Form of Work
Ksi─ů┼╝ki
(7)
E-booki
(6)
IBUK Libra
(6)
Publikacje naukowe
(4)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Status
only on-site
(7)
available
(2)
Branch
Magazyny
(1)
Wypo┼╝yczalnie
(1)
Czytelnie
(7)
Author
Bieńkowska Jolanta
(2)
Ogrodzka-Mazur Ewa
(2)
Szu┼Ťcik Urszula
(2)
zbiorowa Praca
(2)
Beetlestone Florence 1943-
(1)
Bielska Ewa
(1)
Boratyńska-Sala Anna
(1)
Iluk Jan
(1)
Knosala Ryszard (1949- )
(1)
Kwa┼Ťniewska Gra┼╝yna
(1)
Leimanis-Wyatt Maija
(1)
Minczanowska Aleksandra
(1)
Oelszlaeger-Kosturek Beata
(1)
R├│g Tomasz (filolog)
(1)
Swoboda Ewa (matematyk)
(1)
Syrek Ewa
(1)
Wasilewska Barbara (in┼╝ynieria produkcji)
(1)
Year
2010 - 2019
(12)
1990 - 1999
(1)
Time Period of Creation
2001-
(4)
1989-2000
(1)
Country
Poland
(11)
England
(1)
New York (State)
(1)
Language
Polish
(11)
English
(2)
Audience Group
Mened┼╝erowie
(1)
Poziom profesjonalny
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Subject
Kreatywno┼Ť─ç
(7)
Nauczanie pocz─ůtkowe
(4)
Metody nauczania
(2)
My┼Ťlenie tw├│rcze
(2)
Nauczanie
(2)
Rozw├│j psychofizyczny dziecka
(2)
Wychowanie przedszkolne
(2)
Innowacje
(1)
J─Özyk angielski
(1)
My┼Ťlenie matematyczne
(1)
Nauczanie j─Özyk├│w obcych
(1)
Nauczanie zintegrowane
(1)
Nauczyciele
(1)
Nauczyciele nauczania pocz─ůtkowego
(1)
Psychologia
(1)
TRIZ
(1)
Uczniowie
(1)
Subject: time
1989-2000
(1)
2001-
(1)
Subject: place
Wielka Brytania
(1)
Genre/Form
Podr─Öcznik
(3)
Praca zbiorowa
(2)
Monografia
(1)
Domain
Edukacja i pedagogika
(3)
J─Özykoznawstwo
(2)
Psychologia
(1)
Zarz─ůdzanie i marketing
(1)
13 results Filter
Book
In basket
Setting up the classroom is a fundamental part of a teacherÔÇÖs job, as a well-planned, aesthetically pleasing environment encourages children to learn and helps with classroom management. However, knowing how to create this environment is not instinctive and teachers are given little guidance, yet are expected to create a stimulating environment that is conducive to learning. The task can often be daunting and time-consuming, and teachers donÔÇÖt know where to begin. Classroom DIY provides teachers with the answer to these problems. A practical, step-by-step guide, written from firsthand experience, Classroom DIY will enable any primary teacher to make a spectacular job of setting up their room using any materials they have available. Guiding teachers through the process of setting up their space from planning to practice, this book includes advice on: laying out the room: what furniture to use and where best to position it organising areas for specific subjects, including maths, literacy, science and humanities how to create an inspiring classroom on a budget: recycling items for use in the classroom and the homemade approach how the learning environment can inspire and motivate pupils to learn, taking into account multiple intelligences and routines meeting the expectations of senior management teams. With ÔÇśteachersÔÇÖ talesÔÇÖ from a range of individuals in different schools and case studies illustrating solutions to teachersÔÇÖ specific problems with their classrooms, this book is must have for all newly qualified and practising teachers looking to inspire their pupils to learn through their classroom environment.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 17394 XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliografia, netografia na stronach 211-224.
Niniejsza monografia z dziedziny j─Özykoznawstwa stosowanego omawia zagadnienie kreatywno┼Ťci w odniesieniu do dydaktyki j─Özyk├│w obcych. Kreatywno┼Ť─ç, rozumiana jako pomys┼éy nowe, oryginalne i u┼╝yteczne, rozpatrywana jest z perspektywy kompetencji nauczycielskich, dyspozycji uczniowskich oraz w┼éa┼Ťciwo┼Ťci samego j─Özyka. Podstawowym za┼éo┼╝eniem prezentowanym w tej publikacji jest uznanie, ┼╝e kreatywno┼Ť─ç jest cech─ů, kt├│r─ů mo┼╝na rozwija─ç, i kt├│ra mo┼╝e wspiera─ç proces nauki j─Özyka obcego. Autor dowodzi, ┼╝e stymulowanie tw├│rczego my┼Ťlenia uczni├│w i nauczycieli nie musi wi─ůza─ç si─Ö z wybitnymi odkryciami, ale ┼╝e mo┼╝liwe jest bycie kreatywnym w codziennych, rutynowych czynno┼Ťciach zwi─ůzanych z nauk─ů j─Özyka obcego. Przyk┼éadem na to jak rozwija─ç uczniowsk─ů kreatywno┼Ť─ç jest zaprezentowany w tej ksi─ů┼╝ce autorski model treningu kreatywno┼Ťci na lekcji j─Özyka obcego. Zgromadzone w tej ksi─ů┼╝ce informacje dowodz─ů, ┼╝e taki trening jest mo┼╝liwy ju┼╝ od pierwszych etap├│w edukacyjnych.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 18898 V.8 [Czytelnia A] (1 egz.)
No cover
Book
In basket
Creative children, imaginative teaching / Florence Beetlestone. - Buckingham ; Philadelphia : Open University Press, 1998. - xviii, 158 p. : illustrations ; 23 cm.
(Enriching the Primary Curriculum: Child, Teacher, Context)
Includes bibliographical references (p. [144]-151) and index.
Creativity is a term often discussed in relation to education, particularly in primary schools. This book sets out to explore what it means in both practical and theoretical terms for children, teachers and the context in which they work. The key areas of planning, resourcing, organizing, managing and assessing creativity are dealt with in an accessible and readable style. Cameos and classroom examples are used in order to indicate effective strategies for promoting creativity within and across curriculum subjects. Creativity is shown to be a powerful force which can be harnessed to increase the learning potential of both teachers and children.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 16863 XXIV.14.8 [Czytelnia A] (1 egz.)
Book
CD
In basket
Poszukiwanie innowacyjnych rozwi─ůza┼ä / Ryszard Knosala, Barbara Wasilewska, Anna Boraty┼äska-Sala. - Warszawa : Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, copyright 2018. - 203 strony : ilustracje, fotografie, wykresy ; 24 cm + 1 dysk optyczny (CD-ROM).
(Nauka i Praktyka Innowacji)
Bibliografia, netografia na stronach 189-195. Indeks.
Wsp├│┼éczesne przedsi─Öbiorstwa s─ů szczeg├│lnie zainteresowane wdra┼╝aniem innowacyjnych proces├│w i produkt├│w. Fundamentem takiego wdro┼╝enia jest zawsze posiadanie optymalnego rozwi─ůzania innowacyjnego. W ksi─ů┼╝ce wykorzystano dotychczas nagromadzon─ů wiedz─Ö z obszaru innowacji oraz przedstawiono efekty prac badawczych Autor├│w prowadzonych w ostatnich latach. Zwr├│cono szczeg├│ln─ů uwag─Ö na dob├│r odpowiedniej do potrzeb metody tw├│rczego my┼Ťlenia w celu wygenerowania pola mo┼╝liwych rozwi─ůza┼ä innowacyjnych. Dob├│r ten mo┼╝e by─ç wspomagany komputerowo. W tym celu zosta┼é opracowany specjalny program komputerowy zaprezentowany w ksi─ů┼╝ce. Program ten wraz z przynale┼╝n─ů baz─ů opisu metod stymulowania innowacyjnych rozwi─ůza┼ä jest zapisany na za┼é─ůczonej do ksi─ů┼╝ki p┼éycie i mo┼╝e by─ç szeroko stosowany przez Czytelnik├│w. W ksi─ů┼╝ce szczeg├│lnie wiele miejsca po┼Ťwi─Öcono przyk┼éadom z praktyki przemys┼éowej. Przyk┼éady te s─ů w du┼╝ym stopniu autorskie i maj─ů pokaza─ç mo┼╝liwo┼Ťci zastosowania Teorii Rozwiazywania Innowacyjnych Zada┼ä (TRIZ), a tak┼╝e przedstawi─ů w┼éa┼Ťciwie zaprojektowane sesje tw├│rcze, kt├│re stanowi─ů podstaw─Ö generowania innowacyjnych rozwi─ůza┼ä procesowych i produktowych.
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.18003 [Magazyn 1] (1 egz.)
Wypo┼╝yczalnie
There are copies available to loan: sygn. 19612 IX.5 [Wypo┼╝yczalnia C] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 19611 IX.5 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliografia, netografia przy pracach.
Tom prezentuje kolejne rozwa┼╝ania teoretyczne i praktyczne nad wsp├│┼éczesnymi problemami rozwoju tw├│rczego dziecka. Czas, w jakim dokonuj─ů si─Ö zmiany, jest okresem szczeg├│lnym, kt├│ry prowadzi do zmiany my┼Ťlenia o dziecku, jego rozwoju i stymulacji tw├│rczo┼Ťci. Zmiany w edukacji powinny warunkowa─ç rozw├│j dziecka, tzn. takie odczytanie jego mo┼╝liwo┼Ťci znanych i niepoznanych jeszcze, kt├│re znajduj─ů si─Ö w strefie jego najbli┼╝szego rozwoju, jak je okre┼Ťla┼é Lew S. Wygotski. Tematyka opracowa┼ä tomu skupia si─Ö wok├│┼é strony osobowej dziecka, warunk├│w, przestrzeni jego rozwoju tw├│rczego oraz tw├│rczo┼Ťci w obszarze edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej. Om├│wiono obszary aktywno┼Ťci dziecka w zakresie jego tw├│rczo┼Ťci j─Özykowej, artystycznej, technologicznej. Zwr├│cono uwag─Ö na stymulacj─Ö jego osobowo┼Ťci poprzez w┼éa┼Ťciwy dob├│r metod, technik, kt├│re wyzwalaj─ů jego tw├│rcze podej┼Ťcie do rozwi─ůzywania zada┼ä i problem├│w pojawiaj─ůcych si─Ö w r├│┼╝nych sytuacjach, zar├│wno edukacyjnych, jak i ┼╝yciowych. Proces kszta┼étowania u dziecka tw├│rczego podej┼Ťcia do wszelkiego rodzaju dzia┼éa┼ä pozwoli mu na bycie refleksyjnym, tzn. umiej─ůcym si─Ö zatrzyma─ç i zadawa─ç pytania, poszukiwa─ç rozwi─ůza┼ä i odpowiedzi, kt├│re b─Öd─ů wy┼éamywa┼éy si─Ö z powszechnie obowi─ůzuj─ůcych, kr─Öpuj─ůcych swobod─Ö standard├│w. Bycie tw├│rczym w przedszkolu czy szkole jest trudne dla dziecka, poniewa┼╝ jest ono ca┼éy czas obci─ů┼╝one nowymi zadaniami, wymaganiami i nie zostawia mu si─Ö przestrzeni, aby samo dostrzeg┼éo problem i pr├│bowa┼éo go rozwi─ůza─ç. A przecie┼╝ mo┼╝e samodzielnie i w spos├│b oryginalny (tylko z dyskretnym wsparciem doros┼éego) rozwi─ůza─ç okre┼Ťlony problem, na poziomie swoich mo┼╝liwo┼Ťci, swojego rozumienia ┼Ťwiata. W edukacji powinni┼Ťmy stwarza─ç warunki do wyzwalania tw├│rczo┼Ťci. To pozwoli dzieciom na kszta┼étowanie m─ůdrego i wolnego w ich wyborach ┼╝ycia w przysz┼éo┼Ťci.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 18557 IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliografia, netografia przy pracach.
Rozwa┼╝ania podj─Öte przez autor├│w w publikacji stanowi─ů autorskie podej┼Ťcie do wybranych aspekt├│w diagnozy edukacyjnej w zakresie wczesnego rozwoju dziecka oraz praktyki wczesnej edukacji. Przedstawione propozycje tematyczne zawieraj─ů zagadnienia wczesnej diagnozy rozwojowej, zabawy jako propozycji wspieraj─ůcej rozw├│j dziecka a tak┼╝e tematy z obszaru zwi─ůzanego z kreatywno┼Ťci─ů nauczyciela jako niezb─Ödnej kompetencji w pracy z uczniem. Podj─Öte tematy s─ů jedynie pr├│b─ů zwr├│cenia uwagi na wci─ů┼╝ istotne aspekty w realizacji podmiotowej roli ucznia, a tak┼╝e w projektowaniu i zarz─ůdzaniu r├│┼╝norodno┼Ťci─ů w przestrzeni edukacyjnej.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 18522 IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliografia, netografia przy pracach.
W 13 ju┼╝ tomie zosta┼éy zaprezentowane trzy w─ůtki tematyczne. Pierwszy zwi─ůzany jest z wyzwaniami i dylematami edukacji ma┼éego dziecka, kolejny odnosi si─Ö do dzia┼éa┼ä obejmuj─ůcych etap nauczania pocz─ůtkowego, a ostatni nawi─ůzuje bezpo┼Ťrednio do pracy samego nauczyciela.Cz─Ö┼Ť─ç pierwsza nosi tytu┼é Edukacja ma┼éego dziecka ÔÇô nowe wyzwania, stare dylematy. Prezentowane w niej teksty ukazuj─ů istotne problemy i potrzeby, przed kt├│rymi stoj─ů instytucje o┼Ťwiatowe wspieraj─ůce i stymuluj─ůce rozw├│j dziecka od 6. miesi─ůca do 6. roku ┼╝ycia. Okres ten w ┼╝yciu cz┼éowieka determinuje ca┼ée jego p├│┼║niejsze ┼╝ycie. Tym bardziej zatem nale┼╝y po┼éo┼╝y─ç szczeg├│lny nacisk na przestrzeganie wszelkich wymog├│w higienicznych, przestrzennych i personalnych, aby ┼Ťwiadczone w tych instytucjach us┼éugi by┼éy na najwy┼╝szym poziomie. Kluczowe s─ů r├│wnie┼╝ zagadnienia zwi─ůzane z metodyk─ů pracy z ma┼éymi dzie─çmi, gdzie w spos├│b szczeg├│lny powinno si─Ö akcentowa─ç potrzeb─Ö realizacji konstruktywistycznego modelu, w kt├│rym nauczanie podaj─ůce zostaje zast─ůpione poszukiwaniem wiedzy, otoczenie podmiotu ucz─ůcego si─Ö wyposa┼╝one jest w narz─Ödzia do aktywnego tworzenia nowej wiedzy i umiej─Ötno┼Ťci, a nie j─ů podaje, oraz w kt├│rym praca indywidualna zostaje zast─ůpiona prac─ů w grupie i dla grupy, aby osi─ůgn─ů─ç zadowalaj─ůce wszystkich efekty. Praca grupowa jest bowiem znacz─ůcym elementem funkcjonowania nowoczesnego spo┼éecze┼ästwa. Nale┼╝y zadba─ç o podtrzymanie w dzieciach wewn─Ötrznej motywacji do zdobywania i poznawania otaczaj─ůcego ┼Ťwiata, a wi─Öc trzeba zredefiniowa─ç rol─Ö nauczyciela i wyzwoli─ç w nim potrzeb─Ö samokszta┼écenia.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 18556 IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
E-book
In basket
Oddajemy do r─ůk Czytelnik├│w kolejny numer czasopisma ÔÇ×EkonomiaÔÇŁ, na kt├│ry sk┼éadaj─ů si─Ö artyku┼éy poruszaj─ůce problematyk─Ö ekonomiczn─ů ÔÇô w formie rozwa┼╝a┼ä teoretycznych b─ůd┼║ prezentacji wynik├│w bada┼ä empirycznych.
Ca┼éodobowy dost─Öp do pe┼énego tekstu, poza sieci─ů Uczelni, poprzez login i has┼éo jak do konta bibliotecznego.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Podj─Öcie tematyki innowacyjno┼Ťci wynika z wyzwa┼ä wsp├│┼éczesnego zarz─ůdzania oraz stanowi naturalny efekt wcze┼Ťniejszych prac, kt├│re dotyczy┼éy mechanizm├│w doskonalenia przedsi─Öbiorstw oraz budowania ich trwa┼éej konkurencyjno┼Ťci. Wyzwanie, jakim jest kszta┼étowanie innowacyjno┼Ťci organizacji, dobrze wyra┼╝aj─ů s┼éowa Linusa Paulinga, dwukrotnego laureata Nagrody Nobla, kt├│ry powiedzia┼é, ┼╝e ÔÇ×najlepszym sposobem na to, by wpa┼Ť─ç na dobry pomys┼é, jest wpadanie na mn├│stwo pomys┼é├│wÔÇŁ. Zach─Öcaj─ůc do dyskusji o rozwijaniu innowacyjno┼Ťci s┼éu┼╝─ůcej doskonaleniu i rozwojowi przedsi─Öbiorstw, oddajemy w Pa┼ästwa r─Öce kolejny numer Prac Naukowych z cyklu ÔÇ×Zmiana warunkiem sukcesuÔÇŁ. Jak zawsze proponowana problematyka jest zr├│┼╝nicowana i zar├│wno podejmuje zagadnienia dotycz─ůce zarz─ůdzania w uj─Öciu teoretycznym, jak i przedstawia wyniki bada┼ä empirycznych. Innowacyjno┼Ť─ç organizacji w dzisiejszym ┼Ťwiecie ma kluczowe znaczenie dla rozwoju nie tylko ich samych, ale r├│wnie┼╝ gospodarki. Wprowadzanie ÔÇ×odpowiedzialnychÔÇŁ innowacji mo┼╝e przyczynia─ç si─Ö do doskonalenia przedsi─Öbiorstwa. Dzieje si─Ö tak dzi─Öki roli, jak─ů w procesach doskonalenia przedsi─Öbiorstw odgrywa koncepcja spo┼éecznej odpowiedzialno┼Ťci biznesu, co przek┼éada si─Ö na dostarczanie zr├│wnowa┼╝onej warto┼Ťci, ┼é─ůcz─ůcej aspekty: ekonomiczny, spo┼éeczny i ┼Ťrodowisko┬Čwy. W kolejnych artyku┼éach autorzy stawiaj─ů kolejne pytania. Czy post─Öp innowacyjny wymusza zmian─Ö kultury organizacyjnej przedsi─Öbiorstw? Jaka jest rola mened┼╝era w dostarczaniu innowacji przez zespo┼éy wiedzy? Jakie warunki sprzyjaj─ů kreatywno┼Ťci i tw├│rczo┼Ťci w firmach o wysokiej tolerancji niepewno┼Ťci? Kolejna grupa artyku┼é├│w dotyczy wp┼éywu technologii na wdra┼╝anie zmian organizacyjnych oraz innowacyjnych. Ciekawym przyczynkiem do dyskusji mog─ů by─ç badania, w kt├│rych autorzy rozpatruj─ů model biznesu jako si┼é─Ö motoryczn─ů aktywno┼Ťci innowacyjnej przedsi─Öbiorstw oraz ÔÇô w sytuacji odwrotnej ÔÇô przypadek, gdy innowacyjne technologie wp┼éywaj─ů na kszta┼étowanie modelu biznesu firmy. Wierzymy, ┼╝e tematyka innowacyjno┼Ťci jako ┼║r├│d┼éa doskonalenia i rozwoju kszta┼étuj─ůcego kierunki zmian w przedsi─Öbiorstwach stanie si─Ö dla Pa┼ästwa warto┼Ťciowym ┼║r├│d┼éem inspiracji w pracy naukowej. Joanna Kaca┼éa,Grzegorz Be┼éz
Ca┼éodobowy dost─Öp do pe┼énego tekstu, poza sieci─ů Uczelni, poprzez login i has┼éo jak do konta bibliotecznego.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Kreatywno┼Ť─ç, le┼╝─ůca podstaw innowacyjno┼Ťci, sta┼éa si─Ö istotn─ů determinant─ů sukcesu wsp├│┼éczesnych organizacji. Druga Og├│lnopolska Konferencja Naukowa ÔÇ×CREATIVE VIBES Kreatywno┼Ťci─ů rozwijamy biznesÔÇŁ by┼éa okazj─ů do dzielenia si─Ö przyk┼éadami efektywnego wykorzystania kreatywno┼Ťci w doskonaleniu r├│┼╝norodnych przedsi─Öwzi─Ö─ç biznesowych. Monografia sk┼éada si─Ö z kilkunastu opracowa┼ä, kt├│re mog─ů zainspirowa─ç Czytelnik├│w do podejmowania oryginalnych i skutecznych dzia┼éa┼ä w praktyce.
Ca┼éodobowy dost─Öp do pe┼énego tekstu, poza sieci─ů Uczelni, poprzez login i has┼éo jak do konta bibliotecznego.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Publikacja stanowi analiz─Ö bada┼ä w zakresie realizowanego projektu w ramach programu Ministra pn. ÔÇ×Akademickie Centrum Kreatywno┼ŤciÔÇŁ w ramach projektu systemowego ÔÇ×Wsparcie systemu zarz─ůdzania badaniami naukowymi oraz ich wynikamiÔÇŁ (Priorytet I, Dzia┼éanie 1.1., Poddzia┼éanie 1.1.3. Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka, 2007ÔÇô2013). Projekt wsp├│┼éfinansowany ze ┼Ťrodk├│w Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka na lata 2007ÔÇô2013. Publikacja jest dystrybuowana bezp┼éatnie. Niniejsze opracowanie jest ko┼äcowym efektem projektu ÔÇ×Nauczanie j─Özyka niemieckiego metod─ů narracyjn─ů w przedszkolu i na pierwszym etapie edukacyjnymÔÇŁ zrealizowanego w 2015 roku w ramach programu ÔÇ×Akademickie Centrum Kreatywno┼ŤciÔÇŁ. Sk┼éada si─Ö z publikacji ksi─ů┼╝kowej i p┼éyty CD, przedstawiaj─ůcych r├│┼╝norodne aspekty projektu oraz jego efektywno┼Ť─ç. Zawiera ono r├│wnie┼╝ istotne opinie student├│w realizuj─ůcych ten program w tzw. szko┼éach ─çwicze┼ä oraz ich dyrektor├│w i opiekun├│w grup. Publikacja ta zosta┼éa w ca┼éo┼Ťci sfinansowana ze ┼Ťrodk├│w przeznaczonych na ten projekt. (Fragment Wst─Öpu ). Wersja elektroniczna nie zawiera p┼éyty CD
Ca┼éodobowy dost─Öp do pe┼énego tekstu, poza sieci─ů Uczelni, poprzez login i has┼éo jak do konta bibliotecznego.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Jak powiedzia┼é Albert Einstein: ÔÇ×Kreatywno┼Ť─ç jest zara┼║liwa ÔÇô podaj j─ů dalejÔÇŁ. Ide─ů konferencji CREATIVE VIBES jest podkre┼Ťlenie potrzeby nieszablonowego my┼Ťlenia przy podejmowaniu r├│┼╝norodnych przedsi─Öwzi─Ö─ç, wychodzenia poza schemat, ale tak┼╝e wskazywanie granic u┼╝yteczno┼Ťci tw├│rczego rozwi─ůzywania problem├│w, kiedy wymuszona oryginalno┼Ť─ç bierze g├│r─Ö. Uczestnicy tego cyklicznego wydarzenia wskazuj─ů, ┼╝e zdolno┼Ť─ç rozwijania i efektywnego wykorzystywania kreatywno┼Ťci jest istotnym czynnikiem determinuj─ůcym warto┼Ť─ç kapita┼éu intelektualnego oraz rozwoju organizacji. Zagadnienie to stanowi interesuj─ůcy obszar badawczy, co odzwierciedla prezentowana monografia.
Ca┼éodobowy dost─Öp do pe┼énego tekstu, poza sieci─ů Uczelni, poprzez login i has┼éo jak do konta bibliotecznego.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Cz─Ö┼Ť─ç monograficzna tomu 2/2017 ÔÇ×ChowannyÔÇŁ pod redakcj─ů Ewy Bielskiej zosta┼éa zatytu┼éowana Zagadnienie oporu w perspektywie interdyscyplinarnej ÔÇô mi─Ödzy emanacj─ů a stagnacj─ů. Jej celem jest utworzenie interdyscyplinarnego forum wymiany refleksji dotycz─ůcej kategorii oporu. Efektem wsp├│┼épracy z licznym gronem badaczy tej┼╝e problematyki reprezentuj─ůcych dyscypliny takie, jak psychologia, socjologia, pedagogika, jest mo┼╝liwo┼Ť─ç zaprezentowania zr├│┼╝nicowanych kontekst├│w ulokowania refleksji nad oporem we wsp├│┼éczesnych naukach spo┼éecznych. Egzemplifikacje dotycz─ů tutaj refleksji w studiach z zakresu psychologii klinicznej, psychoterapii, teorii i praktyki profesji pomocowych, studi├│w z zakresu resocjalizacji i szeroko rozumianej teorii i praktyki zwi─ůzanej z treatment (czy te┼╝ differentia treatment). Podj─Öte rozwa┼╝ania problematyki oporu odnosz─ů si─Ö tak┼╝e do socjologicznego uj─Öcia praktyk kulturowych o charakterze kontestacji, oporu wobec zmiany w przestrzeni edukacyjnej oraz oporu wobec normatywnych matryc kulturowych. Cz─Ö┼Ť─ç tekst├│w rozporoszonych tomu tematycznie odnosi si─Ö m.in. do takich zagadnie┼ä, jak stosunek student├│w pedagogiki do wybranych instytucji kontroli spo┼éecznej, satysfakcja m┼éodzie┼╝y akademickiej ze sposobu funkcjonowania jej rodziny pochodzenia, medialne wzory kultury zdrowotnej, aktywno┼Ť─ç fizyczna, percepcja l─Öku przed ┼Ťmierci─ů, zdrowotne i spo┼éeczne zagro┼╝enia wynikaj─ůce z uzale┼╝nie┼ä od czynno┼Ťci, poj─Öcie uzale┼╝nienia w ┼Ťrodowisku lokalnym, peryferie spo┼éeczne jako przestrze┼ä profilaktyki zachowa┼ä ryzykownych, kulturowe ┼║r├│d┼éa dydaktyki szkolnej, osobisty w perspektywie modelu elastyczno┼Ťci psychologicznej.
Ca┼éodobowy dost─Öp do pe┼énego tekstu, poza sieci─ů Uczelni, poprzez login i has┼éo jak do konta bibliotecznego.
This item is available online. Expand information to see details.
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again