Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(11)
Forma i typ
Książki
(11)
Publikacje fachowe
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(11)
tylko na miejscu
(10)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(5)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(6)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(10)
Autor
Gałkowski Tadeusz (1936- )
(2)
Jastrzębowska Grażyna
(2)
Lichota Edyta Joanna
(2)
Baczała Ditta
(1)
Brejnak Wojciech (1944- )
(1)
Błachnio Krystyna
(1)
Błeszyński Jacek (1963- )
(1)
Gunia Grażyna
(1)
Lechta Viktor
(1)
Skorek Ewa Małgorzata
(1)
Sołtys-Chmielowicz Anna
(1)
Słoń-Nowaczek Małgorzata
(1)
Wolnicz-Pawłowska Ewa (1947- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(5)
2000 - 2009
(5)
Okres powstania dzieła
2001-
(2)
Kraj wydania
Polska
(11)
Język
polski
(11)
Odbiorca
Logopedzi
(1)
Temat
LOGOPEDIA
(8)
Logopedia
(3)
Zaburzenia mowy
(3)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(2)
MOWA
(2)
BIBLIOGRAFIA
(1)
DYSLEKSJA i DYSGRAFIA
(1)
DZIECKO
(1)
DZIECKO z ZABURZENIAMI MOWY
(1)
JĄKANIE
(1)
JĘZYK POLSKI
(1)
Język dziecka
(1)
Korekcja mowy
(1)
Kształcenie zawodowe
(1)
Logopedzi
(1)
Profilaktyka logopedyczna
(1)
Promocja zdrowia
(1)
Terapia logopedyczna
(1)
Wczesna interwencja
(1)
Temat: czas
2001-
(1)
2001-0
(1)
Gatunek
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(2)
Opracowanie
(1)
Podręcznik
(1)
Podręczniki
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(3)
Językoznawstwo
(1)
Słowo kluczowe
logopedia
(5)
zaburzenia mowy
(5)
dyslalia
(2)
mowa
(2)
terapia logopedyczna
(2)
trudności w czytaniu
(2)
trudności w pisaniu
(2)
afazja
(1)
artykulacja
(1)
diagnostyka
(1)
dydaktyka logopedyczna
(1)
dysleksja
(1)
dyzartria
(1)
edukacja wczesnoszkolna
(1)
interwencja logopedyczna
(1)
jąkanie
(1)
język migowy
(1)
komunikacja alternatywna
(1)
korekcja mowy
(1)
logopedia holistyczna
(1)
mowa bezładna
(1)
mutyzm
(1)
piktogramy
(1)
profilaktyka
(1)
profilaktyka jąkania
(1)
promocja zdrowia
(1)
rhinolalia
(1)
rozszczep podniebienia
(1)
terapia
(1)
wada wymowy
(1)
wspomaganie rozwoju mowy
(1)
wychowanie przedszkolne
(1)
zaburzenia głosu
(1)
11 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Monografia stanowi systemową analizę wybranych zagadnień logopedycznych. Całość opracowania podzielono na dwie części: ogólną i specjalistyczną. W pierwszej przedstawiono główne założenia logopedii jako nauki, ustalenia terminologiczne, przedmiot i podmiot badań logopedii, zasady pracy logopedycznej, słowne i pozasłowne porozumiewanie się oraz główne założenia prewencji, diagnozy i terapii wad i zaburzeń mowy. W drugiej, szczegółowej części omówiono poszczególne zaburzenia mowy, uwzględniając istotę problemu, etiologię, klasyfikację, symptomatologię i zasady interwencji logopedycznej. Książka ma postać wielowymiarowego opracowania o logicznej koncepcji: od wstępnych ustaleń logopedii jako dziedziny wiedzy, przez historię do specyfiki poszczególnych specjalizacji zawodowych. (ze wstępu)
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 12885 [Magazyn 2] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11691.IV.5 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14624.IV.5 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz. Indeks.
Drugie wydanie książki, poprawione i uzupełnione adresowane jest do studentów logopedii oraz kierunków pedagogicznych, filologicznych, psychologicznych, artystycznych, medycznych, a także do wszystkich zainteresowanych problematyką zaburzeń komunikacji. Podręcznikowy charakter umożliwia zdobycie podstaw wiedzy logopedycznej. By ułatwić samodzielną naukę, zastosowano metodę wizualizacji tekstu, wprowadzając liczne wyróżnienia, dzieląc tekst na niewielkie segmenty, które są zarazem odpowiedziami na postawione pytania. W pierwszym tomie znalazły się rozdziały eksponujące interdyscyplinarne podstawy logopedii. Autorzy uporządkowali dotychczasową wiedzę na temat jej językoznawczych, medycznych, psychologicznych i pedagogicznych podstaw. Tom drugi analizuje zaburzenia komunikacji językowej u dzieci i osób dorosłych, wzbogacając je o zagadnienia diagnozy i terapii logopedycznej. Wiele miejsca zajmuje w nim również problematyka dysleksji rozwojowej. Autorzy reprezentują ważniejsze ośrodki naukowe i instytucje w kraju, które prowadzą badania nad prezentowaną problematyką.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 4594.IV.5 [Czytelnia B] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 6727 [Magazyn 2] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 504-533.
Książka `Vademecum logopedyczne` w piątym wydaniu rozszerzonym przedstawia syndromowo-systemową koncepcję logopedii holistycznej w kształcie ekologicznym - jednocześnie wszechstronną, ale i spójną. Autorka w nowatorski sposób ukazuje w niej ważkie problemy współczesnej logopedii w służbie `od juniora do seniora` - aspekty profilaktyki, diagnostyki i terapii mowy - tworząc przejrzysty obraz interdyscyplinarności logopedii jako nauki i praktyki oraz ilustrując go pięcioma przypadkami kazuistyki. Prezentuje również priorytety i szczegółowe zagadnienia holizmu rehabilitacji mowy w stanach poudarowych i pourazowych mózgu, analizując też kategorie aksjologiczne, m.in.: podmiotowości oraz rolę służebności. Przedstawia również metodyczne propozycje kontaktów słownych z osobami starszymi i niedołężnymi oraz uwrażliwia Czytelnika na konieczność troski o kulturę mowy w kategoriach umiejętności, nawyków i wiedzy. Sygnalizuje podstawowe trendy światowych badań logopedycznych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15835.IV.5 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz. Indeks.
Tom pierwszy (396 s.) zawiera rozdziały eksponujące interdyscyplinarne podstawy logopedii. Tom drugi (860 s.) analizuje zaburzenia komunikacji językowej u dzieci i osób dorosłych, wzbogacając je o zagadnienia diagnozy i terapii logopedycznej. Wiele miejsca zajmuje w nim również problematyka dysleksji rozwojowej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 4593.IV.5 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 193-199.
Niniejsza praca podejmuje próbę możliwie pełnego opracowania problematyki związanej z wadami wymowy. Pierwszych pięć rozdziałów przedstawia wszystkie funkcjonujące klasyfikacje zaburzeń artykulacyjnych, porządkuje je i w miarę możliwości ocenia. Na część poświęconą diagnozie składają się przegląd stanowisk na temat przyczyn nieprawidłowej artykulacji oraz metodyka badań. Najobszerniejszą część książki stanowi charakterystyka wad konkretnych głosek i grup głosek oraz sposobu prowadzenia terapii. Swego rodzaju ilustracją omawianych zagadnień są szczegółowe opisy przypadków, które pokazują sposób przeprowadzenia analizy pozwalającej na dokładne wypunktowanie trudności dziecka i ustalenie planu terapii, a także inne przykłady, pokazujące przebieg terapii u wybranych pacjentów.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8356 [Magazyn 1], 9729 [Magazyn 2] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.12013.IV.5 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13156.IV.5 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia przy rozdziach
Artykuły naukowe zebrane w niniejszym tomie podejmują niezwykle istotny w logopedii dyskurs o wczesnej interwen­cji, który pozwala na szersze odczytywanie tego problemu w zakresie terminologicznym, ale przede wszystkim teoretycznym i praktycznym. Publikacja składa się z trzech części: w pierwszej zostały zgrupowane artykuły dotyczące założeń teoretycznych wczesnej interwencji logopedycznej; w drugiej części skupiono się na problemach wczesnej interwencji logopedycznej w okresie wczesnego dzieciństwa; trzecią część poświęcono wczesnej interwencji logopedycznej w okresie kryzysowym.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.17971 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19502.IV.5 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 19501.IV.5 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Dyslalia w Polskiej Teorii i Praktyce Logopedycznej = La Dyslalie Dans la Théorie et la Pratique Logopédiques Polonaises ; t. 2)
Bibliogr. przy niektórych pracach.
Drugi tom serii "Dyslalia w polskiej teorii i praktyce logopedycznej". Książka składa się z szeregu artykułów różnych autorów, ale wszystkie dotyczą zagadnienia dzieci zagrożonych zaburzeniami mowy i ryzykiem dysleksji. Szczególnie logopedzi i pedagodzy znajdą tu pomoc w swojej pracy oraz materiały do diagnozy i terapii dziecka.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13816.IV.5 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Profilaktyka w logopedii : wybrane zagadnienia / Ewa Małgorzata Skorek. - Wydanie I. - Kraków : Impuls, 2023. - 366 stron : ilustracje ; 24 cm.
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 337-360.
Monografię można traktować jako głos w dyskursie naukowym dotyczącym tożsamości logopedii, w tym stosunku jej przedstawicieli do profilaktyki. Wiele zaprezentowanych w niej treści może być przydatnych także studentom logopedii oraz profesjonalistom dostrzegającym potrzebę stosowania profilaktyki w codziennej praktyce logopedycznej...
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22337.IV.5 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 22336.IV.5 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 111-[112].
Rozwojowa niepłynność mówienia ujawnia się w okresie kształtowania się mowy dziecka i jest zjawiskiem najczęściej przejściowym, ale niekiedy przekształca się w jąkanie, które może towarzyszyć do końca życia. Profilaktyka jest więc jednym z istotnych elementów w poprawnym przyswojeniu mowy przez dziecko. W książce przedstawiono wiedzę na temat powstawania głosu, roli oddechu w mówieniu, warunków prawidłowego przebiegu terapii oraz zalecenia dla rodziców ćwiczących z dziećmi w domu. W drugiej części podano przykłady ćwiczeń logopedycznych, podzielonych na zestawy, które stosuje się w profilaktyce jąkania i niepłynności mówienia.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8582 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8583.IV.5 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10007.IV.5 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Terapia logopedyczna / Edyta Joanna Lichota. - Warszawa : Difin, 2015. - 159 stron : ilustracje ; 23 cm.
(Engram)
Bibliografia strony 158-159.
Publikacja ta powstała w wyniku wieloletniej praktyki logopedycznej. Zawarte w niej ćwiczenia przeznaczone są do nauki wymowy wszystkich głosek języka polskiego. Poza ćwiczeniami praktycznymi zawiera podstawowe informacje na temat diagnozy, teorii i praktyki logopedycznej. Rysunki oraz zdjęcia uzupełniają i ułatwiają terapię logopedyczną. Książka ta pomaga ocenić, czy dziecko ma sprawne narządy artykulacyjne, poszerza zasób słownictwa oraz uzupełnia bazę dydaktyczną nauczycieli edukacji przedszkolnej, wczesnoszkolnej i logopedów. Rebusy i zagadki fonetyczne mają za zadanie nauczyć dziecko nowych treści przez zabawę, wyzwalając tym samym pozytywne emocje. Publikację można wykorzystać zarówno w profilaktyce, jak również terapii logopedycznej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18479.IV.5 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 18478.IV.5 [Czytelnia B] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej