Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(9)
Forma i typ
Książki
(9)
Dostępność
tylko na miejscu
(5)
dostępne
(4)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(4)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(5)
Autor
Weber Hans
(3)
Aleksandrowicz-Pędich Lucyna
(1)
Anderson Holly (1949- )
(1)
Barone Diane M
(1)
Beers G. Kylene (1957- )
(1)
Daniels Harvey (1947- )
(1)
Steineke Nancy
(1)
Styles Morag
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(3)
2000 - 2009
(4)
1990 - 1999
(2)
Kraj wydania
Polska
(6)
Stany Zjednoczone
(2)
Nowy Jork (stan) (USA)
(1)
Język
polski
(6)
angielski
(3)
Temat
JĘZYK ANGIELSKI
(4)
LITERATURA NIEMIECKA
(4)
CZYTANIE
(2)
CZYTELNICTWO DZIECIĘCE
(1)
FILOLOGIA ANGIELSKA
(1)
GRIMM, JACOB (1785-1863)
(1)
GRIMM, WILHELM (1786-1859)
(1)
LITERATURA AMERYKAŃSKA
(1)
NAUCZYCIELE JĘZYKA ANGIELSKIEGO
(1)
Gatunek
LITERATURA
(2)
LITERATURA DZIECIĘCA
(2)
LITERATURA ANGIELSKA
(1)
Słowo kluczowe
English language
(3)
study and teaching
(3)
children's literature
(2)
language arts
(2)
literature
(2)
reading
(2)
American literature
(1)
English literature
(1)
Great Britain
(1)
United States
(1)
content area reading
(1)
criticism
(1)
elementary school
(1)
history
(1)
literacy
(1)
teaching
(1)
theory
(1)
9 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliogr.
In this highly anticipated follow-up to "Texts and Lesons for Teaching Literature", Harvey 'Smokey" Daniels and Nancy Steineke share their powerful strategies for engaging students in challenging, meaningful reading of fiction and poetry using some of their favorite short, fresh texts-or, as they put it, "full-strenght adult literature that gives us English majors a run for our interpretive money-but is still intriguing enough to keep teen readers digging and thinking." Use the 37 innovative, step-by-step, Common Core-correlated lessons with the reproducible texts provided, with selections from your literature textbook, or with your own best-loved texts to teach close reading skills and deep comprehension strategies. Give students opportunities to read and synthesize across texts with the 8 thematic text set lessons provided, or use the model unit outlines for teaching the lessons with 'The Giver', 'To Kill a Mockingbird', and 'The Great Gatsby' as springboards for planning your own novel studies.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14561.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.1325 [Magazyn 1] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.1323 [Magazyn 1] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Tränen des Vaterlandes: Das literarische Barock. - Bonn : Inter Nationes, [1996]. - 52 s. ; 21 cm + film video.
(Literatur)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. B.638 [Magazyn 2] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr.
In "Notice and Note" Kylene Beers and Bob Probst introduce 6 'signposts' that alert readers to significant moments in a work of literature and encourage students to read closely. Learning first to spot these signposts and then to question them, enables readers to explore the text, any text, finding evidence to support their interpretations. In short, these close reading strategies will help your students to notice and note. In this timely and practical guide Kylene and Bob: examine the new emphasis on text-dependent questions, rigor, text complexity, and what it means to be literate in the 21st century; identify 6 signposts that help readers understand and respond to character development, conflict, point of view, and theme; provide 6 text-dependent anchor questions that help readers take note and read more closely; offer 6 Notice and Note model lessons, including text selections and teaching tools, that help you introduce each signpost to your students. "Notice and Note" will help create attentive readers who look closely at a text, interpret it responsibly, and reflect on what it means in their lives. It should help them become the responsive, rigorous, independent readers we not only want students to be but know our democracy demands.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14551.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr., index.
Drawing on many popular as well as literary texts, the contributors to this book write with enthusiasm abut opportunities for creative teaching and learning. They also provide many examples of good practice, both inside and outside the Literacy Hour.Using a variety of: poetry, playscripts, picture-books and performance texts, comics, clasics and cinema texts, novels and non-fiction, pupils' own naratives this book seeks to provide lively and innovative ways to promote literacy in the primary classroom.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13938.XXIV.14.2 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Solving Problems in the Teaching of Literacy)
Bibliogr., index.
Many reading programs today overlook an essential component of literacy instruction-helping children develop an enduring love of reading. This authoritative and accessible guide provides a wealth of ideas for incorporating high-quality children's books of all kinds into K-6 classrooms. Numerous practical strategies are presented for engaging students with picturebooks, fiction, nonfiction, and nontraditional texts. Lively descriptions of recommended books and activities are interspersed with invaluable tips for fitting authentic reading experiences into the busy school day. Every chapter concludes with reflection questions and suggestions for further reading. The volume also features reproducible worksheets and forms.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13929.XXIV.7 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dynamicznie zmieniająca się rzeczywistość społeczno-ekonomiczna stawia pytania o rolę szkolnictwa wyższego w społeczeństwie. Prezentowana praca podejmuje próbę refleksji nad rolą uniwersytetu, zwłaszcza jego zadań dydaktycznych, poprzez analizę wybranego przedmiotu w kontekście związanego z nim kierunku studiów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P.2404.XXIV.9 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.1324 [Magazyn 1] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej