Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(14)
Forma i typ
Książki
(14)
Publikacje dydaktyczne
(3)
Publikacje fachowe
(3)
Dostępność
dostępne
(19)
tylko na miejscu
(14)
wypożyczone
(1)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(8)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(12)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(14)
Autor
Lichota Edyta Joanna
(3)
Jarosz Magdalena (pedagog)
(2)
Jeleń Marcin
(2)
Brejnak Wojciech (1944- )
(1)
Demel Genowefa
(1)
Emiluta-Rozya Danuta
(1)
Gunia Grażyna
(1)
Kohut Dorota
(1)
Siwińska Agnieszka
(1)
Skoniecka Katarzyna (1979- )
(1)
Skorek Ewa Małgorzata
(1)
Sołtys-Chmielowicz Anna
(1)
Toczyska Bogumiła
(1)
Wolnicz-Pawłowska Ewa (1947- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(3)
2010 - 2019
(3)
2000 - 2009
(8)
Okres powstania dzieła
2001-
(4)
Kraj wydania
Polska
(14)
Język
polski
(14)
Odbiorca
Logopedzi
(3)
0-5 lat
(2)
6-8 lat
(2)
9-13 lat
(2)
Dzieci
(2)
Nauczyciele
(2)
Dziecko jąkające się
(1)
Klasa 1.
(1)
Klasa 2.
(1)
Klasa 3.
(1)
Szkoły podstawowe
(1)
Temat
MOWA
(8)
JĘZYK POLSKI
(5)
Korekcja mowy
(5)
Język polski
(3)
LOGOPEDIA
(3)
Wymowa
(3)
Zaburzenia mowy
(2)
Czytanie
(1)
DYSLEKSJA i DYSGRAFIA
(1)
DZIECKO
(1)
DZIECKO GŁUCHE
(1)
DZIECKO NIEDOSŁYSZĄCE
(1)
DZIECKO z ZABURZENIAMI MOWY
(1)
Dziecko niepełnosprawne
(1)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(1)
Fizykoterapeuci
(1)
Fizykoterapia
(1)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(1)
JĄKANIE
(1)
Język dziecka
(1)
Komunikacja wspomagająca
(1)
Logopedia
(1)
Muzykoterapia
(1)
Pisanie
(1)
Poród
(1)
RERANIE
(1)
Rodzice
(1)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(1)
Spółgłoski
(1)
Spółgłoski syczące
(1)
Spółgłoski szumiące
(1)
SŁUCH
(1)
Terapia logopedyczna
(1)
WYCHOWANIE PRZEDSZKOLNE
(1)
Temat: czas
2001-
(1)
2001-0
(1)
Gatunek
Materiały pomocnicze
(3)
Podręcznik
(1)
Podręczniki
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(5)
Językoznawstwo
(3)
Słowo kluczowe
logopedia
(4)
mowa
(3)
pomoc logopedyczna
(2)
wymowa
(2)
zaburzenia mowy
(2)
artykulacja
(1)
diagnoza psychopedagogiczna
(1)
dyslalia
(1)
dysleksja
(1)
dziecko jąkające się
(1)
edukacja wczesnoszkolna
(1)
fizjoterapia
(1)
głoski
(1)
głoski syczące
(1)
głoski szumiące
(1)
integracja sensoryczna
(1)
korekcja
(1)
korekcja mowy
(1)
logopedia artystyczna
(1)
okres prenatalny
(1)
rodzice dziecka niepełnosprawnego
(1)
terapeuta
(1)
terapia
(1)
terapia logopedyczna
(1)
trudności w czytaniu
(1)
trudności w pisaniu
(1)
wada wymowy
(1)
wychowanie przedszkolne
(1)
14 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 193-199.
Niniejsza praca podejmuje próbę możliwie pełnego opracowania problematyki związanej z wadami wymowy. Pierwszych pięć rozdziałów przedstawia wszystkie funkcjonujące klasyfikacje zaburzeń artykulacyjnych, porządkuje je i w miarę możliwości ocenia. Na część poświęconą diagnozie składają się przegląd stanowisk na temat przyczyn nieprawidłowej artykulacji oraz metodyka badań. Najobszerniejszą część książki stanowi charakterystyka wad konkretnych głosek i grup głosek oraz sposobu prowadzenia terapii. Swego rodzaju ilustracją omawianych zagadnień są szczegółowe opisy przypadków, które pokazują sposób przeprowadzenia analizy pozwalającej na dokładne wypunktowanie trudności dziecka i ustalenie planu terapii, a także inne przykłady, pokazujące przebieg terapii u wybranych pacjentów.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8356 [Magazyn 1], 9729 [Magazyn 2] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.12013.IV.5 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13156.IV.5 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Minimum logopedyczne nauczyciela przedszkola / Genowefa Demel. - Wyd. 10. - Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, 2009. - 108 s., [13] k. tabl. kolor. luzem : il. ; 20x22 cm.
Karty zadrukowane dwustronnie.
Bibliogr. s. 108.
Kolejne wydanie jedynego na rynku księgarskim podręcznika logopedycznego przeznaczonego dla nauczycieli przedszkola. Autorka prezentuje w nim podstawowe wiadomości z zakresu fonetyki, określa normy poprawnej wymowy u dziecka w wieku przedszkolnym oraz podaje przykłady ćwiczeń udoskonalających wymowę. Omawia również zaburzenia rozwoju mowy oraz metody pracy korekcyjnej w ramach zajęć przedszkolnych. Pracy tej mają służyć materiały do ćwiczeń składające się na drugą część tej książki.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8581 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8580.IV.6 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10006.IV.6 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Terapia wad wymowy / Edyta Joanna Lichota. - Wyd. 3. - Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2009. - 145 s. : il. (w tym kolor.) ; 24 cm.
Bibliogr. s. 145
Książka ta ma nauczyć dziecko prawidłowego wymawiania wszystkich głosek języka polskiego. O tym, jak ważna jest poprawna artykulacja każdej z nich, nie muszę Was przekonywać. Myślę, że każdy znajdzie w tej książce materiał do ćwiczeń z dzieckiem. Osobom, które dopiero ukończyły studia logopedyczne, będzie pomocna ze względu na praktyczne wskazówki dotyczące badania oraz prowadzenia terapii. Nauczyciele przy wprowadzaniu nowej głoski mają możliwość posłużenia się zdjęciami do każdej z nich. Rodzice mogą wykorzystać poszczególne wiersze do wyrazistego wymawiania przez dziecko samogłosek: , poprzez zwracanie uwagi na szersze otwieranie ust. W celu oceny, czy jest to wykonane , pomocne będą zdjęcia Grzesia z prawidłową artykulacją poszczególnych głosek.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8699.IV.5 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10163.IV.5 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 61.
Autorka przedstawiła, jak powinien przebiegać prawidłowy rozwój mowy u dzieci od trzeciego do szóstego roku życia. W książce zostały przedstawione zagadnienia usprawniania mowy, wskazano celowość działań ukierunkowanych na rozwój mowy, zostały omówione zasady, których należy przestrzegać, aby pomoc dziecku była możliwa i skuteczna. Zamieszczone w niej przykłady ćwiczeń odpowiednio pogrupowano, by pokazać, jak pracować z dzieckiem nad rozwojem jego mowy w warunkach domowych. W omawianej pozycji szczegółowo omówiono następujące rodzaje ćwiczeń: słuchowe, rozwijanie wypowiedzi i ćwiczenie pamięci słownej, rozwijanie słownictwa (biernego i czynnego), w budowaniu zdań i dłuższych wypowiedzi, oddechowe, głosowe, aparatu artykulacyjnego, utrwalające prawidłową wymowę poszczególnych głosek.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. B.955 [Magazyn 2] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. B.954.IV.6 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. B.953.IV.6 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Logopedia Logopedia)
Bibliogr.
Praca adresowana jest do szerokiego grona czytelników - logopedów, studentów pedagogiki, psychologii i logopedii oraz rodziców i nauczycieli, a także do wszystkich tych, których łączy chęć poznania zjawiska znanego prawie wszystkim "ze słyszenia", czyli rerania, nazwanego też rotacyzmem. Książka zawiera informacje o tym, dlaczego r jest głoską trudną do wymówienia, kiedy dźwięk ten powinien pojawić się w wymowie dziecka i jakie czynniki mogą ten proces zakłócić, czym charakteryzuje się wadliwa artykulacja r oraz na czym polega korekcja rerania.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8358.IV.5 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 9731.IV.5 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Terapia logopedyczna / Edyta Joanna Lichota. - Warszawa : Difin, 2015. - 159 stron : ilustracje ; 23 cm.
(Engram)
Bibliografia strony 158-159.
Publikacja ta powstała w wyniku wieloletniej praktyki logopedycznej. Zawarte w niej ćwiczenia przeznaczone są do nauki wymowy wszystkich głosek języka polskiego. Poza ćwiczeniami praktycznymi zawiera podstawowe informacje na temat diagnozy, teorii i praktyki logopedycznej. Rysunki oraz zdjęcia uzupełniają i ułatwiają terapię logopedyczną. Książka ta pomaga ocenić, czy dziecko ma sprawne narządy artykulacyjne, poszerza zasób słownictwa oraz uzupełnia bazę dydaktyczną nauczycieli edukacji przedszkolnej, wczesnoszkolnej i logopedów. Rebusy i zagadki fonetyczne mają za zadanie nauczyć dziecko nowych treści przez zabawę, wyzwalając tym samym pozytywne emocje. Publikację można wykorzystać zarówno w profilaktyce, jak również terapii logopedycznej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18479.IV.5 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 18478.IV.5 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 213-226.
Książka adresowana jest do osób, które są zainteresowane problematyką kształtowania i terapii mowy dzieci niesłyszących. Kolejne rozdziały zawierają omówienie elementarnych zagadnień dla tych osób, które nie mają interdyscyplinarnego przygotowania logopedycznego. Książkę można podzielić na dwie zasadnicze części. W pierwszej omówiono założenia teoretyczne surdologopedii, natomiast w drugiej przedstawiono praktyczne wskazówki dotyczące metodyki pracy logopedycznej z dziećmi z zaburzeniami słuchu i mowy. Zagadnienia zawarte w opracowaniu mają charakter syntetyczny, z podaniem konkretnej literatury. Autorka ma nadzieję, że opracowanie będzie motywacją do studiowania surdologopedii oraz inspiracją do teoretycznego i praktycznego doskonalenia warsztatu pracy osób zajmujących się wychowaniem i terapią dzieci oraz dorosłych z wadą słuchu.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8357 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 9730.IV.5 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Logopedyczne poszukiwania. Głoski J, L, LI, R to zestaw poświęcony różnicowaniu tychże głosek w nagłosie, śródgłosie, wygłosie oraz w grupach spółgłoskowych. Pomoc oparta jest na materiale obrazkowym. Można ją z powodzeniem wykorzystać zarówno podczas zajęć indywidualnych, jak i grupowych. To atrakcyjna propozycja ćwiczeń nie tylko artykulacyjnych, ale również koncentracji słuchowej i wzrokowej dla dzieci. To pomoc, która rozwija spostrzegawczość. W zestawie znajduje się 80 kart, które mogą być różnorodnie używane w trakcie terapii logopedycznej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. B.1397 [Magazyn 2] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. B.1396.IV.5 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. B.1395.IV.5 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 111-[112].
Rozwojowa niepłynność mówienia ujawnia się w okresie kształtowania się mowy dziecka i jest zjawiskiem najczęściej przejściowym, ale niekiedy przekształca się w jąkanie, które może towarzyszyć do końca życia. Profilaktyka jest więc jednym z istotnych elementów w poprawnym przyswojeniu mowy przez dziecko. W książce przedstawiono wiedzę na temat powstawania głosu, roli oddechu w mówieniu, warunków prawidłowego przebiegu terapii oraz zalecenia dla rodziców ćwiczących z dziećmi w domu. W drugiej części podano przykłady ćwiczeń logopedycznych, podzielonych na zestawy, które stosuje się w profilaktyce jąkania i niepłynności mówienia.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8582 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8583.IV.5 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10007.IV.5 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Profesjonalne Publikacje dla Szkół i Placówek Oświatowych)
Rok wydania na podstawie serwisu e-ISBN.
W publikacji „Logopedia w edukacji wczesnoszkolnej. Zeszyt ćwiczeń. Dziecko z wadą słuchu, zaburzenie przetwarzania słuchowego, mowa bezdźwięczna” logopedzi – wieloletni praktycy, zamieszczają szereg przemyślanych, przydatnych kart pracy – dzięki zróżnicowanej trudności każde dziecko – przy pomocy rodziców lub logopedy – będzie mogło znaleźć odpowiedni materiał dla siebie. Materiał jest podzielony na 3 części. Dzięki temu dostajecie Państwo w swoje ręce praktyczną, narzędziową pomoc w codziennej pracy.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.17967 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19494.IV.5 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 19493.IV.5 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Dyslalia w Polskiej Teorii i Praktyce Logopedycznej = La Dyslalie Dans la Théorie et la Pratique Logopédiques Polonaises ; t. 2)
Bibliogr. przy niektórych pracach.
Drugi tom serii "Dyslalia w polskiej teorii i praktyce logopedycznej". Książka składa się z szeregu artykułów różnych autorów, ale wszystkie dotyczą zagadnienia dzieci zagrożonych zaburzeniami mowy i ryzykiem dysleksji. Szczególnie logopedzi i pedagodzy znajdą tu pomoc w swojej pracy oraz materiały do diagnozy i terapii dziecka.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13816.IV.5 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Logopedyczne poszukiwania. Szereg syczący i szumiący to zestaw poświęcony różnicowaniu głosek szeregu syczącego: [s], [z], [c], [dz] oraz szumiącego: [sz], [ż], [cz], [dż] w nagłosie, śródgłosie oraz wygłosie. Pomoc oparta jest na materiale obrazkowym. Można ją z powodzeniem wykorzystać zarówno podczas zajęć indywidualnych, jak i grupowych. To atrakcyjna propozycja ćwiczeń nie tylko artykulacyjnych, ale również koncentracji słuchowej i wzrokowej dla dzieci. To także pomoc, która rozwija spostrzegawczość. W zestawie znajduje się łącznie 120 kart (60 kart do ćwiczenia głosek syczących oraz 60 kart poświęconych głoskom szumiącym), które mogą być różnorodnie używane w trakcie terapii logopedycznej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. B.1394 [Magazyn 2] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. B.1393.IV.5 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. B.1392.IV.5 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Logopedy)
Forma i typ
Słowo kluczowe: mowa korekcja logopedia
Bibliogr. s. 449-[452] i przy rozdz.
Książka adresowana jest przede wszystkim do terapeutów mowy, przedstawicieli logopedii o szczególnym charakterze, którą niektórzy nazywają artystyczną, do wykładowców studiów biznesowych, wśród których upowszechnia się idea dobrego mówienia, do dziennikarzy, prawników, słuchaczy seminariów duchownych oraz odpowiednich wydziałów uczelnianych, do dziennikarzy medialnych, którzy najczęściej nie znają wymogów starannej i ortofonicznej formy werbalizowania myśli, do ambitnej młodzieży, zainteresowanej teatrem, dziennikarstwem i prawem, która chętnie poszerza skromny zakres szkolnych umiejętności wysławiania się i poszukuje lub raczej oczekuje porad w tym zakresie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. P.8375.IV.5 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 9751.IV.5 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia strony: 337-354.
Omówiona w książce problematyka nie skupia się na jednym wybranym okresie w rozwoju dziecka, lecz omawia zarówno zaburzenia okresu prenatalnego, jak i wczesnoszkolnego; ukazuje nie tylko problemy natury psychologicznej, ale i np. logopedycznej. Dzięki tak szeroko zakrojonej tematyce książka staje się tym, czym chciała Autorka: „poradnikiem o spostrzeganiu rozwoju dziecka”, napisanym dla terapeutów przez terapeutów.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19450.IV.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 19449.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej