Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(26)
Forma i typ
Książki
(26)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(25)
dostępne
(21)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(11)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(10)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(25)
Autor
Olechnowicz Hanna
(3)
Tomczyszyn Dorota (1971- )
(2)
Bahrynowska-Fic Jadwiga
(1)
Bartnikowska Urszula
(1)
Bobkowicz-Lewartowska Lucyna
(1)
Brzezińska Anna (1949- )
(1)
Brągiel Józefa
(1)
Franczyk Anna
(1)
Gajdzica Zenon
(1)
Górnicka Beata
(1)
Kozubska Alicja
(1)
Krajewska Katarzyna
(1)
Liberska Hanna (1955- )
(1)
Maszczak Tadeusz (1941- )
(1)
Minczakiewicz Elżbieta Maria
(1)
Obuchowska Irena (1932- )
(1)
Ogrodzka-Mazur Ewa
(1)
Parchomiuk Monika
(1)
Ploch Leszek
(1)
Rzeźnicka-Krupa Jolanta
(1)
Sroczyński Wojciech (1944- )
(1)
Stelter Żaneta
(1)
Szczupał Bernardeta
(1)
Szuścik Urszula
(1)
Zabłocki Kazimierz Jacek (1946- )
(1)
Zalewska-Bujak Małgorzata
(1)
Ćwirynkało Katarzyna
(1)
Żuraw Hanna
(1)
Żyta Agnieszka
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(13)
2000 - 2009
(7)
1990 - 1999
(6)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(26)
Język
polski
(26)
Temat
DZIECKO NIEPEŁNOSPRAWNE
(13)
WYCHOWANIE w RODZINIE
(10)
DZIECKO NIEPEŁNOSPRAWNE UMYSŁOWO
(8)
RODZINA
(8)
CHORZY w RODZINIE
(4)
WYCHOWANIE PRZEDSZKOLNE
(3)
DZIECKO TRUDNE
(2)
MŁODZIEŻ NIEPEŁNOSPRAWNA
(2)
NIEPEŁNOSPRAWNI
(2)
PEDAGOGIKA SPECJALNA
(2)
WSPARCIE SPOŁECZNE
(2)
WYCHOWANIE FIZYCZNE
(2)
WYCHOWANIE W RODZINIE
(2)
Wychowanie w rodzinie
(2)
BYDGOSZCZ (woj. kujawsko-pomorskie ; okręg)
(1)
DZIECKO
(1)
DZIECKO NIEDOSŁYSZĄCE
(1)
DZIECKO w WIEKU PRZEDSZKOLNYM
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością
(1)
GIMNASTYKA LECZNICZA
(1)
GRY EDUKACYJNE
(1)
GRY i ZABAWY
(1)
Hobby i czas wolny
(1)
KOBIETA
(1)
KOMUNIKACJA SPOŁECZNA
(1)
KSZTAŁCENIE INTEGRACYJNE
(1)
MACIERZYŃSTWO
(1)
MYŚLENIE TWÓRCZE
(1)
Młodzież niepełnosprawna
(1)
NAUCZANIE POCZĄTKOWE
(1)
NIEDOROZWÓJ UMYSŁOWY
(1)
Niepełnosprawni
(1)
OJCOSTWO
(1)
Odpoczynek
(1)
PSYCHOTERAPIA
(1)
REHABILITACJA SPOŁECZNA
(1)
RODZICE
(1)
RODZINA ADOPCYJNA
(1)
RODZINA ZASTĘPCZA
(1)
SOCJALIZACJA
(1)
TORUŃ (woj. kujawsko-pomorskie ; okręg)
(1)
Wychowanie religijne
(1)
WŁOCŁAWEK (woj. kujawsko-pomorskie ; okręg)
(1)
Temat: czas
2001-0
(4)
1989-
(1)
Temat: miejsce
BIAŁA PODLASKA (woj. lubelskie ; okręg)
(1)
LUBLIN (woj. lubelskie)
(1)
Polska
(1)
Warszawa (woj. mazowieckie)
(1)
Gatunek
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(1)
Opracowanie
(1)
PODRĘCZNIKI dla SZKÓŁ ZAWODOWYCH
(1)
Podręcznik
(1)
Raport z badań
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(1)
Hobby i czas wolny
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
Słowo kluczowe
dziecko niepełnosprawne
(9)
rodzina
(7)
wychowanie
(7)
rodzicielstwo
(5)
dziecko autystyczne
(4)
dziecko niepełnosprawne umysłowo
(4)
rehabilitacja
(4)
dzieci
(3)
niepełnosprawni
(3)
niepełnosprawność umysłowa
(3)
wspomaganie rozwoju
(3)
dziecko przewlekle chore
(2)
edukacja
(2)
macierzyństwo
(2)
mózgowe porażenie dziecięce
(2)
niepełnosprawność
(2)
terapia
(2)
zabawa
(2)
zespół Downa
(2)
ćwiczenia usprawniające
(2)
aktywność twórcza
(1)
aktywność zawodowa
(1)
alkoholowy zespół płodowy (FAS)
(1)
baraszkowanie
(1)
czas wolny
(1)
czytanie
(1)
diagnoza
(1)
dotyk
(1)
edukacja przyrodnicza
(1)
edukacja techniczna
(1)
edukacja wczesnoszkolna
(1)
fizjoterapia
(1)
gimnastyka
(1)
gimnastyka korekcyjna
(1)
gimnastyka lecznicza
(1)
gry ruchowe
(1)
instytucjonalne formy opieki
(1)
jakość życia
(1)
język migowy
(1)
kinezjologia edukacyjna
(1)
kinezyterapia
(1)
kobiety
(1)
kreatywność
(1)
metodyka
(1)
muzyka
(1)
muzykoterapia
(1)
myślenie twórcze
(1)
młodzież
(1)
niedosłyszący
(1)
niedowidzący
(1)
niepełnosprawni intelektualnie
(1)
nowotwór
(1)
ojcostwo
(1)
opieka społeczna
(1)
pedagodzy specjalni
(1)
pisanie
(1)
plastyka
(1)
przemoc
(1)
przemoc seksualna
(1)
psychoterapia
(1)
pływanie
(1)
rehabilitacja społeczna
(1)
rodzice
(1)
rodzina adopcyjna
(1)
rodzina zastępcza
(1)
rodzinne formy opieki
(1)
rola społeczna
(1)
rozwód
(1)
rozwój psychofizyczny
(1)
rozwój psychomotoryczny
(1)
socjalizacja
(1)
sport
(1)
sprawność fizyczna
(1)
stymulacja sensoryczna
(1)
sytuacja społeczno-ekonomiczna
(1)
terapia zabawą
(1)
trauma wczesnodziecięca
(1)
uszkodzenie słuchu
(1)
uszkodzenie wzroku
(1)
wsparcie społeczne
(1)
wychowanie dotykowe
(1)
wychowanie fizyczne
(1)
wychowanie przedszkolne
(1)
wychowanie w rodzinie
(1)
zabawy paluszkowe
(1)
zabawy terapeutyczne
(1)
zabawy w wodzie
(1)
zaburzenia mowy
(1)
zaburzenia więzi
(1)
zaniedbania rodzicielskie
(1)
ćwiczenia muzyczno-ruchowe
(1)
26 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Książka niniejsza nie jest w pełni tego słowa podręcznikiem opisującym podstawy rehabilitacji. Jest sumą ustrukturyzowanej wiedzy na temat tendencji w procesie usprawniania osób z różnymi typami i stopniami niepełnosprawności. Jest zbiorem studiów nad kwestiami założeń aksjologiczno-teleologicznych procesu usprawniania. Przedłożone opracowanie jest formą spotkania przeszłości z teraźniejszością i przyszłością. Pokazuje raczej procesualność przeobrażeń niż ich radykalność. Analizy założeń rehabilitacji sięgają do jej podstaw konstruowanych w latach 60. XX wieku, ale uwzględniają wyzwania XXI wieku i omawiają modele niepełnosprawności istniejące w dobie ponowoczesnej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15651.XVIII.6 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 211-[214].
Książka jest przeznaczona dla rodziców i wychowawców najmłodszych dzieci specjalnej troski. Pokazuje, jak ważna jest sprawa przeżyć i postaw ich rodziców i jaki ma wpływ na skuteczność terapii. Autorzy omawiają potrzeby dzieci niepełnosprawnych i metody aktywizujące ich rozwój.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.2102 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 3296.III.2 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P.2101.III.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
"Literatura dla rodziców" s. 243-244, bibliogr. s. 245-248.
Droga do samodzielności otwiera nową serię „Jak wspomagać” pod redakcją prof. Anny Izabeli Brzezińskiej. Uznani autorzy prezentują najnowszą wiedzę i służą cennymi radami i praktycznymi informacjami. Książka Droga do samodzielności to absolutny niezbędnik dla tych wszystkich, dla których ważny jest optymalny rozwój dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością. Znajdziesz w niej odpowiedzi na pytania: Jakie są skutki niepełnosprawności dla dziecka i jego rodziny? Jakie jest życzliwe i błędne koło w wychowaniu dziecka z ograniczoną sprawnością? Jak mądrze wspierać dziecko i prowadzić je do samodzielności? Jeśli szukasz odpowiedzi na powyższe pytania, sięgnij po tę książkę. Jej autorzy w przystępny sposób przedstawiają sposoby wspierania rozwoju dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością. Prezentują zarówno najważniejsze czynniki, które ów rozwój mogą stymulować, jak i te, które go utrudniają, a nawet mogą przeszkodzić w jego prawidłowym przebiegu. Zadaniem książki jest pokazanie rodzicom i opiekunom, co może osiągnąć ich wychowanek na danym etapie rozwoju, jeśli stworzy mu się optymalne warunki.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8066.IV.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 9423.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Jest to trzecie wydanie poradnika przedstawiającego w tak całościowy sposób problematykę funkcjonowania w rodzinie dzieci z różnymi niepełnosprawnościami. W części ogólnej skoncentrowano się na najważniejszych problemach, jakie napotykają rodzice od urodzenia dziecka do jego pełnoletności. W części szczegółowej omówiono sytuacje związane z różnymi rodzajami niepełnosprawności.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 3441 [Magazyn 2] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 3440.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
W książce omówiono zagadnienia: niepełnosprawność i wychowanie do integracji w świetle wyzwań współczesności, rodzina w wychowaniu dziecka niepełnosprawnego w okresie przemian, problemy diagnozy i terapii dzieci niepełnosprawnych o zróżnicowanych potrzebach edukacyjnych i możliwościach rozwoju, metody i techniki we wspomaganiu rozwoju dzieci niepełnosprawnych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.2104 [Magazyn 1], P.2103 [Magazyn 1] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 3301.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Prezentowane w tej publikacji zagadnienia rewalidacji dziecka niepełnosprawnego obejmują swym zakresem treściowym zarówno przegląd koncepcji wychowania specjalnego, ukazanie sytuacji psychologiczno-pedagogicznej rewalidowanych dzieci z różnymi niepełnosprawnościami. Pracę kończy ukazanie możliwości komputerowego wspomagania rewalidacji dziecka niepełnosprawnego.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 3432 [Magazyn 2] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 3433.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Terapia, Diagnoza, Zaburzenia)
Bibliogr. s. 127-132. Indeksy.
Książka stanowi treściwe kompendium wiedzy o najczęstszych rodzajach niepełnosprawności. W sposób syntetyczny przedstawia specyfikę danego rodzaju zaburzenia, symptomy, przyczyny, sposób diagnozowania oraz formy pomocy. W kolejnych rozdziałach zostały omówione różne ujęcia niepełnosprawności intelektualnej i wielowymiarowość tego zjawiska, podstawowe zasady diagnozowania niepełnosprawności intelektualnej, problemy dotyczące opieki nad osobami niepełnosprawnymi intelektualnie, ich kształcenia i wychowania, wybrane metody terapii osób z niepełnosprawnością intelektualną i mózgowym porażeniem dziecięcym, zaburzenia mowy, sytuacja rodziców dzieci niepełnosprawnych intelektualnie oraz etyczne i osobowościowe wyznaczniki istotne w pracy pedagoga specjalnego. Książka ma na celu zaprezentowanie wyników najnowszych badań nad niepełnosprawnością intelektualną oraz dostareczenie wielu praktycznych wskazówek, które mogłyby być przydatne dla psychologów, pedagogów i rodziców, przyczyniając się do polepszenia jakości życia osób niepełnosprawnych intelektualnie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12431.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Problemy Edukacji, Rehabilitacji i Socjalizacji Osób Niepełnosprawnych ; T.6)
Praca składa się z dwóch części. Pierwsza to społeczne konteksty socjalizacji osób niepełnosprawnych, druga oscyluje wokół problematyki kompetencji zawodowych i pracy zawodowej osób niepełnosprawnych, zwłaszcza z upośledzeniem umysłowym. Autorzy poszczególnych tekstów pochodzą z różnych ośrodków naukowych (także z terenu Czech i Słowacji), są wśród nich także praktycy. W drugiej części zostały zaprezentowane teoretyczne podstawy orientacji zawodowej osób niepełnosprawnych w Republice Czeskiej i Słowacji, a także konkretne rozwiązania - propozycje polskie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 7091.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Streszcz. ang. przy pracach.
Bibliogr. przy pracach.
Praca zbiorowa pod redakcją Agnieszki Żyty "Rodzina osób z niepełnosprawnością intelektualną wobec wyzwań współczesności" otwiera cykl czterech książek, które połączy wspólny podtytuł: "Heurystyczny wymiar ludzkiej egzystencji". Jak pisze we "Wstępie" A. Żyta "teoretycy i praktycy pedagogiki specjalnej i psychologii próbują znaleźć odpowiedź na ciągle aktualne pytania - jaka jest sytuacja psychospołeczna współczesnych rodzin wychowujących dziecko niepełnosprawne, jakie działania praktyczne podejmowane są w Polsce oraz za granicą w celu wspierania różnorodnych potrzeb tych rodzin i optymalizacji warunków ich życia oraz jak w sytuacji zmian kulturowo-społecznych odnajdują się rodzice oraz rodzeństwo osób z niepełnosprawnością intelektualną". Na te i inne pytania starają się odpowiedzieć autorzy poszczególnych tekstów zamieszczonych w książce.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11553.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Pedagogika Specjalna / Wydawnictwo Naukowe PWN)
Książka Hanny Olechnowicz ─ jednego z największych w Polsce autorytetów w dziedzinie ─ podejmuje bardzo ważny problem aktywizacji dzieci z niepełnosprawnością intelektualną. Autorka przedstawia programy i metody animowania więzi dziecka z rodziną czy rówieśnikami, a także działania mające na celu budowanie poczucia własnej wartości oraz rozwijanie aktywności twórczej. Prezentowane eksperymenty ukazują potencjał dzieci z niepełnosprawnością intelektualną oraz sposoby jego rozwijania przez nauczycieli i terapeutów. Książka jest kopalnią pomysłów, jak pobudzać aktywność dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną w zakresie interakcji z rodzicami i rówieśnikami, jak budować ich samoocenę i poczucie własnej wartości, jak wyrywać z apatii, bezczynności, łagodzić zaburzenia emocjonalne, uczyć sprawstwa i płynącej z tego satysfakcji oraz rozwijać twórczość i chęć działania.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.9080.IV.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10698.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliogr. s. 291-322.
Książka koncentruje się na zagadnieniu specyfiki rodzicielstwa realizowanego wobec dziecka niepełnosprawnego intelektualnie i jego uwarunkowań. Szczególną uwagę zwrócono na poczucie tożsamości rodzicielskiej matki i ojca dziecka z ograniczonym rozwojem jako przejaw doświadczania siebie w kontakcie z dzieckiem. Zwrócono także uwage na aspekt cierpienia przeżywanego przez rodziców w związku z niepełnosprawnością dziecka oraz problematykę poczucia sensu życia matki i ojca dziecka niepełnosprawnego.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.13186.V.2 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14305.V.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. - Indeks.
Jest to drugie, rozszerzone i unowocześnione wydanie podręcznika przeznaczonego dla słuchaczy wydziałów fizjoterapii w policealnych studiach zawodowych. W książce omówiono m. in. metodykę i systematykę ćwiczeń fizycznych, metodykę lekcji wychowania fizycznego, ćwiczenia ogólnie usprawniające w kinezyterapii, gimnastykę korekcyjną i ćwiczenia w wodzie. Dużo miejsca poświęcono problematyce sportu inwalidzkiego i usprawniania przez ćwiczenia sportowe.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 1267.XVIII.6 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Książka stanowi trzecie już opracowanie poświęcone rodzicielstwu. W 21 rozdziałach autorzy prezentują wieloaspektowe rozważania teoretyczne i wyniki badań nad rodzicielstwem w obliczu sytuacji trudnych, do których zaliczono niepełnosprawność i zaniedbanie. Zostały w niej poruszone zagadnienia dotyczące rodzicielstwa zdeterminowanego problemem niepełnosprawności lub choroby przewlekłej dziecka, które powodują, iż wykonywanie zadań rodzicielskich wymaga pokonania wielu przeszkód i ograniczeń. Ponadto omówiono problematykę rzeczywistych i potencjalnych rodzicielskich zaniedbań z perspektywy czynników wywołujących sytuacje trudne, powodujące zakłócenia w realizacji roli rodzicielskiej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15224.V.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliogr. przy rozdz.
Książka omawia wybrane problemy dotyczące życia rodzin z dziećmi niepełnosprawnymi lub przewlekle chorymi - szczególnie ważne dla ich aktualnego funkcjonowania i możliwości rozwoju. Teksty zebrane w tym tomie dotyczą między innymi społecznego stereotypu niepełnosprawności i osoby niepełnosrawnej. Podejmują także zagadnienie konsekwencji niepełnosprawności dziecka dla przekształceń systemu rodziny, dla przebudowy psychiki i zachowania członków rodziny: rodziców i rodzeństwa. Autorzy analizują sytuację rodziny z dzieckiem niedosłyszącym i niewidomym oraz z dzieckiem z chorobą nowotworową i chorobą o podłożu genetycznym. Przedstawiają pełnienie ról rodzicielskich w rodzinach z dziećmi o różnych postaciach niepełnosprawności, ukazują zmiany w systemie wartości rodziców oraz w sposobach realizowania przez nich ważnych zadań rozwojowych. Wreszcie zarysowują możliwości pozytywnego rozwoju w rodzinie z dzieckiem niepełnosprawnym.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11863 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11862.III.7 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13038.III.7 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Czas wolny i niepełnosprawność / Wojciech Sroczyński, Leszek Ploch. - Warszawa : Difin, 2017. - 192 strony : ilustracje ; 23 cm.
(Engram)
Bibliografia na stronach 186-192.
Praca poświęcona została organizacji czasu wolnego w kontekście analizy teoretycznego dorobku, jak też perspektyw, oczekiwań i potrzeb dzieci, młodzieży, rodziny oraz osób z niepełnosprawnością. Pytania odnoszące się do systemu kategorialnego pedagogiki czasu wolnego, przedmiotu i zakresu badań nad czasem wolnym w ujęciu pedagogicznym, nadmiernego obciążenia ucznia nauką, wpływu zajęć wolnoczasowych na osobowość stanowią zakres analiz i rozważań w pierwszej części pracy. Ponadto autor dokonał analizy podstawowych koncepcji, definicji i wskazań odnoszących się do pedagogiki czasu wolnego. Druga część książki dotyczy zagadnień związanych z czasem wolnym w kontekście środowiska osób z niepełnosprawnością.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 17462.XIX.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 981.XIX.6 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka składa się z zapisków 10 osób - psychologów praktyków - dokonanych podczas pracy z dziećmi w różnych placówkach pedagogicznych lub psychologicznych w całej Polsce. Autorzy dzielą się swoimi doświadczeniami - dobrymi i złymi, ale zawsze autentycznymi. Poszczególne rozdziały opatrzone są komentarzami doc. Hanny Olechnowicz, która równocześnie jest inspiratorką działań terapeutów - pod jej kierunkiem powstały programy terapeutyczne omawiane w książce. Praca jest świetną pomocą dla osób zajmujących się profesjonalnie dziećmi z zaburzeniami w rozwoju.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.2100 [Magazyn 1] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Książka jest kontynuacją refleksji teoretycznych i badawczych nad problematyką przysposabiania dziecka do rozwoju w toku jego edukacji i wychowania w różnych obszarach działań pedagogicznych. Publikacja składa się z trzech części. Część pierwsza omawia zagadnienie indywidualnych potrzeb i możliwości dziecka w procesie wychowawczym i edukacyjnym w odniesieniu do opinii współczesnych ekspertów edukacji. W części drugiej podniesiono problem stymulacji twórczości dziecka poprzez rozwój jego doświadczenia poznawczego i praktycznego. Część trzecia tomu prezentuje rozważania, które dotyczą potrzeb edukacyjnych dziecka niepełnosprawnego i wynikających z tego ściśle określonych metod pracy z nim.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14438.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 201-218.
Książka ukazuje specyfikę przeżyć i doświadczeń rodzinnych osób, które przyjęły do rodziny adopcyjnej lub zastępczej niepełnosprawne dziecko oraz znaczenia, jakie badani przypisują swoim doświadczeniom. Autorki z zastosowaniem strategii jakościowej poddały badaniom 20 rodzin adopcyjnych i zastępczych, które wychowują dziecko z niepełnosprawnością. Analizę badań poprzedzono prezentacją opracowań naukowych na temat socjalizacji dziecka w rodzinie, aktualnych rozwiązań w zakresie sprawowania opieki zastępczej w Polsce i sytuacji rodzin z dzieckiem niepełnosprawnym.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.12959.IV.6 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14088.IV.6 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zaproponowany program to ćwiczenia i zabawy do wykorzystania w pracy dydaktyczno-terapeutycznej dla nauczycieli i terapeutów pracujących z dziećmi o specyficznych potrzebach edukacyjnych. Program przeznaczony jest do realizacji w pracy terapeutycznej w przedszkolach masowych, z grupami integracyjnymi oraz w przedszkolach integracyjnych, jak również w zajęciach terapeutycznych w klasach młodszych szkół podstawowych i specjalnych. Celem programu jest umożliwienie dzieciom niepełnosprawnym zdobycia wiedzy i umiejętności na miarę ich możliwości, w warunkach przedszkola ogólnodostępnego, kształtowanie właściwych interakcji międzyosobowych, kształtowanie postaw otwartości i samoakceptacji. Pełna realizacja tego celu da pedagogom możliwość stworzenia optymalnego planu psychostymulacji dzieci niepełnosprawnych i przygotowanie ich do względnie niezależnego funkcjonowania w społeczeństwie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 3300 [Magazyn 2] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.2108.IV.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P.2107.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej