Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(14)
Forma i typ
Książki
(14)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(11)
dostępne
(8)
nieokreślona
(1)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(3)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(5)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(12)
Autor
Bilska Maria
(3)
Golanko Renata
(2)
Strumińska Anna
(2)
Brzezińska Anna (1949- )
(1)
Chrzanowska Iwona
(1)
Gajdzica Zenon
(1)
Kargulewicz Bartłomiej
(1)
Kowalska-Kantyka Małgorzata
(1)
Kurtek Paweł
(1)
Kędra Agnieszka (nauki kultury fizycznej)
(1)
Ploch Leszek
(1)
Sołtan Jarosław
(1)
Sroczyński Wojciech (1944- )
(1)
Stelter Żaneta
(1)
Szczupał Bernardeta
(1)
Szluz Beata
(1)
Vute Rajko
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(5)
2000 - 2009
(9)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(14)
Język
polski
(14)
Temat
MŁODZIEŻ NIEPEŁNOSPRAWNA
(7)
DZIECKO NIEPEŁNOSPRAWNE
(6)
MŁODZIEŻ NIEPEŁNOSPRAWNA UMYSŁOWO
(5)
DZIECKO NIEPEŁNOSPRAWNE UMYSŁOWO
(3)
HIPOTERAPIA
(2)
Młodzież niepełnosprawna
(2)
Aktywność fizyczna
(1)
Dziecko niepełnosprawne
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością
(1)
Hobby i czas wolny
(1)
KATOWICE (woj. śląskie ; okręg)
(1)
NIEPEŁNOSPRAWNI UMYSŁOWO
(1)
Niepełnosprawni
(1)
Odpoczynek
(1)
Osoby w wieku starszym
(1)
POKWITANIE
(1)
RZESZÓW (woj. podkarpackie ; okręg)
(1)
SOCJALIZACJA
(1)
STRES
(1)
WSPARCIE SPOŁECZNE
(1)
WYCHOWANIE W RODZINIE
(1)
Wychowanie religijne
(1)
Wychowanie w rodzinie
(1)
ŁÓDŹ (woj. łódzkie)
(1)
Temat: miejsce
Polska
(1)
Warszawa (woj. mazowieckie)
(1)
Gatunek
Opracowanie
(1)
Raport z badań
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(1)
Hobby i czas wolny
(1)
Kultura fizyczna i sport
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
Słowo kluczowe
dziecko niepełnosprawne
(3)
młodzież niepełnosprawna
(3)
aktywność ruchowa
(2)
niepełnosprawni
(2)
niepełnosprawność umysłowa
(2)
terapia ruchowa
(2)
aktywność fizyczna
(1)
czas wolny
(1)
dzieci
(1)
gimnazjum
(1)
komunikacja
(1)
kształcenie
(1)
kultura fizyczna
(1)
młodzież
(1)
nauczanie
(1)
niepełnosprawni intelektualnie
(1)
osoby starsze
(1)
pedagogika specjalna
(1)
rewalidacja
(1)
socjalizacja
(1)
sport
(1)
stres
(1)
sytuacja trudna
(1)
szkoła podstawowa
(1)
szkoła średnia
(1)
usprawnianie
(1)
zaburzenia słuchu
(1)
zapobieganie
(1)
14 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Zastosowania Psychologii)
Autorka przedstawia problemy związane z dojrzewaniem dziewcząt i chłopców niepełnosprawnych intelektualnie. Omawia zmiany biologiczne, intelektualne, emocjonalne i społeczne pojawiające się w okresie dojrzewania, wyraziście ukazując spiętrzenie trudności w przypadku tej grupy młodzieży. Ukazuje specyfikę dorastania dziewcząt i chłopców, którzy zmagają się z trudnościami wynikającymi nie tylko z ich możliwości umysłowych, ale nierzadko również z tego, jak są odbierani przez społeczeństwo. Zwraca uwagę na negatywne zjawiska społeczne, takie jak stygmatyzacja, piętnowanie czy wykluczenie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10539.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Problemy Edukacji, Rehabilitacji i Socjalizacji Osób Niepełnosprawnych ; T.8)
Bibliografia przy pracach.
Myślą przewodnią przedłożonego tomu Społeczne i edukacyjne uwarunkowania rozwoju oraz funkcjonowania dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością jest spojrzenie na zadania instytucji szkoły oraz uwarunkowania i efekty procesu kształcenia w kontekście rozwoju uczniów. Z jednej strony proces edukacji szkolnej traktowany jest jako ważny element wsparcia, wyznaczany potencjałem jego uczestników, a z drugiej – powinien on służyć rozwojowi uczniów.Na całość opracowania składają się trzy części. W pierwszej autorzy skupiają się na problematyce rozwoju emocjonalnego oraz społecznego dzieci i młodzieży niepełnosprawnej. Część druga obejmuje wybrane zagadnienia funkcjonowania szkoły osadzonej w tyglu różnorodnych oczekiwań społecznych wobec tej instytucji. W ostatniej części Czytelnik znajdzie teksty ukazujące złożoność uwarunkowań samego procesu kształcenia uczniów niepełnosprawnych. W niektórych przypadkach są one odnoszone do oczekiwań społecznych, w innych ukonstytuowane głownie na samych potrzebach uczestników procesu kształcenia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 9252.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia przy rozdziałach.
Publikacja podzielona jest na dwie części i omawia aktywność ruchową w procesie edukacji dzieci i młodzieży niepełnosprawnej oraz aktywnośc ruchową osób starszych. W książce poruszono m.in tematy dotyczące: hipoterapii jako formy wspierania aktywności ruchowej osób z mózgowym porażeniem dziecięcym, aktywności fizycznej kobiet po mastektomii, terapii tańcem.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 17823.XIX.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
"Literatura dla rodziców" s. 243-244, bibliogr. s. 245-248.
Droga do samodzielności otwiera nową serię „Jak wspomagać” pod redakcją prof. Anny Izabeli Brzezińskiej. Uznani autorzy prezentują najnowszą wiedzę i służą cennymi radami i praktycznymi informacjami. Książka Droga do samodzielności to absolutny niezbędnik dla tych wszystkich, dla których ważny jest optymalny rozwój dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością. Znajdziesz w niej odpowiedzi na pytania: Jakie są skutki niepełnosprawności dla dziecka i jego rodziny? Jakie jest życzliwe i błędne koło w wychowaniu dziecka z ograniczoną sprawnością? Jak mądrze wspierać dziecko i prowadzić je do samodzielności? Jeśli szukasz odpowiedzi na powyższe pytania, sięgnij po tę książkę. Jej autorzy w przystępny sposób przedstawiają sposoby wspierania rozwoju dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością. Prezentują zarówno najważniejsze czynniki, które ów rozwój mogą stymulować, jak i te, które go utrudniają, a nawet mogą przeszkodzić w jego prawidłowym przebiegu. Zadaniem książki jest pokazanie rodzicom i opiekunom, co może osiągnąć ich wychowanek na danym etapie rozwoju, jeśli stworzy mu się optymalne warunki.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8066.IV.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 9423.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Monografia / Akademia Wychowania Fizycznego Józefa Piłsudskiego w Warszawie. Wydział Wychowania Fizycznego i Sportu w Białej Podlaskiej)
Oprawne w kierunku przeciwstawnym.
Bibliogr. przy pracach.
Książka ma charakter interdyscyplinarny. Poświęcona jest zagadnieniom związanym z aktywnością ruchową dzieci i młodzieży niepełnosprawnej, a mianowicie: aktywności ruchowej w procesie edukacji, komunikacji werbalnej i niewerbalnej w rewalidacji, rodzajom terapii ruchowej w usprawnianiu dzieci i młodzieży niepełnosprawnej, rewalidacyjnym i socjalizacyjnym funkcjom aktywności ruchowej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14867.XIX.6 [Czytelnia B], 16311.XIX.6 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Brak informacji o dostępności: sygn. 16980.XIX.6 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(ABC Hipoterapii)
Bibliogr. przy rozdz.
Prezentowana książka - pierwsza z serii ABC HIPOTERAPII - poświęcona jest wpływowi jazdy konnej i kontaktu z koniem na psychikę oraz sprawność umysłową i fizyczną osób niepełnosprawnych intelektualnie. Autorkami są doświadczone hipoterapeutki, które od ponad dziesięciu lat towarzyszą swoim pacjentom - dzieciom niepełnosprawnym intelektualnie, dbając o to, aby przygoda z koniem sprzyjała ich rozwojowi, była satysfakcjonująca i bezpieczna. Książka przeznaczona jest dla lekarzy, rehabilitantów, psychologów, pedagogów, instruktorów hipoterapii i jeździectwa oraz opiekunów i rodziców osób niepełnosprawnych. O koniu do hipoterapii i różnych aspektach pracy terapeutycznej z udziałem zwierzęcia będzie mowa w planowanej kolejnej książce z tej serii.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P.6629.IV.4 [Czytelnia B], 7491.IV.4 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.2886 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 4015.IV.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 175-189.
Celem publikacji jest jakościowa charakterystyka stylu i strategii radzenia sobie młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną lekkiego stopnia w różnych sytuacjach trudnych oraz poznanie regulacyjnej mocy wybranych właściwości temperamentu i niektórych wymiarów osobowości w radzeniu sobie tej młodzieży w tych sytuacjach.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.9955.IV.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11595.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.4711 [Magazyn 1] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Czas wolny i niepełnosprawność / Wojciech Sroczyński, Leszek Ploch. - Warszawa : Difin, 2017. - 192 strony : ilustracje ; 23 cm.
(Engram)
Bibliografia na stronach 186-192.
Praca poświęcona została organizacji czasu wolnego w kontekście analizy teoretycznego dorobku, jak też perspektyw, oczekiwań i potrzeb dzieci, młodzieży, rodziny oraz osób z niepełnosprawnością. Pytania odnoszące się do systemu kategorialnego pedagogiki czasu wolnego, przedmiotu i zakresu badań nad czasem wolnym w ujęciu pedagogicznym, nadmiernego obciążenia ucznia nauką, wpływu zajęć wolnoczasowych na osobowość stanowią zakres analiz i rozważań w pierwszej części pracy. Ponadto autor dokonał analizy podstawowych koncepcji, definicji i wskazań odnoszących się do pedagogiki czasu wolnego. Druga część książki dotyczy zagadnień związanych z czasem wolnym w kontekście środowiska osób z niepełnosprawnością.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 17462.XIX.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. [165]-172. "Netografia" s. [173]-176.
W książce poprzez analizę sytuacji edukacyjnej osób z niepełnosprawnością podjęto próbę pośredniej odpowiedzi na to pytanie. Wskazano 'grzechy główne” edukacji skierowanej ku osobom niepełnosprawnych. dotyczące m.in.: braków w przygotowaniu kadry współpracującej z dzieckiem niepełnosprawnym, niedostosowania placówek edukacyjnych do potrzeb i możliwości uczniów (począwszy od dostępności fizycznej miejsca, po zagadnienia merytoryczne kształcenia), postaw społecznych wobec niepełnosprawności, marginalizowania problematyki wczesnego wsparcia dziecka w rozwoju, wsparcia rodziny i nauczycieli, czy też wciąż zbyt późnej diagnozy niepełnosprawności. Analiza efektów kształcenia uczniów z niepełnosprawnością doprowadziła autorkę do stwierdzenia, że w Polsce wciąż nie ma strategii kształcenia osób o rozwoju zaburzonym tak na poziomie regionalnym, jak i w skali kraju, co skłaniać może do wniosku, iż kształcenie osób z niepełnosprawnością nie jest priorytetem dla władz resortowych. Problemem, który wybrzmiał w treści książki wyraźnie jest zagadnienie kształcenia pedagogów specjalnych. Autorka stawia tezę, iż w obliczu istniejących przepisów prawa i braku woli ich zmiany, za czas jakiś nie będzie chętnych do studiowania na kierunku pedagogika specjalna, co grozi poważnymi konsekwencjami obniżenia się jakości kształcenia dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością i negatywnie odbić się może na ich przygotowaniu do realizacji zadań społecznych i zawodowych w dorosłości.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.9068.IV.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10660.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Przesłaniem tej książki jest między innymi wskazanie na potrzebę podmiotowego traktowania młodzieży niepełnosprawnej, która świadomie uczestniczy w tworzeniu własnych planów życiowych, uodparnia się na zagrożenia związane z niepełnosprawnością, potrafi im zapobiegać i samorealizować się w tych sytuacjach, które nie stanowią zagrożeń. W poszukiwaniu najlepszych rozwiązań, jak i w doborze skutecznych metod i środków nauczania istotną rolę odgrywa własne doświadczenie nauczyciela i pedagoga oraz jego twórcze zaangażowanie. Prezentowana w opracowaniu tematyka mieści się w preferowanym aktualnie nurcie rozważań dotyczących psychospołecznego funkcjonowania młodzieży niepełnosprawnej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 5138.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 223-243.
Prezentowana książka, obok walorów poznawczych, wnosi istotny wkład do toczącej się dyskusji nad kształtem systemowym polityki społecznej w Polsce. Wynikająca z niej refleksja w kontekście poszerzającej się skali niepełnosprawności dzieci i młodzieży, a w tym zwiększania się liczby niepełnosprawnych intelektualnie, uzasadnia z całą wyrazistością potrzebę autentycznego dialogu społecznego na ten temat. Problemy osób niepełnosprawnych w wymiarze jednostkowym, rodzinnym, lokalnym i narodowym stawiają konkretne wyzwania społeczne, sprostanie którym świadczy każdego dnia o dojrzałości obywatelskiej i spoistości społeczeństwa. Do tej właśnie kwestii nawiązuje Autorka książki, podejmując próbę analizy programów pomocy dzieciom i młodzieży upośledzonym umysłowo [...]. Treść książki dowodzi, że w Polsce tworzy się swoista „infrastruktura społeczna na rzecz osób niepełnosprawnych", będąca bezcennym kapitałem społecznym, który może wspomóc rodzinę z osobą niepełnosprawną w wypełnianiu jej naturalnych funkcji.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.6772 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 7603.VII.2 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 7602.VII.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej