Form of Work
Ksi─ů┼╝ki
(10)
Publikacje naukowe
(9)
E-booki
(3)
IBUK Libra
(2)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Status
only on-site
(10)
available
(9)
unavailable
(2)
Branch
Magazyny
(3)
Wypo┼╝yczalnie
(8)
Czytelnie
(10)
Author
J─Ödrych El┼╝bieta
(2)
Mruk Henryk
(2)
zbiorowa Praca
(2)
Awdziej Marcin
(1)
Bartosik-Purgat Małgorzata
(1)
Baruk Agnieszka Izabela (1973- )
(1)
Berbeka Jadwiga
(1)
Burnecka-Szczepańska Marta
(1)
Czarnecka Marzena
(1)
Czernecka Julita
(1)
D─ůbrowska Anna (ekonomia)
(1)
Ganczar Ma┼égorzata (1977- )
(1)
Garbarski Lechosław
(1)
Gotwald-Feja Beata
(1)
Gregor Bogdan (1943- )
(1)
Gryb┼Ť-Kabocik Marta
(1)
Grzega Urszula
(1)
Jankowiak-Kaczmarek Agnieszka
(1)
Jano┼Ť-Kres┼éo Miros┼éawa
(1)
Jasser Adam (1965- )
(1)
Kajda Marta
(1)
Kall Jacek (1962- )
(1)
Karczewska Dorota (prawnik)
(1)
Kie┼╝el Ewa
(1)
Kolasiński Marcin
(1)
Kołtońska Maja
(1)
Krzemiński Jacek (prawnik)
(1)
Kunkiel-Kryńska Aleksandra
(1)
Lehmann Krzysztof
(1)
Linkiewicz Agata
(1)
Lutosta┼äski Micha┼é Jan (1985- )
(1)
Marczak Jacek (prawnik)
(1)
Matysiewicz Justyna
(1)
Mlostoń-Olszewska Anna
(1)
Namysłowska Monika
(1)
Niemczyk Agata
(1)
Olejniczuk-Merta Anna
(1)
Protasiuk Micha┼é (1978- )
(1)
Put Agnieszka
(1)
Radziukiewicz Małgorzata
(1)
Rokicka Gra┼╝yna
(1)
Sieradzka Małgorzata (prawnik)
(1)
Skoczny Tadeusz
(1)
Skorek Monika
(1)
Smoluk-Sikorska Joanna
(1)
Smyczek Sławomir
(1)
Sroczyński Jarosław
(1)
Stefański Ryszard (ekonomista)
(1)
Strzelecki Michał (nauki prawne)
(1)
Szafran Agnieszka
(1)
Szczygieł Jan (prawo)
(1)
Szwedziak-Bork Ilona
(1)
Tetla Agnieszka
(1)
Tkaczyk Jolanta
(1)
Ulański Jan (prawnik)
(1)
Urban Wiesław (ekonomia)
(1)
Wlazły Andrzej
(1)
Wroński Łukasz (prawnik)
(1)
Wysocka Katarzyna (ekonomia)
(1)
Zalega Tomasz
(1)
Łaszkiewicz Anna (nauki ekonomiczne)
(1)
Łebkowska Agnieszka (marketing)
(1)
Świerczyński Marek
(1)
Year
2020 - 2022
(5)
2010 - 2019
(8)
Time Period of Creation
2001-
(9)
Country
Poland
(13)
Language
Polish
(13)
Audience Group
Szkoły wyższe
(3)
Mened┼╝erowie
(2)
Subject
Konsumenci (ekonomia)
(10)
Decyzje
(2)
Handel
(2)
Kapitał społeczny
(2)
Komunikacja interpersonalna
(2)
Badania rynku
(1)
Banki
(1)
Bankowe usługi detaliczne
(1)
Jako┼Ť─ç us┼éug
(1)
Komunikacja internetowa
(1)
Komunikowanie marketingowe
(1)
Konsumenci (ekon.)
(1)
Konsumpcja (ekonomia)
(1)
Legia Warszawa
(1)
Lojalno┼Ť─ç konsument├│w
(1)
Marka (ekonomia)
(1)
Marketing
(1)
Marketing sportowy
(1)
Prawo
(1)
Produkcja ┼╝ywno┼Ťci
(1)
Prosumpcja
(1)
Przedsiębiorstwo usługowe
(1)
Rolnictwo ekologiczne
(1)
Społeczeństwo informacyjne
(1)
Spo┼éeczna odpowiedzialno┼Ť─ç biznesu (CSR)
(1)
Sprawiedliwy handel
(1)
Zachowanie
(1)
Zarz─ůdzanie jako┼Ťci─ů
(1)
┼╗ywno┼Ť─ç ekologiczna
(1)
Subject: time
2001-
(8)
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
Subject: place
Polska
(7)
Kraje Unii Europejskiej
(1)
Genre/Form
Monografia
(4)
Materiały pomocnicze
(3)
Opracowanie
(3)
Praca zbiorowa
(2)
Raport z badań
(2)
Domain
Gospodarka, ekonomia, finanse
(7)
Zarz─ůdzanie i marketing
(6)
Prawo i wymiar sprawiedliwo┼Ťci
(1)
Rolnictwo i le┼Ťnictwo
(1)
13 results Filter
Book
In basket
Bibliografia, netografia na stronach 193-[207].
Spo┼éeczno┼Ť─ç wok├│┼é marki wzbudza zainteresowanie podmiot├│w rynkowych. Geneza powstania tej formy spo┼éeczno┼Ťci si─Öga czas├│w, kiedy to lokalnie funkcjonuj─ůce spo┼éeczno┼Ťci inspirowa┼éy si─Ö wzajemnie do podejmowania decyzji zakupowych. Dzi┼Ť cz┼éonkowie grupy gromadz─ůcej si─Ö wok├│┼é marki dziel─ů si─Ö miedzy sob─ů informacjami o marce, inspiruj─ů si─Ö jej symbolik─ů, przes┼éaniem, misj─ů. Kreuje to w efekcie lojalno┼Ť─ç klient├│w do marki. W prezentowanej ksi─ů┼╝ce zosta┼éa opisana spo┼éeczno┼Ť─ç wok├│┼é marki, mechanizm jej powstawania i korzy┼Ťci, jakie z niej czerpi─ů poszczeg├│lne podmioty rynkowe. Na podstawie bada┼ä przeprowadzonych w┼Ťr├│d fan├│w Legii Warszawa pokazane zosta┼éy niuanse kreowania lojalno┼Ťci wobec marki w odniesieniu do rynku sportowego.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypo┼╝yczalnie
There are copies available to loan: sygn. 18601.IX.16 [Wypo┼╝yczalnia C] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 18600.IX.16 [Czytelnia C] (1 egz.)
E-book
In basket
Kapitał społeczny : ukryty potencjał organizacji / Elżbieta Jędrych. - eBook został przygotowany na podstawie wydania papierowego z 2021r. (Wydanie I). - Warszawa : PWN, copyright 2021. - 204 strony : ilustracje ; 24 cm.
Do udost─Öpniania na czytniku e-book.
Bibliografia, netografia na stronach 189-201.
Kapita┼é spo┼éeczny jest w centrum zainteresowania badaczy i praktyk├│w gospodarczych. Stanowi ukryt─ů rezerw─Ö wzrostu efektywno┼Ťci i rozwoju organizacji. Badania wskazuj─ů, ┼╝e firmy z wysokim kapita┼éem spo┼éecznym maj─ů ok. 19% wzrostu rocznych obrot├│w w stosunku do poprzedniego roku. Celem ksi─ů┼╝ki jest okre┼Ťlenie ÔÇô na podstawie bada┼ä w┼éasnych autorki ÔÇô poziomu kapita┼éu spo┼éecznego wybranych przedsi─Öbiorstw, w tym zbadanie jego struktury (scharakteryzowanie relacji mi─Ödzy pracownikami, okre┼Ťlenie poziomu wzajemnego zaufania itd.). Celem ksi─ů┼╝ki jest tak┼╝e przekazanie rekomendacji dzia┼éa┼ä, kt├│re pozwol─ů na zr├│wnowa┼╝one zarz─ůdzanie kapita┼éem spo┼éecznym i kapita┼éem kompetencji pracownik├│w.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypo┼╝yczalnie
There are copies available to loan: sygn. E.69.VI.7 [Wypo┼╝yczalnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Kapitał społeczny : ukryty potencjał organizacji / Elżbieta Jędrych. - Wydanie I. - Warszawa : PWN, copyright 2021. - 204 strony : ilustracje ; 24 cm.
Bibliografia, netografia na stronach 189-201.
Kapita┼é spo┼éeczny jest w centrum zainteresowania badaczy i praktyk├│w gospodarczych. Stanowi ukryt─ů rezerw─Ö wzrostu efektywno┼Ťci i rozwoju organizacji. Badania wskazuj─ů, ┼╝e firmy z wysokim kapita┼éem spo┼éecznym maj─ů ok. 19% wzrostu rocznych obrot├│w w stosunku do poprzedniego roku. Celem ksi─ů┼╝ki jest okre┼Ťlenie ÔÇô na podstawie bada┼ä w┼éasnych autorki ÔÇô poziomu kapita┼éu spo┼éecznego wybranych przedsi─Öbiorstw, w tym zbadanie jego struktury (scharakteryzowanie relacji mi─Ödzy pracownikami, okre┼Ťlenie poziomu wzajemnego zaufania itd.). Celem ksi─ů┼╝ki jest tak┼╝e przekazanie rekomendacji dzia┼éa┼ä, kt├│re pozwol─ů na zr├│wnowa┼╝one zarz─ůdzanie kapita┼éem spo┼éecznym i kapita┼éem kompetencji pracownik├│w.
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.18274.VI.7 [Magazyn 1] (1 egz.)
Wypo┼╝yczalnie
All copies are currently on loan: sygn. 20417.VI.7 [Wypo┼╝yczalnia B] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 20416.VI.7 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
(Zarys Prawa)
Bibliogr., netogr. s. XXV-XXXIV. Indeks.
W publikacji podkre┼Ťlono ogromne znaczenie i zasygnalizowano g┼é├│wne zmiany prawne konsumenckiej noweli OKiKU 2007, w szczeg├│lno┼Ťci wprowadzenie nowego modelu kontroli wzorc├│w umownych, dookre┼Ťlenie istoty praktyki naruszaj─ůcej zbiorowe interesy konsument├│w i uznanie za ni─ů tzw. nieuczciwa sprzeda┼╝y oraz przyznanie Prezesowi Urz─Ödu Ochrony Konkurencji i Konsument├│w (UOKiK) nowych kompetencji i narz─Ödzi proceduralnych. W pracy podj─Öto m.in. problem wyboru prawa obcego w internetowych wzorcach umownych, podkre┼Ťlaj─ůc obowi─ůzek spojrzenia na ochron─Ö konsument├│w z perspektywy prawa prywatnego mi─Ödzynarodowego. W kontek┼Ťcie przysz┼éo┼Ťci arbitra┼╝u konsumenckiego, bli┼╝szej analizie poddano kwesti─Ö zapisu na polski s─ůd polubowny jako niedozwolonego postanowienia w umowach z konsumentami.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 19751.X.1.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliografia, netografia na stronach 248-265.
Prezentowana ksi─ů┼╝ka ma charakter teoretyczno-empiryczny. Trzy pocz─ůtkowe rozdzia┼éy stanowi─ů cz─Ö┼Ť─ç teoretyczn─ů. W rozdziale pierwszym om├│wiono genez─Ö prosumpcji i jej istot─Ö. Wskazano na du┼╝e rozbie┼╝no┼Ťci w jej defniowaniu przez r├│┼╝nych badaczy, proponuj─ůc w┼éasn─ů autorsk─ů defnicj─Ö tego poj─Öcia. Rozdzia┼é drugi po┼Ťwi─Öcony jest prosumpcji jako z┼éo┼╝onemu zachowaniu rynkowemu. Przedstawiono j─ů r├│wnie┼╝ w uj─Öciu procesowym. Om├│wiono cechy prosumenta jako aktywnego uczestnika rynku i marketingowego partnera oferent├│w. W rozdziale trzecim przedstawiono natomiast prosumpcj─Ö w uj─Öciu czterowymiarowym, przyjmuj─ůc, ┼╝e ma ona wymiar innowacyjny, relacyjny, wizerunkowy i etnocentryczny. Dwa kolejne rozdzia┼éy tworz─ů empiryczn─ů cz─Ö┼Ť─ç opracowania, w kt├│rej na podstawie wynik├│w bada┼ä pierwotnych dokonano empirycznej weryfikacji za┼éo┼╝e┼ä przyj─Ötych na podstawie wynik├│w poznawczo-krytycznej analizy literatury przedmiotu.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypo┼╝yczalnie
There are copies available to loan: sygn. 17254.IX.16.6 [Wypo┼╝yczalnia C] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 17253.IX.16.6 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 156-160.
┼Üwiatowa inicjatywa na rzecz Sprawiedliwego Handlu wspiera zr├│wnowa┼╝ony rozw├│j dzi─Öki oferowaniu korzystniejszych warunk├│w handlowych oraz chronieniu praw marginalizowanych producent├│w i pracownik├│w najubo┼╝szych kraj├│w. Autorki przedstawi┼éy: Sprawiedliwy Handel jako now─ů inicjatyw─Ö rozwojow─ů, instytucjonalizacj─Ö i rozw├│j sprzeda┼╝y produkt├│w Sprawiedliwego Handlu, rynek produkt├│w Sprawiedliwego Handlu w Polsce, biznes wobec inicjatywy Sprawiedliwego Handlu oraz perspektywy rozwoju idei i rynku produkt├│w Sprawiedliwego Handlu. Ksi─ů┼╝ka ta jest przeznaczona dla konsument├│w, kt├│rzy odznaczaj─ů si─Ö coraz wi─Öksz─ů ┼Ťwiadomo┼Ťci─ů i wra┼╝liwo┼Ťci─ů zwi─ůzan─ů ze zjawiskami zachodz─ůcymi we wsp├│┼éczesnej gospodarce. Mo┼╝e te┼╝ by─ç przydatna dla wyk┼éadowc├│w, doktorant├│w i student├│w ekonomii, zarz─ůdzania, marketingu, socjologii.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 19840.IX.13 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Badanie rynku : jak zrozumieć konsumenta? / redakcja naukowa Michał Jan Lutostański, Agnieszka Łebkowska, Michał Protasiuk. - Wydanie I. - Warszawa : PWN, copyright 2021. - 735 stron : faksymilia, fotografie, ilustracje, wykresy ; 29 cm.
Druk dwuszpaltowy.
Bibliografie przy rozdziałach.
To ksi─ů┼╝ka, kt├│ra odkrywa przed czytelnikiem, jak z┼éo┼╝onym analizom rynkowym podlega ┼Ťwiat konsumenta - cz┼éowieka, kt├│ry si─Öga po produkty, klienta korzystaj─ůcego z us┼éug, osoby robi─ůcej zakupy, u┼╝ytkownika. ÔÇ×Badanie rynku. Jak zrozumie─ç konsumenta?ÔÇŁ to kompendium wiedzy autorstwa pi─Ö─çdziesi─Öciu ekspertek i ekspert├│w dzia┼éaj─ůcy w ramach Polskiego Towarzystwa Badaczy Rynku i Opinii, tworz─ůcych na co dzie┼ä bran┼╝─Ö bada┼ä marketingowych w Polsce. Zajmuj─ů si─Ö zbieraniem danych, przeprowadzaniem analiz, wnioskowaniem i budowaniem praktycznych rekomendacji. Na bazie wieloletniego do┼Ťwiadczenia stworzyli u┼╝yteczny przewodnik porz─ůdkuj─ůcy aktualn─ů wiedz─Ö o badaniach rynku i opisuj─ůcy dobre praktyki, kt├│re warto stosowa─ç. Ksi─ů┼╝ka daje mo┼╝liwo┼Ť─ç zapoznania si─Ö z metodami i technikami badawczymi w licznych obszarach biznesu. Zosta┼éa podzielona na kilka cz─Ö┼Ťci. Pierwsza zawiera opis element├│w procesu badawczego od briefu po prezentacj─Ö wynik├│w. Druga cz─Ö┼Ť─ç to praktyczny przewodnik po metodach badawczych ÔÇô zar├│wno tych standardowych, jak i bardziej specjalistycznych. W trzeciej cz─Ö┼Ťci znalaz┼éy si─Ö badawcze odpowiedzi na konkretne pytania biznesowe zleceniodawc├│w. Na ko┼äcu umie┼Ťcili┼Ťmy s┼éownik, wyja┼Ťniaj─ůcy kluczowe poj─Öcia. Rozdzia┼éy zosta┼éy wzbogacone o cytaty ekspert├│w, przyk┼éady empiryczne oraz ─çwiczenia praktyczne.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypo┼╝yczalnie
There are copies available to loan: sygn. 20249.IX.16.6 [Wypo┼╝yczalnia C] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 20248.IX.16.6 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Szanse i ograniczenia rozwoju rynku ┼╝ywno┼Ťci ekologicznej w Polsce / Joanna Smoluk-Sikorska. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Difin, 2021. - 136 stron : ilustracje ; 23 cm.
Bibliografia na stronach [126]-136.
Rolnictwo ekologiczne jest uznawane za jeden z podstawowych element├│w zr├│wnowa┼╝onego rozwoju i tym samym za jeden z g┼é├│wnych czynnik├│w poprawy warunk├│w gospodarowania i ┼╝ycia na terenach wiejskich. Polska ma stosunkowo du┼╝y potencja┼é rozwoju tej metody produkcji, jednak warunkiem dalszego jego wzrostu jest efektywnie funkcjonuj─ůcy rynek ┼╝ywno┼Ťci ekologicznej. Niniejsza ksi─ů┼╝ka koncentruje si─Ö na trzech sferach tego rynku: przetw├│rstwie, dystrybucji (g┼é├│wnie poprzez kana┼é specjalistyczny) oraz zachowaniach konsument├│w eko┼╝ywno┼Ťci. Ksi─ů┼╝ka ta stanowi diagnoz─Ö obecnego stanu rynku ┼╝ywno┼Ťci ekologicznej i wskazuje na jego g┼é├│wne problemy, determinanty i perspektywy dalszego rozwoju. Monografia omawia r├│wnie┼╝ zmiany, jakie zasz┼éy na rynku eko┼╝ywno┼Ťci w ostatnim czasie i prezentuje rekomendacje dla jego uczestnik├│w oraz instytucji publicznych odpowiedzialnych za rozw├│j rolnictwa ekologicznego. [profinfo.pl]
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypo┼╝yczalnie
There are copies available to loan: sygn. 20764.XVII.5 [Wypo┼╝yczalnia C] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 20763.XVII.5 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
(Marketing.)
Bibliografia, netografia, wykaz akt├│w prawnych na stronach 255-279.
Pierwsza na rynku kompleksowa publikacja na temat wp┼éywu proces├│w globalizacyjnych na zachowania konsument├│w. Jest wynikiem wsp├│┼épracy naukowc├│w i praktyk├│w z wiod─ůcych polskich o┼Ťrodk├│w naukowych: Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, Akademii Leona Ko┼║mi┼äskiego, Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach, Uniwersytetu ┼ü├│dzkiego, a tak┼╝e Uniwersytetu Warszawskiego. Przedmiotem zainteresowa┼ä autor├│w jest konsument, jego decyzje i dzia┼éanie w warunkach rozwoju nowych technologii, szerokiego dost─Öpu do internetu, kryzys├│w, a tak┼╝e ekspansji przedsi─Öbiorstw na rynki zagraniczne. G┼é─Öbokiej analizie poddane zosta┼éy najnowsze tendencje w zachowaniach konsument├│w pod wp┼éywem zmieniaj─ůcego si─Ö otoczenia oraz zachodz─ůcych w nich proces├│w. W ksi─ů┼╝ce zaprezentowano zmiany, jakie zachodz─ů w konsumentach podczas podejmowania przez nich decyzji zakupowych. Modyfikacje te s─ů spowodowane zar├│wno u┼╝ytkowaniem medi├│w spo┼éeczno┼Ťciowych, us┼éug mobilnych, zmian─ů w stylu ┼╝ycia, jak i dzia┼éaniami przedsi─Öbiorstw. Wskazano wsp├│┼éczesne problemy oraz przedstawiono specyfik─Ö segment├│w konsument├│w charakteryzuj─ůcych rynki rozwini─Öte.
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.17245 [Magazyn 1] (1 egz.)
Wypo┼╝yczalnie
All copies are currently on loan: sygn. 17287.IX.16.6 [Wypo┼╝yczalnia C] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 17286.IX.16.6 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliografia, netografia, wykaz akt├│w prawnych na stronach 111-121.
Celem g┼é├│wnym monografii jest identyfikacja typ├│w spo┼éecznie odpowiedzialnych rozwi─ůza┼ä najistotniejszych dla podj─Öcia decyzji o skorzystaniu z oferty bankowej przez indywidualnych klient├│w dzia┼éaj─ůcych na terenie Polski bank├│w komeryjnych.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 19850.IX.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Zarz─ůdzanie jako┼Ťci─ů us┼éug / Wies┼éaw Urban. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, copyright 2018. - 165 stron : ilustracje, wykresy ; 24 cm.
Bibliografia, netografia na stronach 161-165.
Pierwszy w Polsce podr─Öcznik po┼Ťwi─Öcony w ca┼éo┼Ťci tematowi zarz─ůdzania jako┼Ťci─ů w sektorze us┼éugowym. Ksi─ů┼╝ka zawiera innowacyjne i autorskie rozwi─ůzania oraz obja┼Ťnienia i adaptacje najlepszych ┼Ťwiatowych koncepcji. Autor skupia si─Ö m.in. na modelu Kano obja┼Ťniaj─ůcym, w jaki spos├│b r├│┼╝ni si─Ö odbi├│r charakterystyk oferowanych us┼éug. Wskazuje r├│wnie┼╝ mo┼╝liwe zastosowanie zasad Lean w odniesieniu do specyfiki bran┼╝y. Kluczowym elementem podr─Öcznika jest autorska mapa jako┼Ťci P/P ÔÇô metoda umo┼╝liwiaj─ůca przede wszystkim diagnoz─Ö stanu us┼éug w firmie. Spos├│b prezentacji wiedzy oraz wyczerpuj─ůce informacje na temat praktycznego zastosowania opisywanych technik sprawiaj─ů, ┼╝e z ksi─ů┼╝ki mog─ů skorzysta─ç zar├│wno studenci, jak i mened┼╝erowie us┼éugowi czy konsultanci zajmuj─ůcy si─Ö wdra┼╝aniem usprawnie┼ä w przedsi─Öbiorstwach.
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.18359.IX.7 [Magazyn 1] (1 egz.)
Wypo┼╝yczalnie
There are copies available to loan: sygn. 20861.IX.7 [Wypo┼╝yczalnia C] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 20860.IX.7 [Czytelnia C] (1 egz.)
E-book
In basket
Prezentowany czwarty numer czasopisma naukowego ÔÇ×EkonomiaÔÇŁ zawiera dwadzie┼Ťcia cztery artyku┼éy po┼Ťwi─Öcone r├│┼╝nym zagadnieniom z zakresu teorii i praktyki gospodarowania, z wybitn─ů przewag─ů tych drugich. Kwestiom teoretycznym po┼Ťwi─Öcone s─ů cztery pierwsze artyku┼éy i cz─Ö┼Ťciowo pi─ůty; dotycz─ů one: ÔÇô polskiej doktryny wolnego handlu u schy┼éku XVIII w. w kontek┼Ťcie pogl─ůd├│w Hugona Ko┼é┼é─ůtaja i Micha┼éa Ossowskiego, ÔÇô instytucjonalnej teorii przemian gospodarczych, ÔÇô ryzyka i niepewno┼Ťci w naukach ekonomicznych, ÔÇô teorii wyboru konsumenta w ┼Ťwietle ekonomii behawioralnej, ÔÇô koncepcji zr├│wnowa┼╝onego rozwoju w praktyce spo┼éeczno-gospodarczej. W┼Ťr├│d nast─Öpnych dziewi─Ötnastu artyku┼é├│w najwi─Öcej - a┼╝ dziesi─Ö─ç - po┼Ťwi─Öcono r├│┼╝nym problemom rozwoju regionalnego w Polsce, w tym r├│wnie┼╝ regionowi dolno┼Ťl─ůskiemu. Om├│wiono w nich m.in. takie zagadnienia, jak: funkcjonowanie ma┼éych i ┼Ťrednich przedsi─Öbiorstw, regionalna aktywno┼Ť─ç innowacyjna, kapita┼é spo┼éeczny a nier├│wno┼Ťci materialne, rozw├│j kapita┼éu intelektualnego, finansowanie program├│w rewitalizacji obszar├│w miejskich, zr├│┼╝nicowanie przestrzenne popytu na prac─Ö, g─Östo┼Ť─ç instytucjonalna jako czynnik konkurencyjno┼Ťci regionu i analiza wp┼éywu transakcji PPP na poziom zad┼éu┼╝enia jednostek samorz─ůdu terytorialnego. Do artyku┼é├│w tematycznie zwi─ůzanych z regionalizmem nale┼╝a┼éoby zaliczy─ç tak┼╝e trzy inne, jednak zakres terytorialny analizy w nich przeprowadzonej jest szerszy ni┼╝ wcze┼Ťniej wymienionych. Nale┼╝─ů do nich teksty traktuj─ůce o polskim rolnictwie w Unii Europejskiej, o przemianach cukrownictwa polskiego w warunkach tego ugrupowania integracyjnego i o regionalizmie lotniczym. To szczeg├│lne zainteresowanie autor├│w problematyk─ů region├│w i regionalizmu nale┼╝y wysoko oceni─ç, poniewa┼╝ prezentowane artyku┼éy nie tylko maj─ů walory naukowe, ale tak┼╝e sporo wnosz─ů do poznania specyficznych problem├│w poszczeg├│lnych region├│w Polski, a przez to mog─ů mie─ç tak┼╝e znaczenie utylitarne: wynikaj─ůca z nich wiedza mo┼╝e zosta─ç wykorzystana w praktyce dzia┼éania r├│┼╝nych os├│b zwi─ůzanych z administracj─ů i samorz─ůdami region├│w oraz instytucji. Tematyka pozosta┼éych artyku┼é├│w jest mocno zr├│┼╝nicowana: pocz─ůwszy od problem├│w handlowych pa┼ästw afryka┼äskich, na ustalaniu zapotrzebowania na pasze i materia┼éy wy┼Ťci├│┼ékowe na potrzeby o┼Ťrodka je┼║dzieckiego ko┼äcz─ůc. Jest ona wyrazem r├│┼╝nych zainteresowa┼ä i bada┼ä w┼éasnych ich autor├│w. Ca┼éo┼Ť─ç zako┼äczona jest dwoma recenzjami ksi─ů┼╝ek wydanych w bie┼╝─ůcym roku za granic─ů i w kraju.
Ca┼éodobowy dost─Öp do pe┼énego tekstu, poza sieci─ů Uczelni, poprzez login i has┼éo jak do konta bibliotecznego.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
ÔÇ×Studia Prawno-EkonomiczneÔÇŁ s─ů jednym z nielicznych w kraju wydawnictw ci─ůg┼éych, koncentruj─ůcych uwag─Ö na problematyce wsp├│lnej dla ┼Ťrodowisk ekonomicznych i prawniczych. Na ich ┼éamach wypowiadaj─ů si─Ö wybitni krajowi przedstawiciele nauk ekonomicznych i prawniczych (blisko 80 profesor├│w i doktor├│w habilitowanych), a ponadto debiutuj─ůcy, utalentowani m┼éodzi pracownicy nauki z terenu ca┼éego kraju, s─ů wi─Öc wydawnictwem par excellence naukowym. Zasi─Ög oddzia┼éywania czasopisma jest zdecydowanie ponadregionalny. Docieraj─ů one nie tylko do ┼Ťrodowisk naukowych w ca┼éym kraju, ale i do przedstawicieli praktyki, zar├│wno gospodarczej, jak i obejmuj─ůcej radc├│w prawnych oraz s─ůdownictwo. ┼Üwiadczy o tym og├│lne zainteresowanie wydawnictwem oraz pozyskiwanie przez Redakcj─Ö coraz to nowych autor├│w, ch─Ötnych do publikacji swoich artyku┼é├│w. W ostatnich latach ÔÇ×Studia Prawno-EkonomiczneÔÇŁ goszcz─ů na swoich ┼éamach osoby rozpoczynaj─ůce swoj─ů karier─Ö zawodow─ů w innych o┼Ťrodkach akademickich. S─ů tak┼╝e jedn─ů z wa┼╝niejszych pozycji wymiany mi─Ödzybibliotecznej.
Ca┼éodobowy dost─Öp do pe┼énego tekstu, poza sieci─ů Uczelni, poprzez login i has┼éo jak do konta bibliotecznego.
This item is available online. Expand information to see details.
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again