Form of Work
Książki
(2)
E-booki
(1)
IBUK Libra
(1)
Status
only on-site
(2)
Branch
Czytelnie
(2)
Author
Melia Patrick James
(1)
Nation I. S. P
(1)
Pawlak Mirosław
(1)
Year
2010 - 2019
(1)
2000 - 2009
(1)
1990 - 1999
(1)
Country
Poland
(2)
United Kingdom
(1)
United States
(1)
Language
English
(2)
Polish
(1)
Subject
NAUCZYCIELE JĘZYKA ANGIELSKIEGO
(2)
JĘZYK ANGIELSKI
(1)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(1)
RETORYKA
(1)
4 results Filter
Authority data
Book
In basket
Teaching ESL/EFL reading and writing / I. S. P. Nation. - New York ; London : Routledge, 2009. - XI, 171 s. ; 23 cm.
(ESL & Applied Linguistics Professional Series)
Bibliogr. s. 163-168. Indeks.
Using a framework based on principles of teaching and learning, this guide for teachers and teacher trainees provides a wealth of suggestions for helping learners at all levels of proficiency develop their reading and writing skills and fluency. By following these suggestions, which are organized around four strands-meaning-focused input, meaning-focused output, language-focused learning, and fluency development ľ teachers will be able to design and present a balanced program for their students. "Teaching ESL/EFL Reading and Writing", and its companion text, "Teaching ESL/EFL Listening and Speaking", are similar in format and the kinds of topics covered, but do not need to be used together. Drawing on research and theory in applied linguistics, their focus is strongly hands-on, featuring: easily applied principles, a large number of useful teaching techniques, and guidelines for testing and monitoring. All Certificate, Diploma, Masters and Doctoral courses for teachers of English as a second or foreign language include a teaching methods component. The texts are designed for and have been field tested in such programs.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 14556 XXIV.14.2 [Czytelnia A] (1 egz.)
No cover
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 10133 XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
E-book
In basket
Celem i misją czasopisma Konińskie Studia Językowe jest stworzenie platformy do dyskusji na temat osiągnięć oraz wyzwań stojących przed naukowcami zajmującymi się językami w ujęciu stosowanym. Adresatem czasopisma są zarówno doświadczeni, jak i początkujący badacze języków, językoznawcy stosowani, dydaktycy, tłumacze, kulturoznawcy i wszyscy ci, którzy traktują język jako podstawowy przedmiot swoich badań. Motywem przewodnim i osią spajającą pracę redakcji jest refleksja nad językiem. W tej szerokiej formule mieści się zarówno podejście ściśle językoznawcze, jak również pedagogiczne czy kulturowe. Mamy nadzieję, że tak zarysowana wizja czasopisma pozwoli nam wypełnić znaczącą lukę na polskim rynku czasopism naukowym. Przyjmując jednoznacznie językoznawczy punkt odniesienia, zakładamy jednocześnie, że szeroki wachlarz odniesień do badań językowych, od praktyki edukacyjno-translatorskiej po kulturowo uwarunkowane użycie języka w mediach, jest niezbędny dla całościowego podejścia do badań językowych.
Całodobowy dostęp do pełnego tekstu, poza siecią Uczelni, poprzez login i hasło jak do konta bibliotecznego.
This item is available online. Expand information to see details.
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again