Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(16)
Forma i typ
Książki
(16)
Dostępność
dostępne
(16)
tylko na miejscu
(16)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(7)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(9)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(16)
Autor
Tomczyszyn Dorota (1971- )
(3)
Kijak Remigiusz J. (1979- )
(2)
Stelter Żaneta
(2)
Baczała Ditta
(1)
Kozubska Alicja
(1)
Krause Amadeusz
(1)
Niedbalski Jakub
(1)
Nosarzewska Sylwia
(1)
Rzeźnicka-Krupa Jolanta
(1)
Smykowska Dorota
(1)
Tomczyszyn Dorota
(1)
Ćwirynkało Katarzyna
(1)
Łaba Agnieszka
(1)
Żyta Agnieszka
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(11)
2000 - 2009
(5)
Kraj wydania
Polska
(16)
Język
polski
(16)
Temat
DZIECKO NIEPEŁNOSPRAWNE UMYSŁOWO
(8)
NIEPEŁNOSPRAWNI UMYSŁOWO
(8)
RODZINA
(5)
CHORZY w RODZINIE
(2)
WYCHOWANIE w RODZINIE
(2)
ADAPTACJA SPOŁECZNA
(1)
BIAŁA PODLASKA (WOJ. LUBELSKIE ; OKRĘG)
(1)
BIBLIOTERAPIA
(1)
BYDGOSZCZ (woj. kujawsko-pomorskie ; okręg)
(1)
CZYTELNICTWO DZIECIĘCE
(1)
DOMY POMOCY SPOŁECZNEJ
(1)
INTELIGENCJA SPOŁECZNA
(1)
KOMUNIKACJA SPOŁECZNA
(1)
KSZTAŁCENIE INTEGRACYJNE
(1)
MACIERZYŃSTWO
(1)
MŁODZIEŻ NIEPEŁNOSPRAWNA UMYSŁOWO
(1)
NIEDOSTOSOWANIE SPOŁECZNE
(1)
OJCOSTWO
(1)
OPIEKA PUBLICZNA
(1)
PEDAGODZY SPECJALNI
(1)
PEDAGOGIKA SPECJALNA
(1)
POKWITANIE
(1)
PRACOWNICY SOCJALNI
(1)
RODZICE
(1)
SPOŁECZNOŚCI LOKALNE
(1)
STOSUNKI INTERPERSONALNE
(1)
TORUŃ (woj. kujawsko-pomorskie ; okręg)
(1)
WARMIŃSKO-MAZURSKIE, województwo
(1)
WYCHOWANIE PRZEDSZKOLNE
(1)
WYCHOWANIE W RODZINIE
(1)
Wychowanie w rodzinie
(1)
WŁOCŁAWEK (woj. kujawsko-pomorskie ; okręg)
(1)
ŻYCIE SEKSUALNE
(1)
Temat: czas
2001-0
(6)
1989-
(1)
Temat: miejsce
BIAŁA PODLASKA (woj. lubelskie ; okręg)
(1)
LUBLIN (woj. lubelskie)
(1)
Gatunek
PODRĘCZNIKI
(1)
Słowo kluczowe
niepełnosprawność umysłowa
(6)
rodzina
(5)
dziecko niepełnosprawne umysłowo
(4)
niepełnosprawni
(3)
dziecko niepełnosprawne
(2)
jakość życia
(2)
niepełnosprawni intelektualnie
(2)
rodzicielstwo
(2)
szkoła specjalna
(2)
upośledzenie umysłowe w stopniu lekkim
(2)
wychowanie
(2)
życie seksualne
(2)
agresja
(1)
aktywizacja społeczna
(1)
aktywizacja zawodowa
(1)
bajka
(1)
biblioterapia
(1)
czas wolny
(1)
czytelnictwo
(1)
dom pomocy społecznej
(1)
doświadczenia seksualne
(1)
edukacja specjalna
(1)
kompetencje społeczne
(1)
macierzyństwo
(1)
marginalizacja społeczna
(1)
nauczanie
(1)
niedostosowanie społeczne
(1)
ojcostwo
(1)
pedagodzy specjalni
(1)
placówka edukacyjno-rewalidacyjna
(1)
pomoc instytucjonalna
(1)
praca
(1)
przystosowanie społeczne
(1)
relacja nauczyciel-uczeń
(1)
rodzice
(1)
rola społeczna
(1)
rozwój psychoseksualny
(1)
rozwój seksualny
(1)
seksualność
(1)
stereotyp
(1)
sytuacja społeczno-ekonomiczna
(1)
uczeń
(1)
wspomaganie rozwoju
(1)
16 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Istotnym punktem zainteresowań współczesnej pedagogiki specjalnej stają się rozważania dotyczące rozwijania autonomii osoby z niepełnosprawnością oraz podmiotowości w relacjach z nią. Wpływ na wybór tematu niniejszej pracy miały przede wszystkim zainteresowania obejmujące swoim zakresem funkcjonowanie dzieci i młodzieży z lekkim stopniem niepełnosprawności intelektualnej oraz warunki i wyznaczniki ich rozwoju do osiągnięcia (bądź nie osiągnięcia) pełni autonomii. Przegląd literatury pozwala stwierdzić, że, mimo iż powyższe zagadnienia mają zasadnicze znaczenie w pedagogice, niestety nie znalazły one dotychczas wiele miejsca w opracowaniach badawczych. Brakuje polskich rozpraw dotyczących kwestii autonomii i podmiotowości osób z lekkim stopniem niepełnosprawności intelektualnej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.9927 [Magazyn 1], 11551 [Magazyn 2] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8967.IV.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10534.IV.4 [Czytelnia B], 10533.IV.4 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
(Zastosowania Psychologii)
Autorka przedstawia problemy związane z dojrzewaniem dziewcząt i chłopców niepełnosprawnych intelektualnie. Omawia zmiany biologiczne, intelektualne, emocjonalne i społeczne pojawiające się w okresie dojrzewania, wyraziście ukazując spiętrzenie trudności w przypadku tej grupy młodzieży. Ukazuje specyfikę dorastania dziewcząt i chłopców, którzy zmagają się z trudnościami wynikającymi nie tylko z ich możliwości umysłowych, ale nierzadko również z tego, jak są odbierani przez społeczeństwo. Zwraca uwagę na negatywne zjawiska społeczne, takie jak stygmatyzacja, piętnowanie czy wykluczenie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10539.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 194-204. Indeks.
Monografia jest kolejną prezentacją badań Autora, dotyczących problematyki seksualności człowieka z niepełnosprawnością intelektualną stopnia głębszego. Tym razem dr Remigiusz Kijak, wspierając się koncepcją rozwoju seksualności Martina Seligmana, przedstawił wybrane tematy funkcjonowania seksualnego osób z określonym typem niepełnosprawności. Badania objęły kilka obszarów, m.in. orientację seksualną, tożsamość płciową, funkcjonowanie seksualne i role płciowe. Ważnym tematem opisanym w książce jest analiza związku, jaki zachodzi pomiędzy wybranymi zagadnieniami seksualności a cechami środowiska rodzinnego ( stylami wychowawczymi, czy warunkami socjalno-bytowymi rodzin). Publikację kończy rozdział przedstawiający badania własne Autora, które z pewnością będą przydatne w praktyce pedagogicznej i edukacji specjalnej. Książka zainteresuje zarówno pedagogów, psychologów, jak i pracowników służby zdrowia, którzy na co dzień spotykają się z problemem niepełnosprawności.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15312.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 289-306.
Omawiana w niniejszej pracy problematyka dotyczy ważnej sfery ludzkiego życia – seksu. Seks nie oznacza tylko reprodukcji i zaspokojenia popędu biologicznego. Związany jest integralnie z całą osobowością, wzbogaca rozwój człowieka, rozwija więzi międzyludzkie. Seks jest tym czymś, co każdy z nas ma, niezależnie od stopnia społecznej czy życiowej niesprawności. Wyniki badań umożliwiły głębsze poznanie seksualności osób niepełnosprawnych intelektualnie w stopniu umiarkowanym. Być może badania te przyczynią się do ukształtowania nowego spojrzenia na tę zaniedbywaną przez lata kwestię.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11365.VI.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 243-256.
"Problematyka niepełnosprawności intelektualnej doczekała się szerokiego opracowania w literaturze polskiej i światowej. Związek kompetencji społecznych i niepełnosprawności intelektualnej to zagadnienie, któremu poświęcono w publikacjach znacznie mniej miejsca. Te dwa pojęcia tworzą zestawienie z pogranicza psychologii społecznej i pedagogiki specjalnej. Pierwsza z nauk próbuje zdefiniować kompetencje społeczne i dokonuje ich interpretacji, druga zajmuje się osobą z niepełnosprawnością intelektualną jako jednym z obiektów swoich badań i rozważań teoretycznych. Książka jest próbą obszaru eksploracji, czyli związku niepełnosprawności intelektualnej i kompetencji społecznych." (z Wprowadzenia)
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.12247.VI.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13370.VI.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 291-301.
Książka Jakuba Niedbalskiego to imponujące studium empiryczne przeprowadzone zgodnie z zasadami metodologii teorii ugruntowanej. Autor dokonuje wszechstronnej, pogłębionej analizy miejsca, w którym z całą jaskrawością wychodzą na jaw reguły rządzące konstruowaniem ładu społecznego. Miejscem tym jest dom pomocy społecznej dla osób upośledzonych umysłowo. Oglądając to miejsce możemy, podążając za wskazaniami Autora, odnaleźć reguły, którymi na co dzień posługujemy się w naszym społecznym życiu – jednak zwielokrotnione, przerysowane, a więc tym bardziej przemawiające do naszej ospałej wyobraźni. Autor książki symbolizuje postawę, zgodnie z którą o upośledzeniu umysłowym może wypowiadać się tylko ktoś, kto z upośledzonymi „zjadł beczkę soli”. Mam nieodparte wrażenie, że większość specjalistów od „niepełnosprawności intelektualnej” upośledzonego człowieka widziała tylko z daleka, a w dodatku na krótko. Książka Jakuba Niedbalskiego ma szansę stać się publikacją, która to zmieni.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15227.VII.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. [165]-181.
Prezentowana praca pokazuje sposób kształtowania zachowań przystosowawczych uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim za pomocą biblioterapii. Publikacja składa się z dwóch rodziałów w części teoretycznej i trzech w części analitycznej. W części teoretycznej zaprezentowano szczegółową analizę pojęcia upośledzenia umysłowego, scharakteryzowano zachowania przystosowawcze oraz sklasyfikowano środowiska wychowawcze. Ukazano także zagadnienia czytelnictwa i biblioterapii, uwzględniono formy biblioterapii oraz zwrócono uwagę na rolę bajki w procesie biblioterapeutycznym. Część analityczna obejmuje kwestie metodologiczne oraz problematykę badawczą. Ukazuje analizę porównawczą wyników z zakresu wiedzy o książce i nastawienia czytelniczego oraz z zakresu poziomu zachowania się uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13149.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 182-188.
Celem książki jest uzasadniona konieczność rozpoczęcia nie tylko dyskusji nad praktycznymi rozwiązaniami w zakresie pomocy dorosłym osobom z niepełnosprawnością intelektualną, ale także szybkich zmian na tym polu. Opracowanie może być inspiracją dla wartościowych badań w przyszłości. Zamysł książki zamyka się w trzech częściach, które poprzedzone zostały wprowadzeniem (wraz z ustaleniami metodologicznymi), a zrekapitulowane zakończeniem odsłaniającym iluzje i pułapki społecznej troski. Szeroko zarysowane konteksty życia osób niepełnosprawnych stanową oś części I. W części II uwaga skoncentrowana jest na środowisku instytucjonalnym i rodzinnym. Walorem tego fragmentu pracy jest ukazanie osobistej perspektywy osób z niepełnosprawnością intelektualną. Część III zawiera ustalenia badawcze skupiające się na życiu osób z niepełnosprawnością intelektualną w kontekście podstawowych obszarów normalizacji- sytuacji mieszkalnej, zawodowej oraz sytuacji społecznej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.9928.VI.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11552.VI.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliogr. s. 291-322.
Książka koncentruje się na zagadnieniu specyfiki rodzicielstwa realizowanego wobec dziecka niepełnosprawnego intelektualnie i jego uwarunkowań. Szczególną uwagę zwrócono na poczucie tożsamości rodzicielskiej matki i ojca dziecka z ograniczonym rozwojem jako przejaw doświadczania siebie w kontakcie z dzieckiem. Zwrócono także uwage na aspekt cierpienia przeżywanego przez rodziców w związku z niepełnosprawnością dziecka oraz problematykę poczucia sensu życia matki i ojca dziecka niepełnosprawnego.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.13186.V.2 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14305.V.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
W prezentowanej książce Autorka podejmuje kwestię konstruowania codziennego dyskursu przez dzieci z głębszą niepełnosprawnością intelektualną w potocznych rozmowach, w których komunikują się z innymi ludźmi, tworzą i interpretują otaczającą je rzeczywistość, nadając jej określone znaczenia, przy czym zarówno ich dyskurs, jak one same są w różny sposób określane i definiowane. W książce zbadano aspekt pozytywnego aspektu dyskursu dziecięcego, starając się dociec czy i jak dzieci porozumiewają się z innymi w specjalnej instytucji edukacyjnej jaką jest przedszkole dla dzieci z upośledzeniem umysłowym. Celem pracy jest ukazanie na tle filozoficzno-socjologicznych ujęć procesów komunikacji opisu, analizy i interpretacji różnorodnych aktów komunikacyjnych, w trakcie których dochodzi do wymiany i interpretacji rozmaitych znaczeń i do ukształtowania społecznego, uwarunkowanego kulturowo tekstu, którego twórcami są dzieci i ich partnerzy interakcyjni. Adresatami publikacji mogą być studenci, a także wykładowcy akademiccy pedagogiki specjalnej oraz innych kierunków pedagogicznych, nauczyciele i wychowawcy przedszkoli, szkół specjalnych, klas i szkół integracyjnych, terapeuci, psycholodzy, logopedzi, instruktorzy, a także rodzice i opiekunowie osób niepełnosprawnych intelektualnie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.6041 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 7295.III.10 [Wypożyczalnia B], P.6040.III.10 [Wypożyczalnia B] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 7296.III.10 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr.
Publikacja wzbogaca literaturę z zakresu oligofrenopedagogiki, dotyczącą dziecka upośledzonego umysłowo w stopniu lekkim i jego środowiska rodzinnego. Jest to cenna pozycja dla specjalistów, a także dla rodzin, borykających się z tytułowymi problemami na co dzień.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.5154 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 6284.IV.6 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 122-128.
"Niniejsza publikacja odwołuje się przede wszystkim do merytorycznych aspektów pracy nauczyciela i wychowawcy uczniów z upośledzeniem umysłowym uczących się w szkole specjalnej. Autorka proponuje projekty dydaktyczne i wychowawcze realnie zastosowane w pracy w szkole specjalnej. Pracę wzbogacają propozycje scenariuszy zajęć do wykorzystania w pracy z uczniem upośledzonym intelektualnie w szkole podstawowej oraz gimnazjum." (z Wprowadzenia)
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.15967 [Magazyn 1], P.15957 [Magazyn 1], P.15971 [Magazyn 1], P.15963 [Magazyn 1], P.12370 [Magazyn 1], P.15981 [Magazyn 1], P.15961 [Magazyn 1], P.15960 [Magazyn 1], P.15974 [Magazyn 1], P.15962 [Magazyn 1], P.15979 [Magazyn 1], P.15956 [Magazyn 1], P.15968 [Magazyn 1], P.15976 [Magazyn 1], P.15958 [Magazyn 1], P.15953 [Magazyn 1], P.12371 [Magazyn 1], P.15955 [Magazyn 1], P.15964 [Magazyn 1], P.15978 [Magazyn 1], P.15959 [Magazyn 1], P.15972 [Magazyn 1], P.15954 [Magazyn 1], P.15980 [Magazyn 1], P.15970 [Magazyn 1], P.15977 [Magazyn 1], P.15975 [Magazyn 1], P.15982 [Magazyn 1], P.12372 [Magazyn 1], P.15969 [Magazyn 1], P.15966 [Magazyn 1], P.15965 [Magazyn 1], P.15973 [Magazyn 1] (33 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13517.IV.4 [Czytelnia B], 13516.IV.4 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 307-320.
Przedmiotem publikacji jest współdziałanie szkoły specjalnej i rodziny w zaspokajaniu potrzeb rozwoju biologicznego, psychospołecznego i kulturalnego dziecka lekko upośledzonego umysłowo. Zbadanie i ukazanie tego problemu w dzisiejszych warunkach życia dzieci upośledzonych umysłowo i ich rodzin wydaje się zasadne poznawczo i wskazane z terapeutycznego punktu widzenia. Podjęte w publikacji badania stanowiły próbę odpowiedzi na następujące pytanie: Jakie są realne możliwości stymulowania rozwoju biopsychosocjokulturalnego dziecka upośledzonego umysłowo w stopniu lekkim w obecnych warunkach społecznych i oświatowych poprzez optymalizację współdziałania szkoły specjalnej i rodziny? Opracowanie składa się z części teoretycznej, metodologicznej i empirycznej. W części teoretycznej znajduje się analiza polskiej i zagranicznej literatury przedmiotu ze szczególnym uwzględnieniem zagadnień dotyczących roli rodziny, szkoły i grupy rówieśniczej w zaspokajaniu potrzeb rozwoju biologicznego, psychospołecznego i kulturalnego dziecka upośledzonego umysłowo w stopniu lekkim, a także istoty upośledzenia umysłowego. Część metodologiczna prezentuje konceptualizację badań empirycznych. Zastosowane rozwiązania metodologiczne pozwoliły na hipotetyczne sformułowanie kierunków aktywności szkoły specjalnej i rodziny służącej stymulowaniu rozwoju biopsychosocjokulturalnemu dziecka upośledzonego umysłowo w stopniu lekkim oraz na opracowanie głównych założeń programu optymalizacji współdziałania tych dwóch środowisk wychowawczych. W części empirycznej znajduje się analiza uzyskanych wyników badań, przeprowadzonych w środowisku rodzinnym i szkolnym dzieci upośledzonego umysłowo w stopniu lekkim.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.9116.IV.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10743.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.15689 [Magazyn 1], P.15698 [Magazyn 1], P.15690 [Magazyn 1], P.15692 [Magazyn 1], P.15691 [Magazyn 1], P.15699 [Magazyn 1], P.15688 [Magazyn 1], P.8661 [Magazyn 1], P.15693 [Magazyn 1], P.15696 [Magazyn 1], P.15684 [Magazyn 1], P.15695 [Magazyn 1], P.15694 [Magazyn 1], P.15697 [Magazyn 1], P.15683 [Magazyn 1], P.15686 [Magazyn 1], P.15685 [Magazyn 1], P.15687 [Magazyn 1] (18 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8662.VI.4 [Wypożyczalnia B], P.8663.VI.4 [Wypożyczalnia B] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10114.VI.4 [Czytelnia B], 10113.VI.4 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
(Monografie i Rozprawy / Państwowa Szkoła Wyższa im. Papieża Jana Pawła II w Białej Podlaskiej ; nr 3.)
Na grzb. wyłącznie tyt. serii.
Bibliogr. s. 431-451.
"Opracowanie (...) wpisuje się w sposób znaczący w przestrzeń analizy kluczowych dla pedagogiki specjalnej zagadnień związanych z tworzeniem kanonów rozwojowych osób z niepełnosprawnością intelektualną(...). Rezultatem przeprowadzonych gruntownych analiz teoretycznych jest stworzenie przez Autorkę własnych syntez opisowych(...).Zakres ujętej problematyki sytuuje pracę w nurcie analiz dotyczących codziennego radzenia sobie przez matki i ojców z obowiązkami wynikającymi ze sprawowania opieki nad osobą z niepełnosprawnością umysłową (...)" Z recenzji dra hab. , prof. APS Andrzeja Giryńskiego i dr hab., prof. WSNS Hanny Żuraw
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.16628 [Magazyn 1], P.16635 [Magazyn 1], P.16633 [Magazyn 1], P.15170 [Magazyn 1], P.16629 [Magazyn 1], P.16626 [Magazyn 1], P.16652 [Magazyn 1], P.16640 [Magazyn 1], P.16644 [Magazyn 1], P.16655 [Magazyn 1], P.16641 [Magazyn 1], P.16654 [Magazyn 1], P.16649 [Magazyn 1], P.15171 [Magazyn 1], P.16630 [Magazyn 1], P.16653 [Magazyn 1], P.16646 [Magazyn 1], P.16642 [Magazyn 1], P.16632 [Magazyn 1], P.16631 [Magazyn 1], P.16650 [Magazyn 1], P.16634 [Magazyn 1], P.16627 [Magazyn 1], P.16639 [Magazyn 1], P.16643 [Magazyn 1], P.16638 [Magazyn 1], P.16637 [Magazyn 1], P.15169 [Magazyn 1], P.16645 [Magazyn 1], P.16648 [Magazyn 1], P.16636 [Magazyn 1], P.16651 [Magazyn 1], P.16647 [Magazyn 1] (33 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16207.IV.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 16206.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 187-192.
Autorka publikacji postawiła sobie za zadanie udokumentowania, że postawy wobec osób niepełnosprawnych intelektualnie różnią się od postaw wobec innych osób niepełnosprawnych. Rozważania zawarte w książce mają służyć ludziom spotykającym się z zagmatwanymi sytuacjami rodzinnymi osób z niepełnosprawnością intelektualną. Adresowane są do pracowników poradni, placówek i instytucji pedagogicznych, szkół specjalnych, ośrodków pomocy społecznej, rodziców dzieci z niepełnosprawnością intelektualną.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.15807 [Magazyn 1], P.15804 [Magazyn 1], P.15798 [Magazyn 1], P.15809 [Magazyn 1], P.15792 [Magazyn 1], P.15796 [Magazyn 1], P.15788 [Magazyn 1], P.15810 [Magazyn 1], P.15808 [Magazyn 1], P.15791 [Magazyn 1], P.15783 [Magazyn 1], P.15801 [Magazyn 1], P.15787 [Magazyn 1], P.15782 [Magazyn 1], P.15811 [Magazyn 1], P.15790 [Magazyn 1], P.15803 [Magazyn 1], P.15785 [Magazyn 1], P.15799 [Magazyn 1], P.15795 [Magazyn 1], P.11349 [Magazyn 1], P.15789 [Magazyn 1], P.15793 [Magazyn 1], P.15806 [Magazyn 1], P.15805 [Magazyn 1], P.15800 [Magazyn 1], P.15784 [Magazyn 1], P.15802 [Magazyn 1], P.15786 [Magazyn 1], P.15797 [Magazyn 1], P.15794 [Magazyn 1] (31 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11347.VI.8 [Wypożyczalnia B], P.11348.VI.8 [Wypożyczalnia B] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12546.VI.8 [Czytelnia B], 12545.VI.8 [Czytelnia B] (2 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej