Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(4)
IBUK Libra
(1)
Forma i typ
Książki
(4)
E-booki
(1)
Dostępność
dostępne
(3)
tylko na miejscu
(3)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(2)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(1)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(3)
Autor
Balkemore Sarah-Jayne
(1)
Colman Andrew M
(1)
Frith Uta
(1)
Guzowska-Dąbrowska Małgorzata
(1)
Kimble Daniel
(1)
Sacharczuk Mariusz
(1)
Spitzer Manfred
(1)
Szymusiak Henryk
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2000 - 2009
(3)
1990 - 1999
(1)
Kraj wydania
Polska
(5)
Język
polski
(5)
Temat
MÓZG
(4)
UCZENIE SIĘ
(2)
GENETYKA ZACHOWANIA
(1)
NEURONY
(1)
ZACHOWANIE
(1)
Słowo kluczowe
brain
(1)
cognition
(1)
dziedziczenie
(1)
ekologia człowieka
(1)
genetyka
(1)
mózgowie
(1)
neuropsychology
(1)
psychofarmakologia
(1)
psychology
(1)
sen
(1)
układ nerwowy
(1)
5 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Neurogeneza wieku dorosłego / Mariusz Sacharczuk. - Warszawa : Wydawnictwo Lekarskie PZWL, cop. 2005. - 99, [1] s. : fot. ; 21 cm.
est to monografia poświęcona najnowszym osiągnięciom w zakresie badań nad komórkami dorosłego mózgu. Rozwój biologii molekularnej, a szczególnie badania dotyczące przeciwciał identyfikujących fenotypy komórek zmieniły - w sposób rewolucyjny - dotychczasowy pogląd o niemożności tworzenia się nowych neuronów w mózgu dorosłych osobników. Obecnie wiemy, że w dorosłym mózgu mogą tworzyć się nowe komórki nerwowe, co świadczy o tym, że ma on dużo większą plastyczność, niż dotychczas przypuszczano. Na podstawie doniesień literatury światowej i własnych badań autor sugeruje, że związana ze starzeniem się organizmu atrofia neuronów jest głównym czynnikiem powodującym zaburzenia funkcjonowania ich sieci, ale proces ten można zatrzymać bądź opóźnić, stosując odpowiednio dobraną strategię postępowania klinicznego.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.3643 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 4339.XVIII.1.8 [Czytelnia B] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Index s. 211-216
In this groundbreaking book, two leading authorities in the field review what we really know about how and when the brain learns, and consider the implications of this knowledge for educational policy and practice. Pioneering book in emerging field from two leading authorities. Reviews in an accessible style what we know about how and when the brain learns. Draws out the implications of this knowledge for educational policy and practice. Covers studies on learning during the whole of development, including adulthood. Looks at what we can learn from brain research about children with learning difficulties, and how this can inform remedial education.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8387.XXIV.14 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 9768.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka poświęcona jest szeroko rozumianej problematyce uczenia się widzianej z perspektywy neurobiologii, psychologii i pedagogiki. Autor w ciekawy sposób omawia zagadnienia dotyczące neurologicznych podstaw uczenia się, opierając się na najnowszych badaniach nad mózgiem. Stara się przekonać czytelnika, że z badań nad mózgiem można wyprowadzić wnioski praktyczne istotne dla szkoły, uniwersytetu i społeczeństwa. Szczegółowo przedstawia proces uczenia się w ciągu życia, także w okresie prenatalnym. Wyjaśnia dlaczego dzieci przejawiają trudności w uczeniu się (np. czytanie, matematyka). Omawia procesy uczenia się w świetle różnych zagadnień i problemów społecznych (kooperacja, wartości, przemoc). Prezentuje wnioski dotyczące nauczania szkolnego, np. wyniki międzynarodowych badań nad poziomem osiągnięć szkolnych (PISA) przeprowadzonych także w Polsce.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 6260.III.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.2145 [Magazyn 1] (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Celem monografii jest przedstawienie wybranych zagadnień dotyczących stosowania najnowszych i najbardziej zaawansowanych metod oraz narzędzi współczesnej neuronauki do badania zachowań konsumentów. Neuronauka konsumencka i jej praktyczne zastosowanie w biznesie – czyli neuromarketing – opierają się na wynikach badań uzyskanych przy użyciu metodologii i narzędzi stosowanych w diagnostyce medycznej. Większa część książki poświęcona jest więc przeglądowi metod badawczych i wybranych rezultatów, które zgromadzono dotychczas w setkach pasjonujących neuronaukowych eksperymentów. Mam nadzieję, że lektura tej książki uzmysłowi Czytelnikowi, że neuronauka – dzięki postępowi technologicznemu oraz innowacyjnym rozwiązaniom stosowanym w neuroobrazowaniu i nieinwazyjnych pomiarach psychofizjologicznych – jest potężnym narzędziem do badania nieświadomych reakcji i funkcjonowania ludzkiego mózgu. Dzięki niej wiemy teraz znacznie więcej o ludzkich reakcjach, o postrzeganiu, przetwarzaniu, ocenianiu oraz wykorzystywaniu wewnętrznych sygnałów i zewnętrznych bodźców w procesach decyzyjnych w codziennym życiu oraz w kontekście społecznym.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Całodobowy dostęp do pełnego tekstu, poza siecią Uczelni, poprzez login i hasło jak do konta bibliotecznego.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej