Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(34)
Forma i typ
Książki
(33)
Publikacje fachowe
(3)
Publikacje naukowe
(3)
Publikacje dydaktyczne
(2)
E-booki
(1)
Poradniki i przewodniki
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(30)
dostępne
(16)
wypożyczone
(1)
nieokreślona
(1)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(6)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(11)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(31)
Autor
Szmidt Krzysztof J
(3)
Kruk Krzysztof
(2)
Ogrodzka-Mazur Ewa
(2)
Raifenschneider Dieter
(2)
Szuścik Urszula
(2)
Zacłona Zdzisława
(2)
Biela Agnieszka
(1)
Bociek Hania
(1)
Bono Edward De (1933- )
(1)
Boratyńska-Sala Anna
(1)
Buzan Tony (1942-2019)
(1)
Cooper Patricia M
(1)
Czelakowska Danuta
(1)
Dudzik Iwona (filozofia)
(1)
Fazlagić Jan (1971- )
(1)
Fisher Robert (1943- )
(1)
Grabowska Karina
(1)
Gruca Marian
(1)
Grundy Peter
(1)
Gut Renata
(1)
Hurson Tim
(1)
Jagieła Beata
(1)
Jerzyk Ewa
(1)
Kalinowska Alina
(1)
Karwowski Maciej
(1)
Knosala Ryszard (1949- )
(1)
Kruszewski Krzysztof (1939- )
(1)
Kurcz Jerzy
(1)
Kwaśniewska Anna
(1)
Kwaśniewska Grażyna
(1)
Leszczyński Grzegorz
(1)
Morgan Gareth (1943- )
(1)
Morka Jerzy (1956- )
(1)
Mruk Henryk
(1)
Muchacka Bożena (1953- )
(1)
Oelszlaeger-Kosturek Beata
(1)
Olczak Małgorzata (pedagog)
(1)
Parker Kevin
(1)
Piegowska Maria
(1)
Piekarczyk Anna
(1)
Puchta Herbert
(1)
Romecka Małgorzata
(1)
Smak Ewa
(1)
Sowiński Andrzej J
(1)
Swoboda Ewa (matematyk)
(1)
Trompenaars Alfons
(1)
Wasilewska Barbara (inżynieria produkcji)
(1)
Wiankowska-Ładyga Zofia
(1)
Williams Marion
(1)
Wójcik Barbara
(1)
Włoch Stanisława
(1)
Zalewska-Bujak Małgorzata
(1)
Zimniewicz Kazimierz
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(17)
2000 - 2009
(13)
1990 - 1999
(3)
Okres powstania dzieła
2001-
(5)
Kraj wydania
Polska
(34)
Język
polski
(34)
Odbiorca
Klasa 1.
(1)
Klasa 2.
(1)
Menedżerowie
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Nauczyciele
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Rodzice
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Temat
MYŚLENIE TWÓRCZE
(16)
MYŚLENIE
(9)
Myślenie twórcze
(7)
Kreatywność
(5)
DZIECKO
(3)
PEDAGOGIKA KULTURY
(3)
GRY I ZABAWY UMYSŁOWE
(2)
INTELIGENCJA (psychol.)
(2)
JĘZYK ANGIELSKI
(2)
MÓZG
(2)
NAUCZANIE POCZĄTKOWE
(2)
Nauczanie początkowe
(2)
Nauczanie zintegrowane
(2)
Uczniowie
(2)
WYCHOWANIE
(2)
ZARZĄDZANIE
(2)
DZIECKO NIEPEŁNOSPRAWNE
(1)
INNOWACJE
(1)
Innowacje
(1)
JĘZYKI
(1)
KAPITAŁ INTELEKTUALNY PRZEDSIĘBIORSTWA
(1)
KULTURA ORGANIZACYJNA
(1)
Kształcenie
(1)
MARKETING
(1)
MATEMATYKA
(1)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(1)
MOWA
(1)
Mentoring
(1)
Metody nauczania
(1)
Motywacja
(1)
Myślenie
(1)
Myślenie matematyczne
(1)
NAUCZYCIELE
(1)
Nauczyciele
(1)
ORGANIZACJA
(1)
OSOBOWOŚĆ
(1)
PALEY, VIVIAN GUSSIN, (1929- )
(1)
PAMIĘĆ
(1)
PRAKSEOLOGIA
(1)
PRZEDSIĘBIORSTWA MAŁE i ŚREDNIE
(1)
Praca umysłowa
(1)
Psychologia
(1)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(1)
SIEĆ KOMPUTEROWA
(1)
STOSUNKI INTERPERSONALNE
(1)
SZTUKA
(1)
Szkolnictwo
(1)
Sztuka
(1)
Szulc, Wita (1941-2021)
(1)
TRIZ
(1)
TWÓRCZOŚĆ
(1)
Trening grupowy (psychologia)
(1)
Trening twórczości
(1)
Twórczość
(1)
UCZUCIA
(1)
UWAGA (psychol.)
(1)
WOLA
(1)
WYCHOWANIE PRZEDSZKOLNE
(1)
WYDAWNICTWA POPULARNE
(1)
Wychowanie estetyczne
(1)
Wychowanie przedszkolne
(1)
Temat: czas
2001-
(1)
2001-0
(1)
Gatunek
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(4)
PODRĘCZNIKI
(2)
Podręcznik
(2)
Opracowanie
(1)
Poradnik
(1)
Poradniki
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Wydawnictwa popularne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(4)
Psychologia
(2)
Kultura i sztuka
(1)
Praca, kariera, pieniądze
(1)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
Rozwój osobisty
(1)
Zarządzanie i marketing
(1)
Słowo kluczowe
kreatywność
(7)
dzieci
(4)
edukacja wczesnoszkolna
(4)
myślenie twórcze
(4)
twórczość
(4)
edukacja kreatywna
(2)
innowacje
(2)
matematyka
(2)
muzyka
(2)
myślenie
(2)
myślenie kreatywne
(2)
nauczyciel
(2)
psychologia
(2)
teaching
(2)
English language
(1)
Paley, Vivan Gussin
(1)
aktywność twórcza
(1)
analiza systemowa
(1)
art
(1)
autokreacja
(1)
children
(1)
creative thinking
(1)
czas wolny
(1)
czytanie
(1)
dialog wychowawczy
(1)
dziecko niepełnosprawne
(1)
early childhood education
(1)
edukacja ekologiczna
(1)
edukacja przyrodnicza
(1)
edukacja techniczna
(1)
edukacja środowiskowa
(1)
fantasy
(1)
imagination
(1)
innowacyjność przedsiębiorstw
(1)
inteligencja
(1)
język angielski
(1)
kapitał intelektualny
(1)
kultura akademicka
(1)
kultura organizacji
(1)
language
(1)
mapa myśli
(1)
motywacja
(1)
myślenie matematyczne
(1)
myślenie sieciowe
(1)
nauczanie
(1)
nauczanie początkowe
(1)
niepełnosprawność
(1)
organizacja
(1)
painting
(1)
pamięć
(1)
pedagogika twórczości
(1)
philosophy
(1)
pisanie
(1)
plastyka
(1)
play
(1)
polityka oświatowa
(1)
proces twórczy
(1)
przedsiębiorstwo
(1)
rozwój intelektualny
(1)
rozwój psychofizyczny
(1)
samowychowanie
(1)
storytelling
(1)
strategia
(1)
system
(1)
szkoła
(1)
sztuka
(1)
thinking
(1)
trening kreatywności
(1)
twórcze myślenie
(1)
twórcze uczenie się
(1)
uczeń zdolny
(1)
uczniowie
(1)
umysł ludzki
(1)
wolontariat
(1)
wspomaganie rozwoju
(1)
wychowanie
(1)
wychowanie do twórczości
(1)
wychowanie estetyczne
(1)
wychowanie patriotyczne
(1)
wychowanie przedszkolne
(1)
wychowanie w rodzinie
(1)
władza organizacyjna
(1)
young learners
(1)
zarządzanie
(1)
zdolności
(1)
34 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
ABC kreatywności / Krzysztof J. Szmidt. - Warszawa : Difin, 2010. - 246, [1] strona : ilustracje ; 22 cm.
(Engram)
Bibliografia strony: 236-246.
Książka jest poradnikiem rozwoju kreatywności, jednak różni się od większości tego typu publikacji dostępnych na rynku. W odróżnieniu od tamtych, które zakładają naiwność czytelnika, obiecując mu niemal natychmiastowy efekt podniesienia swojego indeksu kreatywności, książka Krzysztofa Szmidta odnosi się do dobrze ugruntowanej wiedzy o twórczości i w tym sensie popularyzuje rzetelną wiedzę psychologiczną. Napisana jest przystępnym językiem, z dozą humoru, a zarazem widać w niej dużą erudycję autora. Znajdziemy w niej z jednej strony liczne odwołania do literatury naukowej z zakresu psychologii twórczości, z drugiej mnóstwo anegdot o wybitnych twórcach – całość bardzo przyjazna w odbiorze. Ponadto książka opatrzona jest szeregiem ciekawych ćwiczeń, które mogą stanowić punkt wyjścia w „domowym treningu kreatywnego myślenia.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22443.III.3 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 22442.III.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rusz głową / Tony Buzan ; przełożył Jerzy Morka. - Wydanie 4. - Łódź : JK - Wydawnictwo Aha!, 2017. - 154 sron, [8] stron tablicowych : ilustracje (w tym kolorowe) ; 21 cm.
Bibliografia strony: 152-153.
Rewolucyjne metody usprawniające efektywność pracy umysłowej. Nieoceniona pomoc dla studentów, uczniów, wykładowców, menedżerów, dziennikarzy. Mity i fakty o funkcjonowaniu umysłu. Mapy myśli, błyskawiczne notowanie, które nie hamuje toku myślenia, lecz go pobudza. Czytanie fotograficzne, techniki zwiększenia prędkości czytania. Metody usprawniania pamięci w trakcie uczenia się oraz po jego zakończeniu. System bezbłędnego zapamiętywania słów i przyporządkowanych im numerów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 19874.III.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 18913.V.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
Poszukiwanie innowacyjnych rozwiązań / Ryszard Knosala, Barbara Wasilewska, Anna Boratyńska-Sala. - Warszawa : Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, copyright 2018. - 203 strony : ilustracje, fotografie, wykresy ; 24 cm + 1 dysk optyczny (CD-ROM).
(Nauka i Praktyka Innowacji)
Bibliografia, netografia na stronach 189-195. Indeks.
Współczesne przedsiębiorstwa są szczególnie zainteresowane wdrażaniem innowacyjnych procesów i produktów. Fundamentem takiego wdrożenia jest zawsze posiadanie optymalnego rozwiązania innowacyjnego. W książce wykorzystano dotychczas nagromadzoną wiedzę z obszaru innowacji oraz przedstawiono efekty prac badawczych Autorów prowadzonych w ostatnich latach. Zwrócono szczególną uwagę na dobór odpowiedniej do potrzeb metody twórczego myślenia w celu wygenerowania pola możliwych rozwiązań innowacyjnych. Dobór ten może być wspomagany komputerowo. W tym celu został opracowany specjalny program komputerowy zaprezentowany w książce. Program ten wraz z przynależną bazą opisu metod stymulowania innowacyjnych rozwiązań jest zapisany na załączonej do książki płycie i może być szeroko stosowany przez Czytelników. W książce szczególnie wiele miejsca poświęcono przykładom z praktyki przemysłowej. Przykłady te są w dużym stopniu autorskie i mają pokazać możliwości zastosowania Teorii Rozwiazywania Innowacyjnych Zadań (TRIZ), a także przedstawią właściwie zaprojektowane sesje twórcze, które stanowią podstawę generowania innowacyjnych rozwiązań procesowych i produktowych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.18003 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19612.IX.5 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 19611.IX.5 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia przy pracach.
Tom prezentuje kolejne rozważania teoretyczne i praktyczne nad współczesnymi problemami rozwoju twórczego dziecka. Czas, w jakim dokonują się zmiany, jest okresem szczególnym, który prowadzi do zmiany myślenia o dziecku, jego rozwoju i stymulacji twórczości. Zmiany w edukacji powinny warunkować rozwój dziecka, tzn. takie odczytanie jego możliwości znanych i niepoznanych jeszcze, które znajdują się w strefie jego najbliższego rozwoju, jak je określał Lew S. Wygotski. Tematyka opracowań tomu skupia się wokół strony osobowej dziecka, warunków, przestrzeni jego rozwoju twórczego oraz twórczości w obszarze edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej. Omówiono obszary aktywności dziecka w zakresie jego twórczości językowej, artystycznej, technologicznej. Zwrócono uwagę na stymulację jego osobowości poprzez właściwy dobór metod, technik, które wyzwalają jego twórcze podejście do rozwiązywania zadań i problemów pojawiających się w różnych sytuacjach, zarówno edukacyjnych, jak i życiowych. Proces kształtowania u dziecka twórczego podejścia do wszelkiego rodzaju działań pozwoli mu na bycie refleksyjnym, tzn. umiejącym się zatrzymać i zadawać pytania, poszukiwać rozwiązań i odpowiedzi, które będą wyłamywały się z powszechnie obowiązujących, krępujących swobodę standardów. Bycie twórczym w przedszkolu czy szkole jest trudne dla dziecka, ponieważ jest ono cały czas obciążone nowymi zadaniami, wymaganiami i nie zostawia mu się przestrzeni, aby samo dostrzegło problem i próbowało go rozwiązać. A przecież może samodzielnie i w sposób oryginalny (tylko z dyskretnym wsparciem dorosłego) rozwiązać określony problem, na poziomie swoich możliwości, swojego rozumienia świata. W edukacji powinniśmy stwarzać warunki do wyzwalania twórczości. To pozwoli dzieciom na kształtowanie mądrego i wolnego w ich wyborach życia w przyszłości.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 18557.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
E-book
W koszyku
Do udostępniania na czytniku e-book.
Bibliografia strony: 479-488.
Książka odnosi się do potrzeby i konieczności podejmowania różnych działań sprzyjających twórczości i kreatywności, tworzeniu i aktywności twórczej, rozwijaniu i kształceniu dyspozycji twórczych i postawy twórczej. Przedstawiony w pracy autorski Trening Myślenia Twórczego (TMT) ściśle koresponduje właśnie z tą tematyką. Ponadto jest zasadniczo nową propozycją, ponieważ głównym narzędziem stymulowania myślenia twórczego jest sztuka, a dokładniej plastyka i zagadnienia z nią związane. Jak dotąd żaden z autorów treningów twórczości - zarówno polskich, jak i zagranicznych - nie opracował takiego treningu, tzn. treningu uwzględniającego jako narzędzie plastykę.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. E.16.IV.9 [Magazyn 1] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Onepress Exclusive)
Tyt. oryg.: Think Better : an Innovator's Guide to Productive Thinking
Książka powstała jako efekt wieloletnich badań nad zjawiskiem kreatywności i metodami poprawiania sprawności umysłu, stosowanymi między innymi przez NASA. Jest to podręcznik produktywnego myślenia, który pozwoli w sposób zdyscyplinowany i powtarzalny generować większą liczbę lepszych pomysłów w krótszym czasie. Na końcu książki znajduje się słowniczek z terminologią produktywnego myślenia i kluczowymi narzędziami, a także przykład zastosowania Modelu Produktywnego Myślenia w praktyce.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10759.III.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia przy pracach.
Rozważania podjęte przez autorów w publikacji stanowią autorskie podejście do wybranych aspektów diagnozy edukacyjnej w zakresie wczesnego rozwoju dziecka oraz praktyki wczesnej edukacji. Przedstawione propozycje tematyczne zawierają zagadnienia wczesnej diagnozy rozwojowej, zabawy jako propozycji wspierającej rozwój dziecka a także tematy z obszaru związanego z kreatywnością nauczyciela jako niezbędnej kompetencji w pracy z uczniem. Podjęte tematy są jedynie próbą zwrócenia uwagi na wciąż istotne aspekty w realizacji podmiotowej roli ucznia, a także w projektowaniu i zarządzaniu różnorodnością w przestrzeni edukacyjnej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 18522.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 181-184.
Czy pojęcie sieci można odnieść do myślenia? Myśl jest czymś nieuchwytnym, bytem niewidzialnym charakteryzującym inteligencję człowieka. Myśli nie widać, ale można ją przedstawić w postaci słowa pisanego, zapisu nutowego, obrazu, rzeźby, budowli, założenia krajobrazowego itd. Pojedyncza myśl zawiera zaledwie cząstkę tego, co człowiek chce wyrazić. Książka, utwór muzyczny to już zbiory myśli. Propozycja rozwiązania jakiegoś problemu musi się opierać na myślowym ogarnięciu zagadnienia, a potem na przedstawieniu propozycji decyzyjnych. Ogarnięcie zagadnienia można sobie wyobrazić jako skomplikowaną sieć powiązań między zarówno znanymi, jak i odkrywanymi w tym procesie elementami. Sformułowanie "myślenie sieciowe”, czyli obejmujące swoim zasięgiem jakiś problem, ma zatem istotne uzasadnienie. Myślenie sieciowe ma podstawy teoretyczne, które można przenieść do praktyki.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10898.IX.1 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Szkoła przyjazna kreatywności : czynniki sukcesu / Jan Fizlagić. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Difin, 2023. - 258 stron : fotografie, ilustracje, portrety, wykres ; 23 cm.
Bibliografia, netografia na stronach 224-235.
Szkoła przyjazna kreatywności to najnowsza książka znanego w Polsce eksperta i propagatora nowoczesnych metod zarządzania szkołą. Każdy nauczyciel, dyrektor szkoły, badacz zajmujący się edukacją czy pracownik administracji oświatowej znajdzie w tej książce olbrzymią liczbę cennych i praktycznych porad odnośnie do tego, jak organizować pracę szkoły w XXI wieku w epoce sztucznej inteligencji oraz dojścia do głosu pokoleń Z i Alfa. Książka stanowi kompendium wiedzy o tym, jak zrozumieć kreatywność uczniów i jak się o nią troszczyć. Wiedza i umiejętności, które są propagowane w tej książce, nie są nauczane ani na studiach nauczycielskich, ani na większości szkoleń dla nauczycieli. Książka będzie także bardzo przydatna rodzicom zainteresowanym wychowywaniem kreatywnych dzieci.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 22593.V.3 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Brak informacji o dostępności: sygn. 22592.V.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Samo Sedno)
Bibliografia, netografia na stronach 242-246.
W publikacji autorka Agnieszka Biela proponuje : - intensywny trening metodą pięciu kroków - ponad 130 ćwiczeń, które inspirują, zaskakują, denerwują i zmuszają do porzucenia strefy komfortu - podpowiedzi i wskazówki, jak pozbyć się wewnętrznego krytyka i pobudzić swój umysł do eksploracji, dedukcji, transformacji oraz poszukiwania nieoczywistych analogii.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22436.III.3 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 22435.III.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliogr. s. 169-180.
Książka prezentuje kilka studiów badawczych, w trakcie których konstruowane były narzędzia do pomiaru postrzeganego klimatu panującego w szkole, pracy, opisywane były też uwarunkowania tejże percepcji. Po przeczytaniu pracy nauczyciel, ale i menedżer będzie dysponował wiedzą, ale i konkretnymi narzędziami, które pozwolą zbadać i poprawić atmosferę tak, aby sprzyjała ona podejmowaniu działań o charakterze innowacyjnym i twórczym. Podsumowaniem pracy jest wzór kwestionariusza do badania kreatogennego klimatu szkoły oraz kwestionariusza do badania kreatogennego klimatu pracy.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.7405.III.3 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 8385.III.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Obrazy organizacji / Gareth Morgan ; tł. Zofia Wiankowska-Ładyga. - Wyd. 1, 4 dodruk. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2008. - 489, [2] s. ; 21 cm.
(Przedsiębiorczość)
Bibliogr. s. 451-477. - Indeks.
Jedno z najważniejszych na świecie opracowań w dziedzinie zarządzania! Adresowane głównie do menedżerów, dotyczy kwestii biegłości w "sztuce" właściwego odczytywania i rozumienia sytuacji organizacji, umiejętności niezwykle ważnej przy podejmowaniu decyzji. Autor pokazuje, jak wiele naszych tradycyjnych poglądów na temat organizacji i zarządzania opiera się na niewielu przyjętych za oczywiste obrazów, zaczerpniętych zwłaszcza z mechaniki i biologii. Demonstruje, jak można tworzyć nowe sposoby myślenia o organizacji i praktycznie z nich korzystać.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8857.IX.1 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10413.IX.1 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka na temat rozwijania myślenia uczniów klas początkowych jest godna uznania zarówno ze względów poznawczych, jak i metodycznych. Rozwijanie myślenia należy do dziedziny działań dydaktycznych służących rozwijaniu zdolności poznawczych, ta zaś wchodzi w skład wysoko cenionego dydaktycznego wychowania intelektualnego. Dodatkowym walorem jest to, że treśći książki odnoszą się do szczebla klas początkowych, okres edukacji wczesnoszkolnej uznawany jest za podstawowy dla całej kariery szkolnej uczniów, młodzieży i dorosłych. Do walorów należy zaliczyć i to, że zawarte w pracy propozycje metodyczne związane są z zabawą dzieci, co ma znaczenie dla aktywizacji poznawczej uczniów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 5292.V.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 6500.V.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Literatura Pedagogiczna)
"Każda lekcja jest lekcją myślenia" - to z pewnością trafne przesłanie tej książki. Autor, profesor uniwersytecki, wykorzystując własne doświadczenie dydaktyczne, przedstawia wiedzę oraz umiejętności konieczne nauczycielom w procesie rozwijania myślenia uczniów. Opisuje przejawy umiejętności myślenia, omawia programy jego rozwoju (nauczanie - jak myśleć), proponuje ćwiczenia i scenariusze zajęć, uzasadniając tezę o społecznych uwarunkowaniach rozwoju myślenia dzieci. Podkreśla konieczność takiego aktywizowania wiedzy zdobytej przez ucznia w szkole, aby mogła ona przydać się w codziennym życiu. Książka adresowana przede wszystkim do nauczycieli szkół podstawowych, może też zainteresować studentów pedagogiki.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.800 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P.799.V.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. publ. A. J. Sowińskiego s. 13-14 i bibliogr. s. 261-271.
Książka poświęcona została niezwykle ważnej problematyce. Walory naukowe, poznawcze i edukacyjne pracy podkreślają autorskie tabele i rysunki. Podejmując ciekawą formę szkicu, Autor w sposób inspirujący skłania do refleksji, dyskusji i dalszych poszukiwań. Przyjęcie przez Autora książki konwencji szkicu skłania nie tylko do kreatywnego pochylenia się nad niezwykle ważną problematyką, ale także inspirująco zachęca do twórczej refleksji oraz do podejmowania autorskich prób realizacji zasygnalizowanych koncepcji w praktyce wychowawczej. (z recenzji prof. zw. dr hab. Urszuli Ostrowskiej)
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.13088.V.2 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14177.V.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Autorzy publikacji ustosunkowali się do problemów: jakie są współczesne ujęcia twórczości formułowane w teoriach, jakie są jej cechy, przejawy, rodzaje, znaczenie? Jak rozbudzić twórczy potencjał dziecka i nauczyciela? Co sprzyja a co ogranicza edukacje dziecka w zakresie kreatywności? Czy kreatywność zawsze jest konstruktywna? Zmotywowani poszukiwaniem szans rozwojowych dziecka autorzy zaprezentowali swoje przemyślenia, sugestie, pomysły i sposoby modernizowania procesu edukacji dziecka.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 6528.V.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Pedagogika twórczości / Krzysztof J. Szmidt. - Wyd. 2. poszerz. - Sopot : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2013. - 734 s. : il. ; 24 cm.
Bibliogr. s. 675-714. Indeksy.
Pedagogika twórczości to subdyscyplina pedagogiki zajmująca się rozwijaniem zdolności twórczych i postawy twórczej człowieka. Autor wyjaśnia kluczowe pojęcia związane z twórczością, przedstawia najważniejsze teorie, główne metody badawcze i najnowsze wyniki badań. Opisuje też czynniki wpływające na rozwijanie się procesów twórczych i najważniejsze programy nauczania twórczości. Drugie wydanie doskonałego podręcznika zostało poszerzone o rozdziały dotyczące roli rodziny i środowiska w kształtowaniu twórczości.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14014.IV.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(The Photocopiable Resource Series)
This book offers 80 lessons with photocopiable worksheets devised to develop key thinking and language skills in young children. A selection of activities, organised in categories from basic to higher-order thinking skills, engage young learners in meaningful use of language while enhancing cognitive abilities trough real-life thinking tasks. All tasks carefully match both the cognitive and language level of the students and will create hours of fun and motivation for both teachers and learners.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14045.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej