Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(43)
Forma i typ
Książki
(43)
Dostępność
tylko na miejscu
(42)
dostępne
(17)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(7)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(10)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(42)
Autor
Gajdzica Zenon
(7)
Klinik Anna
(6)
Wyczesany Janina
(3)
Dykcik Władysław
(2)
Mikrut Adam
(2)
Nowicka Agnieszka (pedagogika)
(2)
Ochonczenko Helena
(2)
Rottermund Jerzy
(2)
Siemieniecki Bronisław (1950- )
(2)
Andrzejewska Anna (pedagogika)
(1)
Baczała Ditta
(1)
Baran Jolanta
(1)
Barłóg Krystyna
(1)
Bednarek Józef
(1)
Belzyt Joanna (1977- )
(1)
Bobkowicz-Lewartowska Lucyna
(1)
Buczyńska Joanna (1972- )
(1)
Bujnowska Anna
(1)
Błeszyński Jacek J. (1963- )
(1)
Chrzanowska Iwona
(1)
Cierpiałowska Tamara
(1)
Giermanowska Ewa
(1)
Gąciarz Barbara
(1)
Halemba Piotr (1966- )
(1)
Harmaciński Ryszard
(1)
Jachimczak Beata
(1)
Janiszewska-Nieścioruk Zdzisława
(1)
Kielin Jacek
(1)
Kirenko Janusz
(1)
Ochojska Danuta
(1)
Ogrodzka-Mazur Ewa
(1)
Palak Zofia (1951- )
(1)
Parchomiuk Monika
(1)
Pawlak Agnieszka (1971- )
(1)
Pilecki Jan
(1)
Prysak Dorota
(1)
Smykowska Dorota
(1)
Szczygieł Beata
(1)
Szuścik Urszula
(1)
Szychowiak Barbara
(1)
Tylewska-Nowak Beata
(1)
Wyczesany Janina (1937- )
(1)
Zalewska-Bujak Małgorzata
(1)
Zaorska Marzenna
(1)
Ćwirynkało Katarzyna
(1)
Łaba Agnieszka
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(18)
2000 - 2009
(24)
1990 - 1999
(1)
Kraj wydania
Polska
(43)
Język
polski
(43)
Temat
NIEPEŁNOSPRAWNI
(21)
DZIECKO NIEPEŁNOSPRAWNE
(14)
PEDAGOGIKA SPECJALNA
(10)
DZIECKO NIEPEŁNOSPRAWNE UMYSŁOWO
(5)
INTEGRACJA SPOŁECZNA
(5)
NIEPEŁNOSPRAWNI UMYSŁOWO
(5)
KOMPUTERY
(3)
SOCJALIZACJA
(3)
WSPARCIE SPOŁECZNE
(3)
CHORZY w RODZINIE
(2)
KSZTAŁCENIE INTEGRACYJNE
(2)
MOTYWACJA
(2)
MŁODZIEŻ NIEPEŁNOSPRAWNA
(2)
NAUCZANIE POCZĄTKOWE
(2)
NIEWIDOMI
(2)
REHABILITACJA (med.)
(2)
REHABILITACJA SPOŁECZNA
(2)
RODZINA
(2)
Rehabilitacja medyczna
(2)
STUDENCI NIEPEŁNOSPRAWNI
(2)
SZKOLNICTWO SPECJALNE
(2)
ABSOLWENCI SZKÓŁ WYŻSZYCH
(1)
ADAPTACJA SPOŁECZNA
(1)
ASPIRACJE
(1)
BIBLIOTERAPIA
(1)
CZYTELNICTWO DZIECIĘCE
(1)
DYSLEKSJA i DYSGRAFIA
(1)
DZIECKO
(1)
EDUKACJA ZDROWOTNA
(1)
IGRZYSKA OLIMPIJSKIE
(1)
IGRZYSKA PARAOLIMPIJSKIE
(1)
INTERNET
(1)
MULTIMEDIA
(1)
MYŚLENIE TWÓRCZE
(1)
NIEDOROZWÓJ UMYSŁOWY
(1)
PAŃSTWOWY FUNDUSZ REHABILITACJI OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH
(1)
POLITYKA SPOŁECZNA
(1)
POMOCE TECHNICZNE dla NIEPEŁNOSPRAWNYCH
(1)
POSTAWY
(1)
PSYCHOTERAPIA
(1)
REHABILITACJA ZAWODOWA
(1)
RODZICE
(1)
SPORT
(1)
START ZAWODOWY
(1)
SZKOLNICTWO WYŻSZE
(1)
TURYSTYKA
(1)
WYCHOWANIE PRZEDSZKOLNE
(1)
ŁÓDŹ (woj. łódzkie)
(1)
Temat: czas
1989-
(7)
2001-0
(2)
Temat: miejsce
ŁÓDZKIE, województwo (od 1999)
(1)
Gatunek
Podręcznik
(4)
PODRĘCZNIKI
(1)
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(1)
Słowo kluczowe
niepełnosprawni
(14)
edukacja
(9)
dziecko niepełnosprawne
(7)
nauczanie
(7)
rehabilitacja
(5)
rodzina
(5)
integracja społeczna
(4)
niepełnosprawni intelektualnie
(4)
niepełnosprawność umysłowa
(4)
szkoła specjalna
(4)
wspomaganie rozwoju
(4)
kształcenie
(3)
rehabilitacja społeczna
(3)
rehabilitacja zawodowa
(3)
socjalizacja
(3)
terapia zajęciowa
(3)
aktywność zawodowa
(2)
dziecko niepełnosprawne umysłowo
(2)
niepełnosprawność
(2)
pedagodzy specjalni
(2)
pedagogika specjalna
(2)
praca
(2)
przystosowanie społeczne
(2)
rozwój psychofizyczny
(2)
studenci
(2)
szkolnictwo wyższe
(2)
upośledzenie umysłowe w stopniu lekkim
(2)
wsparcie społeczne
(2)
Internet
(1)
Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych
(1)
adaptacja społeczna
(1)
adaptacja zawodowa
(1)
aspiracje
(1)
bajka
(1)
biblioterapia
(1)
boccia
(1)
czytanie
(1)
czytelnictwo
(1)
diagnoza
(1)
dzieci
(1)
dziecko autystyczne
(1)
edukacja przyrodnicza
(1)
edukacja specjalna
(1)
edukacja techniczna
(1)
edukacja wczesnoszkolna
(1)
gimnazjum
(1)
goalball
(1)
historia
(1)
homoseksualiści
(1)
igrzyska olimpijskie
(1)
igrzyska paraolimpijskie
(1)
jakość życia
(1)
komputer
(1)
koszykówka
(1)
kreatywność
(1)
kształcenie zawodowe
(1)
lekkoatletyka
(1)
ludzie starzy
(1)
media
(1)
muzyka
(1)
myślenie twórcze
(1)
mózgowe porażenie dziecięce
(1)
młodzież niepełnosprawna
(1)
narciarstwo
(1)
niedosłyszący
(1)
niedowidzący
(1)
niewidomi
(1)
pisanie
(1)
piłka nożna
(1)
plastyka
(1)
praca zawodowa
(1)
prawo
(1)
psychologia
(1)
psychoterapia
(1)
pływanie
(1)
rewalidacja
(1)
rola społeczna
(1)
rugby na wózkach
(1)
seksualność
(1)
socjologia
(1)
sport
(1)
społeczeństwo informacyjne
(1)
start zawodowy
(1)
stereotyp
(1)
surdologopedia
(1)
sytuacja społeczna
(1)
szkoła podstawowa
(1)
szkoła średnia
(1)
terapia
(1)
terapia pedagogiczna
(1)
trauma
(1)
turystyka
(1)
uczeń
(1)
uczeń o specjalnych potrzebach eukacyjnych
(1)
upośledzenie umysłowe
(1)
wybór zawodu
(1)
wychowanie
(1)
wychowanie przedszkolne
(1)
wykluczenie społeczne
(1)
zaburzenia mowy
(1)
43 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
(Problemy Edukacji, Rehabilitacji i Socjalizacji Osób Niepełnosprawnych ; T.7)
Bibliografia przy pracach.
Autor ma nadzieję, że zawarte w publikacji zagadnienia, poruszające problemy niepełnosprawnych w różnych okresach życia, spełnią oczekiwania Czytelników oraz przyczynią się do pogłębienia warsztatu pra-cy różnych grup zawodowych pracujących z ludźmi o ograniczonych możliwościach, by poprawić ich jakość życia. W przedkładanej publikacji znalazły się opracowania prezentujące zagadnienia społecznego i zawodowego funkcjonowania niepełno-sprawnych oraz ich uwarunkowań prawnych. Kolejny poruszany przez nią problem dotyczy wspomagania rozwoju psychofi zycznego i terapii, szczególnie mowy dzieci i młodzieży. Praca zawiera również artykuły omawiające bardzo intymne sprawy osób z upośledzeniem umysłowym.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 9251.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Problemy Edukacji, Rehabilitacji i Socjalizacji Osób Niepełnosprawnych ; T.8)
Bibliografia przy pracach.
Myślą przewodnią przedłożonego tomu Społeczne i edukacyjne uwarunkowania rozwoju oraz funkcjonowania dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością jest spojrzenie na zadania instytucji szkoły oraz uwarunkowania i efekty procesu kształcenia w kontekście rozwoju uczniów. Z jednej strony proces edukacji szkolnej traktowany jest jako ważny element wsparcia, wyznaczany potencjałem jego uczestników, a z drugiej – powinien on służyć rozwojowi uczniów.Na całość opracowania składają się trzy części. W pierwszej autorzy skupiają się na problematyce rozwoju emocjonalnego oraz społecznego dzieci i młodzieży niepełnosprawnej. Część druga obejmuje wybrane zagadnienia funkcjonowania szkoły osadzonej w tyglu różnorodnych oczekiwań społecznych wobec tej instytucji. W ostatniej części Czytelnik znajdzie teksty ukazujące złożoność uwarunkowań samego procesu kształcenia uczniów niepełnosprawnych. W niektórych przypadkach są one odnoszone do oczekiwań społecznych, w innych ukonstytuowane głownie na samych potrzebach uczestników procesu kształcenia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 9252.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 5534.VI.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Streszcz. ang. przy rozdz.
Bibliogr. przy rozdz.
Publikacja skierowana jest do specjalistów związanych z pracą na rzecz osób niepełnosprawnych, rodziców i rodzin mających kogoś niepełnosprawnego wśród swoich najbliższych oraz studentów pedagogiki - szczególnie pedagogiki specjalnej, psychologii i innych kierunków studiów, gdzie prowadzony jest dyskurs nad poruszaną w zebranych tu artykułach tematyką, liczą też na jego życzliwe przyjęcie. Gandalf.com.pl
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10607.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Istotnym punktem zainteresowań współczesnej pedagogiki specjalnej stają się rozważania dotyczące rozwijania autonomii osoby z niepełnosprawnością oraz podmiotowości w relacjach z nią. Wpływ na wybór tematu niniejszej pracy miały przede wszystkim zainteresowania obejmujące swoim zakresem funkcjonowanie dzieci i młodzieży z lekkim stopniem niepełnosprawności intelektualnej oraz warunki i wyznaczniki ich rozwoju do osiągnięcia (bądź nie osiągnięcia) pełni autonomii. Przegląd literatury pozwala stwierdzić, że, mimo iż powyższe zagadnienia mają zasadnicze znaczenie w pedagogice, niestety nie znalazły one dotychczas wiele miejsca w opracowaniach badawczych. Brakuje polskich rozpraw dotyczących kwestii autonomii i podmiotowości osób z lekkim stopniem niepełnosprawności intelektualnej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.9927 [Magazyn 1], 11551 [Magazyn 2] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8967.IV.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10534.IV.4 [Czytelnia B], 10533.IV.4 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
(Problemy Edukacji, Rehabilitacji i Socjalizacji Osób Niepełnosprawnych ; t. 15)
Bibliogr. przy pracach.
Tom prezentuje opinie naukowców i praktyków na temat różnych form edukacji, uspołecznienia i terapii osób z wielorakimi deficytami wiedzy i umiejętności wynikających z określonej formy niepełnosprawności. Całość opracowania została ujęta w trzy części. W pierwszej umieszczono artykuły, których problematyka koncentruje się wokół różnych form aktywizacji osób niepełnosprawnych. Część druga obejmuje artykuły poświęcone głównie różnym formom terapii osób niepełnosprawnych. Część trzecia zawiera sprawozdanie z dyskusji panelowej poświęconej kwalifikacjom i kompetencjom pedagogów specjalnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14080.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Problemy Edukacji, Rehabilitacji i Socjalizacji Osób Niepełnosprawnych ; t. 16)
Bibliogr. przy pracach.
Stygmatyzacja i gettoizacja osób niepełnosprawnych wciąż jeszcze są, niestety, faktem. Mimo niewątpliwie rosnącego poziomu świadomości społecznej osoby te nadal postrzegane są jako "inne", "obce" czy "napiętnowane". Warto zauważyć, że nie tylko mentalność społeczna, ale i brak możliwości swobodnego realizowania tak podstawowych praw, jak prawo do edukacji czy terapii, stygmatyzują osoby niepełnosprawne po raz drugi, tym razem nawet mimo najlepszych chęci otoczenia. Szeroko nagłaśniane akcje społeczne, gwałtowny rozwój wszelkich form wolontariatu oraz coraz większy udział organizacji pozarządowych mają na celu m.in. ukazanie podwójnej bariery, dzielącej społeczeństwo na przeciwstawne obozy: nie wystarczy zorganizować terapię, trzeba jeszcze umożliwić osobom niepełnosprawnym w niej udział; nie wystarczy ogłosić równość prawa do edukacji - trzeba jeszcze dostosować do nowych potrzeb szkołę. Tak więc racjonalizacja, a wraz z nią idee personalizacji i normalizacji winny przyświecać kampaniom społecznym. Idei tej poświęcono książkę "Racjonalność oraz uwarunkowania procesów terapeutycznych osób niepełnosprawnych".
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14695.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Główną ideą przyświecającą autorom tekstów zebranych w dwóch tomach prezentowanej monografii jest wnikliwe i wszechstronne rozpoznanie potrzeb osób niepełnosprawnych funkcjonujących w ponowoczesnym świecie. W tomie pierwszym opracowania zaprezentowano przegląd zagadnień dotyczących zarówno ogólnospołecznych, jak i jednostkowych potrzeb osób niepełnosprawnych, m.in. takich jak: potrzeba stymulacji rozwoju, rehabilitacji, edukacji, radości życia oraz własnej autonomii, akceptacji w rodzinie, potrzeb zdrowotnych oraz kształceniowych i wychowawczych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 5533.VI.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Problemy Edukacji, Rehabilitacji i Socjalizacji Osób Niepełnosprawnych ; T.3)
Książka zawiera treści o stosunkowo wysokim stopniu ogólności – zostały one opracowane z myślą o prezentacji stanowisk, koncepcji, modeli stanowiących teoretyczne podstawy organizacji i reorganizacji procesów edukacji oraz socjalizacji osób o zaburzonym rozwoju. W większości nie zawierają one szczegółowych analiz skoncentrowanych na jednej zmiennej warunkującej określone zjawisko społeczne. Autorzy tekstów podejmują dyskusje na poziomie rozwiązań systemowych, globalnych. Pozwala na włączenie się do dyskursu społecznego nad rolą państwa (zwłaszcza w wymiarze edukacyjnym i prawnym) w kreowaniu jednostkowych losów osób niepełnosprawnych. Zakreślone koncepcje są także przyczynkiem do dyskusji nad efektywnością edukacji specjalnej i poszukiwaniem nowych, skuteczniejszych rozwiązań pracy wychowawczej i dydaktycznej z osobami wymagającymi szczególnego wsparcia edukacyjnego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 6990.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychologia i Pedagogika / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, ISSN 0083-4254 ; nr 183)
Bibliogr. przy rozdz.
Kilkunastoletnie doświadczenia związane z edukacją studentów z niepełnosprawnością obligują do podjęcia wielowątkowej dyskusji dotyczącej tej problematyki. Specjaliści pedagogiki specjalnej, nauczyciele akademiccy prowadzący specjalistyczne zajęcia dla osób z niepełnosprawnością, pełnomocnicy rektorów do spraw osób niepełnosprawnych oraz studenci omawiają tematy dotyczące ogólnych zagadnień związanych z szeroko pojętą problematyką kształcenia osób z niepełnosprawnością na poziomie wyższym, możliwości i sposobów udzielania konkretnego wparcia studiującym osobom niepełnosprawnym oraz funkcjonowania tych osób w środowisku akademickim.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14094.V.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Problemy Edukacji, Rehabilitacji i Socjalizacji Osób Niepełnosprawnych ; T.4)
Niewątpliwą wartością przedstawionego tomu jest zawarty w nim boga-ty ładunek wiedzy teoretycznej skonfrontowany z rzeczywistością społeczną. Wielu bowiem autorów zamieszczonych w tomie artykułów to wybitni przedstawiciele nauki, także ci, którzy łączą pracę naukową z codziennym praktycznym jej wymiarem realizowanym w instytucjach wsparcia społecznego. Jak bardzo jest to cenne, najlepiej ilustruje stwierdzenie Stanisława Kamińskiego, że nie ma nic bardziej praktycznego od dobrej teorii, oraz – nie ma nic bardziej szkodliwego dla praktyki niż błędna teoria, która nie poddaje się krytycznej refleksji. Publikacja zawiera 18 artykułów szeroko traktujących wszelkie społeczne, prawne, pedagogiczne, psychologiczne i socjologiczne aspekty sytuacji osób niepełnosprawnych w Polsce pierwszych lat XXI stulecia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 7086.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Palące Problemy Edukacji i Pedagogiki)
Bibliogr. s. 347-376. Indeksy.
Wyrażony w tytule niniejszego tomu rezerwat przestrzeni publicznej z pozoru stanowi dość kontrowersyjną kategorię opisu i wyjaśniania sytuacji społecznej osób niepełnosprawnych. Wszak rezerwat w potocznym ujęciu kojarzy się z czymś, co zamknięte i zarezerwowane dla wybranych. Jednak nie o taki rezerwat tu chodzi. Chociaż trudno oprzeć się wrażeniu, że ciągle jeszcze dla wielu z nas inność wyrażająca się ograniczoną sprawnością czy nieco odmiennym wyglądem jest wystarczającym powodem konstruowania ram funkcjonalnych i rezerwowania ról daleko innych niż te, które zwykle określamy jako wartościowe. Każdy z rezerwatów generuje nieco inne problemy osób niepełnosprawnych lub jest ich następstwem. Właśnie te problemy są punktem wyjścia poszczególnych rozdziałów tej książki. Publikację zamykają pozytywne przykłady przełamywania uprzedzeń - wychodzenia osób z głębszą niepełnosprawnością poza ramy przestrzeni społecznej wyznaczonej sprawnościami i ukonstytuowanymi na podstawie stereotypów możliwościami życia człowieka niepełnosprawnego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14148.VI.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr.
Publikacja jest cennym materiałem dla studentów pedagogiki specjalnej, opiekuńczo-wychowawczej, przyszłych instruktorów terapii i rehabilitacji, nauczycieli-wychowawców oraz rodziców wychowujących osoby upośledzone. Opracowanie ma charakter przewodnika metodycznego do prowadzenia zajęć w zakresie usprawniania osób głębiej upośledzonych umysłowo, począwszy od urodzenia do wieku dojrzałego.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8491 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 9892.IV.4 [Czytelnia B], 9891.IV.4 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 187-197.
Książka ma charakter podręcznikowy, repetytoryjnie ujmujący problematyke oligofrenopedagogiki. Składa się z dwóch części, teoretycznej, a ściślej teoretyczno-przeglądowej i empirycznej, jako swoistego, bo przyjmującego klasyczną formę raportu z badań, z podziałem na dwa rozdziały:: metodologiczny i analityczny. Część teoretyczną tworzą trzy rozdziały poświęcone analizie funkcjonowania i jego uwarunkowaniom osób z upośledzeniem umysłowym w zakresie ich poszczególnych sfer rozwoju. Kolejne rozdziały prezentują syntetycznie ujęte założenia badań własnych oraz analizę uzyskanych wyników.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.12137.IV.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13257.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 151-179.
"Książka [...] przede wszystkim traktuje o niepełnosprawności wzroku i problemach, jakie dla funkcjonowania człowieka ta dysfunkcja stwarza. Autorka próbuje pokazać pewną trajektorię losu jednostki ociemniałej, znajdującej się w kryzysie życiowym, zmagającej się z trudnościami w procesie edukacji i dorastania. [...] książka to ciekawa i dobrze napisana pozycja z zakresu tyflopedagogiki." z recenzji prof. zw. dr. hab. Amadeusza Krause
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.12148.IV.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13272.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
"Zamierzeniem prezentowanego tomu jest wielowątkowe i wieloaspektowe przedstawienie tematyki związanej z codziennym funkcjonowaniem osób z niepełnosprawnością. Dla łatwiejszego posługiwania się prezentowaną książką artykuły zostały usystematyzowane w pięciu podrozdziałach. Wskazane dwa obszary przewodnie: edukacja i socjalizacja oscylują wokół szczegółowych zagadnień: aktywność w życiu osób niepełnosprawnych, choroba a niepełnosprawność, wybrane uwarunkowania socjalizacji osób niepełnosprawnych (obszary społeczne), rodzina w życiu osoby niepełnosprawnej, osoba niepełnosprawna w życiu codziennym.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13342.VI.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Metodycy - Nauczycielom)
Książka zawiera analizę pracy autorki z dzieckiem specjalnej troski, organizację pracy w klasie integracyjnej oraz przykłady gier i zabaw kształcących i pobudzających, przeznaczonych dla wszystkich dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Głównymi adresatami są nauczyciele prowadzący klasy zintegrowane i rodzice dzieci niepełnosprawnych. Przemyślenia i propozycje autorki mogą być zaczątkiem wielu dobrych pomysłów dydaktyczno-wychowawczych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8359.IV.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 9734.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Celem pracy jest analiza najnowszych możliwości mediów cyfrowych i interaktywnych technologii informacyjno-komunikacyjnych będących w dyspozycji osób niepełnosprawnych. Badania prowadzone w wielu środowiskach akademickich nad tymi waznymi aspektami wiedzy służą refleksji pedagogicznej, którą w odniesieniu do osób niepełnosprawnych mają wzbogacić. Praktyczną funkcją publikacji jest wskazanie nowych mozliwości edukacyjnych oraz aktywizacji społeczno-zawodowej osób niepełnosprawnych, w których coraz wiekszego znaczenia nabierają najnowsze rozwiązania technologiczne i medialne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14260.V.7 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Problemy Edukacji, Rehabilitacji i Socjalizacji Osób Niepełnosprawnych ; T.5)
Problematyka zawarta w tomie V Problemów edukacji, rehabilitacji i socjalizacji osób niepełnosprawnych oscyluje wokół zagadnień nauczania i wychowania dzieci z ograniczonymi możliwościami. Poruszone zostały tematy związane z kompetencją pedagoga specjalnego, możliwości kontaktu i kształcenia uczniów niepełnosprawnych w szkołach. Zawarte są również doniesienia praktyków wychowujących dzieci ze specjalnymi potrzebami ze Słowacji i z Czech.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 7087.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Terapia, Diagnoza, Zaburzenia)
Bibliogr. s. 127-132. Indeksy.
Książka stanowi treściwe kompendium wiedzy o najczęstszych rodzajach niepełnosprawności. W sposób syntetyczny przedstawia specyfikę danego rodzaju zaburzenia, symptomy, przyczyny, sposób diagnozowania oraz formy pomocy. W kolejnych rozdziałach zostały omówione różne ujęcia niepełnosprawności intelektualnej i wielowymiarowość tego zjawiska, podstawowe zasady diagnozowania niepełnosprawności intelektualnej, problemy dotyczące opieki nad osobami niepełnosprawnymi intelektualnie, ich kształcenia i wychowania, wybrane metody terapii osób z niepełnosprawnością intelektualną i mózgowym porażeniem dziecięcym, zaburzenia mowy, sytuacja rodziców dzieci niepełnosprawnych intelektualnie oraz etyczne i osobowościowe wyznaczniki istotne w pracy pedagoga specjalnego. Książka ma na celu zaprezentowanie wyników najnowszych badań nad niepełnosprawnością intelektualną oraz dostareczenie wielu praktycznych wskazówek, które mogłyby być przydatne dla psychologów, pedagogów i rodziców, przyczyniając się do polepszenia jakości życia osób niepełnosprawnych intelektualnie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12431.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej