Form of Work
Książki
(3)
E-booki
(2)
IBUK Libra
(2)
Status
only on-site
(3)
available
(2)
Branch
Wypożyczalnie
(2)
Czytelnie
(3)
Author
Achtelik Aleksandra
(1)
Benson Phil (1955- )
(1)
Chamot Anna Uhl
(1)
Cudak Romuald
(1)
Graboń Karolina
(1)
Krzyżyk Danuta
(1)
Macaro Ernesto
(1)
Mazur Jan
(1)
Miodunka Władysław
(1)
Niesporek-Szamburska Bernadeta
(1)
Ożóg Kazimierz
(1)
Pawłowski Adam
(1)
Praszałowicz Dorota
(1)
Seretny Anna
(1)
Smereczniak Małgorzata
(1)
Szul Roman
(1)
Tambor Agnieszka
(1)
Tambor Jolanta
(1)
Zgółka Tadeusz
(1)
Year
2020 - 2021
(1)
2010 - 2019
(1)
2000 - 2009
(3)
Time Period of Creation
2001-
(1)
Country
Poland
(2)
England
(1)
New York (State)
(1)
United Kingdom
(1)
Language
English
(4)
Polish
(1)
Subject
Autonomy (Psychology)
(1)
English language
(1)
JĘZYKI
(1)
JĘZYKOZNAWSTWO
(1)
Language and languages
(1)
Language and languages - study and teaching
(1)
Language learning
(1)
Learning strategies
(1)
Learning, Psychology of
(1)
NAUCZANIE
(1)
PSYCHOLOGIA WYCHOWAWCZA
(1)
UCZENIE SIĘ
(1)
Domain
Edukacja i pedagogika
(1)
5 results Filter
Book
In basket
Bibliografia strony 303-311.
The second edition of The CALLA Handbook is a practical and research based methodology book for all teachers of students learning English as a new language. Each chapter has been updated to reflect new research, content-subject national standards and adaptations of the CALLA model.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 17481 XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Book
In basket
An extremely lucid book that mixes discursive prose with exercises, questions and prompts for reflection. Each theoretical point is supported by a fully explained example. The book focuses on the different strategies that people use to learn languages and shows teacher how to (a) train pupils in those strategies and (b) adapt their teaching to derive the greatest benefit from each strategy.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.14810 XXIV.14 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 15589 XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Book
In basket
Teaching and researching autonomy / Phil Benson. - 2nd ed. - Harlow [etc.] : Longman is an imprint of Pearson, 2011. - XI, [1], 283 s. : il. ; 24 cm.
(Applied Linguistics in Action Series)
Bibliogr. s. 249-277. Indeks.
Autonomy has become a keyword of language policy in education systems around the world, as the importance of independent learning and new technologies has grown. Now in a fully revised and updated second edition, Teaching and Researching Autonomy provides an accessible and comprehensive critical account of the theory and practice of autonomy. Examining the history of the concept, it addresses important questions of how we can identify autonomy in language learning behaviours and how we can evaluate the wide variety of educational practices that have been designed to foster autonomy in learning. Topics new to this edition include: - Autonomy and new technologies - Teacher autonomy - The sociocultural implications of autonomy With over three hundred new references and five new case studies of research on autonomy providing practical advice on research methods and topics in the field, Teaching and Researching Autonomy will be an essential introduction for teachers and students to a subject at the cutting edge of language teaching and research.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.15029 XXIV.14.10 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 15895 XXIV.14.10 [Czytelnia A] (1 egz.)
E-book
In basket
Druga część trzytomowego zbioru zadań poświęconego różnym działom analizy matematycznej. Tom drugi dotyczy granicy i ciagłosci funkcji, rachunku różniczkowego jednej zmiennej oraz ciągów i szeregów funkcyjnych. Kolejność zadań i ich dobór zostały tak pomyślane, aby stymulować zainteresowanie czytelnika. Zadania są pogrupowane od najłatwiejszych do najtrudniejszych. Przeanalizowanie rozwiązania jednego zadania jest często wskazówką do rozwiązania następnego. Autorki podały kompletne rozwiązania wszystkich zamieszczonych zadań.Zbiór przeznaczony jest dla studentów matematyki i innych kierunków ścisłych na uniwersytetach i uczelniach technicznych oraz dla pracowników naukowych tych uczelni. 
Całodobowy dostęp do pełnego tekstu, poza siecią Uczelni, poprzez login i hasło jak do konta bibliotecznego.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Monografia, którą przekazuję do rąk czytelników, powstała w wyniku moich wieloletnich badań, a także bogatych doświadczeń pedagogicznych i psychoterapeutycznych, obejmujących zjawisko, które od bodaj siedmiu czy ośmiu dekad literatura przedmiotu (licząca obecnie setki, jeśli nie tysiące, opracowań krytycznych czy przeglądowych) opatruje zbiorczym terminem „stres”. W badaniach empirycznych zagadnienie stresu w profesji nauczyciela oraz czynników, które go warunkują, zaczęto podejmować dopiero w latach 70. XX wieku. Wtedy okazało się, że jedna trzecia nauczycieli przeżywa stres w związku ze swoją pracą, w kolejnych zaś latach skupiono się na ich konkretnych problemach. Tematem monografii jest związek między zasobami a wypaleniem, będącym pochodną stresu zawodowego i poczuciem zdrowia. Poruszam w niej problematykę stresu zawodowego u nauczycieli, wykorzystując osiągnięcia takich dziedzin, jak psychologia, pedagogika, pedeutologia, filozofia, medycyna, i diagnozuję stan polskiego systemu oświaty. Niezwykle istotne w tej książce jest, obok przedstawienia wyników badań nad stresem, podniesienie kwestii edukacji profilaktycznej. Jest to o tyle ważne, że zawód nauczyciela to jedna z najbardziej społecznie odpowiedzialnych funkcji. To nauczyciele, realizujący swoje zadania w niedomagającym systemie oświaty, formują przyszłe społeczeństwo. Tak znacząca rola jest determinowana przez następujące czynniki: brak motywacji, brak zaangażowania, brak zrozumienia społecznego, zbyt wysokie oczekiwania, przeciążenie obowiązkami w aspekcie indywidualnym, ale też społecznym.
Całodobowy dostęp do pełnego tekstu, poza siecią Uczelni, poprzez login i hasło jak do konta bibliotecznego.
This item is available online. Expand information to see details.
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again