Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(7)
Forma i typ
Książki
(7)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(7)
tylko na miejscu
(7)
wypożyczone
(2)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(2)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(7)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(7)
Autor
Czelakowska Danuta
(1)
Karwowska-Struczyk Małgorzata
(1)
Klus-Stańska Dorota
(1)
Sobierańska Dorota
(1)
Struk Barbara
(1)
Szpotowicz Magdalena
(1)
Waloszek Danuta (1947- )
(1)
Weiner Agnieszka
(1)
Wołosiuk Beata
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(6)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(7)
Język
polski
(6)
angielski
(1)
Temat
NAUCZANIE POCZĄTKOWE
(4)
WYCHOWANIE PRZEDSZKOLNE
(2)
Czytanie
(1)
Dwujęzyczność
(1)
JĘZYK POLSKI
(1)
Język angielski (przedmiot szkolny)
(1)
MUZYKA
(1)
NAUCZANIE ZINTEGROWANE
(1)
NAUCZYCIELE NAUCZANIA POCZĄTKOWEGO
(1)
NAUCZYCIELE PRZEDSZKOLI
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
OŚWIATA
(1)
UCZNIOWIE KLAS POCZĄTKOWYCH
(1)
UMUZYKALNIANIE
(1)
Uczniowie
(1)
WARTOŚĆ
(1)
WYCHOWANIE
(1)
WYCHOWANIE do WARTOŚCI
(1)
ZDOLNOŚCI
(1)
Temat: czas
1989-
(2)
2001-
(1)
2001-0
(1)
Temat: miejsce
Polska
(1)
Gatunek
Monografia
(1)
PORADNIKI dla NAUCZYCIELI
(1)
Raport z badań
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(1)
Językoznawstwo
(1)
Słowo kluczowe
edukacja wczesnoszkolna
(4)
edukacja przedszkolna
(3)
język polski
(2)
nauczanie
(2)
ADHD
(1)
EFL
(1)
Simple View of Reading
(1)
asertywność
(1)
bilingual reader
(1)
czytanie
(1)
drama
(1)
dzieci
(1)
edukacja
(1)
edukacja artystyczna
(1)
edukacja matematyczna
(1)
edukacja przyrodnicza
(1)
gramatyka
(1)
język angielski
(1)
kompetencje muzyczne
(1)
learning
(1)
logopedia
(1)
muzyka
(1)
muzykoterapia
(1)
myślenie twórcze
(1)
nauczanie początkowe
(1)
nauczanie zintegrowane
(1)
nauczyciel
(1)
ortografia
(1)
pedagogika wczesnoszkolna
(1)
pisanie
(1)
polityka oświatowa
(1)
program kształcenia
(1)
reading
(1)
reading comprehension
(1)
reforma
(1)
rówieśnicy
(1)
teaching
(1)
tożsamość dziecięca
(1)
wartości
(1)
word recognition
(1)
wychowanie do wartości
(1)
zabawy dydaktyczne
(1)
7 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
"Problematyka przedstawianego tomu jest różnorodna, zarówno pod względem tematyki badawczej, jak i przyjętych założeń metodologicznych. Mamy do czynienia z tekstami przeglądowymi, badawczymi i teoretyczno-praktycznymi. Wskazuje to na wielość możliwych do podjęcia zagadnień, będących konsekwencją refleksji nad teoriami pedagogicznymi i praktyką edukacyjną dla dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Celem tego tomu jest zabranie głosu w nieustającej dyskusji nad wybranymi zagadnieniami konstruujacymi aktualny i przyszłościowy dyskurs społeczny dotyczący uczenia się, rozwoju dzieci mających własne prawa obywatelskie, oferowanej im edukacji w instytucji przedszkolnej i szkolnej." (ze Wstępu)
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.12252.IV.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13378.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Palące Problemy Edukacji i Pedagogiki.)
Bibliogr. s. 443-471. Indeksy.
Tom składa się z szesnastu tekstów należących do trzech obszarów tematycznych: (1) zagadnienia związane z polityką oświatową i działaniem rynku w obszarze wczesnej edukacji, (2) problematyka konstruowania tożsamości młodszych uczniów, (3) tworząca się w ich umysłach wiedza. Celem pracy Autorów jest refleksyjno-krytyczna rekonstrukcja założeń i skutków edukacji wczesnoszkolnej w polskim systemie oświatowym od etapu przygotowania dziecka do szkoły w placówkach przed szkolnych po przez przejście do systemu szkolnego i przez cały okres kształcenia w klasach początkowych w postaci tak zwanej integracji treści.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. P.14920.IV.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15735.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 359-378. Indeks.
Książka stanowi próbę empirycznego poznania determinant kompetencji muzycznych, istotnych w procesie wczesnoszkolnego nauczania i uczenia się muzyki (oraz muzycznego rozwoju). Praca została podzielona na dwie części - teoretyczną i empiryczną. Część pierwsza prezentuje pojęcie kompetencji muzycznych i ich uwarunkowania, przegląd teorii i światowych badań nad wyznacznikiem kompetencji muzycznych oraz sytuację wczesnoszkolnej edukacji muzycznej w perspektywie międzynarodowej wraz z analizą podstaw programów szkolnych w tym zakresie. Część empiryczną wypełnia prezentacja rezultatów badań własnych nad konstrukcją autorskiego modelu uwarunkowań kompetencji muzycznych dzieci w wieku wczesnoszkolnym w perspektywie dynamicznego interakcjonizmu. Książkę kończy próba umiejscowienia empirycznego modelu predyktorów kompetencji muzycznych na tle uniwersalnych mechanizmów rozwojowych człowieka.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. P.12016.IV.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13159.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 317-324.
Niniejsza publikacja stanowi szczególną pozycje wśród książek przedmiotowo-metodologicznych. Zawiera ona wiadomości rzeczowe z różnych działów języka polskiego oraz ogólne i szczegółowe treści i metody pracy, przykłady lekcji, a także wiele informacji bibliograficznych. Istotnym walorem opracowania są praktyczne zalecenia i uwagi z zakresu nauki o języku, co wiąże się z dalszym rozwojem umysłowym dzieci i możliwością doskonalszego poznawania rzeczywistości.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.12007.IV.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13150.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
Głównym problemem rozważań ujętych w niniejszym tomie jest systemowe podejście do edukacji, której podstawowym założeniem, zgodnie z dokonaną zmianą, jest pomoc człowiekowi z poznawaniu siebie, świata i związku ze światem, czyli edukacja dla rozwoju. Książka stanowi interesujący wkład naukowców w debatę o stanie polskiej oświaty wraz z narzuconymi w niej przez MEN zmianami, które dotyczą nie tylko określonej koncepcji psychologicznej dziecka, ale i psychospołecznej kondycji nauczyciela, rodziców oraz uwarunkowań środowiskowych edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej. (ze Wstepu i recenzji prof. dr. hab. Bogusława Śliwerskiego)
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.12018.IV.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13161.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wychowanie do wartości w edukacji wczesnoszkolnej / Beata Wołosiuk. - Lublin : Wydawnictwo KUL, 2010. - 286 s. : il. (w tym kolor.) ; 24 cm.
Bibliogr. s. 259-271.
Książka dotyczy problemów wartości w edukacji wczesnoszkolnej, realizowanej w formie kształcenia zintegrowanego. Praca ma charakter teoretyczno-badawczy. Część teoretyczna wyjaśnia podstawowe tło problemowe, przybliża kluczowe pojęcia, definiuje watości oraz ich znaczenie w edukacji, ukazuje podstawy programowe edukacji zintegrowanej oraz proces wychowania dzieci do wartości. Częśc metodologiczna prezentuje przedmiot i cel badań, problemy badawcze, opis sytuacji badawczej, zastosowane narzędzia i sposoby przeprowadzenia badań oraz analize i interpretację wyników.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.13143 [Magazyn 1], P.10993 [Magazyn 1] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.10992.V.2 [Wypożyczalnia B], P.10991.V.2 [Wypożyczalnia B] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11958.V.2 [Czytelnia B], 11957.V.2 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 186-202.
The book has been inspired by the need to investigate the process of reading comprehension in native and additional languages, as well as the changes in word recognition as developed by primary Polish learners of English when exposed to a good quality balanced reading instruction. The recommendations for early reading instruction offered by the current English language methodology guidelines in Poland for grades 1-3 do not refer clearly to an approach which is constructed on a balanced combination of code-and meaning-based instruction [from introduction].
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.18096 [Magazyn 1], P.18094 [Magazyn 1], P.18095 [Magazyn 1] (3 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19838.XXIV.14.2 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 19837.XXIV.14.2 [Czytelnia A] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej