Form of Work
Książki
(15)
Publikacje naukowe
(1)
Status
only on-site
(14)
available
(6)
unavailable
(1)
Branch
Magazyny
(1)
Wypożyczalnie
(6)
Czytelnie
(14)
Author
Zimbardo Philip G. (1933- )
(3)
Nowicka Agnieszka (pedagogika)
(2)
Ochonczenko Helena
(2)
Brock Annie
(1)
Czabanowska Katarzyna
(1)
Czerniawska Ewa
(1)
Dörnyei Zoltán
(1)
Gerrig Richard J. (1959- )
(1)
Guzowska-Dąbrowska Małgorzata
(1)
Hochschild Arlie Russell (1940- )
(1)
Hundley Heather
(1)
Izdebski Paweł (psycholog)
(1)
Johnson Robert L
(1)
Konieczny Jacek
(1)
Koszutska Olga
(1)
Kubanyiova Magdalena 1977-
(1)
Kurcz Ida (1930- )
(1)
Materska Maria (1942- )
(1)
McCann Vivian
(1)
Nieckarz Zdzisław
(1)
Niermeyer Rainer
(1)
Prokopowicz Piotr (1981- )
(1)
Prostak Maciej
(1)
Radzicki Józef
(1)
Różańska-Kowal Joanna
(1)
Stocki Ryszard (1960- )
(1)
Thomas Mark (1958- )
(1)
Wilczek-Rużyczka Ewa
(1)
Wojciszke Bogdan
(1)
Żmuda Grzegorz
(1)
Year
2010 - 2019
(8)
2000 - 2009
(6)
1990 - 1999
(1)
Time Period of Creation
2001-
(2)
1989-2000
(1)
Country
Poland
(13)
California
(1)
England
(1)
Language
Polish
(13)
English
(2)
Audience Group
Psycholodzy
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Subject
MOTYWACJA
(6)
MOTYWACJA PRACY
(5)
ZARZĄDZANIE
(4)
Motywacja
(2)
Motywacja uczenia się
(2)
NIEPEŁNOSPRAWNI
(2)
OSOBOWOŚĆ
(2)
PAMIĘĆ
(2)
UCZENIE SIĘ
(2)
UCZUCIA
(2)
DZIECKO
(1)
Dziecko
(1)
Gracze
(1)
Gry komputerowe
(1)
INTELIGENCJA EMOCJONALNA
(1)
Internauci
(1)
KADRY
(1)
KOMUNIKACJA INTERPERSONALNA
(1)
MENTORING
(1)
Metodologia
(1)
Metody nauczania
(1)
MŁODZIEŻ
(1)
NIEDOSTOSOWANIE SPOŁECZNE
(1)
NIELETNI PRZESTĘPCY
(1)
Nauczanie
(1)
Nauczanie języków obcych
(1)
Osiągnięcia szkolne
(1)
Osobowość
(1)
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(1)
PORADNIKI
(1)
POSTAWY
(1)
POZNANIE
(1)
PRACA
(1)
PSYCHOFIZYKA
(1)
PSYCHOLOGIA
(1)
PSYCHOLOGIA SPOŁECZNA
(1)
PSYCHOPATOLOGIA
(1)
Pamięć
(1)
Poznanie
(1)
Psychofizyka
(1)
Psychologia
(1)
Psychologia nauczania
(1)
Psychologia społeczna
(1)
Psychopatologia
(1)
SPOSTRZEGANIE
(1)
STRES
(1)
Spostrzeganie
(1)
Stres
(1)
UKŁAD NERWOWY
(1)
Uczenie się
(1)
Uczucia
(1)
Układ nerwowy
(1)
Uzależnienie od Internetu
(1)
WRAŻENIA
(1)
Wrażenia
(1)
ZACHOWANIE
(1)
ZACHOWANIE PROSPOŁECZNE
(1)
ŚWIADOMOŚĆ
(1)
Świadomość
(1)
Subject: time
2001-
(1)
Genre/Form
Opracowanie
(1)
PODRĘCZNIKI
(1)
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(1)
Podręcznik
(1)
Domain
Psychologia
(3)
Edukacja i pedagogika
(2)
Językoznawstwo
(2)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
15 results Filter
Book
In basket
Psychologia motywacji w organizacji / Zdzisław Nieckarz. - Warszawa : Difin, 2011. - 192 s. : il. ; 23 cm.
(Engram)
Bibliogr. przy rozdz.
Interesująca i godna specjalnej uwagi książka dr. Zdzisława Nieckarza w istotny sposób uzupełnia stosunkowo ubogie polskie piśmiennictwo psychologiczne dotyczące problematyki motywowania uczestników organizacji. Nie trzeba przekonywać, że jest to zagadnienie o fundamentalnym znaczeniu nie tylko dla zrozumienia mechanizmów działań człowieka, ale i dla skutecznego rozporządzania zasobami ludzkimi instytucji - a więc ostatecznie stylu funkcjonowania organizacji. (...) pracę czyta się - mimo jej poważnego ciężaru gatunkowego - z łatwością i prawdziwą przyjemnością. (prof. dr hab. Mieczysław Ciosek)
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnie
All copies are currently on loan: sygn. P.11152 IX.4.2 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 12151 IX.4.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
(Beck Info Biznes)
Tyt. oryg.: Motivation : Instrumente zur Führung und Verführung, 2007
Indeks.
Motywacja jest jednym z podstawowych czynników wpływających na sukces lub porażkę przedsiębiorstwa. W dobie ostrej rywalizacji na rynku to właśnie poziom zaangażowania poszczególnych pracowników i całej załogi może stać się najważniejszym elementem różnicującym dwóch konkurentów. Książka przedstawia wiele możliwości wzmocnienia motywacji, nie tylko własnej, lecz i pracowników.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 10999 IX.4.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 5534 VI.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. przy niektórych rozdz.
Niniejszą monografię uważam za podręcznik niezbędny dla osób prowadzących szkolenia (kursy) skierowane do profesjonalistów ochrony zdrowia z zakresu motywowania swoich podopiecznych do zmiany zachowań szkodliwych dla zdrowia czy funkcjonowania społecznego oraz zachęcania ich do zdrowego stylu życia itp. Książka ta może być również użyteczna dla osób kształcących profesjonalistów zajmujących się promocją zdrowia, a także zapobieganiem zaburzeniom zdrowia i funkcjonowania społecznego. Opis wyników badań przeprowadzonych w populacji polskich pracowników ochrony zdrowia poprzedzono uzasadnieniem prowadzenia takich szkoleń, a wykorzystanie podręcznika podniesie ch jakość.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 10968 III.10 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Tyt. oryg.: Psychology : core concepts, 2009
Bibliogr. s. 259-276. Indeks.
Tom II podręcznika omawia 3 wielkie tematy w psychologii: emocje i motywacje, uczenie się oraz pamięć. Problematyka związana z emocjami szczególnie obrosła w mity i wątpliwości. Autorzy rozprawiają się z tradycyjnym poglądem ukazującym emocje jako kłopotliwy ciężar i przeszkodę w korzystaniu z rozumu. Według nich inteligentna maszyna pozbawiona uczuć nie potrafiłaby wytworzyć zgodnego z prawdą obrazu rzeczywistości. Przedstawiają także różne rodzaje motywacji, wskazując charakterystyczne dla nich wpływy biologiczne, umysłowe, behawioralne i społeczno-kulturowe.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 10909 III.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Główną ideą przyświecającą autorom tekstów zebranych w dwóch tomach prezentowanej monografii jest wnikliwe i wszechstronne rozpoznanie potrzeb osób niepełnosprawnych funkcjonujących w ponowoczesnym świecie. W tomie pierwszym opracowania zaprezentowano przegląd zagadnień dotyczących zarówno ogólnospołecznych, jak i jednostkowych potrzeb osób niepełnosprawnych, m.in. takich jak: potrzeba stymulacji rozwoju, rehabilitacji, edukacji, radości życia oraz własnej autonomii, akceptacji w rodzinie, potrzeb zdrowotnych oraz kształceniowych i wychowawczych.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 5533 VI.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Indeks.
Żyjemy w czasach, w których tradycyjne metody zarządzania stopniowo wyczerpują swój potencjał. Już dziś warto się zastanowić, jakiego rodzaju zmiany w naszym myśleniu będą w stanie przełamać nadchodzący kryzys. W XXI wieku zgodnośc charakteru pracy z naturą ludzką staje się coraz ważniejsza, a dzieki propozycji Stockiego, Prokopowicza i Żmudy możemy dostrzec, jakiego rodzaju zmiany są konieczne, aby równowaga ta została zachowana.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.7879 IX.1 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 8974 IX.1 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
(Socjologia Współczesna)
Tyt. oryg.: "The managed heart : commercialization of human feeling" 2003.
Bibliogr. s. 261-281. Indeks.
Książka jest jedną z najbardziej znanych prac Hochschild, pierwszą przetłumaczoną na język polski, nagrodzoną Charles Cooley Award w 1983 roku przez Amerykańskie Towarzystwo Socjologiczne. Praca emocjonalna ma potencjalnie pozytywny charakter. Żaden klient nie chce mieć do czynienia z opryskliwą kelnerką, aroganckim urzędnikiem bankowym czy stewardesą, która unika kontaktu wzrokowego, uniemożliwiając zwrócenie się do niej z jakąkolwiek prośbą. Uchybienia w grzeczności u tych, którym za tę grzeczność się płaci, to realne i częste zjawisko. Dzięki nim przekonujemy się, jak kruche są podstawy kulturalnego współżycia z innymi. Musimy sobie ponownie zadać pytanie, z czego usnuta jest tkanka społeczeństwa i jakie wymagania stoją przed tymi, którzy mają dbać o jej piękno. Przypadki opieszałości i zarzucenia pracy emocjonalnej doprowadzają nas do podstawowych pytań. Czym jest praca emocjonalna? Co robimy, kiedy kierujemy swoimi emocjami? Czym tak naprawdę są emocje? Jakie są koszty i zyski z kierowania emocjami w życiu prywatnym i zawodowym?
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.7795 III.3 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 8802 III.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
(Biznes / Wolters Kluwer Polska)
Tyt. oryg.: Mastering people management : build a successful team - motivate, empower and lead people, 2007
Książka jest przeznaczona dla menedżerów dowolnego szczebla, którym zależy na stworzeniu skutecznego, wydajnie pracującego zespołu. Mark Thomas, opierając się na bogatym doświadczeniu doradczym, udziela wielu praktycznych wskazówek dotyczących osiągnięcia mistrzowskiej wprawy w takich obszarach jak: zarządzanie wydajnością, komunikacja bezpośrednia, udzielanie informacji zwrotnych, asertywność, zarządzanie czasem, prowadzenie zebrań. Autor przejrzyście wyjaśnia najważniejsze pojęcia związane z zarządzaniem, a duża liczba zamieszczonych w książce przykładów, diagramów i technik umożliwia łatwe przełożenie teorii na codzienną praktykę.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 10790 IX.4.1 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
CD
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 4924 III.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Includes bibliographic references (pages 218-220) and index.
A complete and easy-to-follow guide for inspiring every student with the power of growth mindset Created by teachers for teachers, this is the ultimate guide for unleashing students’ potential through creative lessons, empowering messages and innovative teaching. The Growth Mindset Coach provides all you need to foster a growth mindset classroom, including: • A Month-by-Month Program • Research-Based Activities • Hands-On Lesson Plans • Real-Life Educator Stories • Constructive Feedback • Sample Parent Letters Studies show that growth mindsets result in higher test scores, improved grades and more in-class involvement. When your students understand that their intelligence is not limited, they succeed like never before. With the tools in this book, you can motivate your students to believe in themselves and achieve anything.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 17692 XXIV.14.10 [Czytelnia A] (1 egz.)
Book
In basket
(Cambridge Language Teaching Library.)
Includes bibliographical references and index.
Provides tools to enable teachers to improve their own motivation, and thereby that of their students. A new approach to motivation, focusing on the concept of 'vision'. Drawing on visualisation research in sports, psychology and education, the authors describe powerful ways by which imagining future scenarios can promote motivation to learn a language. The book offers a rich selection of motivational strategies to help students 'see' themselves as competent language users, to experience the value of knowing a foreign language and, ultimately, to invest effort into learning it. It also explores how to re-ignite language teacher enthusiasm, how to re-kindle it when it may be waning and how to guard it when it is under threat.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 17704 XXIV.14.10 [Czytelnia A] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliografia, netografia na stronach 279-312.
Książka (…) jest bardzo wartościowym, znaczącym opracowaniem, zawierającym kompendium wiedzy z obszaru socjologii, psychologii i psychopatologii na temat korzystania z osiągnięć współczesnej technologii. Każdy, kto interesuje się historią i myśli o rozwoju technologii cyfrowej, znajdzie wiele ciekawych informacji, które są wzbogacone przez przykłady zdarzeń z historii zaznajamiania się z Internetem i grami komputerowymi samego Autora.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. 18676 VI.12 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 18675 VI.12 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliografia Indeksy
Ważnym celem podręcznika jest przekazywanie wiedzy o naukowych podstawach rozumowania psychologicznego. Kiedy studenci zadają nam pytania na tematy, które ich ciekawią, mają najczęściej już jakąś wiedzę, opartą na informacjach popularnonaukowych przekazywanych w środkach masowego przekazu. Część tych informacji jest adekwatna, jednak studenci nie za bardzo wiedzą, co z nią zrobić. Jak mają się nauczyć interpretowania i oceniania treści, które przekazują media? Jak mogą się stać bardziej świadomymi konsumentami zalewu cytowanych badań naukowych i ankietowych? Jak mogą oceniać wiarygodność źródeł? Stawiając odpór "wiarygodnym badaniom", dostarczamy studentom naukowych narzędzi, umożliwiających krytyczną analizę otaczających ich informacji oraz formułowanie uogólnień adekwatnych do celów i metod badawczych.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. 1203 III.1 [Wypożyczalnia B], 28 III.1 [Wypożyczalnia B] (2 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 203-208.
Dotychczasowe badania nad zachowaniami pro i antyspołecznymi prowadzone były dwutorowo i niezależnie od siebie, na różnych grupach badanych. Stanowiło to nadmierne uproszczenie tej problematyki, wskazując, że jedni zachowują się dobrze, a inni-źle. W rzeczywistości naszych zachowań nie można tak prosto klasyfikować. Uspołecznienie stanowi bowiem kontinuum, na krańcach którego znajdują się jednostki prospołeczne i antyspołeczne, a pomiędzy nimi osoby zachowujące się zarówno prospołecznie, jak i antyspołecznie. Takie właśnie ujęcie, ujawniające zarówno deficyty, jak i zasoby badanych adolescentów proponuję w książce. Umożliwia ono nie tylko dokładną diagnozę zjawiska przestępczości nieletnich, ale także formułowanie działań profilaktycznych i resocjalizacyjnych, które powinny opierać się na wiedzy o pozytywnych cechach i zachowaniach badanych. Część teoretyczna pracy przybliża prawne rozumienie pojęcia nieletni, zawiera także istoty zachowań prospołecznych i antyspołecznych oraz przegląd podstawowych teorii i badań poświęconych motywacji zachowań prospołecznych i antyspołecznych adolescentów. Część empiryczna zawiera charakterystykę motywacji zachowań prospołecznych i antyspołecznych nieletnich na tle uczniów ze szkół średnich i wolontariuszy ze względu na podstawowe cechy procesu motywacyjnego – kierunek i natężenie motywacji, a także analizę osobowościowych, środowiskowych i sytuacyjnych czynników motywacyjnych.
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.8935 [Magazyn 1] (1 egz.)
Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.9115 VI.12 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 10501 VI.12 [Czytelnia B] (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again