Form of Work
Ksi─ů┼╝ki
(82)
E-booki
(19)
IBUK Libra
(17)
Publikacje naukowe
(5)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Status
only on-site
(82)
available
(58)
unavailable
(6)
unknown
(1)
Branch
Magazyny
(25)
Wypo┼╝yczalnie
(40)
Czytelnie
(82)
Author
zbiorowa Praca
(8)
Pier┼Ťcionek Zdzis┼éaw
(4)
Le┼Ťniewski Micha┼é Adam
(3)
Weresa Marzenna Anna
(3)
Adamik Anna
(2)
Barteczko Krzysztof
(2)
Brdulak Halina
(2)
Gorynia Marian (1956- )
(2)
Gołębiowski Tomasz
(2)
Grabowski Jan (1942- )
(2)
Teichmann Eufemia
(2)
Wrzosek Anna
(2)
Adamkiewicz-Drwiłło Hanna G
(1)
Anholt Simon
(1)
Badzińska Ewa
(1)
Balcerzak Adam P
(1)
Bartosik-Purgat Małgorzata
(1)
Bednarczyk Małgorzata
(1)
Bieńkowski Wojciech
(1)
Bisaga Anna
(1)
Bogdanienko Jerzy (1946- )
(1)
Brendzel-Skowera Katarzyna
(1)
Brojak-Trzaskowska Małgorzata
(1)
Czy┼╝ewska Marta
(1)
Flak Olaf
(1)
Fudaliński Janusz
(1)
Gmurzyńska Ewa
(1)
Godlewska Hanna (1960- )
(1)
Gogołkiewicz Marek
(1)
Gołembski Grzegorz
(1)
Graczyk Andrzej (ekonomia)
(1)
Grzegorczyk Wojciech (1956- )
(1)
Guzal-Dec Danuta (1978- )
(1)
G─ůsiorowska El┼╝bieta (nauki ekonomiczne)
(1)
Głód Grzegorz
(1)
Hadry┼Ť-Nowak Alicja
(1)
Haffer Miros┼éaw (1948- )
(1)
Jalinik Mikołaj
(1)
Janasz Krzysztof
(1)
Janiuk Ireneusz
(1)
Jankowska Barbara
(1)
Jaroszewska-Brudnicka Renata
(1)
Jewtuchowicz Aleksandra
(1)
Juchniewicz Małgorzata
(1)
Jurek-Stępień Stefania
(1)
Kaleta Andrzej
(1)
Kami┼äski Tadeusz (1931- )
(1)
Korenik Stanisław
(1)
Korol Janusz
(1)
Kozioł Leszek
(1)
Kołodziejczak Anna
(1)
Kruk Hanna
(1)
Krzy┼╝anowska Krystyna
(1)
Kusideł Ewa
(1)
Lichniak Irena
(1)
Maciejowski Tomasz
(1)
Makieła Zbigniew
(1)
Marciniak Stefan (1928- )
(1)
Matwiejczuk Rafa┼é (1973- )
(1)
Mazurek-Łopacińska Krystyna
(1)
Meyer Beata
(1)
Miler Ryszard (ekonomia)
(1)
Moszkowicz Krystyna
(1)
Mynarski Stefan (1935-2006)
(1)
Nawrot Łukasz
(1)
Niezgoda Dionizy
(1)
Nowacki Robert
(1)
Olifirowicz Marcin (1970- )
(1)
Pabian Barbara
(1)
Pac Bohdan
(1)
Pancer-Cybulska Ewa
(1)
Patkowski Paweł
(1)
Pawłowicz Leszek
(1)
Pietrzak Michał (nauki ekonomiczne)
(1)
Pindelski Mikołaj
(1)
Pop┼éawski Wojciech (1946- )
(1)
Radło Mariusz-Jan
(1)
Rapacz Andrzej
(1)
Reformat Beata
(1)
Rogalska El┼╝bieta
(1)
Rosa Gra┼╝yna (1968- )
(1)
Rybak Mirosława
(1)
Sitko-Lutek Agnieszka
(1)
Skulska Bogusława
(1)
Skuza Agnieszka
(1)
Smalec Agnieszka
(1)
Sokołowska Stanisława
(1)
Sokołowski Dariusz (geografia)
(1)
Sosnowski Michał
(1)
Sowa Krzysztof
(1)
Sołoducho-Pelc Letycja
(1)
Stru┼╝ycki Marian
(1)
Stru┼╝ycki Marian (1930- )
(1)
Sulmicki Jan
(1)
Szczuciński Przemysław
(1)
Szostak Ewa
(1)
Szo┼éno-Koguc Jolanta (1964- )
(1)
Szpon Jakub
(1)
Szwajca Danuta
(1)
Urbanek Piotr
(1)
Year
2020 - 2021
(2)
2010 - 2019
(55)
2000 - 2009
(44)
Time Period of Creation
2001-
(5)
Country
Poland
(101)
Language
Polish
(100)
English
(1)
Audience Group
Handlowcy
(1)
Mened┼╝erowie
(1)
Pracodawcy
(1)
Spedytorzy
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Subject
PRZEDSI─śBIORSTWO
(41)
INNOWACJE
(16)
ZARZ─äDZANIE STRATEGICZNE
(10)
REGIONY (adm.)
(9)
Konkurencyjno┼Ť─ç
(6)
POLSKA
(6)
TURYSTYKA
(6)
KONKURENCJA
(5)
PRZEDSI─śBIORSTWA MA┼üE i ┼ÜREDNIE
(5)
UNIA EUROPEJSKA
(5)
EKOROZWÓJ
(4)
GOSPODARKA
(4)
GOSPODARKA TERENOWA
(4)
MARKETING
(4)
REGIONALIZACJA GOSPODARCZA
(4)
ROLNICTWO
(4)
ROZWÓJ REGIONALNY
(4)
GLOBALIZACJA
(3)
INWESTYCJE ZAGRANICZNE
(3)
KADRY
(3)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(3)
PODR─śCZNIKI AKADEMICKIE
(3)
Turystyka
(3)
ZARZ─äDZANIE WIEDZ─ä
(3)
ANALIZA STRATEGICZNA
(2)
GOSPODARKA OPARTA na WIEDZY
(2)
Innowacje
(2)
KONSUMENCI (ekon.)
(2)
LOGISTYKA GOSPODARCZA
(2)
ORGANIZACJA WSPÓŁPRACY GOSPODARCZEJ i ROZWOJU
(2)
POLITYKA REGIONALNA
(2)
PRZEDSI─śBIORCZO┼Ü─ć (postawa)
(2)
PRZEMYSŁ
(2)
Przedsi─Öbiorstwo
(2)
SAMORZ─äD GMINNY
(2)
USŁUGI
(2)
ZARZ─äDZANIE
(2)
ZNAKI TOWAROWE
(2)
Zarz─ůdzanie
(2)
AGROBIZNES
(1)
AGROTURYSTYKA
(1)
Audyt
(1)
BIAŁORUŚ
(1)
EKOTURYSTYKA
(1)
FIRMA (nazwa)
(1)
FUNDUSZE STRUKTURALNE UE
(1)
Finanse mi─Ödzynarodowe
(1)
GOSPODARSTWO ROLNE
(1)
Globalizacja
(1)
HANDEL ZAGRANICZNY
(1)
Handel mi─Ödzynarodowy
(1)
INFORMACJA GOSPODARCZA
(1)
INTEGRACJA GOSPODARCZA
(1)
INTERNET
(1)
INWESTYCJE
(1)
JEDNOLITY RYNEK UE
(1)
KAPITA┼ü INTELEKTUALNY PRZEDSI─śBIORSTWA
(1)
KLASTRY (ekon.)
(1)
KOMUNIKACJA SPOŁECZNA
(1)
KOMUNIKOWANIE MARKETINGOWE
(1)
KRAJE GOSPODARCZO ROZWINI─śTE
(1)
KRAJE UNII EUROPEJSKIEJ
(1)
LUBELSKIE, wojew├│dztwo (od 1999)
(1)
LUBLIN (woj. lubelskie ; okr─Ög)
(1)
Logistyka
(1)
Logistyka gospodarcza
(1)
MARKETING NARODOWY
(1)
MARKETING PARTNERSKI
(1)
MARKETING STRATEGICZNY
(1)
MIASTA
(1)
MONOPOLE
(1)
Mi─Ödzynarodowe stosunki gospodarcze
(1)
Model biznesowy
(1)
Mruk, Henryk
(1)
MŁODZIEŻ
(1)
NOWY PRODUKT
(1)
OBIEKTY i URZ─äDZENIA TURYSTYCZNE
(1)
PODR─śCZNIKI
(1)
PROGRAMY UE
(1)
PRZEDSI─śBIORCZO┼Ü─ć MI─śDZYNARODOWA
(1)
PRZEDSI─śBIORSTWO WIELONARODOWE
(1)
PRZEMYSŁ ODZIEŻOWY
(1)
PRZYDATNO┼Ü─ć ZAWODOWA
(1)
PUBLIC RELATIONS
(1)
Przedsi─Öbiorstwo turystyczne
(1)
REGIONY PRZYGRANICZNE
(1)
REKLAMA
(1)
RYNEK
(1)
RYNEK KAPITAŁOWY
(1)
SPO┼üECZNA ODPOWIEDZIALNO┼Ü─ć BIZNESU
(1)
Schroeder, Jerzy
(1)
Spedycja
(1)
TRANSFER TECHNOLOGII
(1)
Transport
(1)
Usługi
(1)
WARTO┼Ü─ć EKONOMICZNA
(1)
WIEŚ
(1)
WSPÓLNA POLITYKA ROLNA UE
(1)
WZROST GOSPODARCZY
(1)
ZARZĄDZANIE JAKOŚCIĄ
(1)
Subject: time
1989-
(9)
2001-0
(9)
2001-
(5)
Subject: place
Polska
(3)
BAŁTYCKI, region
(1)
POLSKA
(1)
┼ÜWI─śTOKRZYSKIE, wojew├│dztwo
(1)
Genre/Form
PODR─śCZNIKI AKADEMICKIE
(4)
DANE STATYSTYCZNE
(2)
Monografia
(2)
Praca zbiorowa
(2)
Dane statystyczne
(1)
Ksi─Öga pami─ůtkowa
(1)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(1)
MATERIAŁY POMOCNICZE DLA SZKÓŁ WYŻSZYCH
(1)
MATERIAŁY POMOCNICZE dla SZKÓŁ WYŻSZYCH
(1)
PODR─śCZNIKI
(1)
Poradnik
(1)
Domain
Gospodarka, ekonomia, finanse
(4)
Transport i logistyka
(2)
Zarz─ůdzanie i marketing
(2)
Podr├│┼╝e i turystyka
(1)
101 results Filter
Book
In basket
Wsp├│┼éczesne wyzwania rynkowe, jak r├│wnie┼╝ zwi─ůzane z nimi zmiany zachodz─ůce wok├│┼é funkcjonuj─ůcych na rynku organizacji wskazuj─ů na z┼éo┼╝ono┼Ť─ç i wielowymiarowo┼Ť─ç czynnik├│w, kt├│re przes─ůdzaj─ů o mo┼╝liwo┼Ťciach i kierunkach ich rozwoju. Walory i atuty posiadane przez przedsi─Öbiorstwa, architektura oraz kompozycja zestawu element├│w b─Öd─ůcych w dyspozycji firmy, jak r├│wnie┼╝ uk┼éad czynnik├│w zewn─Ötrznych tworz─ů konfiguracj─Ö stanowi─ůc─ů o warto┼Ťci organizacji, kt├│ra przek┼éada si─Ö na jej potencja┼é konkurencyjny. Konkurencyjno┼Ť─ç organizacji mo┼╝e by─ç rozpatrywana w r├│┼╝nych wymiarach i odniesiona do r├│┼╝nych organizacji, zar├│wno tych ukierunkowanych na zysk, jak i realizuj─ůcych spo┼éecznie u┼╝yteczne cele czyli organizacji non profit.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. P.3598.IX.1 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Materiały z X Warsztatów Metodologicznych, Kraków, maj 2006 r.
Bibliogr. przy ref., Streszcz. ang przy ref.
Ksi─ů┼╝ka jest zbiorem artyku┼é├│w z X Warsztat├│w Metodologicznych, kt├│re odby┼éy si─Ö w roku 2006 w Krakowie. W pozycji zawarte s─ů zagadnienia dotycz─ůce teoretycznych podstaw identyfikacji pozycji przedsi─Öbiorstwa na rynku w warunkach konkurencji, modelowania selektywno┼Ťci wyboru marek na rynku, praktycznych sposob├│w okre┼Ťlania pozycji przedsi─Öbiorstwa na rynku oraz analiz empirycznych pozycjonowania marek. Jest to bogaty zestaw narz─Ödzi modelowania zjawisk konkurencji w warunkach pog┼é─Öbiaj─ůcych si─Ö proces├│w interakcji i globalizacji.
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.6988 [Magazyn 1] (1 egz.)
Wypo┼╝yczalnie
There are copies available to loan: sygn. 7794.IX.16.1 [Wypo┼╝yczalnia C] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 7793.IX.16.1 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 197-204
Maj─ůc na uwadze wzrastaj─ůc─ů rol─Ö korporacji ponadnarodowych w gospodarce ┼Ťwiatowej, zrozumienie r├│┼╝nych aspekt├│w dzia┼éalno┼Ťci ponadnarodowych ma ogromne znaczenie na ┼Ťwiecie. Jednym z kierunk├│w bada┼ä jest analiza strategii konkurencji korporacji ponadnarodowych, kt├│ra jest wiod─ůca w literaturze ┼Ťwiatowej. W Polsce do tej pory nie prowadzono rozbudowanych bada┼ä dotycz─ůcych strategii konkurencji korporacji ponadnarodowych oraz wp┼éywu ich dzia┼éalno┼Ťci na krajow─ů gospodark─Ö wraz ze wszystkimi parametrami ekonomicznymi i spo┼éecznymi.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 10301.XI.6 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
(Monografia / Politechnika Cz─Östochowska. Wydzia┼é Zarz─ůdzania.)
Na s. tyt.: 1949-2014 jubileusz 65-lecia Politechniki Cz─Östochowskiej.
Bibliogr., netogr. przy pracach.
Celem niniejszej publikacji jest zasygnalizowanie konieczno┼Ťci dostosowywania zmian w dzia┼éalno┼Ťci ca┼éej organizacji i w filozofii jej dzia┼éania do wymaga┼ä klient├│w. Punkt ci─Ö┼╝ko┼Ťci przesun─ů┼é si─Ö na rynek, to oznacza konieczno┼Ť─ç wykorzystywania dost─Öpnych rozwi─ůza┼ä do badania potrzeb i preferencji nabywc├│w. Dopiero na takich fundamentach mo┼╝na budowa─ç przewag─Ö konkurencyjn─ů organizacji. Wyzwaniem dla organizacji jest obecnie umiej─Ötne wykorzystywanie nowoczesnych narz─Ödzi marketingowych w zintegrowanych dzia┼éaniach zgodnych z opracowan─ů strategi─ů.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 15673.IX.16 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
(Monografia / Politechnika ┼Ül─ůska ; 378)
Bibliogr. s. 255-264.
W pracy podj─Öto pr├│b─Ö przegl─ůdu dotychczasowego dorobku w zakresie tematyki zasob├│w marketingowych w celu zaproponowania kompleksowej definicji, kt├│ra okre┼Ťla┼éaby ich istot─Ö i specyfik─Ö, oraz zaprojektowania syntetycznego wska┼║nika, pozwalaj─ůcego oceni─ç potencja┼é konkurencyjny zasob├│w marketingowych przedsi─Öbiorstwa. Starano si─Ö r├│wnie┼╝ udzieli─ç odpowiedzi na pytanie, dlaczego zasoby marketingowe mog─ů stanowi─ç ┼║r├│d┼éo osi─ůgania d┼éugotrwa┼éej przewagi konkurencyjnej firmy oraz by─ç dla niej ┼║r├│d┼éem warto┼Ťci, a tak┼╝e w jaki spos├│b mierzy─ç ich si┼é─Ö rynkow─ů, kt├│ra okre┼Ťla i warunkuje ich potencja┼é konkurencyjny.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypo┼╝yczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.12292.IX.16 [Wypo┼╝yczalnia C] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 13416.IX.16 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr., netogr. s. 151-156.
W monografii dokonano dekompozycji poj─Öcia konkurencyjno┼Ťci na nast─Öpuj─ůce elementy sk┼éadowe: potencja┼é konkurencyjny i pozycj─Ö konkurencyjn─ů. Na tej podstawie okre┼Ťlono syntetyczny wska┼║nik konkurencyjno┼Ťci, kt├│ry uwzgl─Ödnia┼é wymienione wymiary konkurencyjno┼Ťci. Umo┼╝liwi┼éo to dokonanie kompleksowej oceny konkurencyjno┼Ťci wybranych bran┼╝ na rynku unijnym oraz okre┼Ťlenie czynnik├│w j─ů determinuj─ůcych. Opracowanie sk┼éada si─Ö z czterech rozdzia┼é├│w. W pierwszym przedstawiono znaczenie wybranych bran┼╝ w gospodarce Polski. W rozdziale drugim skoncentrowano si─Ö na ocenie potencja┼éu konkurencyjnego. W rozdziale trzecim skupiono uwag─Ö na efektach konkurencyjnych. W rozdziale czwartym dokonano syntetycznej oceny konkurencyjno┼Ťci bran┼╝.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 16858.XI.3 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Ksi─ů┼╝ka ta zosta┼éa napisana na podstawie bada┼ä najlepszych polskich przedsi─Öbiorstw konkurencyjnych na rynkach Unii Europejskiej. W wyniku bada┼ä stwierdzono, ┼╝e najwi─Öksza grupa naszych przedsi─Öbiorstw utrzymuje si─Ö na rynkach UE dzi─Öki przewadze kosztowej (g┼é├│wnie w sektorach o ┼Ťrednio zaawansowanej technologii), a nastepnie dzi─Öki specjalnym relacjom z odbiorcami, przewadze czasowej, renomie oraz jako┼Ťci. Zasadniczym nurtem rozwa┼╝a┼ä w niniejszej ksi─ů┼╝ce jest ocena ┼║r├│de┼é przewagi konkurencyjnej polskich przedsi─Öbiorstw na rynkach UE.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.5396 [Magazyn 1] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 6705.IX.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 294-304.
Rozw├│j globalizacji postawi┼é przed przedsi─Öbiorstwami szczeg├│lne wyzwania. Osi─ůgni─Öcie mi─Ödzynarodowej konkurencyjno┼Ťci sta┼éo si─Ö konieczne nie tylko dla firm chc─ůcych internacjonalizowa─ç sw─ů dzia┼éalno┼Ť─ç, ale tak┼╝e dla tych, kt├│re pragn─ů osi─ůga─ç sukcesy na rynkach rodzimych, na kt├│rych s─ů obecne wysokokonkurencyjne produkty przedsi─Öbiorstw zagranicznych. W ksi─ů┼╝ce podj─Öto pr├│b─Ö odpowiedzi na odwieczne pytanie, kt├│re zadaj─ů sobie przedsi─Öbiorstwa - co nale┼╝y zrobi─ç, ┼╝eby si─Ö dynamicznie rozwija─ç w skali rynku krajowego i mi─Ödzynarodowego, oraz na jakie czynniki konkurencyjno┼Ťci trzeba zwr├│ci─ç szczeg├│ln─ů uwag─Ö. Intensywno┼Ť─ç konkurencji w dobie globalizacji sprawia bowiem, ┼╝e nie wystarczy ju┼╝ tylko dobre zarz─ůdzanie i okre┼Ťlenie, kt├│re czynniki konkurencyjno┼Ťci s─ů istotne, lecz konieczne si─Ö staje okre┼Ťlenie ich po┼╝─ůdanych cech oraz konfiguracji.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypo┼╝yczalnie
All copies are currently on loan: sygn. P.11017.IX.2 [Wypo┼╝yczalnia C] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 12072.IX.2 [Czytelnia C], 11993.IX.2 [Czytelnia C] (2 egz.)
Book
In basket
(Studia i Monografie / Uniwersytet Opolski, ISSN 1233-6408 ; nr 511.)
Bibliogr. s. 355-374.
W monografii przedstawiono relatywnie rzadko podejmowan─ů w polskoj─Özycznej literaturze problematyk─Ö kompetencji logistyki i ich oddzia┼éywania na tworzenie przewagi konkurencyjnej przedsi─Öbiorstwa. Rola logistyki jako koncepcji zarz─ůdzania przep┼éywami towar├│w i informacji stale ro┼Ťnie. Dotyczy to m.in. kompetencji logistyki rozumianych jako czynniki umo┼╝liwiaj─ůce zdobycie i utrzymanie przewagi konkurencyjnej przez przedsi─Öbiorstwo. Kompetencje zwi─ůzane ze sfer─ů logistyki zosta┼éy przedstawione na tle nowoczesnych koncepcji zarz─ůdzania strategicznego. Opr├│cz rozwa┼╝a┼ä teoretycznych w monografii przedstawiono r├│wnie┼╝ wyniki bada┼ä empirycznych prowadzonych na ┼Ťwiecie i w Polsce.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypo┼╝yczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.14501.IX.14 [Wypo┼╝yczalnia C] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 15443.IX.14 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. przy rozdz.
Autorzy ksi─ů┼╝ki stawiaj─ů tez─Ö, ┼╝e w ostatnich latach nast─ůpi┼éa istotna zmiana znaczenia czynnik├│w mi─Ödzynarodowej konkurencyjno┼Ťci polskiej gospodarki wynikaj─ůca z proces├│w globalizacji oraz integracji z Uni─ů Europejsk─ů. Wskazuj─ů oni, ┼╝e z jednej strony zmala┼éo znaczenie wielu tradycyjnych czynnik├│w konkurencyjno┼Ťci (jak na przyk┼éad autonomicznych zasob├│w kapita┼éowych czy powszechnych technologii), poniewa┼╝ sta┼éy si─Ö one ┼éatwo dost─Öpne i mobilne w skali mi─Ödzynarodowej. Z drugiej strony za┼Ť wzros┼éo znaczenie wielu innych czynnik├│w konkurencyjno┼Ťci o mniejszym lub niedocenionym dawniej znaczeniu. Na uwag─Ö zas┼éuguj─ů w szczeg├│lno┼Ťci rozwi─ůzania instytucjonalne, kt├│re w warunkach mobilno┼Ťci czynnik├│w wytw├│rczych maj─ů decyduj─ůcy wp┼éyw na lokalizacj─Ö inwestycji i zwi─ůzanego z nimi transferu technologii. Odnosz─ůc te og├│lne wnioski wynikaj─ůce z bada┼ä konkurencyjno┼Ťci do wybor├│w polityki ekonomicznej w Polsce, autorzy za kluczowe sfery dzia┼éania uznaj─ů popraw─Ö otoczenia instytucjonalnego (w tym m.in. reform─Ö finans├│w publicznych, doko┼äczenie prywatyzacji, popraw─Ö otoczenia regulacyjnego czy restrukturyzacj─Ö sfery B+R), podniesienie poziomu wykorzystania zasob├│w ludzkich w procesie tworzenia dochodu narodowego oraz wzmacnianie jako┼Ťci kapita┼éu ludzkiego ÔÇô co pozwoli na lepsze wykorzystanie nap┼éywu do Polski kapita┼éu i technologii ze ┼║r├│de┼é zewn─Ötrznych. Istotn─ů warto┼Ťci─ů ksi─ů┼╝ki jest r├│wnie┼╝ wyselekcjonowana w procesie bada┼ä oraz wielu seminaryjnych dyskusji metoda analizy konkurencyjno┼Ťci gospodarczej. Dzi─Öki niej przedstawione w pracy analizy por├│wnawcze maj─ů wysok─ů warto┼Ť─ç por├│wnawcz─ů oraz praktyczn─ů, w szczeg├│lno┼Ťci mog─ů by─ç u┼╝yteczne dla wypracowania prorozwojowych i prokonkurencyjnych rozwi─ůza┼ä w polityce ekonomicznej.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypo┼╝yczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.9016.XI.4 [Wypo┼╝yczalnia C] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 10587.XI.4 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Prezentowana praca jest rezultatem sz├│stego, dorocznego, mi─Ödzynarodowego seminarium zorganizowanego przez Zak┼éad Bada┼ä nad Gospodark─ů Pa┼ästw Ba┼étyckich Instytutu Gospodarki ┼Üwiatowej Szko┼éy G┼é├│wnej Handlowej w Warszawie w dniu 25 listopada 2006 r. Seminaria te i towarzysz─ůce im publikacje po┼Ťwi─Öcone s─ů szeroko rozumianej konkurencyjno┼Ťci oraz stosunkom s─ůsiedzkim i regionalnym na ba┼étyckim i wschodnim pograniczu UE. S─ůsiedzka i regionalna wsp├│┼épraca mo┼╝e by─ç bowiem czynnikiem wzrostu konkurencyjno┼Ťci.
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.5407 [Magazyn 1] (1 egz.)
Wypo┼╝yczalnie
There are copies available to loan: sygn. 6717.XI.3 [Wypo┼╝yczalnia C] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 6718.XI.3 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
W prezentowanej publikacji podj─Öto pr├│b─Ö wskazania kluczowych czynnik├│w rozwoju przedsi─Öbiorczo┼Ťci w realiach gospodarki opartej na wiedzy. Obszary badawcze zaprezentowane w poszczeg├│lnych cz─Ö┼Ťciach opracowania s─ů zwi─ůzane z pr├│b─ů okre┼Ťlenia determinant├│w rozwoju, jak r├│wnie┼╝ narz─Ödzi sprzyjaj─ůcych osi─ůganiu przewagi konkurencyjnej. Problematyka zwi─ůzana z przedsi─Öbiorczo┼Ťci─ů bywa uto┼╝samiana przede wszystkim z sektorem ma┼éych i ┼Ťrednich przedsi─Öbiorstw. Jednak dotyczy ona wszystkich podmiot├│w prowadz─ůcych dzia┼éalno┼Ť─ç gospodarcz─ů, bez wzgl─Ödu na ich charakter w┼éasno┼Ťci, rodzaj prowadzonej dzia┼éalno┼Ťci czy wielko┼Ť─ç. Przedsi─Öbiorczo┼Ť─ç to tak┼╝e atrybut jednstek, zatrudnionych w r├│┼╝nych organizacjach gospodaruj─ůcych, sprzyjaj─ůcy akceleracji rozwoju gospodarczego.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypo┼╝yczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.4977.IX.2 [Wypo┼╝yczalnia C] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 5602.IX.2 [Czytelnia C], 5601.IX.2 [Czytelnia C] (2 egz.)
Book
In basket
(Podręcznik : materiały dydaktyczne / Akademia Ekonomiczna im. Karola Adameckiego w Katowicach)
Bibliogr. s. 101-108.
Podr─Öcznik dydaktyczny ÔÇ×Konkurencyjno┼Ť─ç przedsi─Öbiorstwa. Cz─Ö┼Ť─ç 1. Poj─Öcia, definicje, modeleÔÇŁ jest przeznaczony dla student├│w kierunk├│w ekonomicznych oraz mened┼╝er├│w i przedsi─Öbiorc├│w chc─ůcych pog┼é─Öbi─ç analiz─Ö swojego przedsi─Öbiorstwa. Aby w pe┼éni przyswoi─ç tre┼Ť─ç podr─Öcznika, Czytelnik powinien mie─ç wiedz─Ö na temat funkcjonowania przedsi─Öbiorstwa co najmniej na poziomie tytu┼éu licencjata nauk ekonomicznych. Niniejszy podr─Öcznik stanowi kompendium wiedzy o funkcjonowaniu przedsi─Öbiorstwa w warunkach konkurencji. Zawiera przegl─ůd definicji i uwarunkowa┼ä konkurencyjno┼Ťci przedsi─Öbiorstwa; prezentacj─Ö sk┼éadnik├│w konkurencyjno┼Ťci przedsi─Öbiorstwa; wybrane modele konkurencyjno┼Ťci przedsi─Öbiorstwa spotykane w literaturze przedmiotu; zintegrowany model konkurencyjno┼Ťci przedsi─Öbiorstwa podsumowuj─ůcy tre┼Ť─ç wcze┼Ťniejszych rozdzia┼é├│w.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypo┼╝yczalnie
All copies are currently on loan: sygn. P.9922.IX.2 [Wypo┼╝yczalnia C] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 11532.IX.2 [Czytelnia C], 11531.IX.2 [Czytelnia C] (2 egz.)
Book
In basket
(Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Ekonomiczno - Informatycznej w Warszawie ISSN 1509-3670 ; 22)
W niniejszym opracowaniu monograficznym, autorzy ujmuj─ů logistyk─Ö przede wszystkim jako dzia┼éalno┼Ť─ç praktyczn─ů, pozwalaj─ůc─ů polepsza─ç jako┼Ť─ç dzia┼éania z punktu widzenia celu przedsi─Öbiorstwa oraz wymaga┼ä wsp├│┼éczesnego klienta. Zamieszczone w zeszycie naukowym teksty pozwol─ů Czytelnikowi osadzi─ç logistyk─Ö w r├│┼╝nych sferach dzia┼éalno┼Ťci gospodarczej z pozytywnym skutkiem dla przedsi─Öbiorstwa i jego klient├│w.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 8642.IX.14 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
(Biblioteka Nowoczesnego Mened┼╝era / Jan D. Antoszkiewicz, Zbigniew Dworzecki)
Bibliogr. s. 199-208.
Ksi─ů┼╝ka ┼é─ůczy najnowsz─ů wiedz─Ö na temat zarz─ůdzania mark─ů z nowatorskim i nigdzie jeszcze nie publikowanym modelem zarz─ůdzania potencja┼éem marki. G┼é├│wne w─ůtki dotycz─ů istoty kapita┼éu marki, dzia┼éa┼ä i mechanizm├│w jego kreowania, to┼╝samo┼Ťci i potencja┼éu konkurencyjnego marki, a tak┼╝e mierzenia si┼éy marki. Bazuj─ůc na swoich wieloletnich do┼Ťwiadczeniach biznesowych, Autor odpowiada na kluczowe pytania: jak wykreowa─ç warto┼Ť─ç firmy poprzez mark─Ö, jak budowa─ç przewag─Ö konkurencyjn─ů w oparciu o mark─Ö, jak skuteczne zarz─ůdza─ç potencja┼éem konkurencyjnym marki. Publikacja napisana jest w spos├│b przejrzysty i przyst─Öpny, ma praktyczny, poradnikowy charakter. Omawiane trendy, procesy i zjawiska ilustrowane s─ů przyk┼éadami z firm krajowych i zagranicznych.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypo┼╝yczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.9933.IX.16 [Wypo┼╝yczalnia C] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 11569.IX.16 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 16908.IX.6 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr., netogr. przy pracach.
Turystyka nale┼╝y do wyj─ůtkowo dynamicznych zjawisk wsp├│┼éczesno┼Ťci. Jej szybki rozw├│j wi─ů┼╝e si─Ö m.in. ze wzrostem liczby uczestnik├│w ruchu turystycznego, ilo┼Ťciowym i jako┼Ťciowym rozwojem bazy turystycznej oraz stopniowym poszerzaniem penetrowanych obszar├│w. W drugiej po┼éowie XX wieku turystyka przekszta┼éci┼éa si─Ö z elitarnego ruchu, dost─Öpnego nielicznym uczestnikom, w masowy ruch spo┼éeczny, w kt├│rym uczestniczy w skali ┼Ťwiata ponad miliard os├│b rocznie, generuj─ůcy w tym samym czasie dochody przekraczaj─ůce bilion dolar├│w ameryka┼äskich. W zwi─ůzku z tak du┼╝ym znaczeniem gospodarczym turystyka sta┼éa si─Ö ┼║r├│d┼éem dochod├│w, o kt├│re konkuruj─ů przedsi─Öbiorstwa i regiony. Zabieganie o klienta sk┼éania animator├│w turystyki do wdra┼╝ania nowych, coraz bardziej wydajnych, form zarz─ůdzania, do poszukiwania ┼║r├│de┼é finansowania, zapewniaj─ůcych przewag─Ö nad konkurencj─ů, a tak┼╝e do tworzenia coraz bardziej r├│┼╝norodnych produkt├│w turystycznych. Niniejsze opracowanie powsta┼éo przy udziale kilkunastu Autor├│w z r├│┼╝nych o┼Ťrodk├│w naukowych i samorz─ůd├│w. Porusza ono niekt├│re zagadnienia wchodz─ůce w zakres zarysowanej wy┼╝ej problematyki.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 15390.XX.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
(Człowiek w Firmie)
Istotne znaczenie dla osi─ůgni─Öcia, podtrzymania i wzmacniania przewagi konkurencyjnej na rynku ma kapita┼é ludzki. Co wi─Öcej, wiedza i kompetencje uznawane s─ů przez niekt├│rych ekonomist├│w za ostateczne i jedyne ┼║r├│d┼éo przewagi komparatywnej na progu XXI wieku. Najwa┼╝niejszymi jej elementami s─ů odpowiednio ustrukturyzowane zasoby, a zw┼éaszcza rzadkie, unikatowe umiej─Ötno┼Ťci, kt├│re stanowi─ů tzw. kluczowe kompetencje organizacji. Ich kszta┼étowanie nie jest zadaniem ┼éatwym , cho─ç pilnym i koniecznym w sytuacji, gdy tylko 1/3 polskich przedsi─Öbiorstw jest konkurencyjna na rynkach mi─Ödzynarodowych.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 5139.IX.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. przy rozdz.
Publikacja jako jedna z pierwszych ┼é─ůczy trzy w─ůtki kluczowe dla rozwoju wsp├│┼éczesnych ma┼éych i ┼Ťrednich przedsi─Öbiorstw i regionu ich funkcjonowania: specyfik─Ö funkcjonowania ma┼éych i ┼Ťrednich przedsi─Öbiorstw, wsp├│┼éprac─Ö mi─Ödzyorganizacyjn─ů i regionaln─ů p┼éaszczyzn─Ö dzia┼éania. Praca zawiera zar├│wno solidn─ů podbudow─Ö teoretyczn─ů, jak i odniesienia do praktyki regionalnej, a tak┼╝e szczeg├│┼éowe wyniki dedykowanych pracy bada┼ä empirycznych. Przeprowadzone czynno┼Ťci badawcze i sformu┼éowane na ich podstawie wnioski i rekomendacje poszerzaj─ů wiedz─Ö czytelnika zar├│wno o mo┼╝liwo┼Ťciach kszta┼étowania konkurencyjno┼Ťci region├│w, jak i rozwijaj─ůcych si─Ö na ich obszarze ma┼éych i ┼Ťrednich przedsi─Öbiorstw. Istotne jest tak┼╝e, i┼╝ zwracaj─ů uwag─Ö na kluczow─ů rol─Ö nawi─ůzywania wi─Özi wsp├│┼épracy mi─Ödzyorganizacyjnej, a nawet publiczno-prawnej.
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.12118 [Magazyn 1] (1 egz.)
Wypo┼╝yczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.12117.IX.2 [Wypo┼╝yczalnia C] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 13246.IX.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr., wykaz akt├│w prawnych s. 187-193.
Celem niniejszego opracowania jest identyfikacja konkurencyjno┼Ťci polskich region├│w na poziomie NUTS-2 wraz z jej dynamik─ů i zr├│┼╝nicowaniem. W dorobku polskich badaczy znajduje si─Ö wiele opracowa┼ä z zakresu konkurencyjno┼Ťci region├│w w przestrzeni europejskiej. Du┼╝a ich cz─Ö┼Ť─ç ma jednak charakter opisowy z dominuj─ůc─ů rol─ů ocen jako┼Ťciowych. Zdecydowanie mniej jest natomiast analiz sensu stricto ilo┼Ťciowych, prowadz─ůcych do modelowania proces├│w w celu okre┼Ťlenia ich stabilno┼Ťci i mo┼╝liwo┼Ťci wykorzystania w przewidywaniach. Inaczej m├│wi─ůc, chodzi o poznanie struktury przyczynowej konkurencyjno┼Ťci regionalnej. Jest to pewne wyzwanie podj─Öte przez autor├│w. Schemat przyj─Ötej sekwencji poznawczej mo┼╝na sprowadzi─ç do okre┼Ťlenia potencja┼éu, nast─Öpnie pozycji i w rezultacie wyznaczenia zakresu dynamiki: kierunku, poziomu ex ante, zr├│┼╝nicowania i zbie┼╝no┼Ťci. Metody wykorzystane do realizacji celu badawczego obejmuj─ů wielowymiarow─ů analiz─Ö por├│wnawcz─ů, modelowanie r├│wna┼ä strukturalnych, regresyjne analizy panelowe i przestrzenne oraz testy pozwalaj─ůce identyfikowa─ç i weryfikowa─ç konwergencj─Ö regionaln─ů. Ilo┼Ťciowe badania prawid┼éowo┼Ťci w gospodarce regionalnej mo┼╝na okre┼Ťli─ç ekonometri─ů regionaln─ů.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypo┼╝yczalnie
There are copies available to loan: sygn. 16153.XIII.3 [Wypo┼╝yczalnia C] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 16152.XIII.3 [Czytelnia C] (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again