Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(29)
Forma i typ
Książki
(29)
Dostępność
tylko na miejscu
(27)
dostępne
(14)
wypożyczone
(1)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(5)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(10)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(27)
Autor
Gajdzica Zenon
(3)
Denek Kazimierz (1932- )
(2)
Ochmański Marian (1936- )
(2)
Aleksandrowicz-Pędich Lucyna
(1)
Banaszak Sławomir (1973- )
(1)
Baran Jolanta
(1)
Chrzanowska Iwona
(1)
Cierpiałowska Tamara
(1)
Dietl Jerzy (1927- )
(1)
Drynda Danuta
(1)
Famuła-Jurczak Anita
(1)
Giermanowska Ewa
(1)
Gąciarz Barbara
(1)
Jachimczak Beata
(1)
Jeruszka Urszula
(1)
Kacprzak Lech
(1)
Klinik Anna
(1)
Klus-Stańska Dorota
(1)
Koszczyc Tadeusz (1946- )
(1)
Kwaśna Anna
(1)
Kędzior-Niczyporuk Elżbieta
(1)
Mikrut Adam
(1)
Nowak-Dziemianowicz Mirosława
(1)
Sapijaszka Zofia
(1)
Smak Ewa
(1)
Smykowska Dorota
(1)
Szulc Tadeusz
(1)
Waloszek Danuta (1947- )
(1)
Weiner Agnieszka
(1)
Wiesner Wojciech (1954- )
(1)
Włoch Stanisława
(1)
Zatoń Krystyna
(1)
Światowy Grażyna
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(12)
2000 - 2009
(15)
1990 - 1999
(2)
Kraj wydania
Polska
(29)
Język
polski
(29)
Temat
NAUCZANIE
(11)
NIEPEŁNOSPRAWNI
(8)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(5)
NAUCZYCIELE
(4)
INTEGRACJA SPOŁECZNA
(3)
SZKOLNICTWO
(3)
SZKOLNICTWO WYŻSZE
(3)
ABSOLWENCI SZKÓŁ WYŻSZYCH
(2)
NAUCZANIE POCZĄTKOWE
(2)
PEDAGOGIKA
(2)
PEDAGOGIKA SPECJALNA
(2)
SOCJALIZACJA
(2)
UCZNIOWIE
(2)
ABSOLWENCI SZKÓŁ ŚREDNICH
(1)
ASPIRACJE
(1)
DEKLARACJA BOLOŃSKA (1999)
(1)
DZIECKO
(1)
DZIECKO NIEPEŁNOSPRAWNE
(1)
DZIECKO NIEPEŁNOSPRAWNE UMYSŁOWO
(1)
FILOLOGIA ANGIELSKA
(1)
GIMNAZJA
(1)
GRY EDUKACYJNE
(1)
INNOWACJE
(1)
KSZTAŁCENIE
(1)
LITERATURA AMERYKAŃSKA
(1)
MENEDŻEROWIE
(1)
MUZYKA
(1)
MYŚLENIE TWÓRCZE
(1)
MŁODZIEŻ NIEPEŁNOSPRAWNA
(1)
NAUCZYCIELE JĘZYKA ANGIELSKIEGO
(1)
NAUCZYCIELE NAUCZANIA POCZĄTKOWEGO
(1)
NAUCZYCIELE PRZEDSZKOLI
(1)
NAUKI EKONOMICZNE
(1)
OŚWIATA
(1)
PEDAGOGIKA KULTURY
(1)
POSTAWY
(1)
PROGRAMY NAUCZANIA dla SZKÓŁ WYŻSZYCH
(1)
PSYCHOLOGIA WYCHOWAWCZA
(1)
PSYCHOTERAPIA
(1)
PUBLICYSTYKA POLSKA
(1)
REHABILITACJA SPOŁECZNA
(1)
REHABILITACJA ZAWODOWA
(1)
RODZICE
(1)
RODZINA
(1)
RZECZYWISTOŚĆ WIRTUALNA
(1)
START ZAWODOWY
(1)
STUDENCI NIEPEŁNOSPRAWNI
(1)
SZKOLNICTWO ZAWODOWE
(1)
UCZNIOWIE GIMNAZJÓW
(1)
UCZNIOWIE KLAS POCZĄTKOWYCH
(1)
UMUZYKALNIANIE
(1)
WYCHOWANIE PRZEDSZKOLNE
(1)
ZARZĄDZANIE
(1)
ZDOLNOŚCI
(1)
ŁÓDŹ (woj. łódzkie)
(1)
Temat: czas
1989-
(11)
2001-0
(1)
Temat: miejsce
ŁÓDZKIE, województwo (od 1999)
(1)
Słowo kluczowe
niepełnosprawni
(5)
edukacja wczesnoszkolna
(3)
kształcenie
(3)
nauczanie
(3)
szkoła specjalna
(3)
aktywność zawodowa
(2)
dziecko niepełnosprawne
(2)
edukacja
(2)
edukacja przedszkolna
(2)
gimnazjum
(2)
pedagogika specjalna
(2)
praca
(2)
rehabilitacja społeczna
(2)
rehabilitacja zawodowa
(2)
socjologia
(2)
szkolnictwo wyższe
(2)
wspomaganie rozwoju
(2)
American literature
(1)
adaptacja społeczna
(1)
adaptacja zawodowa
(1)
akredytacja
(1)
aktywność twórcza
(1)
aspiracje
(1)
dziecko autystyczne
(1)
dziecko niepełnosprawne umysłowo
(1)
edukacja kreatywna
(1)
integracja społeczna
(1)
jakość
(1)
jakość kształcenia
(1)
kompetencje muzyczne
(1)
konflikt
(1)
kształcenie zawodowe
(1)
menedżer
(1)
muzyka
(1)
młodzież niepełnosprawna
(1)
nauczanie początkowe
(1)
nauczyciel
(1)
niedosłyszący
(1)
niedowidzący
(1)
niepełnosprawni intelektualnie
(1)
niepełnosprawność umysłowa
(1)
organizacja ucząca się
(1)
polityka oświatowa
(1)
program kształcenia
(1)
psychologia
(1)
psychoterapia
(1)
reforma
(1)
rehabilitacja
(1)
rodzina
(1)
rozwój
(1)
socjalizacja
(1)
społeczeństwo wiedzy
(1)
start zawodowy
(1)
studenci
(1)
surdologopedia
(1)
szkolnictwo
(1)
szkoła podstawowa
(1)
szkoła średnia
(1)
teaching
(1)
terapia pedagogiczna
(1)
tożsamość dziecięca
(1)
trauma
(1)
twórcze myślenie
(1)
twórcze uczenie się
(1)
uczeń
(1)
upośledzenie umysłowe w stopniu lekkim
(1)
wsparcie społeczne
(1)
wybór zawodu
(1)
wychowanie
(1)
zaburzenia słuchu
(1)
zarządzanie jakością
(1)
zatrudnienie
(1)
29 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Prace Naukowe Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach ISSN 0208-6336 ; nr 1886)
Forma i typ
Temat
Publikacja poświęcona koncepcjom teoretyczno-metodologicznym w dydaktyce Drugiej Rzeczypospolitej, dostarczająca inspiracji dla współczesnej edukacji, stanowić będzie zapewne cenną pomoc dla osób zajmujących się organizacją i rozwojem dzisiejszej dydaktyki. Omawiana pozycja stanowi zbiór siedmiu artykułów. Wszystkie zasługują na uznanie, zwłaszcza w dobie reform oświatowych, jakie wciąż dokonują się w Polsce. Jest to książka, która w sposób wyraźny zaznacza swoją praktyczną użyteczność. Należy wyrazić nadzieję, że pozycja ta będzie interesująca i pożyteczna zarówno dla profesjonalistów poszukujących obecnie nowego modelu dydaktyki ogólnej, jak i osób zajmujących się dydaktyką teoretycznie i praktycznie zorientowaną.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P.4716.V.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
Głównym problemem rozważań ujętych w niniejszym tomie jest systemowe podejście do edukacji, której podstawowym założeniem, zgodnie z dokonaną zmianą, jest pomoc człowiekowi z poznawaniu siebie, świata i związku ze światem, czyli edukacja dla rozwoju. Książka stanowi interesujący wkład naukowców w debatę o stanie polskiej oświaty wraz z narzuconymi w niej przez MEN zmianami, które dotyczą nie tylko określonej koncepcji psychologicznej dziecka, ale i psychospołecznej kondycji nauczyciela, rodziców oraz uwarunkowań środowiskowych edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej. (ze Wstepu i recenzji prof. dr. hab. Bogusława Śliwerskiego)
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.12018.IV.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13161.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Problemy Edukacji, Rehabilitacji i Socjalizacji Osób Niepełnosprawnych ; T.11)
Jednym z celów tomu jest rozpatrzenie niektórych utrudnień, z którymi spotykają się osoby z niepełnosprawnością oraz ich najbliżsi – począwszy od tych ukonstytuowanych na organizacji życia społecznego (wyprowadzonych z uznanych teorii socjologicznych), a skończywszy na tych najbardziej przyziemnych, odnoszonych do jednostkowych, indywidualnych zdarzeń. Niektóre z nich są osadzone w zdarzeniach głęboko traumatycznych, inne wynikają z sytuacji mało istotnych. Jedne kojarzą się z działaniem zinstytucjonalizowanym, planowym i przewidywalnym, a inne ze zdarzeniami przypadkowymi. Kontynuacją tej problematyki jest zagadnienie zasobów własnych (często utożsamianych z kompetencjami), umożliwiających pokonywanie wymienionych barier oraz kwestie wsparcia udzielanego przez szeroko pojęte instytucje społeczne. Treści oddanego czytelnikowi – już jedenastego – tomu serii Problemy Edukacji, Rehabilitacji i Socjalizacji Osób Niepełnosprawnych – pozostają właśnie w kręgu tej tematyki. Całość opracowania została podzielona na cztery części.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10162.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Autorzy książki rozważają jak we współczesnym świecie zapewnić równe miejsce osobom z niepełnosprawnością wśród pełnoprawnych, stawiają pytania dotyczące zadań pedagogiki specjalnej: czy głównym terenem jej działań powinny być instytucje specjalne, czy pedagog specjalny, który chce pracować w nurcie ogólnodostępnej edukacji ma być utożsamiany przede wszystkim z nauczycielem wspierającym, jak i gdzie można wykorzystać jego profesjonalną wiedze i umiejętności, co należy zmienić w kształceniu pedagogów specjalnych, czy profilaktyka i wspieranie rozwoju osób z niepełnosprawnością to obecnie najważniejsze zadania?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12483.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Problemy Edukacji, Rehabilitacji i Socjalizacji Osób Niepełnosprawnych ; T.10)
Bibliogr. przy pracach
Pomoc w integrowaniu osób niepełnosprawnych ze społeczeństwem to nowa strategia rehabilitacji, to szansa na samorealizację i rozwój własnej osobowości. Pomoc w uspołecznianiu jednostek niepełnosprawnych oznacza uaktywnienie czynników socjalizacyjnych, dobrze zorganizowany system podmiotów życia zbio-rowego, postawy społeczne bliskiego i dalszego otoczenia, stymulowanie i wzmac-nianie rozwoju osobowego osoby niepełnosprawnej poprzez danie jej szansy na samorealizację społeczną. Wymienione zagadnienia stały się inspiracją dla autorów artykułów zamieszczonych w niniejszym tomie. Różnorodność prezentowanej tematyki, teoretyczne wsparcie merytoryczne oraz doświadczenia pracy zawodowej pozwoliły na kompe-tentne opracowanie podjętych tu problemów z zakresu socjalizacji osób niepełnosprawnych. Wartość niniejszej publikacji podnosi fakt, że w jej opracowaniu uczestniczyli zarówno teoretycy prezentujący problemy od strony naukowych teorii, jak i praktycy ukazujący funkcjonowanie tych teorii w rzeczywistości społecznej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 9335.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Palące Problemy Edukacji i Pedagogiki.)
Bibliogr. s. 443-471. Indeksy.
Tom składa się z szesnastu tekstów należących do trzech obszarów tematycznych: (1) zagadnienia związane z polityką oświatową i działaniem rynku w obszarze wczesnej edukacji, (2) problematyka konstruowania tożsamości młodszych uczniów, (3) tworząca się w ich umysłach wiedza. Celem pracy Autorów jest refleksyjno-krytyczna rekonstrukcja założeń i skutków edukacji wczesnoszkolnej w polskim systemie oświatowym od etapu przygotowania dziecka do szkoły w placówkach przed szkolnych po przez przejście do systemu szkolnego i przez cały okres kształcenia w klasach początkowych w postaci tak zwanej integracji treści.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. P.14920.IV.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15735.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 8819.VI.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. [165]-172. "Netografia" s. [173]-176.
W książce poprzez analizę sytuacji edukacyjnej osób z niepełnosprawnością podjęto próbę pośredniej odpowiedzi na to pytanie. Wskazano 'grzechy główne” edukacji skierowanej ku osobom niepełnosprawnych. dotyczące m.in.: braków w przygotowaniu kadry współpracującej z dzieckiem niepełnosprawnym, niedostosowania placówek edukacyjnych do potrzeb i możliwości uczniów (począwszy od dostępności fizycznej miejsca, po zagadnienia merytoryczne kształcenia), postaw społecznych wobec niepełnosprawności, marginalizowania problematyki wczesnego wsparcia dziecka w rozwoju, wsparcia rodziny i nauczycieli, czy też wciąż zbyt późnej diagnozy niepełnosprawności. Analiza efektów kształcenia uczniów z niepełnosprawnością doprowadziła autorkę do stwierdzenia, że w Polsce wciąż nie ma strategii kształcenia osób o rozwoju zaburzonym tak na poziomie regionalnym, jak i w skali kraju, co skłaniać może do wniosku, iż kształcenie osób z niepełnosprawnością nie jest priorytetem dla władz resortowych. Problemem, który wybrzmiał w treści książki wyraźnie jest zagadnienie kształcenia pedagogów specjalnych. Autorka stawia tezę, iż w obliczu istniejących przepisów prawa i braku woli ich zmiany, za czas jakiś nie będzie chętnych do studiowania na kierunku pedagogika specjalna, co grozi poważnymi konsekwencjami obniżenia się jakości kształcenia dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością i negatywnie odbić się może na ich przygotowaniu do realizacji zadań społecznych i zawodowych w dorosłości.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.9068.IV.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10660.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zbiór artykułów, składających się na tę książkę stanowią teksty, które powstały w różnym czasie, pod wpływem różnych impulsów. Łączy je pytanie, które towarzyszy Autorce od początku jej aktywności zawodowej. Jest to pytanie o nauczyciela. Jakie wymagania stawiamy dziś przed nauczycielem, czego od niego oczekujemy? Jak definiujemy tę zawodową rolę? Jest to więc pytanie o miejsce i rolę nauczyciela we współczesnym świecie, o rodzaj wiedzy i kompetencji umożliwiających mu wykonywanie swojej profesji.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 2256 [Magazyn 2] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.5623.V.5 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 2255.V.5 [Czytelnia B], 7105.V.5 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
(Problemy Edukacji, Rehabilitacji i Socjalizacji Osób Niepełnosprawnych ; T.13)
Bibliogr. po art.
Trzynasty tom serii zawiera treści opracowane z myślą o prezentacji stanowisk, koncepcji, modeli stanowiących teoretyczne podstawy organizacji i reorganizacji procesów edukacji specjalnej oraz niwelowania szeroko pojętych barier socjalizacyjnych. Pierwsza część tomu obejmuje treści związane z edukacją w kontekście omawianych procesów kształcenia i wychowania. Potwierdzenia tej tezy można szukać w analizie rozpatrywanych w związku z edukacją pojęć, na przykład indywidualizacji, treningu umiejętności społecznych czy wspomagania rozwoju. Z kolei w drugiej części książki - objętej tytułem nawiązującym do problematyki socjalizacji - znajdujemy sporo odniesień do procesów wychowania i kształcenia. W opinii autorów są one podstawą adaptacji społecznej, nabywania podstawowych kompetencji życiowych, kreowania dróg do samodzielności, ustalania celów życiowych, wzmacniania aktywności czy rozwiązywania aktualnych problemów społecznych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13055.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 307-320.
Przedmiotem publikacji jest współdziałanie szkoły specjalnej i rodziny w zaspokajaniu potrzeb rozwoju biologicznego, psychospołecznego i kulturalnego dziecka lekko upośledzonego umysłowo. Zbadanie i ukazanie tego problemu w dzisiejszych warunkach życia dzieci upośledzonych umysłowo i ich rodzin wydaje się zasadne poznawczo i wskazane z terapeutycznego punktu widzenia. Podjęte w publikacji badania stanowiły próbę odpowiedzi na następujące pytanie: Jakie są realne możliwości stymulowania rozwoju biopsychosocjokulturalnego dziecka upośledzonego umysłowo w stopniu lekkim w obecnych warunkach społecznych i oświatowych poprzez optymalizację współdziałania szkoły specjalnej i rodziny? Opracowanie składa się z części teoretycznej, metodologicznej i empirycznej. W części teoretycznej znajduje się analiza polskiej i zagranicznej literatury przedmiotu ze szczególnym uwzględnieniem zagadnień dotyczących roli rodziny, szkoły i grupy rówieśniczej w zaspokajaniu potrzeb rozwoju biologicznego, psychospołecznego i kulturalnego dziecka upośledzonego umysłowo w stopniu lekkim, a także istoty upośledzenia umysłowego. Część metodologiczna prezentuje konceptualizację badań empirycznych. Zastosowane rozwiązania metodologiczne pozwoliły na hipotetyczne sformułowanie kierunków aktywności szkoły specjalnej i rodziny służącej stymulowaniu rozwoju biopsychosocjokulturalnemu dziecka upośledzonego umysłowo w stopniu lekkim oraz na opracowanie głównych założeń programu optymalizacji współdziałania tych dwóch środowisk wychowawczych. W części empirycznej znajduje się analiza uzyskanych wyników badań, przeprowadzonych w środowisku rodzinnym i szkolnym dzieci upośledzonego umysłowo w stopniu lekkim.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.9116.IV.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10743.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Jest to pierwsza publikacja na rynku wydawniczym przybliżająca problematykę funkcjonowania szkół z oddziałami filialnymi. Po rekonstrukcji założeń związanych z powstawaniem gimnazjów „wirtualnych” autorka przybliża założenia związane z powoływaniem i organizacją gimnazjów w polskim systemie oświaty. Przedstawia obawy, które towarzyszyły zmianie systemu oświaty. Ponadto w prezentowanej publikacji autorka omawia zagadnienie dotyczące funkcjonowania młodzieży w środowisku szkolnym. Godnym podkreślenia jest fakt, że autorka – odwołując się do założeń J. Dewey – buduje teoretyczne założenia dotyczące funkcjonowania szkoły, szkoły której zadaniem jest wspieranie rozwoju ucznia.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.9170.V.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10850.V.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tekst częśc. w jęz. ang. i niem. Streszcz. w jęz. ang.
Podczas obrad XIV Tatrzańskiego Seminarium Naukowego „Edukacja jutra” podjęto próby ukazywania edukacji i nauk o niej jako obszarów wymiany i ścierania się opinii, poglądów i doświadczeń. Seminarium zostało poświęcone następującym zagadnieniom: Jan Paweł II i góry; Programowanie edukacyjne. Trendy metodologiczne badań edukacji; Europejski obszar edukacji; Aksjologia i teleologia edukacji jutra; Proces kształcenia i wychowania i jego uwarunkowania w aspekcie edukacji jutra; Szkoła jutra; Nauczanie zintegrowane i blokowe; Wychowanie przedszkolne, wczesnoszkolne, patriotyczne i obywatelskie.- wypowiedzi uczestników.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 9796.V.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tekst częśc. w jęz. ang. i niem. Streszcz. w jęz. ang.
Podczas obrad XIV Tatrzańskiego Seminarium Naukowego „Edukacja jutra” podjęto próby ukazywania edukacji i nauk o niej jako obszarów wymiany i ścierania się opinii, poglądów i doświadczeń. Seminarium zostało poświęcone następującym zagadnieniom: Zajęcia pozalekcyjne i pozaszkolne w perspektywie jutra; Możliwości i ograniczenia edukacji medialnej; dialog i ocenianie szkolne w edukacji jutra. Efekty kształcenia, edukacyjna wartość dodana i straty szkolne; Kultura fizyczna, wychowanie fizyczne, sport, rekreacja, turystyka i krajoznawstwo w edukacji szkolnej jutra; Szkolnictwo wyższe na miarę wyzwań społeczeństwa wiedzy; O edukacji jutra zdecydują nauczyciele; Inspiracje, korzyści i możliwości optymalizacji Tatrzańskiego Seminarium Naukowego – wypowiedzi uczestników.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 9797.V.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Nie ma prostych recept na poprawę szans życiowych osób niepełnosprawnych. Edukacja bez wątpienia powoduje, że szanse na integrację społeczną niepełnosprawnych niepomiernie rosną. Nie każdy rodzaj edukacji jest jednak efektywnie przekuwany w kapitał osobisty ludzi. Zespół socjologów z Wydziału Humanistycznego Akademii Górniczo - Hutniczej w Krakowie zainicjował badania porównawcze nad warunkami i przebiegiem studiowania w uczelni wyższej przez osoby niepełnosprawne. Część ich dorobku skonfrontowanego z doświadczeniami innych uczelni wyższych w Polsce zawiera niniejsza książka.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10917.VI.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
W opracowaniu zawarto wyniki badań empirycznych, przeprowadzonych na wybranej próbie polskich przedsiębiorstw. Badania dotyczyły praktyki zarządzania zasobami pracy. Na podstawie wyników badań dokonano oceny tych praktyk. Szczególną uwagę zwrócono na wpływ zarządzania zasobami pracy na sytuację na rynku pracy oraz na antycypowane skutki procesu integracji Polski z Unią Europejską dla sytuacji przedsiębiorstw w dziedzinie zatrudnienia.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.2664 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 3832.VII.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychologia i Pedagogika / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, ISSN 0083-4254 ; nr 160)
Bibliogr. s. 283-295.
Monografia o charakterze interdyscyplinarnym ukazuje w nowym świetle aspekt relacji międzyludzkich w różnego rodzaju przedsiębiorstwach, będący pochodną wykształcenia kadr menedżerskich w Polsce w zderzeniu z uwarunkowaniami makrospołecznymi. W ten sposób autor nawiązuje do międzynarodowych badań społecznych w nurcie neolewicowym, krytycznym wobec neoliberalizmu gospodarczego i politycznego. Interesujące jest, że taką kategorię jak äklasowośćö można zastosować w zupełnie nowym kontekście społeczno-gospodarczym i politycznym. (z recenzji prof.zw.dr.hab. Bogusława Śliwerskiego)
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11807.V.3 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12989.V.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Celem publikacji jest ukazanie idei i praktyki wielostronnego kształcenia w polskiej strategii edukacyjnej i porównanie jej ciągłej i dynamicznej transformacji z europejskimi i światowymi doświadczeniami - jako zjawiska szczególnie akcentującego aktywność, nowoczesność edukacyjną, możliwości rozwojowe człowieka, ustawiczność, interaktywność i wielowymiarowy obszar propozycji dydaktycznych i społecznych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10170.V.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 182.
Książka powstała na życzenie dawnych czytelników „Kropli” oraz innych osób zainteresowanych metodami aktywizującymi. Czytelnik znajdzie w niej podstawową wiedzę na temat pedagogiki zabawy i animacji grup, zapozna się z doświadczeniami polskich nauczycieli dotyczącymi stosowania metod aktywizujących w pracy dydaktycznej, w tym również w edukacji ekologicznej. Odnajdzie tu ponadto wskazówki metodyczne odnośnie animacji grupy oraz organizowania imprez plenerowych, a także gotowe scenariusze zabaw, gier dydaktycznych, wycieczek oraz opisy ponad 100 metod do wykorzystania w różnych sytuacjach.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8035 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 9392.IV.7 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 235-242.
Dyskusja dotycząca problemu startu zawodowego osób z niepełnosprawnością jest tematem istotnym dla prawidłowego funkcjonowania społeczeństwa i jakości życia poszczególnych jego uczestników. "W myśl obecnie obowiązującej polityki społecznej osoby z niepełnosprawnością nie tylko mogą, ale są wręcz zachęcane do uczestnictwa w społeczeństwie obywatelskim. Wciąż jednak struktury samorządowe nie są wystarczająco przygotowane do wspierania tego typu inicjatyw" - pisze we wstępie autorka opracowania, wskazując równocześnie na sposoby i modele naprawcze tego wycinka społecznej rzeczywistości. Autorka rozważa poszczególne elementy składające się jakość życia i udział i ich wpływ na funkcjonowanie osób z niepełnosprawnością. Głównym z nich jest edukacja, czyli "jeden, z pierwszych obszarów, w których może dojść do zniesienia barier różnicujących pozycję osoby w grupie, a tym samym dać wszystkim równe szanse dostępu". Publikacja jest próba dopełnienia twierdzenia o niezwykle istotnej wadze prawidłowego diagnozowania rezultatów działań edukacyjnych podejmowanych wobec osób z niepełnosprawnością.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11868.VII.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13043.VII.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej