Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(50)
Forma i typ
Książki
(50)
Publikacje fachowe
(5)
Publikacje dydaktyczne
(3)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(50)
dostępne
(29)
wypożyczone
(1)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(13)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(17)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(50)
Autor
Jan Paweł II (papież ; 1920-2005)
(24)
Dziubiński Marian (1946- )
(4)
Lichota Edyta Joanna
(3)
Piwko Marian
(3)
Urbański Stanisław (1947- )
(3)
Wieczorek Adam
(3)
Jarosz Magdalena (pedagog)
(2)
Jeleń Marcin
(2)
Sapienza Leonardo
(2)
Skorek Ewa Małgorzata
(2)
Baczała Ditta
(1)
Balon-Mroczka Tomasz
(1)
Brejnak Wojciech (1944- )
(1)
Brzęk Zdzisław
(1)
Błeszyński Jacek (1963- )
(1)
Chadzińska Agata
(1)
Cieszyńska Jadwiga (1955- )
(1)
Demel Genowefa
(1)
Emiluta-Rozya Danuta
(1)
Grocholewski Zenon (1939- )
(1)
Gruca Marian
(1)
Grąbczewska-Różycka Katarzyna
(1)
Gunia Grażyna
(1)
Jones Leo (1943- )
(1)
Jones Leo (1943- ). Progress to proficiency
(1)
Kasprzak Włodzimierz
(1)
Kendziak Anna
(1)
Kohut Dorota
(1)
Kowalewska Barbara
(1)
Minczakiewicz Elżbieta Maria
(1)
Nagy Stanisław (1921- )
(1)
Nycz Kazimierz (1950- )
(1)
Ołdakowska-Żyłka Barbara
(1)
Patzlaff Rainer (1943- )
(1)
Siwińska Agnieszka
(1)
Skoniecka Katarzyna (1979- )
(1)
Sołtys-Chmielowicz Anna
(1)
Stecko Elżbieta
(1)
Szczepankowski Bogdan (1939- )
(1)
Toczyska Bogumiła
(1)
Wolnicz-Pawłowska Ewa (1947- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(4)
2010 - 2019
(6)
2000 - 2009
(37)
1990 - 1999
(3)
Okres powstania dzieła
2001-
(6)
Kraj wydania
Polska
(49)
Kiribati
(1)
Język
polski
(50)
Odbiorca
Logopedzi
(5)
Nauczyciele
(3)
0-5 lat
(2)
6-8 lat
(2)
9-13 lat
(2)
Dzieci
(2)
C2 poziom biegłości językowej
(1)
Dziecko jąkające się
(1)
Klasa 1.
(1)
Klasa 2.
(1)
Klasa 3.
(1)
Lekarze
(1)
Pedagodzy
(1)
Poziom zaawansowany
(1)
Psycholodzy
(1)
Rodzice
(1)
Szkoły podstawowe
(1)
Terapeuci
(1)
Temat
MOWY i HOMILIE PAPIESKIE
(22)
JAN PAWEŁ II (papież ; 1920-2005)
(17)
MOWA
(14)
JĘZYK POLSKI
(5)
Korekcja mowy
(5)
Zaburzenia mowy
(5)
DZIECKO
(4)
DZIECKO GŁUCHE
(3)
Język polski
(3)
LOGOPEDIA
(3)
Logopedia
(3)
Wymowa
(3)
Czytanie
(2)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(2)
KAZANIA MARYJNE
(2)
MARIA (Matka Jezusa Chrystusa)
(2)
ORĘDZIA PAPIESKIE
(2)
Pisanie
(2)
ROZMYŚLANIA RELIGIJNE
(2)
SŁUCH
(2)
APARATY SŁUCHOWE
(1)
CIERPIENIE
(1)
CZYTANIE
(1)
DEKALOG
(1)
DUCHOWOŚĆ ZAKONNA
(1)
DYSLEKSJA i DYSGRAFIA
(1)
DZIECKO NIEDOSŁYSZĄCE
(1)
DZIECKO z ZABURZENIAMI MOWY
(1)
Dzieci
(1)
Dziecko niepełnosprawne
(1)
ETYKA SPOŁECZNA
(1)
Fizykoterapeuci
(1)
Fizykoterapia
(1)
IMPLANTY ŚLIMAKOWE
(1)
INTEGRACJA EUROPEJSKA
(1)
INTELIGENCJA (psychol.)
(1)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(1)
JĄKANIE
(1)
JĘZYK MIGOWY
(1)
Język angielski
(1)
Język dziecka
(1)
KAPŁAŃSTWO
(1)
KOMUNIKACJA NIEWERBALNA
(1)
KOŚCIÓŁ KATOLICKI
(1)
Komunikacja wspomagająca
(1)
Kształcenie zawodowe
(1)
LISTY APOSTOLSKIE
(1)
Logopedzi
(1)
MISJE
(1)
MYŚLENIE
(1)
Mowa
(1)
Mutyzm
(1)
Muzykoterapia
(1)
NAUKA
(1)
NAUKA SPOŁECZNA KOŚCIOŁA KATOLICKIEGO
(1)
Nauczanie języków obcych
(1)
ORĘDZIE PAPIESKIE
(1)
PAMIĘĆ
(1)
POLITYKA
(1)
PRACOWNICY NAUKOWI
(1)
PRAWDA
(1)
Poród
(1)
Profilaktyka logopedyczna
(1)
Promocja zdrowia
(1)
RELIGIA
(1)
RERANIE
(1)
ROZPOZNAWANIE MOWY (informat.)
(1)
ROZPOZNAWANIE OBRAZÓW
(1)
ROZPOZNAWANIE WZORCÓW (informat.)
(1)
Rodzice
(1)
Rozumienie ze słuchu
(1)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(1)
RÓŻANIEC (modlitwa)
(1)
SZKOLNICTWO WYŻSZE
(1)
Spółgłoski
(1)
Spółgłoski syczące
(1)
Spółgłoski szumiące
(1)
TELEWIZJA
(1)
Terapia logopedyczna
(1)
UMYSŁ
(1)
UWAGA (psychol.)
(1)
WIELKA SOBOTA
(1)
WOLA
(1)
WYCHOWANIE PRZEDSZKOLNE
(1)
WZROK
(1)
Wczesna interwencja
(1)
ZAKONY ŻEŃSKIE
(1)
ŚWIATOWE DNI MŁODZIEŻY
(1)
Temat: czas
2001-0
(2)
1901-
(1)
2001-
(1)
Gatunek
MOWY i HOMILIE PAPIESKIE
(3)
Materiały pomocnicze
(3)
LISTY APOSTOLSKIE
(2)
Opracowanie
(2)
ENCYKLIKI
(1)
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(1)
Podręcznik
(1)
Podręczniki
(1)
Sprawdziany i testy
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(7)
Językoznawstwo
(5)
Medycyna i zdrowie
(1)
Psychologia
(1)
Słowo kluczowe
Jan Paweł II
(7)
logopedia
(5)
zaburzenia mowy
(5)
homilie papieskie
(3)
mowa
(3)
nauczanie
(3)
modlitwy
(2)
orędzia papieskie
(2)
pomoc logopedyczna
(2)
terapia
(2)
wymowa
(2)
CPE
(1)
Certificate of Proficiency
(1)
English language
(1)
artykulacja
(1)
diagnoza psychopedagogiczna
(1)
dyslalia
(1)
dysleksja
(1)
dzieci
(1)
dziecko jąkające się
(1)
edukacja wczesnoszkolna
(1)
efficiency linguistic
(1)
etyka
(1)
exam practice
(1)
exercises
(1)
filozofia
(1)
fizjoterapia
(1)
głoski
(1)
głoski syczące
(1)
głoski szumiące
(1)
integracja europejska
(1)
integracja sensoryczna
(1)
interwencja logopedyczna
(1)
korekcja
(1)
korekcja mowy
(1)
logopedia artystyczna
(1)
misje
(1)
modlitwa maryjna
(1)
mowy papieskie
(1)
mutyzm
(1)
nauka
(1)
naukowcy
(1)
okres prenatalny
(1)
polityka
(1)
profilaktyka
(1)
profilaktyka jąkania
(1)
promocja zdrowia
(1)
przemówienia okolicznościowe
(1)
religia
(1)
rodzice dziecka niepełnosprawnego
(1)
rozmyślania religijne
(1)
rozpoznawanie obrazów
(1)
rozpoznawanie wzorców
(1)
sygnał mowy
(1)
szkolnictwo wyższe
(1)
terapeuta
(1)
terapia logopedyczna
(1)
tests
(1)
trudności w czytaniu
(1)
trudności w pisaniu
(1)
uczeni
(1)
uniwersytet
(1)
wada wymowy
(1)
wspomaganie rozwoju mowy
(1)
wychowanie przedszkolne
(1)
50 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 193-199.
Niniejsza praca podejmuje próbę możliwie pełnego opracowania problematyki związanej z wadami wymowy. Pierwszych pięć rozdziałów przedstawia wszystkie funkcjonujące klasyfikacje zaburzeń artykulacyjnych, porządkuje je i w miarę możliwości ocenia. Na część poświęconą diagnozie składają się przegląd stanowisk na temat przyczyn nieprawidłowej artykulacji oraz metodyka badań. Najobszerniejszą część książki stanowi charakterystyka wad konkretnych głosek i grup głosek oraz sposobu prowadzenia terapii. Swego rodzaju ilustracją omawianych zagadnień są szczegółowe opisy przypadków, które pokazują sposób przeprowadzenia analizy pozwalającej na dokładne wypunktowanie trudności dziecka i ustalenie planu terapii, a także inne przykłady, pokazujące przebieg terapii u wybranych pacjentów.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8356 [Magazyn 1], 9729 [Magazyn 2] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.12013.IV.5 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13156.IV.5 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 61.
Autorka przedstawiła, jak powinien przebiegać prawidłowy rozwój mowy u dzieci od trzeciego do szóstego roku życia. W książce zostały przedstawione zagadnienia usprawniania mowy, wskazano celowość działań ukierunkowanych na rozwój mowy, zostały omówione zasady, których należy przestrzegać, aby pomoc dziecku była możliwa i skuteczna. Zamieszczone w niej przykłady ćwiczeń odpowiednio pogrupowano, by pokazać, jak pracować z dzieckiem nad rozwojem jego mowy w warunkach domowych. W omawianej pozycji szczegółowo omówiono następujące rodzaje ćwiczeń: słuchowe, rozwijanie wypowiedzi i ćwiczenie pamięci słownej, rozwijanie słownictwa (biernego i czynnego), w budowaniu zdań i dłuższych wypowiedzi, oddechowe, głosowe, aparatu artykulacyjnego, utrwalające prawidłową wymowę poszczególnych głosek.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. B.955 [Magazyn 2] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. B.954.IV.6 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. B.953.IV.6 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Niniejsza praca jest próbą przedstawienia rozmaitych zaburzeń mowy występujących przede wszystkim u dzieci i udzielania odpowiedzi na pytanie, jak je eliminować w toku zamierzonych oddziaływań stymulacyjnych. Zasygnalizowano również problem kształcenia mowy, jej wad i zaburzeń u dzieci z upośledzeniem umysłowym, wadami słuchu (głuchych, niedosłyszących) i porażeniem mózgowym, które wymagają nieco innej metodyki pracy. Prezentowane zaburzenia ukazano od strony przyczyn, objawów, diagnozy, a także terapii i jej wyników.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 3816 [Magazyn 2] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.2645.IV.5 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P.2644.IV.5 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr.
Książka jest zbiorem doniesień rozproszonych w mało dostępnym piśmiennictwie medycznym, pisanych przede wszystkim z nadzieją, że zwrócą one uwagę lekarzy, psychologów i logopedów na problemy dzieci z zaburzonym w różnym stopniu, nieprawidłowym porozumiewaniem się językowym. Autorce zależało szczególnie na wskazaniu faktu oczywistego, iż rozwój języka i mowy nie rozpoczyna się w określonym momencie życia i rozwoju dziecka, a trwa od jego początku. Przyjęcie takiej zasady ujmowania rozwoju mowy przez lekarzy w zdecydowany sposób zmieni charakter pracy logopedów z korekcyjnej na stymulująco-korygującą oraz włączy ich do zespołów niezbędnych specjalistów zajmujących się dzieckiem od urodzenia.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8918 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10478.IV.5 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Minimum logopedyczne nauczyciela przedszkola / Genowefa Demel. - Wyd. 10. - Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, 2009. - 108 s., [13] k. tabl. kolor. luzem : il. ; 20x22 cm.
Karty zadrukowane dwustronnie.
Bibliogr. s. 108.
Kolejne wydanie jedynego na rynku księgarskim podręcznika logopedycznego przeznaczonego dla nauczycieli przedszkola. Autorka prezentuje w nim podstawowe wiadomości z zakresu fonetyki, określa normy poprawnej wymowy u dziecka w wieku przedszkolnym oraz podaje przykłady ćwiczeń udoskonalających wymowę. Omawia również zaburzenia rozwoju mowy oraz metody pracy korekcyjnej w ramach zajęć przedszkolnych. Pracy tej mają służyć materiały do ćwiczeń składające się na drugą część tej książki.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8581 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8580.IV.6 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10006.IV.6 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Prace Monograficzne / Akademia Pedagogiczna im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie)
Celem publikacji jest omówienie jednej z możliwych metod pracy nad językowymi sposobami skutecznego komunikowania się dzieci z uszkodzeniem słuchu, opartej na wczesnej nauce czytania oraz analiza słownika dwojga dzieci, od rozpoczęcia terapii do wieku szkolnego. Będzie to próba przyjrzenia się, z perspektywy logope­dycznej (a więc lingwistycznej, psychologicznej i socjologicznej) zja­wisku nabywania systemu językowego przez dzieci niesłyszące.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 3817 [Magazyn 2] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P.2646.IV.5 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Terapia wad wymowy / Edyta Joanna Lichota. - Wyd. 3. - Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2009. - 145 s. : il. (w tym kolor.) ; 24 cm.
Bibliogr. s. 145
Książka ta ma nauczyć dziecko prawidłowego wymawiania wszystkich głosek języka polskiego. O tym, jak ważna jest poprawna artykulacja każdej z nich, nie muszę Was przekonywać. Myślę, że każdy znajdzie w tej książce materiał do ćwiczeń z dzieckiem. Osobom, które dopiero ukończyły studia logopedyczne, będzie pomocna ze względu na praktyczne wskazówki dotyczące badania oraz prowadzenia terapii. Nauczyciele przy wprowadzaniu nowej głoski mają możliwość posłużenia się zdjęciami do każdej z nich. Rodzice mogą wykorzystać poszczególne wiersze do wyrazistego wymawiania przez dziecko samogłosek: , poprzez zwracanie uwagi na szersze otwieranie ust. W celu oceny, czy jest to wykonane , pomocne będą zdjęcia Grzesia z prawidłową artykulacją poszczególnych głosek.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8699.IV.5 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10163.IV.5 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Logopedia Logopedia)
Bibliogr.
Praca adresowana jest do szerokiego grona czytelników - logopedów, studentów pedagogiki, psychologii i logopedii oraz rodziców i nauczycieli, a także do wszystkich tych, których łączy chęć poznania zjawiska znanego prawie wszystkim "ze słyszenia", czyli rerania, nazwanego też rotacyzmem. Książka zawiera informacje o tym, dlaczego r jest głoską trudną do wymówienia, kiedy dźwięk ten powinien pojawić się w wymowie dziecka i jakie czynniki mogą ten proces zakłócić, czym charakteryzuje się wadliwa artykulacja r oraz na czym polega korekcja rerania.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8358.IV.5 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 9731.IV.5 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Terapia logopedyczna / Edyta Joanna Lichota. - Warszawa : Difin, 2015. - 159 stron : ilustracje ; 23 cm.
(Engram)
Bibliografia strony 158-159.
Publikacja ta powstała w wyniku wieloletniej praktyki logopedycznej. Zawarte w niej ćwiczenia przeznaczone są do nauki wymowy wszystkich głosek języka polskiego. Poza ćwiczeniami praktycznymi zawiera podstawowe informacje na temat diagnozy, teorii i praktyki logopedycznej. Rysunki oraz zdjęcia uzupełniają i ułatwiają terapię logopedyczną. Książka ta pomaga ocenić, czy dziecko ma sprawne narządy artykulacyjne, poszerza zasób słownictwa oraz uzupełnia bazę dydaktyczną nauczycieli edukacji przedszkolnej, wczesnoszkolnej i logopedów. Rebusy i zagadki fonetyczne mają za zadanie nauczyć dziecko nowych treści przez zabawę, wyzwalając tym samym pozytywne emocje. Publikację można wykorzystać zarówno w profilaktyce, jak również terapii logopedycznej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18479.IV.5 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 18478.IV.5 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P.4089.III.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia przy rozdziach
Artykuły naukowe zebrane w niniejszym tomie podejmują niezwykle istotny w logopedii dyskurs o wczesnej interwen­cji, który pozwala na szersze odczytywanie tego problemu w zakresie terminologicznym, ale przede wszystkim teoretycznym i praktycznym. Publikacja składa się z trzech części: w pierwszej zostały zgrupowane artykuły dotyczące założeń teoretycznych wczesnej interwencji logopedycznej; w drugiej części skupiono się na problemach wczesnej interwencji logopedycznej w okresie wczesnego dzieciństwa; trzecią część poświęcono wczesnej interwencji logopedycznej w okresie kryzysowym.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.17971 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19502.IV.5 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 19501.IV.5 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 213-226.
Książka adresowana jest do osób, które są zainteresowane problematyką kształtowania i terapii mowy dzieci niesłyszących. Kolejne rozdziały zawierają omówienie elementarnych zagadnień dla tych osób, które nie mają interdyscyplinarnego przygotowania logopedycznego. Książkę można podzielić na dwie zasadnicze części. W pierwszej omówiono założenia teoretyczne surdologopedii, natomiast w drugiej przedstawiono praktyczne wskazówki dotyczące metodyki pracy logopedycznej z dziećmi z zaburzeniami słuchu i mowy. Zagadnienia zawarte w opracowaniu mają charakter syntetyczny, z podaniem konkretnej literatury. Autorka ma nadzieję, że opracowanie będzie motywacją do studiowania surdologopedii oraz inspiracją do teoretycznego i praktycznego doskonalenia warsztatu pracy osób zajmujących się wychowaniem i terapią dzieci oraz dorosłych z wadą słuchu.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8357 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 9730.IV.5 [Czytelnia B] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Progress to Proficiency : student's book / Leo Jones. - Second edition. - Cambridge : Cambridge University Press, 1998. - 314 stron : ilustracje ; 25 cm + Cassette 1, 2, 3
This examination coursebook provides systematic and enjoyable preparation for all five papers of the Cambridge Certificate of Proficiency in English examination. It is motivating and fully up-to-date, incorporating recent changes to the Proficiency examination. Progress to Proficiency New Edition is a radical revision of the original, based on feedback from users around the world. Progress to Proficiency New Edition provides: completely new sections dealing with grammar review and advanced grammar vocabulary development varied input and exercises on difficult' areas such as idioms and phrasal verbs exam-style practice and annotated exercises informative exam tips a wealth of varied reading passages accompanied by a wide range of tasks to develop reading skills and appreciation systematic training in writing skills thorough preparation for the listening paper with many revised and new recordings, including authentic interviews opportunities for discussion and new sections devoted to the examination interview a comprehensive index The Teacher's Book contains teaching notes, background information, answer keys, transcripts of the recordings and ideas for further discussion."
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 21.XXIV.13 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 111-[112].
Rozwojowa niepłynność mówienia ujawnia się w okresie kształtowania się mowy dziecka i jest zjawiskiem najczęściej przejściowym, ale niekiedy przekształca się w jąkanie, które może towarzyszyć do końca życia. Profilaktyka jest więc jednym z istotnych elementów w poprawnym przyswojeniu mowy przez dziecko. W książce przedstawiono wiedzę na temat powstawania głosu, roli oddechu w mówieniu, warunków prawidłowego przebiegu terapii oraz zalecenia dla rodziców ćwiczących z dziećmi w domu. W drugiej części podano przykłady ćwiczeń logopedycznych, podzielonych na zestawy, które stosuje się w profilaktyce jąkania i niepłynności mówienia.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8582 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8583.IV.5 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10007.IV.5 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Pedagogika Waldorfska)
Tyt. oryg. : "Der gefrorene Blick. Physiologische Wirkungen des Fernsehens und die Entwicklung des Kindes."
Fizjologiczne skutki patrzenia na ekran a rozwój dziecka. Toksyczne działanie odbiornika telewizyjnego na dziecko jako widza znajduje w tej niewielkiej przecież rozprawie mocne uzasadnienie naukowe. Autor skupia się bowiem na tych wynikach badań, które - choć są rozproszone w czasie i przestrzeni - prowadzą do zaskakujących odkryć. Tak staje się w wyniku kumulacji wiedzy naukowej, jej wydobycia na jaw w rezultacie żmudnych dociekań badawczych. W ich świetle okazuje się, że emitowany przez telewizję program ingeruje w fizjologię ciała osoby skupionej na jego przekazie tak głęboko, że pogrąża świadomość w stan na granicy snu i jawy oraz destabilizuje cały system przemiany materii człowieka, w tym spowalnia także akcję serca. W istocie oglądanie telewizji prowadzi do nieuświadamianej sobie przez widza utraty wewnętrznej aktywności, osłabienia woli jego działania.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.7059.III.2 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 7899.III.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Czas misji / Papież Jan Paweł II ; tł. Marian Dziubiński. - Wyd. 1 (dodr.). - Poznań : Dom Wydawniczy Rebis, 2005. - 205, [3] s. ; 19 cm.
(Modlitwy)
Tyt. oryg.: "E l'ora della missione" 1999.
Bibliogr. s. [208].
Ten tomik stanowi zbiór wypowiedzi Ojca Świętego skierowany misjonarzy i osób odpowiedzialnych za duszpasterstwo misyjne i szerzenie ewangelizacji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 8672.II.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Modlitwy)
Bibliogr. s. [192].
Tylko w krzyżu Chrystusa każde ludzkie cierpienie nabiera zbawczego znaczenia i sensu. Tylko przez miłość i dzięki niej w tajemnicy ludzkiego cierpienia dokonuje się nadal Boże dzieło zbawienia świata, który się Bogu sprzeciwia - świata, który odrzuca miłość.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 8675.II.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Godzina Różańca / Papież Jan Paweł II ; tł. Marian Dziubiński. - Wyd. 1, (dodr.). - Poznań : Dom Wydawniczy Rebis, 2005. - 183, [1] s. ; 19 cm.
(Modlitwy)
Tyt. oryg.: "L'ora del rosario" 1993.
Bibliogr. s. [184].
Ten tomik stanowi zbiór wypowiedzi Ojca Świętego na temat Różańca, wygłoszonych podczas środowych katechez na audiencjach generalnych, w trakcie podróży apostolskich we Włoszech i za granicą. Przedstawiono tu także kilka schematów modlitwy różańcowej, której Ojciec Święty przewodniczył przy różnych okazjach.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 8674.II.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Modlitwy)
Tyt. oryg.: "Con voi sono sacerdote" 1991.
Bibliogr. s. [196].
Ten tomik stanowi zbiór wypowiedzi Ojca Świętego skierowanych do kapłanów z okazji Wielkiego Czwartku i podczas audiencji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 8673.II.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliografia strony 209-212.
Książka jest poświęcona problematyce mutyzmu wybiórczego (selektywnego), czyli zaburzeniu wieku dziecięcego, którego głównym objawem jest brak mowy w niektórych sytuacjach społecznych. Wątpliwości i pytania na temat mutyzmu selektywnego towarzyszą rodzicom i ich opiekunom niemal na każdym etapie diagnozy i terapii. Publikacja ma na celu udzielenie odpowiedzi na możliwie najwięcej pytań, m.in.: jakie są dzieci z mutyzmem wybiórczym, czego potrzebują? Jaką strategię postępowania przyjąć, by jego rozwój przebiegał harmonijnie? Czym grodzi nieleczony mutyzm wybiórczy? Dlaczego tak ważna jest współpraca pomiędzy rodzicami, terapią i placówką, do której uczęszcza dziecko?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 17461.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej