Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(48)
Forma i typ
Książki
(48)
Publikacje naukowe
(3)
Publikacje fachowe
(2)
Poradniki i przewodniki
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(46)
dostępne
(23)
nieokreślona
(1)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(8)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(15)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(47)
Autor
Gajdzica Zenon
(5)
Klinik Anna
(3)
Kopaczyńska Iwona
(2)
Magda-Adamowicz Marzenna
(2)
Aksman Joanna
(1)
Andrzejewska Anna (pedagogika)
(1)
Baczała Ditta
(1)
Banaszak Sławomir (1973- )
(1)
Baran Jolanta
(1)
Bednarek Józef
(1)
Bednarska Małgorzata (1972- )
(1)
Belzyt Joanna (1977- )
(1)
Bielak Marlena
(1)
Bieliński Jacek
(1)
Bujnowska Anna
(1)
Błeszyński Jacek J. (1963- )
(1)
Camarda Sylwia
(1)
Cierpiałowska Tamara
(1)
Fabiś Artur
(1)
Famuła-Jurczak Anita
(1)
Figiel Agnieszka
(1)
Geeslin Kimberly L
(1)
Giermanowska Ewa
(1)
Guziuk-Tkacz Marta
(1)
Gąciarz Barbara
(1)
Hodan Bohuslav (1931- )
(1)
Hulan Nancy
(1)
Jachimczak Beata
(1)
Jakubowski Witold (1963- )
(1)
Kaczmarek Bogusława Beata
(1)
Komar Witold
(1)
Layne Vicky
(1)
Long Avizia Yim
(1)
Lulek Barbara
(1)
McIntyre Ellen
(1)
Mikrut Adam
(1)
Montessori Maria (1870-1952)
(1)
Montgomery Martin
(1)
Morison Murray
(1)
Muszyński Marcin
(1)
Nazaruk Stanisława
(1)
Nowak-Dziemianowicz Mirosława
(1)
Nyczaj-Drąg Mirosława
(1)
Ochmański Marian (1936- )
(1)
Ogrodzka-Mazur Ewa
(1)
Olędzka-Koprowska Elżbieta
(1)
Palak Zofia (1951- )
(1)
Pawlak Agnieszka (1971- )
(1)
Pey Jim
(1)
Płonka-Syroka Bożena
(1)
Reczek-Zymróz Łucja
(1)
Rottermund Jerzy
(1)
Ruszkowski Paweł
(1)
Setkowicz Malwina
(1)
Smykowska Dorota
(1)
Sokołowski Marek (1962- )
(1)
Staszczak Marta
(1)
Szafrańska-Gajdzica Anna
(1)
Szuścik Urszula
(1)
Tomczyk Łukasz
(1)
Waszczuk Joanna (pedagog)
(1)
Wolicki Marian (1941-2017)
(1)
Wołosiuk Beata
(1)
Wyczesany Janina (1937- )
(1)
Zaorska Marzenna
(1)
Zrałek Maria
(1)
Ćwirynkało Katarzyna
(1)
Łaba Agnieszka
(1)
Żuchowski Marcin (tłumacz)
(1)
Żukowska Zofia
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(3)
2010 - 2019
(25)
2000 - 2009
(16)
1990 - 1999
(4)
Okres powstania dzieła
2001-
(5)
1901-2000
(1)
1918-1939
(1)
1939-1945
(1)
Kraj wydania
Polska
(47)
Nowy Jork (stan) (USA)
(1)
Język
polski
(46)
angielski
(2)
Odbiorca
Nauczyciele
(2)
Pedagodzy
(1)
Psycholodzy
(1)
Rodzice
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Temat
NIEPEŁNOSPRAWNI
(15)
NAUCZANIE POCZĄTKOWE
(5)
PEDAGOGIKA SPECJALNA
(5)
INTEGRACJA SPOŁECZNA
(4)
DZIECKO NIEPEŁNOSPRAWNE
(3)
INTERNET
(3)
NAUCZANIE
(3)
NAUCZYCIELE
(3)
Nauczanie
(3)
RODZINA
(3)
ADAPTACJA SPOŁECZNA
(2)
CHORZY w RODZINIE
(2)
DZIECKO NIEPEŁNOSPRAWNE UMYSŁOWO
(2)
JĘZYK ANGIELSKI
(2)
KULTURA
(2)
NAUCZANIE na ODLEGŁOŚĆ
(2)
Nauczanie początkowe
(2)
RODZICE
(2)
RZECZYWISTOŚĆ WIRTUALNA
(2)
SOCJALIZACJA
(2)
SZKOLNICTWO
(2)
WARTOŚĆ
(2)
Wychowanie przedszkolne
(2)
ABSOLWENCI SZKÓŁ WYŻSZYCH
(1)
ANTROPOLOGIA SPOŁECZNA
(1)
ASPIRACJE
(1)
AUTORYTET
(1)
BIBLIOTERAPIA
(1)
CHORZY z ZESPOŁEM DOWNA
(1)
CZYTANIE
(1)
CZYTELNICTWO DZIECIĘCE
(1)
DZIECKO
(1)
DZIECKO z ZESPOŁEM DOWNA
(1)
DZIENNIKARSTWO OBYWATELSKIE
(1)
DZIENNIKARZE
(1)
Diagnoza pedagogiczna
(1)
Dzieci
(1)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(1)
EDUKACJA MIĘDZYKULTUROWA
(1)
EGZAMINY
(1)
Edukacja międzykulturowa
(1)
Efektywność nauczania
(1)
FILM
(1)
GIMNAZJA
(1)
HUMANIZM (postawa)
(1)
INNOWACJE
(1)
JAN PAWEŁ II (papież ; 1920-2005)
(1)
Jakość życia
(1)
JĘZYK
(1)
JĘZYK POLSKI
(1)
KOMUNIKACJA MIĘDZYKULTUROWA
(1)
KOMUNIKACJA SPOŁECZNA
(1)
KSZTAŁCENIE INTEGRACYJNE
(1)
KULTURA MASOWA
(1)
Kompetencje społeczne
(1)
Kształcenie
(1)
LUDZIE STARZY
(1)
MANIPULACJA (psychol.)
(1)
MENEDŻEROWIE
(1)
Metody nauczania
(1)
MŁODZIEŻ
(1)
MŁODZIEŻ NIEPEŁNOSPRAWNA
(1)
NAUCZANIE NA ODLEGŁOŚĆ
(1)
NAUCZANIE ZINTEGROWANE
(1)
NAUKI EKONOMICZNE
(1)
NIEPEŁNOSPRAWNI UMYSŁOWO
(1)
NIEWIDOMI
(1)
Nauczanie języków obcych
(1)
Nauczyciele
(1)
Nauki społeczne
(1)
PEDAGOGIKA
(1)
POLITYKA SPOŁECZNA
(1)
PORADNIKI
(1)
POSTAWY
(1)
PRZESTĘPSTWO KOMPUTEROWE
(1)
PSYCHOTERAPIA
(1)
Potrzeba (psychologia)
(1)
REHABILITACJA (med.)
(1)
REHABILITACJA SPOŁECZNA
(1)
REHABILITACJA ZAWODOWA
(1)
Rehabilitacja medyczna
(1)
SOCJOLINGWISTYKA
(1)
SOCJOLOGIA
(1)
SPOŁECZEŃSTWO INFORMACYJNE
(1)
SPOŁECZNOŚCI LOKALNE
(1)
START ZAWODOWY
(1)
STUDENCI NIEPEŁNOSPRAWNI
(1)
SZKOLNICTWO WYŻSZE
(1)
Socjolingwistyka
(1)
Socjologia
(1)
Społeczeństwo
(1)
Szkolnictwo podstawowe
(1)
UCZNIOWIE
(1)
UCZNIOWIE GIMNAZJÓW
(1)
UZALEŻNIENIE od KOMPUTERA
(1)
WSPARCIE SPOŁECZNE
(1)
WYCHOWANIE
(1)
WYCHOWANIE ESTETYCZNE
(1)
WYCHOWANIE W RODZINIE
(1)
WYCHOWANIE do WARTOŚCI
(1)
Temat: czas
1989-
(7)
2001-0
(5)
2001-
(2)
Temat: miejsce
Biała Podlaska (woj. lubelskie)
(1)
STANY ZJEDNOCZONE
(1)
ŁÓDZKIE, województwo (od 1999)
(1)
Gatunek
Praca zbiorowa
(2)
Antologia
(1)
Podręcznik
(1)
Poradnik
(1)
Raport z badań
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Wykład
(1)
Dziedzina i ujęcie
Socjologia i społeczeństwo
(7)
Edukacja i pedagogika
(6)
Psychologia
(2)
Językoznawstwo
(1)
Kultura fizyczna i sport
(1)
Słowo kluczowe
edukacja
(8)
niepełnosprawni
(8)
nauczanie
(4)
rodzina
(4)
dzieci
(3)
dziecko niepełnosprawne
(3)
edukacja wczesnoszkolna
(3)
niepełnosprawność umysłowa
(3)
praca
(3)
rehabilitacja
(3)
socjologia
(3)
szkoła specjalna
(3)
uczeń
(3)
Internet
(2)
aktywność zawodowa
(2)
blog
(2)
cyberprzestrzeń
(2)
e-learning
(2)
integracja społeczna
(2)
metoda Montessori
(2)
niepełnosprawność
(2)
przedszkole
(2)
psychologia
(2)
rehabilitacja społeczna
(2)
rehabilitacja zawodowa
(2)
sociolinguistics
(2)
socjalizacja
(2)
terapia zajęciowa
(2)
upośledzenie umysłowe w stopniu lekkim
(2)
wspomaganie rozwoju
(2)
wychowanie
(2)
adaptacja społeczna
(1)
adaptacja zawodowa
(1)
aktywność
(1)
aspiracje
(1)
badania
(1)
bajka
(1)
biblioteka cyfrowa
(1)
biblioterapia
(1)
book
(1)
children
(1)
choroba Alzheimera
(1)
communication
(1)
cyberagresja
(1)
cyberpornografia
(1)
cyberprzemoc
(1)
cyberseks
(1)
cyberterroryzm
(1)
cyberświat
(1)
czas wolny
(1)
czat
(1)
czytelnictwo
(1)
diagnoza psychologiczna
(1)
dzieciństwo
(1)
dziecko autystyczne
(1)
dziecko niepełnosprawne umysłowo
(1)
dziennikarstwo obywatelskie
(1)
dziennikarz
(1)
edukacja medialna
(1)
edukacja międzykulturowa
(1)
edukacja osób starszych
(1)
edukacja specjalna
(1)
ekologia
(1)
ethnic identity
(1)
etyka
(1)
film
(1)
forum internetowe
(1)
gender
(1)
gimnazjum
(1)
gra komputerowa
(1)
jakość życia
(1)
komunikator
(1)
konflikt
(1)
kształcenie
(1)
kształcenie zawodowe
(1)
kultura
(1)
language
(1)
language acquisition
(1)
language arts
(1)
language pedagogy
(1)
ludzie starzy
(1)
manipulacja
(1)
mass media
(1)
menedżer
(1)
multicultural education
(1)
młodzież
(1)
nauczanie na odległość
(1)
nauczanie początkowe
(1)
nauczanie zintegrowane
(1)
nauczyciel
(1)
nauczyciele
(1)
nauki społeczne
(1)
niedosłyszący
(1)
niedowidzący
(1)
niepełnosprawni intelektualnie
(1)
niewidomi
(1)
organizacja ucząca się
(1)
pedagogika
(1)
pedagogika specjalna
(1)
pedagogika wczesnoszkolna
(1)
48 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
W ostatnich czasach myślenie o autorytecie przechodzi swoistą transformację. Zwłaszcza myślenie o autorytecie w wychowaniu i nauczaniu. Można powiedzieć, że dawniej było łatwiej. Określone osoby, często z racji pełnionych funkcji, zasługiwały na miano autorytetu i przez większość im współczesnych tak były postrzegane.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 8731.V.5 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Indeks.
Druga część monografii poświęcona pedagogiczno-społecznym aspektom manipulacji. Monografia powstała z inicjatywy pedagogów z Wydziału Nauk Humanistycznych Krakowskiej Akademii im. Andrzeja Frycza Modrzewskiego. Temat monografii nieodzownie łączy się z prowadzonymi w tej uczelni badaniami naukowymi pod nazwą: Akademickie kształcenie a psychiczny rozwój studentów, w których jedną z badanych zmiennych jest przygotowanie studentów do życia w warunkach wzmożonej manipulacji. Zaproszenie do podzielenia się swoimi spostrzeżeniami na temat współczesnej manipulacji przyjęli nie tylko pedagodzy, ale także grono naukowców z innych dziedzin nauki i sztuki.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13201.III.10 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. [289]-322.
Przedstawiana Czytelnikowi publikacja zawiera teksty specjalistów zajmujących sie pedagogiką wczesnoszkolną, badających problematykę edukacji dzieci rozpoczynających nauke w szkole. Praca składa się z sześciu części, podejmujących zagadnienia teoretyczne i odnoszące się do praktyki, nawiązujące do zmieniających się kontekstów społecznych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15187.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka odnosi się do wybranych problemów związanych z korzystanie z Internetu. Autorka poddaje refleksji rozmaite przejawy współczesnej kultury związane z Internetem. Całość treści podzielono na rozdziały: E-kultura, E-nauka, E-społeczeństwo.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8453.VI.11 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 9850.VI.11 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 265-298.
Rozważania stanowiące treść tej książki koncentrują się wokół problematyki szeroko rozumianych procesów rozwoju i uczenia się dziecka w wieku wczesnoszkolnym oraz roli nauczyciela w pierwszym etapie szkolnej edukacji, analizowanych w kontekście przemian społeczno–kulturowych. Wielu badaczy zajmujących się jakością wczesnej edukacji dziecka podkreśla rażące nieprzystosowanie współczesnej szkoły do pracy z 7–10 letnim dzieckiem przestarzałą metodę, brak aktywności badawczej na lekcjach, incydentalność współpracy grupowej, dyscyplinę ciszy i znieruchomienia rodem z pedagogiki XIX wieku.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15376.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Problemy Edukacji, Rehabilitacji i Socjalizacji Osób Niepełnosprawnych ; T.8)
Bibliografia przy pracach.
Myślą przewodnią przedłożonego tomu Społeczne i edukacyjne uwarunkowania rozwoju oraz funkcjonowania dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością jest spojrzenie na zadania instytucji szkoły oraz uwarunkowania i efekty procesu kształcenia w kontekście rozwoju uczniów. Z jednej strony proces edukacji szkolnej traktowany jest jako ważny element wsparcia, wyznaczany potencjałem jego uczestników, a z drugiej – powinien on służyć rozwojowi uczniów.Na całość opracowania składają się trzy części. W pierwszej autorzy skupiają się na problematyce rozwoju emocjonalnego oraz społecznego dzieci i młodzieży niepełnosprawnej. Część druga obejmuje wybrane zagadnienia funkcjonowania szkoły osadzonej w tyglu różnorodnych oczekiwań społecznych wobec tej instytucji. W ostatniej części Czytelnik znajdzie teksty ukazujące złożoność uwarunkowań samego procesu kształcenia uczniów niepełnosprawnych. W niektórych przypadkach są one odnoszone do oczekiwań społecznych, w innych ukonstytuowane głownie na samych potrzebach uczestników procesu kształcenia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 9252.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Istotnym punktem zainteresowań współczesnej pedagogiki specjalnej stają się rozważania dotyczące rozwijania autonomii osoby z niepełnosprawnością oraz podmiotowości w relacjach z nią. Wpływ na wybór tematu niniejszej pracy miały przede wszystkim zainteresowania obejmujące swoim zakresem funkcjonowanie dzieci i młodzieży z lekkim stopniem niepełnosprawności intelektualnej oraz warunki i wyznaczniki ich rozwoju do osiągnięcia (bądź nie osiągnięcia) pełni autonomii. Przegląd literatury pozwala stwierdzić, że, mimo iż powyższe zagadnienia mają zasadnicze znaczenie w pedagogice, niestety nie znalazły one dotychczas wiele miejsca w opracowaniach badawczych. Brakuje polskich rozpraw dotyczących kwestii autonomii i podmiotowości osób z lekkim stopniem niepełnosprawności intelektualnej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.9927 [Magazyn 1], 11551 [Magazyn 2] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8967.IV.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10534.IV.4 [Czytelnia B], 10533.IV.4 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
(Problemy Edukacji, Rehabilitacji i Socjalizacji Osób Niepełnosprawnych ; t. 16)
Bibliogr. przy pracach.
Stygmatyzacja i gettoizacja osób niepełnosprawnych wciąż jeszcze są, niestety, faktem. Mimo niewątpliwie rosnącego poziomu świadomości społecznej osoby te nadal postrzegane są jako "inne", "obce" czy "napiętnowane". Warto zauważyć, że nie tylko mentalność społeczna, ale i brak możliwości swobodnego realizowania tak podstawowych praw, jak prawo do edukacji czy terapii, stygmatyzują osoby niepełnosprawne po raz drugi, tym razem nawet mimo najlepszych chęci otoczenia. Szeroko nagłaśniane akcje społeczne, gwałtowny rozwój wszelkich form wolontariatu oraz coraz większy udział organizacji pozarządowych mają na celu m.in. ukazanie podwójnej bariery, dzielącej społeczeństwo na przeciwstawne obozy: nie wystarczy zorganizować terapię, trzeba jeszcze umożliwić osobom niepełnosprawnym w niej udział; nie wystarczy ogłosić równość prawa do edukacji - trzeba jeszcze dostosować do nowych potrzeb szkołę. Tak więc racjonalizacja, a wraz z nią idee personalizacji i normalizacji winny przyświecać kampaniom społecznym. Idei tej poświęcono książkę "Racjonalność oraz uwarunkowania procesów terapeutycznych osób niepełnosprawnych".
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14695.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
An introduction to language and society / Martin Montgomery. - 2nd ed. - London, New York : Routledge, 1996. - XXIX, 272 ; 20 cm.
(Studies in culture and communication / John Fiske)
"An Introduction to Language and Society" explores how our ways of seeing and engaging with the world may be shaped by the categories, systems and patterns of language. This second edition includes new material on gender, register, the speech community, language and subcultures, and language and representation.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11195.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Problemy Edukacji, Rehabilitacji i Socjalizacji Osób Niepełnosprawnych ; T.7)
Bibliografia przy pracach.
Autor ma nadzieję, że zawarte w publikacji zagadnienia, poruszające problemy niepełnosprawnych w różnych okresach życia, spełnią oczekiwania Czytelników oraz przyczynią się do pogłębienia warsztatu pra-cy różnych grup zawodowych pracujących z ludźmi o ograniczonych możliwościach, by poprawić ich jakość życia. W przedkładanej publikacji znalazły się opracowania prezentujące zagadnienia społecznego i zawodowego funkcjonowania niepełno-sprawnych oraz ich uwarunkowań prawnych. Kolejny poruszany przez nią problem dotyczy wspomagania rozwoju psychofi zycznego i terapii, szczególnie mowy dzieci i młodzieży. Praca zawiera również artykuły omawiające bardzo intymne sprawy osób z upośledzeniem umysłowym.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 9251.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Jest to książka napisana w formule "gorącej socjologii", tzn. ukazującej obraz aktualnych wydarzeń i towarzyszących im procesów, w sposób popularny, ale mieszczący się w ramach standardów naukowych socjologii. Hasło "Pokolenie JP2" powstało na długo przed kwietniem 2005 roku. Jednak dopiero po śmierci Papieża pojecie to znalazło się w powszechnym użyciu i stało się niejako symbolem wydarzeń związanych z chorobą, śmiercią Jana Pawła II i żałobą po Nim. Popularność tego hasła każe jednak zastanowić się, na ile było to autentyczne doświadczenie konkretnych młodych ludzi, a na ile iluzja medialna. Prezentowane w tej książce teksty są wynikiem badań socjologicznych poświęconych zjawisku "Pokolenia JP II". Autorzy zastanawiają się, jakim doświadczeniem była dla młodych Polaków śmierć Jana Pawła II i jak należy interpretować ich ówczesne i późniejsze reakcje.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 4946.VI.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tekst częśc. ang.
Proponowana Czytelnikom monografia, powstała dzięki zaangażowaniu wieloautorskiego zespołu współpracowników, poświęcona jest wielu kwestiom szczegółowym, poddanym naukowej obserwacji badaczy reprezentujących odrębne szkoły naukowego myślenia, stosujących różne metodologie, przy wspólnym obiekcie, jakim stał się Internet, nowe media oraz zagadnienia związane ze współczesnym dziennikarstwem i komunikacją społeczną.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10918.VI.11 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Problemy Edukacji, Rehabilitacji i Socjalizacji Osób Niepełnosprawnych ; T.4)
Niewątpliwą wartością przedstawionego tomu jest zawarty w nim boga-ty ładunek wiedzy teoretycznej skonfrontowany z rzeczywistością społeczną. Wielu bowiem autorów zamieszczonych w tomie artykułów to wybitni przedstawiciele nauki, także ci, którzy łączą pracę naukową z codziennym praktycznym jej wymiarem realizowanym w instytucjach wsparcia społecznego. Jak bardzo jest to cenne, najlepiej ilustruje stwierdzenie Stanisława Kamińskiego, że nie ma nic bardziej praktycznego od dobrej teorii, oraz – nie ma nic bardziej szkodliwego dla praktyki niż błędna teoria, która nie poddaje się krytycznej refleksji. Publikacja zawiera 18 artykułów szeroko traktujących wszelkie społeczne, prawne, pedagogiczne, psychologiczne i socjologiczne aspekty sytuacji osób niepełnosprawnych w Polsce pierwszych lat XXI stulecia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 7086.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Autorzy omawiają najważniejsze techniki zbierania materiałów, sporządzania planów i samego pisania prac oraz powtórek, a także radzą, jak skutecznie korzystać z bibliotek i różnych materiałów źródłowych. Książka zawiera liczne przykłady dobrze napisanych esejów z socjologii , udostępnionych przez komisje egzaminacyjne. Każdy esej zaopatrzono w komentarze dotyczące jego struktury, treści i stylu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 4738.V.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Streszcz. ang. przy rozdz.
Bibliogr. przy rozdz.
Publikacja skierowana jest do specjalistów związanych z pracą na rzecz osób niepełnosprawnych, rodziców i rodzin mających kogoś niepełnosprawnego wśród swoich najbliższych oraz studentów pedagogiki - szczególnie pedagogiki specjalnej, psychologii i innych kierunków studiów, gdzie prowadzony jest dyskurs nad poruszaną w zebranych tu artykułach tematyką, liczą też na jego życzliwe przyjęcie. Gandalf.com.pl
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10607.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Includes bibliographical references (pages 279-312) and index.
Sociolinguistics and Second Language Acquisition is a comprehensive textbook that bridges the gap between the fields of sociolinguistics and second language acquisition, exploring the variety of ways in which social context influences the acquisition of a second language. It reviews basic principles of sociolinguistics, provides a unified account of the multiple theoretical approaches to social factors in second languages, summarizes the growing body of empirical research, including examples of findings from a wide range of second languages, and discusses the application of sociolinguistics to the second language classroom. Written for an audience that extends beyond specialists in the field, complete with summary tables, additional readings, discussion questions, and application activities throughout, this volume will serve as the ideal textbook for advanced undergraduate or graduate students of second language acquisition and instruction, and will also be of interest to researchers in the fields of second language acquisition, second language instruction and sociolinguistics.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 20512.XXIV.10 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
"Kultura popularna jest fragmentem kulturowej rzeczywistości i zasługuje na krytyczną refleksję z pedagogicznej perspektywy pozbawionej uprzedzeń. Narzuca to konieczność przyjęcia interdyscyplinarnego podejścia do tematu. Prezentowana książka stanowi próbę zmierzenia się właśnie z tym zadaniem. Całość tworzą dwie części. Rozdział pierwszy jest syntetycznym omówieniem dyskursu wokół kultury "wysokiej" i "niskiej" oraz próbą określenia kultury popularnej. W rozdziale drugim charakteryzuję kulturę popularną jako nowy, ważny obszar edukacji kulturalnej. W rozdziale trzecim, zastanawiam się nad związkami edukacji z kulturą popularną. Druga część książki jest próbą wskazania możliwości pedagogicznego wykorzystania kultury popularnej; skupiam się tutaj na trzech obszarach: filmu, telewizji i muzyki popularnej".
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.4599 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 4995.V.7 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 151-179.
"Książka [...] przede wszystkim traktuje o niepełnosprawności wzroku i problemach, jakie dla funkcjonowania człowieka ta dysfunkcja stwarza. Autorka próbuje pokazać pewną trajektorię losu jednostki ociemniałej, znajdującej się w kryzysie życiowym, zmagającej się z trudnościami w procesie edukacji i dorastania. [...] książka to ciekawa i dobrze napisana pozycja z zakresu tyflopedagogiki." z recenzji prof. zw. dr. hab. Amadeusza Krause
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.12148.IV.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13272.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr., index.
This practical, teacher-friendly book provides indispensable guidance for implementing research-based reading instruction that is responsive to students' diverse cultural and linguistic backgrounds. Structured around the big five core topics of an effective reading program - phonemic awareness, phonics, fluency, vocabulary, and comprehension - the book explains tried-and-true teaching strategies for fostering all students' achievement. Key topics include engaging diverse students in classroom discussion, involving families in learning, and assessing and teaching new literacies. Numerous classroom examples demonstrate a wide range of easy-to-implement lesson ideas and activities for students at different grade levels, including struggling learners. Issues specific to English language learners are woven throughout the chapters.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13931.XXIV.14.2 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Streszcz. prac. ang.
Bibliogr. przy pracach.
"Ta praca zbiorowa (...) z pewnością zainteresuje szerokie grono czytelników. Dynamiczny rozwój hipermediów i technologii informatycznej wywiera olbrzymi wpływ na wszystkie dziedziny aktywności człowieka, dlatego można i trzeba mówić o szansach, jakie stwarza cyberświat, ujmując je w dwu biegunach: różnorakich pozytywów stymulujących rozwój, jak i poważnych zagrożeń oraz niebezpieczeństw. I tę istotną aktualną problematykę podejmują w poszczególnych artykułach autorzy tej publikacji". (prof. dr hab. Janusz Gajda)
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11908 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8827.VI.11 [Wypożyczalnia B], P.11907.VI.11 [Wypożyczalnia B] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10331.VI.11 [Czytelnia B] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej