Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(4)
Forma i typ
Książki
(4)
Dostępność
tylko na miejscu
(4)
dostępne
(3)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(1)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(2)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(4)
Autor
Piszczek Maria
(2)
Bouras Nick
(1)
Florkowski Antoni
(1)
Gałecki Piotr (psychiatria)
(1)
Holt Geraldine
(1)
Piszczek Maria. Terapia przez sztukę (wybrane zagadnienia i metody)
(1)
Łaba Agnieszka
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(2)
2000 - 2009
(2)
Kraj wydania
Polska
(4)
Język
polski
(4)
Temat
DZIECKO NIEPEŁNOSPRAWNE UMYSŁOWO
(3)
NIEPEŁNOSPRAWNI UMYSŁOWO
(2)
ADAPTACJA SPOŁECZNA
(1)
ARTETERAPIA
(1)
BIBLIOTERAPIA
(1)
CZYTELNICTWO DZIECIĘCE
(1)
DZIECKO
(1)
NIEMOWLĘ
(1)
TERAPIA ZABAWĄ
(1)
Temat: czas
2001-0
(1)
Słowo kluczowe
badanie psychiatryczne
(1)
bajka
(1)
biblioterapia
(1)
czytelnictwo
(1)
dziecko niepełnosprawne
(1)
leczenie
(1)
niepełnosprawni intelektualnie
(1)
przystosowanie społeczne
(1)
psychopatologia
(1)
upośledzenie umysłowe w stopniu lekkim
(1)
zaburzenia osobowości
(1)
zaburzenia psychiczne
(1)
4 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Zaburzenia psychiczne i zaburzenia zachowania u osób niepełnosprawnych intelektualnie / red. Nick Bouras i Geraldine Holt. - Wyd. 1 pol. / red. Antoni Florkowski i Piotr Gałecki. - Wrocław : Elsevier Urban & Partner, 2010. - XVI, 463 s. : il. ; 25 cm.
Bibliogr. przy rozdz. Indeks.
Książka zawiera : charakterystykę najczęstszych zaburzeń występujących u osób niepełnosprawnych intelektualnie (m. i. depresji, zaburzeń lękowych i adaptacyjnych, schizofrenii i zaburzeń pokrewnych), omówienie symptomatologii zaburzeń psychicznych w grupie osób niepełnosprawnych intelektualnie, opis możliwości trafnego diagnozowania zaburzeń psychicznych oraz zasad właściwego leczenia farmakologicznego, interwencji terapeutycznych i psychospołecznych, skale diagnostyczne niezbędne do obiektywnej oceny psychopatologii towarzyszącej niepełnosprawności intelektualnej, aktualną, uznaną i promowaną na świecie nomenklaturę, wiele praktycznych rad i wskazówek pomocnych w opiece nad osobami niepełnosprawnymi intelektualnie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12510.XVIII.1.8 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 160-[169].
"Dlaczego jednak, pomimo istnienia tylu stosunkowo dobrze opracowanych metod diagnozy i terapii, praca niektórych nauczycieli jest mało efektywna? Jedną z przyczyn jest zła konstrukcja programu zajęć, podczas tworzenia którego zapomniano o tym, że warunkiem opanowania przez dziecko kolejnych umiejętności jest nabycie przez nie umiejętności rozwojowo wcześniejszych...Inne również częste przyczyny braku postępów i narastających problemów wychowawczych, to nieuwzględnianie w programie zajęć konieczności wypracowania skutecznego sposobu porozumiewania się z dzieckiem i nieliczenie się z jego emocjonalnością."
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8447.IV.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 9842.IV.4 [Czytelnia B], 9841.IV.4 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Książka składa się z dwóch części: Terapia zabawą i Terapia przez sztukę. Autorka odnosi się do osobistych przeżyć rodziców, ich własnych wspomnień z dzieciństwa. Zabawa jest sposobem wzajemnego ujawniania uczuć i dziecka, i jego rodziców. To podejście korzystnie odbiega od stylu większości materiałów instruktażowych. Autorka odcina się od oceny zabawy z punktu widzenia "rozliczania" dziecka z osiągnięć rozwojowych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.2138 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 3343.III.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P.2137.III.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. [165]-181.
Prezentowana praca pokazuje sposób kształtowania zachowań przystosowawczych uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim za pomocą biblioterapii. Publikacja składa się z dwóch rodziałów w części teoretycznej i trzech w części analitycznej. W części teoretycznej zaprezentowano szczegółową analizę pojęcia upośledzenia umysłowego, scharakteryzowano zachowania przystosowawcze oraz sklasyfikowano środowiska wychowawcze. Ukazano także zagadnienia czytelnictwa i biblioterapii, uwzględniono formy biblioterapii oraz zwrócono uwagę na rolę bajki w procesie biblioterapeutycznym. Część analityczna obejmuje kwestie metodologiczne oraz problematykę badawczą. Ukazuje analizę porównawczą wyników z zakresu wiedzy o książce i nastawienia czytelniczego oraz z zakresu poziomu zachowania się uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13149.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej