Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(5)
Forma i typ
Książki
(5)
Dostępność
dostępne
(5)
tylko na miejscu
(5)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(2)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(3)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(5)
Autor
Kijak Remigiusz J. (1979- )
(1)
Kozubska Alicja
(1)
Rzeźnicka-Krupa Jolanta
(1)
Smykowska Dorota
(1)
Stelter Żaneta
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(2)
2000 - 2009
(3)
Kraj wydania
Polska
(5)
Język
polski
(5)
Temat
DZIECKO NIEPEŁNOSPRAWNE UMYSŁOWO
(4)
RODZINA
(2)
BYDGOSZCZ (woj. kujawsko-pomorskie ; okręg)
(1)
KOMUNIKACJA SPOŁECZNA
(1)
NIEPEŁNOSPRAWNI UMYSŁOWO
(1)
PEDAGOGIKA SPECJALNA
(1)
RODZICE
(1)
TORUŃ (woj. kujawsko-pomorskie ; okręg)
(1)
WYCHOWANIE PRZEDSZKOLNE
(1)
WYCHOWANIE W RODZINIE
(1)
WYCHOWANIE w RODZINIE
(1)
WŁOCŁAWEK (woj. kujawsko-pomorskie ; okręg)
(1)
ŻYCIE SEKSUALNE
(1)
Temat: czas
1989-
(1)
Słowo kluczowe
dziecko niepełnosprawne umysłowo
(2)
rodzina
(2)
doświadczenia seksualne
(1)
jakość życia
(1)
niepełnosprawni
(1)
niepełnosprawność umysłowa
(1)
rodzice
(1)
rodzicielstwo
(1)
rozwój psychoseksualny
(1)
rozwój seksualny
(1)
seksualność
(1)
szkoła specjalna
(1)
upośledzenie umysłowe w stopniu lekkim
(1)
wspomaganie rozwoju
(1)
wychowanie
(1)
życie seksualne
(1)
5 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 289-306.
Omawiana w niniejszej pracy problematyka dotyczy ważnej sfery ludzkiego życia – seksu. Seks nie oznacza tylko reprodukcji i zaspokojenia popędu biologicznego. Związany jest integralnie z całą osobowością, wzbogaca rozwój człowieka, rozwija więzi międzyludzkie. Seks jest tym czymś, co każdy z nas ma, niezależnie od stopnia społecznej czy życiowej niesprawności. Wyniki badań umożliwiły głębsze poznanie seksualności osób niepełnosprawnych intelektualnie w stopniu umiarkowanym. Być może badania te przyczynią się do ukształtowania nowego spojrzenia na tę zaniedbywaną przez lata kwestię.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11365.VI.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
W prezentowanej książce Autorka podejmuje kwestię konstruowania codziennego dyskursu przez dzieci z głębszą niepełnosprawnością intelektualną w potocznych rozmowach, w których komunikują się z innymi ludźmi, tworzą i interpretują otaczającą je rzeczywistość, nadając jej określone znaczenia, przy czym zarówno ich dyskurs, jak one same są w różny sposób określane i definiowane. W książce zbadano aspekt pozytywnego aspektu dyskursu dziecięcego, starając się dociec czy i jak dzieci porozumiewają się z innymi w specjalnej instytucji edukacyjnej jaką jest przedszkole dla dzieci z upośledzeniem umysłowym. Celem pracy jest ukazanie na tle filozoficzno-socjologicznych ujęć procesów komunikacji opisu, analizy i interpretacji różnorodnych aktów komunikacyjnych, w trakcie których dochodzi do wymiany i interpretacji rozmaitych znaczeń i do ukształtowania społecznego, uwarunkowanego kulturowo tekstu, którego twórcami są dzieci i ich partnerzy interakcyjni. Adresatami publikacji mogą być studenci, a także wykładowcy akademiccy pedagogiki specjalnej oraz innych kierunków pedagogicznych, nauczyciele i wychowawcy przedszkoli, szkół specjalnych, klas i szkół integracyjnych, terapeuci, psycholodzy, logopedzi, instruktorzy, a także rodzice i opiekunowie osób niepełnosprawnych intelektualnie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.6041 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 7295.III.10 [Wypożyczalnia B], P.6040.III.10 [Wypożyczalnia B] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 7296.III.10 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliogr. s. 291-322.
Książka koncentruje się na zagadnieniu specyfiki rodzicielstwa realizowanego wobec dziecka niepełnosprawnego intelektualnie i jego uwarunkowań. Szczególną uwagę zwrócono na poczucie tożsamości rodzicielskiej matki i ojca dziecka z ograniczonym rozwojem jako przejaw doświadczania siebie w kontakcie z dzieckiem. Zwrócono także uwage na aspekt cierpienia przeżywanego przez rodziców w związku z niepełnosprawnością dziecka oraz problematykę poczucia sensu życia matki i ojca dziecka niepełnosprawnego.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.13186.V.2 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14305.V.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr.
Publikacja wzbogaca literaturę z zakresu oligofrenopedagogiki, dotyczącą dziecka upośledzonego umysłowo w stopniu lekkim i jego środowiska rodzinnego. Jest to cenna pozycja dla specjalistów, a także dla rodzin, borykających się z tytułowymi problemami na co dzień.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.5154 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 6284.IV.6 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 307-320.
Przedmiotem publikacji jest współdziałanie szkoły specjalnej i rodziny w zaspokajaniu potrzeb rozwoju biologicznego, psychospołecznego i kulturalnego dziecka lekko upośledzonego umysłowo. Zbadanie i ukazanie tego problemu w dzisiejszych warunkach życia dzieci upośledzonych umysłowo i ich rodzin wydaje się zasadne poznawczo i wskazane z terapeutycznego punktu widzenia. Podjęte w publikacji badania stanowiły próbę odpowiedzi na następujące pytanie: Jakie są realne możliwości stymulowania rozwoju biopsychosocjokulturalnego dziecka upośledzonego umysłowo w stopniu lekkim w obecnych warunkach społecznych i oświatowych poprzez optymalizację współdziałania szkoły specjalnej i rodziny? Opracowanie składa się z części teoretycznej, metodologicznej i empirycznej. W części teoretycznej znajduje się analiza polskiej i zagranicznej literatury przedmiotu ze szczególnym uwzględnieniem zagadnień dotyczących roli rodziny, szkoły i grupy rówieśniczej w zaspokajaniu potrzeb rozwoju biologicznego, psychospołecznego i kulturalnego dziecka upośledzonego umysłowo w stopniu lekkim, a także istoty upośledzenia umysłowego. Część metodologiczna prezentuje konceptualizację badań empirycznych. Zastosowane rozwiązania metodologiczne pozwoliły na hipotetyczne sformułowanie kierunków aktywności szkoły specjalnej i rodziny służącej stymulowaniu rozwoju biopsychosocjokulturalnemu dziecka upośledzonego umysłowo w stopniu lekkim oraz na opracowanie głównych założeń programu optymalizacji współdziałania tych dwóch środowisk wychowawczych. W części empirycznej znajduje się analiza uzyskanych wyników badań, przeprowadzonych w środowisku rodzinnym i szkolnym dzieci upośledzonego umysłowo w stopniu lekkim.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.9116.IV.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10743.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej