Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(22)
Forma i typ
Książki
(22)
Publikacje naukowe
(8)
Publikacje fachowe
(2)
Dostępność
tylko na miejscu
(20)
dostępne
(8)
wypożyczone
(1)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(4)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(5)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(20)
Autor
Ogrodzka-Mazur Ewa
(3)
Szuścik Urszula
(3)
Jankiewicz Eugeniusz (1947- )
(2)
Białas Marcin (pedagog)
(1)
Bochenek Anna (pedagog)
(1)
Bogdanowicz Marcin
(1)
Całek Anna
(1)
Cieśleńska Beata
(1)
Czyżewska Urszula
(1)
Cęcelek Grażyna
(1)
Edwards Clifford H
(1)
Fidelus Anna
(1)
Filipiak Ewa (pedagog)
(1)
Gajdzica Anna
(1)
Kasperek Katarzyna
(1)
Kostera Monika (1963- )
(1)
Kwaśniewska Grażyna
(1)
Lukasek Aleksandra Kinga
(1)
Maliszewski Wojciech J
(1)
Miller Piotr
(1)
Minczanowska Aleksandra
(1)
Mocarz-Kleindienst Maria
(1)
Muchacka Bożena (1953- )
(1)
Oelszlaeger-Kosturek Beata
(1)
Olszak Alicja
(1)
Polok Grzegorz
(1)
Przysiężna Bogumiła
(1)
Rosiak Agnieszka
(1)
Saran Jan
(1)
Skalski Dariusz (1960- )
(1)
Sowa Magdalena (1976- )
(1)
Stokowska-Zagdan Elżbieta
(1)
Swoboda Ewa (matematyk)
(1)
Werbińska Dorota
(1)
Wiśniewska Ewa (pedagog)
(1)
Wysokowicz Ewa
(1)
Zacłona Zdzisława
(1)
woźnicka Elżbieta
(1)
Ławrowska Romualda
(1)
Żmigrodzki Marek
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(5)
2010 - 2019
(8)
2000 - 2009
(9)
Okres powstania dzieła
2001-
(8)
Kraj wydania
Polska
(22)
Język
polski
(22)
Odbiorca
Pedagodzy
(1)
Psycholodzy
(1)
Temat
NAUCZYCIELE
(6)
Nauczyciele
(6)
NAUCZANIE
(4)
NAUCZYCIELE AKADEMICCY
(4)
Metody nauczania
(3)
Nauczanie początkowe
(3)
Uczniowie
(3)
JĘZYKI
(2)
KOMUNIKACJA SPOŁECZNA
(2)
Kreatywność
(2)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(2)
NAUCZYCIELE JĘZYKÓW
(2)
Wychowanie przedszkolne
(2)
Bezpieczeństwo
(1)
COVID-19
(1)
CZAS WOLNY OD PRACY UCZNIA
(1)
DYSCYPLINA SZKOLNA
(1)
DZIECKO ZDOLNE
(1)
Edukacja muzyczna
(1)
Edukacja włączająca
(1)
Emisja głosu
(1)
GLOBALIZACJA
(1)
GRY i ZABAWY
(1)
Kompetencje medialne
(1)
Kompetencje zawodowe
(1)
Kształcenie
(1)
Media społecznościowe
(1)
Muzyka (przedmiot szkolny)
(1)
Myślenie matematyczne
(1)
NAUCZYCIELE WYCHOWANIA FIZYCZNEGO
(1)
Nauczanie na odległość
(1)
Nauczanie zintegrowane
(1)
Nauczyciele muzyki
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
PEDAGOGIKA SPECJALNA
(1)
PRACA KULTURALNO-OŚWIATOWA
(1)
Pedagogika muzyki
(1)
Poradnictwo rodzinne
(1)
RYNEK PRACY
(1)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(1)
STOSUNKI INTERPERSONALNE
(1)
STUDENCI
(1)
Studenci
(1)
Szkoły
(1)
Słuch muzyczny
(1)
Technologia informacyjna (IT)
(1)
Trening sportowy
(1)
UCZNIOWIE
(1)
Uczenie się
(1)
Umuzykalnianie
(1)
Wychowanie fizyczne (przedmiot szkolny)
(1)
Wychowanie w rodzinie
(1)
ŚWIĘCI I BŁOGOSŁAWIENI
(1)
Temat: czas
2001-
(2)
2001-0
(2)
Temat: miejsce
Polska
(1)
Gatunek
Praca zbiorowa
(8)
Opracowanie
(1)
PORADNIKI
(1)
PORADNIKI dla NAUCZYCIELI
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(8)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Kultura fizyczna i sport
(1)
Kultura i sztuka
(1)
Psychologia
(1)
Słowo kluczowe
nauczyciel
(7)
szkoła
(5)
uczeń
(5)
dzieci
(4)
edukacja
(3)
edukacja wczesnoszkolna
(2)
edukacja zdalna
(2)
nauczyciele
(2)
pandemia
(2)
rodzina
(2)
wychowanie fizyczne
(2)
aksjologia
(1)
animacja czasu wolnego
(1)
autyzm
(1)
dyscyplina
(1)
dyscyplina szkolna
(1)
edukacja muzyczna
(1)
edukacja środowiskowa
(1)
emisja głosu
(1)
event
(1)
filozofia
(1)
innowacje
(1)
klasa szkolna
(1)
kreatywność
(1)
kształcenie akademickie
(1)
kształcenie językowe
(1)
kultura muzyczna
(1)
matematyka
(1)
media społecznościowe
(1)
nauczanie
(1)
nauczanie języków specjalistycznych
(1)
nauczyciel akademicki
(1)
nowe technologie
(1)
pedagogika
(1)
polityka językowa
(1)
programy nauczania
(1)
przemoc w szkole
(1)
psychologia
(1)
relacja nauczyciel-uczeń
(1)
rynek pracy
(1)
studenci
(1)
szkolnictwo wyższe
(1)
trening skuteczności nauczyciela
(1)
uczeń agresywny
(1)
uczniowie
(1)
wychowanie
(1)
wychowanie muzyczne
(1)
środowisko szkoły
(1)
22 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Książka zawiera szereg interesujących tekstów obejmujących rozległy obszar teoretyczny i praktyczny funkcjonowania nauczyciela w zmieniającym się świecie. W książce przedstawiono ustalenia teoretyczne oraz związane z nimi wyniki poszukiwań empirycznych poświęcone przemianom cywilizacyjnym i zagadnieniom funkcjonowania zawodowego nauczyciela w kontekście tych przemian. Treść poszczególnych artykułów odzwierciedlają współczesną tendencję do integralnego traktowania wychowania i kształcenia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 6872.V.5 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Edukacja Dzisiaj)
Tyt. oryg.: Classroom discipline and management, 2004.
Bibliogr. przy rozdz. Indeksy.
Prezentowana książka zawiera przegląd rodzinnych, społecznych i szkolnych źródeł problemów z dyscypliną, który ma pomóc w autodiagnozie i wypracowaniu przyszłym i obecnym nauczycielom własnej teorii zarządzania klasą. Przedstawia osiem sprawdzonych empirycznie systemów zachowania dyscypliny w klasie, wśród nich teorie psychologiczne, psychiatryczne i psychoterapeutyczne. Relacjonuje główne problemy dyscyplinarne, takie jak: przemoc w szkole czy skutki kulturowego, społecznego i etnicznego zróżnicowania uczniów. Autor pokazuje również, jak prawidłowo kierować klasą w kilku aspektach: relacji między nauczycielem a uczniami, czasu i przestrzeni. Napisana przystępnym językiem, z licznymi przykładami z życia szkolnego podsuwa sposoby postępowania i wypracowania własnych metod pracy z uczniami agresywnymi i modelu przeciwdziałania przemocy w szkole.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11286.V.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12391.V.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. B.938 [Magazyn 2] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Prezentowane opracowanie powstało z myślą o nauczycielach decydujących się skierować na ,,wyboistą drogę'' nauczania dzieci niepełnosprawnych. Praca składa się z sześciu części. W pierwszej i drugiej przedstawiono teoretyczne podstawy badań. Część trzecia prezentuje cel i problemy badań oraz sposoby analizowania wyników. Rozdziały od czwartego do szóstego przedstawiają i analizują reazultaty badań, zaś zakończenie pracy to interpretacja wyników i wnioski końcowe.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 2286 [Magazyn 2] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 2287.V.5 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. B.937 [Magazyn 2] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Tom 9 serii Edukacja małego dziecka, zatytułowany Szkoła przemiany instytucji i jej funkcji, kontynuuje zagadnienia dotyczące pracy pedagogicznej z dzieckiem w wieku wczesnoszkolnym i zarazem poszerza dotychczasowe rozważania o kwestie związane z postrzeganiem współczesnej szkoły jako środowiska służącego uczeniu się i poznawaniu świata.Pracę otwiera część zatytułowana Współczesna szkoła jako kultura ucząca się, w której zaprezentowano autorskie rozwiązania w zakresie organizowania środowiska uczenia się młodszych uczniów, a także ukazano zjawiska reprodukcji struktur społecznych czy blokowania potencjału twórczego dzieci. Autorzy poszczególnych tekstów podejmują ponadto próbę wskazania nowych strategii edukacyjnego działania, ze szczególnym uwzględnieniem refleksyjności i myślenia krytycznego wobec poszukiwania, tworzenia i zmiany zarówno w aktywności dziecka, jak i nauczyciela.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15723.V.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Komunikacja Społeczna w Edukacji)
Umiejętności komunikacyjne nauczycieli akademickich to wciąż mało zbadany komponent standardu kwalifikacji zawodowych tej grupy społecznej. Obecnie coraz częściej mówimy też o kompetencjach, a więc o kwalifikacjach i jeszcze dodatkowo o uprawnieniach i odpowiadającym im zakresie i odpowiedzialności. Z tego punktu widzenia zbiór tekstów przygotowany pod redakcją naukową Wojciecha J. Maliszewskiego jest próbą wpisania się we współczesny dyskurs zmierzający do nadania nowych znaczeń szeroko rozumianej interakcji edukacyjnej. Jest to: próba udana - integrująca interesujące wątki natury teoretycznej z akademickim i przykładami "dobrych praktyk".
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 6153.V.5 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 16225.V.8 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.5075 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.5074.V.8 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 6179.V.8 [Czytelnia A], 6178.V.8 [Czytelnia A] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy niektórych pracach.
Publikacja powstała po konferencji naukowej pt" Nauczyciel wychowania fizycznego. Kształcenie-zawód-praca" i dedykowana jest profesorowi Ryszardowi Cieślinskiemu. W publikacji znalazły sie artykuły dotycące nauczycieli wychowania fizycznego, kompetencji nauczyciela wychowania fizycznego, kształcenia nauczycieli wychowania fizycznego, przygotowania studentów do pracy w zawodzie nauczyciela.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 16314.XIX.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Podręcznik, Materiały Dydaktyczne / Akademia Ekonomiczna im. K. Adamieckiego w Katowicach)
Celem publikacji jest przybliżenie wiedzy z dziedziny dydaktyki, psychologii oraz etyki, dostarczenie praktycznego kompendium, wyzwolenie chęci i potrzeby nieustannego doskonalenia zawodowego w dziedzinach niezwiązanych bezpośrednio z wiedzą merytoryczną, a usprawniających i aktualizujących warsztat pracy nauczyciela uczelni wyższej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 6580.V.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 180-181
Każdy wykładowca szuka najlepszego sposobu poprowadzenia zajęć. Studenckie grupy są liczne, często niechętne do współpracy, czasem nie wiadomo, w jaki sposób przekazać materiał, aby był atrakcyjny dla słuchaczy. Co robić, by zmienić tę sytuację? Niniejsza książka podpowiada, jak poprowadzić zajęcia dydaktyczne, by: nawiązać dobrą współpracę z grupą, umiejętnie przekazać wiedzę, mieć satysfakcję ze wspólnych osiągnięć.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.7152.V.5 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 8027.V.5 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografie, netografie przy pracach.
Publikacja poświęcona została debacie nad kondycją zawodu nauczyciela w wymiarze przeszłości, teraźniejszości oraz przyszłości, nad wyzwaniami stawianymi przed przedstawicielami zawodu nauczyciela, problemami i trudnościami, z jakimi muszą się zmagać pedagodzy we współczesnym świecie oraz nad perspektywami rozwoju profesji nauczycielskiej. Wymiana myśli i doświadczeń nad nauczycielem służy jednocześnie pogłębionej refleksji nad współczesnym uczniem, nad determinantami procesu jego wychowania i edukacji oraz nad jego przyszłością.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22200.V.3 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 22199.V.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. [151]-152.
Imprezy tematyczne cieszą się w ostatnich czasach dużą popularnością nie tylko wśród dzieci - lubią je także dorośli. Wiele spotkań towarzyskich, balów karnawa­łowych czy też imprez integracyjnych opartych jest na wybranym temacie prze­wodnim. Uczestnikom daje to możliwość przeniesienia się choć na krótko do inne­go świata, odbiegającego od, często szarej, rzeczywistości Animatora w jego pracy powinna ograniczać tylko wyobraźnia. Niektórzy są nią obdarzeni w nadmiarze, inni nie, ale zawsze można - i należy - tę zdolność pobudzać i rozwijać. W niniejszej publikacji autorka proponuje Czytelnikom przykłady animacji mogących znaleźć zastosowanie w imprezach okolicznościowych, jak np. bale karnawałowe, urodziny, imprezy w przedszkolach, szkołach, na obozach czy ko­loniach. Książka nie zawiera scenariuszy imprez, ponieważ nie istnieje jeden uni­wersalny, a zainteresowane osoby mogą w dowolnej kolejności zaplanować po­szczególne animacje Większość zabaw znajdujących się w publikacji to oryginalne pomysły autorki. Niektóre stanowią modyfikacje ogólnie znanych animacji. Wiele z nich zostało zastosowanych w imprezach, które już się odbyły, pozostałe czekają na realizację. Autorskie są także zadania logiczne, które zostały zamieszczone jako załączniki. W książce zamieszczono fotografie wykonane przez autorkę. Pochodzą one z imprez okolicznościowych oraz kolonii letnich. W tym miejscu autorka składa serdeczne podziękowania osobom widniejącym na fotografiach za możliwość pu­blikacji ich wizerunku.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 16951.XIX.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rozdziały lub artykuły tej książki skatalogowano pod własnymi tytułami. Dostępne pod tytułem pracy zbiorowej.
Bibliografia, netografia przy pracach.
Tom 11 serii Edukacja małego dziecka, zatytułowany Nauczyciel i dziec­ko w dobie kryzysu edukacji, składa się z dwóch części. Teksty mają charakter teoretyczny, empiryczny i praktyczny. Stanowią wkład w dyskusję nad stanem edukacji małego dziecka oraz możliwościami jej modyfikacji zgodnie z uniwersalnym systemem wartości w perspektywie kształcenia młodych pokoleń i budowania wartościowego społeczeństwa. W szerszej perspektywie – dotyczą dylematów kształcenia nauczycieli.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 17268.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia przy pracach.
Rozważania podjęte przez autorów w publikacji stanowią autorskie podejście do wybranych aspektów diagnozy edukacyjnej w zakresie wczesnego rozwoju dziecka oraz praktyki wczesnej edukacji. Przedstawione propozycje tematyczne zawierają zagadnienia wczesnej diagnozy rozwojowej, zabawy jako propozycji wspierającej rozwój dziecka a także tematy z obszaru związanego z kreatywnością nauczyciela jako niezbędnej kompetencji w pracy z uczniem. Podjęte tematy są jedynie próbą zwrócenia uwagi na wciąż istotne aspekty w realizacji podmiotowej roli ucznia, a także w projektowaniu i zarządzaniu różnorodnością w przestrzeni edukacyjnej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 18522.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografie, netografie, wykazy aktów prawnych przy pracach.
W zależności od okoliczności, czasu, miejsca funkcjonowanie dziecka może przybierać różną postać . Obecny czas to także czas pandemii, który przysporzył sporo problemów zarówno w funkcjonowaniu w środowisku rodzinnym, jak i szkolnym. Sytuacja spowodowana Covid-19 wymusiła na rodzicach, nauczycielach, pedagogach niejednokrotnie wejście w nowe role, które pozwoliły na udzielanie adekwatnej pomocy dziecku w rozwiązywaniu jego bieżących kłopotów związanych zarówno ze strachem, obawami natury psychologicznej czy odnalezieniu się w nowym zdalnym nauczaniu, jak i przetrwaniem w izolacji od rówieśników. Książka zawiera studia teoretyczne, badania empiryczne, krytyczne analizy, rozwiązania metodyczne związane z funkcjonowaniem dziecka we współczesnym świecie i współpracą z rodziną.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 21960.V.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Monografie Wydziału Pedagogiki i Psychologii Wyższej Szkoły Ekonomii i Innowacji w Lublinie.)
Na grzb. odmienny tyt. serii: Monografie WSEI.
Bibliogr. przy pracach.
Publikacja prezentuje wielostronne ujęcie problematyki studenckiej, pogłębiając izwracając uwagę na problem edukacji uczelnianej ukierunkowanej na podmiotowość studenta wraz z kontekstem sytuacyjnym nabywania przez niego kompetencji. W ten sposób powstała pozycja wydawnicza dotycząca istotnych problemów jakościowych edukacji wszkole wyższej, jak też czynników otoczenia uczelnianego ispołecznego, stanowiącego obiektywne warunki nauki studenta. Jest niewątpliwie dobrym kompendium wiedzy ofunkcjonowaniu współczesnej szkoły wyższej i tendencjach jego przemian. Wskazuje też na tkwiące wuczelniach wyższych zasoby kształtowania osobowości studenta wnawiązaniu do sugestii wynikających z raportów edukacyjnych ozasięgu transnarodowym. W sytuacji niedostatku refleksji teoretycznej i badań dotyczących szkolnictwa wyższego, niniejsza pozycja wydawnicza ma wartość szczególną, budząc refleksję nad celami i szansami kształcenia, zachęcając do dalszej dyskusji nad nabrzmiałymi dziś problemami edukacji na poziomie wyższym.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12614.V.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia przy pracach.
W 13 już tomie zostały zaprezentowane trzy wątki tematyczne. Pierwszy związany jest z wyzwaniami i dylematami edukacji małego dziecka, kolejny odnosi się do działań obejmujących etap nauczania początkowego, a ostatni nawiązuje bezpośrednio do pracy samego nauczyciela.Część pierwsza nosi tytuł Edukacja małego dziecka – nowe wyzwania, stare dylematy. Prezentowane w niej teksty ukazują istotne problemy i potrzeby, przed którymi stoją instytucje oświatowe wspierające i stymulujące rozwój dziecka od 6. miesiąca do 6. roku życia. Okres ten w życiu człowieka determinuje całe jego późniejsze życie. Tym bardziej zatem należy położyć szczególny nacisk na przestrzeganie wszelkich wymogów higienicznych, przestrzennych i personalnych, aby świadczone w tych instytucjach usługi były na najwyższym poziomie. Kluczowe są również zagadnienia związane z metodyką pracy z małymi dziećmi, gdzie w sposób szczególny powinno się akcentować potrzebę realizacji konstruktywistycznego modelu, w którym nauczanie podające zostaje zastąpione poszukiwaniem wiedzy, otoczenie podmiotu uczącego się wyposażone jest w narzędzia do aktywnego tworzenia nowej wiedzy i umiejętności, a nie ją podaje, oraz w którym praca indywidualna zostaje zastąpiona pracą w grupie i dla grupy, aby osiągnąć zadowalające wszystkich efekty. Praca grupowa jest bowiem znaczącym elementem funkcjonowania nowoczesnego społeczeństwa. Należy zadbać o podtrzymanie w dzieciach wewnętrznej motywacji do zdobywania i poznawania otaczającego świata, a więc trzeba zredefiniować rolę nauczyciela i wyzwolić w nim potrzebę samokształcenia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 18556.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografie, netografie, wykazy aktów prawnych przy pracach.
Publikacja jest wynikiem projektu badawczego realizowanego w latach 2018-2021 na Akademii Wychowania Fizycznego i Sportu w Gdańsku im. Jędrzeja Śniadeckiego przy wsparciu Narodowego Centrum Badań i Rozwoju.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 22402.XIX.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej