Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(31)
Forma i typ
Książki
(31)
Dostępność
tylko na miejscu
(27)
dostępne
(23)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(8)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(15)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(27)
Autor
Bednarek Józef
(3)
Hyla Marek
(2)
Tanaś Maciej
(2)
Andrzejewska Anna (pedagogika)
(1)
Barczak Andrzej (1946- )
(1)
Barrett Barney
(1)
Dovey Jon
(1)
Drzewiecki Marcin (1948- )
(1)
Drzyzga Piotr
(1)
Evans Michael (1951-)
(1)
Frederking Volker (1958- )
(1)
Giddings Seth
(1)
Goban-Klas Tomasz (1942- )
(1)
Grant Iain
(1)
Hopfinger Maryla (1942- )
(1)
Jones Francis
(1)
Josting Petra
(1)
Kelly Kieran
(1)
Kron Friedrich Wilhelm (1933- )
(1)
Lenar Paweł
(1)
Lewowicki Tadeusz (1942- )
(1)
Lister Martin (1947- )
(1)
Lorek Marta
(1)
Madurski Łukasz
(1)
Majewska Mirosława
(1)
Mucha Janusz (1949- )
(1)
Musioł Marcin
(1)
Nowicka Ewa
(1)
Ogonowska Agnieszka
(1)
Pawełoszek-Korek Ilona
(1)
Ptaszek Grzegorz
(1)
Sadza Agata
(1)
Sawicka Katarzyna
(1)
Sharma Pete (1956- )
(1)
Siemieniecki Bronisław (1950- )
(1)
Sofos Alivisos (1966- )
(1)
Szewczyk Agnieszka
(1)
Szpunar Magdalena
(1)
Sztobryn-Giercuszkiewicz Joanna
(1)
Walat Wojciech
(1)
Wieczorkowska Alicja
(1)
Wilden Shaun
(1)
Wiśniewski Andrzej (nauki techniczne)
(1)
Zawojksi Piotr (1963- )
(1)
Świerk Grzegorz
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(8)
2000 - 2009
(23)
Okres powstania dzieła
2001-
(3)
Kraj wydania
Polska
(27)
Wielka Brytania
(2)
nieznany (d)
(1)
Anglia
(1)
Język
polski
(28)
angielski
(3)
Temat
MULTIMEDIA
(28)
INTERNET
(10)
ŚRODKI MASOWEGO PRZEKAZU
(8)
NAUCZANIE na ODLEGŁOŚĆ
(5)
SPOŁECZEŃSTWO INFORMACYJNE
(5)
INFORMATYKA
(4)
KOMPUTERY
(4)
CYBERKULTURA
(3)
Zastosowania multimediów w edukacji
(3)
EDUKACJA MEDIALNA
(2)
Język angielski
(2)
KOMUNIKACJA SPOŁECZNA
(2)
Metody nauczania
(2)
SZKOLENIE ZAWODOWE
(2)
BAZA DANYCH
(1)
BIBLIOTEKARSTWO
(1)
CZYTANIE
(1)
DYSLEKSJA i DYSGRAFIA
(1)
INFORMACJA NAUKOWA
(1)
INNOWACJE
(1)
JĘZYK NIEMIECKI
(1)
KULTURA AUDIOWIZUALNA
(1)
M-learning
(1)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(1)
NIEPEŁNOSPRAWNI
(1)
Nauczanie języków obcych
(1)
Nauczanie na odległość
(1)
PEDAGOGIKA MEDIALNA
(1)
PISANIE
(1)
PORTAL INTERNETOWY
(1)
PREZENTACJE i WYSTĄPIENIA
(1)
PROGRAMY EDUKACYJNE (informat.)
(1)
Pomoce dydaktyczne
(1)
SYSTEMY INFORMATYCZNE ZARZĄDZANIA
(1)
Tablica multimedialna
(1)
WIKIPEDIA
(1)
WOLNOŚĆ SŁOWA
(1)
WSPARCIE SPOŁECZNE
(1)
WYCHOWANIE
(1)
ZARZĄDZANIE WIEDZĄ
(1)
ŚRODOWISKO CZŁOWIEKA
(1)
Temat: czas
2001-
(1)
Gatunek
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(3)
PODRĘCZNIKI
(2)
Podręcznik
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(3)
Językoznawstwo
(1)
Słowo kluczowe
Internet
(7)
media
(7)
multimedia
(7)
dźwięk
(3)
społeczeństwo informacyjne
(3)
biblioteka
(2)
cyberkultura
(2)
e-learning
(2)
edukacja
(2)
kultura
(2)
portal społecznościowy
(2)
szkolenie pracowników
(2)
sztuka
(2)
video
(2)
DVD
(1)
English language
(1)
Multimedia
(1)
QR code
(1)
Wikipedia
(1)
animation
(1)
audio recording
(1)
baza danych
(1)
bibliotekarz
(1)
blog
(1)
cyberagresja
(1)
cyberprzemoc
(1)
digital literacy
(1)
digital storytelling
(1)
digital technology
(1)
druk
(1)
dysleksja
(1)
e-administracja
(1)
e-biznes
(1)
edukacja medialna
(1)
foreign language
(1)
grafika 3D
(1)
informacja
(1)
interactive whiteboards
(1)
kino cyfrowe
(1)
kompresja danych
(1)
kompresja dźwięku
(1)
kompresja obrazu
(1)
komputer
(1)
komunikacja
(1)
kształcenie
(1)
kultura wirtualna
(1)
language learning
(1)
learning
(1)
media elektroniczne
(1)
media masowe
(1)
mediamorfozy
(1)
mediatyzacja życia
(1)
metadane
(1)
methods of teaching
(1)
mobile learning
(1)
multimdialne bazy danych
(1)
multimodal approach
(1)
nauczanie
(1)
niepełnosprawni
(1)
nowe media
(1)
photo
(1)
pismo
(1)
platforma cyfrowa
(1)
pracownik
(1)
prezentacje
(1)
przekaz multimedialny
(1)
reklama
(1)
religia
(1)
secioholizm
(1)
serwis społecznościowy
(1)
społeczeństwo medialne
(1)
społeczeństwo ponowoczesne
(1)
społeczeństwo sieci
(1)
społeczeństwo wiedzy
(1)
społeczność wirtualna
(1)
sygnał cyfrowy
(1)
teaching
(1)
technologia
(1)
technologia informacyjna
(1)
technologie mobilne
(1)
technology
(1)
terapia pedagogiczna
(1)
terroryzm
(1)
użytkownik
(1)
wirtualne muzeum
(1)
wojna informacyjna
(1)
wolność słowa
(1)
wychowanie
(1)
zarządzanie wiedzą
(1)
środki masowego przekazu
(1)
31 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.2605 [Magazyn 1], P.2606 [Magazyn 1] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 151-152. Indeks.
Monografia jest poświęcona problematyce przetwarzania multimedialnych typów danych. Podjęte w niej zagadnienia stanowią nowy problem zarówno w dziedzinie aplikacyjnej, jak i dydaktycznej. Wiele aspektów technologii multimedialnej stanowi przedmiot badań lub koncepcyjnych i aplikacyjnych poszukiwań. Należy jednak podkreślić, że podstawowa część technologii multimedialnej ma współcześnie wymiar w pełni aplikacyjny. W tym kontekście prezentowana monografia jest adresowana do studentów kierunku Informatyka o specjalnościach grafika komputerowa oraz bazy danych, a także do studentów innych kierunków powiązanych z przetwarzaniem obiektów multimedialnych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11458.XV.4 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12693.XV.4 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Podręczniki Akademickie / Polsko-Japońska Wyższa Szkoła Technik Komputerowych ; t. 30)
Na książce wyłącznie błędny ISBN.
Bibliogr. przy rozdz. Indeks.
Książka zawiera zarówno podstawy wiedzy teoretycznej, jak i praktyczne wiadomości z dziedziny multimediów, z uwzględnieniem zapisu i kompresji informacji multimedialnej, a także zastosowań multimediów. Książka ta uzupełnia lukę na rynku wydawniczym, gdzie dostępne są liczne pozycje dotyczące użytkowania aplikacji multimedialnych i programowania, natomiast brakowało dotychczas podręcznika z tej dziedziny. Książka została podzielona na cztery części. Pierwsza jest częścią wprowadzającą i opisuje m.in. funkcjonowanie wzroku i słuchu człowieka, co jest podstawą perceptualnego kodowania danych multimedialnych. Druga część poświęcona jest dźwiękowi, ze szczególnym uwzględnieniem cyfrowego zapisu dźwięku. W trzeciej części omówiono tematykę obrazu ruchomego i statycznego, natomiast czwarta część poświęcona jest aplikacjom multimedialnym.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.13159.XV.6 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14275.XV.6 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Media w nauczaniu / Józef Bednarek. - Warszawa : "Mikom", 2002. - 342 s. : rys. ; 24 cm.
(Szkoła, Dydaktyka, Zadania)
Książka, adresowana jest do wszystkich korzystających z mediów. Wypełnia swoistą lukę pomiędzy tradycyjną dydaktyką, stającą się coraz bardziej innowacyjną i multimedialną (technologia kształcenia) a dynamicznie rozwijającą się informatyką i jej zastosowaniami w edukacji. Zawiera ona dwie zasadnicze części. Pierwsza - teoretyczna podejmuje analizę najważniejszych koncepcje i inne kwestii wynikających z istoty kształcenia, zwłaszcza funkcji i zadań nauczania-uczenia się multimedialnego. Druga, stanowiąca swoisty poradnik, podejmuje podstawowe problemy związane ze stosowaniem mediów m.in. komputerów, Internetu, telewizji cyfrowej, telefonów komórkowych i ich przydatnością w przygotowaniu oraz prowadzeniu zajęć dydaktycznych przez nauczycieli. Jej adresatami są również uczniowie (studenci) i dorośli, którzy mogą wzbogacać różnorodną wiedzę z najnowszych elektronicznych źródeł informacyjnych, jak również poszukiwać wielu informacji przydatnych nie tylko w szkole (uczelni). Ponadto umieszczono w niej bogaty wykaz najnowszej bibliografii z zakresu kształcenia i mediów oraz liczne załączniki. Jest ona przeznaczona dla nauczycieli wszystkich przedmiotów (dyscyplin), jak również uczniów studentów, zwłaszcza studiów pedagogicznych, informatycznych informatycznych innych kierunków korzystających z najnowszych mediów nie tylko w kształceniu, ale i życiu codziennym, pracy zawodowej przy realizacji różnorodnych zadań.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P.1999.V.7 [Czytelnia B], P.1998.V.7 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Multimedia w kształceniu / Józef Bednarek. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2006. - 412 s. : tab. ; 24 cm.
Książka wypełnia swoistą lukę pomiędzy tradycyjną dydaktyką, stającą się coraz bardziej innowacyjną i multimedialną (technologia kształcenia) a dynamicznie rozwijającą się informatyką i jej zastosowaniami w edukacji. Powstała na zapotrzebowanie środowiska akademickiego, zwłaszcza uczelni humanistycznych (pedagogicznych) i informatycznych. Jest adresowana do nauczycieli wszystkich przedmiotów i pedagogów, a także innych osób przygotowujących i organizujących tradycyjne kształcenie, jak i edukację na odległość, w której korzysta się z najnowszych rozwiązań technologicznych. Adresatami jej mogą być także osoby doskonalące swoje kwalifikacje ogólne i specjalistyczne z wykorzystaniem najnowszych aplikacji multimedialnych. Jest ona kierowana także do uczniów (studentów) i dorosłych (rodziców), wzbogacających swą wiedzę o najnowszych elektronicznych źródłach informacyjnych, jak również poszukujących informacji przydatnych nie tylko w szkole (uczelni), ale również w pracy zawodowej i wypoczynku.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.4519.V.7 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 4921.V.7 [Czytelnia B], 4922.V.7 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
(Pedagogika / Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne)
Tyt. oryg.: Mediendidaktik : neue Medien in Lehr- und Lernprozessen
Bibliogr. s. 151-159. Indeksy.
Rewolucja technologiczna, zalew medialnej informacji, globalizacja i rozwój Internetu sprawiają, że edukacja i pedagogika stają przed zupełnie nowymi wyzwaniami. Kształtowanie postaw i zachowań młodego człowieka w kontekście rewolucji informatycznej oraz całego bagażu jaki niesie za sobą postmodernizm jest nie lada wyzwaniem. Dydaktyka mediów to interesująca publikacja pozostająca w zgodzie z obecnymi światowymi trendami rozwoju myśli pedagogicznej. Jedną więc z jej niezbywalnych wartości jest aktualność tematu. Centrum zainteresowania niniejszej książki stanowi aspekt informacyjny. Chodzi tutaj o praktykę nauczania i uczenia się. Refleksję nad tą praktyką i wynikające z niej koncepcje działania, propozycje modeli, hipotezy i teorie autorzy określają mianem dydaktyki mediów
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8743.V.7 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10216.V.7 [Czytelnia B], 10215.V.7 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Prezentowany w publikacji materiał stanowi pokłosie konferencji naukowej „Strategie bibliotek w działaniach edukacyjnych i medialnych”. Celem obrad było zwrócenie uwagi na wszechstronne i złożone działania współczesnej biblioteki w zakresie problemów edukacyjnych, informacyjnych, medialnych oraz udzielenie odpowiedzi na pytania dotyczące roli biblioteki na nowym etapie cywilizacji, w świecie rozwiniętych technologii informacyjnych i dużych przeobrażeń społeczno-ekonomicznych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 5582.I.8 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
Sekrety skutecznych prezentacji multimedialnych / Paweł Lenar. - Gliwice : Wydawnictwo Helion, cop. 2008. - 170, [5] s. : il. ; 23 cm + CD.
(Onepress)
Do każdego egz. dołączona jest płyta CD o takiej samej sygnaturze jak książka.
Twój cel to skutecznie przekazać wiedzę: Jak inspirować i dzielić się ze słuchaczami swoim przesłaniem? Kiedy unikać stosowania słowa "nie"? Dlaczego "wirus idei" może uzdrowić Twoją prezentację? Czy notatki to pomoc, czy sposób na położenie wystąpienia? Jak zamieniać stres w pozytywną energię? Prezentacja z prawdziwego zdarzenia Prowadzenie prezentacji to wyższa szkoła jazdy w zakresie komunikacji międzyludzkiej. Umiejętnie rozegrane wystąpienie publiczne jest milowym krokiem do sukcesu w sprzedaży i zarządzaniu zespołem, a także podczas negocjacji i rozmów z klientami. To nie wszystko - świetnie przeprowadzona prezentacja może okazać się przyczynkiem do zwycięstwa przy egzaminach maturalnych i podczas zdobywania kolejnych tytułów naukowych. Od umiejętności jej przygotowania często zależą i nasza kariera, i powodzenie realizowanego zadania. Nie pozwól, by strach oraz brak wiedzy przeszkodziły Ci w swobodnym i skutecznym prezentowaniu treści szerokiemu audytorium. Sięgnij po książkę i wśród ciekawych przykładów, pomocnych rad, mnóstwa ilustracji, ćwiczeń, formularzy i diagramów znajdź własną drogę prowadzenia prezentacji: naucz się przykuwać uwagę słuchaczy i trafiać do ich umysłów; przygotuj się do występów przed męskim lub żeńskim audytorium; poznaj najczęstsze błędy i nigdy więcej ich nie popełniaj; zaskakuj "efektem Zeigarnik"; zaprzyjaźnij się ze swoim sprzętem komputerowym i twórz atrakcyjne wizualnie prezentacje.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.7624 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.7623.III.10 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 8635.III.10 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 198-203.
W książce omówiono istotę multimediów, składniki tego pojęcia (tekst, dźwięk, grafikę, animację i wideo), ich genezę, historię i typy, a także niezbędne urządzenia i instalacje. Wskazano na rolę poszczególnych elementów i technik w przekazie multimedialnym, szczególną uwagę poświęcając możliwościom zastosowań technologii multimedialnych. Problem przeanalizowano w odniesieniu do specyficznych funkcji przedsiębiorstw: sprzedaży i marketingu, organizacji działalności, wspomagania decyzji, obiegu dokumentów, sprawozdawczości i zarządzania kadrami. W tym kontekście przedstawiono zasady planowania, przygotowania i wygłaszania prezentacji multimedialnych, które w szeroko rozumianej działalności biznesowej są coraz częściej wykorzystywane w szkoleniu personelu, z okazji targów, wystaw, zebrań zarządu.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.9961 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.7505.XV.6 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 8519.XV.6 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 294-[320]
Dla powszechnie występującego przeładowania informacyjnego zastosowanie "inteligentnych" (hipermedialnych) komputerowych programów dydaktycznych umożliwiających przeszukiwanie baz danych i samoorganizację procesów dydaktycznych może stać się najlepszym rozwiązaniem z punktu widzenia potrzeb i możliwości rozwojowych ucznia. Samoorganizujące się ("inteligentne") programy dydaktyczne jako swoiste "filtry" w natłoku informacyjnym współczesnego świata, pozwolą rozumowo uporządkować "info-sferę", która otacza każdego człowieka. Stąd właśnie wynika konieczność zastosowania w dydaktyce algorytmów, systemów ekspertowych i metod sztucznej inteligencji do tworzenia hipertekstowych programów dydaktycznych. Wielość sytuacji dydaktycznych, w których będzie wykorzystany program nie tylko jako środek dydaktyczny wzbogacający lekcje, ale często regulujący jej przebieg, wskazywać będzie na jego wartość dydaktyczną. I w tym właśnie wyraża się wyjątkowość tego typu programów. Wpływają one tak dalece na modyfikację układów czynności uczniów i nauczycieli, że można powiedzieć, iż są podstawą odrębnej strategii dydaktycznej kształcenia hipermedialnego. Przy czym nie ma tu mowy o zastępowaniu nauczyciela przez program komputerowy, ale o nowych zadaniach jakie przed nim stoją jeśli technologie informacyjne mają być na trwałe wpisane w rzeczywistość szkolną.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 7503.V.7 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Cywilizacja medialna / Tomasz Goban-Klas. - Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, 2005. - 288 s. : rys., tab. ; 24 cm.
(Edukacja Medialna)
W książce "Cywilizacja medialna. Geneza, ewolucja, eksplozja" jest przedstawiona historia i rozwój mediów, rozumianych jako instrumenty utrwalania i przekazywania informacji w czasie i przestrzeni. Społeczności ludzkie od wieków porozumiewały się wykorzystując różnorakie narzędzia (media), współcześnie jednak skala i intensywność posługiwania się mediami prowadzi do kształtowania się społeczeństwa określanego jako zmediatyzowane, opierającego się na mediach we wszelkich przejawach życia. Książka prof. Gobana-Klasa jest pierwszą polską książką tak szeroko ujmującą temat - od malowideł naskalnych i początków pisma do multimediów, internetu i telefonu komórkowego. Książka jest przeznaczona głównie dla studentów dziennikarstwa i kierunków pokrewnych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.3618.VI.11 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 4318.VI.11 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Książka poświęcona jest studiom nad strukturalnymi i kulturowymi aspektami technologii internetowych i nowych mediów. Prezentuje m.in. wpływ globalnej Sieci na integrację społeczną, na codzieny język, muzykę, na powstające nowe formy przemocy. Analizuje nowe formy społeczności (tzw. wirtualnych), nowe sposoby aktywności publicznej, jak np. dziennikarstwo internetowe czy blogi. Inny, tak ważny w ostatniej dekadzie w Polsce, obszar analizy to badania nad społeczeństwem informacyjnym i społeczeństwem wiedzy. Ukazuje związki nowych technologii z makroprocesami gospodarczymi, z wywoływanymi przez nie przemianami w organizacji firm, ż życiem politycznym. Przedstawia zagadnienie relacji między przyrodą a kulturą, między wiedzą humanistyczną a naukami ścisłymi i technicznymi. Czytelnik znajdzie tu również przykłady badań nad technologiami społecznymi oraz współczesną technokracją.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11162.VI.11 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12184.VI.11 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka "The New Educational Review")
W książce zwrócono uwagę na wykorzystanie przez dzieci komputerów, różnych usług sieciowych funkcjonujących w Internecie jak również mediów prostych, np. układanek i klocków. Dokonano ponadto charakterystyki mediów i materiałów dydaktycznych chętnie wykorzystywanych w procesie kształcenia do prezentacji różnego typu treści obrazowych i dźwiękowych. Omówiono reklamę w mediach i różne typy mechanizmów wpływających na odbiór informacji przez dzieci i młodzież. W kontekście mediów autor książki przeanalizował proces wychowania, kładąc nacisk na jego cele oraz związane z tym najważniejsze problemy.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.5014.V.7 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 6041.V.7 [Czytelnia B], 6042.V.7 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Zgromadzone w niniejszym tomie artykuły w różnym stopniu koncentrują się na relacji człowieka z technologią i mediami, ukazują technologiczno-medialny wpływ na różne płaszczyzny funkcjonowania człowieka, zarówno w sferze psychologicznej, jak i społecznej, edukacyjnej czy kulturowej. Ich autorami są głównie psycholodzy, kulturoznawcy oraz pedagodzy, dzięki czemu otrzymujemy interdyscyplinarne i wieloaspektowe spojrzenie na omawianą problematykę. Autorom artykułów zgromadzonych w tomie udało się ukazać niektóre z kluczowych związków człowieka z technologią i mediami. Mamy nadzieję, że problematyka ta stanie się źródłem inspiracji dla kolejnych debat i konferencji poświęconych tym zagadnieniom, właśnie w takim interdyscyplinarnym ujęciu, które daje szansę wielostronnego i wielokontekstowego ujęcia tematu. A właśnie tego wymagają nasze czasy, cywilizacja medialna, w której funkcjonujemy i jaką nadal współkreujemy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15693.VI.11 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Pedagogiki Mediów / red. nacz. Marek Furmanek)
Bibliogr. s. 195-203.
Autorka podjęła ciekawy i oryginalny temat, przeprowadziła pionierskie badania nad nowymi formami oddziaływań edukacyjno-terapeutycznych w przypadku dysleksji rozwojowej. Przygotowana praca posiada wysoką wartość aplikacyjną. Książka ma charakter uniwersalny i może być z powodzeniem stosowana w każdym okresie życia, także dorosłego człowieka, bo i on powinien się permanentnie kształcić.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11590.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Diskussionsforum Deutsch / hrsg. Günter Lange, Werner Ziesenis ; Band 18)
Art. pochodzą z konferencji "Deutschunterricht und medialer Wandel" (Jena, 2002).
Bibliogr. przy rozdz.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 8884 [Magazyn 2] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Media - Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego)
Bibliogr. przy pracach. Indeksy.
Nowe media to wyczerpujące wprowadzenie do kultury, historii, technologii i teorii nowych mediów. Książka ta powstała z myślą o studentach, a jej celem jest znalezienie odpowiedzi na pytanie, na czym polega nowatorstwo „nowych mediów”, poddanie krytycznej ocenie tezy, zgodnie z którą jesteśmy świadkami rewolucji medialnej i technicznej, oraz wytyczenie nowych kierunków w badaniach nad mediami. Autorzy poruszają szeroki wachlarz zagadnień, takich jak: charakterystyka nowych mediów; społeczne i polityczne zastosowania nowych mediów i nowych technik komunikowania się; nowe technologie medialne i ich związek z polityką i globalizacją; nowe media i życie codzienne; teorie interaktywności; symulacja; ekonomia nowych mediów; cybernetyka i cyberkultura oraz historia robotów i sztucznego życia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10654.VI.11 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Monografie / Politechnika Częstochowska ISSN 0860-5017 ; nr 161)
Bibliogr. s. 143-151.
Publikacja rozpatruje zagadnienia zarządzania wiedzą i mobilności, proponując wytyczne do stworzenia kompleksowego rozwiązania organizacyjno-technicznego wspomagającego pracę mobilną, której skuteczność zależy od dostępu do zasobów wiedzy. Książka rozpatruje zagadnienia interakcji człowieka i urządzeń w procesie pozyskiwania wiedzy. Przedmiotem rozważań jest problematyka dostarczania pracownikom mobilnym aktualnych treści w sposób kontekstowy - dostosowany do sytuacji, preferencji oraz środków technicznych, jakimi dysponuje odbiorca.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8618.IX.12 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10042.IX.12 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Cyberkultura XXI)
Bibliogr. s. 288-313.
Cyberkultura i krytyczne studia nad jej historią oraz konstytuowaniem się jako nowego paradygmatu kulturowego stanowią jeden z najważniejszych fenomenów technospołeczeństwa, którego funkcjonowanie determinują nowe media cyfrowe oraz sieć. Fundamentalną tezą, wyznaczającą kierunek podejmowanych w niniejszej pracy teoretycznych i interpretacyjnych wysiłków, jest przekonanie, że cyberkultura opiera się na syntopii sztuki, nauki i technologii. Nim jednak zdefiniowana zostaje cyberkultura zarysowane są historyczne konteksty tego zjawiska. Koncepcje trzeciej kultury i Nowego Renesansu, zaproponowane przez Johna Brockmana, traktuję jako bazę teoretyczną dla formowania się społeczeństwa sieci. Cyberkulturę uznać należy za zwieńczenie procesów zapoczątkowanych w latach 60. wystąpieniami kontrkulturowymi.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11572.VI.11 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
Przewodnik po e-learningu / Marek Hyla. - Wyd. 2. - Kraków : Wolters Kluwer Polska Sp. z o.o., 2007. - 375 s. : il. ; 24 cm + CD.
(Zarządzanie Zasobami Ludzkimi (HR). Szkolenia)
Indeks.
Do książki dołączona jest płyta CD o tej samej sygnaturze.
Mechanizmy e-learningowe są już w Polsce powszechnie stosowane zarówno w edukacji, jak i w świecie biznesu. Mimo to e-learning wciąż w wielu środowiskach pozostaje nieujarzmiony, a trudności związane z efektywnym wykorzystaniem skutecznie ograniczają jego potencjał biznesowy. W książce kompleksowo omówiono mechanizmy e-learningu i procesy jego wdrażania, a także dobre i złe praktyki, sukcesy i porażki w zastosowaniach nowych technologii wspierających rozwój kompetencji. Szczególną uwagę autor poświęca: zastosowaniom e-learningu w procesach szkoleniowych, oprogramowaniu, czyli systemom e-learningu, projektowaniu treści szkoleniowych, rodzajom, strukturze i formie e-szkoleń, usługom wsparcia procesów rozwojowych, trudnościom związanym z inwestowaniem w e-learning. Przedstawione zagadnienia są uzupełnione przeglądem funkcjonowania rynku e-learningu na świecie i omówieniem przewidywanych kierunków jego rozwoju.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 6547.V.7 [Czytelnia B] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej