Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(5)
Forma i typ
Książki
(5)
Dostępność
dostępne
(4)
tylko na miejscu
(4)
wypożyczone
(1)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(3)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(2)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(4)
Autor
Daszykowska Jadwiga
(2)
Nowak-Dziemianowicz Mirosława
(1)
Ochmański Marian (1936- )
(1)
Pielecki Andrzej
(1)
Putkiewicz Elżbieta (1948- )
(1)
Siellawa-Kolbowska Krystyna E
(1)
Sokołowska-Dzioba Teresa
(1)
Wiłkomirska Anna
(1)
Zahorska Marta
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(1)
2000 - 2009
(3)
1990 - 1999
(1)
Kraj wydania
Polska
(5)
Język
polski
(5)
Temat
NAUCZYCIELE
(5)
POSTAWY
(2)
SZKOLNICTWO
(2)
UCZNIOWIE
(2)
INNOWACJE
(1)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(1)
POLSKA
(1)
UNIA EUROPEJSKA
(1)
Temat: czas
1989-
(1)
Słowo kluczowe
doskonalenie zawodowe
(1)
jakość życia
(1)
nauczyciel
(1)
praca zawodowa
(1)
5 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 169-182.
Autorka opisuje jakość życia na przykładzie nauczycieli pracujących, a dodatkowo studiujących. Grupa ta bywa bardzo rzadko przedmiotem badań naukowych. W książce zwrócono uwagę na określenie czynników istotnych dla poczucia jakości życia nauczycieli, z punktu widzenia ich motywacji do działania, wybór i sposób realizacji celów życiowych oraz przyjęcie określonego systemu wartości. Nie pominięto także analizy sytuacji życiowej jednostki, która determinuje jej interakcje społeczne, pośrednio wpływa na motywację, przyjmowane cele i wartości. Wraz z indywidualnym doświadczeniem staje się podstawą do refleksji nad własną egzystencją.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.13103 [Magazyn 1], P.13102 [Magazyn 1] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Dążenie do podwyższania jakości wszystkich aspektów życia człowieka to podstawowe zadanie zarówno na gruncie teorii, jak i praktyki naukowej. Dla pedagogiki jest to nowe wyzwanie. W tym kontekście analiza problemu ma duże znaczenie z punktu widzenia rozwoju jednostki w trakcie jej życia i uwarunkowań społecznych tego procesu. Autorka opisuje jakość życia na przykładzie nauczycieli studiujących. Grupa ta bywa bardzo rzadko przedmiotem badań naukowych. W książce zwrócono uwagę na określenie czynników istotnych dla poczucia jakości życia nauczycieli, z punktu widzenia ich motywacji do działania, wybór i sposób realizacji celów życiowych oraz przyjęcie określonego systemu wartości. Nie pominięto także analizy sytuacji życiowej jednostki, która determinuje jej interakcje społeczne, pośrednio wpływa na motywację, przyjmowane cele i wartości. Wraz z indywidualnym doświadczeniem staje się podstawą do refleksji nad własną egzystencją.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. P.5612.VI.3 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 7090.VI.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Podstawowym celem badań do publikacji było ustalenie jaką wiedzą o reformie dysponują nauczyciele, jaki mają wobec reformy stosunek emocjonalny i wreszcie czy są gotowi uczestniczyć w jej realizacji. W badaniach uwzględniono wskaźniki dotyczące kariery zawodowej nauczycieli oraz położenia społeczno-ekonomicznego.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.1283 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 2550.V.5 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zbiór artykułów, składających się na tę książkę stanowią teksty, które powstały w różnym czasie, pod wpływem różnych impulsów. Łączy je pytanie, które towarzyszy Autorce od początku jej aktywności zawodowej. Jest to pytanie o nauczyciela. Jakie wymagania stawiamy dziś przed nauczycielem, czego od niego oczekujemy? Jak definiujemy tę zawodową rolę? Jest to więc pytanie o miejsce i rolę nauczyciela we współczesnym świecie, o rodzaj wiedzy i kompetencji umożliwiających mu wykonywanie swojej profesji.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 2256 [Magazyn 2] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.5623.V.5 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 2255.V.5 [Czytelnia B], 7105.V.5 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
Analizy zawarte w tej publikacji wskazują na złożoność problemów przed jakimi staje współczena szkoła i nauczyciel. W części pierwszej omówiono problemy szkoły na przestrzeni wieków. Część druga poświęcona jest kształceniu nauczycieli w okresie przemian edukacyjnych. Część trzecia stanowi analizy dotyczące poszukiwań odpowiedzi na pytanie, na ile doświadczenia ucziowskie wynoszone z interakcji nauczyciel uczeń są rozumiane jako oddziaływania wychowawcze przygotowujące jednostke do wkroczenia w dorosłość.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 8251.V.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej