Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(9)
Forma i typ
Książki
(8)
Publikacje naukowe
(2)
Publikacje fachowe
(1)
Dostępność
dostępne
(11)
tylko na miejscu
(9)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(3)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(8)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(9)
Autor
Bąkowska Dobrogniewa
(1)
Dennison Gail
(1)
Dennison Paul Ehrlich
(1)
Dutton Mark
(1)
Dzionek Elżbieta
(1)
Gaździk Tadeusz Szymon (1954- )
(1)
Goddard Sally (1957- )
(1)
Kokosz Mirosław
(1)
Konstanty Ignaciuk Barbara
(1)
Matuszkiewicz-Górska Maria
(1)
Muzylak Grzegorz
(1)
Myers Thomas W
(1)
Nikodemska El Tairy Hanna
(1)
Petryński Wacław
(1)
Solecki Bogusław
(1)
Wójcik Magdalena (pedagog)
(1)
Zwoleńska Anna
(1)
Śliwowski Tomasz
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(8)
2000 - 2009
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(3)
Kraj wydania
Polska
(9)
Język
polski
(9)
Odbiorca
Psychoterapeuci
(1)
Temat
Kinezjologia edukacyjna
(4)
Kinezjologia
(3)
KINEZJOLOGIA EDUKACYJNA
(2)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(2)
Uczenie się
(2)
Anatomia człowieka
(1)
Biomechanika
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
Filozofia nauki
(1)
Fizjoterapia
(1)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(1)
Masaż
(1)
Metodologia
(1)
Mięśnie
(1)
Odruchy
(1)
Ortopedia
(1)
PSYCHOTERAPIA
(1)
Powięź
(1)
Psychomotoryka
(1)
RYSUNEK
(1)
Terapia manualna
(1)
ZESPÓŁ ADHD
(1)
Zmysły
(1)
Temat: czas
2001-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(1)
Gatunek
Dokumenty elektroniczne
(1)
Monografia
(1)
Opracowanie
(1)
Podręcznik
(1)
Poradnik
(1)
Dziedzina i ujęcie
Medycyna i zdrowie
(4)
Edukacja i pedagogika
(3)
Biologia
(1)
Filozofia i etyka
(1)
Psychologia
(1)
Słowo kluczowe
kinezjologia
(3)
kinezjologia edukacyjna
(2)
zmysły
(2)
anatomia człowieka
(1)
biomechanika
(1)
dieta
(1)
dzieci
(1)
fizjoterapia
(1)
gimnastyka korekcyjna
(1)
integracja sensomotoryczna
(1)
mózg
(1)
niepełnosprawność intelektualna
(1)
procedury terapeutyczne
(1)
rehabilitacja
(1)
rodzice
(1)
rozwój człowieka
(1)
taśma anatomiczna
(1)
uczenie się
(1)
zakażenia usprawniające
(1)
9 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 55.
W książce zaprezentowano scenariusze wykorzystujące elementy Gimnastyki Mózgu (wg Dennisonów) – bazowego programu w ramach Kinezjologii Edukacyjnej. Propozycje w nich zawarte skierowane są do nauczycieli edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej. Proste i możliwe do wykonania w każdych warunkach ćwiczenia, mogą być zastosowane jako:: relaksujące, w przerwie między zajęciami, wyciszające po zajęciach, koncentrujące przed wysiłkiem, usprawniające przed czynnościami pisania, czytania, zapamiętywania. Scenariusze mogą być wykorzystane do pracy z dziećmi 6-7-letnimi. Zawierają one zestaw ćwiczeń nakierowanych na konkretny cel, taki jak:: rozwijanie umiejętności samodzielnego uczenia się i koncentracji, wspomaganie uważnego słuchania i jasnego wypowiadania się, doskonalenie umiejętności czytania, pisania i rysowania, rozwijanie umiejętności matematycznych oraz kształtowanie postaw twórczych. W scenariuszach znalazły także zastosowanie techniki twórczego myślenia według Edwarda Nęcki. Połączenie ćwiczeń z zakresu Kinezjologii Edukacyjnej i technik twórczego myślenia przynosi zaskakujące rezultaty w pracy z małymi dziećmi.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16500.IV.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 16499.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Pozostałe zbiory
DVD
W koszyku
Zestawy ćwiczeń opracowany na podstawie: 1. Gimnastyka mózgu w pracy i zabawie / Paul E. Dennison, Gail E. Dennison; 2. Gimnastyka mózgu - podręcznik dla rodziców i nauczycieli / Paul E. Dennison, Gail E. Dennison.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. DVD.418.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 163-164.
Kinezjologia Edukacyjna – fenomen skuteczności jest jedyną w Polsce publikacją zawierającą prezentację badań naukowych prowadzonych przez wybitnych i uznanych na świecie naukowców, których wnioski są zbieżne z założeniami Kinezjologii Edukacyjnej dr. ph. Paula Dennisona. Publikacja przeznaczona jest dla wszystkich zainteresowanych poznaniem podstaw naukowych metody oraz dla tych, którzy chcieliby podnieść jakość swojego życia. Napisana z pasją, barwnym językiem, prezentuje sposób wprowadzania korzystnych zmian w życiu każdego człowieka. W żywy, interesujący sposób autorka opisuje przypadki osób, które dzięki jej pomocy odzyskały kontrolę nad swoim życiem lub uczyniły je radośniejszym. Prezentacja tych osobistych doświadczeń, poparta licznymi przykładami z praktyki autorki, jak również relacje osób korzystających z metod kinezjologicznych, nadają książce walor autentyczności. Hanna Nikodemska El Tairy jest trenerem Kinezjologii Edukacyjnej od siedemnastu lat, za swoje osiągnięcia została wpisana do Who is Who w Polsce. Jej prace są znane w kraju i za granicą.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.17976 [Magazyn 1], P.17975 [Magazyn 1] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19510.IV.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 19509.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Ortopedia Duttona / Mark Dutton ; t. 1.)
Bibliografia przy rozdziałach. Indeks.
Książka stanowi znakomite źródło wiedzy na temat szeroko pojętej ortopedii. Zarówno studenci fizjoterapii, jak i lekarze z zakresu rehabilitacji szybko i sprawnie znajdą w nim poszukiwane przez siebie informacje dotyczące przeprowadzania badania, formułowania oceny oraz wyboru sposobu postępowania w przypadku pacjentów z problemami ortopedycznymi. Podręcznik został napisany w taki sposób, aby zainteresowany Czytelnik odnalazł w nim „krok po kroku" wszystkie wskazówki niezbędne do postawienia diagnozy, ustalenia rokowania oraz zaplanowania właściwej, w danym przypadku, strategii postępowania terapeutycznego i zabiegów terapeutycznych. W 4 tomach znalazły się niezbędne informacje aby leczyć chorego i pomóc mu powrócić do normalnego życia. Najistotniejsze wiadomości podano w formie wyróżnionych graficznie wskazówek klinicznych. Istotne dane przedstawiono za pomocą praktycznych tabel i ilustracji. Przedstawiono najczęstsze rozpoznania w oparciu o subiektywne i obiektywne ustalenia, badania kontrolne, informacje na temat diagnostyki różnicowej, zalecanych sposobów leczenia oraz rokowania. Pod koniec każdego rozdziału poświęconego określonej części ciała zawarto serię ćwiczeń terapeutycznych opartych na tolerancji pacjentów na określone ruchy lub czynności.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.17940 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19460.XVIII.1.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 19459.XVIII.1.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 109-110.
Na rynku mamy coraz więcej pozycji dotyczących pracy z dziećmi z ADHD, ale poniższe opracowanie tym się różni od innych, że traktuje młodego człowieka bardziej kompleksowo. Umożliwia dokonanie jego charakterystyki uwzględniając aspekty psychologiczne, zamiłowanie do różnych dziedzin życia i wskazuje na stan psychiczny danego dziecka. Publikacja napisana przystępnym językiem wzbogacona jest kilkunastoma tekstami z różnych dziedzin i własnych obserwacji. Teoria to nie wszystko, najważniejsza jest praktyka i Autorka pragnie się podzielić własnymi spostrzeżeniami wyniesionymi z pracy nauczycielskiej oraz terapeutycznej z dziećmi, młodzieżą, a także dorosłymi. Książka może okazać się pomocna dla przyszłych terapeutów, nauczycieli, pedagogów i rodziców oraz pomoże pogłębić wiedzę tym wszystkim, którzy pragną pomagać innym osobom.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8836.IV.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10341.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zarys kinezjologii : ujęcie systemowo-teoretyczne / Wacław Petryński. - Wrocław : Edra Urban & Partner, copyright 2019. - XVII, [1], 196 stron : ilustracje, wykresy ; 24 cm.
Bibliografia, netografia na stronach 187-189. Indeks.
Jedynym sposobem fizycznego oddziaływania istoty żywej – w tym człowieka – na środowisko i wywoływania w nim pożądanych zmian jest ruch. Co więcej, jest on zarazem obserwowalnym zjawiskiem, na podstawie którego można wnioskować o tym, co dzieje się w sferze fizjologii i psychiki istot żywych. Dociekaniem jego podstaw i mechanizmów, zwłaszcza u człowieka, zajmuje się kinezjologia.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.17604 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18868.XVIII.6 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 18867.XVIII.6 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Nowe wydanie światowego bestsellera, który pozwoli rozszerzyć wiedzę i praktykę dotyczącą globalnych wzorców funkcjonalnych. Taśmy Anatomiczne mają za zadanie zainteresować wszystkich profesjonalistów zajmujących się strukturą i funkcją ciała człowieka:: fizjoterapeutów, trenerów przygotowania motorycznego i trenerów personalnych, specjalistów rehabilitacji, osteopatów, chiropraktyków, terapeutów manualnych, instruktorów jogi i Pilatesa, nauczycieli tańca i ruchu oraz osoby zajmujące się akupunkturą i innymi azjatyckimi sposobami terapii.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19018.XVIII.6 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 19017.XVIII.6 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wcześniejsze wydanie pod tytułem: Odruchy, uczenie i zachowanie : klucz do umysłu dziecka : nieinwazyjne metody rozwiązywania problemów związanych z uczeniem się i zachowaniem.
Bibliografia na stronach 215-221, netografia na stronie 11. Indeksy.
Rodzice są zazwyczaj pierwszymi osobami, które dostrzegają, że ich dziecko doświadcza trudności rozwojowych. Często nie wiedzą dokładnie, na czym polega problem, ale czują, że ich dziecko czymś się różni od pozostałych. Jeśli objawy nie są poważne, trudności te są często ignorowane, a rodzice informowani, że „dziecko z tego wyrośnie”. Choć jest oczywiście prawdą, że wiele dzieci wyrasta ze swych wczesnych problemów, warto wiedzieć, że rozwój ruchowy dziecka na początkowych etapach życia ma wpływ na zachowanie i osiągnięcia szkolne w późniejszym dzieciństwie. Jeżeli niedojrzałość neuromotoryczna będzie się utrzymywać, istnieje ryzyko, że dziecko będzie doświadczać specyficznych trudności w nauce i zaburzeń zachowania na różnych etapach swojego życia.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18584.III.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 18583.III.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach [243]-250.
Specyfika pracy z dziećmi z niepełnosprawnością intelektualną zmusza pedagogów i terapeutów do ciągłych poszukiwań nowych metod pracy, które zachęcą dzieci do poznawania najbliższego otoczenia. Wymaga to jednak wielkiego wyczucia i zrozumienia problemu, by umiejętnie dostosować konkretne ćwiczenia do rodzaju zaburzeń u danego dziecka. Nie każda bowiem metoda może być wykorzystana w terapii dzieci z wszystkimi niepełnosprawnościami, nie oznacza to jednak, iż nie możemy z powodzeniem wykorzystywać pewnych jej elementów. Nie ma metody, która sprawdzałaby się w każdej sytuacji problemowej, którą można stymulować i usprawniać wszelkie zaburzenia rozwojowe - dlatego zadaniem pedagogów i terapeutów jest wyćwiczenie w sobie umiejętności doboru poszczególnych ćwiczeń do zamierzeń terapeutycznych. Jedną z metod, która może pomóc dzieciom w maksymalnym, na miarę ich możliwości, rozwoju tak ważnych umiejętności percepcyjno-motorycznych, jest kinezjologia edukacyjna. Zaprezentowane w niniejszej pracy badania dotyczą znaczenia oraz stopnia efektywności kinezjologii edukacyjnej w rozwijaniu podstawowych umiejętności szkolnych u dzieci z niepełnosprawnością intelektualną w lekkim stopniu, a szczegółowe scenariusze zajęć terapeutycznych dają możliwość wdrożenia tych oddziaływań w proces edukacyjno-terapeutyczny. Publikacja ze względu na tematykę, adresowana jest do studentów kierunków pedagogicznych, zwłaszcza studentów pedagogiki specjalnej. Kierowana jest również do czynnych pedagogów specjalnych, psychologów, terapeutów, specjalistów terapii pedagogicznej, a także rodziców i opiekunów dzieci z niepełnosprawnością intelektualną, poszukujących wskazówek, inspiracji i nowych możliwości właściwych oddziaływań terapeutycznych w trosce o jak najlepszy rozwój dziecka.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18962.IV.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 18961.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej