nie są zazwyczaj poruszane w tym kontekście. Należą do nich: wpływ aspektów kulturowych na firmy rodzinne, nieformalny patronat, globalizacja kontra lokalizacja, e-komunikacja, konwergencja i dywergencja w zagranicznych filiach, znaczenie zachodniego stylu zarządzania zasobami ludzkimi dla innych kultur, nadzór nad marką korporacyjną.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12520.IX.1 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 303-314.
Jest to publikacja, która z pewnością może zainteresować zarówno studentów, jak i praktyków biznesu. Autorka w sposób dojrzały, przemyślany i metodologicznie konsekwentny analizuje zagadnienia związane z wpływem formy zatrudnienia na zachowania organizacyjne. Problematyka ta jest o tyle ważna, że zachowania organizacyjne są zagadnieniem w zasadzie niepoznanym do końca.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11250.IX.4 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12338.IX.4 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Rozprawy Naukowe / Politechnika Białostocka. Biblioteka Nauk o Zarządzaniu)
ISSN i numeracja serii gł.: 0867-096X ; nr 223.
Bibliogr. s. 179-188.
Problematyka pracy dotyczy źródeł kultury organizacyjnej firm działających w wielokulturowym otoczeniu. Wielokulturowość rozpatrywana jest z punktu widzenia religii, która tworzy fundament kulturowy oparty na dominujących w danej konfesji wartościach oraz podstawowych założeniach kulturowych. Obszarami badawczymi są: determinanty kultury organizacyjnej, preferencje wartości osobowych wyznawców religii chrześcijańskich i ich wpływ na kulturę organizacyjną, podstawowe założenia kultur wyznaniowych i ich wpływ na kulturę organizacyjną.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.12409 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.12408.VI.14 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13569.VI.14 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tyt. oryg.: Change the culture, change the game : the breakthrough strategy for energizing your organization and creating accountability for results, 2011.
Książka przedstawia strategię, której celem jest pomoc liderom w przyspieszaniu zmiany kultury organizacyjnej. W tym znakomitym przewodniku po transformacji kulturowej autorzy proponują model "piramidy rezultatów", prostą i łatwą do zapamiętania metodologię wpływania na sposób myślenia i działania ludzi tak, by osiągnięte zostały pożądane rezultaty. Doskonalenie umiejętności przyspieszania zmiany kulturowej jest kompetencją niezbędną każdemu liderowi, który chce, by jego organizacja była coraz bardziej konkurencyjna. W książce Czytelnik znajdzie dokładną metodologię rozwoju tej umiejętności - metodologię, która jest wykorzystywana przez najbardziej poważane firmy na świecie. W każdym rozdziale znajdują się ciekawe przykłady na to, jak organizacje, które osiągnęły olbrzymi sukces, wykorzystują przedstawione najlepsze praktyki.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12607.IX.4 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 224-239.
Monografia dobrze wpisuje się w lukę istniejącą w naukach o zarządzaniu. W książce Autorka, wskazując na konieczność zapewnienia spójności i integracji składowych systemu zarządzania, konstruuje interesującą poznawczo propozycję modelu kształtowania dopasowania organizacyjnego, integrującego strategię, kulturę organizacyjną i zarządzanie zasobami ludzkimi i wskazującego na znaczenie praktyk zarządzania zasobami ludzkimi w procesie dopasowania. (z recenzji prof. dr. hab. Szymona Cyferta)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14189.IX.1 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 222-230.
Autorki przekazują do rąk Czytelników publikację stanowiącą kompendium wiedzy z zakresu zachowań organizacyjnych. Prezentują przegląd dorobku nauki o zachowaniach organizacyjnych wraz z praktycznymi przykładami obrazującymi omawianą tematykę. Opracowanie składa się z ośmiu tematycznie i logicznie powiązanych rozdziałów. Omawiają one specyfikę nauki o zachowaniu, uwarunkowania zachowań indywidualnych, grupowy kontekst zachowań, rodzaje zespołów i współpracę zespołową, zachowania międzyorganizacyjne, strategie wprowadzania zmian oraz zarządzanie zmianą, kształtowanie zachowań organizacyjnych poprzez motywowanie, istotę, rodzaje oraz metody rozwiązywania konfliktów i kształtowanie zachowań ludzkich we współczesnych organizacjach. Część praktyczna kończąca każdy rozdział zawiera zadanie, mające na celu utrwalenie występujących terminów i pojęć oraz opis przypadku dotyczący prezentowanych treści. (ze wstępu)
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11880.IX.4 [Magazyn 1], P.11881 [Magazyn 1] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11879.IX.4 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13062.IX.4 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 289-312.
W monografii zaprezentowano wyniki badań dotyczących wpływu wymiarów kulturowych polskich organizacji na proces doskonalenia zarządzania jakością. Wychodząc od klasycznych typologii wymiarów kulturowych określono determinanty kulturowe doskonalenia zarządzania jakością oraz projakościowego przywództwa. W wyniku przeprowadzonych badań dokonano autorskiej typologii kultur organizacyjnych na: kulturę projakościową (kulturę sukcesu), kulturę unikania, kulturę konserwatywną (kulturę sztywną), kulturę wymuszonych zmian. Książka stanowi interesującą pozycję dla osób zajmujących się zarządzaniem jakością oraz kulturą organizacyjną.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.12279.IX.7 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13406.IX.7 [Czytelnia C] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej